• detoxy

    Zdravím a prosím o pomoc zkušenější kolegy s výběrem kola na dojíždění do práce. Předem se omlouvám, že zakládám nové vlákno, ale vyzobávám si všechny informace z podobných vláken už rok a stejně nemám jasno. Mám to 25 km, takže za rok to dá slušných 6–7 tkm, nicméně průměrka jen okolo 24 km/h. Složení cest 90/10 ve prospěch silnice, ale když vyjedu mimo silnici nechci se o kolo bát a nějak zpomalovat. V každém případě chci něco s beranama, nyní mám crossové kolo a rovná řídítka už nechci. Kolo by mělo splňovat tyto parametry:

    1. Cena okolo 50 tisíc(max 75tisíc).
    2. Carbonový rám (kvůli pohodlí), ideálně s vnitřním vedením a pevnými osami.
    3. Hydraulické kotoučové brzdy.
    4. Vzhled. Nemějte mi to za zlé, sice barva nejezdí, ale chuť sednout na kolo a něco ujet rozhodně pěkné kolo zvýší. Absolutně nemusím celočerná kola, takový Grade carbon 105 splňuje vše co potřebuji, ale to kolo je tááák odporné.
    5. Celkem mě láká varianta 1×11, nejlépe převod 40T/11–36(40), nicméně toto není podmínkou.

    Zatím se mi líbí:

    Cannondale Synapse Carbon 105 (nebo tiagra)

    Cannondale SuperX Rival

    GT Grade v nové kolekci 2017 na tiagře. Hlavně kvůli vzhledu, ale obávám se, že komponenty budou ošizené.

    Zajímavé jsou nové CX modely Canyonu Inflite, bohužel však na hliníku. Ještě mě zaujal Jamis Renegade Expert nebo Elite, ale kvůli dovozu z UK je to dost riskantní.

    Doufám, že se tu rozhoří pořádná diskuze a může to být klidně i o jiných věcech co se těchto kol týkají.

    0 0
    • Johnnyxjr  

      Tady máš jednoho fešáka jinak beru tu cenu tak že na nákup dostávám 15% takže na limitu

      https://www.cyklo69.cz/…onster-green

      0 0
    • sharkeeCZ  

      http://superiorbikes.eu/…orange-black

      Ten bude teď hodně pod 50k, nebo počkat na 2017

      0 0
      • detoxy  

        Supa jsem zkoušel na testfestu a přišel mi strašně tvrdý, mimo silnice to bylo utrpení. Takže toto ne, ale díky.

        0 0
    • Smazaný účet  

      Kup si kola 2 z http://www.planetx.co.uk/ :)

      0 0
      • detoxy  

        Díval jsem se, ale těžko se shání nějaké recenze. Dost se mi líbí Viner, ale někde jsem se právě dočetl, že je rám dost tvrdý. Hlavně z toho rámu mám obavu z hlediska životnosti a pružnosti. Nemáš nějaké recenze?

        0 0
      • Vilém  

        Kurna ty titanovy on-one a ramove sady by staly za hrich:)

        0 0
    • Smazaný účet  

      Plánuješ blatníky? Pak by rám měl mít přípravu, ale karbon nevím, nevím…

      0 0
      • detoxy  

        Zatím jsem blatníky neměl, takže úplně nutné nejsou. Ale příprava není od věci. Proč ne karbon?

        0 0
      • liskin  

        Specialized Diverge má aj na blatníky aj na nosič i v karbonu. A možná se už i dá sehnat jinej než černej. :-)

        0 0
    • fantozzi  

      Sel bych do Jamis Renegade (sam na nej mam zalusk), objednavky z UK (Evans) bych se vubec nebal, par lidi uz tady Jamis od nich maji a vse bez problemu a rychle dodano.

      0 0
      • detoxy  

        Hmm modely 2016 už jsou zřejmě pryč. Zůstal jen Expert v 58 a to je na mých 180cm už moc. A na Elit 2017 mít nebudu.

        0 0
        • fantozzi  

          Chces to resit jeste letos? Ja to chci resit az na pristi rok. Za idealnich podminek by to mohlo vypadat nasledovne…

          Renegade Exploit (chci jednoznacne ocel)

          http://www.jamisbikes.com/…exploit.html

          2.000 USD je cca 1.550 GBP. Pokud bude situace stejna jako letos, Evans by mohl od ledna cenu snizit na nejakych 1.100–1.200 GBP. Letos ceny snizili prave v lednu.

          0 0
          • detoxy  

            Teď chci kupovat jen když dostanu slušnou slevu. Pokud ji nedostanu počkám jak budou vypadat nové modely a v tom případě leden není problém.

            0 0
            • Qulck  

              U Evanse se dá teď dostat na solidní cenu, Exploita mám doma necelý týden, vyšel na 1049 liber s dopravou, jsem rád, že jsem si počkal na brexit…

              0 0
            • fantozzi  

              Nove modely uz jsou na strankach Jamisu a dle meho je tam vyrazny posun k lepsimu – aspon co se brzd tyka (prechod na hydrauliku)…

              0 0
    • MI.KU  

      https://www.evanscycles.com/…ike-EV239419

      https://www.evanscycles.com/…ike-EV239406

      Těch kombinací je tam víc – vybral by sis.

      0 0
      • detoxy  

        Tyto cannondaly se mi hodne libi, akorat nevim jestli na me jezdeni bude lepsi superx nebo synapse. Myslim ze superx bude odolnejsi, ale taky tvrdsi. Jinak neplanuji provozovat sirsi gumy nez 32 a ty bych mohl dostat i do synapse. Nedokazete nekdo poradit?

        0 0
        • MI.KU  

          Synapse sem nezkoumal detailně ale na Caad12 bych osobne mohl na hraně osadit 32mm – mit tedy kotouče – já mám klasiku takže celisti projde 28 ale rám má místo na víc.

          Synapse je endurace myslim ze 32 na kotoučích osadis ale zda by ti to prošlo i s blátem to myslim ze ne.

          Pokud chces jezdit po rozbité silnici spis delší trasy ber Synapse, pokud chces do lesa na pole a po silnici se přemisťovat a kratsi jízdy ber Superx – je to rozdíl v geo – Superx je závodní CX – nízkej předek vysokej rám abys to hodil na rameno – je to podobne CAAD12 nebo SuperSix tou základní geometrii – Synapse je pohodlne kolo – tohle si musis rozmyslet ty.

          Jeste by tu byl Slate – ale to bys musel dat víc penez a je to uz trochu neco jineho ale možná prave tohle hledáš a nevíš o tom ;)

          Ani s jedním neudelas chybu – jen kazdy je na neco trochu jineho. Zas v UK dost lidi vozí CX – CAADX na turistiku s brašnama – Superx nema dírky tuším – ale dá se to vyřešit spesl brašnama.

          0 0
          • MI.KU  

            Tady mas Slate ;)

            https://youtu.be/ROsE7dT6PgQ

            0 0
            • detoxy  

              Slate jsem zkoušel, je super, ale podle mě už to chce jezdit silnice/terén v poměru tak 50/50. Při poměru 90/10 jak to mám já, a podle mě i spousta dalších, pak sebou většinu času zbytečně tahám odpruženou vidlici a dřu se na tlusté gumy. No a v neposlední řadě samozřejmě cena v kombinaci s Al rámem.

              0 0
              • Smazaný účet  

                Není nad kouzlo polňaček na J od Brna, několikrát jsem skončil s ucpanýma vidlicama bahnem ani jsem nevěděl jak, přitom to na první pohled vypadalo v poho :)

                0 0
              • MI.KU  

                Jo chce to víc mix ale to i to CX – SUPERX – tak to jdi spis do Synapse.

                PS – co je špatného na ALU rámu? Zvlášť pokud jde o Cannondale – zrovna u Slate by Karbon absolutně neměl význam – pohodlí dělají pláště a jejich ALU rámy jsou tuhé dost.

                Zrovna tu 12 někteří majitelé z US hodnotí líp než SS Evo a až HI-MOD je dle nich nepatrne lepší.

                U Synapse karbon bez debat tam je ten hliník nižší rady u Slate nemá význam takže by mi to vůbec nevadilo.

                0 0
          • detoxy  

            Je fakt, že budu potřebovat přichytit na sedlovku nosič s brašnou. Nebo to vyřešit nějakou jinou brašnou co pobere ranní oblečení. Navíc když mám nad zadním kolem brašnu, tak nepotřebuji tak moc ty blatníky :) .

            0 0
            • MI.KU  

              Dělají se takové obří brašny pod sedlo – tuším i 15–20l objem. Značku si nevzpomenu ale najdeš to je to takovej ,,kornoutek,, ;)

              0 0
              • Smazaný účet  

                author sumo. mám, na to že je bez nosiče je super. Jen je trochu horší přístup (není to na to na každé zastávce něco vytahovat).

                0 0
            • Smazaný účet  

              Celoblatníky na commuteru ničím nenahradíš. Co ti brání vozit baťůžek? Stejně občas budeš potřebovat vézt něco většího…

              0 0
              • detoxy  

                Batoh nemam rad. Idealni pro me je nosic na sedlovku s brasnou. Otazka tedy je: Lze ho na karbonovou sedlovku uchytit? A prosim pominte fakt, ze to neco vazi.

                0 0
              • detoxy  

                Batoh nemam rad. Idealni pro me je nosic na sedlovku s brasnou. Otazka tedy je: Lze ho na karbonovou sedlovku uchytit? A prosim pominte fakt, ze to neco vazi.

                0 0
    • jecnak  

      Jestli jezdis takhle casto, tak dost dulezita je moznost montaze klasickych blatniku se vzperami. Nektere ramy maji skryte ochyty na sroubovaci ocka, do kterych se pak pridelava samotny blatnik. Viz treba Boone na obrazku nize. Aktualne vozim Bontrager blatniky a 32mm cx plaste a v terenu me to nijak zvlast neomezuje a na silnici to stale celkem frci.

      0 0
    • fantozzi  

      Chlapi, jsem momentalne ve Vysocina arene a je tady nejaka privatni akce Aspire s testovackou jen pro jejich obchodni partnery (Cannondale, GT apod.). Okukoval jsem GT Grade a jelikoz byl zrovna cas obeda a nikdo na kolech nejezdil, nabidli mi at si ho vyzkousim. Reknu vam – naprosta pecka! Byl to karbonovy model Grade na 105-ce, napred velikost 53 (ta mi prisla mala) a pak i 55 (ta byla super), merim 178cm. To kolo se mi niky v katalogu nelibilo, ale nazivo a mirne zablacene bylo nadherne. Byl to cerny matny karbon se zelenymi doplnky.

      0 0
      • madik  

        „(chci jednoznacne ocel)“

        Tak jo, příjemné přemýšlení :D Akorat si pospěš, protože kola pro rok 2017 jsou nechutně odporný co se barevné kombinace týče, kromě toho Sram Red modelu.

        0 0
        • detoxy  

          Taky jsem ho zkoušel na Testfestu a jezdi úplně skvěle. Ale já ten vzhled prostě nedám, je úplně odporne. Pro mě jediná alternativa je model 2017 v karbonu a na tiagre. Tady uz ale bohužel budou horší komponenty, minimálně už nemá hydrauliky a horší kola.

          0 0
        • fantozzi  

          Vim, ze v toto kontextu to muze znit jako vykrik do tmy, ale ja bych opravdu radeji ocel. Ten Grade mne jen velmi prijemne prekvapil…

          0 0
        • fantozzi  

          Tak jo, bylo to rychle rozhodnuti – objednan Grade Carbon 105…ze ja vul jsem na to v NMNM lezl :-)

          0 0
          • detoxy  

            Blahopřeji a závidím. Já kdybych zkousnul ten vzhled, tak jdu jednoznačně do něho. Navíc teď jde sehnat s pěknou slevou.

