• detoxy

    Zdravím a prosím o pomoc zkušenější kolegy s výběrem kola na dojíždění do práce. Předem se omlouvám, že zakládám nové vlákno, ale vyzobávám si všechny informace z podobných vláken už rok a stejně nemám jasno. Mám to 25 km, takže za rok to dá slušných 6–7 tkm, nicméně průměrka jen okolo 24 km/h. Složení cest 90/10 ve prospěch silnice, ale když vyjedu mimo silnici nechci se o kolo bát a nějak zpomalovat. V každém případě chci něco s beranama, nyní mám crossové kolo a rovná řídítka už nechci. Kolo by mělo splňovat tyto parametry:

    1. Cena okolo 50 tisíc(max 75tisíc).
    2. Carbonový rám (kvůli pohodlí), ideálně s vnitřním vedením a pevnými osami.
    3. Hydraulické kotoučové brzdy.
    4. Vzhled. Nemějte mi to za zlé, sice barva nejezdí, ale chuť sednout na kolo a něco ujet rozhodně pěkné kolo zvýší. Absolutně nemusím celočerná kola, takový Grade carbon 105 splňuje vše co potřebuji, ale to kolo je tááák odporné.
    5. Celkem mě láká varianta 1×11, nejlépe převod 40T/11–36(40), nicméně toto není podmínkou.

    Zatím se mi líbí:

    Cannondale Synapse Carbon 105 (nebo tiagra)

    Cannondale SuperX Rival

    GT Grade v nové kolekci 2017 na tiagře. Hlavně kvůli vzhledu, ale obávám se, že komponenty budou ošizené.

    Zajímavé jsou nové CX modely Canyonu Inflite, bohužel však na hliníku. Ještě mě zaujal Jamis Renegade Expert nebo Elite, ale kvůli dovozu z UK je to dost riskantní.

    Doufám, že se tu rozhoří pořádná diskuze a může to být klidně i o jiných věcech co se těchto kol týkají.

    • Johnnyxjr  

      Tady máš jednoho fešáka jinak beru tu cenu tak že na nákup dostávám 15% takže na limitu

      https://www.cyklo69.cz/…onster-green

    • sharkeeCZ  

      http://superiorbikes.eu/…orange-black

      Ten bude teď hodně pod 50k, nebo počkat na 2017

      • detoxy  

        Supa jsem zkoušel na testfestu a přišel mi strašně tvrdý, mimo silnice to bylo utrpení. Takže toto ne, ale díky.

    • p@X  

      Kup si kola 2 z http://www.planetx.co.uk/ :)

      • detoxy  

        Díval jsem se, ale těžko se shání nějaké recenze. Dost se mi líbí Viner, ale někde jsem se právě dočetl, že je rám dost tvrdý. Hlavně z toho rámu mám obavu z hlediska životnosti a pružnosti. Nemáš nějaké recenze?

      • Vilém  

        Kurna ty titanovy on-one a ramove sady by staly za hrich:)

    • p@X  

      Plánuješ blatníky? Pak by rám měl mít přípravu, ale karbon nevím, nevím…

      • detoxy  

        Zatím jsem blatníky neměl, takže úplně nutné nejsou. Ale příprava není od věci. Proč ne karbon?

      • liskin  

        Specialized Diverge má aj na blatníky aj na nosič i v karbonu. A možná se už i dá sehnat jinej než černej. :-)

    • fantozzi  

      Sel bych do Jamis Renegade (sam na nej mam zalusk), objednavky z UK (Evans) bych se vubec nebal, par lidi uz tady Jamis od nich maji a vse bez problemu a rychle dodano.

      • detoxy  

        Hmm modely 2016 už jsou zřejmě pryč. Zůstal jen Expert v 58 a to je na mých 180cm už moc. A na Elit 2017 mít nebudu.

        • fantozzi  

          Chces to resit jeste letos? Ja to chci resit az na pristi rok. Za idealnich podminek by to mohlo vypadat nasledovne…

          Renegade Exploit (chci jednoznacne ocel)

          http://www.jamisbikes.com/…exploit.html

          2.000 USD je cca 1.550 GBP. Pokud bude situace stejna jako letos, Evans by mohl od ledna cenu snizit na nejakych 1.100–1.200 GBP. Letos ceny snizili prave v lednu.

          • detoxy  

            Teď chci kupovat jen když dostanu slušnou slevu. Pokud ji nedostanu počkám jak budou vypadat nové modely a v tom případě leden není problém.

            • Qulck  

              U Evanse se dá teď dostat na solidní cenu, Exploita mám doma necelý týden, vyšel na 1049 liber s dopravou, jsem rád, že jsem si počkal na brexit…

            • fantozzi  

              Nove modely uz jsou na strankach Jamisu a dle meho je tam vyrazny posun k lepsimu – aspon co se brzd tyka (prechod na hydrauliku)…

    • MI.KU  

      https://www.evanscycles.com/…ike-EV239419

      https://www.evanscycles.com/…ike-EV239406

      Těch kombinací je tam víc – vybral by sis.

      • detoxy  

        Tyto cannondaly se mi hodne libi, akorat nevim jestli na me jezdeni bude lepsi superx nebo synapse. Myslim ze superx bude odolnejsi, ale taky tvrdsi. Jinak neplanuji provozovat sirsi gumy nez 32 a ty bych mohl dostat i do synapse. Nedokazete nekdo poradit?

        • MI.KU  

          Synapse sem nezkoumal detailně ale na Caad12 bych osobne mohl na hraně osadit 32mm – mit tedy kotouče – já mám klasiku takže celisti projde 28 ale rám má místo na víc.

          Synapse je endurace myslim ze 32 na kotoučích osadis ale zda by ti to prošlo i s blátem to myslim ze ne.

          Pokud chces jezdit po rozbité silnici spis delší trasy ber Synapse, pokud chces do lesa na pole a po silnici se přemisťovat a kratsi jízdy ber Superx – je to rozdíl v geo – Superx je závodní CX – nízkej předek vysokej rám abys to hodil na rameno – je to podobne CAAD12 nebo SuperSix tou základní geometrii – Synapse je pohodlne kolo – tohle si musis rozmyslet ty.

          Jeste by tu byl Slate – ale to bys musel dat víc penez a je to uz trochu neco jineho ale možná prave tohle hledáš a nevíš o tom ;)

          Ani s jedním neudelas chybu – jen kazdy je na neco trochu jineho. Zas v UK dost lidi vozí CX – CAADX na turistiku s brašnama – Superx nema dírky tuším – ale dá se to vyřešit spesl brašnama.

          • MI.KU  

            Tady mas Slate ;)

            https://youtu.be/ROsE7dT6PgQ

            • detoxy  

              Slate jsem zkoušel, je super, ale podle mě už to chce jezdit silnice/terén v poměru tak 50/50. Při poměru 90/10 jak to mám já, a podle mě i spousta dalších, pak sebou většinu času zbytečně tahám odpruženou vidlici a dřu se na tlusté gumy. No a v neposlední řadě samozřejmě cena v kombinaci s Al rámem.

