• NikyBoom

    Ahoj. Chtěl bych se zúčastnit jednoho maratonu u nás na moravě. MTB nemám a ani ho neplánuju. Vzhledem k tomu že ten závod není žádná divočina a navíc se mám docela rád, tak jsem si řekl že to pojedu na Crossovém kole – v tom problém není. Problém ale je že mám jenom úzké a hladké pláště které jsou fajn na cyklostezku ale do lesa fakt ne-e. Pláště bych chtěl MTB protože budou asi přece jenom odolnější než crossové – což se hodí když pojedu v kategorii nad 100kg :-D a také co nejšírší protože bych se rád v zimě svezl i na sněhu jestli nějaký bude. Vzhledem k šířce zadní stavby tam dostanu asi maximálně 622–50 aby tam byla i nějaká rezerva kdyby se mi podařila vyrobit osmice. Padly mi oka pláště Maxxis BEAVER s kevlarovou patkou. Neví někdo jak jsou v reálu široké? Druhá otázka – nemám zkušenosti s kevlarovýma patkama – dává se do nich klasická duše?

    0 0
    • scota  

      Doporucil bych ti Continental crossride 47×622, ktere mají stejny vzorek jako x-king.

      0 0
    • Pán z Dubu  

      Odolnost proti průpichu nemusí být větší než u krosových plášťů. Porovnej si třeba jen hmotnosti plášťů kros : MTB ve stejné cenové hladině. Některý kevlaráky jsou takový šlupky, že je jinak než s duší nelze provozovat. Objem pláště poslouží jako ochrana ráfku, dezén k terénní adhezi.

      Co se týče prostupnosti vidlí – tam asi OK. U zadní stavby pamatuj i na marast zachycený v bočních figurách dezénu. Když to bude naknap podřeš si rám až na Al a možná bys i zasuckoval kolo. Tzn. dozadu buď ubrat na objemu, nebo objem s minimálním zejména bočním dezénem (hrabání zadního kola díky nezvládnuté technice důsledného zatížení kola při záběru v kategorii nad 100kg nepředpokládám).

      Ad duše) Odolnější průpichu, svižnější a lehčí (nikoli než ultralajt butyl) jsou latexové duše. Pročti si tu vlákno o nich.

      0 0
    • Erknold  

      docela mě teď potěšil i Smart Sam 47×622, ale když vidím ty odkazované, tak ty mají ještě hrubší vzorek. Takže nic :)

      0 0
      • lassie  

        Než jsem si konečně pořídila bike, jezdila jsem léta na krosu, kolo zpřevodované na horské převody, vpředu právě Smart Sam 47*622, vzadu Author Rollingstone 42, ta kombinace se víc než osvědčila i v terénu. Jednu chvíli jsem tam i nazula Ritchey speed max na 29, 2.1 a dozadu tu 47, jenže to už byl takovej neobratnej tank a příšernej valivej odpor. Tak jsem se hodně rychle vrátila k původní kombinaci. Není to drahý ani to bůhvíco neváží.

        0 0
    • NikyBoom  

      Ještě jedna otázka trochu mimo – ale nechci zakládat nové téma. Věčně mi v těch vedrech praskají duše u ventilku když kolo stojí. Mám pláště pro max 70psi – foukám na 60 a stejně to praská. Na obou kolech a různé značky. Na kolik to foukat aby to nepraskalo?

      0 0
    • Jakobo  

      Na to kasli. Ja jezdim maratony na krosovem kole s pevnou. Naposled jsem mel uzke CX plaste nabouchane na 4 atm, nekde proti 2" ztratis, jinde ziskas. Takze na plastich zase az tak nezalezi. Pokud to neni nejaka divocina, projedes to na cemkoliv. Hlavne aby ty plaste nebyly sjete a moc tezke.

      0 0
    • NikyBoom  

      Vzhledem k ceně asi zkusím ty Schwalbe Smart Sam. Vypadají solidně a mám tuhle značku na všech kolech.

      0 0
      • Jakobo  

        Nevim co mas presne za krose resp. jak sirokou stavbu a vidlici, ale byly tady nekolikrat doporuceny na krosy Geax Baro 2.0. Jsou pomerne uzke, vazi snad jen 350 g, rychle a drzi. Kupoval jsem je na kolonetu, nedavno tam byly za 350 Kc. Nicmene posledni zavod jsem objel na tomto http://www.kupkolo.cz/…i-bok_z5344/ Drzely vyborne na kamenech, pohodli samozrejme necekej, ale ucel splni. Pres svou nizkou hmotnost maji snad i nejakou ochranu proti defektu, coz je plus.

        0 0
    • scota  

      Maxxis Beaver jsou gumy do bahna, Smart sam na cyklostezky, takže na maratony není ani jeden.

      0 0
    • ZbynekN  

      Já teď nakrosu vozím Ritchey a zatím dobrý.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.