Vibrace kotouče - anketa k možnému odstranění problému

102 nepřečtených
  • MlokCZ

    Narazil jsem na velmi zajímavou při řešení vibrací u Juicy 7.

    Při sundavání třmenu, když už byl dole jsem jen tak lehce zavadil o kotouč (fakt jen škrtnul prstem) a hned na to se ho znovu dotknutl. A co se nestalo, kotouč se rozvibroval.

    Tak jsem se to jal zkoumat podrobněji a zjistil toto:

    • přední i zadní originální kotouč u Juicy 7 po lehounkém poklepnutí prstem nebo ještě lépe něčím kovovým se rozvibruje (nebo v případě kovového předmětu rozezvoní) jako triangl vysící na provázku (oba kotouče dotažené na krev)
    • to samé jsem zkusil na druhém kole u XT originál kotoučů, tam ani náznak vibrací a při kovovém předmětu je zvuk okamžitě utlumen (tak jak bych čekal když je kotouč uchycen)

    V tomto testu nehrajou roli již žádné další faktory než kotouč, síla působicí na kotouč je zcela minimální, takže náboj už také nemůže hrát žádnou roli (utlumení bych čekal i kdyby nebyl kotouč moc dotažen, síla klepnutí při testu byla ci nejmenší).

    A z toho celého jsem udělal předběžný závěr: kotouče u Juicyn mají špatnou konstrukci, která sama o sobě je neuvěřitelně náchylná k vibracím a pak stačí jakýkoliv nepatrný nedostatek na celé brzdné soustavě (malinko méně tuhý adaptér, neofrézované plochy, o desetinu milimetru špatně seřízené, atd.) a vibrace jsou na světě (a že takový nepatrný nedostatek musí mít snad každé kolo).

    Prosím všechny, kdo mají kotouče, ať do něj zkusí lehce klepnout a napsat výsledek s uvedením jaký mají kotouč.

    Anketa: Vibruje a zvoní vám kotouč po lehounkém klepnutí kovovým předmětem?

    6x
    14%
    0 0
    • kovar  

      když do kotouče smrt61 (z jednoho materiálu, napevno, bez nýtů, 6 děr) klepnu, tak cinkne , co je na tom u všech čertů divného? Za jízdy ale necinká.

      0 0
      • MlokCZ  

        Jasně, že cinkne každý kotouč (kov o kov musí cinknout), ale není normální když ten zvuk vydrží několik sekund a na dotyk se kotouč rozvibruje celkem dost (po tak malém klepnutí). A XT po cinknutí zvuk hned utlumí a stichne a vibrace žádná.

        0 0
        • MlokCZ  

          Prostě u Juicyny se to chová, jako by ten kotouč visel ve vzduchu na provázku a nebyl uchycen (fakt jak když hraješ na triangl) a ta vibrace je dost silná na tak nepatrné klepnutí (na xt kotoučích není žádná).

          0 0
          • MlokCZ  

            A když je kotouč oproti jiným až takhle extrémně náchylný na vibrace, tak bych řek, že pak je k vibracím při brždění už hodně blízko.

            0 0
          • kovar  

            no toto .Je cítit dotykem takové jako brnění? Tak to tedy nic moc, zkusím, zda nebrní i ty moje smrtky 61. MOžná by to šlo nějak utlumit, třeba většíma položkama pod šroubama, nebo budeš muset dát nějaký jiný kotouč, který se tak nerozvibrovává

            0 0
    • aortacek  

      jen škoda že se sem nedá vložit i zvukový záznam, mohla by se z toho udělat soutěž komu lépe cinká :-)

      0 0
    • MlokCZ  

      Anketu jsem založil proto, abych zjistil, jak moc to který kotouč dělá aby se vědělo za jaký má případně smysl ten originál Juicy vyměnit, aby byla velká šance na výrazné snížení vibrací při brždění.

      0 0
      • marapara  

        Mám Aligatory kotouče, vepředu 180 mm, vzadu 160 mm a nevibrují mi. Když do nich klepneš nehtem, tak cinkne, to jo, ale při brždění nevibrují. Brzdy Avid CPS

        0 0
        • flex  

          ahoj, jak si montoval ten 180mm alligator? Avid je 185mm.

          0 0
    • kafac  

      Mam kotouce Aligator www.cykloprofi.cz/th_full.php?… Kdyz poklepu po zadnim – tak je to takovy hluchy, kdyz po prednim tak krasne zvoni (az me to prekvapilo) ale pri jizde nic nevibruje. Brzdy Shmimano LX

      0 0
      • MlokCZ  

        A kromě zvonění když po klepnutí na něj hned záshneš, vibruje výrazně? Jen zazvonění by tak nevadilu, ale u Juicyn se ještě i hezky rozvibruje, což mě taky hrozně překvapilo, jak takové malé klepnutí může udělat takové velké vibrace (ale délka cinktuní bude dost souviset s vibracemi, ten dlouhý zvuk budou vytvářet ty vibrace).

