• fortunate_son

    Vybral jsem si KELLYS SOOT 50, a dnes jsem se v prodejně dozvěděl, že není a nebude.Poradíte mi někdo alternativu?

    Jsem 193 cm, váha 102 kg, a účel kola jsou celoroční rekreační vyjížďky/výlety 2 x týdně, 70 % silnice, zbytek polní cesty. Rozpočet mám do 30 tis.

    Našel jsem:

    SOOT 30

    https://www.kellysbike.com/…ot-30-p53896

    GT GRADE CX

    http://www.gtbicycles.cz/…cni/grade-cx

    Gravel kolo Wilier JARREN TIAGRA 2×10, HYDRO Blac

    https://www.kupkolo.cz/…ack_z103816/

    AUTHOR Aura XR

    http://www.mojekolo.cz/author-aura-xr/

    Máte někdo jiný tip a nebo názor na tyto kola nahoře? Díky.

    • ANTONIO187  

      …taky hledam neco na blbnuti (gravel), ale s budgetem klidne do tech 50K, tak se s dovolenim naseru sem, protoze uz i tak je tu tech „gravel“ vlaken docela dost…) Videl jsem toho uz faaakt strasne moc, ale treba do tech mejch 50k mi teda zatim nejsympatictejsi stejne pride ta Merida Silex 6000: https://www.merida-bike.cz/…a/silex-6000 …ta dylka HT je sice fakt strasna, ale riditka pudou dolu, co to pude a pak uz snad jen ty pressfitovy stredy nejsou nic moc (prej maj tendenci vrzat). Ale kdyby este nekdo objevil za ty prachy celokarbon s hydrama a slusnym osazenim, budiz svetlo!,–) O:-)

    • ANTONIO187  

      …tim sem ti chtel rict, at mrknes taky na ty Silexy… treba tady: https://www.merida-bike.cz/…la/silex-300

      • fortunate_son  

        díky, jednotalíř, to se mi líbí. Pro mě čím jednoduší, tím lepší. Jak se s tím pojede do táhlého kopce? Kazeta 11–42

        • ANTONIO187  

          …joo, cetl jsem tady, ze se to nekterejm „silnickarum“ moc nelibi, ale ja teda z crossu/fitnessu, co mam ted do mesta uz nechci nic jinyho nez jednotalir… Jak se s tim pojede do tahlyho kopce ti ale rict nedokazu, sam sem zvedavej…) jediny co vim, ze pripadne neni problem dovybavit… a zaroven bych se taky uplne nebal ze by 44 na 10 nestacilo na tu silnici, respektive na gravelu s timhle stylem jizdy proste tolik nepocitam… doufam, ze nam sem nekdo zkusenej s graveama ale prijde poradit / poreferovat este… ja jsem v tomhle ohledu taky novacek… O:-)

          • plzakj  

            Do kopce na silnici v klidu. 44×42 je jak 34×32. Hirsi to bude na silnici z kopce nebo primjizde ve skupine.

            • DoomHammer  

              A taky odstupňování kazety… chce to vyzkoušet, jednoplacka, i když jde o velmi trendovou, must have a módní záležitost, není pro každého.

              • maajkee  

                Přesně tak, ono už i s kazetou 11–32 mě občas trochu serou ty skoky, obzvláště tedy při jízdě po silnici.

                Na bajku mi to nevadí vůbec. Ale u gravelu jsem šel nakonec klasikou 2×11.

        • jIrI___  

          Jak píše Doom, hlavně si tu jednoplacku předem vyzkoušej, ať z ní pak nejsi smutný. Já jednoplacku na gravelu odsuzoval už jen teoreticky a po praktickém vyzkoušení se mi to jen potvrdilo. Ty skoky mezi pastorky opravdu každý nesnáší dobře.

          • DoomHammer  

            Možná je to o zvyku, já jsem přecházel z kazety 13–30, která byla na těžších převodech odstupňovaná po jednom zubu, na 11–34, která má dvouzubé skoky… zvykal jsem si asi měsíc a půl, chce to upravit styl jízdy a naučit se líp šlapat.

