Výběr gravel/CX rámu pro amatéra

74 nepřečtených
  • geronimo.1

    Ahoj, chystám se postavit si špinavou silnici jako doplněk k biku a ocenil bych, kdyby se někdo mohl podívat na moje kandidáty a trochu je zhodnotit. Plán koupit jen rám vychází z toho, že když vidím ty ceny gravelů/cx jen na Soře, tak si to radši postavím z bazarových dílů. Co se týče velikosti, tak měřím 178 cm, rozkrok 84 cm a ETT mi vychází podle competitive cyclist okolo 550 mm.

    Kandidáti jsou:

    Accent Furious – http://accent-bikes.com/…avel/furious – Velikostně M, trochu těžší (1850 g), ale zase barevně mi nejvíc sedí.

    Accent CX-One Pro Disc – http://accent-bikes.com/…one-pro-disc – Tady jsem spíš na L, o dost lehčí (1540 g), barvičky nic moc, fádní.

    Cube Cross Race – https://www.cube.eu/…yellow-2018/ – Vel. 56 cm, váha rámu není k dohledání, oproti předchozím Accentům hlavní rozdíl v modernosti rámu – pevné osy, flat mount brzdy. Pro mě spíš ale na škodu vzhledem k dražším kolům na pevné osy (29" kol na qr jsou všude spousty), flat mount brzd je taky jak šafránu, případné adaptéry nejsou nejlevnější.

    Finančně jsou ty rámy celkem podobně až na návazné problémy u Cube Cross, což bych u Accentu nemusel řešit. Najde se dobrá duše, která koukne na jednotlivý rámy a zhodnotí mi, kterej je vhodnej nebo jestli jsou mezi nima nějaký výrazný rozdíly, podle kterých se rozhodnout?

    Děkuju.

    0 0
    • geronimo.1  

      Plus ještě co je výhoda Furiousu a Cross Race je vedení lanek – vnitřkem nebo po spodní rámovce, na CX je to na vrchu horní rámovky, což se mi celkem dost nelíbí.

      0 0
      • tomxxx  

        Za kolik to chceš postavit? Cube vycházel dost dobře i hotovej.

        0 0
        • geronimo.1  

          Na Accentu bych se vešel zhruba do dvaceti na nějakým mixu desetirychlostního shimana, nemám problém lovit na bazaru lehce jetý díly, ba naopak. Za tolik nový Cube určitě nebude.

          0 0
          • tomxxx  

            Jo, když nebazíruješ na hydraulice, což s tim rozpočtem určitě ne, tak lovit půjde slušně.

            Jinak k těm rámům. Kotoučovou CX bych stavěl na tom cubovi. Má to pevné osy. Ale zase záplety budou trochu dražší. Nicméně záplety se daj sehnat 29 bikový a nechat vysoustružit redukci na přední 12mm osu.

            Jestli ti sedne geo si musíš rozhodnout sám.

            Jinak u accenta si to řešil s vidlicí jak? Protože jí nemá, jestli to chápu dobře. Čínu bych spíš nedoporučoval a hliník taky ne.

            0 0
            • geronimo.1  

              Vidlice u Accenta by byla karbon s hliníkovým krkem, což je stejně jako u Cube.

              0 0
      • depresy  

        Vrchní vedení lanek na CX několik desetiletí velice dobře sloužilo.

        0 0
        • geronimo.1  

          Ano, sloužilo. Dnes, v době vnitřního vedeni i v nižších třídách, není důvod pro vedení vrchem.

          0 0
          • depresy  

            Nic nejde pod domkem a pořád dost lidí preferuje tažení venkem…

            0 0
            • geronimo.1  

              Můžeme se o tom přít, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je tak vše, co s tím můžeme dělat:)

              0 0
              • depresy  

                Vše má svoje pro a proti, mi se ty tři lanka na horní trubce líbila. Např. bezdratova.sprcha hledá doteď na moderním rámu doraz na smyk :)

                0 0
                • geronimo.1  

                  Hm, dobrá připomínka. Možná totiž dopadnu podobně, protože ten rám je sériově osazen jednoplackou:))

                  0 0
                  • geronimo.1  

                    I když… na levý straně spodní rámovky jeden vstup vnitřního vedení, na pravý straně taky jeden a na spodní straně spodní rámovky očka na hadici/bowden brzdy – ergo tam bude nějaká zarážka pro smyk.