        0 0
        • MlokCZ  

          A pak se nemůžu divit, že jakákoliv síla při brždění, která se snaží kotouč trošku ohýbat (a že tam vždy nějaká bude) ukrutně kotouč rozvibruje.

          0 0
        • kafac  

          No ten dozvuk je u toho predku dost dlouhej, jako kdyz bouchnes do gongu. IMHO si ale myslim, ze pri brzdeni to nemuze mit vliv, pacto jakmile se dotknou desky kotouce, tak by ho mely naopak utlumit. Spis bych videl problem nekde v nejakym spatnym uhlu nabehu – nebo tak neco…

          0 0
          • MlokCZ  

            Jenze když něco působí na vychýlení kotouče do strany (a to vždy bude kvůli vůlím, netuhosti soustavy, nepřesnému seřízení) a kotouč je náchylný už konstrukčně na vibrace, tak má větší šanci se rozvibrovat. Utlumit by ho to utlumilo úplně když nejedeš.

            0 0
          • ota  

            taky to tak vidím.maximálně by se to mohlo „rozehrát“ při jízdě bez brždění(vzorek pneumatik atd)

            0 0
    • goofy  

      Tak jsem si byl taky pocinkat. Mam nezubate Hayes kotouce (viz profil), a po cinknuti 160mm trochu vibruje, ale nijak nezni a 203mm vibruje vic a jemne zni, ale hned se to utlumi. Za jizdy se zadne vibrace nekonaji.

      P.S.: to jsi mne moc nepotesil, protoze jsem uvazoval o Juicy 5 s 8"/7" kotouci, a tak radeji zustanu u Hayesu.

      0 0
    • JSt  

      imho se ubiras spatnym smerem. mame doma jedno kolo s hajesama a na jemne tuknuti imbusem zvoni a zvoni. jenze to je uplne liche, pokud desky kotouc sevrou, hned je zvuk utlumen. a behem jizdy se zadne vibrace neozyvaji… ja bych zkusil eliminovat vsechny mozne nedostatky, co jsi vyjmenoval. saltr ti taky bude blbe radit s ohlou patkou, nebo spatne serizeny… btw. jestli to u tech xt neni treba tlumene tim centrlockem?

      0 0
      • JSt  

        jo, a sou to 160mm bez adapteru.

        0 0
      • MlokCZ  

        Ono všechny nedostatky, co jsem schopný eliminovat už eliminovaný jsou jak to nejlépe jde. Už s tim nic dělat nic jiného nemůžu, ale jak píšu v postu níže, tak oficiálně Avid uznal, že ty kotouče jsou prostě špatný a vyměňuje je.

        0 0
        • kafac  

          Hlavne si myslim ze ty vibrace nejsou zpusobeny kmitanim do stran, ale kmitanim torznim, coz je asi zpusobeny tenkejma paprskama toho kotouce + spatnej navrh celyho kotouce.....

          0 0
    • MlokCZ  

      Nové informace, co jsem našel na mtbr fóru. Více lidí kontaktovalo přímo Avid. U Avidu sami uznávají problém s polygonálním kotoučem od Juicy 5, 7 a zasílají zdarma výměnou kulaté kotouče (ty co jsou standardně k BB7). Po výměně za kulaté kotouče Avid problém všem zmizel.

      Tím je problém už jednoznačně v kotouči.

      Tím nechci říct, že to dělají všechny polygonální kotouče, jen, že ten od Avidu je prostě špatně navržený.

      0 0
      • MlokCZ  

        Teď je jen otázka, jak se dostanu snadno k výměně. Někdo psal na mtbr, že rovnou od Avidu dostal nové kulaté, ale někdo zase, že sice u Avidu chybu uznali, ale odkázali ho na prodejce, kde koupil brzdy.

        Takže nejprve půjdu zkusit prodejce, pochybuju, že bych z ČR uspěl přímo u Avidu.

        0 0
    • Lister  

      tak jsem taky cinkal. předek hezku utlumený, ale vzadu to hezky zní – jak ten triangl, ale nebude to kotoučem, ale celou konsturkcí rámu a zadního kola. Při poklepání na kotouč se totiž ten jen velmi lehce rozvibruje, ale je vidět, že zadní kolo vibruje mnohem víc – velmi výrazný pohyb ráfku, a navíc se rezonance šíří po celém rámu. Když chytnu za zadní kolo a pořádně s ním zacloumám, tak se ozve nějaký dívný rezoznanční kovový zvuk. Tak v mojem případě asi nebudou na vině kotouče, ale stavba rámu/konstrukce kola. Jak si psal o té nízké poloze třmenu, tak to je u mě taky v pohodě – do paprsků mi to nezasahuje. Ještě je divný že se mi teď při jízdě začalo ozívat stálé praskání, tak doufám, že nebude něke naprasklý rám, což by to mohlo taky vysvětlit – musím ho pořádně prohlídnout.