            Na jednoplacce mi strašně lezlo na nervy řazení v okamžiku, kdy se zlomí kopec. Zvykl jsem si vyjíždět na malou a za horizontem přehodit na velkou, což mi u jednoho převodníku chybělo. Nacvakat tam těžší převod pravou páčkou není tak komfortní.

            Ale pro krásu a trendovost se musí trpět :)

    • Joe_Pike  

      Author Ronin?

      • fortunate_son  

        no přemýšlel jsem o něm, přijde mi jako hodně cestovní, „neohrabané“ :) kolo…

    • prsoo  

      já jsem na tom úplně stejně. vybral jsem si Soot 50, ale jak je v úvodu, letos už není a nebude, nedá se koupit ani samostatný rám (nějaké S nebo M ještě jsou, ale L už je pryč). na druhou stranu se modely pro příští rok naskladní už cca v listopadu – já si počkám, lepší poměr cena-výkon jsem moc nenašel. Ronin, Aura a spol. od dalších značek mají povětšinou „jenom“ Tiagra sadu, Soot 50 je na 105. Jenom pevně doufám, že budou nějaké jiné barvy než tyhle pohřební šedo-černé.

      • fortunate_son  

        :) já jsem tuto sobotu prodal HT s tím, že si tento týden vyzvednu Soot 50, hodně naivní přístup z mé strany :)

    • AussigBiker  

      Sterba psal na Facebooku, ze maji posledni kusy Soota. Treba se zadari. Jinak dostupnost Kellyse je priserna. Ale to je pro ne dobre, to znamena, ze se jim ty kola prodavaj :)

    • mitch  

      Hele Soot 30, který by měl být skladem :) https://www.skiandbike.cz/…ot-30-2018-1

      Jinak mě napadá ještě třeba:

      Cube Nuroad https://www.cube.eu/…cknred-2018/ – pevný osy, tiagra, ale nevim jak dostupnost to sem nezkoumal

      Specialized Diverge E5 Sport https://www.kola-radotin.cz/…ol-grayblack?… – pevný osy, ale jen na soře

    • CzechJoker  

      A co Rock Machine: https://rockmachine.us/…yellow-black ???

      • fortunate_son  

        díky, u Soot 30 a GRAVELRIDE 200 mě odrazuje ten Claris..tak nevím

        • jIrI___  

          Claris nebrat, oproti Tiagře nebo nové Soře to je hodně velký rozdíl k horšímu, na počet převodů nehledě.

      • fortunate_son  

        diky, to vypadá dobře. Takže ve finále je Norco Search A 105 a Cannondale Synapse Alu Tiagra. Synapse je spíš silnička než gravel, ale můžu na ni dát 32 plášť. Cannondale je hůř vybavená, ale seděl jsem na ní. Kdežto Norco si nevyzkouším.....

        • TheJD  

          Osobne bych jeste uvazoval o Cube.

          Cannondale je kazdopadne nejdrazsi se srovnatelnou vybavou.

          Norco ma vyhodu celokarbonove vidlice, zatimco ostatni maji karbonove jen nohy.

          Cube je nejlevnejsi. Cube ma taky nejvic gravelovou geosku. Nejvice polozena hlava, nejdelsi zadni stavba.

          Osobne bych se z techto tri rozhodoval mezi Cube a Norco. Cube ma pohodlnejsi geo, zatimco Norco ma sportovnejsi (vic silnicni) geo a celokarbonovou vidlici.

          • fortunate_son  

            moc díky za srovnání, hlavně geometrie. Cube jsem opomenul a po tom co jsi je srovnal, tak by to mohlo být přesně co hledám. Poptám dostupnost :)

        • CzechJoker  

          To Norco vypadá dobře.

        • CzechJoker  

          Ale z těch dvou bych asi volil Cannondale v té vyšší konfiguraci se stopětkou: http://www.cannondalebikes.cz/…pse-disc-105

          Ta červená je sice hezčí, ale stopětka je stopětka ;-)

          • fortunate_son  

            jj je to super kolo, dnes jsem ten Cannondale viděl. Nějakou záhadou mi ale na něj nedají v květnu výraznějsí slevu, takže ta 105 asi ne, ale leží mi v hlavě :)

            • TheJD  

              Btw ten Cannondale je endurance silnicka. Je mozny, ze tam nedas sirsi nez 30 plaste a na jezdeni 30 % po polnich a lesnich cestach uz to podle me moc nebude.

