Výběr CX/Gravel Kola - 50 - 70k

52 nepřečtených
  • jatichy1

    Ahoj,

    rád bych požádal o radu ohledně CX/Gravel kola.

    V zásadě potřebuju nahradit kolo na kterém jezdím do práce (loni cca 4000km), něčím novým. Je to druhé kolo k fullu. Vážím 80kg, měřím 185 cm. Kolo budu používat na silnici, zpevněných cyklostezkách, 80% asfalt, sem tam lepší polní cesta (cestou do práce mám kus terénu u Berounky u Radotína, či podél Jižní Spojky na cestě z Braníku do Krče).

    Chci určitě kotouče a nejlépe slušná kola na které dám bezduše. Rozpočet koukám na úroveň 50 – 70k.

    Zatím jsem se dostal na níže uvedený výběr a uvítám jakékoliv komentáře. Mám v zásadě čtyři klíčové otázky:

    1. Carbon v hliník – má to smysl, poznám to na pohodlí?
    2. Menší značky Pells, Maxbike, Spyder, CIOCC – je to vše stejná čína, nebo je nějaká lepší?
    3. Kola Mavic Ksyrium Disc je to srovnatelné s DT Swiss R 23 Spline ? Ty DT se mi zdají lepší.
    4. Je CX/Gravel nutností, možná bych mohl koupit Endurance silničku a dát tam širší gumy – třeba "Endurace CF SL Disc 9.0 ":https://www.canyon.com/…isc-9-0.html je v zásadě kolo bez kompromisů

    Výběr:

    • Canyon Inflite

      Výbava je za mě super, jediné co mě odrazuje je hliníkový rám

    • Pells Roax

      Cenově zajímavé, výbava ok, ale nevím jestli Pells je to pravé, hlavně k tomu na stránkách ani nemají žadné moc informace (velikost rámu etc.)

    • Spyder Atol Disc

      Už spíše dražší, láká mě volba barvy, ale je to docela drahé. Zdražují to asi kola, která jsou lepší než ocením

    • Maxbike Koksijde

      Cena dobrá, Mavic Aksium jsou ale na výměnu.

    • CIOCC Araton Disc

      Toto kolo mi bylo doporučeno, prý Ferrari v kolech!? Cena je asi jako ten Spyder, ale je na to málo referencí

    Dále jsem ještě koukal na Cannondale SuperX, na GT Grade a další, ale buď mě odradily pro mě špatné barvy a nebo se to už cenově šplhalo k 80k.

    Jedna z variant je I stavba, s rámy je to ale bída. Varianty jsou ten Spyder nebo třeba na Vineru z Planet X

    Pokud máte někdo nějakou neodolatelnou nabídku (stavba či hotovka), tak klidně pošlete na email…

    Díky moc,

    Jakub

    • Vilém  

      Jestli je Ciocc ferrari v kolech, tak to by mohli mit na to, aby si zaplatili solidniho grafika, protoze ta fotka kterou se prezentuji je hroznej zmetek.

      • jatichy1  

        Jojo, to je docela častej problém, ten Pells je na tom ještě hůř, asi toho neprodávaj tolik, tak ji nezbývá na designéra :)

        • Vilém  

          U toho Pellsu to alespon vypada na realnou fotku, ne na zplacaninu z photoshopu jak od malyho decka:)

          Ale uz mlcim, k tematu bohuzel nejsem schopen radit.

          Kazdopadne s timto rozpoctem bych vybiral spis mezi zavedenejma znackama a „znacky“ typu pells, maxbike, spyder, bych vubec neuvazoval.

          • jecnak  

            Taky moc nerozumim lovu v techto preprodejcich taiwanskych katalogu. V tehle cene se da uplne v pohode vybirat v zavedenych znackach.