      0 0
      • MlokCZ  

        Ráfky a celý rám ještě taky prověřím podrobně, ale zběžně jsem na ně koukal už dříve a ničeho podezřelého si nevšim (vůle v náboji taky není).

        Ona to může být kombinace těch kotoučů a dalších faktorů jako jsi třeba popsal u tebe. Kdyby na vině byly jen kotouče, tak má ten problém každý a co jsem tak čet mtbr, tak je i spousta lidí, kteří problém s originál kotoučem nemaj. Takže se k tomu kotouči musí přidat ještě trochu další vlivy. Takže i tobě by mohl kotouč pomoct, ale samozřejmě nemusí, pokud máš ten problém se zadní stavbou a kolem extrémně velký.

        0 0
      • MlokCZ  

        Objednal jsem kulatý Avid kotouče + nový destičky, tak dám vědět pak jestli to pomůže. Pokus o výměnu v záruce bude řešit až následně, není úplně jasný, jestli se ty výměny vztahují i na kotouče 06 nebo jen 05 a bude to stejně asi na dýl (když se povede budu mít náhradní).

        Včera už to bylo sice s vibracemi lepší (zlepšení po opilování ploch a novém perfektním seřízení), ale pořád to vibruje (a teď už zase i trochu přední).

        0 0
        • MlokCZ  

          Ještě dodám, že na přední mi destičky do ramen zasahují a možná by tam jedna podložka pomohla (do teď jsem řešil jen zadní, přední byla ještě nedávno ok), ale jezdit se s tím dá, takže to budu řešit až rovnou novými kotouči až přijdou (oni mají ty kulaté i širší brzdnou plochu, že se celý destičky na ní vejdou a ne jako u těch polygonů, že když nezasahuje do ramen, tak vždy přesahuje zase na vnějším okraji v těch užších místech polygonu nebo dokonce to může přesahovat těsně na obou stranách současně).

          0 0
          • goofy  

            Pokud se nemylim, tak na tech uzsich mistech polygonu, by to presahovat snad melo, ne?

            0 0
            • MlokCZ  

              Ono to přesahovat musí, když jsou destičky širší než kotouč v té užší části, takže ano mělo. Ale je otázka zdali je to dobře nebo to taky může trochu přispívat k vibracím, ovšem kromě výměny kotouče s tim stejně nejde nic udělat. Možná je to právě jeden z důvodů, proč ty kotouče tolika lidem dělají problémy.

              0 0
              • kafac  

                Ono logicky vzato, kdyz ta deska jede po tom polygonu – tak se meni polomer, na kterym ta deska brzdi, zakze se meni brzdna sila. Pri vyssich rychlostech je celkem mozny ze se to rozvibruje… Co z toho plyne? kulaty koutouce :-)

                0 0
      • Lister  

        takže co jsem zkoušel: rám prsklý není, takže aspoň něco pozitivního :o) seštelování konusů bez efektu zkusil jsem i dát podložky, ale ani to nepomohlo :o(

        takže mě napadá jen zavzdušnění – ta zadní je na 100% zavzdušněná, jen nevím jestli to může způsobovat vibrace, no ale radši na to sázím, protože to je asi poslední věc, kterou můžu lehce ovlivnit, pak už jsou v záloze jen alternativy, kde se člověk nevyhne další investici :o(

        Až se mi konečně podaří vyrobit odvzdušnovací sadu a brzdy odvzdušnit tak se ozvu jak jsem dopadl – doufám že to nebude na hubu :o)

        0 0
        • kafac  

          A to nemas nekoho znamyho, kdo by ti pujcil kola s jinejma kotoucama? IMHO je to na 99% tema kotoucama......

          0 0
          • Lister  

            no asi tomu nebueš věřit, ale napadá mě jen jeden člověk a s ním se vidíme tak jednou za 3–4 týdny :o) Jednak jsem samotář a moc těch kotoučů tady u nás taky nejezdí – odpovídá tomu taky stav v servisech, kdy ti většinou kotouče ani nenaservisují :o(

            0 0
            • kafac  

              Hmmm… to mas blb Ja budu v patek vecer v Ramzove, tak kdybys prijel muzes vyzkouset Aligatory :-) ale v Soboru jedu zpatky

              0 0
            • MlokCZ  

              No vidíš, já rovnou minulý týden objednal nový kulatý a ještě je taky nemám.

              0 0
    • Pebe  

      tak taky zvoní pěkně, oba dva, a docela dlouho. Ale při brzdění nevibrujou, brzdí v pohodě. Mám 160mm kotouče Juicy 5. Ale dřívější 185mm to dělaly. Přičítal jsem to menší tuhosti zadní stavby. S novým rámem a menšíma kotoučema už ten problém nemám.