              • detoxy  

                Přesně, já předloni hodně uvažoval o karbonové synapse a tech 32 bylo bez rezervy. Trochu mokro a odíráš rám. U Norca se mi líbí, že má převod 32/32 to moc konkurentů nemá, pak by pro mě možná měla smysl i ta dvouplacka, co na gravely všichni tlačí.

    • maajkee  

      Kolem 25 tisíc se dá postavit třeba něco takovýho. Ale ne každý chce ocel. Výhoda je možnost vlastní geometrie, libovolný barvy. Je to komplet na 105ce s poměrně solidníma kolama DT R 460 + XT náboje a Sapim Race dráty. Kažopádně chvíli trvá než se vše uvaří, není to hned kup a jezdi.

      • vantom28  

        werk pěknej. co je tam za vidlu?

        • maajkee  

          Od Maxbiku karbonka. Moc velkej výběr dostupných karbonových disc vidlici na cx/gravel není.

      • jIrI___  

        Ještě nepraskl? :)

        • roman II  

          praská všechno ale nejvíc supy a spektraly :-)

        • maajkee  

          Měl jsem už 4 werky a asi dalšího 8 jsem pro někoho stavěl. Nepraskla zatím ani jeden. Tak asi štěstí :)

      • nitraq  

        To ale člověk asi musí chtít ocel. Když za tu cenu lze sehnat hlíníkový rám s víc jak půlkilovou úsporou. Pravda, bez možnosti volby barev.

        Jinak se zeptám na brzdy – stále bída, nebo se rozbrzdily? Zkraje července a zkraje srpna budu pokaždý týden na chalupě u Hradce, tak pokud bys je měl ještě na kole, rád bych je zkusil projet. Tahle vývojová větev v historii mtb mě minula a na cx na hydrauliku není keš, tak by možná tohle bylo řešením.

        • maajkee  

          Jo hele. Už se trochu rozbrzdily. Brzdí to slušně. Musím to ještě lehce dotáhnout. Klidně se ozvi. Půjčím.

          Jinak barvu vem čert. Pro mě největší deviza je možnost vlastní geo. Málo co mě totiž z běžný konfekce sedí.

          • nitraq  

            Ok, díky. Uvidím, jaký budu mít plány ten který týden a dám včas vědět.

      • Carpathia  

        Pěkné, docela výhoda, mít brzdy uchycené na PM. V nich je alespoň docela výběr. Já mám na Auře systém flatmount a sehnat něco jiného než hydry s napálenou cenou (hlavně za páky) nebo předražené TRP Spyre je velký problém. Nakonec to vyřešily spyre z ali. Stály komplet i s kotouči míň, než chtějí v ČR za jeden samotný třmen.

        • maajkee  

          Neměl bys odkaz?

          • Vilém  

            Koukni na Ali, je jich tam dost.

            • skvedo  

              Dobrej kup, já za podobnou cenu koupil na ebay PM s 2×160 kotoučem (měl jsem si zkusit říct o výměnu na 160+140).

              Že bych ještě vyměnil PM za FM?

              Neměl by někdo zájem o jeté PM Spyre?

              • vantom28  

                cena?

                • skvedo  

                  Vyšli mě na 1800,– přendal bych do nich nové desky z FM co bych koupil a dal je s 2× 160 mm kotoučem za 1600,–

                  Pokud bychom se domluvili, poslal bych je pryč až by dorazily FM (to může být jak kdy u objednávek z východu), nechce se mi vracet k předchozím Tektro Lyra. Mají najeto nižší stovky km, bez pádu.

                  Je to jenom moje případná rozmařilost, PM na adaptérech mi fungují v pohodě.

        • maajkee  

          Je nějakej zásadní rozdíl mezi těma černýma a stříbrnýma?

          • jIrI___  

            Stříbrná by měla být SLC verze, lehčí s karbonovým ramenem.

            • maajkee  

              Já jen jestli se to nelíší náhodou mtb a silnice, protože samozřejmě mtb má jinej tah lanka než silniční dualy.

