Bolest kolen a mrtvění chodidel

34 nepřečtených
  • Hrozen

    Dobrý večer,

    Od té doby, co jsem začal jezdit na kole 4× týdně (20km 1h) jsem začal pociťovat bolestiobou kolen ( čéšky ) při jízdě i pár dní po vyjížďce. Při delších výjezdech do kopce cítím i tlak na hrázi a tříslech a zdá se mi, jakoby mi mrtvěly prsty na nohou. Snažil jsem se měnit výšku sedla a posunout sedlo aby kolení kloub byl nad pedálem, když jsou kliky vodorovně se zemí ale problémy přetrvávají. Budu rád za každou radu a připomínku. Snad bude na přiložených fotkách něco vidět.

    • KRoser  

      Z fotek nevypadá nic, že je očividně špatně. Pokud ti koleno při šlapání neuhýbá do boku pak je to nemožný vyřešit takhle po internetu. Z mojí zkušenosti bych začal s vložkou do bot (ta dělá při stabilizaci nohy a kolene zázraky). Zkus si změřit výšku klenby návod zde pak už jen kup příslužkou barvu specialized vložky do bot (červená=nízká, modrá=střední, zelená=vysoká, porovnání klenby zde). Pak bych se podíval na posunutí kufrů. Vybodni se na nějaké nastavení palce nohy nad osou pedálu to je prostě blbost a posuň kufry co nejvíce dozadu (k patě) to půjde a o vzdálenost kterou si posunul kufry oproti stávající pozici sniž sedlo, myšlenka za tímhle nastavením kufrů je ta, že pokud člověk neví přesně kam kufry posunout tak poloha více vzadu je na nějaké bolesti mnohem „bezpečnější“. Hlavně si ale nezapomeň všechno pečlivě změřit aby ses v případě nouze mohl vrátit zpátky.

      • babkanakole  

        Jen z osobní zkušenosti, ale podotýkám, že s koleny mám problém obecně:

        Pokud bolí kolena z přední strany, tak sedlo více dozadu než ukazuje teorie, a pak případně ještě i o maličko výš. Poznat by mělo být hned další vyjížďku, jestli to pomůže.

        Ta třísla: zkus špičku sedla velmi nepatrně směrem dolů.

        Jak už řečeno, označ si nebo poznamenej, jak to máš teď. A hýbat s tím postupně – nejdříve zkus vyřešit jen jedno z toho, projeď, a pak pokračuj, nerozhaš si vše najednou. Jak se začne jezdit častěji, je větší šance, že se dříve neznatelný problém na začátku ozve.

      • Hrozen  

        Budu teď na každou vyjížďku zkoušet změnit nastavení kufry sedlo… pak možná i ty vložky. Uhýbání kolen do boku je na škodu ? Někde jsem právě četl, že dávat v horní pozici nohou kolena trochu do strany,by mělo být lepší pro správnou práci kolene

        • Hroch obojzhivelnyj  

          Ne naopak, koleno by nemelo vyhazovat do boku. Aspon podle Specialized BG teorie.

          Kolena jsou nejspis od nastaveni kufru, je treba experimentovat, paty dovnitr, ven, rovne, aby ti to bylo prijemne. Prirozenou polohu pry zjistis kdyz si kleknes na zidli a nekdo te zezadu vyfoti, kam ty nohy vytacis.

          Spesl taky pracuje s bocnim naklonem chodidla ruznyma vlozkama, resi se tim to kmitani kolene do strany.

        • Rychlej turista  

          Kufry musíš nastavit tak, aby nebrálily přirozenému bočnímu pohybu nohy. Pokud při šlapání cítíš, že se ti noha v bočním pohybu zasekne o kufr, je to špatně a bolest kolena je jen otázkou času.

    • petr81cz  

      a nejedes moc na silu ?

    • Lachy  

      Bolesti kolen jsem měl když byla pata vytočena ven. Po přenastavení kufrů pohoda.

      • Hrozen  

        Zkusím natočit kufry aby paty směřovaly víc dovnitř a zítra to pudu projet

        • Pain  

          Jojo paty trochu dovnitř je t přirozená poloha chodidel, když stojíš jdou paty taky vic k sobě a ne rovne nebo od sebe.

    • JanITCZ  

      Muj osob. nazor – podle prvni foto mas osu slapky prilis dozadu(smerem k pate) vuci chodidlu.

      • Hrozen  

        Chápu to dobře, že radíš posunout kufry víc do přední části chodidla ?

      • danielh  

        Zajimave, mi se zdalo prave naopak ze ma kufry moc vpredu abl posunul bych je trosku dozadu k pate.

    • doubeq  

      A jak si jezdil před tím často? Může se jednat i o náhlou zátěž a tělo si musí prostě zvyknout, takže projdi to, co píší ostatní výše a pokud přijde zlepšení, ale ne úplně, tak chvíli vydrž. Mě po prvních trénincích na triatlon bolely kolena z běhání a čas a želatina to napravily.

