• Mushy

    Ahojte,

    prosím o radu s výběrem kola. Momentálně jezdím fulla a gravel.

    Gravela mám na dojíždění do práce (i v zimě): Gravel kolo GRVL 520 SRAM Apex 1, chtěl jsem odzkoušet, jestli gravel jo a ono jo. Nájezd cca 3k ročně. Cesta všehochuť, ze 70 % silnice všeho druhu. Velikost na 194 cm, dlouhý nohy :). Určitě karbon, potenciál k upgrade a vepředu jednoplacka.

    Užší výběr:

    GT (dokážu sehnat za 59k)

    4Ever

    Cube

    Případně poraďte, moc díky.

    0 0
    • Jezevec70  

      Pokud byl zkousl dvouplacku jak tady mají karbon rám + karbon kola: https://www.top-cyklo.cz/…-black-matt7

      https://www.youtube.com/watch?…

      Prodejna je v Kyjově, což není z Brna daleko.

      0 0
    • gravelista  

      Všechny zdravím, připojím se s dotazem, ať nezakládám další vlákno.

      Uvažujju o koupi „silničko-gravela“ jako doplňku k XC HT; stávající Silex (2021) by sloužil jako užitkové kolo s dlouhými baltníky. Mám pár tipů:

      Canyon Grail CF 7

      Tady jen případný dotaz na velikost: Dle jejich tabulky vychází na mých 181 cm (dlouhé nohy) velikost M. Jaké jsou vaše zkušenosti, bude vel. M pro mě optimální? Na natažený posed jsem zvyklý ze svého gravelu (Silex 2021, vel. L). Raději se natáhnu, než abych se hrbil na kratším kole.

      Merida SCULTURA ENDURANCE GR 5000

      Chápu, že poměr cena/výkon zde není nejvýhodnější, ale kolo se mi prostě líbí. Jsou zde podle vás nějaké větší/menší nedostatky? Osobně vidím možný problém v propustnosti – max. šířka pláště 35 mm. Jsem zvyklý na 40 (resp. 38 dle franc. metriky), je ten rozdíl v pohodlí hodně znatelný? Nepobralo by kolo i mírně širší pláště (do 38 mm), než udává výrobce – resp. nemáte někdo takovou zkušenost?

      Canyon Endurace CF 7 AXS

      Trošku cenově přes limit, ale zase poměr cena/výkon skvělý. Ovšem ty pláště 30 mm bych musel měnit, takže zase další peníze by šly do plášťů. Stejna obava a dotaz ohledně propustnosti pro max. 35 mm pláště jako u Meridy.

      Které kolo pro mé účely doporučujete?

      Děkuji za případné rady a postřehy.

      0 0
      • McBlacky  

        35mm je na cokoli mimo asfslt a hladkou hlinenou cestu dost kompromisni reseni

        5 1
      • marasan  

        od Canyonu urcite M, Grail je navic dlouhej.

        1 0
      • gravelista  

        Tak zatím to nepřímo vyznívá pro Graila…

        0 0
      • gravelista  

        Děkuji za reakce.

        Zeptám se ještě jinak.

        Vidíte na zmíněné Meridě SCULTURA ENDURANCE GR 5000 něco špatného (osazení, rám aj.) kromě propustnosti pro pláště max. 35 mm? + Má někdo zkušenost, zda se tam přece jen nevejde malinko širší plášť?

        Když nad tím totiž uvažuju, připadá mi jako lepší doplněk k XC HT než třeba Grail. (Mezi XC HT a touto Meridou je větší kontrast.)

        K čemu taky přihlížím, je fakt, že toto kolo bych si mohl vyzkoušet a mohl doufat v nějakou další slevu. Granční servis nedaleko…

        0 0
        • vt  

          Vubec ti do toho nechci kecat, ale rozmysli si zda chces endurance silnici nebo fakt gravel kolo. Jezdim 40mm Tufa a pohle mych zkusenosti je to totalni minimum, na rychlejsi pohyb mimo cestu to je malo. Meridu neznam a obecne se da rict, ze narves do ramu o neco vic nez doporucuje vyrobce, ale obvykle to skonci odrenym ramem.

          Jinak pokud chces brousit hlavne asfalt a lehci cesty, tak 35 bude ok.

          1 0
          • Greyhound  

            Souhlas – na kole jsem mel puvodne 36mm, ted jezdim taky 40mm Tufo a je to za me rovnez minimum, aby se dalo jezdit i mimo asfalt na horsich cestach.

            0 0
          • gravelista  

            Jj, toto budu muset nějak rozseknout.

            Představa je jezdit po silnicích 3. a horší třídy, kde je menší provoz, a když to bude nutné, předrkotat úsek s lehkým terénem právě s účelem vyhnout se frekventovaným silnicím (NE vyhledáváním terénu a zkoušení limitů kola)

            Říkám si, cyklokrosaři mají jen 33 mm :-) Ale chápu, jde o to si jízdu taky v rámci možností užít.

            Nemilé překvapení je, že mi Canyon omezil výběr – zmíněnou Endurace CF 7 AXS už neprodává ve slevě ale za 68 tis. aneb kdo zaváhá…

            0 0
            • Greyhound  

              I na to co pises bych bral stejne 40mm. 40ky Tufa jsou tak rychly, ze neni problem jezdit obcas se silnicarema a s pocitem, ze ti to jede nejak znatelne hur. A to pohodli jakmile jsi mimo asfalt je naopak znat.

              0 0
              • jIrI___  

                Těch 40 mm je takový klasický kompromis – na silnici to v porovnání s 32 mm moc nejede a v terénu ve srovná s 50 mm je to taky na prd :). Pokud gravelista bude jezdit většinově na silnicích a občas vjede na polňačku, osobně bych sáhnul maximálně po tom 35 mm plášti, nebál bych se ani 32 mm.

                1 0
                • skaj  

                  Dovolim si nesouhlasit. Spickova silnicni 35mm jede pro hobika na silnici uplne v pohode, v podstate k nerozezani od spickove 32mm (rozdil dela predevsim aero, ktere hobik tolik resit nemusi). Konec koncu, tyhle sirky se vozi v soucasne dobe i v profi peletonu, takze by nam lemram asi nemuseli vadit:)

                  Ale jezdit s tim po polnackach je naprd. Jde to, ale je to fakt na projeti dvou/tri kilometrove spojky a pak supem zpet na silnici. Neco o tom vim, protoze presne takhle 35 vozim:)

                  0 0
                • Greyhound  

                  Samozřejmě ve finále je to o preferencích a individuálních pocitech. Používám gravel primárně jako silnici co s ní občas vjedu do terénu a stejně bych mín než 40mm nechtěl. Pro mě je podstatné, že když sednu na gravel se 40mm plastema tak subjektivně nemám pocit, „že to nejede“ a dokonce ho mám řekněme částečně nepřímo objektivně podloženej i těma vyjížďkama se silničářema. Naopak v terénu pocitově jakmile to není úplně hladka šotka je s hubenejma plastema každá díra cítit hodně a je to trápení. Když na to přijde tak stejně jako jsem schopnej na 40mm objet třídenní ryze silniční 450km akci tak jsem schopnej bez problému odjet i víkend s bajkerema (průměrnejma turistama, to je jasný…) převážně v terénu Českém ráji a užít si to, to kolo je pro mě univerzální :-). Na druhém gravelu mám 44mm a tam už trochu cítím, že už bych na tom 100+km jen po asfaltu jet nechtěl když bych nemusel.

                  Diskuzi je možné vést do nekonečna, silně bych jen doporučil koupit si rám co kousne min. 40mm, pak se to totiž dá vyzkoušet a zvolit co vyhovuje.

                  5 0
                  • detoxy  

                    Výborně napsané. Po strašné spoustě km, co na gravelu mám, jsem došel k podobným závěrům. Vadí mi pokud, to co běžně jezdím 40mm, je max a víc by se tam nevešlo. Navíc vždy se dostaneš do situace, kdy to naplniš blátem a pokud jsi si rezervu vyplnil širším pláštěm, tak si rám dřív poškodiš.

                    0 0
              • andy97  

                Nebo Hutchinson caracal race 40mm ty jsou ještě rychlejší jak Tufo. Mám je teď a fakt pecka.

                0 0
            • Peslezedirou  

              Stejnou představu jsem měl taky, koupil jsem Endurance silničku a CX pláště 33mm. Účel kola byla jízda na horších silnicích a občasná zkratka lesem, především tedy silnice a pevné hliněné cesty, šotolina. Zjistil jsem, že to funguje, jen by byl lepší větší objem, tak jsem vzal a nasadil Tufa 36mm…jako jo, začalo to být mimo silnice lepší, ale začal jsem chtít jezdit trochu svižněji a projet i víc offroad úseky, které se daly projet, ale jen šeptem a moc zábava to nebyla. Koupil jsem čistokrevný Gravel a dal 40mm pláště a potom mi do začalo dávat smysl :) teď vozím 44mm a snad se to již zastavilo :))

              4 0
              • gravelista  

                Na offroad si nechám své XC-HT, o jehož prodeji jsem zde nedávno špekuloval; místo toho jsem si k ježíškovi nadělil Thunder Burty 2,25" koupené ve slevě :-)

                Jednou jsem zkusil projet ze zvědavosti některé úseky, které jezdím na XC, svým starým basic Silexem 200 s mechanickými brzdami (pláště 38, dle ETRTO 40). Byl jsem překvapený, jak kolo dobře zvládalo; pravda, musel jsem jet opatrněji (víc si vyhrát s těžištěm, volbou stopy atd.), ale i tak celkem v pohodě. Jako jo, na XC bych tam svištěl, co si budem…

                Co si z toho pro sebe vyvozuji: S plášti 35 mm v mnohem mírnějším terénu (bude-li to navíc nutné) by neměl být problém.

                0 0
                • Jeza  

                  Ono pak záleží ještě jak se ti plášťe „nafouknou“. Na i23 měli Schwalbe one 32c skoro 36mm. Teď jezdím gp5000s tr 30c a mají 32,5. Jezdím v podstatě to co chceš ty, hlavně silnice a občas přejezd po prašné polňačce a i s těma 30c se to dá, je třeba teda dávat větší pozor a zábava to moc není, ale když musíš tak musíš.

                  0 0
        • gravelista  

          Největší diskuse se tu strhla ohledně možné šířky plášťů. Vyplývá z toho, že co do osazení a ostatních technických parametrů je ten model cajk?

          0 0
      • Hnoj  

        Teď všecky nas3ru, ale vzhledem k hejtu na barvy jsem přístí rok nechal udělat pohřební kola :-D

        11 0
        • andy97  

          To kolo ani nevidím jak je tam černo :D

          1 0
        • Jeza  

          Co je té fotce za sadu? Nějak jsem to nedokázal rozpoznat. Na mě už moc pohřební, chtělo by to logo třeba světle šedivou, aby se ta černá trochu rozbila.

          Jinak se mi to líbí.

          0 0
          • Hnoj  

            Tohle není fotka, ale jen generace z Geminy. Barva bude satin black a logo lesklé černé.

            Tady konkrétně je sada Apex AXS 1×12.

            Ale příští rok to bude v Rival 1×13 AXS a Sensah SRX 1×12 (mechanická).

            0 0
      • Edwin  

        Taky jsem pokukoval po silničkogravelu na rychlejší přesuny a případně dopravod manželky na elektrokole. Nakonec jsem objednal toto (dnes by mi měl dorazit).

        https://www.salden.nl/…disc-25.html

        Taky jsem řešil šířku gum, ale na tribanu jsem měl 38 a bylo to naprosto dostačující pro moje toulačky. Pokud bych chtěl širší gumy, tak už mi to kolo nedává moc smysl, pač to je to samý jak HT, akorát s beranama.

        Stejně tak jsem řešil pohon 1× nebo 2×. A skončil jsem u 2×12, pač 1× mám na HT.

        1 0
    • Jeza  

      Ještě by mohlo tvým potřebám vyhovovat impulso. https://www.tradeinn.com/…/141964741/p

      1 0
    • Tatut  

      https://sabro.bike/

      0 1

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.