• sil

    Zdravím,
    potřebuji poradit s touto věcí: mám čerstvou (ještě teplou) MX Comp Air model 2005 a v originálním manuálu píšou v kapitole „Rebound adjustment“ následující: „When turning the adjuster counterclockwise, you will increase the rebound hydraulic braking, making the fork slower during the rebound phase.“ A v českém manuálu „Příručka pro uživatele“ od Bartoníčka je: „Otáčením regulačního prvku ve směru hodinových ručiček můžete zvyšovat tlumení odskoku, zpětný chod vidlice (odskok) se tak zpomaluje“.
    Tak jsem z toho jelen – že by se to v modelech 2005 otáčelo na druhou stranu? Spíš si myslím, že to je v tom českým blbě přeložený. Jak je to prosím správně?
    Dík, Sil

    0 0
    • wertigo  

      obecne bych veril spise originalu i kdyzn i tam se muzou seknout. napis mejl na marzocchi at ti potvrdi jestli ta veta z prirucky plati.

      anebo to zkus metodou pokus/omyl – snad prijdes na to jakym smerem otacet aby odskok zrychlil/zpomalil.

      0 0
    • kovar  

      věř spíš originálu, obecně latí, že české překlady manuálů jsou nepřesné až lživé. Už dávno se otáčením šroubu po směru hod ručiček snižoval útlum (nebo? ten štelovací šroub má levý závit), takže je velice pravděpodobné, že tomu bude u 2005 taky tak.

      0 0
      • Air  

        muzu se zeptat? – a kdyz dam utlum na minimalni, tak z toho bude neco jako netlumena MZka nebo to bude tlumit i tak?

        0 0
        • vlty  

          trochu tlumit to musí vždycky, protože ti pořád zbývá tlumící patrona v druhé noze…

          0 0
          • Air  

            a to se serizuje jen v jedne?

            0 0
            • Pá-dlista1  

              A manual, manual mas?

              0 0
              • vlty  

                jo jo, šrapnel… :)

                0 0
              • Air  

                kdybys napsal JO nebo NE, tak by ti to zabralo jen 2 stisky klaves… ale to bys nesmel byt padlista :)

                0 0
                • Pá-dlista1  

                  Kdyby ses do nej podival, nemusel bys psat vubec. Ale to bys nesmel byt vzduch:)

                  0 0
                  • sil  

                    Zdar,
                    hele borci místo plýtvání energie na posledních 3–4 komentářích k tomuto příspěvku mi raději vysvětlete následující:

                    • když jsem si s tím interním štelováním útlumu hrál a zvýšil ho hodně (utáhl šroub proti směru hodiručiček téměř nadoraz) tak se mi zdá, že to má vliv i na pružení ve smyslu, že vidla je potom tužší a nereaguje tak dobře na menší překážky. Neměl jsem to zatím nikdy rozdělaný, takže nevím přesně jak tam ty střeva sou dělaný – ten olej při pružení/tlumení protéká nějakými otvory, které mají stejný „odpor“ oběma směry nebo jsou tam nějaké záklopky pro jeden směr? Podle toho jak se to chová bych tipoval na variantu první.

                    Ukažte se odborníci… :-)

                    Sil

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Tak teď jsi mě zmát. Koukám na manuál, píšou že ssv (trysky) tlumí zpětný chod a o tlumení během stlačení hovoří ve spojení s hladinou oleje. Ale řek bych že to není přesný vyjádření, hladina oleje reguluje progresivitu kroku, akorát oni tomu řikaj tlumení (vyšší hladina způsobuje rychlejší nárůst síly a tedy dřívější zastavení stlačení), já bych tomu tak neřikal. Nevim jak přesně vypadá to ssv, esli se to při stlačení vyřadí, já bych řek že ne a že bude působit i při stlačení. Hele dám na web překlad základních problémů a jejich odstranění, koukám že českej návod od bartoníčka nějak neexistuje. Odborníci prominou nejistoty a chyby překladu. :o) http://www.pinguin.wz.cz/…ceudrzba.xls

                      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.