Crossové pláště - velká zátěž

30 nepřečtených
  • P.B.

    Ahoj, vyhledávač mi nic zajímavýho neukázal, tak se zeptám, jistě je tu hodně lidí se zkušenostmi na dané téma.

    Vozím na crossovým kole syna v dětský sedačce a už mi odešel druhý plášť během nějakých 1000 km. Neměl jsem žádnej problém s defektama, jezdím skoro 100% po silnici, foukám na max. povolenýho výrobcem – aby to aspoň trochu jelo.

    Odešly oba následujícím způsobem – při jízdě najednou zaregistruju nějaký pravidelný házení zadního kola, zastavím a vidím, že se v jednom místě plášť zkoutil do takovýho esíčka, asi nevydržely vlákna. V obou případech jsem díky bohu opatrně dojel. Problém bude asi v kombinaci huštění na max. a hmotnosti – já 92kg, synek 16 kg, sedačka tak 3kg.

    Chci vybrat nějaký kvalitní plášť, tuším že hlavně mám koukat na TPI a na nejvyšší povolenej tlak, ale u každýho, kde je uvedená hmotnost jezdce, je max. 100kg.

    Poradíte mi nějakej odolnej? Předem díky.

    0 0
    • Smazaný účet  

      Co to bylo za plaste? Porupany plast bys mohl zkusit reklamovat…

      Imho foukas na zbytecne vysoke tlaky…

      0 0
      • P.B.  

        První by tušim Speed Max, dost starej, tak mě to nepřekvapilo, byl i sjetej, už jsem uvažoval, že prohodim přední za zadní. Druhej nějaká Kenda z kamennýho krámu asi za 350. Paragon jsem samozřejmě vyhodil, jinak bych to reklamoval.

        Foukám na max, protože se bojim defektů a jak jsem psal, aby to jelo :-)

        0 0
        • pepek  

          Tak kup plášť, co má ten max vyšší.

          0 0
          • nox159  

            jenze kdyz budde mit vyssi max a bude foukat na max tak si moc nepomuze a za chvili rozesere i rafek :D

            0 0
            • pepek  

              pokud změní strategii, může foukat na původní max, které ovšem už max nebude a je v pohodě :-)

              druhé, optimální řešení je nechat šklebáka doma

              0 0
              • nox159  

                jedine spravne reseni je foukat na bezny tlak ;-)

                0 0
                • P.B.  

                  takže plášť na 6 barů a hustit tak na 5 – 5,5 a bude po problému.

                  Díky za rady, jdu hledat.

                  Ze silničky mám vyzkoušeno, že čím větší tlak, tím menší valivej odpor – u stejnýho pláště. Samozřejmě menší pohodlí.

                  0 0
                  • pepek  

                    a kolik tedy bylo to max dosud? :-)

                    0 0
                  • nox159  

                    treba to mas vyzkouseno spatne ;-)

                    jinak pokud tak moc resis valivy odpor tak doufam ze uz duse davno nevozis…

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Dokud bude u strategie nafoukat to na maximum, tak ať tam ty duše raději nechá. Tohle není dobrá strategie ani pro silniční UST pláště.

                      0 0
                      • ememem1  

                        preco? maju snad nejaky iny lmit? ci maju pri vyssich tlakoch tendenciu vyskakovat z rafiku? sa pytam lebo ked ojazdim co mam tak to skusim tak aby som bol v obraze.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Limity mají o něco nižší. Jestli si pamatuju dobře, tak Hut. Fusion 3 mají limit 125psi. Svoje maximum by vydržet měly, ale stejně se tak ztrácí přidané vlastnosti bezduší.

                          Já je foukal na cca 90/100psi a i při tomhle tlaku jely parádně.

                          0 0
                          • ememem1  

                            ok, 125–130 je v poriadku, to je podla tohoto dostatocne. na rafikoch stejne pisu tusimze 120psi.

                            0 0
                  • Smazaný účet  

                    co foukat tak na 4bary a se klebakem nehledet na prumery?