                    0 0
    • bezdratova.sprcha  

      V dnešní době bych si fakt nepořídil gravel nebo CX na rychloupínácích. Přijde mi divné řešit cenu kol, ale zlobit se na cenu groupsetu Sora. Kvalitou řazení si Sora nezadá se 105kou, jediná limitace je 9 rychlostí.

      Pokud se koukáš na kola v cenové relaci gravelů a CX na Soře, tak bych se fakt nepouštěl do vlastní stavby se záměrem ušetřit. Drtivá většina komponentů na bazarech bývá nabízena za naprosto nezajímavé částky. Osobní zkušenost, posledních pár týdnů jsem to celkem dost sledoval, ale nakonec stejně skoro vše nakoupil nové.

      Podle mě jediný správný důvod proč takové kolo skládat je mít ho přesně podle svých představ. Já teď stavím gravel na Tiagře a celkem na něm spláchnu asi 33 tisíc, což je cena pod kterou se prodávají sériovky na 105ce (i když zpravidla s horšími výplety a sedlem).

      0 0
      • tomxxx  

        Jo, pod ten bazar se můžu podepsat. Částky fakt nezajímavé, stavění fakt za levno je tak na rok a musíš přesně vědět co hledáš a za kolik je to výhodné, plus poznat vyjebaný díly i z fotky.

        0 0
      • geronimo.1  

        Uznávám, to řešení Sory je asi víc psychologický než logický. Nicméně důvod pro stavbu je taky chuť si projít celým procesem sám. Je mi jasný, že výrazně levnější to nebude, ale to nevadí. Na bazaru nakupuju už nějakou dobu a kromě jednoho vadnýho kotouče za pár set jsem se nikdy nenapálil. Další důvod je šetření výrobců na věcech, co dost lidí na první pohled neřeší – těžká kola, těžké a nejedoucí pláště, těžké duše, sedlovka, řidítka apod…

        0 0
      • jIrI___  

        Souhlasím se srovnáním Sora a 105, ale už úplně nesouhlasím s tím bazarem. V podstatě všechna moje kola byla koupena z bazaru nebo složena převážně z bazarových dílů a troufám si říct, že jsem díky tomu ušetřil desetitisíce (a to jde o kola nižší střední třídy). Ale je fakt, že člověk musí číhat, ty výhodné komponenty se na bazarech objeví jednou za čas a jsou prodané v řádech minut. Pokud chce člověk komponenty hned, tak na tom bazaru může být problém.

        0 0
        • geronimo.1  

          Díky za zastání:) Je zima, všichni mění, a tak se občas objeví zajímavé kousky. Mám na to dost času, pořádně začínám jezdit až během dubna, ne-li května.

          0 0
          • Martin  

            Budu dávat pryč 10s sadu Ultegra (páky a přesmyk 6700, šaltr 6600) + TRP Spyre, nebudeš mít zájem? :)

            Plus rám RB RX vel. 61 s vidlicí :)

            0 0
            • jIrI___  

              Konečně přechod na hydry? Jen pro zajímavost, jakou cenu by sis představoval za páky? :)

              0 0
              • Martin  

                Musím pohledat, za kolik se prodávají :) bo jsem to zatím neřešil. Baj oko 3000.

                Ale preferoval bych prodej celé sady.

                Hydry už mám doma, ale zatím v krabici, počkám až mi Bartošův gang uvaří rám.

                0 0
              • Singlespeed  

                Než Ultegru 6600 tak raději Tiagru 4700. Delší chod lanka u nových sad je řazení jen ku prospěchu. Je to poznat zejména u vnitřního vedení lanek, které mě občas přivádělo k šílenství. Při výměně Ultegry 6700 s krátkým tahem za Ultegru 8000 s delším tahem lanka najednou problémy zmizely.

                0 0
                • jIrI___  

                  Předpokládám správně, že řazení Tiagra 4700 není kompatibilní 9 sp MTB hazkou Shimano?

                  0 0
                  • Martin  

                    nee :)

                    0 0
                  • bezdratova.sprcha  

                    Jj, Tiagra 4700 je kompatibilni s 11sp silnici.

                    0 0
                  • Singlespeed  

                    Tiagra sežere vzadu 34 zubů, při menším rozdílu velikosti převodníků a delším ramínku i 36 zubů. 9-speed přehazky taky sežerou max. 36 zubů, v čem je tedy problém? ;-)

                    0 0
                    • geronimo.1  

                      Hm, hm, to zní dobře. Po přestavbě biku mi zbyla xt kazeta 11–36 a kliky bych vzal asi 46/34, půjde to dohromady s Tiagrou?

                      0 0
                      • geronimo.1  

                        A ještě poddotaz – mohou být kliky Sora nebo potřebuju cx?

                        0 0
                        • Singlespeed  

                          To, jestli ti to vezme vzadu 36 zubů, ovlivňuje více faktorů. Pro hrají kliky 46/34, které umožní dát kratší řetěz než u standardu 50/34. Řetěz je nutno zkrátit na provozní minimum (velká + velká + dva články), na doraz je třeba zašroubovat zadní stavěcí šroub přehazovačky, delší GS ramínko přehazovačky je taky výhodou. Je možno ještě horní kladku přehazky vyměnit za menší 10z. Pokud bude vše v ideální souhře odkloní se při zařazení malá x velká horní excentrická kladka přehazovačky dostatečně a bude to bez problémů fungovat.

                          0 0
                          • Singlespeed  

                            Jinak, Tiagra 4700 má úplně stejnou konstrukci jako staré ne-shadow MTB přehazky (jen má posunutý upevňovací šroub lanka – tedy jiný tah) , takže by měla i stejně pobrat. Starší silniční modely mají konstrukci malinko jinou, rozměr pohyblivých ramen pantografu je cca o 0,5 cm menší, takže mají menší kapacitu.

                            0 0
                          • geronimo.1  

                            Když píšeš řetěz velká+velká+dva články, tak lze potom jezdit španěla nebo na to je řetěz krátký a urval bych hazku?

                            0 0
                            • bezdratova.sprcha  

                              Záleží jestli jako dva články počítáš dva půlčlánky, nebo dva plnohodnotné články (tj. úzký + široký díl).

                              V prvním případě to v některých setupech může být už příliš na hraně a může docházet k problémům. V druhém případě by to mělo být v pohodě u všech kol. Nicméně v obou případech bys měl být schopný zařadit španěla bez poškození přehazovačky.

                              0 0
                              • Vilém  

                                To by mne zajimalo k jakym problemum?

                                0 0
                                • bezdratova.sprcha  

                                  Pokud je řetěz příliš krátký, může se na nejvyšším pastorku zaseknout a v lepším případě je pak třeba zařadit o pár pastorků vyšší převod. V horším případě je potřeba zastavit a manuálně to přehodit rukou.

                                  0 0
                                  • Vilém  

                                    Ale jdi ty. Tak jak psal nize singlespeed. Je to lety proverena poucka na nastaveni delky retezu, nema se co kde zasekavat.

                                    0 0
                                    • bezdratova.sprcha  

                                      Aha. Tak to se mi na bývalé silničce asi jen zdálo.

                                      0 0
                                    • jIrI___  

                                      Možná jsem kdysi měl nasráno v rukách, ale i když jsem se tou poučkou řídil, tak na silničce nebyl řetěz na krajní převody dostatečně dlouhý a zaseklo se to (naštěstí jen ve stojanu, za jízdy by to nejspíš smrdělo urváním něčeho).

                                      0 0
                                      • MiKED  

                                        Nastavuju tak řetěz roky a nikdy jsem neměl problém – ať už na biku, nebo na silnici.