            • jatichy1  

              No premiove znacky jsou tak o 20k drazsi, tedy v podobne vybave (Sh 105) pres 80k a to tam jeste daj Mavic Aksium

    • jecnak  

      Pospsany teren zvladne v pohode jakakoli silnicka s sirsimi plasti. Spis je otazka, jestli te to nelaka jezdit sotky bezne – tam to chce aspon 30mm bezduse, at nemusus tak resit stopu. Idealni jsou 35mm semislicky. Pak uz to ale zas jako silnicka nejede.

    • milan.v  

      Ferrari v kolech? :-o

      Možná tak stejnou rosso barvou…

    • detoxy  

      Na podzim jsem vybíral velmi podobně viz vlákno:

      Gravel/cx do práce

      ad1. Jednoznačně carbon a to z hlediska pohodlnosti. Rozdíl je poznat na první svezení.

      ad2. Já menší značky, kola z evanu, stavby vyřadil proto, že jde tak nějak o risk. Šlo mi hlavně o rám, tedy věc která bude mít hodnotu i po pár letech. Můžu ho pak, klidně osadit jinou výbavou, převody, jinými koly. Navíc podle recenzí, lze vybrat kolo s požadovanými vlastnostmi. Což u menších značek nelze. Některé značky navíc mají doživotní záruku ( :) ) na rám.

      ad 4. Od Endurance silniček mě nakonec odradila absence rezervy pro tlustší pláště. U Endurance silniček je standart plášť 28, pokud se tam vleze 32, tak úplně natěsno. Pokud sem tam vyjedeš do měkčího terénu, jako je třeba právě teď, tak minimum je 32.

      ad 5. Inflite, AL mě taky odradil.

      ad 6. SuperX, Grade, měl jsem to stejně. Jinak podle mě super kola.

      Nakonec se mi podařilo sehnat slevněnou testovačku Trek boone 5, za plnou cenu bych to nedal.

      Ještě mě hodně zaujalo Norco threshold (mají zajímavou fasádu) a Jamis Renegade (letos ale u Evanu není ve verzi Expert).

      Nejsem rozhodně zkušeným matadorem, ale tvůj výběr měl tolik společných prvků s mým, že si myslím, že by ti to mohlo trochu pomoci při výběru.

      • jatichy1  

        Jojo to vlákno jsem pročítal. Co se týče Norca, tak NORCO Threshold C Ultegra vypadá dobře. Akorát má dva problémy:

        • nevím co ta citronová barva, chtělo by to vidět na živo.
        • kola mi vůbec nic neříkají – A-Class CXD6

        http://www.supshop.cz/…gra-53-2017/

        • p@X  

          Záplety bych moc neřešil, až na pár světlých vyjímek osazují výrobci i drahá kola totálním low-endem…

          • jatichy1  

            U některých tam daj alespoň DT swiss R23 ci 24 spline db, což mi přijde jako slušná varianta..

    • tomxxx  

      A co CX superior na 105. Je to spis takova endurance silnicka, nez CX. U supu si staci dat pozor na vnitrni vedeni a stred, jinak to zas neni takovej pruser, navic ty tomu kolu nebudes davat takovy cmoudy, podle toho co pises.

      • jatichy1  

        No o supu jsem vůbec neuvažoval, ale je pravda že nevypadá špatně. Co se týče vybavy a předpokládám že i ta Ultegra verze by se někde pod 70k dala sehnat..

        Akorát nevím jestli rám od supu je v něčem lepší než ten maxbike nebo pells..

        • tromboonen  

          Nevim, jestli je rám od Supa lepší než Maxbike nebo Pells, neví to skoro nikdo, leda že by si je všechny tři koupil a dlouhodobě testoval, jak píšeš, malé značky nejsou v recenzích podchycené, ty české občas v povinně pozitivní PR slátanině někde na českým webu, ale to je tak vše, o vlastnostech se toho moc nedozvíš. Kolo dělá rám, radši bych šel dolů o jednu sadu (klidně Tiagra 4700 místo 105/Ultegra, teda nevím, jak s hydro kotoučema, to nesleduju) s lepším rámem, než se honit za sadou a nehledět na rám a zbytek.