                    0 0
                  • MlokCZ  

                    To máš ale vyzkoušené špatně. Vždy to platí jen do určitého tlaku a pak už valivý odpor neklesá vůbec. A to ještě pouze pro opravdu pěkný hladký asfalt. Na horším asfaltu může jet lépe i nižší tlak.

                    Čas od času je třeba sem tenhle odkaz dát :-)

                    http://janheine.wordpress.com/…nd-pressure/

                    0 0
                    • borda  

                      Jenze on ma zatez 120 kg a 35 mm ritchey speedmaxy. Tak to asi spatne vyzkouseny nema, pac se tezko dostal vubec na tu zlomovou hodnotu :-).

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Tu hranici v tom grafu už překročil. Ten graf je pro jedno kolo a když vezmu zadní, tak tam mu vychází kolem 70kg. A to mu vychází tak na cca 5,3 atm. A přední tak na 4.

                        0 0
                        • borda  

                          Mas to nejaky moc „kolem“ a „cca“ :-) Muzeme se shodnout, ze se na ni tak mozna dostal. Moc se mi tu nechce slovickarit a dohadovat se u cca hodnot o prekroceni, nebo neprekroceni o 0,5 bar. Tohle ma smysl ukazovat lidem, kteri na biku foukaj 4 bary, vazej 70 kilo a myslej si, jak jim to diky tomu perfektne jede.

                          Ja mu hlavne chci rict, at tam nefouka 4 bary a koupi si silnejsi plaste. Tot vse.

                          0 0
                      • MlokCZ  

                        A hlavně psal o tom, že to má vyzkoušené na silničce, že čím větší tlak, tím menší valivý odpor. A to bylo obecné tvrzení.

                        0 0
    • borda  

      Zkusil bych schwalbe marathon s greenguard. Cim sirsi, tim lepsi. Jsou foukat do tusim sesti bar.

      Jsou drahy a tezky, ale mely by neco snyst.

      Jinak rady se snizovanim tlaku (a bezdusema) jsou na prd.

      Dulezity je vyprdnout se na 35 mm gumy, dat alespon 40 a foukat tak tech 5,5 a vys (co ta guma dovoluje).

      Zkroutily se ti bezpochyby mj. proto, ze ty speedmaxy rozhodne 5,8 tlak povoleny nemaji.

      0 0
      • Jakobo  

        Presne tak, nejake Marathony. Tyhle plaste jsem ted mel na Korsice (ja, kolo a bagly pres 110 kg), jenom to byly 26×2.0. Po 1700 km predni porad jako novy, zadni mirne sjety, ale jeste min 5–10 000 km snese.

        Kdysi jsem na podobne akci sjel Rubeny stejne kategorie az na tu fialovou hmotu po asi 400 km.

        Ale to, co popisuje bude spis problem vysokeho tlaku a snad nejakeho lehkeho plaste, ty byc zvolil aspon 622–40 a obecne spis tezsi, zadne slupky, speedmaxy 35 nebo i 40 mm maji snad jen 350 –400 g!

        A jeste pro zakladatele, tech 100 kg na plasti – neni to spis max hmotnost na jeden plast?

        0 0
      • jecnak  

        +1

        0 0
    • juice  

      http://www.bikesport.cz/…rovy%29_1699

      sice 35mm, ale rychlý, max. 6 bar

      0 0
    • Jetson  

      No nevím, jestli nefoukáš zbytečně moc. Mám kámoše, kterej má hrubě přes 120 kg někdy až 140kg. Nikdy nekoukal na tlak. Prostě foukal tak, aby to jelo po gumě a ne po ráfku. A běžně navrčel na různých pláštích 2000km přes. Když jsem třeba viděl jeho Cross SmartSamy, tak měly ke 3000km, vzorek chyběl a zrovna se je chystal měnit, že už 2× lepil.

      Když jsem loni začal zase trochu jezdit, tak jsem taky řešil tlaky a zamykání vidle a jánevímcoještě. Teď prostě sednu na kolo a jedu.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.