      0 0
    • bozd  

      Zdravím,jako majitele juiciny seven mne zajímal názor dovozce.Cyklo Žitný reagoval okamžitě s tím,že je na vině špatně dotažený kotouč popř.třmen.Má se dotáhnout momenťákem dle návodu.Co oceňuji je jejich zájem.Po zapůjčení moment.klíče dám vědět.

      0 0
      • MlokCZ  

        Tak samozřejmě, že špatně dotažený kotouč nebo třmen může být problém, ale to by nevysvětlovalo, proč to dělá tolika lidem, kteří měli správně dotaženo a proč tolika lidem na mtbr vyměnili kotouč za jiný a proč tolika lidem pomohla podložka navíc (v případech kdy destičky škrtaly o ramena kotouče).

        Takže tim jsi mě moc nepotěšil, protože to vypadá, že v našich končinách nebude šance na výměnu kotouču zdarma.

        Navíc je to hodně zjednodušené tvrzení od nich, když vibrace závisí na tolika faktorech.

        0 0
        • Ivann  

          Ani já tě moc nepotěším. Loni jsem absolvoval poměrně dost dlouhou korespondenci s Cyklo Žitný na téma výměny kotoučů v rámci záruky, kdy jsem se odvolával na to, že v US polygon kotouče vyměňují na požadání v podstatě korespondenčním způsobem. Skončili jsme na tom, že Cyklo Žitný požadoval zaslání kompletních brzd s tím, že mi nebyli schopni garantovat vyřešení problémů do 30 dnů a nebyl ochoten od tohoto požadavku ustoupit ani přistoupit na jinou, pro mě časově úspornější variantu. Toto jsem uprostřed sezóny nebyl schopen spolknout a víceméně jsem rezignoval. Faktem je, že kotouče vibrují nepravidelně a jezdit se s tím dá, jen to občas jde na nervy. Řešit to vyhlédově chci výměnou kotoučů. I přes to všechno jsou to skvělé brzdy a neměnil bych.

          0 0
          • MlokCZ  

            Díky za info, takže jsem zvolil správnou cestu. Od čtvrtka mám objednané kulaté kotouče Avid. Mě ta částka za ty kotouče nezabije, ale z principu mě ten přístup dost vadí.

            Mě taky vibrovali nepravidelně, cca 400km téměř vůbec a v tomto stavu brzdy byly naprosto perfektní a oproti XT pro mě pocitově o třídu výše. Teď ale začali obě vibrovat hodně, opilováním dosedacích ploch a novým perfektním seřízením se to dost zlepšilo, ale chtěl bych to úplně dořešit.

            PS: Pěkný kolo.

            0 0
            • Ivann  

              Ten přístup ze strany Cyklo Žitný mi vadí dodnes, mám úplně jiné představy o jednání dovozce, nicméně dal jsem přednost ježdění před zdlouhavým reklamačním řízením s nejistým výsledkem. Na to asi Cyklo Žitný hraje a zřejmě mu to vychází.

              Kde jsi ty kotouče objednával? Přemýšlím o výměně předního kotouče za 180 mm.

              0 0
              • MlokCZ  

                Na www.trinnity.cz Ale skladem je taky nemaj, takže nevim jak dlouho na ně budu čekat. Objednával jsem dopředu 185mm Avid a dozadu 160mm Avid a k tomu bral i destičky Avid. A z té objednávky destičky už jsou vyřízené a čeká se na kotouče.

                0 0
              • MlokCZ  

                Já to taky moc řešit nebudu, nemam čas se s někym dlouho dohadovat, takže taky budu radši jezdit.

                Dnes jsem přední měl naprosto ok, zřejmě si sedly destičky po opilování a novém seřízení, takže ve předu kotouč zkusim zatim nechat a vyměnim jen kdyby začla zas zlobit. Zadní si taky trošku sedla, ale úplně dobrá neni, tak tam ještě uvidim.

                0 0
              • MlokCZ  

                Jen pozor u kotouče 180. Adaptér Avid je na 185 a v těch moc výběr není. Se 180-kou může být problém, tam by bylo třeba vyhodit ty 2 standarní podložky, pak by to vyšlo ok, ale zas bys musel mít naprosto rovný plochy, přijdeš tim o nastavení úhlu destiček vůči kotouči.

                0 0
              • kafac  

                Nevim jak ty, ale ja bych mu ty brzdy tam s klidnym svedomim poslal, koupil nekde nejaky jiny, a kdyz to do 30 dnu nevyreklamuje (jakoz to ze asi ne) tak budu chtit penize…bez diskuzi, bez smlouvani…

                0 0
                • MlokCZ  

                  Jo, tohle je hezká teorie. Ale už jsem zažil u kamarádů několik komplikovaných reklamací, kde nepomohlo nic, ani doporučený dopis od právníká, že to dají k soudu. Jenže k soudu už se to nikomu dávat nakonec nechtělo.

