• morlo

    Predesilam, ze jsem si prosel jiz „recene“ a jasnou odpoved jsem nenasel, tak snad me tu za tuhle otazku neumlatite (jako toho borca s Rebou). Mam dva roky MX comp AIR 105 mm r.v. 2004. Od zacatku jsem si hral jen s tlakem, moc jsem neladil, ale posledni dobou jezdim technictejsi useky a zacinam me bavit jezdit rychle v narocnejsim terenu a hlavne tam, kde to znam. Driv mi tvrdost vidle nevadila, ale ted bych ji chtel trochu ubrat na tvrdosti, nekdy mi to trochu rve riditka z pazouru. Nedavno jsem ji dost ubral i na tlumeni odskoku, prejezdy pres delsi korenovitej usek se zlepsily, ale porad je hodne tvrda. Kdyz jsem testoval vyuzity zdvihu, zjistil jsem, ze krouzek mi zustane cca 5 cm odshora (tzn. ze vyuzivam cca 6–7 cm zdvihu. Kdyz uberu tlak, mam zas velkej sag a navic vidlice nema plnej zdvih ani na neobsazenym kole, takze ji foukam tak, aby byla v klidu uplne vysunuta. Cim jeste muzu zlepsit jeji chod, nebo spis jak mam jeste snizit preload, aniz by dochazelo k zasouvani kluzaku v klidu? Snizit hladinu oleje? O kolik? Pomuze mene viskozni olej i na progresivitu tlumeni (nebo spis pruzeni – nejsem si jistej, jestli tahle vidle a zda vubec principielne jakakoliv vidlice tlumi i pri poklesu, nebo je to zalozeny jen na rostoucim odporu pruziny/tlaku vzduchu a k tlumeni dochazi jen pri navratu do zdvihu). Tak porad, babo…:)

    0 0
    • Peslezedirou  

      Bohužel žádný velký zázraky s touhle vidlicí neuděláš, ale to asi nechceš slyšet :o)

      Zkus trochu ubrat oleje aby vidlice byla míñ progrsivní, brčkem/stříkačkou.

      Pod stíráky kápnout trochu silikonového oleje, ale o tom by ti víc napsal Pekáček. Vidlice bude krapet citlivější.

      Nic dalšího mě nenapadá, vlastně jo, ale to nebudu psát :)

      0 0
    • mar_tin1  

      jajsem stejnou vidli jezdil na cca 30psi v kazde noze (vazim cca 72kg). je pravda, ze nebyla uplne vysunuta, na nezatizenem kole sem nameril 10 cm vnitrni nohy. chodila cca 7–8 cm, v krajnim pripade (neocekavany skok/dopad na predek) 9 cm. k citlivosti, co jsi psal nize, nechapu, jak ti to nepomahalo na vetsich prekazkach? mne prave nebrala male prekazky, treba panelovou cestu nebo kanalovy poklop. ale vetsi prekazky (prejezd pres mustek z klad) v pohode. taky se mi nezda to s tim tlumenim. to ze si ubral myslis, ze se vraci rychleji? to by mela pak vic kopat. v kazdem pripade jsem ji vozil na nizsim tlaku oproti doporuceni vyrobce.

      0 0
      • morlo  

        Ja vazim 100 kg a mam ji nastavenou cca na 45 psi, maly prekazky mi bere relativne dobre (ale cejtim je), hodne velky jsou uz horsi, cim jedu rychlejs, tim hur (to je jasny). Podle me je to tim, ze ma pomerne velkou progresivitu pruzeni, proto by mi snad pomohlo ubrat trochu oleje, aby se zvetsil prostor pro vzduch. Jinak pokud vim, tak tlumeni odskoku je k tomu, aby se vidle stihla mezi prekazkama vratit do plnyho zdvihu a zaroven jeste nekopala, kdyz je pretlumena, tak se ti zdvih pres prejezd vice prekazek snizuje a subj. je tvrdsi. Proto se mi to IMHO po snizeni utlumu zlepsilo. Momentalne, kdyz jsem na vyjizdce nebo kdyz ji cerstve nastrikam silikonem, tak ji cca jeste o 3 mm vysunu rukou nahoru na nezatizenym kole, vic bych urcite nechtel. Pokud ji jeste pred vyjizdkou nebo pred namazanim stlacim, tak nasledne ji vytahnu cca o 2× vic.

