• jecnak

    Mate nekdo vyzkousene bezduse na CX? Vim, ze tu nekdo psal, ze vozi na paskou vylepenych Aksiich plaste s dratenou patkou a funguje to bez problemu.

    Prikladam par vyzkousenych kombinaci, co jsem nasel:

    Tires successfully used in tubeless conversions: (new additions in bold as of June 9, 2011)

    • Hutchinson Bulldog (carbon bead)
    • Hutchinson Piranha (carbon bead)
    • Kenda Kommando
    • Kenda Small Block Eight
    • Kenda Slant Six
    • Michelin Mud2
    • Michelin Jet
    • NoTubes Raven
    • Panaracer Cross Blaster
    • Vittoria XG
    • Vittoria XM
    • Vittoria XS

    Tires that have worked well tubeless but only on NoTubes/Stans rims:

    • Hutchinson Bulldog (non-carbon)
    • Hutchinson Piranha (non-carbon)
    • IRD CrossFire
    • Panaracer Cinder-X
    • Specialized The Captain
    • Clement PDX
    • Clement LAS

    Tires that have not worked well as tubeless:

    • Continental Twister Pro
    • Maxxis Raze
    • Any skinwall tire (original Michelin Mud or Open Grifo)
    • Duro Ellie Mae

    Anketa: Co vozite na CX

    3x
    11%
    17x
    63%
    1x
    4%
    • nooski  

      Kolega vozí na ráfcích Remerx Rapid pláště Continental Cyclocross Race v kevlaru na mlíku a funguje to.

      • jecnak  

        Diky. To je jeden z kandidatu, ktere nejspis zkusim.

      • jecnak  

        Poptej se kdyztak prosim kolik fouka – kolik je max tlak co vozi. Nerad bych zase slysel to krasny piskani v usich :-D

    • Vilém  

      offtopic, klidne si to pak vyblokuj. Nezamkl jsi, nahodou omylem, s tim koblihem i vlakno o kompresorech, ktere bylo tesne vedle?

    • Datel Stepní  

      Ahoj všichni,

      vím, že je to trochu mimo, kdyžtak tento příspěvek blokni, nechci zakládat nové vlákno.

      Vozím na cyklokrosových kolech zatím klasiku plášť a duši. Mám Maxxis Raze. Už se ale začínají sjíždět. Budu tedy řešit náhradu.

      Jaké máte zkušenosti s CX galuskami na nezávodní použití? Cyklokros se jezdí na upravených tratích, tak nevím, zda nebude problém např. s častými defekty o kameny a jiné věci, které na CX tratích běžně nejsou. Mám ještě galusková kola, tak uvažuju i nad touto variantou. Na silnici jsem s galuskami spokojen.

      • jecnak  

        Popisoval tu Pekacek, ze se i galda da bez potizi cvaknout, takze spis by pouvazoval nad tema bezdusema. Jde jen o to najit vzajemne kompatibilni plast/rafek. Vylepit paskou, dat ventilky a mliko a jede se.

        • Datel Stepní  

          Díky, zamyslím se nad tím.

          To při defektu dáš duši a pokračuješ, nebo aplikuješ extreme tmel?

          • kubad  

            pokud tmel defekt nezacelí můžeš dát knot zvenku, nebo duši a jedeš dál

      • p@X  

        Padlo to tady již nesčetněkrát: imho výborný jízdní vlastnosti, ale náhradní galda pro případ velkého defektu je dost objemná, její výměna je opruz…

        • Datel Stepní  

          Díky,

          já to na silničce riskuju jen s oranžovým tmelem Tufo. Jeden defekt jsem měl a nebylo potřeba ho ani aplikovat. cca 3mm díru zalepil i ten preventivní žlutej tmel na cca 5–6 atm, na cestu zpátky to postačilo. Galuska samozřejmě na odpis, to mě až tak netrápí, peněz do kola je tolik, že jedna galuska na 4000 najetých kilometrů se ztratí.

          Řešil bych to tak i u CX galusek, pokud do nich půjdu.

      • kubad  

        smysl galdy je dobrý grip při nižším tlaku, samo je pak riziko defekt/cvaknutí.

        to se mě párkrát podařilo a galdy em dal pryč na nezavodní použití je to fakt zbytečné

        jak píše Jecnak pouvažoval bych o UST řešení, už se na to nějaký měsíc taky chystám

      • destr  

        No tak ty cx tratě zas až tak upraveny rozhodně nejsou, to tak jenom vypadá v televizi ;-) každopádně na normální ježdění bych nad tím vůbec neuvažoval.

    • Forester  

      jen pro upřesnění, co máš za ráfky?

      a v přehledu jsem koukal, že nejsou pláště Continental (až na jeden), používám CX Race

      • jecnak  

        Bud pujdou TLR rafky Notubes Alpha 340 a nebo Ritchey Pro DS. Zkusim oboji a uvidime.

    • jecnak  

      Takze Alpha 340(400) + Schwalbe Racing Ralph EVO TLR(622*35) jdou nahodit jen kompresorem a jeste s vysroubovanym vnitrkem ventilku. Drzi ale dobre v patkach a po prvnim nahozeni jdou následne nahazovat i pumpou. Trochu utikal vzduch boky, ale po prvni jizde mlikem utesneno. Jen bacha, pokud zavodite, tak jste kvuli velke sirce rafku presne na limitu UCI na sirku plaste a muzete mit problemy u ostrejsiho sudiho.

      Ritchey DS rafky (nejsou UST ani TLR) se s RR nechytaly. Naopak bez problemu v kombinaci se silnicnima UST Fusionama.

      • destr  

        Limit je 33 mm, a je jedno jakej je rozhodčí, prostě tě vyrazí, pokud se jim plášť nevleze do měrky.

        • jecnak  

          No jasne. Vleze se, ale chce to trochu ho tam cpat, tak jsem to myslel ;-) Takze pokud nekdo bude pes, rekne: „Tady ten stupl precuhuje pres merku, mas smulu.“

      • jecnak  

        Oprava RR nejsou 622×35 ale 622×33 respektive 700×35C.

    • Sweeta  

      má někdo zkušenost s Rapid Robem bez duše? případně s ráfky Remerx Stormy?

    • Vojtyla  

      Jakou máte zkušenost/dopo­ručení na tlaky do plášťů s dušema? Já teď jezdím na 3 bary v předu i vzadu a zdá se mi to zbytečně tvrdý, máte zkušenost se spodní hranicí abych to zase necvaknul? díky

      • jecnak  

        Nooski tu psal o 3,0 vpredu a 3,5 bar vzadu. S dusema ti nic jinyho nezbude. Bez nich klidne kolem 25psi, s galuskama kolem 16psi.

        • Vojtyla  

          bezduší to asi na ty svoje ráfky nenabastlím… půl baru předek zadek mi přijde velký rozdíl, ale asi to dává smysl.

        • Vojtyla  

          bezduší to asi na ty svoje ráfky nenabastlím… půl baru předek zadek mi přijde velký rozdíl, ale asi to dává smysl.

        • Vojtyla  

          bezduší to asi na ty svoje ráfky nenabastlím… půl baru předek zadek mi přijde velký rozdíl, ale asi to dává smysl.

        • nooski  

          Dneska jsem zkusil cca 2,8 a 3bar (předek, zadek) a taky to šlo. Na ráfek jsem nešel. Jsem zvědav na galdy.

          • jecnak  

            Ja vcera po seknuti z boku dojizdel 20km na 5psi vpredu. Nic moc teda :-D.

    • jecnak  

      Bontrager CX3 + Bontrager TLR ready rafky = bezproblemova konverze. Pouzil jsem 2 vrstvy notubes pasky. Nafouknuti kompresorem bez ventilku, naliti tmelu a pridani ventilku, prvni vyjizdku trochu klesal tlak, ted uz ale drzi bez problemu.

    • jecnak  

      Trochu mimo tema. Resim ted druha kola na krosku, protoze prehazovat plaste ust fakt nejde. Budu rad za kazdou rozumnou radu.

      Po delsim premysleni a uvazovani asi nakonec pujdu do Notubes Alpha 400 bez brzdnych ploch, 32+32 asi Supercomp dratu a ted k tomu nejak naby. Mely by byt do budoucna predelatelne i na 11s, coz dost mozna znacne zuzuje vyber a hlavne by mely byt odolne – orech a samozrejme na kotouce. Mam v hledacku:

      • AmericanClassic, ktery ma podle me orech vyborny, loziska hur zatesnena,dobra vaha a cena, jdou urcite na 11s.
      • DT Swiss – tam je vic variant, ale netusim ,jak je to s 11skompatibilitou
      • Hope – nevim jak je to s 11s kompatibilitou
      • Novatec – 11s jsou ale jinak krome ceny, to moc pozitivni neni
      • jecnak  

        Takze DT na 11s jdou predelat.

