Anketa-TRIBAN RC520 GRAVEL vs. Specialized Diverge E5 Elite 2019

24 nepřečtených
  • FOSA

    Zvažuji koupi nového gravelu, už dlouho sleduji trh i bazar a aktuálně jsem se dopracoval asi k nejužšímu výběru…a to následující:

    Triban vel. L a Diverge vel. 56 jsou na tom rozměrama dost podobně, na mou výšku (186cm) doporučují 58, ale hardtail vozím v L a zatím dobrý…

    Cílem kola by mělo být denní dojíždění do práce (včetně zimy, letos jsem hrkal nonstop), delší výlety po silnici, „silniční“ bikepacking…

    Nemám silnici a nikdy jsem ji neměl, takže bych rád „rychlejší kolo“, ale žádné závodění, aby to jelo hezky, ale bylo i v rámci mezí komfortní a sneslo i rozbitou cestu. Vize je jezdit 30–35mm pneu, ale průchodnost může být klidně vyšší, to asi není na škodu, když ty možnosti v rezervě jsou. Vůbec netuším, zda mi 30mm pneu něco utlumí a pobere, ani jak to poletí po silnici :-))

    Triban RC 520

    Diverge Elite

    Triban:

    • osazení 105
    • širší řídítka (mám široké ramena a u spešlu bych asi měnil – to by ukázal čas)
    • lepší brzy? (papírově)
    • o pár milimetrů větší velikost, vlezu se do tabulek
    • vedení venkem
    • rychloupínák
    • těžší převody (původně jsem pokukoval po klikách 46/30)

    Specialized:

    • vedení lanek rámem
    • pevné osy
    • lepší průchodnost pláště
    • úchyt na košík na spodní straně
    • převodníky klik vůči tribanu
    • tiagra
    • ty brzdy?
    • velikost už jen 56 (v týdnu bych chtěl projet alespoň před prodejnou).
    • nejspíš ty řídítka

    U spešlu mi nevoněla barvička, ale čím víc na to čumím, tím míň mi vadí a začíná se mi snad i líbit! :-)

    Díky!

    Anketa: Triban RC520 gravel vs. Diverge Elite E5 2019

    4x
    15%
    22x
    85%
    0 0
    • andy97  

      Přidávám se, taky uvažují o gravelu kolem 30k na delší výlety. Takže budu rad taky za tipy

      0 0
    • TK75  

      Tak zrovna ta barva u Spešlu je pěkná a ono se to nezdá, ale jde toho dost barevně změnit (omotávka, sedlo, pneumatiky atd) Horší je, že fakt si teda nejsem jistej, že se na 56 vejdeš.To opravdu zkus a ještě je teda škoda že to nemá f-šok.Přesto je to skvěle navržený rám

      0 0
    • Deadlift  

      Triban v L bude asi OK. Spešl asi ne. Osobně bych bral Triban, pokud ten Spešl nebude za cenu tak o pětku vyšší (max.). Diverge jsem měl a ty brzdy jsou oproti Tribanu výrazně horší. Tiagra ale na druhou stranu stačila. Do Tribanu koupíš případně 11–36 kazetu a funguješ taky:o) Do Tribanu nacpeš jezdivější 38 mm gumu.

      0 0
      • FOSA  

        Spešl je o 1500 dražší a to nepočítám se slevou, kdyby se povedlo na již zlevněném kole ještě 10% dolu, bylo by Diverge ve finále levnější než Triban…

        V týdnu je cílem si udělat čas a jít to omrknout na prodejnu, pak budu moudřejší. Decathlon bohužel nefunguje, kdybych to natahoval, mohl jsem si tribana půjčit na pár dní…jen se bojím, že to vyprodají.

        0 0
        • Davidakta  

          Cyklo oddělení by mělo být otevřené.

          0 0
        • Deadlift  

          Tak si tribana rezervuj a mezitím otestuj.

          Pokud to bude finančně nastejno, tak ač je mi Triban sympatický, vzal bych toho Spešla. Jinak loňský model měl průchodnost na plášť lehce vyšší než Triban, ale nic zásadního. Pro Spešl hrají převody a „značka“. Pro Triban z mého pohledu geometrie, 105ka a lepší brzdy. Jinak hmotnostně to bude podobný – Spešl byl těžký jako kráva. Spešl budeš velmi pravděpodobně potřeboval 58. Nevím zda má Spešl v základu tubeless záplety. Triban je má.

          0 0
          • FOSA  

            No libí se mi vedení vnitřkem u spešlu, úchyty na spodní košík, pevné osy. Váhu jsem sledoval po fórech a spešl by měl mít 10,5 – 10,8 kg?

            Po zjištění, že jede v Dakáči oddělení cyklistiky jsem už psal mail a určitě bych šel do výpůjčky a projetí tribana na pár dní! A Spešla se podaří omrknout možná už dnes, i když svezení bude 5min před prodejnou…uvidíme.

            Ještě se mi líbil GT grade (ta fialová potvora), ale ten už uskakuje cenovkou…

            0 0
          • TK75  

            Značka je nepodstatná, ale Diverge ( 2020)má skvělou geometrii.Ovla­datelný a krásně vyvážený kolo + osy

            Triban jsem nejel tak netuším jak se chová, ale ten rozdíl v jízdních vlastnostech u gravelů je bohužel předem špatně odhadnutelnej.Chce to projet

            58 by to chtělo

            0 0
            • FOSA  

              No tam je kámen úrazu…vel. 58 mají jen u nových modelů a tam v cenovém limitu budu mít Claris R2000 a toho se bojím. Tady na výprodejovém kousku je tiagra a levněji než nové modely s claris…

              Ale cílem je projet 56 i 58 na prodejně a uvidíme. Pak jsem někde vyhrabal ještě starší ročník comp verze i s tím Tvým fshockem, ale to už je docela raketa, chtěl jsem to i na zimu a to by mi asi bylo líto…původní rozpočet byl klasicky 20, už je 25, ale s f-shokem jsem na 35+

              0 0
              • andy97  

                Taky možná pojedu dnes okoknout ten diverge

                0 0
              • TK75  

                S clarisem bych to bral jen jako rámovou sadu tzn. Za velkou slevu nebo v bazaru, ale fakt jen kvůli rámu.

                0 0
              • Deadlift  

                56 Ti fakt bude malá na tom Spešlu – no zkus.

                Spešl vážil 10,5 kg bez pedálů v 60ce.

                Triban dtto v XL. Když tam dáš normální pláště bude to o deko dvě lehčí. Myslím, že oběma kolům sluší 700×35 na bezduších s tím, že je to kompromisní gravelo silnice. Možná mě silničáři opraví, ale ten komfort tam prostě není ani náhodou:o) Teda jsem zvyklý z XC fulla a 2,25 bezduší na jiný pocit, kterému bych byl ochotný říkat komfort. Zase pravda, že proti mé zkušenosti na 700×23 kdy jsem si málem vytřepal ledvinové kameny to je výraně lepší :o)

                0 0
                • TK75  

                  Diverge není gravelosilnice ale 100% gravel, který můžeš orientovat jak víc na silnici, tak víc do terénu.S 40 mm pneumatikou je schopnej projet cokoliv.Komfort je u grevlů myšleno to, že posed není tak aero jako silnička a nebo cx a hlavně to není koza vysoká.Jo dá se nastavit na všem posed jak člověk chce

                  Když chceš komfort tak ocel nebo různý odpružený kurvítka a hlavně pořádný gumy

                  Nebo jinej druh kola

                  0 0
    • FOSA  

      Tak info pro ty, co by chtěli zkoušet v Decathlonu…

      "Vážený pane FOSO,

      kolo v tuto chvíl nelze testovat, testování kol bude možno až po otevření celkové prodejny a to (8.6 pokud Vláda nerozhodne jinak)

      Podmínky testování:

      1.Zákaznický účet

      2. složení kauce (50%)

      3.Platný doklad totožnosti

      4.kolo se dá testovat po dobu tří dnů

      S láskou ke sportu,

      Decathlon Modřice"

      0 0
      • Deadlift  

        Testoval jsem v Decathlonu 3×. Vždy bez zálohy a jen na kartičku Decathlonu. Brno, Olomouc a Ostrava.

        0 0
        • F1  

          Já jsem vloni Triban v Decathlonu koupil na základě recenze v 53×11. Od té doby už jejich recenzím nevěřím. Dal jsem si tam svoji kazetu, pláště 35 mm kevlar, sedlo a pedály a projel jsem se 30 km převážně po silnici a trochu po louce. Pak jsem využil toho, že nabízejí vrácení peněz a kolo po dvou dnech v původním stavu vrátil. Peníze na kartu hned vrátili. Kolo mi nesedlo, karbonová vidlice byla jako gumová, mechanické kotoučovky katastrofa, to by snad byly lepší ráfkové brzdy, kromě mokra. Představec měl zajímavý tvar – zepředu do něj foukalo. Myslím že rám Tribanu s Diverge se nedá vůbec srovnávat, u Tribanu se trochu prohýbal i střed. Ve Spešlu na gravelu makají, v létě už budou modely Diverge 2021 zase s trochu jinou geometrií, tak o ní uvažuju. Jo a u toho Tribanu nebyly vůbec bezdušové ráfky, jak psali v recenzi, byly spojované, takže by z toho nešly udělat bezduše ani páskou.

          0 0
          • PucalkovicAmina  

            Ve Specialized na rámu sice makají, ale také si to nechají zaplatit. Pro rok 2021 Diverge Elite 47 tisíc, 2020 44 a půl. Takže pro lidi co momentálně (téma je staré ani ne 3 měsíce) vybírají kolo, Triban 520 stojí 21 tisíc a nejlevnější Diverge Elite E5 45. 2019 už neseženete.Takže tohle téma vůbec nečtěte.

            0 0
    • moskyttt  

      Triban vypada na foto dobre. Bohuzel na zivo je zpracovani ramu tak nejak za min. Dle me to ta lepsi vybava nevyvazi. Vzal bych radeji Diverge.

      0 0
    • HoneyPablo  

      „Limitovaná“ edice Triban RC520 na SRAM Apex1 je k dispozici na předobjednání, k dodání v Září.

      0 0
    • RUSH  

      Letos jsem synovi koupil Diverge E5 Elite. Kolo je opravdu super, syn je z něj nadšený a to i přesto, že nikdy na kole s beranama neseděl. Projel se na něm před obchodem a hned věděl, že je to ono (na štěstí).

      Hned při koupi jsme měnili pláště (z původních 30 na 38 mm). Možná časem dojde na brzdy.

      Chci se zeptat, jsou tam páky Tiagra a mechaniky Tektro Mira, flat-mount, mechanical disc. Doporučili byste lepší mechaniky (např. BB7) nebo semi-hydrauliky např. FORCE nebo něco úplně jiného?

      0 0
      • TK75  

        TRP Spyre nebo Rever MCX2

        Ty mají přítlačné obě destičky a já osobně byl s těma Rever k Tiagře spokojenej

        Hlavně teda máš flat mount, tak abys nevzal brzdy na post mount

        0 0
      • RUSH  

        Nemáte někdo praktickou zkušenost s těmi semi-hydraulikami Force (viz odkaz výše)?

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.