              • Carpathia  

                Tak předpokládám, že pokud je systém uchycení FM, jedná se vždy o silniční verzi. Alespoň nevím o tom, že by se FM používal na MTB.

    • rigby  

      Měl jsem úplně stejné náhradníky za nedostupný SOOT 50. Nakonec jsem objevil Marin Gestalt 2, kterému jsem po dlouhém váhání dal přednost před verzí X10. A jsem zcela spokojen.

      http://www.marinbikes.cz/…estalt-2-345

      • CzechJoker  

        Jaké se tam vejdou nejširší pláště?

        • rigby  

          Mám tam 700×35c a větší bych tam už nedával. Vepředu je místa spousta, ale zadní už by drhlo. Na moje požadavky to plně postačuje, spíše naopak uvažuju o něco užších.

    • fortunate_son  

      I přes perfektní tipy na kolo a rady (díky všem za ně!) v rámci původní zadání a i ukázku krásné stavby, jsem se nakonec rozhodl pro Cannondale Synapse se 105 v černé barvě.

      Není to ani gravel a ani to není do 30 tis., ale prostě mi sedí. Dám tam 32 pláště a snad to nebude ničit rám jak psal detoxy výše. Holt to bude maximálně na lepší polňačky.

    • CzechJoker  

      Navážu na toto téma s dotazem: sháním gravel v této cenové relaci a podmínkou je, aby bylo možné osadit plnohodnotnými blatníky a současně použít pláště 700c×38 s hřeby (minimálně). Nemám moc představu, kolik místa tam bude ve spojení s blatníkem, ale u většiny modelů si moc iluze nedělám… Ideální s řazením 1×11.

      Nějaké tipy?

    • handz  

      Ten silex 6000 je podle me za tu cenu super, ale co ta geometrie, vyzkousel nekdo? A ten jednotalir a kopce, z toho bych mel trosku obavu. Jinak celokarbon gravel do 50ti je celkem problem, jedine co jde sehnat je 2017 GT Grade na Tiagre (43 u nas, 36 Uk) To je za tu cenu nadhera , ale stve me, ze grade nema trosku vetsi clearance, 35 je strop :-/

      • CzechJoker  

        Tak 35 mm je spíš endurance :-\ Bohužel to tak dělá hodně výrobců, Norco, Scott, Author…

        Čestnou výjimkou budiž Wilier se světlostí pro 700c×42.

        Já jsem nakonec včera v Anglii objednal Full Monty, pláště by měly jít minimálně 700c×40. Původně jsem zvažoval kde co, ale vzhledem k účelu (gravel/winter) jsem se rozhodl zbytečně neutrácet. Zcela vědomě jsem šel do Apexu 1×11, i s ohledem na minulou zimu a problémy s přesmykačem.

    • Fran-tic  

      Vybírám gravel a nějak jsem se u toho dokázal zacyklit. Už už jsem měl v topu CTM koyuk 2.0, ale v dekáči jsem narazil na Ultra AF 520 . A svitla mi myšlenka, že ono vlastně ta lehčí endurance silnička není vůbec špatná a proč vlastně ten gravel chci :). Zase bych mohl na ctm nahodit lehčí kola se silničním pláštěm a byla by to obdoba. Zajímal by mě názor ostatních, dík :)

      • jardalee  

        no pokud clovek odhlidne od geo ,tak silnicka s kotoucema veme tak max 32mm plaste ,na gravel jde vic ,takze jestli ti prijdou 32mm plaste nepohodlny ber gravel ,jestli ti staci 32 mm ,radsi overit ,tak ber silnicku,samozrejme do toho vstupuje geometrie ,kdy endurance muze mit delsi hlavovou trubku a muzes dosahnout vzprimenejsi posed ,ale to muze byt i u toho gravelu to chce porovnat

        • Fran-tic  

          přesně tohle jsem si říkal, měl jsem už 1×11 gravel dva roky zpět s 700×40 nano plášti. a uvažuju, že stejně to bude vždycky kompromis – buď na cestě a nebo na poli. přítelkyně má tribana rc520 a vypadá to, že ji chytlo spíše silničaření.