              • p@X  

                Není nad kouzlo polňaček na J od Brna, několikrát jsem skončil s ucpanýma vidlicama bahnem ani jsem nevěděl jak, přitom to na první pohled vypadalo v poho :)

              • MI.KU  

                Jo chce to víc mix ale to i to CX – SUPERX – tak to jdi spis do Synapse.

                PS – co je špatného na ALU rámu? Zvlášť pokud jde o Cannondale – zrovna u Slate by Karbon absolutně neměl význam – pohodlí dělají pláště a jejich ALU rámy jsou tuhé dost.

                Zrovna tu 12 někteří majitelé z US hodnotí líp než SS Evo a až HI-MOD je dle nich nepatrne lepší.

                U Synapse karbon bez debat tam je ten hliník nižší rady u Slate nemá význam takže by mi to vůbec nevadilo.

          • detoxy  

            Je fakt, že budu potřebovat přichytit na sedlovku nosič s brašnou. Nebo to vyřešit nějakou jinou brašnou co pobere ranní oblečení. Navíc když mám nad zadním kolem brašnu, tak nepotřebuji tak moc ty blatníky :) .

            • MI.KU  

              Dělají se takové obří brašny pod sedlo – tuším i 15–20l objem. Značku si nevzpomenu ale najdeš to je to takovej ,,kornoutek,, ;)

              • Foose  

                author sumo. mám, na to že je bez nosiče je super. Jen je trochu horší přístup (není to na to na každé zastávce něco vytahovat).

            • p@X  

              Celoblatníky na commuteru ničím nenahradíš. Co ti brání vozit baťůžek? Stejně občas budeš potřebovat vézt něco většího…

              • detoxy  

                Batoh nemam rad. Idealni pro me je nosic na sedlovku s brasnou. Otazka tedy je: Lze ho na karbonovou sedlovku uchytit? A prosim pominte fakt, ze to neco vazi.

              • detoxy  

                Batoh nemam rad. Idealni pro me je nosic na sedlovku s brasnou. Otazka tedy je: Lze ho na karbonovou sedlovku uchytit? A prosim pominte fakt, ze to neco vazi.

    • jecnak  

      Jestli jezdis takhle casto, tak dost dulezita je moznost montaze klasickych blatniku se vzperami. Nektere ramy maji skryte ochyty na sroubovaci ocka, do kterych se pak pridelava samotny blatnik. Viz treba Boone na obrazku nize. Aktualne vozim Bontrager blatniky a 32mm cx plaste a v terenu me to nijak zvlast neomezuje a na silnici to stale celkem frci.

    • fantozzi  

      Chlapi, jsem momentalne ve Vysocina arene a je tady nejaka privatni akce Aspire s testovackou jen pro jejich obchodni partnery (Cannondale, GT apod.). Okukoval jsem GT Grade a jelikoz byl zrovna cas obeda a nikdo na kolech nejezdil, nabidli mi at si ho vyzkousim. Reknu vam – naprosta pecka! Byl to karbonovy model Grade na 105-ce, napred velikost 53 (ta mi prisla mala) a pak i 55 (ta byla super), merim 178cm. To kolo se mi niky v katalogu nelibilo, ale nazivo a mirne zablacene bylo nadherne. Byl to cerny matny karbon se zelenymi doplnky.

      • madik  

        „(chci jednoznacne ocel)“

        Tak jo, příjemné přemýšlení :D Akorat si pospěš, protože kola pro rok 2017 jsou nechutně odporný co se barevné kombinace týče, kromě toho Sram Red modelu.

        • detoxy  

          Taky jsem ho zkoušel na Testfestu a jezdi úplně skvěle. Ale já ten vzhled prostě nedám, je úplně odporne. Pro mě jediná alternativa je model 2017 v karbonu a na tiagre. Tady uz ale bohužel budou horší komponenty, minimálně už nemá hydrauliky a horší kola.

        • fantozzi  

          Vim, ze v toto kontextu to muze znit jako vykrik do tmy, ale ja bych opravdu radeji ocel. Ten Grade mne jen velmi prijemne prekvapil…

        • fantozzi  

          Tak jo, bylo to rychle rozhodnuti – objednan Grade Carbon 105…ze ja vul jsem na to v NMNM lezl :-)

          • detoxy  

            Blahopřeji a závidím. Já kdybych zkousnul ten vzhled, tak jdu jednoznačně do něho. Navíc teď jde sehnat s pěknou slevou.

            • fantozzi  

              Dekuji :-)

              Vzhled mne taky tak nejak odpuzoval, ale kdyz jsem jej uvidel nazivo tak jsem musel zmenit nazor a ted se mi vylozene libi – katalogove/studiove fotky jsou na prd!

              • Fran-tic  

                škoda že nemají očka na nosiče…s takovou bych raději šel do jamis expert :)

                • jeniiiik  

                  :-D A nebo cannondale a nebo něco a cokoli, ty už si hlavně něco kup.

    • marco  

      A co Canyon Endurace. Mají zrovna slevy no nevýhoda nemají kotoučovky v této ceně. Přeci jen 90/10 se dá ujet i na sportovně turistické geometrii. No Gravel má pořád tu možnost vzít na polňačky bez následků. Mě osobně by se hodil test modelů 2017 už v přístích týdnech. Nový stroj pod stromečkem vypadá přijatelněji (obhajitelněji) než to objednávat až např. po jarním Test festu a případně čekat na dodání kolem prázdnin 2017.

      • detoxy  

        Právě kvůli těm chybějícím kotoučovkám u mě vypadli. Klasické brzdy navíc omezují velikost plášťů.

        • fantozzi  

          Jen jeste 1 poznatek z projizdky na GT Grade tykajici se prave brzd. Melo to hydrauliky, bzdilo to jako das – ale pri spodnim uchopu riditek jsem nedosahl na paky. Musel jsem se drzet trvale za paky, coz ve sjezdu nebylo zrovna 2× nejjistejsi. Na otazku, zda se daji paky nastavit blize k riditkum mi nedokazali odpovedet…

          • madik  

            Jestli to jsou rs685 tak jdou paky cca o 5–10mm přiblížit k riditkum. Taky to tak mám na mojem kole.

            • fantozzi  

              Paky jsou RS505, trmeny R785.

              • fantozzi  

                Tak jo, jde to…

                • MI.KU  

                  Jj jde to jdou i všechny Shimana – zrovna vcera jsem si přiblížil páky na Ultegre 6800.

                  • fantozzi  

                    U normalnich pak vim ze to jde, ale toto je hydraulika a tam jsem si nebyl jisty :-)

                    • tromboonen  

                      Jen polohou pak na oblouku vyladis dost hodne… zalezi teda na oblouku, nekde se to pere, das paky tak aby horni uchop byl v rovine s horni casti oblouku a v dolnim uchopu je to daleko… to se pak vyplati jiny rodla..

