• mira90

    Zdravím, současné kolo mám již 10 let a společně jsme dozráli k tomu, že je čas na změnu. Mám obyčejné trekové kolo, první na které jsem v krámě narazil, takže jsem mírně překvapen a zmaten rozsahem současné nabídky. Kolem a kolem by gravelbike měl být to, co hledám. 65% jezdím po silnici ale rovné cyklostezky mě nebaví, takže polní cesty, les, tam je mi dobře. Po důkladné rešerši jsem zpátky na začátku.

    Zatím jsem se rozhodoval mezi Cube Cross Race Pro, Cube Nuroad Pro, Cannondale CAADX 105 a Pinnacle Arkose 3. Abych dnes zjistil, že Canyon Inflite 9.0 je v masivní slevě.

    Mé otázky na vás:

    • je rozdíl mezi gravel a cx geometrií natolik znatelný abych upravil oblast hledání?
    • Cube mi připadají jako ‚best bang for your buck‘ – a to je podezřelé! Nebo zbytečně hledám chyby kde nejsou? :-D
    • Cannondale mi subjektivně připadá nejhůře vybavený, ale mohl bych ho mít v podobné ceně jako ono Cube (https://www.bike-life.cz/…26543/v34668) s koly Mavic Aksium. Stojí to za to?
    • Dá se Canyon někde v ČR vyzkoušet?

    Byl jsem víceméně rozhodnut pro to CX Cube, ale ta sleva na Canyon mě hodně nahlodala. Díky za případné názory a podněty.

    0 0
    • jardalee  

      No cyclokros by mel mít spis silniční geometrii ,nízkou hlavu,silniční vyplety, a pláště tak do 32 33mm je to prostě závodní kolo ,a je to spis náhrada silničky na horší cesty,gravel ma vyšší hlavu ,bývá kratší ,prostě všechno na vzprimenejsi posed ,vyplety už bývají bliz mtb ,to znamená širší ráfek občas zadní stavba 135mm ,a pláště klidně i 40mm někdy víc + možnost kol 27,5 a třeba 50mm jinak na přechod od cross/treking kola ale jizdu v terenu by bylo dobrý spis něco jako Kona Dr Dew 2018 :)

      0 0
      • nomecz  

        závodní CX určitě není silnice do terénu, geo je dělaná tak aby bylo kolo obratné a točivé na technických tratích takže bych naopak řekl, že klasická silnice má ke gravelu v některých ohledech blíže jak CX.

        0 0
        • jardalee  

          NJ ty kategorie se stírají,a ideální je sledovat primo geometrii třeba nova merida SILEX je vyloženě pohodlně stavěny kolo na hodně vzprimenej posed a právě občas to výrobci ještě označují „Adventure“ :)

          0 0
      • mira90  

        Rovné řídítka né, těch už mám dost.

        0 0
        • jardalee  

          No pokud meris do 185cm tak ještě kellys soot 50 ,výhoda rovných řiditek je levný řazení a hydraulicky brzdy jinak maj ty kola většinou mechanicky brzdy ,ale občas na planet X jsou akce a da se tam sehnat SRAM s jednoplackou a hydraulikama do 35000 ,ale zase je pravda ze občas to chcou lidi na zimní ježdění ,nebo snadněji servis a na to je zase lepší mechanika

          0 0
          • mira90  

            176 cm. Já tu nabídku projel snad úplně celou, takže na Soot jsem narazil. A ten je nedostupný. 105/hydraulika/do 40k značka ideál :-)

            0 0
            • jardalee  

              NJ tak potom spis vybírat podle toho co od toho ocekavas ,ale určité necekej naky pohodlí v terénu na to je prostě MTB ,oni i ty 40mm pneu nejsou zadnej zázrak a tlumí to spis špatnou silnici takže naky kameni ,kořeny a velký díry to nebude nic extra ,zbytek kola bude tvrdej hliník a hodně pevná karbonova vidlice ,jediné z Anglie sehnat něco ocelovyho ale to zase bude těžký,samozřejmě možnost podhustit ,měkky pláště ale to chce mliko ,protože můžeš mít potom defekt i na kameni ,prostě široký pneu se nahrazují špatně :)

              0 0
              • mira90  

                Tohle je moje současná raketa https://kolo.cz/…rida-sx-2008, posun bude asi cokoliv. Komfort nečekám a ani nechci, já se na kole nekochám.

                0 0
                • jardalee  

                  jj no von je i ten komfort subjektivni ,kamarad ma celokarbon silnici na galuskach a furt me tvrdil jak je to komfortni a byla to naprosta hruza :D ale von je mladej a zvyklej :) ale urcite pevna vidlice je posun spravnym smerem jestli teda neplanujes fakt tezkej teren a naky sjezdy ,vono se to parkrat vydrzet da ale casem si muze clovek zadelat na problemy ,skrz ty vibrace za ty penize by se totiz uz dalo koupit celkem slusny MTB s lehkou vidlici nebo spis postavit :) ale zase kdyz te lakaji berany ,tak to omezuje vyber a potom fakt spis ten gravel/adventu­re :)

                  0 0
    • tomxxx  

      V cubu bych nic nehledal, maj proste dobrej pomer cena/vykon. U levnejsich kol je to o kompromisu vzdy, ale u drazsich se mi cube libi, ze se nesnazi osidit treba zapleteny kola.

      Jinak jestli cx nebo gravel…gravel ma nizsi stred a vyssi posed – hlavu, ale muzes dat vetsinou vetsi plaste. CX zavodni silnicka neni, ale podle pravidel zavodu muzes dat max 33 plaste, takze neni potreba delat vetsi prostupy, nicmene je dost rezerva jeste na blato.

      0 0
      • Smazaný účet  

        To definování rozdílů gravel vs. CX mě vždy pobaví :)

        0 0
        • satch  

          ale s tou vyšší hlavou je to většinou pravda. A zatímco CX zůstáva stejná, z gravelu se postupně snaží udělat normální XC (viz třeba ten niner)

          0 0
          • jecnak  

            Definuj, co to je vyssi. Dneska se uz davno nedelaji CX kola na základě geometrie silnicek.

            0 0
            • satch  

              když jsem hledal cx s vyšší hlavou, tak třeba cube, ale jen hliník.

              Definuji jako rám, kde reach je do 390, ale stack 600+.

              0 0
        • roman II  

          a může mít gravel rovná řídítka ?

          0 0
          • nitraq  

            Ne. Pak je to fitness nebo cross s pevnou vidlí.

            0 0
          • deleteduser  

            ne, pak je to cross nebo trek :)

            0 0
            • roman II  

              takže když z gravel kola sundám berany tak už to gravel není, aha tak to jsem nevěděl že jde především o berany, teda mimo trošku odlišnou geo

              0 0
              • Singlespeed  

                Přesně tak. Marketingoví odborníci vytvořili kategorii „gravelbike“ charakterizovanou právě „berany“. Sundáním oblouků bys přivedl marketingové odborníky přinejmenším do rozpaků :-).

                0 0
                • deleteduser  

                  A některé uživatele bys uvedl do rozpaků stran ergonomie :)

                  bez řídítek se jezdí blbě :)

                  0 0
                  • roman II  

                    no a když to teda má berany ale nemá gravel geometrii ale třeba cx / silniční – je to gravel nebo není ?

                    0 0
                    • krabica  

                      Když to má CX geometrii, tak je to CX. :-)

                      0 0
                      • Singlespeed  

                        Pokud to splňuje všechny parametry uvedené v pravidlech cyklistiky, je to CX. Pokud si tam dáš košík s pitím nebo sedlo špičkou dolů, případně širší gumy než 33 mm už to pravidla pro CX kolo nesplňuje, takže to přejde do volné kategorie „gravelbike“ :-)

                        0 0
                    • Singlespeed  

                      Žádná oficiální pravidla pro geometrii „gravelbiku“ nejsou. Takže pokud to má berany a trochu širší gumy, případně kotoučovky, nazývá se to v dnešní době módně gravelbike (před vznikem slova „gravelbike“ se tady na B-F často používal výraz „prasopes“)

                      0 0
        • mira90  

          Ok, takže asi bych neřešil primárně jak to který výrobce labeluje, ale má představa je kolo s berany, které ale není klasická silniční žiletka – nebojí se polní cesty, štěrku ergo hrubší vzorek pneumatik.

          0 0
        • tomxxx  

          Nwm co by tě na tom mělo ironicky bavit, CX už moc nikam změnit nejde (drobný úpravy geo, při kterejch si řešitelé káknou, ale v zásadě je to furt to stejný), je omezený pravidlama. Gravel si každej výrobce dělá jak chce a co se mu chodí do portfolia, případně co lépe prodá, maj volnou ruku a nejsou ničim omezení.

          0 0
    • MirosPikos  

      Snad bych si trochu připlatil a vzal Rivala s hydrou https://www.bike-life.cz/…26542/v34664?…

      0 0
      • mira90  

        Jednoplacky se bojím, nevím co bych od toho měl čekat. A Canyon ve stejné výbavě a takřka totožné barvě je o 4k levnější…

        0 0
        • tomxxx  

          Než vemeš jednoplacku na rivalu, tak si to nejdřív někde osahej. Já jsem ze silničky odkojenej na shimanu a moc mi sram neseděl. Na double tap sem si nezvykl a vozil sem to asi půl roku i na pár závodech. Přestavěl sem to na shimano a docela si libuju.

          0 0
    • massey  

      …já už taky vlastně nevím, jak mám říkat tomu, na čem jezdím. Ale termín prasopes mne neuráží .-)

      0 0
      • jardalee  

        nj rikalo se i Kočkopes :D lepsi :) a je to podobny tomuhle https://www.youtube.com/watch?…

        0 0
        • massey  

          To video je super ! Ale tam je to spíš řekl bych o jezdci než o kole…ale jak vytáhne toho lahváče na konci je punk !!! Já mám obyčejný HT29 s jinejma než rovnejma řidítkama…prostě bývalý silničář co nechce jezdit po silnici…cyklokroska je hrozně tvrdá a stejně rychlá jako tohle

          0 0
          • jardalee  

            no von ho ma v tom videu prave upraveny s tou odpruzenou vidlici ,jinak ho prodavaj s pevnou a je to jako takovy expedicni a ma to prave blizko spis k MTB guide expert

            0 0
        • krabica  

          Přesně takhle si představuju běžné použití Gravela… :-D

          0 0
        • mira90  

          To je ono! :-O :-D Boží, ale tady by mi opravdu chyběl skill více než co jiné.

          0 0
      • tomxxx  

        Na tyhle řidítka mám hořký vzpomínky.

        0 0
        • massey  

          Jo, já taky…když jsem je platil :-) Ale na kole mi vyhovují. Samozřejmě nelítám už ve sjezdech jako na fullu…

          0 0
          • odik  

            Tak to by mě zajímalo 29 s jinejma řidítkama :-).

            Když tak dej foto.

            0 0
    • Mig_all  

      Uz se to tady resilo? Co to ***** je? :-O

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.