Jak správně mají být dotahnuté špice???

22 nepřečtených
  • GaGy

    Jak správně mají být dotahnuté špice???… Měnil sem ráfek a nevím jak fést to má bejt dotažený… Je na to nějaký systém jak u auta? U aut se dotahuje do kříže…

    0 0
    • Senoy  

      Síla předepnutí paprsků výpletu je daná výrobcem podle hmotnosti jezdce. Nevím, jestli je nějaká „univerzální“ síla předepnutí, která by se dala aplikovat na většinu kol. Určitě to zkušenější servisák dokáže zaplést bez tensiometru, ale majitel neví, jestli nejsou ráfky přetěžované a zda vydrží. Pokud budou předepnuty méně, bude výplet měkčí a nejspíšse zadek bude kroutit pod záběrem, předek pak pod kotoučovou brzdou. Při tvrdším výpletu může dojít k přetížení ráfku a možnému selhání, prasknutí.

      0 0
      • ememem1  

        Určitě to zkušenější servisák dokáže zaplést bez tensiometru – ani omylom. uz som videl zopar ktore boli len tak pre srandu dane na tenzometer a niecomu co sa da nazvat „idelane“ alebo aspon „priblizne dobre“ sa to neblizilo ani nahodou. koleso sice bolo vycentrovane ale o nejakkom rovnomernom napati v dratoch nemohla byt ani len rec. ja by som si u z"od oka" nenechal vyplet ani dotiahnut. bohuzial tenzometer nepatri k uplne beznej vybave servisov.

        0 0
        • JSt  

          jak potom vysvetlis, ze zkusenej borec ti vyplete kolo bez tenzometru, vyplet si neseda, neni ho treba ani po zajeti dotahnout a mladymu klucinovi s tenzometrem se kolo rozesere okamzite. ;-)

          to mas stejny jako ladeni hudebniho nastroje. s ladickou, to nejak zvladne kazdy, ale je to na hovno oproti ladicovi s absolutnim sluchem.

          0 0
          • McBlacky  

            ono taky dost záleží kdo a jak to potom jezdí.

            0 0
          • Jakobo  

            Asi tak.

            0 0
          • Smazaný účet  

            asi tak. když nebyly prachy tak jsem měl na kole x různejch drátů, přeplejtal křivý ráfky… už vidim jak to zkoušim tenzometrem a řikám si „to je divný, všecko stejně napnutý, jaktože to mam tak křívý?“ – kde není rozum, přístroj nepomůže.

            0 0
          • ememem1  

            jak potom vysvetlis, ze zkusenej borec ti vyplete kolo bez tenzometru, vyplet si neseda, neni ho treba ani po zajeti dotahnout a mladymu klucinovi s tenzometrem se kolo rozesere okamzite. ;-) – to neviem, ja takuto skusenost nemam.

            to mas stejny jako ladeni hudebniho nastroje. s ladickou, to nejak zvladne kazdy, ale je to na hovno oproti ladicovi s absolutnim sluchem. – neviem, hudobne nastroje neladim ani neviem ako sa to robi. ale koluju historky ze najvacsi frajeri nastavuju motory podla sluchu s fonendoskopom, ked som sa na to pytal profi raelly mechanika tak si len tukal na celo.

            0 0
            • Smazaný účet  

              No třeba já když chci fakt dobře centrovat, tak cinkám do drátů kovovou kulatinkou.

              0 0
              • McBlacky  

                což ale dost často svádí zaplétat všechno stejně ne? Bez vlivu váhy jezdce a jeho stylu jízdy. P tovární sety -p lochý zircaly od mavicu, nebo i tlustý hliníky RM taky takhle naladíš?

                0 0
                • Vilém  

                  Tak minimalne tak odhalis pretazeny nebo malo dotazeny drat, oproti ostatnim.

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Ta tak. Prostě na kazdej straně musí všechny draty znit stejně. A je jedno jak je celkově vyplet dotazenej.

                    Jak rikaš, odhalit rozdily.

                    0 0
              • ememem1  

                no ved ok, nech si akzdy robi ako chce.

                0 0
                • martinpav  

                  Ladicku pouziva aj easton. Rovnomerne napnutie vypletu tym spravi, horsie to bude so samotnou silou napnutia. Osobne verim skor tensometru, som hluchy jak poleno.

                  0 0
                  • Vilém  

                    Tak kdybys mel ladicku, hudebni sluch, tak ani toho tenzometru netreba.

                    0 0
                    • martinpav  

                      Moze byt, ja som fakt hluchy jak poleno. Ked som to skusal, tak som rozdiel nepocul. Ladicku som nemal, pouzil nejaku tycku ci nozik, uz si napamatam.

                      0 0
          • Roman  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
    • nox159  

      v českem manualu od park toolu mam psane

      prumerna hodnota sil v paprscích symetrickeho vypletu je cca 90kg u asymetrickeho 80 a 130kg

      ale jsite vychazej z toho co pise vyrobce rafku a dratu

      0 0
      • McBlacky  

        to se hrozně liší. U hliníku záleží na kalíškování a provedení niplu (klasika, fore, …). U Carbonu jestli to je vrtaný po vypečení (většina), nebo jsou díry opletený samostatně (Enve).

        je to celkem věda a bohužel to dělá 90% vlastností kol a rozhoduje jestli to je zfušovaný ´odborníkem´, nebo udělaný pořádně tenzometrem s ohledem na limity ráfků, drátů, váhy jezdce a jeho stylu jízdy.

        0 0
      • Smazaný účet  

        fyzik pláče, eště by ty síly mohli udávat v librách.

        0 0
      • Hnoj  

        90kg? Hmm, to ale záleží na jaký planetě :)))

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.