    • detoxy  

      Včera jsem viděl Cannondale Synapse a nemá vůbec žádné úchyty na blatníky ani nosič. A na tu úzkou sedlovku bych měl taky obavu dávat nosič. Je to škoda protože jinak je to nádherný rám. Zatím největším favoritem je pro mě Jamis Renegade Expert 2017 , který má úchyty úplně na vše. Plní všechny body zadání, kromě posledního 1×11, ale s tím jsem trochu počítal. Dost mě teď mrzí, že jsem si nechal utéct u Evanse model 2016.

      Zajímavý je i Jamis Supernova Elite , který má pohon 1×11 (40T/11–42). Nicméně kvůli víc závodní geo a absenci úchytů ho tu píšu jen tak pro info.

      • MI.KU  

        Tak jestli ti jde o ,,cesťáka,,

        http://www.cannondalebikes.cz/…ing-ultimate

        Sem mel za to ze chces hlavne silniční kolo a občas neco vozit – a to i na Synapse narves v pohodě třeba

        https://www.apidura.com/shop/?…

        A je víc takových výrobců a dělají se i na řídítka do rámu a td.

        • detoxy  

          No ten ultimate už je pro mě mimo. Prolezl jsem ale pořádně ty brašny a je fakt, že to je pro mě přesně to co potřebuji. Vše poberu, navíc to krásně trčí nad kolo, takže to chytne i trochu bordelu od zadního kola a nemusím mít blatníky. Já totiž když úplně prší nejezdím, a když mě to někde chytne, tak zajdu do hospody. Ale hodí se když můžu jet třeba hned po dešti, a nestříká mi to na záda. Navíc pak není problém jet čistě po silnici. Tím pádem Synapse je opět ve hře :) . Ještě si musím promyslet to omezení v šířce plášťů.

          • MI.KU  

            Psal sem to asi v jiném vlákně ale jel sem na 25 mm polňačku se štěrkem, kameny, ujezděná hlína, skála, tráva a naprosto v pohodě – 28 mm a víc je úplně v klidu. A nad 32 mm bych nešel to už zas nepojede.

            • zdenek007  

              Mám na CX 35mm. Jezdím od podzimu do jara a jede to…

              • MI.KU  

                Jo ale tak tam budes mit hrubej vzorek ne – co sem pochopil chce jezdit po silnici a jen občas neco mimo – takže čekám hladké pláště a tam bych se asi držel 28–30 – 32 maximum – na to ze jednou za uherák sjede z cesty to nemá smysl ne dávat širší.

                • zdenek007  

                  Jasně. Na 90/10 stačí endurance a 28 pláště. Stejný problém budu řešit na příští rok…

                  • look_as1  

                    No tak 28 mm plaste das i do Cannodale Super Six nebo nove Trek Madone :-)

                    • MI.KU  

                      Jj do CAAD12 bych dal možná i 32 – pokud bych mel kotouče – čelistí na brzdy projde 28 možná něco víc ale určitě by už nešlo vyndat kolo přes špalky.

                      A Synapse by měla mít jeste víc místa a chce to na kotoučích – 32 tam dá jako prd asi i tu 35 bez bláta.

                • detoxy  

                  Se sirkou souhlas, ale trochu mam obavu, ze neni kam pridat, pokud bych zacal jezdit trochu vic teren. Je to takove ubrani z univerzalnosti.

                  Jeste bych mel dotaz. Myslil ze ty 28 se daji dlouhodobe a pravidelne a bez zpomaleni v terenu pouzivat? Jde me hlavne o zivotnost kola, pokud takto v terenu najedu rekneme 700 km/rok, aby vydrzelo aspon 5 let.

                  • jIrI___  

                    V terénu na úzkých a především hladkých pláštích nastane zpomalení oproti asfaltu/šotoli­ně/polňačkám vždy.

                  • tromboonen  

                    Moc resis..

                    Mezi kvalitnim odolnejsim 28 mm hladkym plastem a treba 35 mm CX plastem je rozdil jen v tom, ze ten druhy ma vzorek a tedy lepe podrzi na mokrem terenu, zase na asfaltu a tvrdem povrchy jede hur, vic vazi a dela tezsi prevody..

                    Co se tyce pohodli na spatnem povrchu, tlumeni vibraci, nebo dokonce vydrze/mozneho zniceni kola jsou na tom velmi podobne, vzdy zalezi na vlastnostech toho ktereho plaste a tlaku, na kterem jezdis..

                    Vysoke TPI, mekka smes, silnejsi stena plaste, latexky nebo bezduse.. pokud vetsinu casu na asfaltu, polnacce, sotoline, to je jedno, ale proste tvrdem povrchu, jezdoznacne hladne plaste, 28 mm IMHO staci pokud nejedes na tezko

                    Endurance vs CX uz se probiralo, na silnici bych volil enduranci, pokud na te silnici a obcasne mimo ni ale ne v bahne zustanes, pokud chces mit moznost i toho bahna, pak CX, na silnici se snese, kor pri dojizdeni, ale mozna Ti bude chybet sviznejsi a lehci silnicka..

                    • jecnak  

                      Ja tedy mezi 28mm a 35mm vidim rozdil 7 mm coz je o 1/4 vetsi sirka a potazmo objem, tlumici schopnosti, valivy odpor.

                      • tromboonen  

                        Souhlas, ale on se tvari, ze na 28 rozmlati kazde kolo za dva roky, kdezto na 35 ne… takovy extrem to zas neni, podle me.

                        Co se tyka tlumeni, na pevnem cca jednolitem povrchu (rozbity asfalt, polnacka, sotolina) podle me staci tech cca 28, zalezi samozrejme na plasti, tlaku, rafku, zatizeni, jezdci atd..

                        35 a vice je prinos hlavne v tezsim terenu (bahno, pisek, nebo treba koreny atd..) a na pevnych povrsich, hlavne asfaltu, uz prece jen trochu brzdi… chce jezdit hlavne silnici a pevne povrchy, tak spise vyse..

                        Ale to teoretizujem, ja jej chtel jen vyvest z omylu ze mezi 28 a 35 mm je rozdil neco jako mezi HT a Fullem..

                        • jecnak  

                          On se pta:"Myslil ze ty 28 se daji dlouhodobe a pravidelne a bez zpomaleni v terenu pouzivat? " A ja odpovidam, ze daji, ale velmi omezene a dal pokracuji, jak uz jsem popsal nize.

                          Ja teda tak uplne neteoretizuju, protoze vozim ci vozil jsem plaste od 32 do 35mm a i mezi nimi jsou obrovske rozdily nejen ve vzorku, ale i v objemu a schopnosti fungovat jako UST. Jel jsem par poharovych cyklokrosu v ToiToi CUPu. Letos budu na CX krome bezdusi vozit i galusky FMB. Rocne nalitam minimale tisicovku terenem na CX.

                          • tromboonen  

                            Teoretizujem v pripade jeho jezdeni jsem myslel :)

                            Celkem souhlas, jen bych netvrdil, ze pohou vymenou 35 mm plastu za 28 mm (a to se jeste nebavime o konkretnich plastich) dojde k drivejsi destrukci kola jak naznacoval..