                                        0 0
                                        • Martin  

                                          Já tě tak nastavil řetěz na kazetě 27z a zvládá i velká velká na 30z.

                                          0 0
                                        • bezdratova.sprcha  

                                          Já taky ne, až na poslední silničce kde jsem měl o zub větší kazetu než byl limit. Když jsem dal jen jeden článek navíc, tak to někdy nechtělo dolů z nejvyššího pastorku. Když jsem dal tři články navíc, tak to na nejvyšším pastorku zase cvakalo. Takže jsem tam vždycky dával dva články a bylo vše v pohodě.

                                          Velká-velká je obecně převod který nechceš moc používat, ale na silnici v kopcích jsem se k němu docela často dostával, takže jsem ho chtěl mít funkční.

                                          0 0
                                  • gersa  

                                    Jak zařadíš o pár pastorků vyšší pastorek, když máš zaseknuto na nejvyšším?

                                    0 0
                                    • bezdratova.sprcha  

                                      Nepozorny ctenar nebo neznaly? :) Psal jsrm o pár pastorků vyssi prevod.

                                      Vyssi prevod = mensi pastorek

                                      Nejvetsi pastorek = nejnizsi prevod (aspon vzadu)

                                      0 0
                                      • xtonda  

                                        Vyšší/nižší převod je tedy pěkně pitomá terminologie, ale proč používat jednoznačné těžší/lehčí, rychlejší/poma­lejší, že.

                                        0 0
                                      • gersa  

                                        To, že jsi asi jediný, kdo používá k rozlišování převodů/pastorků slovo vyšší a nižšší, pominu.

                                        Když se podívám na kazetu, tak vyšší převod je pro mě ten, co je výš, tedy zavedenou terminologií lehčí převod. A nižší převod naopak zase ten, co je níž, tedy převod težší. Pro teoretiky – podotýkám, že je jedno z které strany kazety se na to díváš :)

                                        0 0
                                        • Kire  

                                          Ale ono to tak je jak to používá sprcha. Viz obvyklé používání Higher gear a lower gear, kdy higher gear = vyšší převod = menší pastorek a lower gear = nižší převod = větší pastorek. Řazení na nižší převod tedy = řazení na větší pastorek a obráceně.

                                          0 0
                                        • bezdratova.sprcha  

                                          Převod a pastorek jsou dvě různé věci. A opravdu nejsem jediný, kdo to takto používá, tato terminologie se totiž používá u úplně všech převodových zařízení, ať už na kole, v autě, nebo v podělaném jeřábu.

                                          Když máš vepředu 50z placku a vzadu zařazené 28z, máš převod 1,79. Pokud přehodíš na menší pastorek 24z, máš převod 2,08, tudíž jsi přehodil na vyšší převod. Pokud ti to pořád přijde mimo, podívej se na libovolnou hazku a zjisti si co znamenají písmenka vedle dorazových šroubů.

                                          0 0
                            • Singlespeed  

                              Velká + velká + 2 články (1 vnitřní a 1 vnější) je obecná formule pro stanovení správné délky řetězu, takže nenastane žádný problém. U jednoplacek se dává + 4 články (dva vnitřní + dva vnější) neboť to pro dostatečný odklon kladky na nejlehčím převodu stačí. Když budeš mít příliš dlouhý řetěz, tak sice zařadíš španěla, horní excentrická kladka v tomto případě bude odkloněna od kazety dostatečně. Ovšem při zařazení malá x velká bude řetěz příliš dlouhý a pokud budeš mít navíc ještě krátké ramínko šaltru, bude horní kladka šaltru příliš přikloněná ke kazetě a 36 z kazetu nesežere. Čím delší ramínko šaltru, tím větší odklon horní kladky při převodu malá x velká a tím i větší tolerance ke zbytečně dlouhému řetězu.

                              0 0
                  • geronimo.1  

                    Zajímavý:) Jak potom vychází srovnání Tiagra 4700 a 105 5700? 105 má už asi jen výhodu zvučnějšího jména, ale jinak Tiagra lepší?

                    0 0
                    • Pijer  

                      Slyšel jsem už z několika stran, že ta Tiagra je fakt povedená, chodí líp a je méně náchylná k nepřesnostem­......hlavně na cyklokrosu je to znát.

                      0 0
                      • Martin  

                        Akorát se ty páky IMHO ergonomicky nepovedly… mně nesedí do ruky, ostrá hrana pod palcem tlačí.

                        Přemýšlel jsem o hydraulických pákách na úrovni Tiagry 4700 jako alternativě k dražší RS-685, ale nakonec jsem vzal RS-685.

                        0 0
                        • bezdratova.sprcha  

                          Není to náhodou tvarově stejné? O jaké ostré hraně mluvíš? Teď na to hledím doma a nemůžu na nic přijít.

                          0 0
                          • Martin  

                            Když jsem měl páky 4700 v ruce, tak mě tlačil takový pravý úhel pod palcovou hranou dlaně. Ultegra 6700 / 685 jsou v tom místě kulatější.

                            0 0
                            • bezdratova.sprcha  

                              Moment a byla to klasika nebo hydraulika?

                              0 0
                              • Martin  

                                Hydro. Ale přijde mi, že klasické mají ten tvar stejný, akorát nemají expanzku, takže mají menší bambuli.

                                0 0
                                • bezdratova.sprcha  

                                  No já tady teď na to doma hledím jak cyp a nemůžu přijít na to, kde je ten hrbol nebo co. Napadá mě jedině ta část kde začíná pohyblivý mechanismus, ale to by ty páky musely být hodně posunuté dopředu, aby tam byl opřený palec :-O

                                  0 0
                        • bezdratova.sprcha  

                          Není to náhodou tvarově stejné? O jaké ostré hraně mluvíš? Teď na to hledím doma a nemůžu na nic přijít.

                          0 0
                        • bezdratova.sprcha  

                          Není to náhodou tvarově stejné? O jaké ostré hraně mluvíš? Teď na to hledím doma a nemůžu na nic přijít.

                          0 0
                        • bezdratova.sprcha  

                          Není to náhodou tvarově stejné? O jaké ostré hraně mluvíš? Teď na to hledím doma a nemůžu na nic přijít.

                          0 0
                      • Smazaný účet  

                        Tiagru 4700 vozím od podzimu a její 100% bezchybnou funkčnost můžu potvrdit.

                        0 0
                    • Singlespeed  

                      5700 už je systémově po smrti. Když 10-speed silniční Shimano, tak asi jiná volba než Tiagra 4700 není.

                      0 0
            • gersa  

              A já bych eventuálně měl zájem s brzdy

              0 0
        • bezdratova.sprcha  

          Podle toho co pises souhlasis i s tim, co jsem psal o bazaru. Ano, vyhodne inzeraty se objevi jednou za cas a jsou hned pryc. Z cehoz jednoduse vyplyva, ze drtiva vetsina nabidek je cenove nezajimava.

          Pokud ti nevadi skladat jedno kolo pul roku a vic, je to v klidu.

          0 0
      • nomecz  

        33 je celkem dost za to sem koupil grade cx na 1×11 sramu s hydrama a jeste zbylo na pedaly …

        0 0
        • bezdratova.sprcha  

          Rikam, ze vlastni stavba je drazsi. Ber to ale taky tak, ze jenom kola tam mam za cca sedm klacku, plus bezdusove plaste. K tomu bude osazene sedlo od Ergonu, ktere vim ze mi suprove sedi, lepsi omotavky a obecne osazeni ktere chci a pozaduji (treba pevne osy). Na gravelu nechci jednoplacku a hydrauliky pro me nejsou dulezite.

          Kdybych koupil nove kolo a to pak jeste preskladaval, strcim do toho asi vic.

          0 0
    • Pijer  

      Koukni ještě na https://www.planetx.co.uk/…cross-frames nebo https://www.on-one.co.uk/…cross-frames a jestli se nepletu, tak teď mají slevu 20% na kola postavená na shimanu https://www.planetx.co.uk/…himano-bikes?…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.