      • blaf  

        technicky k tomu nic nemam, ale

        jestli jde o cenu tak Novatec, otazka jestli se to case neprodrazi

        Hope je tu moc casto zminovane, ma to kazdej druhej takze to bych nebral

        za me DT nebo AC

        • jecnak  

          Prave ze Novatec by se asi prodrazil. Mel jsem od Novatecu nejakou levnejsi zadni nabu a zadna hitparada to teda nebyla. Asi jako stavajici Bontrager. Ten se mimochodem rozchodil, tak uvidime co dal.

          • Datel Stepní  

            Mám Novatec, přesné označení je F172SB.

            Najeto cca 7000km naprosto bez problémů.

            A že dostávají docela čoud. Já bych se Novatecu nebál

            • jecnak  

              7000km je nic. Ale dik za pozitivni recenzi. Aktualne mam v hledacku jedny bikovy zapleteny kola, tak uvdime.

              • Datel Stepní  

                Jasně, ale nemám pocit, že by měly odcházet. To spíš dřív oddělám ráfky.

                Jinak nemůžeš dát víc info tom jaké ráfky na 32 děr hodláš na UST používat? Jaké jsou možnosti? Zatím jsem to neřešil. Rád bych něco podobného taky zkusil.

                • jecnak  

                  Pokud budu skladat, tak vezmu Notubes Alpha 400. delaji stejne jako Alpha 340 s i bez brzdne plochy. Iron Cross je omezeny tlakove, kdezto Alphy nejsou, respektive jsou na 120psi, takze neni problem pouzit i silnicni plaste. 340 jsou dost malo odolne ve hrbetu rafku (praskaly kole niplu), kde jsou prave 400 vyztuzene. Navic maji i vyztuhu uvnitr rafku. S ust funguji naprosto bez problemu, jak jiz jsem popisoval vyse.

                  • jecnak  

                    Jeste teda uvaha nad tlakama. Nejspis stejne min jak 30psi vozit nebudu, jelikoz na nezname trati, kdyz jedu na oci, se mi celkem stava, ze jdu na rafek. V realu jezdim i s UST 35 a 40 aby se jelo dobre i po silnici a sotoline. Plaste mi pekne mizi pred ocima. Zadni neda vic jak 1500km (Bontrager).

                  • Datel Stepní  

                    Díky!

                    Prodává se to někde v ČR? Moc rozšířené tu nejsou.

                    • jecnak  

                      Dovozce Maxcursor. Zkus Kubada, bere od nich. Bude na ne ale celkem cekacka.

                    • blaf  

                      co vim tak je umi Hnoj a asi i kubad, asi pujdou sehnat i jinde

      • jecnak  

        Hm, takze mam objednane DT240s a ted co k tomu za rafky. Alpha 400 nebo Iron Cross? Uz Alpha 400 jsou tak siroke, ze plaste, ktere jsou na limitu sirky dle UCI jsou na Alpha 400 sirsi nebo na hrane. Moc si nedovedu predstavit co teprv na IronCrossu. Nejezdi je nekdo?

        Jinak jsem rad, ze jsem nesel do galusek, protoze za posledni tyden 4 defekty – 4× sekanec z boku. To by se celkem prodrazilo. Tady staci zalepit zevnitr plast flekem.

        • duk  

          Brácha má ty IronCrossy na cyklokrosce/zimáku a s pláštěma maxxis, tuším že těmahle je těžce přes limit, ty ráfky jsou fakt dost široký.

          • jecnak  

            Hm, toho jsem se obaval. Kazdopadne dekuju. Problem je totiz, ze v USA vetsina soutezi neni UCI a jezdi se tam i monstercross, kde jsou pomalu 29ky s obloukama.

        • raceman  

          nasel si DT za dobrou cenu, nebo jsou AC nedostupne?

          • jecnak  

            Nasel jsem DT za lesi cenu jak AC. Jsou ale jen na RU, coz mi teda samozrejme nevadi.

    • TJK  

      Optam se jecnaka… Mam karbonovy vysoky Spinergy na silnici.. k tomu Tubeless Hutchninson plaste… myslis ze pujde rozume s notubes paskou a nejakym ventilkem nahodit a jezdit bez duse? … mas ti na ventilek kterej by tam sel dat? tzn.. dlouhej.. nebo vzit dusi s dlouhym ventilkem ufiknout konec a nejak ho vykutit sam…

      • jecnak  

        UST plaste nahodis asi na jakykoli rafky, jen je problem nasadit plast na rafek. Nekdy je to celkem boj. Nafouknes nejspis bez potizi i obyc pumpou. Potrebujes dve vrstvy pasky (kvuli tlaku). Co se tyce ventilku, tak http://www.notubes.com/…ies-C16.aspx – 44mm ventilek a nebo ty nastavce a nebo Fulcrum dela RedWind vysoky kola, kde pry pridava take UST ventilky. A nebo sehnat nastavce se zavitem od jine firmy nez Notubes (Maxcursor).

        BTW: Vozil jsem UST Fusiony na Ritchey Pro DS kolech uplne bez potizi hodne tisic km a ty kola nejsou UST ani nahodou.

        • TJK  

          No david je uz nahodil ale kdyz vidim jak sou utazeny na rafku a jak sou hluboko tak se vubec bojima abych je sundal :-D .. mam kompresor co dava 8 atm.. takze o nahozeni se nebojim… OK .. zkusim teda 2 vrstvy pasky a dlouhy ventilky…

    • jecnak  

      Tak prezuto na Ralphy Evo 622*33. Musim rict, ze zmena vyrazne k lepsimu. Nafoukano kompresorem pres vysroubovany ventilek nasucho, jen s nalitym mlikem. Prvni vyjizdku podchazel tlak v patkach. Druhou a dale uz tlak drzi. Jizdne supr jak v terenu tak na silnici. Rafky nejake Bontrager TLR s dvema vrstvama Notubes pasky.

    • jecnak  

      Mate nekdo tip na CX/silnicni rafek 32 der, TLR/UST, rozumna hmotnost, bez brdnych ploch – na kotouc? Dovozci prisli misto Alpha 400 bez brzdne plochy s brzdnou plochou a vyrobce je uz asi nedoda (nevyrabi). Napada me Grail (vysoka vaha) a nebo to risknout s Alpha 340 s tim, ze je driv nebo pozdeji rozstipu. Nebo nejaky cinsky karbon pro 29 MTB.

      • McBlacky  

        a 29 hliník na MTB?

        • jecnak  

          Resim tenhle problem uz asi pul roku a porad nevim. Doma mi lezi 32d naby

          DT240s. Problemy jsou dva:

          • nemuzu mit moc siroky rafek kvuli tomu, ze pak i uzke 32–33m plasteneprojdou pres UCI regule. To je asi hlavni problem.
          • chci rafek bez brzdnych ploch a ust/tlr

          Dokonce uz zacinam uvazovat, ze radsi zapletu ty naby na galuskovych 29" Remerxech a nalepim galusky. Uvazoval jsem i o preeloxovani tech Alpha 400, ale nevim, co by to udelalo se spojem, protoze netusim, z jakeho je materialu kolikovani.

          • McBlacky  

            a iron cross od ZTR na XC je pro tebe moc široký? užší mě moc nenapadá to je fakt. i17 ve 29 není

            • jecnak  

              Mozna u nich nakonec skoncim. V finale bude na startu jeste velka sranda: http://www.cxmagazine.com/…g-tire-width

              • McBlacky  

                tak to je lol, ted jen otázka jestli je lepší hubnout nebo se vyžrat :)

                • jecnak  

                  Jinak dik za nakopnuti k WTB – I19 se da mozna jeste sehnat a diky vysokym patkam rafku plast nebude tak siroky a navic nebude mit tendenci se zouvat pri extra nizkych tlacich. Stejne ale kdyz tak koukam na to nove pravidlo, mel bych projit i s 35mm plastem, protoze se snazim nejit po 75kg, kdy uz mi to tezce nejede.

                  Kazdopadne si nedovedu predstavit, jak se budu vazit pri kazde registraci na CX a jak to komisari pak buduou pri svolavani na start kontrolovat. Asi se bude nastupovat uz v mokrym a zablacenym obleceni.

                  • p@X  

                    Neříkej, že se nedají sehnat úzký DT, mám na Spešlu DT Swiss X450SL, to jsou snad nejužší 29" ráfky co znám…

                    • jecnak  

                      Jsou TLR/UST?

                      • p@X  

                        S gumovou páskou jsou ready :)

                        • jecnak  

                          To mi na kolo nesmi. Navic to jsou nejaky OEM kola. Asi zkusim nejaky sirsi rafek, protoze pri sve vaze bych mel mit moznost vozit 35mm plast dle novych reguli a budu doufat, ze to ty chytraci minimalne do konce letosni sezony nezmeni.

                  • ˘Ö˘ Krab  

                    This story was published on April 1, 2014. We are not responsible for weight gains due incorrect facts in this article.

                    TAGS: APRIL 1APRIL FOOLS :-)

                    • jecnak  

                      Dopr. :-D

                    • McBlacky  

                      dobře ty :) si náš Ječnák vychutnal

                      • ˘Ö˘ Krab  

                        … se vyplatí dočítat do konce. A já mu takhle pokazím. Takové to mohlo být pěkné vlákno.