                  • jecnak  

                    V terenu to mas jednoduche. Abys mohl bez obav jezdit po hladsich sotkach + sem tam sutr a neustale nesledovat kazdy centimetr pred kolem a jezdit svizne kolem 28kph+, tak aspon 33mm a bezduse. Budes mit zaroven relativne pohodli a zaroven to pojede a bude drzet. Jako skutecny univerzal bych doporucil nejaky hladky semislick s vysokym tpi bez duse, 35mm a vice. Pak se muzes v pohode odvazat jak na silnici, tak v terenu a zalezi uz jen na fyzicce a technice, jak moc budes silnicarum ci bikerum dustojnym partnerem (pripadne naopak oni tobe ;-)

                    • fantozzi  

                      A mas tip na konkretni plast? Videl jsem, ze hodne vyrobcu osazuje gravel kola plasti Clement Strada USH 32c. V CZ jsem tyto plaste ale nikde nenasel.

                      • jecnak  

                        Z levnejsich Michelin Cyclocross Jet – oznaceny je sice jako 30C, ale realna sirka je na 19mm rafku 35mm. Jako bezdus jsem ho jezdil bez problemu – ze zacatku to chtelo dofukovat – patky hur tesni. Vic ve vlakne Cyklokross + UST pripadne neco i v Sotky, sterk, gravel

                      • DoomHammer  

                        tahle ludra https://www.specialized.com/…ready/105913 taky jede docela slušně. mám ho vzadu asi 2–3 měsíce, verze 33 mm bez duše, najeto asi 500 km po všem možném a jsem spokojený

                        • fantozzi  

                          A co ty Clement – mate nekdo zkusenost?

                          • Qulck  

                            Mám X'PLOR USH, Strada USH mi přijdou trošku jemnější… Na polňačky a lesní cesty úplně bez problému, v mokru si zvykám, že to prostě nejsou 2,2 XKingy :-D Fajn je, že když je nabušíš, jede to po tom hladkém prostředku, takže to docela uhání i na silnici, ale hladké žiletky to samozřejmě nebudou nikdy.

                    • MI.KU  

                      Tuším, že u cyklokrosu je povoleno mít maximálně 32 možná 33 mm? A švihaj na tom fest rychle ;)

                      Pokud je tam poměr 90/10 jednoznačně endurace silnici treba Synapse. CX bych bral pokud bude jednoznačně převládat terén.

                      Taky zvaž jiné geometrie – čistokrevná CX je kratší má nízkou hlavu vysokou horní rámovou trubku a občas nemá ani díry na košíky. Endurace je jednoznačně nejpohodlnější – vysoká hlava, sloping – máš víc vysunutou sedlovku a to tlumí.

                      • jecnak  

                        Max na CX podle UCI je 33mm.

                        Pro 90/10 vozim v klidu CX Trek Boone, byt mam jeste cistokrevnou silnicku. Presto si ale dovedu predstavit, ze bych mohl Boona normalne pouzivat jako jedine kolo misto silnicky + CX. Staci prohazovat kola, coz uz ted delam.

                        Cistokrevna CX davno takova, jak popisujes neni. Treba ten Boone je geometrii spis gravel, stejne jako Crux. Geometrie prebirana bez rozmyslu ze silnice se uz nejaky cas nenosi.

                        • jecnak  

                          Tady je priklad cistokrevne zavodni cyklokrosky ;-)

                          • detoxy  

                            Hmm toto by se mi líbilo, tedy až na tu cenu, ta je brutální. Zkouším se dívat i jestli se někde neobjeví ve slevě, ale zatím nic.

                            • DaD  

                              Kolik chceš dát za kolo a jak si veliký? Mám tu nové kolo Giant TCR SL komplet na nové Ultegře 6800 a hydraulickými brzdami.

                              • Vilém  

                                Copak, nesedlo?

                                • DaD  

                                  Kolo je super,ale vypadá to,že opět odjedu na delší dobu do zahraničí a tak musím prodávat.Taková to tři kola je zbytečný luxus :(

                    • detoxy  

                      Takže po dlouhé úvaze bych chtěl jezdit pláště 32mm s rezervou v rámu, buď pro nečistoty (nebo hypoteticky širší pláště). Jezdil jsem na předchozím kole 25mm, ale když přišel měkčí terén, písek nebo šutry musel jsem zpomalovat a jet opatrně. Teď mám na krosu 32mm a jedu naplno. Tím pádem z výběru opět vypadává Synapse :( .

                    • detoxy  

                      Takže po dlouhé úvaze bych chtěl jezdit pláště 32mm s rezervou v rámu, buď pro nečistoty (nebo hypoteticky širší pláště). Jezdil jsem na předchozím kole 25mm, ale když přišel měkčí terén, písek nebo šutry musel jsem zpomalovat a jet opatrně. Teď mám na krosu 32mm a jedu naplno. Tím pádem z výběru opět vypadává Synapse :( .

                    • detoxy  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
            • look_as1  

              Jojo, 32 mm Supreme vubec nejedou, zejmena v kombinaci s blatnikama – https://www.strava.com/…es/643749830 ;-)

      • fantozzi  

        Ta Supernova je podle mne cistokrevny CX stroj – toho bych se bal ze to bude tvrde, delane na rychlost.

        • MI.KU  

          A nikde nemá ty úchyty na nosič ;)

          • detoxy  

            JJ to je mi jasné. Dával jsem to sem hlavně kvůli těm převodům. Pro mě jsou ty převody naprosto super a krásně mi to nahrazuje rozsah 48/36/26 na 11–32 co mám teď. Podle mě to bude budoucnost pohonu na běžné ježdění.

            • MI.KU  

              Nebude – nahradí to rozsah to bez diskuze – do terénu paráda – ale na silnici potrebujes plynule odstupnovani převodu a to ti 1×11 nedokáže nabídnout – takže na MTB, CX super, ale na ziletku ne – tam se spíš ujme převodovka než 1×11

              • p@X  

                Na žiletce převodovka? Nesmysl, udržet např. Alfine na silnici v tempu je celkem náročný…

                • MI.KU  

                  No ted ne – ale časem bych očekával spíše toto než 1×11 – ten Rohlík je na tom líp – kdo ví třeba udělají převodovku do středu (neco mělo kdysi RB) i když tedy nečekáme to nejak rychle ale za 20–30 let kdo ví na čem se bude jezdit – nějaká kombinace s elektro řazením a hnát to řemenem typl bych. :D

                  Já už dojezdím řetěz :D

                  • Vilém  

                    Kolik si toho na rohliku najezdil, ze takto soudis?