          • jardalee  

            jj je to tak ,ten gravel je pro vetsinu lidi spis ultra pohodlna silnicka se sirokyma plastema ,nakej vetsi teren bude utrpeni ,a zase na slusne silnici tech 28 az 32mm bohate staci,continental dela celkem odolny plaste takze i naka horsi polnacka by mela byt v pohode ,jedine kdybys mel treba sto kilo tak je lepsi mit sirsi plaste aby to clovek nemusel tolik pumpovat ale na to bych rekl staci i ty 32mm ,jeste muzes porovnavat komponenty ,a ty kotoucovy brzdy ktery jsou lepsi

      • p@X  

        To musíš vědět sám, co chceš jezdit, obecně mimo silnici, čím větší průchodnost, tím lépe, hlavně po dešti, případně blatníky na zimu…

        • Fran-tic  

          jasně no, spíš uvažuju, jestli stojí těch řekněme 8 tis. rozdílu na dekatloňáckém kole za to a nebo raději koupit ctm a mít další pár kol + univerzální gravel.

    • Lord_de_Wolf  

      Sice tomu neříkají Gravel, ale Cyclocross, ale za ty prachy: www.merlincycles.com/…-137680.html?…

    • Svobodník čekatel  

      Takže řekl bych že asi poměr cena výkon nemá triban 520RC nejspíš konkurenci. Nejsou v dekáči někdy slevy na kola ? :D

      • pumpy  

        Musis se seznamit s nejakou hezkou slecnou z dekace a poprosit ji at ti ho koupi.

        Zamestnanci maji slevy. Takze asi tak co se tyka slev.

    • Stanislav  

      A co CUBE CROSS Race 2019?

      Shimano 105, pevné osy, brzdy TRP Spyre a cena do 30tis

      CUBE CROSS Race 2019

    • Markony  

      Nad TRIBAN RC 520 jsem važně uvažoval ale nemá pevné osy a termín dodaní tady v Ostravě neznámy psal jsme na podporu a bylo mi řečeno že v duben snad přijde větší zásilka kola ale zda mezi nimi bude i T RC 520 to mi nemužnou zaručit.

      • Lance  

        Jakou velikost chceš. Mám tam blokle L

        • Markony  

          Díky došetřil jsem a ma objednaný rám RB RX osazení S105 nebo počkám na nové gravel sady od Shimano termín dodaní rámu je červen a sady budou ± ve stejném terminu ,

          • kalimero  

            Gravel sada od Shimana? Asi mi něco uniklo.

            • Markony  

              Uniklo též sem na to koukal ale zatím na jejích stránkách je jen poznámka že je představí až v květnu ±nic bližšího nevím .

      • gollum  

        Na eshopu píšou, že by měl být skladem. Když ho zaplatíš necháš si ho poslat do Ostravy, tak by se tam měl za cca. týden objevit. Pokud si ho pak nepřevezmeš, tak ti vrátí peníze. To jestli ho přidají do zásilky kol co posílají na prodejnu, aby tam byla skladem, bych nespoléhal (+ taky si ho může koupit někdo dříve, než si ho stihneš na prodejně zarezervovat).

      • maajkee  

        Ty vole co to je za zaklínadlo pořád dokola.

        Pevný osy jsou fajn, na mtb je to poměrně znát, ale gravel se bez nich úplně krásně obejde.

        Řekl bych že 99% jezdcu by poslepu rozdíl nikdy nepoznalo.

        To na tom chcete jezdit vraždy nebo co?

        • Stanislav  

          Na MTB prohazuju 2 páry kol a s pevnýma osama je to paráda. S klasickými rychloupínáky se mi skoro nikdy nepodařilo sundat a nasadit kolo úplně stejně, aby mi neškrtaly brzdové desky. Na gravelu plánuji také 2 páry kol :)

      • Fran-tic  

        co řešite? neřešit přes prodejnu ale eshop decathlon. udělal jsem online objednávku a za 3 dny byl na prodejně v ostravě. pokud není online, každou středu aktualizuji sklady, tak pravdepodobne npotom bude.

    • Markony  

      No pravě nemám pevné osy .

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse