• Halamis

    Zdravím všechny,

    plánuji jezdit na kole do práce (11km + 11km, silnice 3. třídy). Jsem úplný amatér. Ještě před pár lety jsem jezdil na kole poměrně často, ale co chodím do práce, tak jsem se na kolo nedostal. A mezitím mé bývalé kolo si přivlastnila sestra kvůli nákupům v místní jednotě.

    Nejdříve jsem koukal po krosovým kole do 15 000 Kč. Pak jsem slyšel o gravelu, které mě zaujalo. Předpokládám, že gravel bude rychlejší než krosový kolo a zároveň budu s ním moci zajet i do lehčího terénu a dát na něj nějakou brašnu (jde mi hlavně o to se dostat z bodu A do bodu B co nejrychleji, vyhlídkové jízdy málokdy). Gravel jsem ale bohužel nenašel do 15 000.

    Pak jsem zahlédl tady na fóru, že hodně doporučujete Decathlon. Tam jsem našel Gravel: https://www.decathlon.cz/…8377732.html

    Myslím, že by mohlo udělat více služby než kdejaké krosové kolo za 15. Časem bych vyměnil komponenty za lepší.

    Chtěl bych Vás tedy poprosit o radu, zda je dobré koupit toto kolo pro mé účely, nebo radši si připlatit a koupit např. Triban 120, Triban 500 nebo to krosové kolo?

    Ještě bych se chtěl zeptat, jaký je rozdíl mezi:

    https://www.decathlon.cz/…8377732.html

    a

    https://www.decathlon.cz/…8545769.html#…

    První Decathlon řadí mezi gravel, ale to druhé ne, přitom se mi zdá stejné. Pokud ne, jaký je přesně rozdíl? A který by bylo lepší koupit?

    Mám 174–175 cm a 84 kg, takže předpokládám že velikost kola bude S, ideálně M.

    Děkuji za rady a omlouvám se, zda už tu takové téma je. Prohledával jsem to tu a našel jsem akorát fotoblog přestavby tohoto kola.

    • roupik  

      co třeba tohle?

      https://www.axit.cz/…_alloy_comp/

      Řekl bych že jako gravel do 15tis. poslouží super

      A když decathlon tak asi spíš třeba ten triban 120. Tohle co dáváš za cca 6tis bych vzal tak možná max. do ty jednoty na nákup.

    • Tom-T45  

      Ty kola v odkazech jsou stejná, jen jiný modelový rok.Osobně bych je nechtěl, jako kolo do práce asi OK, ale bylo by to takové ježdění bez radosti. Na tom kole jsou použity ty nejlevnější součástky, má jen 7 rychlostí, podivné řazení, …

      Kdybys ještě tisíovku přihodil nad původní rozpočet, tak bys mohl mít třeba tohlehttps://www­.decathlon.cz/sil­nicni-kolo-rc500–id_8518726.html , což je pdle mě rozumný základ, který se dá časem vylepšovat.

    • Halamis  

      Díky všem :-)

      mě by ten Triban 100 ani nenapadl, ale pak jsem koukal na nějaké fotoblogy tady, jak si to kolo vylepšili a jsou s ním spokojení. A recenze na decathlonu má taky dobrý. Tak jsem si myslel, že to je na tu cenu dobrý kolo, a pro mé účely to stačí.

      Tak bych rozhodoval mezi:

      https://www.decathlon.cz/…8575940.html

      a

      https://www.decathlon.cz/…8518726.html

    • kralikovo  

      Ahoj! O Tribanovi jsem hodně uvažoval a něco si i načetl a tady je můj názor…

      Upgrade kola není tak jednoduchý/levný, jako u MTB… Třeba při přechodu z mechanických na hydraulické kotoučové brzdy musíš vyměnit celé řazení sakumorask, což je otázka několika tisíc? Při přechodu ze 7 rychlostí na víc musíš měnit kromě řazení i ořech zadního kola, kazetu… A zase při výměně kol je otázka, jestli investovat do lehkých zápletů, které budou mít lowend ořech..

      No, takže upgrade je dost problematický, spíš bych investoval hned to lepšího kola…

      Ale na druhou stranu, na tvoje potřeby může být rc 120 naprosto dostačující… Dle recenzí lowend brzdy brzdí fajn, kola jsou dost těžká… Na řazení si zvykneš během 5 kilometrů.. pokud jde o denní dojíždění do práce 11+11 km, myslím, že „horší“ kolo tolik nepoznáš.. po měsíci bude jedno, na čem jezdíš, nohy a plíce si zvyknou na všechno… :-) Aspoň budete mít lepší fyzičku a po roce o nějaký to kilo míň :-)

      Pokud ale máš problém s nějaký komponentem na základním modelu, tak jdi rovnou do vyšší řady, protože upgrade bude hodně drahý… Hlavně kompatibilita rychlostí 7 vs. vyšší počty…

      Ale třeba tady se ze základního modelu 100 dostal nějaký chlapík na kolo, co váží 8.7 kg za cca 500 doláčů.. https://amp.reddit.com/…_triban_100/

      Ale tyhle upgrady vlastně nedávají moc smysl.. pokud to nemáš jako koníček.. pokud jsi typ, co jezdí roky na původní sestavě a jen občas mění spotřebku a nemá nutkavou potřebu vylepšovat kolo, tak třeba ani nemožnost upgradu nebude taková překážka..

      • kralikovo  

        A pokud jde o dilema gravel Decathlon vs. Stejně starý trekový kolo, tak rozhodně gravel, pokud ti tedy bude sedět silniční posed..

        Ale jak někdo psal, nejlepší je to zkusit naživo.. akorát Decathlon nemá často všechna kola ve správné velikosti..

        • kralikovo  

          A přímo základní Triban 100 je fajn, akorát je vepředu jednotác a není tam odpovídací kazeta, takže je tam problém s rozsahem rychlostí.. do kopců to není.. dá se to řešit koupí jednoho dualu, přesmykače a dvojtácu, ale opět to nebude nejlevnější (2000?)..

      • 7021  

        Stovka ma beztak sroubovaci Megarange, takze spis je to pak na vymenu celeho vypletu.

    • kralikovo  

      Jinak k jednotlivým modelům a jejich upgrade:

      100 – lowcost pracant bez možnosti upgrade resp. je to nesmysl,

      120 – stejný rám jako 100, jen víc sexy, lepší kola, carbon vidlice, nereálné upgradovat na vyšší řazení, protože je tam 7 rychlostí,

      500 – již víc rychlostí, jednodušší upgrade řazení, pořád stejně těžký kola…

      • Halamis  

        Ahoj,

        moc děkuji za vyčerpávající odpověď.

        Co jsem koukal na stránky, tak RC 120 má 2×8 rychlostí.

        Pokud bych si koupil 100, nejdříve bych zkusil, jak mi vyhovuje 1×7, a pak bych kdyžtak řešil upgrade na ty dualy a lepší špalky na brzdách. A pokud celková cena bude do 9 000, tak myslím, že jako pracant do práce to bude dobrý kolo.

        Ale, jak píšeš, pokud bych zvolil 120, upgrade už řešit nemusím a jsou tam navíc lepší brzdy a kola. Lehčí není, ale to je, předpokládám, těma brzdama.

        Každopádně, musím si ta kola zkusit.

        • kralikovo  

          A jo, jsem si to špatně pamatoval s tím počtem rychlost… Jo, dle zahraničních recenzí by mělo jít u 100 a 120 o stejný rám.. takže to asi krom jiného vysvětluje podobnou váhu… Myslím, že 100 bude na tvoje potřeby a testování stačit… V nejhorším to prodáš s minimální ztrátou a půjdeš výš, když bude potřeba.. já do práce jezdím na horákovi z roku 95, rychlost 3×7, cantilever brzdy.. jezdí se na něm těch pár kilometrů dobře a jsem do něj zamilovanej.. :-) všichni tu honí parametry a gramy, ale u každodenního pracanta jsou potřeba jiný kvality… Navíc zamknout na ulici kolo za šest je rozdíl, než tam nechat kolo za dvacet… To je třeba hledisko, který je docela důležitý u kolo, na kterým budeš často sedět..

          Ale to jen můj úhel pohledu, určitě ne většinovej názor… Jen říkám moje zkušenosti z každodenního dojíždění na kole..

          Přeju šťastnou ruku! :-) jinak 100 je teď i v oranžový barvě…

          • Halamis  

            Díky :-)

            Přesně, jak říkáš. Když budu jezdit na nákupy z práce do města, tak nebudu mít tak velký strach.

            Nakonec jsem si Triban 100 oranžový zamluvil a odvezou mi ho na prodejnu, kde ho zkusím.

            Pokud mi nebude časem vyhovovat, pošlu ho do světa a koupím o 1–2 třídy lepší.

            • kralikovo  

              Jasně, uvidíš! Napiš pak, jak jsi dopadl! Jak ti kolo vyhovuje, a hlavně jestli je okay rozsah rychlostí…

    • siky83  

      Na tribanu100 sem najezdil asi 3tis km, na 11km do prace uplne vpohode…

    • PatrikKalista  

      Mrkni na můj profil. To kolo je hodně cajk. Dal jsem na tom 330 km za den a v celku v pohodě.

      • Halamis  

        Hezký. Takže něco vydrží :-)

        • Golda  

          Pořídil jsem si na cestu do práce také Tribana 100, hlavně tedy proto abych zjistil zda mi berany budou vůbec sedět. Zatím mě převody nijak nelimitují a s berany se pomalu sžívám. Pak půjdu do vyšší řady.

          • PatrikKalista  

            Protože seš z Prahy a já z Polabí, ale bydle někde v kopcích…:-)

            • Golda  

              No já bych neřekl, že Praha je rovina. Ale dobře, Krkonoše to nejsou.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.