          • tomxxx  

            Ja taky, ale pise, ze na tom bude jezdit do prace. Na to by melo vydrzet uplne jakekoliv kolo.

            • Kire  

              Na 4000 km ročně do práce bych si plečku nekupoval.

              Co třeba https://www.scott-sports.com/…avel-20-Disc

              • Vilém  

                Ale zas pres 90 tycek?

                • Kire  

                  Na netu je od 65.000. A kdo dnes kupuje za ceníkovky? Já jsem kupoval za poslední roky tři kola, vždy jsem je poptal u svého prodejce a dostal jsme vždy min. 15% slevu.

                  • tomxxx  

                    Za 65? To chci videt…za 65 je verze 3.0 a to je krapet neco jinyho. Tohle kdyz bude za 90 vcetne tve slavne slevy.

                  • Vilém  

                    Nasel jsem nejlevneji za 92 a nejaky drobny, jinak 106 a nejaky drobny. Teda koukal jsem na 2017, pokud byl odkazovan jiny rocnik, tak je to mozna jinak.

            • tromboonen  

              Tak jako jo, zalezi na pristupu, ze jo, nekdo radsi nejakou tezsi obyc herku do prace a k tomu lestenku na vikend, ale on si cil nastavil pomerne vysoko, nedokazu posoudit co je lepsi, jen tusim, ze treba na takovym nejakym noname ramu nebudou uplne dobre resene detaily, i blbej vstup lanka do ramu na nejakym karbon SUPovi co se tu resil, na jednici vice mene esteticky problem, kterej nasere, ale neznici kolo, na necem, na cem jezdim za kazdyho pocasi docela killer ramu, jakykoli kompozit, do ktereho (mineno dovnitr mezi vlakna a pryskyrici) se dostane sul, brzo skonci, na lodich se to jmenuje reverse osmosis a nevypada to dobre… ditto hlinik. Kdyz pominu nejake pozitivni vlastnosti ramu, OK, u CX kola se bavime hlavne o geometrii, pohodli daj predevsim plaste, tak ten znackovej bude mit dotazeny detaily a ten bordel se tam proste bude dostavat hur a udela mene skody… a i v CZ se obcas stane, ze vyrobce/dovozce stoji za svou „dozivotni“ zarukou, rozhodne u velke znacky je to pravdepodobnejsi, i kdyby za cenu par mailu do domovske zeme, nez u takovejch tech vime jakejch..

              Proste pokud se rozhod pro tuhle cenovou kategorii, a tim jasne pro lepsi stroj, tak je podle me lepsi soustredit se na ram a znacku, nez na sadu, sada pri kazdodennim pouzivani po cely rok bude takovej vice mene spotrebak, podle toho, jak moc se o to bude starat, a takova Ultegra muže pri nulove peci kolikrat odejit driv nez Tiagra a tech par gramu tady fakt rozdil neudela, vime…

    • madik  

      Mrkni na toto https://www.cyklobazar.cz/…el-178-186cm

      Dle požadavků by asi mělo vyhovovat a je to krasavec. Pokud je to tak nove, jak se pise, super nabídka.

      • tomxxx  

        Jj, to bych mel doma, kdyby to byla moje velikost. Jen upozornuju, ze to nekdo prodaval tady na BF cca za 70, s trochu jinou vybavou (sram force 1 myslim) a pak to nekdo s podobnym popisem nabizi na bazaru s ultegrou. Cena vsak snizena na texh 53. Podle me pouzil sadu a prodava dal, takze bych si kolo prohledl peclive, ale nebal bych se toho, super nabidka…

    • tomxxx  

      Sel bych do canyona endurace a sahodlouze to neresil, pokud chces endurace/gravel. Inflate je cistokrevna cykloktoska, takze tam hlinikovej ram v zasade nicemu nevadi. Pak je docela peknej ridley x trail…je toho spousty. Vsem tem pellsum, spyderum bych se vyhnul.