            0 0
            • fantozzi  

              Dekuji :-)

              Vzhled mne taky tak nejak odpuzoval, ale kdyz jsem jej uvidel nazivo tak jsem musel zmenit nazor a ted se mi vylozene libi – katalogove/studiove fotky jsou na prd!

              0 0
              • Fran-tic  

                škoda že nemají očka na nosiče…s takovou bych raději šel do jamis expert :)

                0 0
                • jeniiiik  

                  :-D A nebo cannondale a nebo něco a cokoli, ty už si hlavně něco kup.

                  0 0
    • marco  

      A co Canyon Endurace. Mají zrovna slevy no nevýhoda nemají kotoučovky v této ceně. Přeci jen 90/10 se dá ujet i na sportovně turistické geometrii. No Gravel má pořád tu možnost vzít na polňačky bez následků. Mě osobně by se hodil test modelů 2017 už v přístích týdnech. Nový stroj pod stromečkem vypadá přijatelněji (obhajitelněji) než to objednávat až např. po jarním Test festu a případně čekat na dodání kolem prázdnin 2017.

      0 0
      • detoxy  

        Právě kvůli těm chybějícím kotoučovkám u mě vypadli. Klasické brzdy navíc omezují velikost plášťů.

        0 0
        • fantozzi  

          Jen jeste 1 poznatek z projizdky na GT Grade tykajici se prave brzd. Melo to hydrauliky, bzdilo to jako das – ale pri spodnim uchopu riditek jsem nedosahl na paky. Musel jsem se drzet trvale za paky, coz ve sjezdu nebylo zrovna 2× nejjistejsi. Na otazku, zda se daji paky nastavit blize k riditkum mi nedokazali odpovedet…

          0 0
          • madik  

            Jestli to jsou rs685 tak jdou paky cca o 5–10mm přiblížit k riditkum. Taky to tak mám na mojem kole.

            0 0
            • fantozzi  

              Paky jsou RS505, trmeny R785.

              0 0
              • fantozzi  

                Tak jo, jde to…

                0 0
                • MI.KU  

                  Jj jde to jdou i všechny Shimana – zrovna vcera jsem si přiblížil páky na Ultegre 6800.

                  0 0
                  • fantozzi  

                    U normalnich pak vim ze to jde, ale toto je hydraulika a tam jsem si nebyl jisty :-)

                    0 0
                    • tromboonen  

                      Jen polohou pak na oblouku vyladis dost hodne… zalezi teda na oblouku, nekde se to pere, das paky tak aby horni uchop byl v rovine s horni casti oblouku a v dolnim uchopu je to daleko… to se pak vyplati jiny rodla..

                      0 0
    • detoxy  

      Včera jsem viděl Cannondale Synapse a nemá vůbec žádné úchyty na blatníky ani nosič. A na tu úzkou sedlovku bych měl taky obavu dávat nosič. Je to škoda protože jinak je to nádherný rám. Zatím největším favoritem je pro mě Jamis Renegade Expert 2017 , který má úchyty úplně na vše. Plní všechny body zadání, kromě posledního 1×11, ale s tím jsem trochu počítal. Dost mě teď mrzí, že jsem si nechal utéct u Evanse model 2016.

      Zajímavý je i Jamis Supernova Elite , který má pohon 1×11 (40T/11–42). Nicméně kvůli víc závodní geo a absenci úchytů ho tu píšu jen tak pro info.

      0 0
      • MI.KU  

        Tak jestli ti jde o ,,cesťáka,,

        http://www.cannondalebikes.cz/…ing-ultimate

        Sem mel za to ze chces hlavne silniční kolo a občas neco vozit – a to i na Synapse narves v pohodě třeba

        https://www.apidura.com/shop/?…

        A je víc takových výrobců a dělají se i na řídítka do rámu a td.

        0 0
        • detoxy  

          No ten ultimate už je pro mě mimo. Prolezl jsem ale pořádně ty brašny a je fakt, že to je pro mě přesně to co potřebuji. Vše poberu, navíc to krásně trčí nad kolo, takže to chytne i trochu bordelu od zadního kola a nemusím mít blatníky. Já totiž když úplně prší nejezdím, a když mě to někde chytne, tak zajdu do hospody. Ale hodí se když můžu jet třeba hned po dešti, a nestříká mi to na záda. Navíc pak není problém jet čistě po silnici. Tím pádem Synapse je opět ve hře :) . Ještě si musím promyslet to omezení v šířce plášťů.

          0 0
          • MI.KU  

            Psal sem to asi v jiném vlákně ale jel sem na 25 mm polňačku se štěrkem, kameny, ujezděná hlína, skála, tráva a naprosto v pohodě – 28 mm a víc je úplně v klidu. A nad 32 mm bych nešel to už zas nepojede.

            0 0
            • zdenek007  

              Mám na CX 35mm. Jezdím od podzimu do jara a jede to…

              0 0
              • MI.KU  

                Jo ale tak tam budes mit hrubej vzorek ne – co sem pochopil chce jezdit po silnici a jen občas neco mimo – takže čekám hladké pláště a tam bych se asi držel 28–30 – 32 maximum – na to ze jednou za uherák sjede z cesty to nemá smysl ne dávat širší.

                0 0
                • zdenek007  

                  Jasně. Na 90/10 stačí endurance a 28 pláště. Stejný problém budu řešit na příští rok…

                  0 0
                • detoxy  

                  Se sirkou souhlas, ale trochu mam obavu, ze neni kam pridat, pokud bych zacal jezdit trochu vic teren. Je to takove ubrani z univerzalnosti.

                  Jeste bych mel dotaz. Myslil ze ty 28 se daji dlouhodobe a pravidelne a bez zpomaleni v terenu pouzivat? Jde me hlavne o zivotnost kola, pokud takto v terenu najedu rekneme 700 km/rok, aby vydrzelo aspon 5 let.

                  0 0
                  • jIrI___  

                    V terénu na úzkých a především hladkých pláštích nastane zpomalení oproti asfaltu/šotoli­ně/polňačkám vždy.

                    0 0
                  • tromboonen  

                    Moc resis..

                    Mezi kvalitnim odolnejsim 28 mm hladkym plastem a treba 35 mm CX plastem je rozdil jen v tom, ze ten druhy ma vzorek a tedy lepe podrzi na mokrem terenu, zase na asfaltu a tvrdem povrchy jede hur, vic vazi a dela tezsi prevody..

                    Co se tyce pohodli na spatnem povrchu, tlumeni vibraci, nebo dokonce vydrze/mozneho zniceni kola jsou na tom velmi podobne, vzdy zalezi na vlastnostech toho ktereho plaste a tlaku, na kterem jezdis..

                    Vysoke TPI, mekka smes, silnejsi stena plaste, latexky nebo bezduse.. pokud vetsinu casu na asfaltu, polnacce, sotoline, to je jedno, ale proste tvrdem povrchu, jezdoznacne hladne plaste, 28 mm IMHO staci pokud nejedes na tezko

                    Endurance vs CX uz se probiralo, na silnici bych volil enduranci, pokud na te silnici a obcasne mimo ni ale ne v bahne zustanes, pokud chces mit moznost i toho bahna, pak CX, na silnici se snese, kor pri dojizdeni, ale mozna Ti bude chybet sviznejsi a lehci silnicka..

                    0 0
                    • jecnak  

                      Ja tedy mezi 28mm a 35mm vidim rozdil 7 mm coz je o 1/4 vetsi sirka a potazmo objem, tlumici schopnosti, valivy odpor.

                      0 0
                      • tromboonen  

                        Souhlas, ale on se tvari, ze na 28 rozmlati kazde kolo za dva roky, kdezto na 35 ne… takovy extrem to zas neni, podle me.

                        Co se tyka tlumeni, na pevnem cca jednolitem povrchu (rozbity asfalt, polnacka, sotolina) podle me staci tech cca 28, zalezi samozrejme na plasti, tlaku, rafku, zatizeni, jezdci atd..

                        35 a vice je prinos hlavne v tezsim terenu (bahno, pisek, nebo treba koreny atd..) a na pevnych povrsich, hlavne asfaltu, uz prece jen trochu brzdi… chce jezdit hlavne silnici a pevne povrchy, tak spise vyse..

                        Ale to teoretizujem, ja jej chtel jen vyvest z omylu ze mezi 28 a 35 mm je rozdil neco jako mezi HT a Fullem..

                        0 0
                        • jecnak  

                          On se pta:"Myslil ze ty 28 se daji dlouhodobe a pravidelne a bez zpomaleni v terenu pouzivat? " A ja odpovidam, ze daji, ale velmi omezene a dal pokracuji, jak uz jsem popsal nize.

                          Ja teda tak uplne neteoretizuju, protoze vozim ci vozil jsem plaste od 32 do 35mm a i mezi nimi jsou obrovske rozdily nejen ve vzorku, ale i v objemu a schopnosti fungovat jako UST. Jel jsem par poharovych cyklokrosu v ToiToi CUPu. Letos budu na CX krome bezdusi vozit i galusky FMB. Rocne nalitam minimale tisicovku terenem na CX.

                          0 0
                          • tromboonen  

                            Teoretizujem v pripade jeho jezdeni jsem myslel :)

                            Celkem souhlas, jen bych netvrdil, ze pohou vymenou 35 mm plastu za 28 mm (a to se jeste nebavime o konkretnich plastich) dojde k drivejsi destrukci kola jak naznacoval..

                            0 0
                  • jecnak  

                    V terenu to mas jednoduche. Abys mohl bez obav jezdit po hladsich sotkach + sem tam sutr a neustale nesledovat kazdy centimetr pred kolem a jezdit svizne kolem 28kph+, tak aspon 33mm a bezduse. Budes mit zaroven relativne pohodli a zaroven to pojede a bude drzet. Jako skutecny univerzal bych doporucil nejaky hladky semislick s vysokym tpi bez duse, 35mm a vice. Pak se muzes v pohode odvazat jak na silnici, tak v terenu a zalezi uz jen na fyzicce a technice, jak moc budes silnicarum ci bikerum dustojnym partnerem (pripadne naopak oni tobe ;-)

                    0 0
                    • fantozzi  

                      A mas tip na konkretni plast? Videl jsem, ze hodne vyrobcu osazuje gravel kola plasti Clement Strada USH 32c. V CZ jsem tyto plaste ale nikde nenasel.

                      0 0
                      • jecnak  

                        Z levnejsich Michelin Cyclocross Jet – oznaceny je sice jako 30C, ale realna sirka je na 19mm rafku 35mm. Jako bezdus jsem ho jezdil bez problemu – ze zacatku to chtelo dofukovat – patky hur tesni. Vic ve vlakne Cyklokross + UST pripadne neco i v Sotky, sterk, gravel

                        0 0
                      • Martin  

                        tahle ludra https://www.specialized.com/…ready/105913 taky jede docela slušně. mám ho vzadu asi 2–3 měsíce, verze 33 mm bez duše, najeto asi 500 km po všem možném a jsem spokojený

                        0 0
                        • fantozzi  

                          A co ty Clement – mate nekdo zkusenost?

                          0 0
                          • Qulck  

                            Mám X'PLOR USH, Strada USH mi přijdou trošku jemnější… Na polňačky a lesní cesty úplně bez problému, v mokru si zvykám, že to prostě nejsou 2,2 XKingy :-D Fajn je, že když je nabušíš, jede to po tom hladkém prostředku, takže to docela uhání i na silnici, ale hladké žiletky to samozřejmě nebudou nikdy.

                            0 0
                    • MI.KU  

                      Tuším, že u cyklokrosu je povoleno mít maximálně 32 možná 33 mm? A švihaj na tom fest rychle ;)

                      Pokud je tam poměr 90/10 jednoznačně endurace silnici treba Synapse. CX bych bral pokud bude jednoznačně převládat terén.

                      Taky zvaž jiné geometrie – čistokrevná CX je kratší má nízkou hlavu vysokou horní rámovou trubku a občas nemá ani díry na košíky. Endurace je jednoznačně nejpohodlnější – vysoká hlava, sloping – máš víc vysunutou sedlovku a to tlumí.