      • Hrozen  

        Předtím než mi začly ty problémy tak jsem jezdil 2× týdně. V květnu jsem si zkusil dva závody a nadchlo mě to tak, že jsem začal jezdit víc a střídat jet na max a další jízdu na pohodu, a takhle jsem to začal točit… takže v tomto režimu jsem cca 2 měsíce a ty problémy pociťuji asi poslední tři týdny. Chci postupně zkoušet ladit ten posed jak mi zde bylo poraděno. Když to nezafunguje tak možná zkusit i jiné vložky do bot. Možná i sedlo ?

        • doubeq  

          Stejně důležité je i odpočívat, tělo bez regenerace prostě netahá. Zvolni, třeba na 14 dní na ty 2 až 3 vyjížďky s delší pauzou mezi. Kolega se takhle udřel a půl roku byl kantare, že skoro ani nemoh lehce běhat, aniž by mu okamžitě nešla tepovka na vrchol. Dal si voraz a teď zase funguje.

    • scoty  

      S podobnými problémy mi hodně pomohly tretry s tuhou podrážkou a kvalitní vložka pro podporu klenby při šlapání.

      Není to kolo Mko? Kolik měříš?

    • Kacko  

      Zkus různě posouvat a naklánět sedlo a sledovat co na to tělo, k tomu bych pořešil vložky do bot s odborníkem..

      Ale např u bot fizik terra x5 mi ani vložka úplně nepomohla a po 80km mi začínají mrtvět i s lepší vložkou. Což se u jiných bot shimano neděje, takže kdyby výše zmíněné nepomohlo, tak i jiné boty.

      Sedla jsem vyzkoušel 4, než jsem našel typ, který mi na dlouhých trasách vyhovuje – i u něj záleží na sklonu. Jezdím dost kopce, tak mám špičku mírně dolu.

      Další věc je, že je třeba přidávat km postupně. Takže jestli jsi třeba skočil ze 100km týdně na 300km týdně, tak to kolena odrovná.

    • Espen  

      Já kvůli bolesti chodidel vyměnil sedlo i tretry. Na tretrách potřebuji, aby jazyk měl víc materiálu, jinak mi to škrtí nárt a brní chodidla.

      • ronda  

        Když jsem pořídil první tretry (turistické, šněrovací Taho), tak jsem utáhnul tkaničky podobně, jak na běžných keckách. Ani ne po kilometru jízdy z nich byla „španělská bota“, řekl bych i co nevím, aby ta bolest nártu přestala. Stačilo jen povolit. Mám je deset let, nešněruju, mám je jen nazouvací, jen přetáhnu nahoře lehce sucháč.

        • Namtos  

          Já taky tkaničky neutahuji ze začátku jsem je povolil, abych netahal nohu s botou nahoru (zvyk z klipsen) a teď už mi to tak vyhovuje.

    • MartyM  

      S kolenama ti moc neporadim, mozna jestli nemas kufry moc vzadu na bote (zkontroluj jak mas vuci ose pedalu velky kloub na palci), ale to mrtveni chodidel a tlak na hrazi muze resit i jine sedlo ci nepatrne jinak nastaveny uhel sklonu. S mravencenim chodidel muze i souviset jestli moc nedotahujes tretry. Jinak jak psal nekdo vyse, posed mi takto na foto prijde v pohode, velikost v poradku…

    • Hrozen  

      Dneska je to tři dny co jsem se byl naposledy projet a ten pocit v kolenech i po třech dnech klidu je prostě pořád divný. Jak kdyby čéška byla moc volná a při chůzi ze schodů nebo do schodů jako by drhla a nejezdila plynule.. jinak za tu dobu co pozoruji ten problém jsem nikdy necítil namožená horní stehna nebo něco jiného. Proto se mi asi nezdálo že bych něco přetěžoval. V neďeli to zkusím zlehka projet s první úpravou kufrů. Doufám, že hledání problému nebude trvat moc dlouho. Jinak bych chtěl Vám všem co jste si udělali čas a napsali mi nějakou radu poděkovat. Vyzkouším všechny tipy :)

      • Tencovozikmin  

        Proste musis to nastavit tak abys nemel pocit ze te neco nekde omezuje

      • Youda  

        Tak zkus jízdu bez kufrů.

      • platypus  

        Ahoj, jak se jezdí víc je dobrý si v tom udělat pořádek, jak cítím kolena vybodnoutse na výškové metry a natočit něco v rovině kolem řeky, bych se divil kdyby to spasila poloha kufrů, dobrý je občas si vycvaknout jednu nohu z pedálu a točit jednou nohou, vyniknou nedostatky v technice šlapání, taky to může být nevhodný tvar treter.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.