                    • MI.KU  

                      Moc ne tak 150 – ale jelo to celkem hezky na cestovní kolo – na žiletce sem to nikdy nevidel ale nez ze by silnicka z 2×11 přešla na 1×11 spis věřím ze prejde na neco jako převodovku – ale kdo ví třeba nekdo vymyslí nějaké rozspěrné superkolečko co bude plynule měnit svůj průměr a tim převodový poměr..... :)

                      • maajkee  

                        Stejně moc nevidím důvod. Lidi co závoděj celej život na silničce, tak nedělaj skoro nic jinýho a řazení maj zautomatizovaný jako hokejista bruslení. Tohle zjednodušování na 1×něco je spíš pro nás hobby blbce :)

                        • fantozzi  

                          +1

                        • MI.KU  

                          To jo ale je potřeba inovovat abychom mi hobíci přešli a koupili zas neco noveho – složitějšího, dražšího, servisovatelne jen v profi servisu a td – proste kšeft ;)

                          Osobně u žiletky nevidím nutnost měnit 2×11 nevidím nutnost mít kotouče s hydraulikou, mít elektro řazení a td – kolo mám rád jako jednoduchý čistě mechanický stroj co si s pár imbusama opravím sám ;)

                      • HonzaP9  

                        Superkolečko asi ne, ale určitý pokus něco vymyslet už tady byl :-)))

                        http://www.sheldonbrown.com/nanodrive/

      • MI.KU  

        Osobně bych se na nosič vybodnul – koupil takové brašny co sem ti dal odkaz – dojedeš kam chceš během 30s to odstrojíš a máš čisté lehké kolo zajezdíš si pak zas pripneš brašny a pokračuješ.

        Nosič bych volil jen na cesťáka pro ,,expedice,, na těžko. A k tomu je kolo po jakém koukáš nevhodné – to chce zesílenou vidlici, těžká 32 špicová kola aby to ten náklad taky uvezlo a pohodlnou geometrii.

        • fantozzi  

          Souhlas, ja na Grade taky nikdy nosice nedam – chtel jsem jen pohodlnou silnicku do slabsiho terenu s moznosti sirsich bezdusovych plastu (Schwalbe G-One 35c). Pokud budu planovat cistou silnicni vyjizdku, poridim si na to 2. par lehkych zapletenych silnicnich kol :-)

          • p@X  

            Grade není ani silnička (ani CX:)

            • fantozzi  

              Ja vim, prave ze je to takovy prasopes a to se mi strasne libi :-) Uz jsem na nem o vikendu sedel, takze vim co mam cekat…

          • Mirec.K  

            O tých G-One potom poreferuj, silno nad nimi dumám.

      • marasan  

        Renegade vypada úžasně. Kolo, o kterým budu nejspíš uvažovat a přitom sjedu do mrtě CX, kterou mam.

    • X-biker  

      Já mám objednané černé Diverge 2017 obyc hlina na Tiagre, nikdy jsem na silnici ani cx atp nejel tak jsem na to hodně zvědavý :-D

      • jIrI___  

        Proč zrovna Diverge? Když jsem zhruba před rokem chtěl koupit gravela a tuhle kategorii podrobně zkoumal, tak Diverge mělo suverénně nejhorší poměr cena/osazení a ani v testech nebylo nějak extra chváleno.

        • X-biker  

          Pravda je, ze nekolik kol hlavne 2016 bych ve slevach koupil levneji, ale mam rad Spesl, libi se mi neskutecne to barevne provedeni cerny mat a cerveny napis, mam drobnou slevu, zajisteny servis a dva kámoši jsou max spoko s carbon roubaix, ktery ma taky vysokou hlavu a jsou relativně pohodlne bez zavodniho posedu. Uvidime, nikdy jsem kolo podobneho zamereni, uchopu, sirky gum, váhy atd neměl ani nejel, ale věřím, že to bude proti enduru svihat a budu do prace vyjizdet pozdeji a z prace dojedu driv a bude teplá večeře a nějaká fyza :-D Mam v planu tak 80/20 ve prospech asfaltu, hlavně městská džungle a cyklostezky a lesní pěšinky.

    • look_as1  

      Neco k veci – http://www.bikerumor.com/…ders-or-not/ ;-)

    • detoxy  

      Co by jste řekli na toto: NORCO Threshold RIVAL 1 55 2016

      Splňuje to vše co jsem zatím od toho požadoval. Porovnával jsem i geometrii a je to hodně podobné Trek boone 5. V supshopu mi slíbili i vyměnit kazetu za 11–36, aby mi líp seděli převody.

      • p@X  

        Tu jednoplacku sis rozmyslel dobře? Dostupnost ti potvrdili? Když jsem chtěl Search, tak mi napsali snad až po čtrnácti dnech, že nebude. Na Planet-X ses díval?

      • jecnak  

        S tou jednoplackou nevim. Jestli budes kolo pouzivat ve stale stejnem terenu, tak dobra, ale na dlouhe jizdy v terenu nebo po silnici v kopcich to proste neni. Na cx zavody urcite fajn, protoze tam stejne celou dobu jede clovek velkou a radi jen vzadu. Vychazim ze svych zkusenosti s jednoplackou na mtb a jezdeni na cx kole s dvouplackou.

        • detoxy  

          Dostupnost mi právě zjišťují. A ta jednoplacka me fakt laka. Dva nejtezsi prevody jsem letos ještě nezaradil, a to jezdim rovinu. Spis mi budou chybet lehke. Problem je, ze u klasické cx si v lehkych stejně nepomuzu, protoze v lepsim pripade dostanu 36/32 (prevodnik/pas­torek), coz vyjde dost podobne. Lepe jsou na tom trosinku jen kompakty, kde se da dostat na 34/32. Jezdim taky dost v noci a to se v tech plackach dost ztracim.

          • p@X  

            Kamže to dojíždíš, pokud to není tajný? Na J od Brna Ti chybí lehké převody?

            • zdenek007  

              Na J od Brna jsou Alpy

            • detoxy  

              :) Jezdím z V. Němčic do Milovic. A chápu tu narážku, kopec cestou opravdu nepotkám. Ale vzhledem k dnes už třetímu roku uzavírky silnice u Dolních věstonic po sesuvu svahu, musím vyjet cca 50 metrový výšvih od vody k silnici. Sklon toho svahu bych viděl tak na 18% a ve stoje to dám tak na 26/21. Ale aspoň podle něj můžu dimenzovat převody na kopce :) .

              • Jezevec70  

                Tak 18% to asi mít nebude. Navíc je to fakt krátké. Tam může být problém jedině za mokra.

                Ale 26/21 odpovídá 36/29, takže možná rezerva tam je.

              • orm  

                Ten jezdim na silnicce 39×23 v sede se svejma 112kg, tak zadne vymluvy :-). <odbocka>Nechapu co tam tak dlouho delaj, kdyz je mokro, tak je tento usek na silnicku opravdu na hovno.</odbocka>

                • Jezevec70  

                  Někde jsem četl, že sesutá silnice je opravená, ale znovu se nad ní začal sesouvat svah a shání se peníze na jeho sanaci.

                  • detoxy  

                    V soucadnosti, po temer dvoulete pauze, tam radi bagry jak pominuty. Jinak na kole lze zatim projet okolo vody po schodech. Pokud to nekoho zajima vic muze si pocist na strankach Dolnich vestonic. Jinak je neuveritelne, ze muze byt 3 roky uplne uzavrena silnice po sesuvu svahu velikosti vetsi hromady pisku.

          • look_as1  

            V nejhorsim pripade nahodis kompatky a 11–36 kazetu :-)

            Hazky od SRAMu to zvladaji, takze vymenis jenom – RD, FD a levou paku :-)

            • detoxy  

              Ja ani nemam tak obavu z prevodu, to jsem si zkontroloval. Spis mam obavu z padani retezu, jeho zivotnosti a taky cvrlikani. Ted kdyz to nekde blbne, tak si ten prevod najdu jinde. Myslim tim, ze uprostred se prevody prekrivaji a muzu si vybrat, ktery pojedu, na druhou stranu to umi zase pekne motat hlavu.

              • Fran-tic  

                mě včera zaujalo toto:

                https://www.evanscycles.com/…ike-EV207294

                byl poslední kus a za 680 liber mi to přišlo supr, akorát těžko říct, co ten rám :)

                • MI.KU  

                  Na živo vypadá hezky – jak to jede ti ovšem neřeknu.

                  • Fran-tic  

                    nj, já se právě rozhoduju mezi caadx na tiagře a tou jejich pinnacle arkose verzí na tiagře. trošku odlišné geo, ale nevím co čekat od toho pinnaclu. recenze jsou slušné

                    • MI.KU  

                      No jako majitel Cannondale ti zcela nezaujatě řeknu kup si CAADX ;) Hele měli je u Evanse kousek vedle sebe – rámu bych určitě víc fandil u Cannondale – pinnacle je zas hezčeji barevný (mám rád pestré barvy)

                      Tak si kup CAADX 2017 má pestrou barvičku rám je dobrej prověřenej a osazení v základu stejný – Tiagra – pokud tedy zvažuješ jinou verzi než z tím Sramem z odkazu. Ten Pinnacle je takovej víc na ,,lážo plážo do města a td,, Cannondale je víc sportovní ta geo.

                      • Fran-tic  

                        já se přiznám, chci s tím kolem na silnici, ale i hodně prasit po horách, štěrku, lese, ale i cestovat…proto se lehce bojím te geo caadx, barvu bych oželel. za ty prachy jsou obě kola supr výbavou

                        • MI.KU  

                          Není nic snažšího než si CAADX projet ne? Mam CAAD a že by to bylo nějak nepohodlné to ne – a nějakou tu polnacku občas projedu i na 25 pláštích. Ten CAADX bude trochu kratší a trochu pohodlnější – Superx mi prijde sportovnější geo.

                          Kdo se bojí nesmí do lesa ;)

                          Je to na tobě no – PS: letenky do Londýna koupíš za pár stováků a můžeš si obojí prohlídnout vedle sebe a případně lehce projet.

                          Nebo v ČR zkusit Cannondale a podle toho uvidíš.

                          • Fran-tic  

                            jasně, kámoš má teďka přímo caadx tiagru 61, tak vyzkouším. časem by se asi i lépe prodával, tak špekuluju. i když je to kolo, které bych si časem rád nechal déle jako holku pro všechno :)

                            • MI.KU  

                              Já sám špekuluju asi bych si za rok koupil neco k CAAD12 – buď CAADX nebo SLATE nebo F-SI ;) asi mne láká ten Slate ale zatím je to moc nové uvidím jak se to rozmůže no – MTB mám a tedy jezdím ted jen na žiletce, ale tak uvidíme ;)

                              Každopádně CAADX se mi líbil a jezdí hezky.

              • jecnak  

                To je prave jedna z vyhod jednoplacky – zadny prekryvani, cvrlikani, doladovani presmyku neresis.

              • look_as1  

                Ja vozim na Salsa Vaya vpredu 52–39–30 – Ultegra FD-6703 (ST-6703 vlevo) a vzadu 11–36 SRAM X.0 (Apex vpravo) a je to bez problemu.

                • Jezevec70  

                  Ta máš jako levou páku Ultegra a pravou Apex? Zajíímavá kombinace.

                  • tromboonen  

                    By mi upadly ruce a uvarila se hlava pri kazdem shozeni z velke placky (kdy zaroven radis dolu vzadu) :)

                    Na pohled to taky asi nebude velka parada, i kdyz na Salse se toho hodne ztrati..

                    • look_as1  

                      Ruce v pohode :-)

                      Mam 3 kola:

                      • Shimano Di2 – silnicka
                      • Shimano Di2 koza – nahoru dolu vlevo je naopak, nez na silnicce
                      • Salsa Ultegra vlevo a Apex DoubleTap vpravo

                      Jeste k tomu dodat eTap a Di2 s jednou packou a bude hotovo :-)

                    • look_as1  

                      Ad estetika – pokud nekdo doda 3× leve razeni a smyk od SRAMu na 52–39–30, rad to namontuju :-)

    • X-biker  

      Specialized Diverge Elite DSW 2017 vel.52 :-)

      • fantozzi  

        Moc pekne. Muzu se zeptat kolik meris? Jestli je toto finalni posed tak mi prijde, ze by Ti 54 sedla lip (vyssi hlava = 0 podlozek + sedlovka mene vysunuta).

        • X-biker  

          Mam-li byt uprimny je to moje prvni silnice na které jsem sedel, nemam s cim srovnat. Prodiskutovaval jsem to s vice lidmi a vetsina rekla na mych 173cm jsem presne dle tabulek hranice 52/54 takze bud mensi ram a delsi predstavec a nebo vetsi ram a kratší predstavec. Zvolil sem variantu mensi ram a snazim se nejak uzpusobit posed / uchyt riditek. Včera jsem otacel predstavec, aby byl uhel smer nahoru a ještě bych klidne par cm riditka vyse snesl. I berany jsem pootocil lehce smerem nahoru takze pri spodnim uchopu takrka nedosahnu na brzdy – spodni uchop jsem zatim nejel a nemám to moc v planu. Priorita je komfortni rychlejsi přeprava v co nejvice bajkovem posedu. Predstavec mam 90mm, ale chci vyzkouset kratsi, doma mam jen bikovy 60mm coz nevim zda bude pasovat a na 99% to bude uz krátké, ale v sobotu to zkusim. Pro nekoho se to muze zdat divné, ale nechci byt silničář, litam na tom v enduro volnych Fox a TLD hadrech a enduro IXS přilbě :-D a mam to v paži jak se na mě kdo dívá :-D účel tohoto kola je doprava do práce a občasná vyjížďka na silnici na fyzičku nějaké spurty a kopce, žádné cesty kolem světa atp…

          • Deadlift  

            Viděl jsem asi to Tvé kolo jak ho chystají v Bikomatic v Ostravě. Ukazovali mi ho jako vzor toho co by pro mě bylo vhodné (cyklostezky, hlína/šotolina kolem řeky apod. Vypadá to hezky. Vpředu to má pevnou osu a vzadu?

            • X-biker  

              Ano mam ho od kluku tuším, že v pondělí dorazilo a chystali mi ho na 13:30 :-) mam ho přesně na to co píšeš. Kukni na sekci foto mam tam fotky, nerozebiral jsem to, ale vypadá to na nějakou tenkou přední pevnou osu.

            • fantozzi  

              Predni je pevna osa (15 mm), zadek je klasicky rychloupinak 5 mm.

    • detoxy  

      Tak Norco Threshold uz je vyprodane.

      • jeniiiik  

        Jestli máš jak ho dostat z Evansu, tak je na prodej za moc dobré peníze tam. Ale nepošlou do Čr.

        • MI.KU  

          Proč ne? Mě prodejce řekl, když u nich zaplatím odešle mi to kam budu chtít.

          Když je vůle všechno jde.

          • Vilém  

            Evans proste Norco do CR neposila.

            • tromboonen  

              http://www.dolphi-transport.com/contact.php?…

              a vyjde to patrne levnejc..

            • MI.KU  

              Ses ptal osobně? Já tedy ano – né na Norco ale na Cannondale.

              • Vilém  

                Jak mas na mysli osobne? Kdyz mas nastavenu zemi puvodu CR, tak se nabidka Norco vubec nezobrazi. Kdyz si nastavis GB a pak das adresu doruceni CR, tak ti system napise, ze nelze dodat. Dal, napr telefonicky, jsem to neoveroval.

                Pomoci adresy v GB a nejake preposilaci firmy to samozrejme resit lze.

                • MI.KU  

                  Jo tak… Já u nich byl osobně a přímo jsem mluvil s prodejcem, když jim zaplatím kolo zda mi ho odešlou do ČR – teorie objednání z webu mne nezajímá. V praxi mi odpověděl že nemá problém poslat mi zaplacené kolo do ČR.

                  • Vilém  

                    „Trosku“ jina situace.)

                    • MI.KU  

                      Však jsem psal, že domluvit to osobně. Přeci nebudeš kupovat kolo podle obrázku, když letenka je za pár stovek máš pěknej vejlet a okoukneš a domluvíš co potřebuješ.

                      Sám bych tam to kolo bral, ale už sem ho měl objednaný tady a na můj model stejně slevu neměli, nicméně třeba příště.

              • jeniiiik  

                Cannondale normálně posílají. Však si zadej výber země pro doručení ČR a prořídne ti nabídka kol.

    • detoxy  

      Hmm, no to nemám. Navíc je to už něco jiného. Jinak to vypadá a je to na ultegře.

    • look_as1  

      K tematu – nahodou jsem objevil toto – http://gevenalle.com/…ry/shifters/ – 9/10/11 „road“ shifters pro Shimano.

      Zadna krasa, ale asi to bude chodit.

      • Vilém  

        Za ty prachy?

      • DoomHammer  

        no to je teda grc…

        • Marskatin  

          Taky se mi to nelíbí, zaujaly mě jen tři položky, ale i tam by asi odpudivost převážila.

          páky kompatibilní s převodovkami

          páky kompatibilní s dynasys 10 a 11 rychlostní

          a „SINGLE SPEED SHIFTERS“ :)

          • Vilém  

            Jo, nektery kombinace, ktery nabizeji, jsou zajimavy. U klasiky bych dal radsi dualy.

    • detoxy  

      Tak jsem to rozlousknul a po velkém přemýšlení nakonec koupil Trek Boone 5 2016. Naskytla se mi výhodná koupě testovačky bez jakéhokoliv poškození za velmi pěknou cenu. Kolo výborně splňuje vše co jsem od něj chtěl, kromě převodů 1×11, což možná budu v budoucnu řešit. Hlavní důraz jsem nakonec položil na kvalitní a pro mě pěkný rám, který umožnuje variabilitu do budoucna. Jak to půjde doplním i fotky, ale je to zatím standart tak, jak je na stránkách.

      • jecnak  

        Vitej v klubu. Mimochodem Boone 5 2016 je snad s dvojtacem.

        • detoxy  

          Jo je s dvojtacem. Myslel jsem to tak, že to asi časem předělám. Dnes jsem dojel na Boonu do práce a v poho by mi stačil malý převodník. Nejsem žádný rychlík a snažím se šlapat spíš kadenci. Ale když už mám tu dvouplacku, tak jí dám šanci. Každopádně jakmile sjedu kazetu, tak chci koupit 11–32, co by měla ještě přehazka zvládnout. Každopádně rám je úžasně pohodlný.

          • jecnak  

            V lete, z kopce a nebo na silnicnich gumach budes za 46 jeste rad. Ja pres leto na sotky a na silnici davam 52/36.

    • Doski  

      Ahoj, rád bych se připojil s dotazem na podobné téma. Po novém roce bych si chtěl pořídit gravela. Bike už mě tolik nebaví. Stejně jezdím většinou silnice, tak bych chtěl něco efektivnějšího/rychlej­šího. Zároveň bych si rád nechal zadní vrátka pro nějaký lehčí terén. Už jednou jsem se spálil při koupi biku. Zaslepen touhou po novém kole jsem si pořídil menší rám, než by bylo vhodné. Proto na to chci jít více s rozmyslem. Když ovšem porovnávám výstup z Competitive­cyclist.com s geometriemi jednotlivých kol, tak mi přijde, že ty kola jsou pořád malý i v největších velikostech. Vůbec z toho nejsem moudrej. Je možné, že mi některý měřený rozměr hodně ulítl? Nebo jsem jen zbytečně přerostlej?

      Moje cenová představa je něco málo přes 30000Kč. Vyhlídnutý mám tyto modely:

      CUBE CROSS RACE PRO

      https://www.cube.eu/…nblack-2016/

      RB RX

      http://www.rb-bike.cz/…8/78/rx-race#…

      GT Grade – ale vůbec se mi nelíbí

      http://www.gtbicycles.cz/…ad/grade-105

      Jaké kolo a v jaké velikosti je podle vás na moje rozměry ideální? Napadá vás jiný model, který by odpovídal?