                      0 0
                      • jecnak  

                        Max na CX podle UCI je 33mm.

                        Pro 90/10 vozim v klidu CX Trek Boone, byt mam jeste cistokrevnou silnicku. Presto si ale dovedu predstavit, ze bych mohl Boona normalne pouzivat jako jedine kolo misto silnicky + CX. Staci prohazovat kola, coz uz ted delam.

                        Cistokrevna CX davno takova, jak popisujes neni. Treba ten Boone je geometrii spis gravel, stejne jako Crux. Geometrie prebirana bez rozmyslu ze silnice se uz nejaky cas nenosi.

                        0 0
                        • jecnak  

                          Tady je priklad cistokrevne zavodni cyklokrosky ;-)

                          0 0
                          • detoxy  

                            Hmm toto by se mi líbilo, tedy až na tu cenu, ta je brutální. Zkouším se dívat i jestli se někde neobjeví ve slevě, ale zatím nic.

                            0 0
                            • DaD  

                              Kolik chceš dát za kolo a jak si veliký? Mám tu nové kolo Giant TCR SL komplet na nové Ultegře 6800 a hydraulickými brzdami.

                              0 0
                              • Vilém  

                                Copak, nesedlo?

                                0 0
                                • DaD  

                                  Kolo je super,ale vypadá to,že opět odjedu na delší dobu do zahraničí a tak musím prodávat.Taková to tři kola je zbytečný luxus :(

                                  0 0
                    • detoxy  

                      Takže po dlouhé úvaze bych chtěl jezdit pláště 32mm s rezervou v rámu, buď pro nečistoty (nebo hypoteticky širší pláště). Jezdil jsem na předchozím kole 25mm, ale když přišel měkčí terén, písek nebo šutry musel jsem zpomalovat a jet opatrně. Teď mám na krosu 32mm a jedu naplno. Tím pádem z výběru opět vypadává Synapse :( .

                      0 0
                    • detoxy  

                      Takže po dlouhé úvaze bych chtěl jezdit pláště 32mm s rezervou v rámu, buď pro nečistoty (nebo hypoteticky širší pláště). Jezdil jsem na předchozím kole 25mm, ale když přišel měkčí terén, písek nebo šutry musel jsem zpomalovat a jet opatrně. Teď mám na krosu 32mm a jedu naplno. Tím pádem z výběru opět vypadává Synapse :( .

                      0 0
                    • detoxy  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                      0 0
            • Smazaný účet  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
      • fantozzi  

        Ta Supernova je podle mne cistokrevny CX stroj – toho bych se bal ze to bude tvrde, delane na rychlost.

        0 0
        • MI.KU  

          A nikde nemá ty úchyty na nosič ;)

          0 0
          • detoxy  

            JJ to je mi jasné. Dával jsem to sem hlavně kvůli těm převodům. Pro mě jsou ty převody naprosto super a krásně mi to nahrazuje rozsah 48/36/26 na 11–32 co mám teď. Podle mě to bude budoucnost pohonu na běžné ježdění.

            0 0
            • MI.KU  

              Nebude – nahradí to rozsah to bez diskuze – do terénu paráda – ale na silnici potrebujes plynule odstupnovani převodu a to ti 1×11 nedokáže nabídnout – takže na MTB, CX super, ale na ziletku ne – tam se spíš ujme převodovka než 1×11

              0 0
              • Smazaný účet  

                Na žiletce převodovka? Nesmysl, udržet např. Alfine na silnici v tempu je celkem náročný…

                0 0
                • MI.KU  

                  No ted ne – ale časem bych očekával spíše toto než 1×11 – ten Rohlík je na tom líp – kdo ví třeba udělají převodovku do středu (neco mělo kdysi RB) i když tedy nečekáme to nejak rychle ale za 20–30 let kdo ví na čem se bude jezdit – nějaká kombinace s elektro řazením a hnát to řemenem typl bych. :D

                  Já už dojezdím řetěz :D

                  0 0
                  • Vilém  

                    Kolik si toho na rohliku najezdil, ze takto soudis?

                    0 0
                    • MI.KU  

                      Moc ne tak 150 – ale jelo to celkem hezky na cestovní kolo – na žiletce sem to nikdy nevidel ale nez ze by silnicka z 2×11 přešla na 1×11 spis věřím ze prejde na neco jako převodovku – ale kdo ví třeba nekdo vymyslí nějaké rozspěrné superkolečko co bude plynule měnit svůj průměr a tim převodový poměr..... :)

                      0 0
                      • maajkee  

                        Stejně moc nevidím důvod. Lidi co závoděj celej život na silničce, tak nedělaj skoro nic jinýho a řazení maj zautomatizovaný jako hokejista bruslení. Tohle zjednodušování na 1×něco je spíš pro nás hobby blbce :)

                        0 0
                        • fantozzi  

                          +1

                          0 0
                        • MI.KU  

                          To jo ale je potřeba inovovat abychom mi hobíci přešli a koupili zas neco noveho – složitějšího, dražšího, servisovatelne jen v profi servisu a td – proste kšeft ;)

                          Osobně u žiletky nevidím nutnost měnit 2×11 nevidím nutnost mít kotouče s hydraulikou, mít elektro řazení a td – kolo mám rád jako jednoduchý čistě mechanický stroj co si s pár imbusama opravím sám ;)

                          0 0
                      • HonzaP9  

                        Superkolečko asi ne, ale určitý pokus něco vymyslet už tady byl :-)))

                        http://www.sheldonbrown.com/nanodrive/

                        0 0
      • MI.KU  

        Osobně bych se na nosič vybodnul – koupil takové brašny co sem ti dal odkaz – dojedeš kam chceš během 30s to odstrojíš a máš čisté lehké kolo zajezdíš si pak zas pripneš brašny a pokračuješ.

        Nosič bych volil jen na cesťáka pro ,,expedice,, na těžko. A k tomu je kolo po jakém koukáš nevhodné – to chce zesílenou vidlici, těžká 32 špicová kola aby to ten náklad taky uvezlo a pohodlnou geometrii.

        0 0
        • fantozzi  

          Souhlas, ja na Grade taky nikdy nosice nedam – chtel jsem jen pohodlnou silnicku do slabsiho terenu s moznosti sirsich bezdusovych plastu (Schwalbe G-One 35c). Pokud budu planovat cistou silnicni vyjizdku, poridim si na to 2. par lehkych zapletenych silnicnich kol :-)

          0 0
      • marasan  

        Renegade vypada úžasně. Kolo, o kterým budu nejspíš uvažovat a přitom sjedu do mrtě CX, kterou mam.

        0 0
    • X-biker  

      Já mám objednané černé Diverge 2017 obyc hlina na Tiagre, nikdy jsem na silnici ani cx atp nejel tak jsem na to hodně zvědavý :-D

      0 0
      • jIrI___  

        Proč zrovna Diverge? Když jsem zhruba před rokem chtěl koupit gravela a tuhle kategorii podrobně zkoumal, tak Diverge mělo suverénně nejhorší poměr cena/osazení a ani v testech nebylo nějak extra chváleno.

        0 0
        • X-biker  

          Pravda je, ze nekolik kol hlavne 2016 bych ve slevach koupil levneji, ale mam rad Spesl, libi se mi neskutecne to barevne provedeni cerny mat a cerveny napis, mam drobnou slevu, zajisteny servis a dva kámoši jsou max spoko s carbon roubaix, ktery ma taky vysokou hlavu a jsou relativně pohodlne bez zavodniho posedu. Uvidime, nikdy jsem kolo podobneho zamereni, uchopu, sirky gum, váhy atd neměl ani nejel, ale věřím, že to bude proti enduru svihat a budu do prace vyjizdet pozdeji a z prace dojedu driv a bude teplá večeře a nějaká fyza :-D Mam v planu tak 80/20 ve prospech asfaltu, hlavně městská džungle a cyklostezky a lesní pěšinky.

          0 0
    • Smazaný účet  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • detoxy  

      Co by jste řekli na toto: NORCO Threshold RIVAL 1 55 2016

      Splňuje to vše co jsem zatím od toho požadoval. Porovnával jsem i geometrii a je to hodně podobné Trek boone 5. V supshopu mi slíbili i vyměnit kazetu za 11–36, aby mi líp seděli převody.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Tu jednoplacku sis rozmyslel dobře? Dostupnost ti potvrdili? Když jsem chtěl Search, tak mi napsali snad až po čtrnácti dnech, že nebude. Na Planet-X ses díval?

        0 0
      • jecnak  

        S tou jednoplackou nevim. Jestli budes kolo pouzivat ve stale stejnem terenu, tak dobra, ale na dlouhe jizdy v terenu nebo po silnici v kopcich to proste neni. Na cx zavody urcite fajn, protoze tam stejne celou dobu jede clovek velkou a radi jen vzadu. Vychazim ze svych zkusenosti s jednoplackou na mtb a jezdeni na cx kole s dvouplackou.

        0 0
        • detoxy  

          Dostupnost mi právě zjišťují. A ta jednoplacka me fakt laka. Dva nejtezsi prevody jsem letos ještě nezaradil, a to jezdim rovinu. Spis mi budou chybet lehke. Problem je, ze u klasické cx si v lehkych stejně nepomuzu, protoze v lepsim pripade dostanu 36/32 (prevodnik/pas­torek), coz vyjde dost podobne. Lepe jsou na tom trosinku jen kompakty, kde se da dostat na 34/32. Jezdim taky dost v noci a to se v tech plackach dost ztracim.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Kamže to dojíždíš, pokud to není tajný? Na J od Brna Ti chybí lehké převody?

            0 0
            • zdenek007  

              Na J od Brna jsou Alpy

              0 0
            • detoxy  

              :) Jezdím z V. Němčic do Milovic. A chápu tu narážku, kopec cestou opravdu nepotkám. Ale vzhledem k dnes už třetímu roku uzavírky silnice u Dolních věstonic po sesuvu svahu, musím vyjet cca 50 metrový výšvih od vody k silnici. Sklon toho svahu bych viděl tak na 18% a ve stoje to dám tak na 26/21. Ale aspoň podle něj můžu dimenzovat převody na kopce :) .

              0 0
              • Jezevec70  

                Tak 18% to asi mít nebude. Navíc je to fakt krátké. Tam může být problém jedině za mokra.

                Ale 26/21 odpovídá 36/29, takže možná rezerva tam je.

                0 0
              • orm  

                Ten jezdim na silnicce 39×23 v sede se svejma 112kg, tak zadne vymluvy :-). <odbocka>Nechapu co tam tak dlouho delaj, kdyz je mokro, tak je tento usek na silnicku opravdu na hovno.</odbocka>

                0 0
                • Jezevec70  

                  Někde jsem četl, že sesutá silnice je opravená, ale znovu se nad ní začal sesouvat svah a shání se peníze na jeho sanaci.

                  0 0
                  • detoxy  

                    V soucadnosti, po temer dvoulete pauze, tam radi bagry jak pominuty. Jinak na kole lze zatim projet okolo vody po schodech. Pokud to nekoho zajima vic muze si pocist na strankach Dolnich vestonic. Jinak je neuveritelne, ze muze byt 3 roky uplne uzavrena silnice po sesuvu svahu velikosti vetsi hromady pisku.

                    0 0
          • Smazaný účet  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
    • X-biker  

      Specialized Diverge Elite DSW 2017 vel.52 :-)

      0 0
      • fantozzi  

        Moc pekne. Muzu se zeptat kolik meris? Jestli je toto finalni posed tak mi prijde, ze by Ti 54 sedla lip (vyssi hlava = 0 podlozek + sedlovka mene vysunuta).

        0 0
        • X-biker  

          Mam-li byt uprimny je to moje prvni silnice na které jsem sedel, nemam s cim srovnat. Prodiskutovaval jsem to s vice lidmi a vetsina rekla na mych 173cm jsem presne dle tabulek hranice 52/54 takze bud mensi ram a delsi predstavec a nebo vetsi ram a kratší predstavec. Zvolil sem variantu mensi ram a snazim se nejak uzpusobit posed / uchyt riditek. Včera jsem otacel predstavec, aby byl uhel smer nahoru a ještě bych klidne par cm riditka vyse snesl. I berany jsem pootocil lehce smerem nahoru takze pri spodnim uchopu takrka nedosahnu na brzdy – spodni uchop jsem zatim nejel a nemám to moc v planu. Priorita je komfortni rychlejsi přeprava v co nejvice bajkovem posedu. Predstavec mam 90mm, ale chci vyzkouset kratsi, doma mam jen bikovy 60mm coz nevim zda bude pasovat a na 99% to bude uz krátké, ale v sobotu to zkusim. Pro nekoho se to muze zdat divné, ale nechci byt silničář, litam na tom v enduro volnych Fox a TLD hadrech a enduro IXS přilbě :-D a mam to v paži jak se na mě kdo dívá :-D účel tohoto kola je doprava do práce a občasná vyjížďka na silnici na fyzičku nějaké spurty a kopce, žádné cesty kolem světa atp…

          0 0
          • Deadlift  

            Viděl jsem asi to Tvé kolo jak ho chystají v Bikomatic v Ostravě. Ukazovali mi ho jako vzor toho co by pro mě bylo vhodné (cyklostezky, hlína/šotolina kolem řeky apod. Vypadá to hezky. Vpředu to má pevnou osu a vzadu?

            0 0
            • X-biker  

              Ano mam ho od kluku tuším, že v pondělí dorazilo a chystali mi ho na 13:30 :-) mam ho přesně na to co píšeš. Kukni na sekci foto mam tam fotky, nerozebiral jsem to, ale vypadá to na nějakou tenkou přední pevnou osu.

              0 0
            • fantozzi  

              Predni je pevna osa (15 mm), zadek je klasicky rychloupinak 5 mm.

              0 0
    • detoxy  

      Tak Norco Threshold uz je vyprodane.

      0 0
      • jeniiiik  

        Jestli máš jak ho dostat z Evansu, tak je na prodej za moc dobré peníze tam. Ale nepošlou do Čr.

        0 0
        • MI.KU  

          Proč ne? Mě prodejce řekl, když u nich zaplatím odešle mi to kam budu chtít.

          Když je vůle všechno jde.

          0 0
          • Vilém  

            Evans proste Norco do CR neposila.

            0 0
            • tromboonen  

              http://www.dolphi-transport.com/contact.php?…

              a vyjde to patrne levnejc..

              0 0
            • MI.KU  

              Ses ptal osobně? Já tedy ano – né na Norco ale na Cannondale.

              0 0
              • Vilém  

                Jak mas na mysli osobne? Kdyz mas nastavenu zemi puvodu CR, tak se nabidka Norco vubec nezobrazi. Kdyz si nastavis GB a pak das adresu doruceni CR, tak ti system napise, ze nelze dodat. Dal, napr telefonicky, jsem to neoveroval.

                Pomoci adresy v GB a nejake preposilaci firmy to samozrejme resit lze.

                0 0
                • MI.KU  

                  Jo tak… Já u nich byl osobně a přímo jsem mluvil s prodejcem, když jim zaplatím kolo zda mi ho odešlou do ČR – teorie objednání z webu mne nezajímá. V praxi mi odpověděl že nemá problém poslat mi zaplacené kolo do ČR.

                  0 0
                  • Vilém  

                    „Trosku“ jina situace.)

                    0 0
                    • MI.KU  

                      Však jsem psal, že domluvit to osobně. Přeci nebudeš kupovat kolo podle obrázku, když letenka je za pár stovek máš pěknej vejlet a okoukneš a domluvíš co potřebuješ.

                      Sám bych tam to kolo bral, ale už sem ho měl objednaný tady a na můj model stejně slevu neměli, nicméně třeba příště.

                      0 0
              • jeniiiik  

                Cannondale normálně posílají. Však si zadej výber země pro doručení ČR a prořídne ti nabídka kol.

                0 0
    • detoxy  

      Hmm, no to nemám. Navíc je to už něco jiného. Jinak to vypadá a je to na ultegře.

      0 0
    • Smazaný účet  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • detoxy  

      Tak jsem to rozlousknul a po velkém přemýšlení nakonec koupil Trek Boone 5 2016. Naskytla se mi výhodná koupě testovačky bez jakéhokoliv poškození za velmi pěknou cenu. Kolo výborně splňuje vše co jsem od něj chtěl, kromě převodů 1×11, což možná budu v budoucnu řešit. Hlavní důraz jsem nakonec položil na kvalitní a pro mě pěkný rám, který umožnuje variabilitu do budoucna. Jak to půjde doplním i fotky, ale je to zatím standart tak, jak je na stránkách.

      0 0
      • jecnak  

        Vitej v klubu. Mimochodem Boone 5 2016 je snad s dvojtacem.

        0 0
        • detoxy  

          Jo je s dvojtacem. Myslel jsem to tak, že to asi časem předělám. Dnes jsem dojel na Boonu do práce a v poho by mi stačil malý převodník. Nejsem žádný rychlík a snažím se šlapat spíš kadenci. Ale když už mám tu dvouplacku, tak jí dám šanci. Každopádně jakmile sjedu kazetu, tak chci koupit 11–32, co by měla ještě přehazka zvládnout. Každopádně rám je úžasně pohodlný.

          0 0
          • jecnak  

            V lete, z kopce a nebo na silnicnich gumach budes za 46 jeste rad. Ja pres leto na sotky a na silnici davam 52/36.

            0 0
    • Doski  

      Ahoj, rád bych se připojil s dotazem na podobné téma. Po novém roce bych si chtěl pořídit gravela. Bike už mě tolik nebaví. Stejně jezdím většinou silnice, tak bych chtěl něco efektivnějšího/rychlej­šího. Zároveň bych si rád nechal zadní vrátka pro nějaký lehčí terén. Už jednou jsem se spálil při koupi biku. Zaslepen touhou po novém kole jsem si pořídil menší rám, než by bylo vhodné. Proto na to chci jít více s rozmyslem. Když ovšem porovnávám výstup z Competitive­cyclist.com s geometriemi jednotlivých kol, tak mi přijde, že ty kola jsou pořád malý i v největších velikostech. Vůbec z toho nejsem moudrej. Je možné, že mi některý měřený rozměr hodně ulítl? Nebo jsem jen zbytečně přerostlej?

      Moje cenová představa je něco málo přes 30000Kč. Vyhlídnutý mám tyto modely:

      CUBE CROSS RACE PRO

      https://www.cube.eu/…nblack-2016/

      RB RX

      http://www.rb-bike.cz/…8/78/rx-race#…

      GT Grade – ale vůbec se mi nelíbí

      http://www.gtbicycles.cz/…ad/grade-105

      Jaké kolo a v jaké velikosti je podle vás na moje rozměry ideální? Napadá vás jiný model, který by odpovídal?

      Your Measurements

      Inseam: 93 cm

      Trunk: 76.5 cm

      Forearm: 37 cm

      Arm: 70.5 cm

      Thigh: 64.5 cm

      Lower Leg: 64 cm

      Sternal Notch: 160 cm

      Total Body Height: 194 cm

      Weight : 85 kg

      The Eddy Fit (cm)

      Seat Tube Range c–c: 61.4 – 62 cm

      Seat Tube Range c–t: 63.3 – 63.8 cm

      Top Tube Length: 60.4 – 60.8 cm

      Stem Length: 11.6 – 12.2 cm

      BB–Saddle Position: 89.8 – 91.8 cm

      Saddle Handlebar: 60.9 – 61.5 cm

      Saddle Setback: 6.8 – 7.2 cm

      The Competitive Fit (cm)

      Seat Tube Range c–c: 60.2 – 60.8 cm

      Seat Tube Range c–t: 62.1 – 62.6 cm

      Top Tube Length: 60.4 – 60.8 cm

      Stem Length: 12.7 – 13.3 cm

      BB–Saddle Position: 90.6 – 92.6 cm

      Saddle Handlebar: 60.1 – 60.7 cm

      Saddle Setback: 5.6 – 6 cm

      The French Fit (cm)

      Seat Tube Range c–c: 63.2 – 63.7 cm

      Seat Tube Range c–t: 65 – 65.5 cm

      Top Tube Length: 61.6 – 62 cm

      Stem Length: 11.8 – 12.4 cm

      BB–Saddle Position: 88.1 – 90.1 cm

      Saddle Handlebar: 62.6 – 63.2 cm

      Saddle Setback: 6.3 – 6.7 cm

      0 0
      • Smazaný účet  

        Velikost ti neporadím, ale taky je dobré vědět, jak široký gumy chceš vozit, zda jezdíš v blatě, blatníky,…

        0 0
        • Doski  

          ± 32–35, blatníky bych oželel až na nutné případy

          0 0
      • raadjek  

        Konkrétně taky neporadím, ale když jsem se měřil a počítal velikost přes competitive cyclist, tak mi vyšla velikost 59. Při testování kola jsem si sedl na 59 a bylo mi velké (jet se na tom dalo ale byl jsem strašně nataženej).

        Nakonec jsem skončil u vel. 57 a ještě přemýšlím, že bych zkrátil představec o 1–2cm.

        Takže bych bral měření dle CC velice orientačně. Nejlepší jít si na to někam sednout a vyzkoušet několik velikostí (větší, menší) kolem toho co CC vypočítal.

        0 0
        • detoxy  

          Souhlas se vším. Mě vyšlo 56–57, vzal jsem 56, protože byla a jsem ve fázi zkracování. Jediná šance jak si něco z tohoto segmentu vyzkoušet je Testfest. Na prodejnách tato kola nenajdeš. Připadá mi úsměvné, že v obrovské prodejně se stovkami kol nemají ani jedno. Začal jsem jim říkat fiktivní kola, protože nikdo je nikdy neviděl, třebaže někteří už o nich slyšeli, a ti nejlepší mi je ukáží na monitoru na netu :) .

          0 0
          • Doski  

            Máte někdo tip, kde by bylo pár podobných kol k dispozici na vyzkoušení?

            0 0
            • detoxy  

              Jak jsem psal Testfest (akorát, že až v dubnu). Loni jsem vyzkoušel v jeden den vyzkoušel GT Grade, Cannondale Slate, Sup Xroad, Demu Scud, Focus Mares 105. Ujasnil jsem si velikost, ujistil se o správnosti koncepce a zjistil rozdíl mezi pohodlným drahým rámem v carbonu a levným AL.

              0 0
            • Kamilac  

              Cube ma http://www.bike-life.cz/…-2017/d10147. Ale to je v Brně, takže pro tebe asi z ruky.

              0 0
      • jecnak  

        Tohle mereni je pro silnicku, kde mi to sedi. Cyklokrosku /gravela/ mam o velikost mensi.

        0 0
        • Doski  

          Dá se to brá tobecně, že by gravel měl být o číslo menší než silnička?

          0 0
          • fsoucek  

            Já to tak mám – porovnávám Ridley Helium (silnička) a Ridley X-Ride (CX) – kratší horní rámovou trubku u CX kompenzuju delším představcem, přesto je přechod mezi koly znát, chová se to trochu jinak, hlavně při jízdě ze sedla. Na hlavě problém celkem není (kroska ji má výrazně nižší, ale kompenzuje to vyšším předkem daným spoustou místa mezi pláštěm a vidlicí).

            Ridley X-Ride má klasickou geo, takže u o číslo většího rámu bych se bál kontaktu rozkroku s horní rámovou trubkou.

            0 0
          • jecnak  

            Obecne uplne ne (rozsah geometrii je u gravelu velky) ale u bezne konfekce ano.