                        • jecnak  

                          Nebojte, nachytal jsem se taky. Já to četl někdy kolem apríla, zasmál jsem se a odložil. Teď jsem se k tomu vrátil, když mi Google vrátil link na ten článek jako relevantní výsledek, prolítl v rychlosti a nechal se nachytat.

          • p@X  

            To si nech na XD ořech :)

    • easyrider  

      Takže moje postřehy na téma CX pláště + mlíko:

      Vozím Aksia + 26" pásky (Rubena na jednom, DT Swiss na druhém kole), mlíko No Tubes, pláště Continental CykloXKing/Cy­clocross Speed. Tlaky 2,5–4 atm. Pláště si s tímhle způsobem použití rozumí dost sporadicky, některým se tlak příliš držet nechce (utíká to stěnama i kolem patek), některé drží dobře.

      CykloXKing se hodně rychle sjíždí a zřejmě díky výšce dezénu v zatáčkách na tvrdym podkladu slušně plavou a tak nějak zvláště se žvýkají – je to vidět na předním kole, když zatáčím na místě či v malý rychlosti, nicméně v terénu drží výborně. Neutrhly by se snad ani na ledový stěně. :) Jsou celkem objemným, takže při malym tlaku i pohodlný. Bohužel na předním kole mi začal hrozně házat, jako by se zhroutila kostra. Že by kvůli častým tvrdým kontaktům s ráfkem a podhušťování?

      Cyclocross Speed je parádní univerzál, jede jak fík, sjíždí se decentně, jen není tak objemný, takže pohodlí nic moc.

      Překvapením jsou pro mě ta Aksia, která už toho zažila a vydržela neskutečně mnoho. Ráfky pořád rovný, nevím, co je to centrování. Jen kolem niplů už je ráfek lehce přetvořen, nicméně zatím bez prasklin. :) Jezdím na krosce i běžný „bikový“ vyjížďky, takže žádné šolíchání po šotolinách… Občas schytaj takový rány, že už si myslím, že je konečná, ale Francouz to udělal snad německýho tanku nebo z čeho?! :)

      No a co se dolévání mlíka a držení tlaku týče, tak pokud tam je těch 2,5 a míň, pak to fouknout může, ale stalo se mi to snad jednou. Na biku se mi plášť s páskou už nějak slepil, takže tam už to nehrozí. :) No a dolévání klasika – 3 měsíce jsou limit. Vozím 80 ml/kolo (tuším).

      Jinak mám kolegu, co jezdí Masters CX a ten zásadně na duších (nechápu) a Schwlabe Racing Ralph a pak má prý ještě nějaký letitý Hutchinsony, který jsou prý nejlepší, co kdy jezdil…

    • Johnnyxjr  

      Cus bezduse jsem testoval loni v zime nechal jsem si to delat v peksportu kola fulcrum cx 5 plaste tyhle

      http://www.peksport.cz/…rra-pro-2br/

      Prvni tyden jsem to musel porad dofukovat skoro dene pred kazdou jizdou po tejdnu to prestalo a zacalo to drzet jenze pri jedne ceste mi to vzadu ufouklo tak ze jsem poslednich 10 km domu dobehl i s kolem pak jeste jeden pokus s ghetto stylem ale neslo to nafouknou utikalo to na tech mistech jak je zesilena guma u ventilku od te doby jsem se zase vratil ke klasickem dusim jinak vazim 85–105 dle moznosti a foukam to na 3 prdy

    • Darius  

      vybral uz jsi nejake rafky? resim to stejne (hmotnost kolem 400g, 32 der a moznost bezduse) a jelikoz se svete 29" ani silnice moc neorientuju, sjizdim web a hledam kandidaty… poradi nahodne

      1. WTB Frequency Team

      i19 406g, 19mm

      1. DT Swiss

      XR331 385g, 20mm

      1. ZTR Alpha 400 nebo IronCross – vyse diskutovano
      2. "FRM XMD 388 29"":http://twentynineinches.com/…inal-review/

      420g, 19mm

      1. American

      Classic 101 381g, 21mm

      Jake planujes draty?

      • jecnak  

        Hnoj mi plete WTB I19 + 32× CXray + DT240s centerlock. Draty budou jeste svazane kevlarem. Doufam, ze budou pristi tyden, tak ti muzu poreferovat.

        • Darius  

          ok, diky, jsem zvedavy

        • Darius  

          jake budou plaste? na webu jsem nenasel moc zkusenosti s mymi oblibenymi Contiky

        • jecnak  

          No a takhle to vypada.

          Uz znacne vytahane Ralphy jsem musel nahazovat kompresorem a s vysroubovanym ventilkem. Po zaskoceni do patek drzi perfektne. V rafku jsou dve vrstvy Notubes pasky.

          • Darius  

            Pekny moc:)

            Plaste asi necham Bontragery, mely by jit nahodit bez dusi.

            Trochu vaham, zda to naplest na volne 340 nebo 240, problem je ze ty 240 jsou zapletene na bajkove bezduse a je mi lito to jen tak „zbytecne“ prohazovat… takze asi 340

            Jo a kontrolni dotaz, zadni naba je normalne bikovych 135mm?

            • jecnak  

              Ty seriove plaste od Bontrageru jsem jezdil bez potizi bez duse. Roztec zadni naby je 135mm, takze bikova.

          • jecnak  

            Konecne se teda da vozit nizky tlak. Vpredu 20psi vzadu 25–30. Tlak drzi i pri uplnem zborceni steny plaste.

            • Darius  

              super! nebojis se o rafky? i kdyz ty umis jezdit… nakonec jsem to nechal i svazat, demonstrace na Hnojove bajku byla celkem jasna

              • jecnak  

                Chce to davat bacha na koreny a tak, ale tohle budu vozit jen na zavodech. Tam mas nactenou trat a vis o kazdem korenu, kamenu atd.

                To svazani je fajn, jen se fakt bojim jestli to pak pujde trochu docentrovavat. Chystam se totez nechat udelat i na jednech ultralight kolech na silnicce – 1270g. Tam je zadek celkem malo tuhy.

                • McBlacky  

                  jde to normálně. Respektive povolil se mi ze 110 na 85 a zpet se to dotáhlo na 110.

            • jecnak  

              Tak po trose zkouseni jsem vcera v Lounech na rychle trati bez blata vezl 30+37psi. Vzadu by to slo i niz, ale mel jsem misto Ralpha Bontrager CX3 (32mm). Vpredu mi to prislo docela v pohode, v zatackach jsem neztracel a ani se to nezvejkalo.

          • jecnak  

            Jen jeste dodatek pro zavodniky chtive ucastnit se UCI CX. Racing Ralph 700×33c, tedy Ralph sirky 33mm ma na WTB I19 rafku sirku 34mm…

    • Siddha  

      Sakryš, sem se překlik, pláště s duší vozím. Conti Cyclocross Speed a Swalbe Rocket Rony.

    • jecnak  

      Kdyby si chtel nekdo pocist CX magazin, tak je tam i pasaz o UST pro CX.

      • Darius  

        diky:)

        snad uz zitra dokocim anabazi s koly a budu moct poreferovat jak funguji Vittorky bez duse

    • Darius  

      potvrzuju kompatibilitu Vittorii s bezdusi, konkretne XN Pro 32mm na rafku WTB i19

    • jecnak  

      Dneska jsem nasazoval Vittoria Cross XG Pro II 32–622 TNT. Pouzil jsem kompresor, bez vyndani ventilku a myslim, ze by slo pouzit bez potizi i dilenskou pumpu. Tlak drzi bez problemu. Nudle jsou to ale solidni – realne i na 19mm rafku 32,1mm.

      • Johnnyxjr  

        Tyhle jsem se pokousel nahodit na ty moje fulcrumy ani zaboha dilenskou pumpou nemam v tom praxi ale plaste jsou to paradni prvni par tam jeste mam nalitano kolem 4 pocitam tak litr jeste dam

      • Darius  

        Ja uz na XN Pro II nechtene vyzkousel i schopnost zacelit defekt… v praci koukam, ze mi ze zadniho kola trci sponka do sesivacky, chtel jsem kolegum (necyklistum) ukazat, jak funguje tmel, ale vymeknul jsem, preci jen kdyby se to nepovedlo, nemel jsem dusi a jet domu metrem v elastakach neni muj sen… takze jizda se sponkou v pohode, pred domem vytazena, kolo dirou dolu a za chvilku bylo hotovo.