                  Takže pokud nejsi předem připravený se soudit a to i pár let, tak je tahle metoda velmi nebezpečná. Buď dostaneš třeba akorát za 30 dnů brzdy zpět i s novými kulatými kotouči a máš dvoje brzdy a smůlu (pokud bys nechtěl být měsíc bez brzd) nebo do 30 dnů nic a peníze ti taky nevrátí.

                  Mě to třeba za to handrkování nestojí, to mě stojí menší úsilí vydělat ty prachy, co mě budou stát ty kotouče.

                  0 0
                  • kafac  

                    Resil jsem uz taky par „problematickejch“ reklamaci, a vzdycky je vyresil… zalezi jak se k tom postavis, ale v dnesni dobe jsou na to dost silny paky ;-)

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Jasně, že někdy se dá, ale vždy je otázka, jestli má cenu se do toho pouštět a jaký užitek naoplátku přinese úspěšná reklamace. Já mám prostě tu cenovou hladinu o něco více, kde se do takových akcí pouštím (2 kotouče mi za to nestojí, navíc to vypadá, že ještě se starými něco odjezdim).

                      0 0
                      • kafac  

                        Jasne, sou veci kdy jdu radsi koupit novou vec, nez cekat mesic na reklamaci (samo pokud to nejsou nejaky horentni castky) ale v pripade brzd, je to celkem dost penez. Me kdyz se vysypal predni naboj Deore, tak jsem si koupil novej, prodejce me to zadarmo prepletl (je to muj kamos :-) ) a asi za mesic me poslali novej naboj… jeste ho mam ve skrini :-)

                        0 0
              • MaPa  

                Bych tu korespondenci asi vzal, přeložil a poslal Avidu. Někam na nějakej univerzální mejl. Zkušenost je taková, že v zahraničí si tohohle daleko víc všímají. Možná to nikam nepovede a vrátí se ti jen slovní omluva, možná že zjednají nápravu, možná pokárají dovozce, možná něco víc… Rozhodně za těch pár minut překladu lze hodně získat.

                0 0
    • HastySnail  

      hayes 203 vpředu/180 vzadu – při ťuknutí pevným plastovým předmětem cca 5 vterin lehounce vybrují a krásně cinknou, ale nic zasadniho. Při ťuknutí nehtem vybrují asi 3 vteřiny a zvuk je téměř neslyšitelný.

      0 0
    • JMT  

      sel sem ted porovnat, smrt, avid BB7 a ten juicy disk a prisel mi prave ze juicy ma nejmensi vibrace, disk je uplne v poho, pri brzdeni nevybruje necinka (mam je na brzde BB7)

      0 0
      • Cejlon  

        Mě akorát Avid 5 při brždění vydává hnusný řekl bych vysokofrekvenční zvuk.Zadní kotouč asi taky vibruje. Zkusím je vyměnit za jeté kotouče Hayes od známého a nechám se překvapit, co to udělá.

        0 0
    • Janci1  

      mam klasiky sh m525 + 160mm kotouce 61, pred par dny jsem prestavek kolo (karbonovej ram). na starym ramu bylo vse v pohode kotouce pri klepnuti jemne chvilku zvonily ale zadne vybrace. po vymene ramu to je nestesti > od zadni brzdy resp kotouce se pri brzdeni (ale ne pri zablokovani kola) siri velice neprijemny kvilivy zvuk doprovazeny silnymi vibracemi siricimi se po celem ramu az do riditek. v servisu mi poradili vymenu desticek (pri zmene ramu pry klasika), coz nepomohlo, dneska jsem koupil novej kotouc (opet 61 SH) a provedl laboraci s umistenim trmenu od/ke kourouci a cca 2 km se radoval z toho ze vybrace zmizely. po cca 10 km opet to same. vetsina z vas zde pise ze se jedna sice o neprijemnou zalezitost ale da se to i vydrzet, ale moje situace je takova ze pocit z jizdy ze naprosto na ho_no, a s necim takovymhle se proste neda jezdit. pokud ma nekdo radu tak sem s ni…pozitri se s tim chystam do servisu ale nevim no…

      0 0
      • enjoy  

        me napada jenom jedno..nahovno ram.ale co ti budu povidat takhle vecer..:-)

        0 0
        • Janci1  

          no tak to ja snad ani nechci slyset, ale co ti budu povidat takhle vecir:))

          0 0
          • Lister  

            ale nic jiného v tvé případě asi nepřipadá v úvahu, a to ti klidně napíšu i zítra ráno, jestli to nechceš slyšet takhle večer :o)

            0 0
            • Janci1  

              tak budte konkretnejsi…, jedna se suprace carbon issue, sundanej ze sestavenyho kola, kde kotouce predtim byly, v servisu (jeden z hlavnich dealeru superioru) kde jsem ho mel na „kontrolu“ rikali ze vse ok…

              0 0
              • Lister  

                já nějak nevím co chceš slyšet, vezmeš všechny věci ze starýho rámu, kde vše fungovalo OK a dáš to na nový a tam začnou problémy – kde bude asi chyba, co?? :o)

                0 0
                • Janci1  

                  chci slyset nejakej konstruktivni nazor v cem by ten prohlem moh spocivat, nejak nemam predstavu kde by na tom ramu mohla byt vada, ten ram ma odlisnou geometrii a predpokladam ze muze mit i lehce odlisny postaveni patek na trmen…tim padem muze byt chyba i v mem neodbornem nastaveni ale…tam se o nejaky chirurgicky operaci asi neda moc mluvit…

                  0 0
                  • goofy  

                    Malo tuha zadni stavba nejspis. Nic vic, nic min.

