• Jakub01

    Ahoj, co říkají na nový počin Decathlonu zdejší odborníci –

    https://www.decathlon.co.uk/…8554410.html

    Myslím,že za cenovku okolo 15.000,– slušně vybavený štěrkolet. Model 520 je na tom o chlup lépe.

    Prodej zatím pouze v UK, na jaře 2019 se dostaví i do českých obchodů.

    J.

    Anketa: Vyplatí se?

    ANO
    15x
    94%
    NE
    0x
    0%
    • tromboonen  

      Jako vždycky u Tribanu za ty prachy super, bajkeři budou nadávat na mech kotoučovky, ale co by nechtěli… Akorát teda vážit to asi bude dost, když i silniční Triban na slušným osazení má k deseti. V gravel kategorii se to ale ztratí.

      • blue.sun  

        Podle uvedených parametrů bych tipoval těsně přes 10 kilo. Rám je lehčí nebo stejně těžký jako ostatní podobně drahé Tribany.

        Zajímavěji vypadá spíš ta dražší verze 520 na Shimanu 105. Prostým přepočtem cen by vycházela někam kolem 22 tisíc.

        • tromboonen  

          To už je na každým soudruhovi, jestli rozdíl mezi 4700 a 5800 stojí za 7k, se zbytkem kola stejným podle mě ne, ledaže bych potřeboval držet 11sp kompatibilitu.

          • blue.sun  

            Ta čísla nějak nechápu…

            U toho levnějšího by mě asi nepotěšila jen devítková Sora.

            • tromboonen  

              Aha, sorry, jestli je to Sora tak jsem se přehlíd, myslel jsem že je to Tiagra 4700 (10sp), potvory to dělaj všechno napohled stejný až po Duru… no 2×9 je furt víc, než u gravelů tolik oblíbených 1×11, odstupňování bude proti 1× furt luxus i na silnici :)

    • vpa007  

      Vypadá super… zase to o fous přiblíží kolo dalším lidem… za ten peníz super, takorát teda ten spacer pod přední třmen kotouče, to je teda věc ;-)

    • Fran-tic  

      Jen update – přítelykně má 520 RC v Sku, dneska jsem nahazoval na kola pláště 700×35 Hutchinson overide (triban průchodnost by měl mít 36). Ve vidlici je místa až až – taková 40 se tam s přehledem vleze. Vzadu mě taky překvapil dostatek prostoru, klidně bych dal více než 36 a nebál bych se zacpávání bahnem.

      • nitraq  

        EN norma, dle který výrobci určují max. dovolený/doporučený plášť vyžaduje 3 mm mezeru na každé straně. Takže když se člověk spokojí s menší odolností proti ucpání, tak se dá osadit dost široká bačkora.

      • Feďa  

        Mám ho taky jako gravel, dal jsem tam 35mm pláště CONTINENTAL SPEED KING CX. V terénu pohodlný, na silnici jedou.

        Přidal jsem blatníky RACEBLADE PRO XL SKS, ale mají celkem limitní šířku (určeny pro max. 32mm pláště). Nicméně se tam vejdou a dají se snadno demontovat bez nářadí.

        Jinak kolo jede fakt skvěle, univerzál na smíšený provoz (cesta do práce). Trošku těžší kola, ale při jízdě to nepoznám.

    • Wojtkingson  

      Zdravím Vás, kolega si vybírá z následujících:

      https://www.decathlon.cz/…8377756.html 19999 Kč

      https://www.decathlon.cz/…8502389.html 19999 Kč

      https://www.decathlon.cz/…8502354.html 14999 Kč

      Ta 540ka je čistě silniční že, bez možnosti dát širší pláště?

      Myslíte, že se vyplatí připaltit za tu 105ku u RC520?

      Kolega váží tak 100kg a chce jezdit po polních cestách/asfaltu nejvíc.

    • fred15  

      Ahoj, všiml jsem si, že Triban RC 520 Gravel z nabídky (asi) postupně mizí. Střední velikosti jsou už z online prodeje pryč. Někde na FB Decathlonu jsem narazil na zprávu z dubna, že to měla být limitka 700ks. Nevíte, jestli to tak nakonec opravdu bylo a kolo už nebude? Vím, že se chystá Ltd verze s SRAM , ale já bych chtěl spíš tu původní verzi s 105.

      Mimichodem, všiml jsem si, že ji mají zalistovanou 2× za různou cenu: zde a zde.

      • Kalic  

        Proč nechceš ušetřit 5 litrů za RC520 bez chytáku „Gravel“?

        • Vilém  

          Vidim tam rozdil 3 litry, ale jinak souhlas.