        Vittoria zatim u me dobry, akorat skoda, ze nedelaji neco sirsiho

        • Johnnyxjr  

          Čus posledně jsem bral tady ty 32 ale maj i ve 34

          http://www.kolokram.cz/…g-pro-1.html

        • jecnak  

          Tak jsem hned druhy den vyzkousel, ze XG PRO vetsi defekt zacelit nezvladne :-( Nastesti je to v behounu, takze pujde dobre zalepit flekem. Plast me ale dost prekvapil prilnavosti na asfalte a i tim, ze podrzi na trave a na mokre hline. Bohuzel objem ho posila opravdu jen na zavodni pouziti. Proti Ralphovi v nejvyssi verzi mi prijde, ze ma mekci smes a celkove trochu lip drzi vsude a je i rychlejsi. Pohodli je ale podstatne mensi.

          Na nezavodni CX a nebo mormalni jezdeni bych doporucil 34mm siri.

          • Darius  

            jo mm nenahradis:) tak trochu jsem doufal, ze na i19 budou Vittorky treba +1mm nad udavanou sirku a jsem rad, ze ma uvadenych 32mm, ted najedu hodne po silnici, tak to moc neva… priste bych rad zkusil Bontragery CX0, ty jsou 34 nebo dokonce 38mm

    • Darius  

      Blizi se nam jaro, tak je treba ttochu zaktualiozvat, jak si stoji bezduse na CX. Koukam po novych plastich na nezavodni pouziti, ale zase aby to trochu jelo pri me bidne sile… na asfalt i do terenu, neprezouvam jezdim. Rafky jsou WTB i19.

      Do uzsiho vyberu postoupily:

      1. WTB Cross Boss 35c – 400g, TCS patka, MOC 1000,–
      2. WTB Nanoraptor 40c – 530g, TCS patka, mOC 1300,–
      3. Bontrager CX0 33c – 400g, TLR patka, MOC ?,–
      4. Bontrager CX0 34 nebo 38c – 340/380g, obyc patka, MOC 1200,–

      Jde mi o objem->pohdli, aby to trochu neco vydrzelo a funovalo bez duse.

      ad 1) asi favorit, TCS patka by si mela rozumet s WTB plastem, ale bojim, ze ho rychle sjedu

      ad 2) dost tezke, jeste lze vzit obyc neTCS verzi 460g za 1000,–

      ad 3) uzke

      ad 4) nejlevnejsi, v UK lze sehnat velmi zajimave, bude drzet obyc patka?

      Pripadne uvitam jakekoli dalsi tipy na CX pneu. Vittoria nic, jsou uzke. Conti udajne moc nefunguji tubeless. Nevim jak jsou na tom u Schwalbe… Kde se koupit WTB za rouzmne ceny?

      • jecnak  

        1 i 2 budou podle me celkem drzaky – celkem hodne vzorku – nahusto figury. Bontrager CX3 jsem mel na Crockettu a ted prisly s Boonem – do terenu celkem dobre, ale hrozne mizi na asfaltu – po 1000km ruznych povrchu konecna. Osvedcil se mi Racing Ralph v 34c – siroky, vysoky, drzi, moc se nesjizdi, bez defektu.

        • Darius  

          pokud ma CX0 stejnou smes jak CX3, tak asi nic, stred vzorku by byl hladky celkem brzy… viz obr

          takze ted uz jen kde sehnat rozumne (tj. za min nez litr) WTB, pomuze Hnoj?

          • jecnak  

            Zkus spis ty Ralphy. Krome lepiveho hlubokeho blata mi prisly vsude vyborne.

      • jecnak  

        Jinak pridavam ti kandidata Ritchey Z-Max SHIELD WCS – na bezdus je delany a da se bez problemu sehnat – treba Bikeinvest ti ho do druheho dne sezene od dovozce (Vokolek). Pripadne je maji na KK.

        • Darius  

          jop, ten vypada slusne, diky:)

          • jecnak  

            Do ceho jsi nakonec sel? S Vittorkama z lonska spokojenost?

            • Darius  

              Vittorky dobry, na asfaltu frci (pozn. nemam silnicku) a v terenu prekvapive drzi, jeste ted jsem je uz slusne sjete potrapil v Jizerkach na Jestedu, az na to ze moc nebrzi, jsem projel leccos:)

              Na tuhle sezonu budou nakonec WTB CrossBoss 35c, tesim se na ne, uz by mely byt u Hnoje.

            • Darius  

              WTB Cross Boss konecne nasazeny. Sirka na rafku i19 odpovida presne udavanym 35c, tedy 35mm. Vzorek je o neco uzsi, cca o 2mm z kazde strany. Max povoleny tlak je 450kPa/65psu. Hmotnost bude kolem udavanych 400g pro TCS prvedeni. Vzorek viz foto.

              Nasazeno pro jistotu u Hnoje, plaste a rafky WTB si rozumi velmi dobre, nejspis by to slo i doma pumpou.

              Zatim testovano jen cestou do prace, takze jediny dojem je dramaticky narust pohodli oproti Vittorkam XN (32, realne 31mm), a to i pri pomerne vysokem tlaku. Zitra snad probehne prvni terenni zkouska.

              • Darius  

                Dovolim si male shrnuti po trimesicnim souzitim s WTB CrossBossem 700×35c.

                Plaste se na rafku WTB Frezuency i19 nakonec roztahly na cca 36mm. Vzorek ma zhruba 31–32mm. Nejcasteji vozim tlaky zadek 2,7–3 bar, predek 2,5–2,7 bar (aspon tak meri moje pumpa, tezko rict jak moc presne). Plast je velmi pohodlny, jen po asfaltu to pocitove moc nefrci. Zadek ma vybornou trakci i brzdne vlastnosti. Predek tez, pokud prezenu naklon nebo rychlost v zatacce, dava velmi pozvolne vedet a je cas na korekci, zadna nahla smrt v podobe nekontrolovatelneho ustreleni. Jezdim hodne po asfaltu, zadni bude tak v pulce po cca 1500–1800km (nemam tachometr). V blate nejezdim rad, proto testovano vetsinou za sucha.

                Za me lze plast doporucit jako vyborny univerzal, ktery neni nejrychlejsi na asfaltu.

                Porovnavam pouze s Vittorii XN, ktera mela 31mm, velmi rychly vzorek, jela jako zpraku, komfort a brzdne vlastnosti vsak nic moc.

    • jecnak  

      Michelin Cyclocross Jet 622*30 – dnes nasazeno. Na 19mm rafku maji 35mm!? Patka trochu uchazela, ale mliko ji okamzite zalepilo. Pristi tyden podam report. Cena v zahranici priznivejsi nez v CR.

      • Darius  

        slusny balon, pro turistu dobre, na zavody ale trochu siroke…

      • jecnak  

        Tak po vikendu plaste celkem usly (jen jsem je ve stvrtek nafoukal a v pondeli prohazoval kola), ale stale mely rozumny tlak a drzely v patkach. V terenu, zda se, velmi schopny plast, pokud nenarazi na hlubsi blato. Celkove je to opravdu rychly plast, ktery po silnici jede temer jako silnicni a bez problemu zvlada vetsi naklony. Uvidime jak vydrz. Preci jen se jedna o zavodni gumu.

        • jecnak  

          Zatim stale dofukuji, ale perioda je delsi a delsi. Tipl bych, ze vzduch uchazi nekde kolem patek. Nize fota jak to vypada s mistem kolem vidlice vpredu a vzadu.

          • Darius  

            kdy bude Boone v profilu? (klidne to blokni)

          • jecnak  

            Tak cca po 800km je zadek uprostred bez vzorku. Jezdil jsem ale hodne asfalt.

            • jecnak  

              Dneska jsem ho cca po 1600km sundaval a hazel do popelnice. V kombinaci s plastovou vlozkou Bontrager jsem musel pouzit kovove montpaky, abych plast dostal ze zlabku u patky. Nasledne nahozeni Schwalbe One na rafek byl jeste vetsi porod. Jak ho pak sundam skutecne netusim.

              • treatt  

                Mno, mě baví ten ofiko návod od Schwalbe, že One musíš nasadit na ráfek bez montpák, aby se nepokurvily vlastnosti patky..ale nový jsem nikdy na ráfek nedostal jinak, než dost na brutál rvaním 2–3 montpák.. ale i tak drží patka bez problémů..

    • gargamel  

      Zkoušeli jste někdo schwalbe smart sam performance 35c?

      Uvažované použití bez duší na silnice a lesní polní cesty.

      Edit: případne rocket ron performance a ralph performance?

      • gargamel  

        Nikdo nezkoušel?

        • jecnak  

          Mam doma jeden kousek pripraveny, ale nezkousel. Jako bezduse bude urcite fungovat. Vzhledem k ridkemu vzorku ti vzadu zmizi po cca 1500km.

      • Pebe  

        ty teď jezdím, na silnici pěkně odvalují i když nejsou úplně natvrdo nafoukané, v lese bez problémů na suchu, písku, listí i jehličí. Pokud je trochu více vlhko tak kloužou, bláto zatím letos moc nebylo :-)

      • gemini  

        Taky na svoji novou krosku řeším výhledově nová kola + obutí.