      Your Measurements

      Inseam: 93 cm

      Trunk: 76.5 cm

      Forearm: 37 cm

      Arm: 70.5 cm

      Thigh: 64.5 cm

      Lower Leg: 64 cm

      Sternal Notch: 160 cm

      Total Body Height: 194 cm

      Weight : 85 kg

      The Eddy Fit (cm)

      Seat Tube Range c–c: 61.4 – 62 cm

      Seat Tube Range c–t: 63.3 – 63.8 cm

      Top Tube Length: 60.4 – 60.8 cm

      Stem Length: 11.6 – 12.2 cm

      BB–Saddle Position: 89.8 – 91.8 cm

      Saddle Handlebar: 60.9 – 61.5 cm

      Saddle Setback: 6.8 – 7.2 cm

      The Competitive Fit (cm)

      Seat Tube Range c–c: 60.2 – 60.8 cm

      Seat Tube Range c–t: 62.1 – 62.6 cm

      Top Tube Length: 60.4 – 60.8 cm

      Stem Length: 12.7 – 13.3 cm

      BB–Saddle Position: 90.6 – 92.6 cm

      Saddle Handlebar: 60.1 – 60.7 cm

      Saddle Setback: 5.6 – 6 cm

      The French Fit (cm)

      Seat Tube Range c–c: 63.2 – 63.7 cm

      Seat Tube Range c–t: 65 – 65.5 cm

      Top Tube Length: 61.6 – 62 cm

      Stem Length: 11.8 – 12.4 cm

      BB–Saddle Position: 88.1 – 90.1 cm

      Saddle Handlebar: 62.6 – 63.2 cm

      Saddle Setback: 6.3 – 6.7 cm

      • p@X  

        Velikost ti neporadím, ale taky je dobré vědět, jak široký gumy chceš vozit, zda jezdíš v blatě, blatníky,…

        • Doski  

          ± 32–35, blatníky bych oželel až na nutné případy

      • raadjek  

        Konkrétně taky neporadím, ale když jsem se měřil a počítal velikost přes competitive cyclist, tak mi vyšla velikost 59. Při testování kola jsem si sedl na 59 a bylo mi velké (jet se na tom dalo ale byl jsem strašně nataženej).

        Nakonec jsem skončil u vel. 57 a ještě přemýšlím, že bych zkrátil představec o 1–2cm.

        Takže bych bral měření dle CC velice orientačně. Nejlepší jít si na to někam sednout a vyzkoušet několik velikostí (větší, menší) kolem toho co CC vypočítal.

        • detoxy  

          Souhlas se vším. Mě vyšlo 56–57, vzal jsem 56, protože byla a jsem ve fázi zkracování. Jediná šance jak si něco z tohoto segmentu vyzkoušet je Testfest. Na prodejnách tato kola nenajdeš. Připadá mi úsměvné, že v obrovské prodejně se stovkami kol nemají ani jedno. Začal jsem jim říkat fiktivní kola, protože nikdo je nikdy neviděl, třebaže někteří už o nich slyšeli, a ti nejlepší mi je ukáží na monitoru na netu :) .

          • Doski  

            Máte někdo tip, kde by bylo pár podobných kol k dispozici na vyzkoušení?

            • detoxy  

              Jak jsem psal Testfest (akorát, že až v dubnu). Loni jsem vyzkoušel v jeden den vyzkoušel GT Grade, Cannondale Slate, Sup Xroad, Demu Scud, Focus Mares 105. Ujasnil jsem si velikost, ujistil se o správnosti koncepce a zjistil rozdíl mezi pohodlným drahým rámem v carbonu a levným AL.

            • Kamilac  

              Cube ma http://www.bike-life.cz/…-2017/d10147. Ale to je v Brně, takže pro tebe asi z ruky.

      • jecnak  

        Tohle mereni je pro silnicku, kde mi to sedi. Cyklokrosku /gravela/ mam o velikost mensi.

        • Doski  

          Dá se to brá tobecně, že by gravel měl být o číslo menší než silnička?

          • fsoucek  

            Já to tak mám – porovnávám Ridley Helium (silnička) a Ridley X-Ride (CX) – kratší horní rámovou trubku u CX kompenzuju delším představcem, přesto je přechod mezi koly znát, chová se to trochu jinak, hlavně při jízdě ze sedla. Na hlavě problém celkem není (kroska ji má výrazně nižší, ale kompenzuje to vyšším předkem daným spoustou místa mezi pláštěm a vidlicí).

            Ridley X-Ride má klasickou geo, takže u o číslo většího rámu bych se bál kontaktu rozkroku s horní rámovou trubkou.

          • jecnak  

            Obecne uplne ne (rozsah geometrii je u gravelu velky) ale u bezne konfekce ano.

      • ˘Ö˘ Krab  

        Asi máš nějakou mušku v měření, na rozkrok 93 cm mít sedlo 91 cm vysoko je trochu privela.

        Jinak pro RB RX velikost 58 a dlouhý představec, zatím vychází cca 130 mm.

        • look_as1  

          Ja mam na 915mm rozkrok sedlo 863 mm.

        • fantozzi  

          Ja se vzdycky odpichnu od zakladniho vzorecku (rozkrok – 10cm + vyska podrazky) a +/- mi to sedi :-)

        • Doski  

          Zkusím přeměřit, ale bral jsem to opravdu důkladně podle těch videí. Výsledky jsou opsaný správně.

    • look_as1  

      Americka Ti krasa – http://www.gravelcyclist.com/…-time-lucky/

    • vojbarz  

      Ahoj,

      resim podobny problem jako zakladatel vlakna a zacinam byt mirne nesvuj co zvolit. Aktualne vlastnim fulla (Scott Spark 910). Uplne suprovni kolo az do te doby nez clovek vyjede do lesa po desti anebo kdyz je vice blata (staci pitoma louka kde se tlaci voda a clovek do toho vlitne plnou rychlosti). Bydlim v panelaku a umyvani kola je fakt peklo. Ale i tak bych nemenil, ale spise doplnil o nejaky gradle/cx na obdobi kdy se prave v lese moc jezdit neda a na nejake zpevnene cyklostezce jeste jo (jenze tam me to na fullu moc nebavi a rad bych se obcas dostal nekde i rychle). Puvodne jsem uvazoval o tom ze bych koupil druhou sadu kol a obul nejake tenci plaste s mensim valivym odporem, ale od rychlosti 35km/h bych to uz asi dlouhodobe neuslapal a pak ty blatniky na horaka jsou spise vsechny na okrasu.

      Nejsem zadny odbornik a tak v mych pozadavcich nehledejte velky smysl, ale:

      • karbonovy ram (kvuli pohodli + muzu si to dovolit, tak proc si neudelat radost)
      • uchyceni na blatniky (fakt nechci snidat bordel z cest kdyz trosku zaprsi)
      • hydraulicke brzdy (tak 20 let z5 jsem mel silnicku od campagnolo a brzdila jak drak co adheze dovolila, ale proste doba pokrocila)
      • pevna osa (na fullu jsem zjistil ze to je fakt super)
      • tubeless pneu, pripade tubeless ready rafky (pouzivam asi 2 roky a jsem maximalne spokojen)
      • prevody 2×11, bohate staci shimano 105 (nejsem gramhonic a asi bych rozdil oproti ultegre stejne nepoznal)
      • koupitelne v CR, do max 90k, ale i za 50k nepohrdnu (kdo by nechtel usetrit, ale na druhou stranu si ty penize do hrobu nevezmu)

      Nejsem zadny zavodnik a ani nemam ambice se nejakeho zavodu zucastnit, proste sednu a slapu co to da (aspon se pak dobre spi). Ani nemam zadne preference na znacku. Pruser je, ze tomu nerozumim a nemam moc moznosti si kola zkusit. A cim vice toho procitam, tim vice v tom tapu.

      Diky

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.