                    0 0
                    • Lister  

                      tak nějak, doufám, že já se dopracuju k jinému výsledku, protože to by mě teda nas**lo :o)

                      0 0
                    • Pebe  

                      Přesně tak, mě to dělal rám Meridy, kde nebyla výztuha mezi spodní a horní vidlicí zadní stavby. Teď na novym rámu výztuha je a vibrace stejný jak u Janciho zmizely.

                      0 0
                      • Janci1  

                        no zni to logicky (coz me teda fakt netesi), ale stale mi nejde to do zkutecnosti, ze superior team issue je kolo postaveny prave na hydrach (odkud ten ram je), to by pak zpusobovaly ty m525…

                        0 0
                • Pá-dlista1  

                  v montáži? :o

                  0 0
                  • Janci1  

                    no montaz mi nejak extra svetoborna nepripada, jestli dobre chapu…

                    0 0
    • frof  

      Mam Deore 525.Od jara 2003.Na HT comp racing Scott. Spokojenost nejvetsi.Ty popsane zvuky se poprve objevili lonskou sezonu.Ale prestaly.Tak probihala normalni udrzba cisteni pistku serizovani trmene a vymena desticek.Tento rok ze zvuky objevily znovu a hlavne za studena pri lehkem stisku kotouce vibrovali.Sel jsem po vsem.Zvolil jsem vylucovaci metodu a doslo na vymenu kapaliny.Provedl jsem odzdusneni vyprazdeni stare a naplneni systemu novou naplni.Nasledne serizeni kroku paky.Odezva ucinnosti brzdeni a ustani vybraci a pazvuku okamzita.

      0 0
    • kovar  

      tak po výměně tlumiče mi začala chrastit zadní kotoučovka 525:-) Ale dělá to POUZE a JEDINĚ při rychlosti 26 ± 0,5 km/h a zároveň musím jet po asfaltu. Chrastí tam destičky nebo pružinka nebo závlačka nebo rozvibrovaný kotouč brnká o destičky, nevím nezkoumal jsem zatím, rozchrastí se to díky drnčení špuntů pláště, při mírném přibrždění to zmlkne. Jěště bych dodal, že zánovní kool-stop destičky mám trochu pošplíchané silikonovým olejem z předchozího vytekouvšího tlumiče GermanA a jedna destička je asi trochu blíž kotouči. TAkže někdy v budoucnosti s tím udělám nějaké kejkle, hlavně ty desky budu muset ošmirglovat nebo vyměnit, aby to brzdilo, jako předtím, ale pokud to nepřestane, tak mi to bude upřímně jedno, rychlostí 26km/hod jezedím často ani na asfaltu nejezdím tak často:-)

      0 0
    • slou  

      Tož,

      Shimano 525, kotouř SMRT 61, destičky Fastop A2Z.

      Kotouč po lehkém klepnutí křaplavě zadrnčí nebo se hned utlumí to záleží jak je otočené kolo. Při jízdě to nedře tak jsem to tak nechal. Posledního čtvrt roku zadní brzda vibrovala většinou jen při určitých rychlostech (dobrždění a někdy i při rychlejší jízdě). Kotouč je dotažený dobře, takže jsem začal odvzdušněním. A pomohlo to, nějaká bublina se tam našla.

      Dneska jsem to z rána projel a vibrace jsou fuč :)

      Vzhledem k tomu, že Fastopy jdou pomalu do kytek tak zkusím koolstopy a uvídí se jak tiché budou.

      0 0
    • MlokCZ  

      Takže první nové poznatky. Při posledním měření vidlice jsem si nepoznačil, jak jsem vyndal přední kolo a asi nevrátil zpět přesně stejně a i když kotouč v brzdě seděl, tak zase začla brzda hodně vibrovat. Zadní pořád trochu při malých rychlostech jako dříve.

      Tak to mě konečně nakoplo a vyměnil jsem ty originál polygon Avid kotouče za kulatý Avid a současně dal nový Avid destičky.

      Na novém kotouči destička po celém obvodu kotouče brzdí na stejné šířce (a nepřesahuje ani vně kotouče jako u polygonu a ani nezasahuje do ramen kotouče).