        • fred15  

          Protože se mi víc libila barevná kombinace gravela :) Ale byl jsem se na něj dnes podívat na Chodově (měli tam jen obyč RC 520) a moc mě nenadchl. Za tu cenu dobrý kolo, ale je na něm poznat, že se šetřilo a asi by mě to po chvíli začalo štvát. Když k tomu přičtu fakt, že váží stejně jako můj současný HT Duratec CX4, tak mi moc nedává smysl si ho pořizovat.

          Takže asi ještě chvíli pošetřím a kouknu po nějakém karbonu. Dnes jsem si v Radotíně projel Trek Domane SL 5 disc a byla to paráda. To se mi i líbí.

    • Okasparek  

      Vidím, že hodně lidí trápí u Tribanu vybrat model. Známý taky přemýšlí nad 500 a 520. Prý jestli za 105 a TRP (HY/RD) se vyplatí těch 5t dát? Chápu, že každý na to má svůj pohled . Ale když člověk koukne na díly a propočítá si to, tak těch vložených 5t na začátku je asi výhodnější…

    • kapo22  

      Řeším úplně to stejné. RC 520 na 105 za 21k se mi zdá super. Jenom přemýšlím, v čem je rozdíl oproti RC 520 Gravel. Je to jenom jiná barva a „flare“ řidítka?

      RC 500 za 16k mě docela odrazuje tou Sorou.

      Jako přibližovadlo do práce po asfaltu a placce to bude ideální :)

      Jen se bojím velikosti. Zítra si mám jít půjčit XL a doufám, že se na to se svýma 197cm nějak rozumně vejdu.

      • fred15  

        Myslím, že Gravel má navíc ještě díry na blatníky a nosič.

        • gollum  

          díry na nosiče a blatníky mají všechy varianty (všechno to je ten samý rám – aspoň varianty co jsou teď dostupné 520 a 520 gravel)

      • gollum  

        RC 520 x RC 520 gravel: barva, řidítka, pláště…

        RC520 Gravel LTD : sram 1×11, kola 27.5" (pláště 42mm)

        já si pořídil RC520, když byla za 20k a změnil jsem pláště na 32mm

        • kapo22  

          Barevně se mi nejvíc líbí RC 500 v černé, takže v případě RC520 je mi to jedno.

          Řidítka asi budou hodně o zvyku. Budou to první berany, takže kdo ví, co mi nakonec bude víc sedět.

          Jenom ty Overdrive pláště se mi líbí mnohem víc. Ale na ty moje asfalty asi dobrý a po sjetí uvidím.

          RC 520 Gravel TLD mě vůbec nebere. 1×11 je super na MTB ale na „silnici“ to nechci, 27,5" taky ne a ani barva mě neuchvátila (i když v reálku to může vypadat docela dobře). Takže TLD je mimo :-D

      • LM  

        To je ta Sora tak špatná? Nikdy jsem silničku neměl a RC 500 vypadá, že by na vyzkoušení mohlo být to pravé :-).

        • kapo22  

          Špatná asi úplně nebude ale prý je to už docela rozdíl oproti 105. Když by tam byla nová Tiagra, tak to beru hned :)

          Borec v Decathlonu mi říkal, že je prý i rozdíl ve stylu řazení. To jsem teda úplně nepochopil a zdá se mi podivné, že by se na Soře řadilo jinak než na 105. Máte někdo zkušenost?

          • Cen da H  

            Mam pocil, že když jsem to okukoval tak mne zaujalo že kolo nemá Dualy ale páky s popisem Microshift. Tzn. brzdova páka je jen k brždění, nevyklápí se dovnitř, nahoru se řadí větší páčkou za brdovou a dolu shazuješ ještě menší páčkou nad ní. vypadá to takhle: https://www.google.com/url?…

            • atty  

              To ale není žádný problém – je to kompatibilní s krokem Shimana 7, 8, 9 speed, systém řazení je podobnej spíše Campě, ale majitelé to obvykle celkem vychvalují a i v nějakých testech je to většinou chváleno, že jde jen o zvyk řazení, ale jinak to chodí dobře a je s tím vcelku dlouhodobá spokojenost. Ostatně komu to vadí, může si koupit Sory a přeházet to.

              Výrobce prostě u těchto kol chce stlačit cenu na minimum a duály od Shimana by na tom byly jedna z nejdražších součástek.

              • Cen da H  

                jako bývalý Campista problém nemám, přijde mi to lepší než dualy. Ty mi moc nesedi a nakonec jsem si štěrkový prase osadil páčkami v konci oblouků abych měl klasické aero páky.

            • kapo22  

              Jo tak to bude ono, na co mě upozorňoval.

    • myscho  

      Neviete pls., ci ma Decathlon nieco ako kalkulacku velkosti ramov? Alebo len obrazky s geometriou..?

    • kapo22  

      Tak jsem si půjčil na víkend RC 520 v XL a zjistil jsem 2 nepříjemnosti.

      1. i s max vytaženou sedlovkou je to nízké (možná by pomohla výměna sériově dodávané 350mm za 400mm).
      2. Je to moc dlouhý. Respektivě když na tom sedím, tak si připadám jako Graeme Obree, když jezdil na „supermana“. Tomu by mohla pomoc výměna 120mm představce za výrazně kratší ale někde jsem tu četl, že s krátkým představcem je silnička „neposedná“ nebo se chová tak jak by se chovat asi neměla. Můžete mi to někdo objasnit?

      Ještě upřesním, že měřím 197cm a proporčně mám delší nohy, než je obvyklé. Jsou nějaké značky, které dělají „krátké štafle“? :-D

      • mykovec  

        Zkrácením předstace bude kolo trochu točivější, nicméně pokud použiješ aspoň délku 80mm, tak to nebude problém a možná ani nepoznáš rozdíl

      • mykovec  

        koukám na geometrii u té RC 520 a sedlová trubka má ve velikosti XL jen 530mm, sedlovka 27.2 při max vytažení bude působit celkem subtilně. Já měřím 190cm k tomu vozím delší kliky 185mm, což sníží posed, a mám rám se sedlovou trubkou 56cm – to je ta Merida v profilu a pak ještě jeden treninkovej hliník s 58cm. Při Tvé výšce mi těch 53cm sedlové roury přijde málo. Jinak co týče délky, není to kolo nijak dlouhé, 58cm je na největší velikost docela málo. Já mám obě kola 57.5 a k tomu představec 120mm, spodní hranu představce od korunky vidle mám 20.5cm. Ale je to takovej spíš „závodní posez“, ale zase to pěkně frčí…

        • kapo22  

          Když jsem pořizoval MTB, tak jsem bral Meridu 23" rám a vyřešil jsem posed představcem 40mm.

          Poměřil jsem vzdálenost od špičky sedla po řídítka a vychází mi to na silničce skoro stejně. Jenom je tam pak těch 5–6 cm k pákám. Tam už jsem dost natažený. Ale 40mm představec nevím nevím…

      • myscho  

        Odkiaľ si to mal prosím požičané? Decathlon požičiava biky?

        • kapo22  

          Ano. Zajdeš tam, rekneš, že by sis chtěl zkusit tohle nebo tohle kolo a v takové velikost. Buď ho tam mají a na počkání si jej seřídí nebo ho nechají poslat z jiné prodejny a zavolají ti, až bude nachystané.

          Ty si pak jenom udeláš zákaznickou kartu a při vyzvednutí vyplníš smlouvu a složíš kauci 50% ceny v HOTOVOSTI.

          A je to :-)

          • myscho  

            Tak to dik za tip :)

            Rozmýšľam nad gravelom 520. Ale bude to pre mňa prvý prechod z HT. Takže by pre mňa bolo ideálne si ho najskôr vyskúšať.

    • Deadlift  

      Ahoj, jen krátké info-třeba to někomu pomůže. Mám na pár dnů půjčený z Decathlonu TRIBAN RC 520. Velikost je L (XL neměli). Hmotnost bez pedálů je 10,5 kg. Doma se mi povaluje 145 g sedlo, karbonová sedlovka a 245 g pláště, tj. někde lehce nad 10 kg by to kolo bylo.

      Měřím 192 cm a sedlo mám na rysce 1 cm od max. vytažení. Délka se mi zdá OK.

      Kolo brzdí výrazně lépe než V brzdy a zdá se mi, že lépe než S. diverge s mechanickými kotoučovkami (určitě). Když to srovnám s Diverge na tiagře, asi bych si raději koupil Tribana (Diverge jsem vlastnil a milerád zase prodal).

      Jízda na kole je na cenu, kterou za to Decathlon chce dobrá. 105ka řadí jak má, brzdy brzdí někde na půli cesty mezi XT a V brzdami (lépe než běžné mechaniky). Kolo je docela pohodlné na 35 mm pláštích. Místa je v zadní stavbě i vidlici zcela jistě na 38 mm a myslím, že i 40 mm by bylo ještě bezpečných.

      Pro mě z toho plyne následující – buď koupím XL verzi bez přídomku Gravel za 21 000 a vyměním kliky za GRX 46/30 a tak za cca 23,5 KKč člověk získá slušné kolo řekněme jako doplněk k biku, nebo bych šel cestou jednoho kola a vzal karbonový rám.

      Každopádně jedno pila jako na biku se mi na Gravelu moc nelíbí. Užil jsem i převod 34/32 a myslím, že by bylo fajn mít 30×36. To je podle mě dostačující i pro netrénované jedince nebo bikepacking.

      Kolo se mi líbí a myslím, že je to fér nabídka za slušný kus železa)

      • Fran-tic  

        40 mm se ti tam nevejdou :) a v em byl diverge takový průšvih?

        • Deadlift  

          Teď jsem to měřil. Má to rezervu 1 cm vlevo, 1 cm vpravo a 1 cm nahoru (nazuty 35 mm pláště).

          Divege v XL jsou hrozný štafle. Bylo to na Tiagře, což by stačilo, ale nějak mě to nechytlo za srdce. Že by bylo nějak zázračně tuhé, to taky ne. Oproti tomuto Tribanovi to nemělo nic, co by mě nutilo to kolo preferovat (ani pevné osy). Kdyby ty kola stály stejně, šel bych do Spešlu. 105ka za 21 je ale jinde (toto stojí tuším 24, liší se flare řídítky a 35 mm plášti, které by šly tak jak tak pryč). Jde to snadno předělat na bezduše. Za mě spokojenost. Tím neříkám, že to koupím:o)

        • Deadlift  

          jinak-Hi, I was wondering what is the max tyre size you can fit to this frame? The Decathlon website says 36mm. But I don't buy that. I've just roughly measured the clearence at the back wheel stays to be about 50mm. I have a gravel ride coming up and would like to fit 40mm tyres but as this is beyond what Decathlon say is permissable I would like to hear from someone with first hand experience. Thanks.

          • Fran-tic  

            No já to tvrdím z vlastní zkušenosti s 40 mm plášti, které nejsou takové slicky jako hutchinson overide. Téměř se to nevešlo, resp. nejel bych na tom ani po štěrku. Jinak na měření max. tyre size se používá standard, kde je i uvedeno, kolik mm musí zůstat.

      • mars  

        40mm široké plášte sa ti síce zmestia, ale išiel by som do max 38. Vzadu som mal chvíľu plášť s reálnou šírkou 39 a ešte tam síce bol nejaký priestor, ale malý. Vpredu by to vadilo menej.

        Ak budeš meniť tie kľuky za GRX, nezabudni kúpiť rovno aj prešmykovač, stačí aj GRX 400, hoci píšu, že je na 10s, ide aj na 11s.

    • Deadlift  

      Neuměle změřeno

      • zeli52  

        A ted ještě dole u klik :-), je tam mín místa než u horních vzpěr. Záleží asi i na konkrétním plášti. Tady je Panaracer Gravelking SK 35 mm. Se 40 mm a např. trochou bláta už bude myslím dost problémů…

        • Deadlift  

          Možné to je, že tam 40ka neprojde. Možná nějaké G one by ještě bylo ok. Kolo jsem dnes vrátil. Pokud bych ho kupoval, šel bych do XL a vyměnil představec za kratší. Za mě fajn kolo. Asi bych ale bral tu variantu za 21 a koupil GRX kliky. Pak by to byla taková odolnější silnice umožňující jízdu po šotolině a kolem řeky s tím, že na to kolo jde nabalit věci na pár dní toulání krajem. Poměr výkon/cena za mě velmi dobrý.

    • bernie  

      Ahoj,

      přidám svůj pohled na RC500. Pořídil jsem si ho na podzim loňského roku jako zimáka a od října na něm taky pravidelně dojížděl do práce. V tuto chvíli s ohledem na průběh zimy můžu zimák pověsit na hák s shrnout zkušenosti.

      Najeto lehce přes 7000km /od 40. týdne 2019/.

      • rám + vidlice bez výhrad /na vidli trochu oloupané barvy v místě přechodu do krku, ale to umí i jiné cenové kategorie
      • sada Sh SORA 3000 – výborná. Byl jsem na ni moc zvědavý a jsem s ní spokojený. Teď se chystám na výměnu lanek a bowdenů /hlavně vidět, jak vypadá obvyklé žvýkání řadícího lanka u pravé páky/
      • mechanické brzdy OK, pro moji potřebu a i váhu do 90ti kg stačí. Snad 2× při velmi nízkých teplotách nechtěla brzdit zadní brzda, což může být důsledek nějaké vody v bowdenu po mytí
      • naprostým propadákem č1 je stav hlavového složení, které z montáže evidentně nebylo vůbec mazáno, tedy vyrezlé – fuj
      • naprostým propadákem č2 je řetěz a kazeta, se kterou je kolo dodáno. Cca 1300km a pak střelba jako na severokorejské střelnici.
      • pláště stále původní. Sucho – mokro – sníh i trocha ledu OK. Na gravel jsem nepřezouval, protože na přelomu roku jsem nasadil úzké, dlouhé blatníky.

      Za ty prachy solidní pracant, který službu udělá.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.