        Kola zvažuju DT350 + Sapim Race + Frequency i19 – stávající mají přes 2 kila a nejsou úplně tuhá, tak předpokládám, že si dost polepším a kroska s mima zásadně ožije:-)

        Z výše uvedeného usuzuji, že většina plášťů leze použít bez duše? Ječňáku, z jakého důvodu dáváš 2 vrstvy notubes pásky? Kvůli případně vyšším tlakům?

        ad gumy – celkem se mi zamlouvá vzorek plášťů Specialized Tracer co mám na stávajících kolech – Spešl ho sice osazuje v nejlevnější drátové verzi, ale i tak se mi plášť zdá poměrně slušně jedoucí jak na asfaltu, tak i slušně drží v terénu ( jak na vlhku, tak na suchu ) = nemáte někdo zkušenost s tou vyšší verzí?

        • jecnak  

          Notubes pro silnicni pouziti – tlaky vyzaduje pouzivat dve vrstvy pasky, jinak pry hrozi prasknuti kolem der na niple. Navic je pak trochu tesnejsi spojeni mezi patkou plaste a rafkem. Zvlast na krosce je perfektni usazeni patk na rafku velmi dulezite, kvuli relativne nizkym tlakum a casto velmi agresivnimu zataceni ci skokum, kdy se snadno chodi na rafek.

          • gemini  

            Předpokládám prasknutí pásky, nikoli ráfku ( při použití jedné vrstvy ) – nebo?

          • gemini  

            Předpokládám prasknutí pásky, nikoli ráfku ( při použití jedné vrstvy ) – nebo?

          • gemini  

            Tak nová kola už spokojeně užívám a v tuto chvíli řeším pláště pro použití bez duší. Vlákno jsem prošel, ale nějak se nemůžu rozhodnout, jaké pláště zvolit.

            Takže moje požadavky:

            Bezduše / univerzální pláště na všechny možné povrchy včetně silnice ( vyjma hlubokého bláta ) / šířka 33–35 mm ( na svěťák se zatím nechystám, tak regule UCI neřeším ) / v rámci možností odolnost / aby to trochu jelo:-)

            Kandidáti jsou:

            Specialized Tracer Pro 33 mm 2bliss ready ( tudíž bezduše?) – můj favorit

            • vozím je teď v drátové verzi a vzorek relativně vyhovuje, ale nemám srovnání s jinejma CX pláštěma

            Ritchey Z Max Shield WCS 35 mm

            WTB Cross Boss 35 mm

            Racing Ralph – jakou verzi a kde splašit?

            Vittorky jsou dle závěrů v tomto vláknu uzké a nepohodlné

            Co Challenge, Michelin, Continental?

            • Dejv94  

              Vozim Maxxis Mudwrestler, měl jsem je na kole teda v ty obyč skladací verzi, přijdou mi vcelku schopné (jsem nováček do CX a krom RaRa cx jsem nikdy nezkusil nic jiného). Dělají se i v TLR verzi.

              Ve specifikaci maj uvedeno, že je schválen UCI, ale ty moje mají na 18mm ráfku 34 a 35mm.

              http://www.maxxis.com/…mud-wrestler

            • Breakpain  

              Není to tolik univezální, ale docela to jede … Specialized Trigger ?

              • gemini  

                Pojedou určitě dobře, ale na moje potřeby už jsou hodně „hladký“

            • p@X  

              Já si výběr CX gum omezil na jednu značku a to Continental, ale jezdím s duší. Mají min. 4 zákl. typy dezénů, dá se vybrat dle preferencí…

              • gemini  

                duše pryč je podmínka – jinak bych si asi vybral:-)

                • DoomHammer  

                  Conti Cyclocross Speed mám jako bezduše. krom níže zmíněného kiksu způsobeného mýma rukama zatím v pohodě.

            • Darius  

              WTB CrossBoss na predku supr, vzadu se mi zdalo, ze nejede. Aktualne vzadu WCS Shield, rychlost imho lepsi, ale pozor, na i19 ma cca 36–37mm.

              • gemini  

                Na CrossBoss jdu dnes kouknout. Podle fotek na googlu má podobnej vzorek jako Tracer – což by mi vyhovovalo. Ten Shield mi příjde vzorkem už dost nízkej – proto asi taky jede líp…

                • p@X  

                  Co na tom chceš vykoukat?

                  Od pohledu v blatě se zacpávající kotva :)

                  • gemini  

                    No asi to, jak ten vzorek vypadá v reálu – ony zejména produktový fotky v katalogu dost klamou, takže pokud je možno kouknout naživo, tak tu možnost využiju ( než něco kupovat naslepo na eshopu ). Každopádně pláště jsou už nahozený a dnes budu mít ideální příležitost je cestou z práce testnout na směsici silnice, sněhu a ledu…:-) myslím, že gumy splní to, co od nich čekám…

    • Darius  

      Budou fungovat Schwalbe ve verzi Performance bez duse?

      • Breakpain  

        No jestli myslíš neTLR verzi, tak ne … zrovna onehdá mi to bouchlo do ksichtu a ještě jsem to následnš zul, kyž jsem tomu dal šanci … ač na první pohled to drželo samo ;).

        • p@X  

          Jako budoucí závodník bys měl vyzkoušet galdy, to je úplně jiný level :)

          • Breakpain  

            maximálně „marný závodník“ ;-) … galdy jsou pro mě škoda … možná, kdybych extrémně poskočil ve výkonnosti ;) … nevím nevím ;)

        • jecnak  

          Na jakym rafku, tlaku a pasce?

          • Breakpain  

            ZTR grail

            páska modrá… z hlavy nevím co je to za výrobce

            55psi to svléklo z ráfku okamžitě na místě

            45psi to svléklo při jízdě po kamenité rovince v zatáčce

            Pokud jsem použil TLR pláště tak není problém ani při 55psi … víc jsem ráfku nedal … má docela omezení

            • jecnak  

              Hm a to jsem ho chtel dat dopredu. No i tak ho v garazi zkusim nahodit. S Bontrager paskou bych tomu dal vetsi sanci, kdyz i neTLR Michelinky prakticky nejdou sundat z patek.

      • gargamel  

        Dneska jsem se pokoušel nahodit smart sam performance, ale nepodařilo se pumpou ani na benzině (měil blbej kompresor). Doufám, že zítra v práci s kompresorem budu mít úspěch.

        • gargamel  

          Tak smart sam performance 700/35 nahozeny na ráfky alexrim. Docela dlouho to podcházelo u patky (mám širokou pásku a je vlepená až do patek ráfku, tak nevim, jestli to mělo vliv). Párkrá jsem dolil tmel a už to drží. Zatím nafoukáno na 3bar, tlak to drží, neuchází, nezouvá se.

          • Pijer  

            Jaké máš dlouhodobé zkušenosti se SS Performance jako bezduše?

            • gargamel  

              Zkušenosti vcelku dobré. Po obtížnějším nahození a následném zatěsnění už to bylo vše ok. Na ráfku držely dobře, foukal jsem na cca 2,8–3bar. Myslím, že ani nikde neprosakovaly.

    • Dejv94  

      Budu si zaplétat low-cost kola na cyklokrosku jako druhá kola s tereními plášti (první kola budou silniční). Nábu i dráty mám vyřešené, ale co za ráfek? Rád bych vozil bezduše. Kolo je na kotoučích takže výběr je velikej. Co zvolit za ráfek? Jakou šířku a nejlépe vhodné na bezduše na pláště tak 32mm až 36mm?

      • jecnak  

        Jakekoli osvedcene tlr mtb rafky. Co treba neco od WTB? 19mm vnitrni sirky je takove rozumne minimum.

        • Dejv94  

          WTB jsou cenově třošku víc než bych chtěl. Napadl mě třeba Remerx Rio, ten ale asi není tlr, co třeba Remerx Hurry? Je něco snadno dostupné se 24 dírami?

          • jecnak  

            Nevim, ale s temi netlr rafky nemam moc dobre zkusenosti. Vetsinu neudrzi patky plaste pri nizkem tlaku a podfukuje to a nebo jdou jen velmi obtizne nasadit plaste, pripadne kombinace obojiho.

          • Marskatin  

            Co třeba DTSwiss 460? Pravda je dražší než Rio, ale zase o dost levnější než WTB. Vnitřkem tuším 18 mm…

          • jecnak  

            Jake naby na 24 der? Budu asi po zime potrebovat minimalne zadni.

            • Dejv94  

              http://www.aliexpress.com/…8987687.html

              Můžu je mít za 1200,–/pár od známého, tak právě přemýšlím zda to má cenu a zda seženu vůbec něco rozumnýho na 24 děr. Akorát budu muset líznout na soustruhu ořech abych tam napasoval 11 kazetu.

              • jecnak  

                S tou kazetou muze byt i problem kvuli dratum, tak na to bacha.

                • Marskatin  

                  Kontakt s výpletem, to je přesně ten důvod, proč u 11 MTB neexistuje kazeta s menším počtem zubů jak 40. Trochu se to liší náboj od náboje.

              • Marskatin  

                Zkus si o nejdříve trochu poměřit a mysli nahoře nejen na řetěz, ale dole i na vodítko přehazovačky. Na některých nábojích to vyjde, na některých ne, tak ať zbytečně neprzníš ořech.

                • Dejv94  

                  hmmm, tak to budu muset oměřit. Jsou tam přímé dráty, takže by tam mělo být teoreticky víc místa. Na ořechu bych měl ubrat 1,8mm. Při nejhorším bych ubral a pak by se tam musela vozit podložka.

    • DoomHammer  

      asi jsem něco posral…

      Conti Cyclocross Speed + ZTR Rapid + pásky Specialized 2Bliss

      foukám, foukám, najednou na 4 barech rana jak kráva a plášť vyletěl z patek. před tímhle výbuchem šel krásně nahodit dílenskou pumpou, po výbuchu ani omylem. znamená to, že se vytahaly patky a už ho jako bezdušový nenasadím?

      a dá se po téhle šlupce plášti věřit, nebo ho raději vozit s duší?

    • DoomHammer  

      ZTR Rapid + páska Specialized 2Bliss + Conti Cyclocross Speed

      zatěsnění trvalo trochu déle, ale drží dobře. ten zadní bouchlý plášť jsem musel nahodit do patek pomocí duše, ale pak se chytl

    • p@X  

      Mám ráfy Ryde Trace XC vnitřní šířka 21 mm. CX Conti 35 mm mi bouchne už při 3,5 baru. Pomůže lepší opravdu bezdušová guma, nebo tyhle papírové ráfky jsou na jen na široké gumy s min. tlakem?

      Díky

      • p@X  

        Ještě se zeptám, je nějaká šance házející gumy srovnat, když se na MTB ráfu nemůžou „nabombit“?

        • jecnak  

          Dlouhodobe se nabombit nemuzou, ale kratkodobe bych se toho nebal. Vetsinou hodne pomuze kdyz je rafek i patka plaste mokra – kyblik s jarovou vodou a smetacek.

          • p@X  

            Contíky mi vybuchují už při 3,5 baru, takže bych se toho bál…

            • jecnak  

              Tak to asi nebudou ani UST ani tlr bud ty plaste, nebo rafky nebo ani jedno. Osobne bych na podobnych bastlech nejezdil, ale to si musis sam rozhodnout.

    • DoomHammer  

      hledám alternativu k Conti CX Speed – vzorek jemný až žádný, hmotnost kolem 300 – 350 g, použití asfalt a polní cesty, žádný hárdkchór terén. a duši nechci ani vidět :)

      CX Speed se mi včera u patky rozpáral, naštěstí 2 km od baráku http://www.bike-forum.cz/…ed-po-900-km takže zvažuju, jestli nezměnit lokál

      díky za tipy

    • jecnak  

      Mate nekdo tip na 650b plaste – hladke do 40mm sire.

      Nasel jsem z rozumnych TLR snad jen Schwalbe G-One.

    • p@X  

      Po svých zkušenostech bych chěl varovat všechny, kdo chtějí vozit bezduše 35 mm na MTB TLR ráfcích širších než 20 mm (vnitřní rozteč) při tlaku vyšším než 3 bary… Je to na h…

    • DoomHammer  

      Dneska jsem si vyzvedl Spešl Trigger Pro 2Bliss

      instalace na ZTR Rapid + páska Spešl 2Bliss:

      • nasazení na ráfek trochu porod, zlomil jsem jednu monterpáku
      • nafoukání dílenskou pumpou (SKS Airkompressor 12.0) – napřed nechtěl naskočit, po namazání patek mýdlovou vodou naskočil krásně
      • zatěsnění bez problémů, standardně to utíkalo kolem ventilku, po nalití mlíka a zaštěrchání únik přestal skoro okamžitě.

      bonus – nouzový plášť, který jsem měl nasazený, mi trochu zdeformoval spešlpásku, stačilo ji trochu srovnat a těsní dál jako zamlada :)

      díky Depkovi za tip. snad se mi to do rána nevysere, abych měl jet na čem do práce :D

    • krabica  

      Nějaké zkušenosti s Schwalbe X-One?

    • krabica  

      Tak teď váhám mezi Schwalbe X-One 33, Spešl Trigger Pro 2Bliss 33/38, Spešl Tracer Pro 2Bliss 33 a Ritchey Z-Max SHIELD WCS 35.

      Máte nějaké zkušenosti? Jaká je reálná šířka Trigger Pro 2Bliss 38? Pláště budu používat na lehké XC tratě.

      • kalimero  

        S-One dosloužilo nebo máš dvoje záplety?

        • krabica  

          Přehazuju pláště dle potřeby. Nakonec jsem vzal ty Ritchey Z-Max Sheild WCS a mají docela volné patky, tak mám strach, že je zuju… S-One drží suprovně.

    • Kire  

      Ráfky WTB Frequency Team, páska a ventilky od WTB, pláště taky WTB – Cross Boss TCS light fast rolling 35 mm. Porod dostat origo pásku do ráfku, nahození kompresorem, patky zajely bez problémů, zatím žádný únik ani ztráta tlaku po dvou týdnech.

    • Dejv94  

      Tak hlásím, že už taky mám bezduše na cx.

      Ráfky DT R460 DB s páskou Specialized 2Bliss ready šíře 23mm (ráfek má vnitřní šířku 18mm, páska je ideálně od kraje ke kraji), prvně nahozeny na sucho pláště Maxxis Mud Wrestler 33c v obyčejné kevlarove verzi (ne TLR). Pláště ihned naskočili do ráfku a jen trošku utíkal vzduch přes patky, po vyfoukutí plášť až překvapivě držel v patkách. Znova nahozeno s novým mlíkem Notubes Race, hned vše zalepilo, nechal jsem to stát asi 3 hodky než to po cestě z prace projedu, ušlo to asi o 0,2 baru. Po projetí cca 25km vše ok, nikde nic neuniklo, tlak drží, plášť drží.

      • gemini  

        Jak jedou ty pláště na suchým, tvrdým podkladu? Uvažuju, že sundám WTB Cross Boss, protože v těchto podmínkách ty pláště zoufale nejedou a nahradím je něčím rychlejším…

        • Dejv94  

          Já sem s něma spokojen, nemám srovnání na CX s jinýma gumama, jen tyto. Po asfaltu myslím frčí dobře, já si nestěžuju, dal jsem s tím i silniční švih ve skupině a i když jsem si slušně dával, stačil jsem. Až je sjedu, koupím si je v TLR verzi a nebo ho zkusím kombinovat s All Terrane na předek a MW na zadek.

          Maxxis řadí tento plášť vpodstatě jako allgroundera, má poměrně nízký vzorek, ale byl jsem dost překvapen, jak dobře drží na sněhu, v blatu, na mokrých kamenech a kořenech a i trávě když jsem loni jel pár cyklokrosů. Podle mě je to dobrá guma na zimu, která dokáže jezdit dobře ve špatných podmínkach a dobře jede i po asfaltu, ten vzorek zvládne víc, než na co vypadá. V 33c verzi má na tomto ráfku šířku 34,5mm.

          Jediný co bych této gumě vytkl je to, že nejspíš moc nevydží na zadním kole (nejspíš dan za dobré vlastnosti), neměřím km přesně, ale je to asi 600km a na zadku se už ztrácí na středu zářezy na figurách (viz foto přední a zadní gumy)

    • p@X  

      Zas něco vymýšlím :)

      Řeším jaký uni bezdušový gumy o skutečné šířce 33–35mm, který zvládnou i blato?

      Vittorky jsou úzký,Ritchey jsou zas moc široký a maj volný patky, zatím mám v hledáčku Specialized Terra, ale připadaj mi dost vysoký figury, Hutchinson Toro jsou asi nesehnatelný, Clément asi není oficiálně bezduš…

      • gemini  

        Já byl celkem spokojenej se Specialized Tracer – pro mě slušnej univerzál, kterej jede na suchu a relativně dobře si počíná i na blátě – vozil jsem je v drátové verzi na Cruxovi. Terra mi, když jsem ji viděl na živo, přišla už hodně hrubá a dovedl bych si ji pro sebe představit jako speciál na druhý kola do těžšího, blátivýho terénu. Jak dojedu CrossBossy ( ty se v blátě taky úplně neztratěj, ale nejedou ) tak se vrátím k Tracerům v kevlar verzi…

        • p@X  

          Vypadá to, že Tracery nejsou momentálně dostupné…

          • p@X  

            Opět neřešitelný problém, sehnat TR gumu na krosku :(

            Nějaké další návrhy?

      • Cryzyy  

        taky řeším co na zimu, jenom bych potřeboval něco na čem najedu aspoň tak 3–4k na zadním kole, abych to hnedka neolítal, pokud by se stalo, že se tuhle zimu zase nějak víc rozjezdím :o) ale mám pocit, že takovej plášť asi neexistuje.

      • Kire  

        http://www.maxxis.com/…mud-wrestler

        Vozil jsem je minulou zimu. Výdrž les / asfalt 60/40 2t km.

      • Johnnyxjr  

        čus našel jsem na kolokramě pár vittorek vel 33 zatím musím zrušit ty svoje 31 pak asi prubnu ty 33

        http://www.kolokram.cz/…o-ii-28.html#…

    • p@X  

      Objednal jsem akční verzi S Tracer Pro, je to asi starší ročník a není tudíž 2BR :(

      Bude to držet, nebo ho mám vrátit?

      • Johnnyxjr  

        Ten vlevo jsem vozil ale docela jsem defektil na te jemne drti co sypou v zime na chodniky tpi kolem 60 od te doby vozim vittorky ty maj 150 a mam pokoj

        • Johnnyxjr  

          a co se týká mlíka tak jsem prvních 14 dní dofukoval ale byl nejspíš problém s ráfkama mlíko nešlo přes plášť

      • p@X  

        Pane Lorenc?

    • Pijer  

      Někoho by mohla zajímat akce na PlanetX

    • Johnnyxjr  

      Čus vozíte někdo tyhle pláště?

      Plášť Challenge Grifo 33 33–622 černý/tan

      https://www.roadbikeshop.cz/…22-cerny-tan

      • jecnak  

        S temi muzes na bezdusove provedeni rovnou zapomenout.

        • Johnnyxjr  

          jak to jsou to papíráky? dneska jsem škubnul přední vittorku a chtěl jsem prubnout 33 ale zatím špatná dostupnost tyhle mi doporučoval maník u kterého dlouhodobě nakupuju a prej jsou dobrý sice netuší na bezduše ale prej držej

          • jecnak  

            Jestli maj stejny patky jak silnicni Challenge, tak nebudou tesnit. Dale viz zakladajici prispevek.

    • p@X  

      Vím, že tady není bazar, ale kdyby náhodou někdo chtěl lehce jeté 2ks Ritchey WCS Shield Cross 700×35 Tubeless Ready patky volné, ale na silničních ráfech na 4 bary drží…

    • fantozzi  

      Nejaka zkusenost se Schwalbe X-One?

      X-One Allround: https://www.schwalbe.com/…llround.html

      X-One Bite: https://www.schwalbe.com/…ne-bite.html

    • Johnnyxjr  

      Čus tak jsem to nevydržel a dnes nahodil na první dobrou drží to parádně kupováno v kolokrámě

      • p@X  

        Ty jsi ale šikovný :) Bez kompresoru?

      • p@X  

        Ten dezén: příčné figury bez středovýho pásu figur, to je čistě do blata ne?

        • Johnnyxjr  

          Nahazoval jsem je kompresorem vzdušník 30L jinak chtěl jsem ty druhý ale bohužel měl skladem pouze 31 jinak jsem ty původní 31 i tyhle přeměřoval šuplerou a sedí 31 a 33 paráda kupoval jsem je včera osobně v Šenově

          • p@X  

            Sorry, ale ten bazar (gumy) jsi dost přepálil, to když si někdo veme zadara, tak budeš rád.

            • Johnnyxjr  

              Máš pravdu souhlas už jsem je měl v ruce a chtěl je vyhodit ale třeba se budou ještě nekomu hodit nejsou na plátno.

              Něco podobnýho tady někdo psal když jsem prodával tu rozstřelenou karbonovu rámovku a kdyby jsi viděl pána co to kupoval jak mu svítili očíčka. Nechal si to opravit a po měsíci psal že lo lítá jako vítr.

            • Johnnyxjr  

              Jen pro info to že maj sjetý ty prostřední figury neznamená že jsou na vyhození a čistit od mlíka se mi to fakt nechce kupováno pře dvouma měsícema

        • Pebe  

          tyhle mám taky, do bláta dobrý záběr, ale docela kloužou při bočním náklonu. Na vlhké trávě to bylo hodně nestabilní. Střed se celkem rychle ojíždí, jinak docela fajn pláště

      • Blunderbuss  

        Co to máš za záplety? Na těchhle ráfcích bych si chtěl také nechat něco zaplést.

        • Johnnyxjr  

          Nechávám si zaplétat v prologshopu u Skály tady:

          http://www.prologshop.cz

          perfektní přístup náboje novatec 28 drátů dt swis předek zadek dvojitá páska niple mach1 14mm mosaz

          • p@X  

            Ten ořech si zrovna objednej ocelový, Al puká, nehledě na to, že se zakusujou pastorky jak do másla…

            • Blunderbuss  

              To nepomáhá ani ta ABG planžeta? Když ocelový ořech, tak jaký např. pro náboj NOVATEC XD612SB?

          • Blunderbuss  

            Tak přesně tuhle variantu mám vyhlédnutou a na prologshop jsem koukal nedávno. Neměl jsi od nich původně nějaké jiné záplety? Váhám právě mezi náboji od Novatecu na průmyslech a nebo něčem od shimana.

            • Johnnyxjr  

              Měl ale přešel jsem na ty dt a ted jsem rozhodil remerx a nechám si zaplést ještě jedny dt na silniční pláště čekám na nové kolo takže jen estetika zítra ráno odesílám jinak ten alu ořech neřeším není to vidět a funguje dobře

              • p@X  

                Takhle dopadl můj D882SB…

                • Blunderbuss  

                  Pěkný. Asi máš ukrutnou sílu. Já jsem chcípák. Mně by to snad mohlo chvíli vydržet… Umím si sice opravit víceméně všechno sám, ale že by mě bavilo se v kole neustále vrtat, tak to opravdu ne. Tohle je výsledek po kolika km?

                  • p@X  

                    Není to nic ojedinělýho, zadej si tady do vyhledávání prasklý ořech Novatec, dokonce někomu praskl i ten ocelový, jestli to platí pro všechny Novatecy netuším.

                    • Blunderbuss  

                      Tak jsem si trochu početl a nadšením mě to tedy nenaplnilo. Nějaká spolehlivá, téměř „bezúdržbová“ alternativa v podobné cenové relaci?

                • Johnnyxjr  

                  p@x čus tak jsem dneska konzultoval praskání ořechů novatec se Skálou a to byl problé těch dřívějších co měli pouze 3 zarážky jak máš na fotce od té doby děljí 4 aby se lépe roznesla síla a je tam i trochu více matroše

              • Blunderbuss  

                Tyhle náboje dodávají včetně redukcí na RU?

                • Johnnyxjr  

                  Tak to netuším já jezdím tyhle Novatec XD611SB+NOVATEC XD612SB-11s, RU a nebudu měnit Jinak dnes jsem poslal ty náboje Skála povídal že do týdne budou doma tak paráda.

                  • Johnnyxjr  

                    Ted jsem je přivezl domů dodal jsem pouze ty náboje dráty niple a ráfky a nové ventilky AK 46mm dal nový cenovka včetně pošty do Pha 3,5

                    • Blunderbuss  

                      Z toho popisu jsem poněkud zmaten. Co jsi dodal ty a co dodával on za 3,5k? Definitivně se rozhodnu po Novém roce. Ráfky budou DT SWISS R 460 DB, ale ještě trochu váhám mezi náboji Novatec XD611SB+XD612SB a Shimano FH-CX75 a HB-CX75.

                      • Johnnyxjr  

                        Poslal jsem tam ty náboje jak jsou na fotce z 11.12 tady ve vlákně nahoře jinak dodal tohle

            • Breakpain  

              DT 350? …

              • Blunderbuss  

                Nevědět co s prachama, tak proč ne, ale na to moje šudlání… Potřebuji je na Diverge, které mám jako doplněk k MTB a počítám, že na něm nenajezdím víc jak 2 000 km za rok a to povětšinou v polabských rovinách.

    • Cryzyy  

      Aktuálně mám nasazené Ritchey WCS Shield Cross 700×35 Tubeless Ready, na WTB Frequency Team i19 a blatníky SKS PET 46.

      Nahození plášťů relativně v pohodě, použil jsem tmel No Tubes , pláště nafouknul na 4 atm, protřepal a protočil. Do druhého dne byl jeden úplně prázdný, druhý skoro prázdný. Před jízdou jsem je zase nafouknul a po hodině jízdy dofukoval, protože přední začal znatelně plavat, po další hodině jsem doma naměřil ± 2 atm.

      Jistota při jízdě po asfaltu se zbytky sněhu je proti hladkým Hutchinson Fusion 3 25mm úplně super, co super není je to, že jsem zpomalil asi o 5–6km/h což je o něco víc než jsem čekal :(

      • look_as1  

        To zpomaleni je nejaky velky…cekal bych 3–4 km/h.

        • Cryzyy  

          no já taky, ale data hovoří jinak a Sports-Tracker, taky píše 00:20:07 slower than previous :-)

      • Cryzyy  

        Ritchey WCS Shield Cross 700×35 Tubeless Ready – při druhé jízdě jsem pláště musel taky po hodině dohustit, potom jsem na nich odjel další cca 1,5h bez větší ztráty tlaku, druhý den byl jeden plášť zase úplně prázdný, ve druhém cca 1 atm. Nafoukal jsem je na 4 atm, následně odjel 3h bez ztráty tlaku, kterou bych musel řešit.

        Co jsem vypozoroval, tak vzduch utíkám boky pláště, udělá to „lup“ a je tam malinká dírka, kterou utíká vzduch, tmel jí celkem v pohodě zatáhne, pokud tam je přítomen, alespoň takto na stojanu doma, proč tmel netmelil při jízdě netuším, do pláště jsem ho dával 1,5 NT odměrky.

        • p@X  

          Taky jsem měl z boku obnovující se dírku, a dlouho mi trvalo, než jsem na to přišel. Pro jistotu jedině podlepit.

        • Cryzyy  

          Po cca 500 km jeden plášť do druhého dne ztratí tlak, za jízdy s tím problém není, druhý ujde o cca 0,5 atm. Pořád se to zlepšuje, ale možná, že než to bude úplně ok, tak ten zadní bude sjetý :o)

          • MI.KU  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
    • Pijer  

      Trošku off topic (snad se Tomáš nebude zlobit), ale zeptám se jaká doporučíte kola na krosku pro bezduše. Mám na cestě krosku na kotoučích s pekelně těžkými koly a začínám za ně hledat náhradu.

      Zadání je – kola na kotouče, náby na rychloupínáky 100 a 135mm, nosnost 95 kilo, záměr vozit krosové bezduše (láká mě třeba vyzkoušet i Maxxis Rambler 40mm), možná i možnost obout 28mm silniční plášť, rozumná váha (zhruba 1700g?), cena 5–6 tisíc?

      Jaké je řešení? Nechat něco zaplést v Prologu, ráfky Sting, náby Novatec? nebo koupit něco hotového, zapleteného na mtb, třeba PanchoWheels

      https://m.bikepart.cz/…wheels-1710g Nebo čekat na slevu a vzít něco ze Superstaru?

      Předem díky za rady.

      • Johnnyxjr  

        čus tyhle jsou z prologu od Skály 28 drátů niple mosaz 14mm včetně pláštů vittorky 25 s duší kotouče sram 160mm na tom zadním je kazeta 11/41 cenovka byla kolem 6 váha co píšeš je podobná držej dobre není potřeba docentrovávat

      • Orbicek  

        Teď jsem kupoval:

        https://www.bike24.com/1.php?…

        Váha sedí, točí se hezky, jsou už i páskou i ventilkama, bezdušový plášť na tom zatím drží dobře, nasazování bez problémů.

      • jecnak  

        Pancho vypadaji profilem rafku vyborne.Sting bude asi jen na duse – uz od pohledu je rafek na bezdus blbe tvarovany. Pak vyse odkazovana DT – sazka na jistotu a minimum problemu do budoucna (ventilky a nalepena paska v cene). Dalsi rafky bud nejake Notubes, nebo WTB.

        • jecnak  

          Jeste bacha na maximalni tlaky pro rafky – treba u Notubes prakticky neni mozne pouzit MTB rafky pro tezsi jezdce a uzke plaste, o silnicnich ani nemluve. Tj jedine Alpha 340,400 nebo Grail. WTB u i19 a dalsich tohle omezeni nema.

        • Pijer  

          Tak Pancho padá :-(

          Psal jsem dotaz a přišla odpověď „Výrobce tuto informaci neuvádí, platí tedy maximum povolené pro použité pláště. Je to MTB ráfek, předpokládaný max. tlak plášťů tedy bude 4,5–5,0Bar“ Škoda, je tam i model na nábách od Novatecu s 1550g , to už bych na něj asi těch 1300 připlatil.

    • krabica  

      Tak kdo testne Maxxisy All Terrane, Speed Terrane a Mud Wrestler? Vypadají moc dobře 33C, TR, EXO, Dual směs a kevlarové patky.

    • Pijer  

      Nemáte někdo zkušenost s Maxxis Rambler ?

    • Darius  

      ahoj, stalo se neco zasadniho na poli bezdusi za podsledniho 3/4 roku? byl jsem mimo kvuli zraneni a ztratil prehled

      zadani: bezproblemove bezdusove pouziti na rafku WTB i19, vzorek neco jako Vittoria XN, sirka cca 33–35mm

      • p@X  

        Johnnyxjr jezdí Viktorky bez duší prý bez problémů. Osobně vozím S Tracer/Trigger.

      • jecnak  

        Muzu ti pujcit na vyzkouseni Michelin Jett. Neni tlr ani UST, ale po par vyjizdkach drzel tlak dobre. Na i19 mel 35mm. Za me skvely univerzal na leto.

        • Darius  

          pokud se mi podari poradne rozjezdit koleno, tak bych se ozval, diky :)

    • DoomHammer  

      prosím o tip:

      ráfky pro bezduše, 32 děr, bez nutnosti použít pásku, hmotnost jezdce cca 120 kilo se vším všudy, vnitřní šířka ideálně 21 mm, max tlak 5 bar, limit cca 2500 – 3000 kč / kus

      • Pán z Dubu  

        Ve hlíně je Mavic ust open pro disc 622×19. Jinak to výrobci ráfků asi jen vrtají s montážními děrami. Najdi si ráfek vyhovující Tvému zadání rozměrů a vstup s výrobcem v jednání, jestli umí vrtat bez montážních děr, nebo jestli prodá nevrtaný ráfek a vrtání si zajisti sám. Např. Alexrims: Draw 2.1P http://www.alexrims.com/…s/draw-2-1p/ , GD 26P

        Přes finlimit je HED https://www.hedcycling.com/…ke-clincher/ , ale za to už téměř je L-B karbon.

    • Cavendish  

      Nevozíte někdo bezdušovou kombinaci Mavic Aksium a k tomu Continental Cyclocross Speed kevlar? Pokud by šla, co potřebuji? 1–2 pásky na ráfek,tubu mlíka a ventilky?

    • Cavendish  

      Nevozíte někdo bezdušovou kombinaci Mavic Aksium a k tomu Continental Cyclocross Speed kevlar? Pokud by šla, co potřebuji? 1–2 pásky na ráfek,tubu mlíka a ventilky?

      • DoomHammer  

        s CX Speed Kevlar jsem měl na TLR ready ráfkách problémy – vyskakovaly při 3,5 baru a nahazování nebylo úplně komfortní; na non-TLR mi to skoro vůbec nešlo. osobně bych CX Speed na TLR moc nedoporučoval a místo nich bych sáhl po Spešl Trigger Pro

        • Cavendish  

          Aha,díky. Chtěl jsem nějakou eko variantu,ale asi se vrátím k původní myšlence. Tj. ráfky Remerx RTX+dráty a niple DT a náboje Novatek A a F. Dám nato galdy Tufo Dry a bude to

    • jecnak  

      Maxxis Rambler 622×40. Realna sirka na 19mm rafku s vyssima patkama (WTB i19) 37mm. Foukat jsem musel kompresorem s vysroubovanym ventilkem (zarostle ventilky). Po naskoceni do patek, vyfouknuti, slo uz nafoukat normalne a tlak drzi na prvni dobrou.

    • fantozzi  

      Nejaky tip na SKINWALL CX bezduse 33–35c? Diky :-)

    • nomecz  

      můžete mi někdo poradit „co nejvíc terénní“ pláště na cyklokrosku/zimáka do podzimně zimních sraček ?

      kevlar/výhledově asi bezduše ale nevím jak se s tím popere stávající ráfek Giant SX-2 700C

      díky

    • orm  

      Ahoj, ma uz nekdo nejake prakticke zkusenosti s plasti od mitasu?

      https://www.mitasbiketyres.cz/…osove-plaste

      • JFtryall  

        Skarna na tom zavodi, nebal bych se toho. Ale daval bych to striktne na hookless patky nebo nejake kvalitni tlr rafky. Ta nizsi vaha celku tam tolik tu gumu nepodrzi a muze to podchazet snadneji, foukat tam pres 3 atmo je skoda, optimum bude mnohem niz. Ted mam nahozene WTB Exposure 34mm, realne lehce pres 35mm a na ZTR Crest a WTB KOM bez problemu. A mam tam i na asfalt 2 a 2,5 zadek.

        • p@X  

          To pomalu ale jistě spěje k beztlakým pneumatikám na asfaltu :)

        • kalimero  

          Jek Exposure jedou na asfaltu ve srovnání s Pro-One 28mm. Máš srovnání?

          • JFtryall  

            Jedou velmi dobre a maji citelne chovani. Nic moc uzsiho uz nechci ani striktne na silnici. Na kostkach, nerovnostech, dirach to proste leti. Oproti 25mm galuskam asi na casovce neco ztratis, ale ty vyhody jsou celkem jasne. I na tyhle nizky tlaky neni problem jet na gravelu na 200W kolem 32 a na spatnym povrchu na klasicke silnicni obuti hodne ziskas.

            Srovnani se Schwalbe bohuzel nemam. Ale 28 budou hodne ztracet na spatnym povrchu. Tady neni problem ani na polnacce.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse