• TeryPV

    Ahoj,

    zajímala by mě jedna věc. Jak je to s fullem během zimy? Je problém s ježděním v nízkých teplotách nebo ve sněhu ? Já jen, že všichni mají „zimáky“ ale já bych rád pokračoval v ježdění na fullu. Chápu, že třeba sůl je problém. Nicméně co ještě může být problém. Pište své postřehy :)

    0 0
    • scret  

      sul, bordel – loziska jdou driv do haje, tlumak potrebuje castejsi servis atd. A to stoji prachy..

      0 0
      • TeryPV  

        Bordel :-O Když mám fula tak v bordelu jezdím celoročně, nekupoval jsme ho na ježdění po čistých asfaltkách :D

        0 0
        • Smazaný účet  

          snaly bordel je horsi nez obys bordel…navic vyjet v zime = 98% sance ze se vratis zahnojeny…v lete je ta sance mensi. Navic tesneni pracuji pri trochu nizsi teplo, tkaze nejsou tak pruzna, olej tak nemaze…

          ale hlavne sul se svina koroziva a nechat reznout plecku tam neboli:)

          0 0
        • Seky  

          Největší problém je v zimě sůl, tomu se chce úplně vyhnout jinak to nezachrání ani sebelepší údržba. No a zbytek je o tý údržbě. Po každý vyjížďce omýt, vysušit a namazat + nejlépe nechat doschnout někde v teple než to strčím do nevytápěný garáže.

          0 0
          • TeryPV  

            Tak kolo mám pěkně v teple v bytě:) Miláček má své místo :) A mazání a čištění provádím po každé vyjížďce, sice je to asi magořina, ale starám se hold o něj :) Jo ta sůl to chápu, to vím že i na HT byl problém… Ale jinak při denní údržbě by teda asi s ničím jiným problém být neměl…

            0 0
            • hony007  

              Magořina je psat hold tam, kde patří holt. Něco jako tahat nůž tam, kde se bude střílet.

              0 0
        • MirosPikos  

          To je chyba, spousta lidí jezdí s fullem výhradně po cyklostezkách :-D

          0 0
        • scret  

          tak proc se ptas, kdyz odpoved, dle tebe spravnou, znas???

          Pisu ti proc lidi vozej v zime nejakyho bahnaka, nez svoje „jednickovy“ kolo… To jestli ho budes macet ve slanejch sra..kach tvy kolo je mi uplne burt!

          0 0
          • RUMcajs  

            Jestli nekdo dojizdi po prosolenych chodnikach a silnicich do prace tak chapu ze se vyplati nejaky stary kolo.

            Ale na prekonani mesta a nasledne nekolikahodinove litani po lese si vzdycky vemu kolo na kterym jezdim celorocne.

            0 0
            • scret  

              tak je to o tom, kdo chce resit a „platit“ v zime fulla… Pochybuju, ze po kazdy vyjizdce clovek da kolu potrebnou peci a jak tu bylo receno, nejedna se jen o sul, ale o nizke teploty – tesneni atd.

              Ale pokud nekdo ma kolo na dve sezony, pak ho streli a kupuje nove, to bych taky neresil a jezdil…

              0 0
              • RUMcajs  

                Vidlice a tlumic ma jit do servisu kazdou sezonu na vymenu oleje atd.

                Kdybych nasledoval doporuceni FOXu, tak bych mel posilat tlumice do servisu tak 4× – 5× za rok.

                Takze vymena tesneni je prkotina.

                Co se lozisek tyka, tak zaklad je delat si veci sam.

                Pak clovek plati jen za material.

                Na Cube jsem menil vsechna 1× za rok.

                Zatim jsem byl na kole v roce 2012 81×, 149h ciste jizdy, 1865km.

                Kdyz rozpocitam udrzbu na hodinu jizdy, tak je to levnejsi nez sedet u televize a jist.

                0 0
                • scret  

                  tak doporuceni servis.intervalu vyrobce je precijenom pro normal.bikera silenost, to by clovek nedelal nic jinyho…

                  priznam se, ze ani nevim, kolik hodin jsem letos na biku stravil, ale kilometrove to bude minimalne urcite ke 3tis.km…

                  Delat si sam, ano, ale i tak musis zapocitat cas… a loziska? na fulla klidne za 2tis.kc a to s..ani pri prelisovavani…

                  A sedet u TV neni drazsi, spis naopak:) Na kole musis jist taky a jeste si pak udelas hlad, az prijedes domu:))

                  0 0
                • McBlacky  

                  nj ale ne všechny věci lze servisovat. Dost fulů má v zadní stavbě kluzný ložiska a ty když se vymelou máš smůlu. Takový kolo pro zimní provoz moc vhodný není.

                  0 0
                  • kOmE  

                    To uz snad dnes ma jen par kol. Ja osobne nikdy nic s kluznejma pouzdrama nemel.

                    0 0
                    • McBlacky  

                      z rozšířených modelů to má třeba NinetySix i v carbonu. A myslím, že bys to našel u dost kol, až překvapivě. Ty malý čepy u zadního kola u přepákovaných jednočepů jsou často kluzný. Někdy i u vahadla, pokud je malý výkyv.

                      0 0
        • RUMcajs  

          Moje rec.

          Cim vic bahna, tim vic biker!

          0 0
    • mirabike  

      třeba FOX nedoporučuje provoz svých tlumičů a vidlic pod +6st. … jezdím s nima i pod –10, ale vím, že může nastat problém… a soli ale se vyhýbám jak čert kříži…

      0 0
      • TeryPV  

        No tak pod –5 asi moc jezdit nebudu :) No to je drsný +6 vždyť to bych mohl jezdit snad jen v létě :)

        0 0
        • TeryPV  

          Jinak sůl je sviňa…to je jasný, nicméně pokud je to jediný co mě má trápit, tak se ji budu vyhýbat :)

          0 0
      • McBlacky  

        někdy se stane že ti uteče vzduch z vidle nebo tlumáku. Výjimečně i olej. Gumové části nemají tu pružnost.

        0 0
      • ememem1  

        jaky problem?

        0 0
      • fíha  

        Ale fuj, toto tam vazne niekde pisu? To som nevidel. Ale ani nehladal..

        0 0
        • jonti  

          Nepisu to nikde, ale vraveli mi to servisaci. Jediny problem som mal s tlmicom asi pri –5, ked bol dlho neservisovany a vzduch mi vyrazil tesnenie. Stacilo namazat vzduchovu cas, za par stoviek CZK a bolo po probleme.

          Inak vozim uz vela rokov full aj v zime a nemam problem.

          0 0
          • fíha  

            Este ze tak. Uz som myslel, ze porusujem Co Je Psano. To by som v porusovani musel pokracovat.

            Inak tri sezony bez problemov, dosiahnute jednorazove maximum –13C.

            0 0
      • wbiker  

        Zrovna dneska jsem měl s vidlicí fox problém. Už od půlky vyjížďky jsem jel s menším tlakem vzduchu a dojížděl jsem posledních deset kiláků s prakticky pevnou vidlicí. Ztuhlo to tak, že ani při odlehčení se skoro nevracela a při zatlačení se chovala jak se zapnutým lockem. Máte někdo podobnou zkušenost? Kdyby bylo mínus 15 tak neřeknu půl slova, ale hned jak jsem dojel jsem koukal na teploměr a bylo 6°C.

        0 0
        • scret  

          „Už od půlky vyjížďky jsem jel s menším tlakem vzduchu a dojížděl jsem posledních deset kiláků s prakticky pevnou vidlicí“

          tzn. vidlice byla vyfoukla tzn. bez zdvihu?

          0 0
          • wbiker  

            Nebyla, jen byla měkčí než obvykle. Před chvilkou jsem byl kolo kontrolovat, je ve vytápěné místnosti, tlak je skoro-předpisových 70 psi a chodí v pohodě. Tak to bylo jen tou zimou. Jen mě překvapilo, že už při + 6°C se to chová takhle.

            0 0
        • vlk  

          Nevím jakou přesně vidlici Fox máš, ale asi to nebude problém vzduchu jako takového(asi vůbec ne vzduchové patrony) ale spíše maziva vidlice.Nepřed­pokládám, že by zamrzla nějaká záklopka na přepouštěcím ventilku u tlumiče. U některých vidlic a tlumičů není od věci dávat na zimu řídčí olej.

          0 0
          • wbiker  

            Jj, máš pravdu. Asi jsem se trochu zbytečně polekal, bylo to fakt jak kdybych místo vazeliny použil lepidlo.:-) Mám nejzákladnější F32 RL, loňský ročník.

            No výměnu oleje asi přenechat na švece, abych nepřišel o záruku, že?

            0 0
    • kOmE  

      Jelikoz po silnicich jezdim minimalne ,tak je mi to fuk a na jare,v lete,na podzim,i v zime jezdim to same ,tak i na tom samem kole. Jen v zime ho vetsinou oplachnu po kazde jizde a maznu co je potreba.

      0 0
    • vlk  

      Normálně jsem jezdil oba své dřívější fully v zimě.Akorát , to mám do lesa kousek a tak většinou jezdily v soli minimálně. Nynější full má všechny ložiska na utěsněných průmyslech a už asi 5 tý rok stále na původních ložiscích-bez vaklu-vše OK, bez jakýchkoliv problémů.To by mu teoreticky více vadily na ložiska brody než zima-ale vše bez problému. Kolo si servisuji sám.Předchozí dřív praskl než se stačil udělat nějaký vakl.

      0 0
      • mastihuba  

        tydle čísla mne udivují. Ložiska jsem dělal x-krát a i u marinu, kterej to má slušně ošetřený byly po dvou sezonách kaput. Oddělání krytek a domáznutí vazeliny to trochu oddálí, ale všelék to není.

        0 0
      • RUMcajs  

        Kolik hodin rocne jezdis?

        0 0
        • vlk  

          jj asi to bude tím, když jsem si dal tu práci to přibližně spočítat tak jen nějakých 200h ročně, což není zrovna moc.Dříve to bývalo lepší.

          0 0
          • RUMcajs  

            Tak to je nadherny.

            Pri takovem nasazeny jezdit 5 let na jedna loziska, to je sen.

            0 0
            • ememem1  

              jako chlapi co s tymi loziskammi robite? tolko +/- najazdim aj ja(zima, leto, bahno nebahno (aj ked ho nevyhladavam), wapkujem) a este v zivote som s loziskami na rame nic neriesil a to mam pomaly 100kg. co s tym ako robite ze to po dvoch sezonach musite menit?

              0 0
              • Rudyshy  

                mozna bude problem prave ten pocet kilometrov/cas a povrch.

                niektory mame 200h do 1/4roka ako nic a to sa povazujem len za fandu :)

                0 0
    • antt  

      já bych spíš viděl problém v tom, že po nějakém času v mrazu naroste sag (vzduch zmenší svůj objem) a kolo chodí neustále po dorazech. To že je sůl swiňa je ale bez debat

      0 0
      • gargamel  

        pproto není od věci na zimu foukat vyšší tlaky ;-)

        0 0
        • antt  

          proto není od věci, krom foukání vyšších tlaků, vozit s sebou neustále vysokotlakou pumpu :)

          0 0
          • gargamel  

            To taky. Já to teď vyřešil koupí pumpy, která umí foukat jak pneu, tak vysoký tlak do tlumičů.

            0 0
            • antt  

              to by mě zajímalo, link by nebyl? :P

              0 0
              • McBlacky  

                topeak to dělá třeba

                0 0
              • gargamel  

                Já mám tuhle je to bez manometru, ale na dofouknutí v terénu to stačí.

                0 0
                • antt  

                  to vypadá zajímavě, díky za inspiraci, asi napíšu ježichovi o něco podobného

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Celou dobu vozím sebou tuhle a stačí.

                    0 0
                    • TeryPV  

                      Zeptám se.. To se nějak přepíná… jen aby se tím kolo nefoukalo hodinu :)

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        To šedivé na konci rukojeti je otočné, má to dvě polohy, normální a vysokotlaké. Parkrát jsem píchnul a celkem to i šlo. Ukazatel nic moc, je malý a nepřesný. Foukání tlumičů jsem na cestě ještě nepotřeboval ale zkoušel jsem to doma a při sundavání šlaušku mi vždy dost uteklo, řešení je přefouknout. Primární účel tj. vození sebou pro případ nouze splňuje, lepší než vozit dvě. Doma mám normální velkou pumpu a na tlumiče jsem uvažoval, že koupím nějakou lepší a přesnější ale doteď jsem se k tomu nedostal… :-)

                        0 0
                        • antt  

                          tak za ty peníze by to i stálo za vyzkoušení :) díky za typ

                          0 0
              • RomanH  

                Ja premyslim o Toolmanatorovi 3 od Blackburnu. Pumpu na kola vozit takovou, ktera mi vyhovuje, a pro pripad nouze mit tu pupicku na vidlice v naradi. Mate s nim nekdo zkusenost ?

                0 0
                • McBlacky  

                  má to hrozně krátký bity. Tím se nikam nedostaneš. Třeba klasicky smyk, jak uchycení tak lanko s takovým bitem nemám většinou šanci

                  0 0
      • kOmE  

        Tak to zalezi na tlumici a vidlici. Ja to na svem kole nepoznam.

        0 0
        • antt  

          spíš záleží na té okolní teplotě

          edit, no jak jsem tak nahlédl na ty Tvé zdvihy… nedivím se, že to nepoznáš .)

          0 0
          • kOmE  

            To je jasny:D. Ale ne kazdej tlumic je na to tak haklivej. S monarchem a ani s vividem air nemam s teplotou problem. To same s vidlici. Jezdim jsem teda jen 36tkovy Floaty.

            0 0
            • antt  

              mě loni při cca –20 začal full na floatu natolik protestovat, že jsem raději nasadil pěší chůzi, než to huntovat.. A to jsem byl venku slabých 40 minut

              0 0
              • kOmE  

                v –20 uz ale moc lidi nejezdi. To uz je na kuklu. Do –10 se da jezdit jeste obstojne. Niz uz moc ne ,to si pujdu uz radeji zabehat.

                0 0
                • antt  

                  tak na kuklu určitě, já si pořídil buff cyclone a paráda, posunulo to možnosti o hodně dál :)

                  0 0
              • tonik666  

                Radší v zimě na pevňákovi. O víkendu chodila vidlě výrazně víc do zdvihu, nejspíš nižší teplotou (okolo 0). Nechce se mi pokoušet, že se to pokazí..

                0 0
      • ememem1  

        bozemoj.

        to si cital alebo to tak nozaj mas?

        (bavim sa o tom zmensenom objeme vzduchu, sol je jasna, tam neni o com))

        0 0
        • morlo  

          Nevim, co ti na tom přijde nepochopitelný – tlak vzduchu (při konstantním objemu) nebo objem vzduchu (při konstantním tlaku) s klesající teplotou klesá. Pokud nafoukáš tlumič na 200 psi při 25 °C a vyjedeš ven, kde je 0 °C, tlak poklesne na 183 psi. Platí, že tlak/teplota (nebo objem/teplota) = konstanta

          0 0
          • ememem1  

            ja viem co je to stavova rovnica len nechapem preco by to malo sposobovat neustale chodenie na dorazy :-)

            ale inak si to myslim vystvetlil tuna celkom dobre.

            0 0
    • konarider1  

      Pohoda, kolem –15°C mi začal tuhnout tlumič s vidlicí, ale jezdit se dá!

      0 0
      • RUMcajs  

        To muze byt tuhnutim oleje a vazeliny.

        Preci jenom 40–50 stupnu rozdilna teplota mezi letem a zimou se na oleji projevi.

        0 0
        • ememem1  

          presne tak, vzduch hra rolu tak desatinu percenta.

          0 0
          • morlo  

            Na tuhnutí a nižší citlivost má vliv skutečně hlavně vyšší viskozita oleje, ale taky menší poddajnost gumových a plastových těsnění/stíráků, vzduch tady ale má vliv v tom smyslu, že snižuje tlak, což může jít proti nižší citlivosti, na druhou stranu efekt vyšší viskozity a tuhosti gumy a plastu je převažující.

            0 0
            • Rudyshy  

              suhlas, pre koumakov staci rozdelat tlumic a dat tam jiny olej. pravdaze hovorim o jednoduchsich vidlach u ktorych sa to da zvladnut za 10–15min (RS,SR)

              0 0
    • mr.antik  

      nikdy jsem žádný problém nezaznamenal…

      0 0
    • Kosta  

      Zdravím, jezdím sice na HT, ale víceméně celou zimu, rád bych se zeptal stejně postižených, jak/jestli vůbec řešíte zmrazky okolo stíráků/na vnitřních nohách vidlice? Přece jenom bordel v kapalném stavu stíráky poberou, ale třeba při mínus 10 při propružení to musí být na vidlici znát, ne? Já jsem teda zatím žádné opotřebení nepozoroval, ale zajímá mě to…

      Jinak dáváte třeba někdo na zimu řidší olej? :-)

      0 0
      • šlapatko  

        jezdím celou zimu a ideální je pevná vidla.

        0 0
      • siafu  

        v Brně raději pevnou, odpružená max. na sezónu – na můj vkus je kolem toho moc práce + cena servisu, NH…

        0 0
    • daymaker  

      full v zimě ja základ… víc to houpe! pokud nejezdíš v soli, nebo minimálně jako transport do lesa, tak sníh je čistá voda a ostatní je stejný bordel jako v létě… takže pseudoleštiči nejezdí, ostatní ano… .-)

      pak pohon a tlumení přetři hadrem(max. umyj vodou) a namaž, toť vše…

      0 0
      • antt  

        dovolim si nesouhlasit, jestli si nekdy jel na odemklem fullu ve snehu, tak musis vedet, ze to skwnro nejde. Neco jineho je zmrzla hrbolata pesixa, tam naopak odpruzeni prijde vhod, pokud funguje jak ma

        0 0
        • daymaker  

          tak tam nejede moc ani HT, to nebude ani moc tak tím tlumičem… .-)

          0 0
        • mirabike  

          blbost…

          0 0
        • marapara  

          Ono to v 15–20 cm prašanu nejede ani nějak na HT, natož tak na fullu :). Když je jen zmrzlé bláto, tak 5 cm prašanu, tak je to zábava na fullu :)

          0 0
          • antt  

            tak 20cm už je na prujezd dost, ale třeba těch deset na pevňáku ještě jde, s fullem už míval problém, jak se to s každým šlápnutím zabořuje do zdvihu – sněhu

            0 0
    • goofy  

      Treba se akorat vyhybat soli, ale jelikoz se cestam vyhybam jak cert krizi (kor v zime), tak neni problem. Po vcerejsku treba kolo vypadalo takhle :-)

      0 0
    • šimlos  

      Normálně na fullu přes zimu jezdím,kolo pak opláchnu na dvorku teplou vodou a je to.

      0 0
      • scret  

        pokud je ta moznost, neni problem.. Pokud nekdo bydli ale treba v panelaku, sprchuj to pokazdy ve vane…:))

        0 0
        • ebolak  

          to nedoporucuju, vyzkousel jsem to a bahno se nerozpusti na hnedou vodu, ale vznikne hodne jemnej pisek, kterej nasledne ucpe sifon…

          0 0
        • šimlos  

          Já bydlím v činžáku,kdepak domek v satelitu,myslel jsem dvorek ve vnitrobloku,před panelákem se dá ale umýt kolo taky :-)

          0 0
          • scret  

            jak kde:) kdyz jsem bydlel v panelaku, bylo to zcela nemozne pred barakem… nez dojdes pro kyblik, uz nemas co myt:))

            0 0
            • Smazaný účet  

              …prijdes pred barak, oklepes bajk, vyneses bajk do tretiho patra, shodis cast veci, popadnes ostrikovac, po pul patre sneses bajk a ostrikovas, umyjes bajk, vyneses vsechno nahoru, utres chodbu:)

              0 0
              • scret  

                tak da se i takto, to je pravda:)

                0 0
                • RUMcajs  

                  Vylozim bike z vozu, umyju na dvorku, omlatim z nej vodu a hura do jidelny.

                  Proste to cyklistiku zeru!

                  0 0
        • miloso  

          Ježišmária, to je argument, to je taký problém zobrať kýbeľ teplej vody von??? Fakt, čo čítam tie výhovorky prečo v zime nie, prečo v lete nie, prečo v daždi nie a podobne, mám dosť. Ten kto chce jazdiť hľadá spôsoby ako a ten, kto nie, tak dôvody prečo nie. Pozdravujem všetkých leštičov, niekedy vás nechápem.

          0 0
          • scret  

            ale to viszejoo:))

            v tvym veku jsem nebyl jiny:)

            0 0
          • fíha  

            jazdim v snehu, pretoze mi zadara vylesti bajt tak, ako z fabriky nevypadal. Ale kebych musel do lesa cez kilometre soli, pripojim sa k zoznamu Tvojich oblubencov.

            0 0
      • marapara  

        Bydlím v bytě, takže když dojedu v zimě z vyjížďky a mám kolo od sněhu, tak ho hodím na hodinu do sklepa, ono to okape, oschne a pak to jen hodím do bytu nahoru a je to :). Ještě ho otřu a máznu a je to. Jezdím hlavně tak, abych se pohyboval po zamrzlých polích a lesích a ve sněhu. Takže soli se vyhýbám.

        0 0
    • ClAyD  

      Ideální by bylo nějaký zimákový celopéro:D

      0 0
    • petrun  

      Sůl je svinstvo, žere všechno. Na zimu mám celopevňáka, jednu vidli už jsem kvůli soli pohřbil.

      0 0
    • b58  

      Tohle bude moje třetí sezona na fullu (Lapierre X-Control) a zatím naprosto bez problémů, je pravda, že se po každé vyjíždce snažím kolo co nejvíce vyčistit a v soli jezdím jen minimálně (zlatá Vysočina). Takže jen do toho, není se čeho bát, když člověk po vyjíždce nenechá kolo jako kouli bahna, soli a ledu a věnuje trochu času očistě.

      0 0
    • BigKarel2  

      cajk

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.