            0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Asi máš nějakou mušku v měření, na rozkrok 93 cm mít sedlo 91 cm vysoko je trochu privela.

        Jinak pro RB RX velikost 58 a dlouhý představec, zatím vychází cca 130 mm.

        0 0
        • Smazaný účet  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • fantozzi  

          Ja se vzdycky odpichnu od zakladniho vzorecku (rozkrok – 10cm + vyska podrazky) a +/- mi to sedi :-)

          0 0
        • Doski  

          Zkusím přeměřit, ale bral jsem to opravdu důkladně podle těch videí. Výsledky jsou opsaný správně.

          0 0
    • Smazaný účet  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • vojbarz  

      Ahoj,

      resim podobny problem jako zakladatel vlakna a zacinam byt mirne nesvuj co zvolit. Aktualne vlastnim fulla (Scott Spark 910). Uplne suprovni kolo az do te doby nez clovek vyjede do lesa po desti anebo kdyz je vice blata (staci pitoma louka kde se tlaci voda a clovek do toho vlitne plnou rychlosti). Bydlim v panelaku a umyvani kola je fakt peklo. Ale i tak bych nemenil, ale spise doplnil o nejaky gradle/cx na obdobi kdy se prave v lese moc jezdit neda a na nejake zpevnene cyklostezce jeste jo (jenze tam me to na fullu moc nebavi a rad bych se obcas dostal nekde i rychle). Puvodne jsem uvazoval o tom ze bych koupil druhou sadu kol a obul nejake tenci plaste s mensim valivym odporem, ale od rychlosti 35km/h bych to uz asi dlouhodobe neuslapal a pak ty blatniky na horaka jsou spise vsechny na okrasu.

      Nejsem zadny odbornik a tak v mych pozadavcich nehledejte velky smysl, ale:

      • karbonovy ram (kvuli pohodli + muzu si to dovolit, tak proc si neudelat radost)
      • uchyceni na blatniky (fakt nechci snidat bordel z cest kdyz trosku zaprsi)
      • hydraulicke brzdy (tak 20 let z5 jsem mel silnicku od campagnolo a brzdila jak drak co adheze dovolila, ale proste doba pokrocila)
      • pevna osa (na fullu jsem zjistil ze to je fakt super)
      • tubeless pneu, pripade tubeless ready rafky (pouzivam asi 2 roky a jsem maximalne spokojen)
      • prevody 2×11, bohate staci shimano 105 (nejsem gramhonic a asi bych rozdil oproti ultegre stejne nepoznal)
      • koupitelne v CR, do max 90k, ale i za 50k nepohrdnu (kdo by nechtel usetrit, ale na druhou stranu si ty penize do hrobu nevezmu)

      Nejsem zadny zavodnik a ani nemam ambice se nejakeho zavodu zucastnit, proste sednu a slapu co to da (aspon se pak dobre spi). Ani nemam zadne preference na znacku. Pruser je, ze tomu nerozumim a nemam moc moznosti si kola zkusit. A cim vice toho procitam, tim vice v tom tapu.

      Diky

      0 0
    • detoxy  

      Ahojte, tak jsem po 7 letech přinucen znovu hledat nové kolo, protože mi mého Trek Boona ukradli. Myslel jsem si, že tentokrát bude výběr bez problémů, protože se za ty roky vyrojilo mraky gravelů, ale zase tak snadné to není…

      Vzhledem k tomu, že jsem dosud jezdil cx, tak mě celkem moc neláká prodloužený posed, který je obvyklý na gravelech a nevadila by mi hravější geo cx. Jenže bych na druhou stranu chtěl, abych mohl v klidu jezdit 40 pláště a měl třeba rezervu do 42. K tomu se mi líbí úložné boxy v rámu.

      Ať kolo koupím v jakémkoliv osazení postupně bych ho rád předělal na 1×12 40/10–36, 40 pláště bezduše, karbon záplety, hrazda. Jsou to věci, na které jsem si za ty roky zvyknul a teď mi chybí. Nemám problém si kolo částečně nebo úplně poskládat, ale je problém sehnat rám. Rozpočet mám tak nějak do 100k.

      Ve výběru mám Trek Domaine, tady je toho ale dost na předělání. Dále Decathlon RCX. 3T Exploro. Canyon inflite (ten ale má problém se světlostí) a nový grail je dlouhý a vychází dost draze.

      Na začátek asi nepotřebuji konkrétní radu, spíš bych rád rozvinul diskuzi a utřídil si myšlenky…

      1 0
      • squalo  

        Co Cube Crossrace?

        Nebo Giant TCX, čtyřicítky by neměli být problém, teď jsou slevy.

        Gravely to bude chtít projít a dívat se i na menší značky. BH, MMR…

        0 0
      • kalimer0  

        Zkus oslovit uživatele tomaschek.

        Je schopen zajistit něco takového

        https://icancycling.com/…-frame-ac388

        Minimálně jeden už to tady jezdí.

        0 1
      • vt  

        Prekvapuje mne, ze nekdo hleda podobne kolo jako ja :-) (krome hrazdy)

        Zvazuju nahrazeni CAADXe … ale moc si nejsem jisty, zda si novym strojem pomuzu.

        Neni Domane jen 38 max pneu?

        Jinak z mainstreamovych znacek asi TCX, Crux (2024 je uz 12×)

        2 0
        • detoxy  

          V obchodě mi měřili rám Domaine a měl by mít 55mm světlost, což u 40 plášťů vychází na 7mm na stranu a to je za mě v pohodě.

          0 0
      • H88  

        Díky za příspěvek :-)

        Zrovna už se přes mesic snažím najít vhodného kandidáta v podobném setupu jako ty. Jen ideálně s cenou do 75. A byl bych ochotný přežít i převody 2× … ač jsem vyznavačem 1×.

        Jen, u mě se do toho motá ještě Endurance s 35mm, což si pravé nejsem úplně jistý, že by mi těch případných 38–40 jako u minulého kola nechybělo.

        Ve vyberu mám RCX II, které je vcelku hezky vyvážené včetně kazety 10z.

        Na 3T jsem koukal také, ale ten setup se mi nezamlouvá.

        Další je Grail 2, kde se mi líbí i to uchycení brasnicky. Na verzi s vnitřním úložištěm v ramu nemám mentálně ohledně ceny. Takže aspoň brasnicka. Líbí se mi i karbon rodla a sedlovka. Převody 2× bych dokázal v této verzi skousnout.

        Díky tobe jsem nyní zařadil i Domane, který se mi v SL5 zamlouvá asi nejvíce. Bonusem je vnitřní prostor v ramu.

        Jakou má vlastně ten Inflite průchodnost? Asi jsem to přehlédl.

        Zároveň mě trosku hloda jezdit s takovým kolem do práce, kde jsem nucen to nechavat v kolarne, která již byla nekolikrat vybrána. Další kolo do práce se mi v rámci místa doma pořizovat nechce, což je teda samozřejmě můj problém.

        Také jsem zvažoval i silnici, jelikož ji většinou všichni z mých znamych vozí, ale u mě by proste scházela ta větší průchodnost, protože na tu polnacku apod zamířím v podstatě vždy.

        0 0
        • H88  

          Případně se mi ještě zamlouvá Grizl CF SL 6 AXS i kvůli te tomato barvě, ale tam už je asi až moc místa, které bych nevyužil a ohledně pohonu by to zase znamenalo vymenit ořech a kazetu z důvodu přechodu na 10–44.

          0 0
        • detoxy  

          Inflite jsem kvůli průchodnosti víceméně už vyřadil. Myslím, že je to 35mm, max 38. To je za mě málo.

          Fakt zajímavě vychází RCX 2, ale za tuto cenu už možná dám raději přednost značkovému rámu, byť kolo budu muset výrazně přestavět. Ale je fakt, že se mi i barevně dost líbí. Mám jen trochu problém s tvarem rámu u zadních vzpěr. A skoro bych nemusel měnit výbavu.

          U graila to mám podobně. Asi bych si připlatil i za ten dražší rám. Ale cenově už nevychází tak výhodně jako dříve a hlavně se mi moc nelíbí barevně. Jo a tu brašničku. V jednom českém testu docela shodil její praktičnost…

          0 0
          • H88  

            Já se teď hodně zakoukal do toho Domane :) Z toho všeho teď u mě zatím vede.

            0 0
          • H88  

            S tou brasnickou mas na mysli co? Jestli si to pamatuješ. Já jsem samozřejmě více zastáncem toho úložiště v ramu, ale nesledoval jsem nikdy moc možný vyber z Endurance apod, takže mi ten Domane úplně utekl. Grail s úložištěm je už mimo a Endurance od Canyonu také.

            Vozim jen to nejnutnější a nesnasim, když se někde bincá nějaká brasnicka apod. To samé z estetického hlediska.

            Elektronická sada je dnes módní, ale nikdy jsem neměl možnost vyzkoušet, takže úplně nevím, jestli ji nutné potrebuju. Mechanická 12, která na tom Domane je si myslím bude dle mých představ dostatečná. Chci si udělat radost, abych se vyhnul tomu nákupu s kompromisem, ale nemusím mít nutné to nejdražší. Chci mít výborný základ, který se dá v případně potřeby postupně upgradovat. Proto hodně řeším tu průchodnost.

            Na starém tribanovi mi ty 38 bohaté stačily. Naopak si myslím, ze to bylo i zbytečne moc, proto stále koukam nejvíce na Endurance kategorii.

            Co se toho lepšího grizla, tak tam to bylo původně jasné, ale teď skočil ze 73 na 80, což se mi najednou dávat nechce, když vím, že byl levnější. V době, kdy byl za tu cenu nebyl zase budget.

            0 0
            • jIrI___  

              Elektriku nepotřebuješ do té doby, než se na ní pár kilometrů projedeš. Pak ji už potřebuješ nutně :)

              1 0
              • Singlespeed  

                Je to tak, bohužel nebo možná bohudík :-). Jsme ve třetí dekádě 21. století, tudíž by mělo být elektrické řazení už naprostá samozřejmost. Přemýšlet o tom jestli jo nebo ne je něco jako dumat, zda si pořídit kolo s kotouči nebo raději s ráfkovými brzdami, tedy nesmysl.

                0 1
                • orm  

                  Blbost asi tak na urovni vyjadreni ekolistu, ze je 3. dekada 21. stoleti a slapaci kolo je obsolete.

                  1 0
                  • VojtaXY  

                    To je jak od Roman 3Dekada :)

                    0 0
                  • jecnak  

                    Takže jsi ji vozil?

                    0 0
                    • orm  

                      Myslis el. sadu? Co to ma co delat s tim, ze je blbost to co napsal Singlespeed, ze mechanicka sada je obsolete a nepatri do 21. stoleti? Chapu, ze je z toho nadsenej, ale je to jen jeho nazor, ktery samozrejme muze napsat, ale musi pocitat s kritikou a tim, ze mu nekdo napise, ze jeho nazor je hloupej.

                      1 4
                      • Singlespeed  

                        Já elektriku původně vůbec nechtěl. Ale když jsem si vybíral po letech nové kolo, tak mi postupně došlo, že je to jednoznačná budoucnost, tak proč bych si měl kupovat něco zastaralého a překonaného, když si můžu koupit něco moderního.

                        0 2
                      • jecnak  

                        Takže asi ne, tedy je to jen tvůj názor bez vlastní zkušenosti s danou věcí.

                        0 0
                        • orm  

                          Jakou na to potrebuji mit zkusenost, abych dokazal posoudit singlespeeduv hloupy nazor ze vse ostatni je ve 21. stoleti zastarale? Myslim, ze tu pletes ruzne veci dohromady a v nejakem svatem boji za el. razeni nevnimas na co jsem reagoval. Ja funkci nerozporuji, ani to, ze to nekomu vyhovuje.

                          0 2
                          • jecnak  

                            Ano, vynález století páry je opravdu moderní. Nech to plavat.