        0 0
        • dawa  

          Sniž hladinu oleje , mám MX comp 2004 , zdvih 85 , hladinu oleje mám nastavenou na cca 60 mm , foukám to tak na 35–40 Psi , sag mám tak 1,5 cm a chodí skoro v celým zdvihu , je tam tak 5 m rezerva, v nezatíženým stavu má šavle vysunutý cca 92 mm .

          0 0
          • dawa  

            Oprava , ta rezerva je samozřejmě 5 mm. .

            0 0
          • morlo  

            Odkud se meri ta vyska hladiny? A cim?

            0 0
            • tomek  

              Když odšroubuješ horní víčko a leješ olej, tak se to měří od vrchní části a u MX-COMPu to má být 6cm!!!!! Standartní viskozita oleje je 7,5. 10-tka je hustší, více tlumí a 15 a víc už je jak med a nic moc. Ale těch 6cm musíš dodržet!!!

              0 0
              • mar_tin1  

                a proc se musi dodrzet? :-) btw na webu marzocchi je udaj o mnozstvi oleje v ml…

                0 0
                • tomek  

                  Pokud je oleje míň, tak ti olej nebude správně mazat těsnění a pokud ho je víc, tak se rapidně mění jízdní vlastnosti kola. Moc oleje je nejčastější nefunkčnost Marušek

                  0 0
                  • mar_tin1  

                    to mas sice pravdu, ale prave tou vyskou hladiny se da chod ladit, ne? kdyz nekomu vyhovuje vetsi progresivita, tak si muze klidne oleje pridat. ja jen, ze se tech tvych 6 cm dodrzet nemusi a uz vubec ne s vykricniky… :)

                    0 0
        • mar_tin1  

          jo, kdyz byla pretlumena, tak je zmenseni utlumu v pohode…

          0 0
    • vlk  

      Pořiď si do ní pružiny.Přecijen mají lineárnější průběh.Nebo zkus trochu ubrat oleje.Nebo- co se osvědčilo kamošovi u exr-zvýšil si zdvih, méně pak foukal a sice měl větší sag, ale byla citlivější.A ještě je otázka zda u ní nemáš moc hustý olej a necitlivost -ta jakoby tvrdost není dána kompresním odporem tlumiče(oleje).

      0 0
      • morlo  

        Ja myslim, ze tech 7,5 (z fabriky) je na mejch 100 kg akorat, o zdvihu jsem premejslel, nebyl by to problem, ale myslim, ze 105 je na moji vahu a kotouce dost, nechci tu vidli trapit…

        0 0
    • morlo  

      Tak jsem ji dneska lehce poladil, zjistil jsem, ze pri maximalnim zasunuti savli mi chcije olej ven skrz pravej ventil, to potvrdilo domnenku, ze je ho tam moc ;) (nebo byl napenenej nebo oboji), takze jsem z pravy nohy vytahl 6 a z levy 5 ml, nafoukal jsem na 40 psi, zpetnej utlum jsem dal na max a pak o cca dve otacky ubral a jel projet. Zkousel jsem najizdet bez nadlehceni na obrubniky s takovou vervou, ze jsem zapominal na zadni neodpruzenou stavbu a malem jsem parkrat prorazil zadni plast :). Takze resume: je to tak trochu nebe a dudy, sag mam 2,5 cm, max. pracovni zdvih 9 cm (pred tim 6 – radsi jsem to pred tim jeste zmeril), subj. je to prijemnejsi a da se jet pres koreny zas o trochu rychlejs, ted me trochu zacina kopat zadek, kterej jsem pred tim az tak necejtil, ale to prej hardtaily delaji :). Jen jeste budu muset poladit zpetnej utlum nebo spis radne otestovat. Jedinej nesvar je, ze to vic sploucha, ale nejspis proto, ze to proste vic pracuje. Jinak je vtipny, ze olej tam mam dva roky, minulej rok jsem ho chtel menit, nejak jsem se k tomu nedostal, ale jak jsem videl, tak ze strikacky neslo nic tmavyho, jen zelenozlutej pruhlednej olej, takze to necham na podzim nebo na dest…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.