      Ja osobne se ubral cestou specialized crux, pac je to cyklokroska s nizsim stredem a neevropskou geo, coz se mi libi, ale tam jsi za 80 v nejlevnejsim karbonu, pokud nesezenes slevu a ta se u speslu shani blbe.

    • tomxxx  

      Jeste me napada neco od giantu, kvalitni ram a cenove jsou priznivy i v MOC, pekna vybava.

      • jatichy1  

        Jestli se nepletu tak Giant ma CX pouze v 1×11 což bych neušlapal.. Díky za tip …

        • tomxxx  

          Já mám na CX jednolacce storo stejnej rozsah jako na silniční desítce s kompaktama (kazeta 12–28), přišel sem jen asi o nejtěžší převod, kterej stejně nejezdim a odstupňování je docela v klidu, když nepotřebuješ jezdit šrot v balíku.

          První je silnice a poslední stávající CX

          ale chápu, že to neni pro každého, zvlášť na silnici je jednoplacka bezpředmětná, na CX mi to přijde hodně dobré.

    • Qulck  

      Jamis Renegade. Mam sice ocel,ne karbon,takže neposloužím jako recenzent karbonový verze,ale čistě subjektivně a podjatě prohlašuji,ze je to skvělý kolo :)

    • cooba  

      Ahoj, mám podobná kritéria na výběr a zaujal mě tenhle model: Scott Speedster Gravel 10

      https://www.scott-sports.com/…10-Disc-Bike

      Má s ním někdo zkušenosti? Na první pohled mi poměr cena výkon nepřijde špatný – není to sice carbon, ale zase Shimano Ultegra a hydraulické brzdy. Ale četl jsem, že Scott v tomhle rád mate (nasadí část komponent kvalitní a vykompenzuje zbytkem za levno). Kouknul by někdo na ty specifice, kdo se v tom líp vyzná?

      Cena cca 47k – je to odpovídající?

      Díky moc!

      (Pokud tu už někde je zmíněný, omlouvám se)

      • DaD  

        Ultegra je jenom šaltr. Jinak páky a třmeny jsou o level nižší model. Kliky a přesmyk také. Navíc nemá ani pevnou osu vpředu. Vzadu to nevadí, ale ten předek by to už asi chtělo.

        Takže je pravda pravdoucí, co píšeš výše. Prostě jen šaltr je Ultegra a ostatní je levnější.

        • jeniiiik  

          K pevné ose, ja ti nevím, na bajk je to jasné, ale na cx mi zatím nějak nechyběla. Pokud neváží tunu asi bych to nějak extra neřešil.

          • DaD  

            Jen nesmíš mít kurvy kámoše co ti povolí upínák:) To by jsi tady z toho jumpu špatně přistával. Jinak moc pěkné foto a akce.

            Také zrovna u CX nevidím moc přínos, ale pokud ta možnost je, tak bych do ní šel. Už jen kvůli tomu, že máš kolo v rámu po vyndání stále stejně a nemusíš nad tím vůbec přemýšlet. Když jsem měl klasické upínáky, tak jsem si musel dělat značky na nábě, abych to dal vždy stejně, jinak mi to někdy pod zátěží škrtalo.

            • jeniiiik  

              S tímhle jsem právě mel problem akorát kdysi na bajku. Na cyklokrosce, mam ted dve na klasickych osach a kotoučích, ne. Ale když uz je na vyber, pevna psa je jasna, jen to není priorita.

    • krabica  

      Kluci, nemáte nějaký tip na CX/Gravel s geo cca jako GT Grade vel. 58

      edit: změna tabulky

    • PavlikXSS  

      Od začatku roku nám stojí na prodejně toto: https://www.hupnakolo.cz/…n-green-2017 celou dobu jsem okolo toho chodil a cca 14dni zpět jsem si na to začal brousit zoubky :D musim řict že to je nejlepši nejuniverzalnějši kolo :)

    • Libores  

      Osobně bych do výběru zařadil i na zakázku stavěnou ocel, k tvému zadání mi dobře pasuje. SingleBe?

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.