                            2 0
                            • orm  

                              Ok, beru ze na nekoho ta reklama vyrobcu ucinkuje vice a na nekoho mene :).

                              0 4
                • cyklista86  

                  Ale plno lidi nechce nejakou elektriku a baterky na kole vubec resit. Tuplem kdyz to je i uzitkove kolo jako dopravni prostredek. Treba do mesta singlespeed s rafkovyma brzdama, kde nemusis vubec nic resit a servis uplne minimalni je idealni kolo. Ano pokud mas na kolo 100 a vic tisic a mas to ciste na sportovani. Tam muzeme debatovat o tom jestli by mela byt elektrika samozrejmost.. Ale pokud nemas na rozhazovani, tak treba u gravelu/silnicky vidim jako lepsi investici kvalitni kola a treba bazarovou mech. sadu nez prumerna kola a novou el. sadu… Kdo ma prachy na drahe kolo bez kompromisu, tak je jasny, ze veme s el. sadou.. Ale kolik % lidi to je. Normalni clovek co nezije cyklistikou si opravdu nekoupi kolo v cene prumerne motorky..

                  8 2
                  • Fazzy  

                    Řek bych, že singl naráží na diskuzi lidí, kteří si elektriku můžou dovolit, ale váhají. Tudíž netřeba do toho tahat lidi, co si to nemůžou dovolit nebo kupujou kolo na pivo. Ty samozřejmě tyhle problémy tolik netrápí.

                    2 0
                    • orm  

                      Ja si ji dovolit mohu, ale nevaham :-). Vim, ze ji nechci a naopak pokukuji po shimano se systemem linkglide a doufam, ze to shimano bude vice rozvijet, klidne i na ukor elektriky. To podle me ma vetsi smysl.

                      0 0
                      • Fazzy  

                        Taky bych rek, ze bych nevahal, protoze racionalne to pro me nema zadnej prinos. Presto si to ale netroufnu s jistotou rict, dokud si tu elektriku nezkusim :)

                        0 0
              • H88  

                Třeba kamarad ji měl na silnici a vrátil se k mechanice. Každý to má jinak.

                1 0
            • PatrikKalista  

              To DOMA-NE plně chápu. 600 km s 4 hodinkama spánku a o prdeli jsem nevěděl.

              1 0
    • Deadlift  

      Koupil bych 3T exploro na elektronickém rivalu se záplety fulcrum. Je tam teď tuším 10% sleva na první nákup, tj. jsi někde na 87 tis. Záplety dvacku a nemusíš s tím už dělat nic. Fulcrumy prodáš a máš to lehce přes sto.

      1 0
    • detoxy  

      3T není špatné, jen tedy za tu cenu co píšeš se mi najít nepovedlo. A i těch věcí na předělání by bylo víc. Ještě mám v hledáčku crux, ale tam se hodně připlácí za značku. Giant TCX by jsem klidně bral, ale nelíbí se mi současné barvy.

      0 0
      • Deadlift  

        Tak sorry- moje chyba. V kolovne je ted za 95 ale na mechanice. Pred Vanocemi byla dodatecna sleva 10% pri objednavce pres e-shop. Neni to ale elektrika a tusim ze to je na 27,5 kolech (ktera by snad sla stejne pryc). No, neni to vesele s temi cenami.

        0 0
    • Peslezedirou  

      Ahoooj, zkusím popostrčit toto směrem vzhůru :-)

      Jak jsme na tom s výběrem podobného kola, jen s nabídkou nedoprodaných modelů roku 23 a přicházejících roku 24?

      Přemýšlím, že bych obměnil vozový park, protože jsem zjistil, že moje kola už jsem lehce mimo módu a prostě bych si chtěl udělat radost. Cenový limit 50 – 70 tis, určení kola jízd cestou necestou, 50% silnice, 30% šťerk a pevné hliněné cesty, 10 % drncačka v lese, 10% neidentifikovatelný zbytek po čem se dá jezdit…

      V současné chvíli nejvíc jezdím na Endurance silničním kole, které mi vyhovuje, pláště 36mm (ideál by byl plášť 40mm) převody gravel 46/30 – 11/32z, tam nemám problém.

      Co bych chtěl určitě zachovat, je geometrie a vyšší hlavová trubka, ale chtěl bych zase delší zadní stavbu, 415mm se sice dá, ale cítím, že by bylo lepší alespoň 420mm.

      Do mého hledáčku se dostal Top Stone Stone 3 Carbon, ale nechci černý kolo (barva taky jezdí, že jo :-)), od něho jsem se dostal k Dekáči, kde se mi líbil Riverside od kterého jsem se dostal k RCX II APEX AXS, obě kola jsem měl v košíku, ale vždycky se objevilo nějaké ale. U těch dvou posledních kol to byl systém 1×12.

      Co bych ještě mohl zařadit do výběru?

      0 0
      • detoxy  

        RCX II je za mě hodně dobře sestavené kolo. Já bych asi bral spíš variantu Force AXS, ale nepříjemné je že má kazetu 10–33 a změna bude podle mě vyžadovat i hazku a to už není málo. U Apexu je 10–36 a to je za mě lepší. Jinak 1×12 se celkem není třeba bát, než mi kolo ukradli, tak jsem na něm za těch 9 měsíců najel asi 10tkm a v pohodě. Jen tedy řetěz flattop stojí za prd. Druhý jsem nahodil řetěz XX1, ale už jsem ho nestihnul dojet.

        S černými koly to mám stejně. Ale ten Top Stone bude fajn kolo. Ještě zajímavý tip je Scott Addict Gravel.

        0 0
        • Peslezedirou  

          Apex zvládne 44z…tak nějak bych počítal kazety hned po koupi…u RCX si nejsme jistý s horní rámovou trubkou, která je bez slopingu, tedy tím, jak bych si zvykl…

          0 0
          • jecnak  

            Ano, Apex zvládne 44z, ale verze Apexu s dlouhým ramínkem. Takhle budeš muset měnit hazku.

            0 1
          • jecnak  

            Ještě budeš pravděpodobně přehazovat i převodník – 40z je na silnici už málo. Hoď si to do kalkulačky. No a pak budeš asi bojovat se skoky na kazetě. Když jede člověk sám, tak je to celkem ok, ale ve skupině, kde se musíš s rychlostí přizpůsobovat ostatním to taková sláva není.

            0 0
        • jIrI___  

          Jaký problém jsi měl s Flattop řetězem? Já jsem naopak nadšený z výdrže i základního Rival Flattop :)

          1 0
          • jecnak  

            Vydrzi polovinu XX01.

            0 0
            • jIrI___  

              Škoda, že XX01 kvůli rozdílnému průměru válečků nejspíš nebude chodit s kazetou určenou pro Flattop řetězy. Rival Flattop mi vydržel nějakých 5000 km a už i to pro mě byl, po zkušenostech s 10 sp řetězy od Shimana, výsledek jako z říše snů. 10 tis km na XX1 by bylo moc pěkné. Ale ve výsledku je XX1 dvounásobně dražší než Rival D1, tak to v poměru cena/nájezd vyjde šul nul.

              0 0
              • detoxy  

                Mě flattop vydržel jen 4,5 tkm a konec byl tak rychlý, že jsem úplně netrefil výměnu. XX1 asi úplně ideál na silniční kazetu není, ale cca 6tkm dal. A elektrika si s tím řazením poradila.

                0 0
      • Singlespeed  

        Mně v poslední době zaujal Grizl s Apexem AXS. 1×12 není třeba se bát, funguje skvěle.

        https://www.canyon.com/…xs/3696.html?…

        2 0
        • H88  

          Tady bych si představoval kazetu 10–44 namísto 11–44, což je zase změna kazety a ořechu. Jinak Tomato se mi fakt líbí :-)

          0 0
          • jecnak  

            To je docela problém, protože pak 1× moc nedává smysl a upgrade na 10–44 je dalších několik tisíc.

            0 0
            • H88  

              No právě. Proto jsem ho nekoupil.

              7 eTap to má už v základu, taky ale stojí o 18 víc a není v nabídce v tomato barvě

              0 0
            • Singlespeed  

              Cena Grizla je poměrně nízká, takže na upgrade zbude spousta peněz.

              0 1
              • jecnak  

                Asi ještě větší převodník – 44z a karbon řidítka.

                0 0
                • nomecz  

                  no a hlavne nova kola protoze 2kg+ zaplety na gravelu asi nechces …

                  0 0
                  • Singlespeed  

                    Těžké záplety má téměř každé kolo v této cenové kategorii. Náboje jsou dostatečně kvalitní, takže si stačí časem našetřit na karbonové ráfky a přeplést.

                    0 0
                    • nomecz  

                      no ony jsou i ta te verzi za 80 a tam bych teda uz cekal neco trosku lehciho, ale ano maa pravdu zaplety u kol do cca kila sou vetsinou to prvni co jde pryc (cest vyjimkam)

                      0 0
                  • Peslezedirou  

                    Mám tu téměř nová DT s váhou 1,7 kg, tak bych je aspoň použil a nemusel bych kupovat nový ořech…

                    0 0
            • squalo  

              Nebylo by řešení, vzít Grizla na novém GRX s kazetou 10–45??https://w­ww.canyon.com/cs-cz/gravel-kola/adventure/griz­l/cf-sl/grizl-cf-sl-8–1by/3472.html?dwvar_­3472_pv_rahmen­farbe=R095_P08

              Grizl je v podstatě už komplet na jednopředvodníkách, jsem zvědavý jestli se novým dostupným 1×12 sadám podaří to co Eagle na bajkách – tedy zlikvidovat pohony 2×

              0 0
              • VojtaXY  

                2×12 to bude mit tezke, protoze podporuje jenom kazety 11–34 a 11–36. Chybi tam neco, co by melo vetsi skoky dole, treba 11–38 nebo 11–40.

                0 0
                • squalo  

                  Větší skoky na kazetě právě nechceš, to je důvod pro nákup 2× něco.

                  Kazeta Sram Apex 11–44 je dole vlastně jemná 11–12–13–15–17–19–21–24–28–32–38–44

                  0 0
                  • VojtaXY  

                    Kdyby se dala pryc 12, tak nemusi mit tak velke skoky. Nevidim realne uziti maleho skoku na tezkych prevodech, kdyz je tam velky skok 13–15.

                    Vyhoda 2× je, ze muzu mit na tezkych prevodech o neco vetsi skoky, protoze mam vetsi velky prevodnik a jedu na vetsich zubech, kde ty skoky jsou i pri skoku o 2 jeste dostatecne male. A Dal mam rozumne skoky i ve stredu a lehkych prevodech.

                    0 2
                    • squalo  

                      To jde proti logice věci, snad každý výrobce se snaží mít na spodku kazety menší skoky a nahoře větší.

                      Možná by bylo řešení, dát si menší převodníky.

                      1 0
                    • KRoser  

                      Při těch rozdílech zubů na pastorcích to není tak jednoduché jak se dívat na rozdíl zubů. Sám přesně nevím jak to funguje, ale je potřeba to dávat do gear kalkulátoru a dívat se na rozdíl „ujeté“ vzdálenosti na jedno otočení určitého pastorku.

                      Co se tím snažím říct, tak skok jednoho zubu je úplně někde jinde na 11 nebo 44

                      Skok jednoho zubu na 50 skoro nepoznáš, ale skok jednoho zubu na 11 je obrovský rozdíl.

                      Proto Sram když uváděli na silnici 10tku tak říkali, že 50–11 je stejné jak 54–11.

                      0 0
                      • Singlespeed  

                        50–10 je to samé jako 55–11.Ale to nemusí říkat Sram, to si spočítá i dítě na základní škole.

                        3 0
                      • VojtaXY  

                        Zalezi pro jake rychlosti jsou skoky o 1 zub. Pro kazetu 11–12–13–15 a typicky prevodnik na gravel nebo silniciku jsou male skoky pro vysoke rychlosti z kopce, kde to neni az tak dulezite a pak jsou vetsi skoky pro rovinky, kde to jde nejvic poznat.

                        1 1
              • H88  

                Kazeta 11–42 se mi na tom nelíbí. Když už 1× tak ať to má 10z na kazetě. Aby to nedopadlo jako u mtb, kde jsem roky vozil 34z právě kvůli 11-… kazetě.

                0 0
      • vt  

        Zatim mi stale prijde jako ideal novy CRUX (klasicka sedlovka, stred, 1×12, celkem solidni zakladni kola) … krome ceny teda :-)

        Nejak se tu nezminnuje BMC URS? taky vypada zajimave: https://gravelbike.cz/…el-bike.html

        1 0
      • jecnak  

        Jak jsem ti psal. Pro to použití, co píšeš je pořád ideální přesmyk. Ideálně 2×12 s kazetou 10/36 (Sram) nebo 11/36 (Shimano). Vzhledem k cenám bych šel spíš do 2×12 SRAM.

        1 0
        • Peslezedirou  

          Jj dobře, nespěchám na to, tak ještě chvilku vydržím a budu se dívat dál…

          0 0
      • jIrI___  

        Mrkni i na na nového Grizla na Apexu. 61 tis Kč, karbonový rám, elektrické 1×12 (kazeta 11–44 a 40 z převodník), za mě fajn mix vzhledem k ceně. A běžné velikosti skladem, jen ty barvy ne každému sednou :). A 1×12 bych už taky hodně zvažoval.

        https://www.canyon.com/…xs/3696.html?…

        1 0
        • Peslezedirou  

          Koukal jsem se na něj…jen ty barvy, Oregano, je moc military :-/, ale tomato se mi snad i začíná líbit :-)

          Zeptám se Tě na chování kola, vlastně všech majitelů Grizlů, není zadní stavba za moc dlouhá? 435mm je skoro jak z rámu na MTB…

          0 0
          • jecnak  

            Tak když chceš kolo, do kterého se dají nacpat MTB pláště, tak zadní stavba musí mít patřičnou délku.

            0 0
          • Pebe  

            Je to mazel, mám dvě sady kol a jsem spokojenej. Na silnici to jede a překvapivě v terénu taky :-)

            A ty jejich drahý blatníky se na zimu jednoznačně vyplati.

            1 0
            • jIrI___  

              S těmi blatníky moc nesouhlasím, pro mě je to polotovar za cenu propracovaných blatníků. Přední blatník je příliš krátký a pro plnou funkčnost je potřeba řešit výrazné prodloužení. Zadní blatník (v mé verzi) zase končí nesmyslně u sedlové trubky a opět jsem musel vymýšlet jeho prodloužení směrem ke středu. Podruhé bych si je popravdě už nekoupil.

              0 0
            • nomecz  

              co tam je za orech na tech kolech ?

              0 0
          • jIrI___  

            Jo, zadní stavba je dlouhá, ale v porovnání s předchozím X-Roadem (tam měla 415 mm) jsem si toho ani nevšiml. Ale díky tomu do Grizla nacpeš i 29×2,2" pneu :)

            1 0
            • squalo  

              Cube Nuroad má zadní stavbu 440 mm a zatím jsem na to stížnost nezaznamenal

              0 0
            • keymaker  

              Jirko můžeš mi prosím napsat šířku té horní brašničky? Nevadí ti při sesednutí z kola na světlech? Já teď jednu zkoušel a dost mě s.rala :-)

              0 0
              • jIrI___  

                Šířku horní brašničky ti nenapíšu, protože už ji nemám (byla strašně nepraktická). Ale problém jsem s ní neměl, přes obrys mého křesla nepřesahovala.

                0 0
                • keymaker  

                  Ok díky :-)

                  0 0
                  • jIrI___  

                    Teď koukám, že jsme se špatně pochopili. Psal jsem o podsedlovce, ty myslíš horní rámovou brašničku. Tu naopak stále mám a je skvělá, protože je poměrně úzká (oproti Apidura apod.). Něco málo jsem k ní psal ve srovnávacím testu tady (Lezyne Energy Caddy XL) , šířka je kolem 50 mm

                    1 0
              • Pebe  

                Dobrá, rozuměj rozměrově, je brašnička k Focus Atles kolu, npřečnívá, je na šrouby, pevná konstrukce.

                Že jsou tyhle brašny nepraktické a mě se ta Focus válí v šuplíku je věc druhá :-)

                https://www.bike24.com/p2451789.html

                0 0
            • Peslezedirou  

              Ty brďo, to je fakt horský kolo :-) nemám tedy v plánu tam dávat nic širšího než 42mm…

              0 0
            • Peslezedirou  

              Tohle je velikost L? Už jsem dost nalomený, má výška je 182 cm a myslím, že M by už bylo malý, mám celkem dlouhé ruce a nohy…

              0 0
              • grafik  

                Ještě zvaž. Snažil bych se vyhnout kolu s integrovaným upnutí sedlovky.

                0 0
                • jIrI___  

                  Není integrované upnutí jako integrované upnutí :). Ten způsob u grizlu funguje zcela bezproblémově, se svým metráčkem utahuju na 5 Nm a skvěle to drží i bez pasty na karbon (dlouhodoběji vyzkoušeny tři různé sedlovky, hliník i karbon), navíc tam není žádný volně ložený mezikus, který by mohl zapadnout do rámu apod. Tuším ani v recenzích a na diskuzích si na to upnutí lide nestěžují. Jako velký plus vidím sedlovku standardního průřezu, doufám že tady Canyon nepodlehne módní vlně mnoha konkurentů a do budoucna tam nenacpe nějaký svůj vlastní specifický D průřez.

                  0 0
              • jIrI___  

                Jo, tohle je L (188 cm, 90 cm rozkrok, ruce spíše delší).

                0 0
              • H88  

                Rádce rádi M. Mám 181cm – rozkrok 87

                1 0
              • Pebe  

                180cm, rozkrok 85cm a Mko je akorát

                1 0
                • Peslezedirou  

                  Začínáte mě děsit :-o uaaaaaaa, v košíku L…když jsem zkoušel Top Stone v M/L, tak to bylo opravdu malý…Top Stone je dost podobný…

                  0 0
    • Peslezedirou  

      .

      0 0
    • Peslezedirou  

      Zkusím štěstí tady. Vývěr se mi dostal do finále s Canyonem Grizl, problém je velikost. Nechce se mi věřit to u cynyoňáckému kalkulátoru. Nenašel by se někdo ochotný, kdo by mohl nastavitsedlo od středu klik po vrch sedla do výšky 765 mm a vyfotit mi to, jak to vypadá? Samozřejmě se budu revanžovat, nechci to zadara. Moc děkuji…

      0 0
      • H88  

        766 vozim já s téma mirama viz výše :-)

        0 0
      • Pebe  

        Když koukneš ke mě na profil tak mám ten rozměr 725mm a na sedlovce ještě 7cm rezervu na té jejich stupnici. Ale je fakt že mám kliky 170mm, to mi tu sedlovku trochu dává níž

        1 0
      • jIrI___  

        Zítra ti vyfotím jak to vypadá na tom mojem eLku, kdyžtak se připomeň do zpráv.

        1 0
      • Pebe  

        725 a 765mm na Mku

        Drop vypadá už docela velký, ale nemám žádné podložky pod představcem a i to horní víčko hlavového jsem o 5mm zbrousil abych dostal řidítka níž.

        Sedlovka je S13 https://www.canyon.com/…9100564.html

        2 0
        • mastihuba  

          Prosimtě co je to za blatníky? A jak je chycení toho předního k vidlici?

          0 0
        • Peslezedirou  

          Moc děkuji Petře!! Jiří mi poslal fotku takhle nastaveného L a vypadá to dost podobně jak u Pellse co mám v profilu, jen nižší hlava. Ještě jednou děkuji.

          0 0
          • Pebe  

            Já hlavně koukám na délku rámu, jsem zvyklý na cca 545mm efektivně se 100mm představcem. Grizl má v Mku 564mm a 80mm představec, takže ideál. V Lku už to je o 14mm delší rám a o 10mm delší představec. A dokupovat kratší představec, navíc na 1 1/4", mi přišlo zbytečné. A nakonec jsem rád, Mko je úplně super.

            1 0
        • nomecz  

          Skusim to jeste jednou :) jakej je tam orech na tech stock kolech ?

          0 0
          • Pebe  

            Jestli to je na mě tak na stock DT Swiss 1850 kolech jsou 370 náboje, takže Shimano ořech se střema západkama. Tady na fotkách mám DT ER1600 s rohatkou se 54 zubama

            0 0
    • Peslezedirou  

      Ahoj kluci, tak už mám Grizla doma, vlastně už 14 dní, ale vyndal jsem ho z krabice až dnes a nastavil posed. Bohužel jsem ležel s Covidem, tak jsem neměl energii :-/, ještě zmizí jedna podložka pod představcem (10mm) a tím bude posed *\- stejný jako u současného kola. Myslím, že velikost v pořádku. První dojmy jsou super, kolo se mi moc líbí. Kola jsou opravdu těžká, ale nasadím jiná, s tím jsem počítal. Řídítka jsou zvláštní nasadím jiná od Ritchey a na ně korkovou omotávku ve dvou vrstvách, řídítka mám už nějakou dobu doma. Sedlo je vtipné, myslím tenhle zkrácený tvar :-) Pláště hrozí, šířka 45 mm je skoro jak na mé první 29”…

      8 0
      • cubas  

        Nemáte už někdo Grizla v té Dried tomato? Přeci jenom bych chtěl tu růžovku vidět na skutečných fotkách.

        0 0
      • Peslezedirou  

        Tak dnes konečně první jízda…

        Chtěl jsem carbon rám kvůli tlumení vibrací, proto jsem dal na rady a vzal Grizla. Nasadil jsem jiná kola a na tohle počasí dal Tufo Swampero 36mm, díly carbon rámu není potřeba mít širší pláště :-D rám vibrace tlumí, ale je to opravdu docela sparťanský, nemít tam Can sedlovku, tak je to fakt středověk :-))

        Kolo je celkově o cca 1kg lehčí, než současné kolo, před namontováním tacháče a košíku, ukázala váha hmotnost 9,1 wow, ale o to nešlo :-)

        Měl jsem obavu ze zadní stavby a její délky, 435 versus 415, že je delší jsem si vůbec při jízdě nevšiml, jen jde Grizl hůř na zadní.

        Pohon 1×12 je takový víc sprostější než 2×10, na lehčích převodech mám pocit, že jsem o cca 0,5 zubu vedle, než bych potřeboval. Na těžších docela fajn, nejtěžší převod potom vyřeší kazeta s 10 zuby, ale na to je čas. Jen je nezvyk, jak jsou páky pevné a řadí se jen vnitřní pákou. Říkám si, jestli bych neměl řazení na převody prohodit, levou na těžší a pravou na lehčí.

        0 0
        • jIrI___  

          Karbonový Grizl je z mého pohledu jeden z nejvíce tvrdých rámů, který jsem kdy zkoušel. Na hliníkovém X-Roadu se oproti Grizlu cítím jako na vzduchovém polštáři :). Je to ostatně důvod, proč při výběru nástupce Grizla teď dávám spíše přednost hliníkovým rámům s lepším osazením než karbonu s horším osazením.

          3 0
        • Singlespeed  

          Řazení jsem prohodil hned, jinak bych pořád řadil naopak :-) .

          0 0
        • jecnak  

          Stejný tlaky, stejný pláště, sedlo a omotávka? To udělá nejvíc.

