• Lachtis

    Ahoj mám prosbu, vlastním Spešla Rochkhoppera SL 2011 a od zadní brzdy se mi do rámu při brždění převáší nepříjemné zvuky až opravdu lehké vibrace! Původně jsem myslel, že jsou destičky KO a tak jsem nechal preventivně vyměnit za lepší. Stejně nepomohlo. Kotouče jsou OK, ale ten zvuk při brzdění je příšerný… Zkoušel jsem vyndat sedlovku a při brzdění to bylo znát, sice jsem ten zvuk postřehl, ale bylo znatelně (cca o 70% menší). Prosím Prosím nevíte někdo co s tím?

    Přesně tohle mi dělá: http://www.youtube.com/watch…

    • kam  

      Kup si destičky od náhradního výrobce Fastop a nic neuslyšíš.Před dvěma dny jsem to udělal.

    • MirosPikos  

      Tím se netrap, mě z toho brní kule…ale když to domáčknu víc tak je to v pohodě :)

      Jinak není třeba zakládat nové vlákno, řeší to tu kde kdo, stačí hledat. Má to na svědomí nejspíš prach na destičkách a trochu na průřezech v kotouči. Když to všechno vyčistíš, odmastíš a destičky vypálíš, mělo by to přestat. Pokud ne, tak to neřeš…radši se s tím smiř :)

      • ManInBlackCZ  

        Asi tak no :D. Brní z toho koule i přes tu cyklovložku v kalhotách a po domáčknutí pohoda. Někdy je to celou cestu v poho a někdy zase pokaždý, když zabrzdim, tak se leknu…

        • nitraq  

          Sice budu za archeologa, ale takový kolo je ideální pro holku, ne?:))

    • Richi  

      Měl jsem tady organiky od BBB na dojetí a ty mi zadek rozdrnčely spolehlivě po 100km.

      Poprvé jsem myslel, že náhoda, podruhé jsem je už zahodil a nikdy více. Možná jen smůla na kus.

      Sintry od KoolStop nebo Fastop to u mě časem srovnaly do pohody.

      Chce to brzdit buď lehce nebo víc, ale nenechat rozvibrovat.

      Časem a kilometry by se to mělo zlepšovat.

      • cukerko  

        u mna organiky od BBB problem vyriesili. Asi nie su najhorsie, ale ani najlepsie. Avid J5

    • Marsve  

      Mhmm, klasické vibrování od zadní brzdy, to je z toho že se rámy dělají z alobalu ;-)

      Jestli je to při vyndané sedlovce výrazně lepší, zkus se toho chytnout, možná máš štěstí a vibruje jen konec sedlovky v rámu – viděl jsem tu rady typu oblepit jí něčím konec apod.

      Jinak já tohle řešil před 2ma lety na Giantu několika reklamacemi, při brždění se skoro nedalo sedět v sedle, jak drnčela zadní stavba. Konečný výsledek: pomohly měkčí brzdy (BR-M486 místo Juicy 3), SolidSweep kotouč a jiné destičky. Originál organiky byly ucházející, Fastopy se vůbec neosvědčily, vibrovaly jak čert. Teď mám organiky Superstary a je to zatím nejlepší, brzda se ozve jen semtam za studena.

      Taky je potřeba brzdy hodně pečlivě seřídit, pokud je rám náchylnej na vibrace.

    • Lachtis  

      Tak jsem zkusil:

      1. brzdy jsem kompletně vyčistil
      2. odmastil
      3. seřídil
      4. jemně zbrousil kotouč a původní desky
      5. pořídil desky koolstop
      6. dal do servisu (né Spešlu), kde provedli vyfrézování, zkusili vyměnit

      tři druhy kotoučů (nevím jakých) nepomohlo.

      Maník v servisu sám říkal, že ty vibrace jsou dost, že to není normální, ale za ten den na to prostě nepřišel…

      Už mě to fakt nebaví, jednak to stojí nějaké peníze a čas. Půjdu kolo reklamovat – myslíte, že mám nárok na uznání? Původně to nedělalo a kamarád co má Meridu, tak má úplně stejné brzdy a nic mu to nedělá!