      A zatím první výsledky z dnešní vyjížďky. Ze začátku brzda moc nebrzdila (jak se dalo čekat s novými destičkami). Po 2 prudčích sjezdech se rychle rozbrzdila a zatím paráda. Brzdný účinek byl už na konci vyjížďky o chlup lepší než s původními polygony a hlavně zatím ani náznak vibrací ani na jedné brzdě. Ještě se ale uvidí, jestli to takhle vydrží pořád. To ukáže čas.

      0 0
    • raceman  

      Muzu se zeptat jaky je rozdil mezi koolstopy a fastopy? dik.

      0 0
      • vlk  

        Sám jsem oba tyto typy destiček vozil na svém kole-brzda lx.Fastopy nebrzdí špatně.O trošku víc než originál.Z kopce při zahřátí, jsou také o malinko lepší než originál, ale i tak při velkém zahřání kotouče ztrácejí.Mají supr dávkovatelnost. Koolstopy vozím teď.Brzdí mnohem víc.Mají menší dávkovatelnost, ale stále ok.Zatím jsem nezkoušel náš testovací kopec, ale co sem jezdil, tak neztrácejí tolik z brzdného výkonu při velkém zahřání, jako fastopy.Stále jsem to i pod kopcem postavil 1 prstem na přední, což se mi u toho samého kopce s fastopy ani originálkami nepodařilo.Já bych i přes vyšší cenu šel do koolstopů.

        0 0
      • kafac  

        Ja mam ve predu Fastop a vzadu Koolstop, a prijde me ze brzdi stejne, mozna spis vic ty Fastopy – ale tezko rict mam je na predku a tam mam 180 kotouc vzadu jen 160…

        0 0
    • Lister  

      Tak jsem se asi po roce konečně odhodlal opět něco dělat se svojima Juicynama a zbavit se těch vibrací :o)

      Koupil jsem si u Tinka v Bazaru dva nové kotouče XT, a hodil je na kolo a vibrace jsou náhle minulostí :o)

      Jediná nevýhoda těhdle kotoučů v kombinaci s Avidmam je, že mají užší brzdnou plochu a desky tak trochu hoblují i začátky ramen, ale naštěstí se to nijak neprojevuje, takže paráda.

      Pokud by měl někdo chuť odpovědět, tak by mě zajímalo, jak je to u kotoučovek Shimano – jestli ta brzdná plocha opravdu pro destičky stačí nebo jestli to do těch ramen zasahuje i u orig kotoučovek?????

      0 0
    • JIRA  

      Taky mi J7 zvoní, ale po prvních destičkách se to srovnalo. Mokré „kvílí“ už jen někdy.

      www.bike-forum.cz/…9/forum.html#…

      Taky zvažuju jiné kotouče, ale jen proto že se mi líbí. :)

      0 0
    • Cray  

      Připadám si jako archeolog, ale přesto to tady vytáhnu, jelikož se to týká přesné mého problému. Už nějakou dobu pátrám, rozebírám, skládám kolo kvůli vibracím. V podstatě víc montuju než jezdím. Kolo je naprosto zticha až do 25kmh. Cokoliv rychlejšího začne vydávat zvuky. Postupnou eliminaci jsem došel ke kotoučům.

      Jsou to SM-RT66 180 používané s SLX-M7000 třmeny. Po klepnutí do nich se rozezvoni (jak psal OP, přesně jako triangl) a v krajních polohách začnou rachotit přesně zvukem, který nastává při rychlosti. Uchycené jsou originál 6 šrouby, dotaženo dle návodu na 4nm, pod šrouby jsou orignální podložky (vyzkoušeno – nemají vliv na zvonění). Třmeny jsou vystředěné správně – při roztočení nedochází ke kontaktu ani s jednou deskou, vepředu ani vzadu.

      Ví někdo, jak se tohoto zbavit? Pokud bike chytnu za pneumatiku a klepnu do kotouče, vibrace citím až na úrovní ráfku. Na druhém kole mám SM-RT67 180 na CL a nic takového se tam neděje. Jelikož jsou ty kotouče skoro nový (rozuměj půl sezony jetý), nechci je zahazovat a kupovat dvoudílný, který by to hádám mohly vyřešit. Při pořízení SLX jsem si liboval, jaký je ticho (oproti formulím, brzdy nevydávaly vůbec nic a bzrdily jako víno). Teď (pravděpodobně po zajetí) zůstalo jen to brždění, zvuky při jízdě po rovném asfaltu jsou naprosto nesnesitelný.

      Ještě doplním – zkoušel jsem i jiné pláště, bez výsledku. Jakmile do bajku narvu druhá kola s SM-RT67, je ticho. Zároveň pokud povolím upínák, vibrace i zvonění po klepnutí přestanou. Vepředu je RWS a Novatec 4v1, v zadu D042SB s klasicky upínákem.

      Předem dík!

      0 0
      • Vilém  

        Takze si predstavujes kotouc, do ktereho cinknes a bude ticho? Toho asi dosahnes pouze propichnutim bubinku.

        Zkusil bych jiny vzorek plaste, potkal jsem parkrat kombinaci plast/kotouc, ktery se v urcite rychlosti dostal do rezonance a kotouc proste zvonil.

        0 0
        • MatS  

          Musim to uvest na pravou miru. Pokud je kotouc z jednoho kusu oceli, tak v urcitych pripadech funguje jako ladicka a rozvibruje (rozvlni) se. Faktoru je mnoho, ktere to ovlivni, nebudu to rozvadet. Predem to neodhadnete. U kotoucu s hlinikovym unasecem je situace jina(lepsi) diky spojeni dvou rozdilnych kovu. Jeste lepe je na tom ice-tech verze kotouce

          Zvoneni kotouce pri jizde na asfaltu dochazi diky hrubsimu vzorku, vibrace se prenesou pres naboj do kotouce a ten zvoni. Takovy Noby Nick to umi skvele. Opet pomuze kotouc s hlinikovm unasecem. Plast clovek kvuli tomu menit nechce, kdyz mu jinak vyhovuje. Proto je lepsi vymenit kotouc.

          0 0
          • Cray  

            Ticho si určitě nepředstavuji, logicky je mi jasné, že to nejde. Jen nechci být za jízdy otrávený :D

            Zkoušel jsem to s TrailKing a RaceKing, vepředu, vzadu. Dělají to oba dva úplně stejně.

            Nejspíš teda pořídím dvoudílné. Je to na prd – vzhledově se mi líbí jednodílné a 66ky mám sotva zajeté.

            0 0
            • MatS  

              66tky mi taky lezi ve vercajku a to jsem na nich jel asi 2×. Muzes je prodat na bazaru, na jinym ramu a kolech muzou fungovat uplne bezvadne.

              Misto toho jsem koupil jednodilne Sram Centerline, ktere sice nejsou o moc levnejsi nez xt kotouce, ale diky konstrukci brzdne plochy jsou pri brzdeni temer bezhlucne. Ten pocit je paradni. A mne nevibruji. Jsem uchylnej na pazvuky na kole ale i v aute. Nemoc z povolani :)

              0 0
              • Cray  

                Kéž by drhly při brždění… jak píšu o 3 příspěvky níž, zvoní při jízdě, při brždění jsou OK. Nejspíš mám prostě smůlu a moje náboje/rám/pláště prostě nejsou OK pro 66ky. Když byl celý set brzd a kotoučů nový, tenhle problém nebyl (nejspíš víc materiálu na deskách, který nedovolil vibrace?) Těžko říct, po dnešních 30km jsem se vrátil tak otrávený, že zítra objednám první dvoudílné a bude pokoj. Bohužel

                0 0
                • MatS  

                  A to ti delaji vzadu i vepredu? Zene vibroval(cinkal) pri jizde jen predni kotouc. Jak jsem ji dal kvalitnejsi kotouc s al unasecem a navic ice tech, tak byl klid. Navic to i lip brzdi ;)

                  0 0
                  • Cray  

                    sice pozdní reakce ale i tak. Byla to fakt kombinace všeho – nový brzdy/desky, nový kotouče… kotouče teď sice zvoní uplně stejně, ale tim jak se ojely desky už se nedostanou až k nim a není teda nic slyšet. Nejspíš přeplněný brzdy? Nevím, proč by jinak bylo s novými deskami tak malo místa. Zkracoval mi je známý v servisu, až budu měnit desky a odvzdušnovat vyzkouším to

                    0 0
    • THORX  

      Taky to pozoruji :D to je klasika asi pomohou jen XT kotouče opět a zas.

      0 0
      • MatS  

        Stejny problem s sm-rt66 melo mnoho lidi, vcetne mne. Vibrace pri brzdeni. Je to kotouc za tri kila, takze jen „kus plechu“. Dal jsem Sram Centerline a ticho jak po pesine. Xt kotouc bude taky cajk.

        0 0
        • Cray  

          Nemám vůbec problém při brždění. Práce brzd je bez hluku. Zvuky nastávají ve chvíli, kdy jedu rychleji než 25kmh. V tu chvíli se kotouče rozvibruji a zvoní za jízdy…

          0 0
          • MatS  

            Na to fakt funguje nejlepe kotouc s hlinikovym unasecem.

            0 0
      • Smazaný účet  

        Nemas pravdu. Pomohou treba i jakekoli plovouci kotouce.

        0 0
    • THORX  

      https://www.spoke.cz/…e-x-rounded/ zkušenosti? Tohle už by snad cinkat nemělo ne? Bude funkční s brzdami TRP Slate 4?

      0 0
    • THORX  

      Dívám se na kotouče galfer u pevného kotouče 180 za 850 váha 110g good druhá verze z unašečem už není takové terno a váha je taky zlá. Někdy škrtání a jdou slyšet. Jinak jsou ostré ach jo :(

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.