          0 0
          • Peslezedirou  

            V podstatě vše stejné, jel jsem i trasu kterou mám docela najetou. Není to tak špatný, ono těch vjemů je z nového kola dost, tohle jsou první dojmy. Řekl jsem si, že celkově zhodnotím až budu mít najeto aspoň 500 km…asi tam dám jiná řídítka Ritchey, která jsou v horní časti příjemně tvarovaná a dám na ně dvě omotávky, ty mám na současném kole. Z první jízdy jsem docela spokojený. Líbí se mi, jak Grizl zatáčí, Pells jede jak po kolejích…

            0 0
    • detoxy  

      Ahoj, já už taky v sobotu přivezl nové kolo. Nakonec to vyhrál Specialized Crux. Model 22, ale díky tomu příjemná sleva a za mě hezčí barva. Oproti fotce už se komín přestěhoval z pod přestavce nad něj a teď ladím posed. O víkendu budu mít ventilky, tak předělám na bezduše a dám nové pedály. Časem nejpozději však během roku bych chtěl dát karbonová kola a pak bezdrátovou sadu. Se systémem doubletap se nějak zatím nemůžu sžít.

      Do úzkého rozhodování kromě cruxe nakonec postoupila Domane. Má za mě tvarově hezčí rámovku, navíc s úložným prostorem a i barvy bývají většinou zajímavější. Z letošních modelů mě však nic nenadchlo. A tak jsem nakonec dal přednost cruxovi, s lehčím rámem a výbornou světlostí rámu. Ta by mimochodem u domény asi u mých 40mm byla na hraně.

      5 0
      • keymaker  

        Budeš řešit blatníky? Mám taky CruXe a třeba v pátek, když pršelo, tak mi to trošku vadilo :-) naštěstí bylo celkem teplo :-)

        0 0
        • detoxy  

          Blatníky neřeším. A velká podsedlovka hodně pobere. Předchozí Trek Boone měl úchyty, ale nějak se mi nikdy nechtělo se s těmi blatníky trápit.

          0 0
        • mastihuba  

          na gravel uvažuju o něčem takovém

          https://www.sks-germany.com/…speedrocker/

          0 0
          • MTesil  

            Z vlastní zkušenosti doporučím blatníky co nejdelší. Hlavně vzadu ať je až ke středu. Jinak všechno bláto a voda teče do středu a do klik, což ani jednomu nesvědčí.

            1 0
            • jecnak  

              Souhlas, ale to i vpředu, aby nestříkala voda od předního kola na boty a na střed a řetěz.

              0 0
              • mastihuba  

                Oběma rozumím, ale berte v potaz že toho tolik nenajezdil a už vůbec ne v blátě a mokru. :D

                0 0
                • jecnak  

                  Tak pak ušetříš, protože nepotřebuješ blatníky :-)

                  3 0
      • vt  

        Pekny. Tenhle model taky sleduju, moji velikost porad jeste maji. Sram bych take sundaval, tak si nejsem uplne jisty, zda neni vyhodnejsi koupit hned verzi 24 s GRX 12. Ale tahle barva je nejhezsi.

        Dalsi otazka je zda CRux na moji turistiku neni zbytecnocny overkill :-)

        0 0
    • tomasz70  

      Sks jsou fajn univerzál blatníky i na širší pláště. Ano je tam strop myslím 42 mm, ale mám to teď na gravelu s 53 mm a pořád pěkně fungují. Jde o to že při dešti nebo mokré cestě většina vody jde přes střední Běhoun a ten je poměrně úzký. Takže i při tak širokém plášťi jsem prakticky čistý. Ale ano je to extrém. Jen chci říci že blatník pobere dost. A docela se s ním dobře pracuje když už na to přijdete či a jak. Těch 53mm bylo samozřejmě na 27, 5 kolech. Ale 42mm pokud je místo v rámu napohodu

      0 0
    • cubas  

      Tak jsem o víkendu poprvé vyrazil na gravelu. Zvažoval jsem výměnu stávající silnice za nějakou Endurance, ale nakonec jsem zkusil jít do gravelu.

      Geometrie Rose mi vyhovuje, elektrika řadí krásně, ale ty pláště… Ty pláště .. (WTB Riddler). Na asfaltu v zatáčce jsou hrozně nejisté, a i na suchu ustřelují. Navíc teda moc nefrčí. Chtěl jsem se zeptat na nějaké rychlejší ( budu jezdit tak 80% asfalt a 20% šotolina). Šíře asi 40. Zatím jsem nakloněný na " Schwalbe G-One RS":https://www.kupkolo.cz/…lar_z117459/ nebo něco jiného?

      díky za tipy.

      11 0
      • jIrI___  

        Skvělá barva!

        4 0
      • scota  

        Pirelli Cinturato Gravel M nebo H dělají se v rozměru 40 i 45 mm.

        0 0
      • nomecz  

        Tufo Thundero

        4 0
      • Pavell  

        Tufo Speedero nebo G-One Speed

        1 0
      • VojtaRC  

        Kolo nádherný! Schwalbe G-One mi vydržely sotva 2000km. Ted jezdim Tufo Thundero a od dubna dám Speedero.

        0 0
      • cubas  

        díky za tipy na pláště.

        Jo, barva je tedy super. Původně jsem zvažoval Canyon Grizl (podobná geometrie), ale ty vojenský barvy mě moc nebraly.

        1 0
      • Yaron  

        Ahoj, parádní kolo. Já jsem na letošek koupil Rose Backroad Limited v tý perleťově černý barvě a hned jsem přezouval na Tufo Speedero a jedou parádně

        2 0
        • TK75  

          Ja ti ho taky pochvalim, ale jen abys nebyl smutnej..

          Protože je jasný že ta černá se s tou nahoře nedá srovnávat :))

          3 0
          • Yaron  

            děkuju. Já bych neměnil, ale vážím si každého názoru :))

            2 0
          • detoxy  

            Souhlas. Jen za mě by bylo ještě lepší, kdyby nebyla matná…

            0 0
      • keymaker  

        Jednoplacka vpředu v pohodě? Já tomu nějak nemůžu přijít na chuť obecně :-)

        3 0
        • cubas  

          Uplně v pohodě, je pravda že proti silnici mám velmi, velmi mírný pocit že mi občas na nějakém převodu přebývá/chybí jeden zub, ale nijak to nevadí.

          1 0
          • mastihuba  

            Toto bych hodně podepsal 40/10,50 je prostě na turistiku. Z čisté silnice mám zatím strach že chybí těžký převody.

            1 0
            • jIrI___  

              Osobně jsem s 40/10–44 neměl na silnici problém s chybějícími rychlými převody (na nejtěžší převod se dalo pohodlně útočit 45 km/h i s mou mizernou kadencí, ale tak rychle nejezdím ani z kopce), ovšem skoky mezi převody byly na velice otravné.

              0 0
              • Singlespeed  

                Skoky jsou otravné, ale třeba mě otravují méně než šaltrování vepředu mezi plackami, takže jsem si jednoplacku na silnici oblíbil. S převodníkem 44 nebo 46 zubů a kazetou 10–36 už nejsou skoky tak otravné a dá se v pohodě bombit po rovině i do kopce.

                2 0
                • detoxy  

                  Řeším to podobně, kazetou s menším rozsahem 10–36 a mě k tomu bohatě stačí převodník 40T. Teď sice mám nové kolo a tam je kazeta 11–42 11s, zatím to tak nějak stačí, ale upg na 10–36 12s je v plánu :) .

                  0 0
                • nomecz  

                  no jo, ale to musíte mít borci ukrutnou sílu v nohách nebo šmrdlat jen rovinky, vyrazit tady na severu Brna s 46*10–36 tak každou chvilku tlačím …

                  3 0
                  • fk3  

                    Jsem na tom stejně. Nejlehčí 38 11–46 10st shimano na tribanu. Na trasách, co mám najete s mtb mi převody do lehká chybí, na silnici bych těžší taky uvítal. No, možná časem změna gravela a půjde tam axs 38t a 10–50. Věřím, že pak to bude pro mě univerzal.

                    0 0
                  • TK75  

                    Manželka si za dobu co spolu jezdime stěžovala jen dvakrát …na 650b kola kvůli kterým je střed moc nízko a chytá v lese za kořeny a podruhé když jsem ji dal na kolo kazetu 11/34 (nebo 32..uz nevim) a k tomu 42 převodník.Tam sice nejsou skoky, ale kvůli nedostatecne lehkemu prevodu byla daleko dřív unavená :) takze me s tím poslala někam

                    0 0
                  • nomecz  

                    jen aby nedošlo k mejlce já taky jezdím na krosce jednoplacku a je to super bezúdržbove (mám to jako zimáka takže wapka každou chvilku)

                    mám aktuálně 38*11–36 s tím že je nachystáno překopat na 40/42*11–42

                    protože po nákupu silnice to tahám víc do terénu. na silnici mám 52/36*11–30 až to sjedu tak dám 11–32 + kompakty

                    0 0
                    • polo  

                      Singlespeed psal o převodech na silnici. 46/36 je převodový poměr 1,27 a ty máš nejlehčí 36/30 tj. 1,2. To je téměř to samé.

                      V terénu by to bylo samozřejmě něco jiného.

                      2 0
                      • jecnak  

                        Navíc je potřeba přepočítat na ujetou vzdálenost na jedno šlápnutí kvůli dost rozdílnému obovodu kol.

                        0 0
                      • nomecz  

                        jo te silnice sem si nevsiml to je pravda zas na druhou stranu, na silnici mam hladke 25 mm plaste a kolo vazi 7,5 kg komplet . na gravelu jsem o 2 kg vis a vozim 38mm gumy vepredu dost zubate to ma taky docela vliv

                        0 0
                  • Singlespeed  

                    Já přejel s převody 42×11–28 Cestu Velkých Alp, takže rozsah 10–36 je pro mě i ve vyšším věku v našich kopcích úplně v pohodě :-) .

                    1 0
                  • detoxy  

                    Ano v podstatě šmrdlám jen rovinky. Kopec je vyjímečně a ten jedu totálně mimo kadenci. Ale to už jsou kopce s velkým K, třeba když jsem jel na Dlouhé stráně. Na normální stoupání ten převod 40/36 je příjemný a efektivní.

                    Mě šlo hlavně o to, že spousta lidí v obavě, aby jim nechyběly převody nasadí obrovský rozsah a tím pak má velké skoky. Přitom věřím tomu, že ty okrajové převody používají velmi sporadicky, nebo neefektivně (kašpárek s velmi malou silou, nebo naopak těžký převod nízkou kadencí). Prostě jsem chtěl naznačit, že řešení může být i, že okraje pominu a jedu je míň pohodlně, a většinové použití krásně jedu celý rozsah jemné kazety.

                    2 0
      • Dag  

        TUFO. Přední Thundero a zadní Speedero :-)

        1 0
      • Sulka  

        Ruzena pekna, ale zrovna tenhle model bych na 80% silnice nechtel. To je fakt lesa pan.

        3 0
    • Vrci  

      Vzhledem k příbuznosti tématu se zeptám zde. Plánuji gravel. Chci ho na Campě s shamal kolama, takže budu pravděpodobně stavět a chtěl bych se vyhnout press fit středu. Bojím se vrzání, skřípání, výrobních tolerancí. Kdo kromě Číny dělá karbonové rámy se závitem tj. BSA nebo raději T47? Vím o Treku a Specialized. Ideálně rámy a hlavně vidlice bez šroubů na brašny, nosiče… Jen šrouby uvnitř hlavního trojúhelníku na flašky a max dva na horní ramovce

      0 0
      • fk3  

        Merida silex pro rok 24 má karbon, šroubovací střed… Já mám v hledáčku navíc ještě udh patku a tím pádem odkladam nákup asi až na příští rok :-)

        0 0
      • vt  

        Pressfit se sroubovaci redukci muze byt pripadne celkem jistota.

        Jinak asi jedine CRUX.

        Proc Ekar?

        0 0
        • Vrci  

          Mám campu rád. Sedí mi tvar pák i logika ovládání. Cokoliv, co je na baterky věčně zapomínám nabít (mobil, Garmin, Radar, přední světlo…)..

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.