      • Richi  

        Osobně si k tomuto tématu myslím, že když sundáš z nějakého důvodu třmen, tak se zpět destičky do původní polohy vůči kotouči už nevrátí a nedosedají optimálně.

        Vpředu je mnohem větší brzdná síla a tak si destičky dříve sednou, i když mají snahu trochu vibrovat.

        Vzadu to prostě trvá delší dobu a pokud nejsou destičky z nějakého důvodu šunt, sednou si.

        Určitě to ale nesmíš nechat při brždění vibrovat a pomalu se to zlepšuje.

        Mám Supa a s tímhle problémem se občas potýkám. Vzadu si sintry od KoolStop sedly, organiky od BBB mi vzadu nikdy nefungovaly, drnčely a celý to dokurvily.

        Teď tam mám 90 km Fastop a zatím se zlepšují.

        Ještě mě napadlo, jestli by tohle mohlo způsobovat zavzdušnění nebo vlhkost ve starší náplni, ale nevidím k tomu žádný relevantní důvod.

        • Lachtis  

          No, kolo jsem koupil minulý rok na podzim, slabší zvuky jsem začal slyšet po najetí cca 200km, když jsem v listopadu končil, tak jsem měl najeto kolem 500km a pískot byl čím dál silnější. Vibrace v ten okamžik začínali. Letos se vibrace začali projevovat naplno. Čím jsem měl víc najeto tím to bylo horší – čili, že si po určitém najetí km sednou v mém případě rozhodně neplatí! Podotýkám, že původní desky ještě nebyly na vyhození. Ty nové koolstopy mají najeto kolem 200 km (kolo celkem od koupi cca 1.700km) a začíná to být minimálně stejné ba větší…

          K druhé reakci: adaptér jsme měnit nezkoušeli, to je fakt, ale moc tomu nevěřím, že by to pomohlo.Pořádný kopec kde jsem právě zadním brzdám dával čouda už mám za sebou ovšem nerozumím proč bych se měl dotýkat třmene – respektive co tím zjistím?

          • Marsve  

            Jestli ti to dělá to co na videu, určitě reklamuj. Jednou takhle nečekaně zabrzdíš v lese za důchodcem, ten bude mít slabší nervy a na místě ho raní mrtvica. A co pak s mrtvolou ;-)

            Rozhodně si s prodejcem ale zkus dohodnout jasnej postup reklamace. Já bohužel tehdy nevěděl co mě čeká a bojoval jsem s Cykloworldem s přestávkami víc než půl roku. Vždycky do toho hrábli, řekli že je to vyřešený protože při průjezdu před prodejnou to nedrnčí (samozřejmě, když nebyly zajeté nové destičky a/nebo kotouč) a po 50ti kilometrech to dělalo to samý. Když jsem nadával proč kvůli výměně např. kotouče musí být kolo tři týdny v servisu, tak se oháněli tím že reklamace řeší s výrobcem a mají na to 30 dnů. Až když jsem odmítal komunikovat s kýmkoliv jiným kromě vedoucího servisu a začal požadovat vrácení peněz kvůli neodstranitelné závadě, tak se začali trochu snažit.

      • BlickM  

        Já měl ten samej pazvuk + vibrace. Postupně jsem zkoušel vyměnit vše … pomohlo vyměnit adapter brzdy.

        Trek, Elixir 5 + 160 kotouč

        Najdi si kopec, kde budeš brzdit delší dobu takovou silou, aby to vrčelo a lehce se dotkni třmenu.

        • Lachtis  

          Adaptér jsme měnit nezkoušeli, to je fakt, ale moc tomu nevěřím, že by to pomohlo.Pořádný kopec kde jsem právě zadním brzdám dával čouda už mám za sebou ovšem nerozumím proč bych se měl dotýkat třmene – respektive co tím zjistím?

          • Vilém  

            Nezkousel jsi jiny zadni kolo?

          • BlickM  

            Nejde o to dát brzdám čouda, ale kopec, kde vydržíš brzdit silou, která způsobuje vibrace, abys měl víc času na zkoušení.

            U mě stačil sebelehčí dotyk brzdy a vibrace přestaly, tak mě napadlo vyměnit adapter za „mohutnější“.

            • BlickM  

              je teda fakt, že trek má uchycení zadní brzdy blbě řešený

      • AleZ80  

        Prošel jsem úplně tím samým procesem. Patrně mám nějakou měkčí zadní stavbu, která si nerozuměla s původními brzdami Avid Juicy 3. Jako poslední pokus jsem teda pořídil jiné brzdy (SLX) a zaskřípe to jen občas. Jestli ti to dělá to, co to dělalo mě, tak s tím se opravdu jezdit nedá (pokud nejsi extrémně psychicky odolný jedinec). Můžeš zkusit pořídit nějakou bazarovou zadní brzdu na vyzkoušení.

        • AleZ80  

          Jiné adaptéry mi tam hnoj taky zkoušel dávat a nepomohlo. Pomohly až ty jiné brzdy.

      • smash_mouth  

        Zdar

        mam stejnej problem a taky si nevim rady. Mam XT brzdy puvodně s XT deskama. Po rychlem sjeti jsem chtěl dát neco kvalitnějšího, tak jsem dal Koolstopy. Od te doby mi vrže a vibruje predni i zadni brzda. Neda se s tim moc jezdit, rachot, vibrace … těžko se hledá ideální brzdná síla, smykuju :-O

        Desky byly nový, tak mastnota moc nehrozí, ale presto jsem odmastil, lehce zbrousil. No a na prvnim delším sjezdu přes potučky to opět začalo a nepřestalo…

      • smash_mouth  

        Mam podobny problem na Giantu Trance 2008. Mam tam XT brzdy 2010. Dokud jsem jezdil origo organiky tak OK, před 3 týdny jsem hodil KOOLSTOPy a od prvního sjezdu přes potoky to vibruje a dela rachot, jak predni tak zadni. Pro jistotu jsem odmastil a lehce zbrousil, ale bez uspechu.

      • Bysto  

        Skús si od nejakého kamosa požičať koleso a vymeniť. Je dost možné, že to spôsobuje náboj v kombinácii s menej tuhou zadnou stavbou

    • michomin  

      Ahoj, Lachtisi,

      zažil jsem to, co právě prožíváš včetně tvrdého reklamačního boje, takže mohu sdělit pár poznatků z bitvy.

      1. Jedná-li se pouze o zvuky, tak je to dobré, pouze hlučné.S tím nic

      moc nenaděláš. Máš to ale v záruce, prodejce by mohl alespoň řádně seřídit a zkontrolovat brzdný systém včetně kontroly geo rámu.

      1. Vibrace rámu je malér. Ty vibrující kule, jak bylo zmíněno, je

      přesný popis problému. To už je na reklamaci. Rozhodně nezkoušej problém řešit sám, třeba výměnou kotouče za menší nebo jiný, jiné brzdy,destičky apod. Utrácel bys prachy s tím, že výsledek je nejistý. Tohlemá dělat rodejce. Může zkoušet tyto věci, ale jen s tvým souhlasem. To znamená, že máš právo nesouhlasit. Kdyby ale prodejce problém vyřešil a dal ti tam lepší komponenty, tak proč nesouhlasit, že? V žádném případě nepřistupuj na horší komponenty.

      1. Předpokládejme, že prodejce vibrace neodstraní. To znamená odstoupení

      od kupní smlouvy (myslím, že paragraf 616 Občanského zákoníku), poskytnutí slevy (tu bych nebral, protože tě ta vibrace bude štvát) nebo tě prodejce odmítne (i když Specialized je seriozní značka a neměl by dělat problémy). A tady může začít konflikt . Pak už to bude záležetna tobě, jak budeš tvrdý při reklamačním řízení a kam až se odhodláš zajít.

      • michomin  

        Zapomněl jsem dodat, že jestli to kolo máš méně než půl roku, tak je tvá pozice v reklamaci výhodnější viz stejný § 616, odst. 4:

        „Rozpor s kupní smlouvou, který se projeví během šesti měsíců ode dne převzetí věci, se považuje za rozpor existující již při jejím převzetí, pokud to neodporuje povaze věci nebo pokud se neprokáže opak."

        To znamená, že nemusíš nijak prokazovat, že nedošlo během užívání k poškození věci tvojí vinou, ale je na prodejci aby prokázal, že to kolo v době prodeje bylo v pořádku, což je v podstatě nemožné (jestli tedy na kole nejsou zjevné stopy poškození způsobené používáním).

    • moncco  

      Měl jsem stejné problémy na kole Canyon, brzdy komplet Elixir 5, kotouče 185mm, zakoupené loni na podzim.

      Problémy s vibrací zadní stavby se začaly projevovat po ujetí cca 250 km a časem se stále stupňovaly.

      Kolo bylo zakoupeno v Německu, takže reklamace pro mě byla až to poslední řešení, přestože mi to bylo v místním servisu doporučeno (jednoznačná reklamace rámu).

      Zkoušel jsem to všelijak poladit, už jsem i přemýšlel o koupi plovoucích kotoučů od Hope, což by ale byla investice cca 2.000,– Kč s nejistým výsledkem, ale pomohlo mi to, čemuž jsem až tak moc nevěřil – měděná pasta mezi pístky a brzdové destičky.

      Problém odstraněn. Neříkám, že je to zákonitě i tvůj případ, ale určitě bych to vyzkoušel. Je to řešení skoro zadarmo, zvládneš to sám a podle tvého popisu a především videa by to mohlo problém když ne úplně vyřešit, tak alespoň razantně eliminovat.

    • Lachtis  

      Díky za reakce, ale jak už jsem psal: pro odstranění jsem toho udělal fakt dost, investoval pár kaček, dokonce to bylo i v neorigo servisu a NIC nevyřešeno!

      Tímto moje snaha končí a jdu do cyklo69 (www.cyklo69.cz), kde jsem kolo koupil a budu jej reklamovat. Pořádně se na ně připravím, protože čekám reakce tipu – to je normální, to kotoučovky dělají, musíte zajet apod. Na zvuky kašlu, ale ty vibrace už je na mě fakt moc a jak mi bylo sděleno v neofico servisu: „Pane tohle je opravdu silné vibrování doprovázené všelijakými pazvuky“!

      • rbcrx9  

        Pomohla mi až výměna rámu.Starý fort vydával zvuk podobný brždění vlaku, nový rám RB a desky Force a mám zatím klid.

    • Lachtis  

      Natočil jsem i krátké video – pro představu, škoda, že vibrace nelze nějak zaznamenat :-)

      http://lachtis.rajce.idnes.cz/Desktop…

      • Cavendish  

        Zní to fakt brutálně.Jako kdyby se o sebe dřel plech na plech.V kotoučích a destičkách problém nebude.Viděl bych to spíš na problém uchycení třmenu na rámu,po případě prasklý rám v blízkosti brzdy.Prohlédl si celou zadní stavbu jestli tam někde není prasklinka?

        • Cavendish  

          Po případě si půjč od kamaráda jiné zadní kolo a uvidíš jestli se něco změní.

        • Lachtis  

          Rám jsem prošel a žádnou prasklinku jsem nenašel :-(. Přesně jak píšeš, tohle bude v rámu, respektive uchycení třmene. Je to šílený zvuk a hlavně vibrace jsou nepříjemné. V sobotu jedu blizák (www.blizak.cz) a tak kolo zatím do servisu na reklamaci dávat nebudu. Po víkendu to budu řešit, protože já pro odstranění udělal dost a jsem strašně zvědaví jak se k tomu postaví. Jestli mi v servisu řeknou, že tohle je normální, tak tam asi udělám pěkný humbuk! Dám pak vědět co se dělo.

          • Cavendish  

            Tohle normální není,ale uvidíš,že až najdeš přičinu tak to bude nějaká stupidní blbost.Mě po vyjížďce začalo šíleně vrzat zadní kolo.Rozdělal sem celý náboj,vyčistil,se­řídil a nic.Nakonec sem zjistil že to dělali ty dvě pružinky co jsou na rychloupínáku.

      • Pajas04  

        Přesně tohle mi zadní brzda dělala taky – na kole Mongoose Tyax elite 2011(v profilu) – každopádně to nakonec přestávalo, až to přestalo úplně :). Trvalo to tak 800km, myslím že mi pomohlo protáhnout kolo v bahně…úmyslně jsem jel přes nejhorší kaluže tak, aby se na kotouč dostalo co nejvíce bahna, až to hnusně skřípalo, pak zabrzdit. Desky se podle mě nějak přizpůsobily kotouči a bylo to…

      • fredy86  

        Jojo, to mi dělá pořád :) Nikdo v Brně v servisech to není schopen opravit, takže budu muset asi začínat vyměňovat jednotlivé části.. snad nedojde na výměnu celého kola :D

    • Lachtis  

      Čau, tak jsem to měl v servise. Technik vůbec nic nenamítal a uznal, že to je chyba, takže si tam kolo nechali a dnes jsem si jej vyzvedl. Bohužel mi nechtěli říct (dle jejich slov ani nemůžou…) co s tím dělali!? No je mi to celkem buřt. Ovšem na férovku mi technik sdělil, že udělali maximum a teď ať to zajedu (cca 200 km) – to dám přes víkend a pokud to znovu začne dají mi nový rám! Trochu jsem se na tom projel a zatím vibrace nic, ale pořád to vydává všelijaké pazvuky a tak očekávám, že se vše dostane do starých kolejí a začneme vibrovat!

      Na druhou stranu by nový rám celkem bodl, přeci jen pár pádů mám za sebou a dostat netknutou funglovku by nebylo špatný. Ovšem hlavou se mi honí, zda bych neměl nárok na vrácení peněz, ale to by muselo být reklamováno a neodstraněno na třikrát že??? No přes víkend tomu dám a uvidím jak to dopadne…

      • Cavendish  

        Jojo musel bys reklamovat 3× aby ti vrátili peníze.Jinak doufám že ti to bude chodit bez problémů.

        • Lachtis  

          Díky, ale bohužel po víkendu a najetí cca 180 km to zase začalo dělat. Takže zítra jedu do servisu a zřejmě mi dají nový rám… Na jednu stranu to je fajn, že budu mít neškrábnutý-nový rám, ale taky můžu čekat 30 dní… Ach jo

    • Lachtis  

      Tak mám kolo zpět ze sevisu.

      Nakonec mi dali komplet nové zadní + přední brzdy. Konkrétně Deore 595 a zadní kotouč mi dali plovoucí HOPE (to bude asi nejlepší komponent na mém kole :-) ).

      Zatím jsem zkoušel projet jen kolem baráku a OK, tak uvidím…

      • Sayuz  

        A zkoušel jsi už kola sundavat a nandavat? :))

        • Slavoš  

          Než to uděláš,poznač si polohu osy k rámu.

          • Lachtis  

            Tak už to zase začlo výměna brzd a plovoucí kotouč nepomohl. Opět v reklamaci a navrhovaný způsob řešení: vrácení peněz :-D. Příští týden mi zavolají a potvrdí mi, zda se budou vracet peníze anebo bude pokračovat reklamační kolečko. Servisák mi říkal, že na 99% peníze vrátí.

            Tvrdil mi, že za tu dobu co dělá v sevise u SPešlu jsem byl druhý komu nedokázali vibrace a vrzání odstranit. Občas se to prý stane i u kol podstatně dražších, ale vždy (výměna brzd, destiček, kotoučů, redukcí) pomůže. Jestli nekecal, tak mám teda pěknou smůlu, na druhou stranu jsem se povozil a teď si můžu koupit lepší…

            • Sayuz  

              Jsem rád, že v tom nejsem sám…

              Nicméně jsem kupoval kolo a brzdy zvlášť a musel bych je reklamovat a na to jsem moc línej :D

              Každopádně jsem byl minulý měsíc jezdit na Monínci a brzdy si myslim hezky sedli a už jezdím dlouho bez pískání :)

    • Stendy  

      Ahoj, řeším přesně ten samý problém! V květnu jsem koupil v Nevixu ve slevě Spešla Stumpjumpra FSR Carbon Comp 2010. Brzdy Avid Elixír R SL! Předek 203mm, zadek 185mm. Už od začátku se při přibrždění ze zadní stavby ozývají šílené zvuky! Žádné pískání nebo cinkání kotouče. Je zvuk jako na výše uvedených videích. Rozeřve se celá zadní stavba, slyšet to musí být na kilometry daleko a vibrace jdou až do rukou. Hrozný! Prostě se na tom kole nedá jet (resp. brzdit). Přední brzda naprosto v pořádku. Provedl jsem výměnu kol z původních orig. DT 430 na Mavic CrossMax ST (viz. doporučení některých o tuhosti výpletu) s nulovým výsledkem. V servisu to zkoušeli poštelovat – od seřízení třmenu, přes očištění, dotažení všeho možného, až po laborování s výškou podložek kvůli lepší dosedací ploše. Bezúspěšně. Brzda šla na reklamaci do Avidu (sídlo prý v Jablonci n/Nisou). Odtud se vrátila s dopisem, že brzda vyzkošena na stolici a je naprosto v pořádku. Přesto pro jistotu prý vyměněny destičky za antivibrační. Byl jsem lehce rozladěn, že do konce života budu muset kupovat jeden druh speciálních destiček, ale budiž. Za klid při brždění bych to zkousnul. Brzda namontována, sednu na kolo před servisem a světe div se – rámus a řev úplně stejný jako před tím!!! V servise odsouhlaseno, že tohle se fakt nedá. Posláno znovu do Avidu (rozuměj Sramu) s důraznějším dopisem o projevu podle nich naprosto bezchybně fungující brzdě. Po další době (už jsme v srpnu) brzda z Avidu vrácena se stanoviskem, že brzda funguje bezchybně. Po celou dobu mi servis zapůjčil, aby mi kolo přes léto nestálo na reklamaci,(za což jim ještě jednou děkuji) mechanickou Tektro Aquila (za cca 700,–Kč) – po celou dobu (najeto cca 1500km) chod absolutně bez problémů. Takže teď řešíme co dál. Bylo mi řečeno, že s Avidem asi nehneme?! Zvlášť když ne oni, natož já. To povrdilo i zastoupení Spešlu pro ČR (Čestlice). Paráda, ať žije Avid!!! Zatím se zvažují další řešení. Nabídku servisu že mi brzdy vymění za Shimano 446 jsem odmítl. Elixíry jsou brzdy v hodnotě okolo 4.500,– a 446 za 1.600,– pro mě nejsou rovnocenou náhradou. Spešl ČR sdělil, že Avidama mají všeobecně problémy a vše řeší výmenou za Shimano (lepší servis, bezproblémovější chod,…) Deore 596 a kotouče s hliníkovými unašečeči (RT 76) by byly možnou náhradou. Když by nefungovalo, další krok je výměna zadní stavby za pevnější karbonovou. Pouze v případě, když vše ostatní selže a rozhodnutí je jen na nich. Tak teď čekám, jak se domluví servis se Spešlem ČR.

      Co by jste radili v tomto případě Vy? Mám přijmout Deore 596, asi ano. Ale co když budou trvat na jiných, horších? Nebo se na všechny ty reklamační peripetie vykašlat, sklopit uši a koupit si sám nové XT (BR-M 785)? Díky za poznatky.

      • urraco2  

        Mne nove XTR kotouce vyresily vsechny problemy,co jsem mel pri brzdeni…

      • Lachtis  

        Soucítím s Tebou, já jen čekám, jestli mi vrátí peníze za kolo anebo to opět pošlou reklamovat… Nicméně já měl brzdy Shimana a dělaly mi to, po neúspěchu s výměnou desek a kotoučů mi dali zdarma lepší Deorka a plovoucí kotouč HOPE a stejně nepomohlo!!!

        Takže bacha aby sis nekoupil Shimana s vědomím, že to nebude dělat a ono bude! Podle mě je chyba v rámu (u mne) a u Tebe pokud Ti to dělá stejný zvuk + vibrace, tak asi taky. V Servise to vědí a jelikož nemají nový (stejný) rám a vědí, že já chci prachy a tedy nebudu souhlasit s výměnou za jiný, tak mi rovnou po teprve druhé reklamaci sami navrhli vrácení peněz. Čekám jak se vyjádří Spešl.

        • Stendy  

          Určitě dej vědět, jak to dopadlo. Já počkám, jak to s těma Shimanama bude fungovat. Uvidím, jestli to je brzdama, nebo stavbou. Zajímavé, že to dle příspěvků dělají různá kola i různé brzdy. Celopéra i pevňáci. Mě třeba ty náhradní obyčejné mechanické kotoučovky ani nezavibrují. Kdyby nebyl uživatelsky mezi mechanikama a hydraulikama takový rozdíl, snad bych si je tam i nechal. Přitom jsem měl předchozí model Stumpjumpra FSR 2007 s Juicy 7 a naprosto bez problémů. Tenhle by měl být ještě tužší. Ale ty máš HT a tam by o pevnosti zadní stavby neměla být ani řeč?! Takový trochu fantom poslední doby. Mě kdyby vrátili peníze za kolo, tak bych si moc nepomohl. Bylo ve slevě a za ty peníze bych asi hned tak takový podobný nepořídil.

          • Stendy  

            Ahoj, tak po půl roce od reklamace a najetých cca 2000km mohu snad s uspokojením říct, že se problém podařilo odstranit. V Nevixu a následně v zastoupení Specializedu v Čestlicích mi vyšli opravdu vstříct. Dohodli jsme se na výměně Avidu za Shimana Deorka. Vše funguje skvěle. A po té hrůze, co jsem s Avidama zažil (včetně jejich reklamačního řízení, kdy vám neustále tvrdí, že brzdy jsou naprosto v pořádku), je to teď opravdu balzám na duši (i uši:-). Takže nechci, aby to zavánělo reklamou, ale musím ještě jednou poděkovat jak klukům z Nevixu za opakovanou snahu a skvělý a velmi vstřícný přístup, tak lidem ze Specializedu také za přístup a za postoj k reklamaci a jeho řešení. Děkuji.

            Vám všem, kteří mají obdobný problém přeji hodně štěstí při jeho řešení. A nejlépe, aby takový problém nikoho z nás nepotkal! Přeji hodně radosti z ježdění. O to přece hlavně jde!

    • fredy86  

      Pěkný, tohle mi dělá má zadní brzda na GT Zaskar Niner Expert 29 pořád.. 3× v servisu, nikdy to neopravili, vždy po pár kilometrech to je zpátky. Jdu tam asi v týdnu znovu pro výměnu destiček, případně snad výměnu kotouče nebo celé brzdy, už mi z toho hrabe. Samodoma oprava povolením brzdy, zmáčknutím páky a utáhnutím samozřejmě nefunguje.

      • pepek  

        Zkus tam dát desky Superstar

        • fredy86  

          Píšu si do seznamu tipů, díky :) Teď to došlo tak daleko, že mi brzda pořád drhne, konkrétně levá destička. Bohužel umím jen klasický rychloservis s uvolněním brzdy a zmáčknutím páky a ten to neopraví..

        • p@X  

          Uvidíš za měsíc…

          • p@X  

            Ono už o něčem svědčí, že Avid vyrábí plný kotouč pro omezení vibrací…

      • Samanil  

        Já si myslím že ti to moc nepomůže, měl sem ten samí problém se zadní stavbou, brzda hrozně rozvibrovala rám + ty pazvuky, zkoušel sem přendavat destičky i kotouče z přední vidlice, dokonce sem zkusil dat celou zadní brzdu na předek a vše bylo v cajku, nakonec sem si pořídil nový rám a je klid, od té doby se vibrace neozvali, akorát si brzdy někdy zapískají, ale to mi přijde normální. Je pravda že můj předchozí rám olpran dominator nebyl nic moc

        • Lachtis  

          Tak tímto můžu uzavřít moje vlákno, ale klidně do něj piště :-D.

          Dnes se mi ozvali ze servisu s výsledkem, který jsem očekávál a sice, že odstupují od kupní smlouvy a vracejí mi peníze v plné výši :-D. Jsem maximálně spokojený a ostatním co to dělá silné vibrace spojené s nehoráznými pazvuky (nemluvím o pískání – to je normální) viz moje video výše co je uloženo na rajčeti.cz, tak doporučuji řešit reklamací a zbytečně nevyhazovat peníze různými pokusy.

          Rekapitulace co se dělo u mne:

          1. kompletní vyčištění desek + kotouče, seřízení, odmaštění –

          vše OK

          1. smirglování desek a kotouče
          2. koupil jsem na vlastní náklady nové nelevné desky Koolstop
          3. zkoušeno v servisu tři různé kotouče
          4. v rámci reklamace nové lepší Komplet brzdy Deore a plovoucí kotouč

          HOPE, který patří ke špičce na trhu.

          1. jo ještě bych zapomněl, že dosedací plochy byly vyfrézované.

          Výsledek žádný, tušil jsem, že to bude rámem a to se také potvrdilo :-). No nic mám nové kolo, tentokrát s Avidy, sice se sintr deskami často zapískají (což u sintrů beru), ale vibrace mě už neruší :-).

          Hodně zdaru všem a pokud možno, řešte reklamací.

          • zoltar  

            Ahoj ten zvuk znám moc dobře. Já zkoušel tři tipy destiček(brzdy shimano slx+kotouče xt 6dira)jinou redukci,různé nastavení,jinej kotouč ještě mě čekají kola a jíné brzdy a pak to vezu do Rb.To už zbyde jen rám.Chci to nějak vyřešit na rb crr se jinak jezdí suprově.Jo a taky to stálo nějakou kačku……

    • jolli01  

      Bájka si poskládej sám a máš klid a jistotu… Nekoupil bych hotový kolo

      • ClAyD  

        Takže jako když si postavím kolo sám, tak budu mít jistotu, že mi nebude skřípat zadní brzda? Wow…:D

        • jolli01  

          jo, pokud o tom něco víš,tak určitě.

          • pepek  

            Nestačí vědět, málokdo má doma tolik odrazek a bílých bowdenů.

          • ClAyD  

            A ty dokážeš svým zkušeným okem stavitele poznat, na kterým rámu to bude dělat?

            • Vilém  

              Samo, ze ano. Neresi totiz kraviny jako vetsina B-F.

              Jinak ted koukam, ze mi to jeho vlakno jaksi zmizelo. Ze by se mu to pres noc rozlezelo v hlave a radsi to nechal smazat?

    • šlapatko  

      Sranda vlákno, tohle:-) Samý skřípač, vrzač a vibrovač.Véčkové brzdy na vás a je klid.

      • Slavoš  

        Když si blbě nastavíš špalíky a máš mokrý ráfky ,tak to umí vyloudit taky hezký zvuky,ale kam se to hrabe na kotoučovky.

        :-D

        • šlapatko  

          Nejlépe si zvyknout na všelijaké zvuky.To je pak po problémech.Sa­mozřejmě vibrace jsou nežádoucí.

    • Labusch  

      Toto video je soukromé.???

    • Quido M  

      totéž kolo a tentýž problém (video nelze přehrát)… viz tady

      je to jen výpomoc kamádovi, takže reklamace nepřipadá v úvahu – a v celém vlákně jsem nenašel řešení (sedlovky jsem taky měnil a žádná změna) – pokud to fakt dělá rám, není na to nějaký fígl? :-o

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.