• TomekR

    Lidi potrebuji poradit,jak udelam z predni brzdy z prumeru 160 na 180,samzrejmne si koupim 180 kotouc a jak se to dela pak s brzdicim kopytem?taky nove nebo musim nejake predstavce na to?dik moc za radu

    0 0
    • scalar  

      Přesně tak, potřebuješ představec na kopyto, něco takového:

      http://www.kupkolo.cz/…0p-p2_z5914/

      0 0
    • worlusho  

      A nebo tento

      http://www.kupkolo.cz/…80p-s_z2680/

      0 0
    • TomekR  

      jj presne jak mluvis mam Rebu RL.abrzdy chimana deore m615 a kotouce force 160.a prave bych chtel si dat do predu 180 kotouc.a mam nechat desticky co mam nebo koupit nove?po pripade jaky kotouc a jake desticky?diiik moc

      0 0
      • petr0x  
        • Nejprve si najdi ktery kotouc na kolo chces dat. Rozdil je v uchyceni, masbudto INTL nebo Centerlock, podle toho zvol kotouc.
        • Az budes mit kotouc, tak najdi adapter podle velikosti kotouce. Pozor na to,ze se delaji s prumerem 180 a 185mm. Adapter potrebujes tedy 160->180(185).Existuji asi 4 zakladni verze adapteru, a to IS-IS, IS-PM, PM-IS a PM-PM, cozznaci typ uchyceni brzdoveho trmene k vidlici. Prvni znacka (IS nebo PM) je typuchyceni na vidlici, druha na trmenu. Poznas jednoduse tak, ze IS se montujizboku, PM se montuji ve smeru jizdy.

        http://fcdn.mtbr.com/…-hbmtxo6.jpg

        Z toho co pises budes nejspise potrebovat adapter PM-PM 160–180(185)mm a prislusny kotouc na tvuj naboj na kole. Desticky nech ty co mas. Jedina zrada by mohla nastat, kdyby jsi koupil kotouc pro organicke desticky, pak je na miste to zkontrolovat a pripadne vymenit (a nebo na to kaslat a risknout ojezdeni)

        0 0
        • TomekR  

          Diky moc za rady.jo uchyceni kotouce mam na 6der.pro fajšmekry je to INTL.tech kotoucu je mnozstvi,ted co je lepsi bud kotouc jako celek a nebo brzdici kruh je prinytovan k stredu kotouce?to je asi jedno ale asi bych dal prednost tomu v celku(min veci na prasknuti)uchyceni toho treme je normalne ve smeru zadne ze strany nebo jak prilozis a zhora das 2 sroubky.tokovy mam trmenhttp://www­.google.cz/se­arch?q=uchycen%C3%AD+t%­C5%99menu+shi­mano+deore+m615&cli­ent=firefox-a&hs=4LV&rls=­org.mozilla:cs:of­ficial&channel=sb&biw=1­536&bih=755&tbm=is­ch&imgil=aOXiM­LzHBbcypM%253A%253BZ­SHn5Wkr-EkSpM%253Bhttp­%25253A%25252F%25252Fwww­.bike-eshop.cz%25252Fko­toucove-brzdy%25252Fbrzdovy-trmen-shimano-deore-br-m596&source=i­u&pf=m&fir=aO­XiMLzHBbcypM%253A%252CZ­SHn5Wkr-EkSpM%252C_&us­g=__gcoSET-bA0cDF1U3z_DO­Kir_NDs%3D&dur=996#fa­crc=_&imgdii=_&im­grc=X4SBwsBIw­QzeAM%253A%3Bqj­KpNEdLNuRzqM%3Bhttp%2­53A%252F%252Fwww­.kupkolo.cz%252Fda­ta%252Ftmp%252F17501_0­.jpg%3Bhttp%253A%252F%25­2Fwww.kupkolo­.cz%252Ftrmen-shimano-deore-br-m615_z91887%2­52F%3B800%3B600 tady je odkaz na redukci,http://ww­w.kupkolo.cz/pred­ni-adapter-kot-brzdy-shimano-180mm-sm-ma-f180p-p2_z5914/

          jetsli je to dobry napad nebo si spis priplatit.a kotouc takovyhle.http://www­.author-sedlacek.cz/brzdovy-kotouc-force-180mm6-der/d-295.htm?sort=3

          diky moc za rady

          0 0
          • TomekR  

            ted se divam ze ty odkazy stoji uplna za hovno

            0 0
            • petr0x  

              To jo :-)

              Nýtovaných kotoučů se neboj (ty co mají spojený střed s okružím nýty). Boj se ale kotoučů od Ashimy, které jsou odlehčované (při horším zacházení bys mohl padnout na hubu) a „floating“ kotoučů – na plovoucích nýtech – ty mají volné nýty , je to prý v něčem lepší, ale kotouč na nýtech chrastí a nýty se vymačkávají. Neodrazuju tě od těchto voleb, ale doporučuji se zde zamyslet.

              Já bych volil nějakou střední cestu a nebo koukni na bazar, ušetříš a někomu pomůžeš se zbavit přebytečných věcí.

              0 0
              • BlickM  

                tak mě floating sloužily naprosto parádně

                0 0
              • Mr.Duck  

                Volny nyty sou lez :)

                0 0
              • lidumil  

                Já mám Hope floating a 4 roky bez problémů.

                0 0
                • petr0x  

                  A v čem je vlastně ta výhoda plovoucích kotoučů? Jen abych věděl, protože z technického pohledu se nýty můžou vymačkat, odvod tepla bude horší a akorát to může cinkat. Napadá mě jediná věc, že při zahřátí se kotouč nezkřiví tolik, jako normální, ale pokud by zkřivení mělo jen estetický efekt (že křivý kotouč cinká), pak plovoucí kotouč může cinkat téměř pořád, což je vlastně horší.

                  0 0
                  • mr.nikdo  

                    Kriveni kotouce – jezdil jsi nekdy kotoucovky?

                    0 0
                    • JakeF  

                      Já jo, vždycky bez plovoucích a křivení kotouče mi nikdy nedělalo problém… Takže jaká je ta výhoda plovoucích kotoučů? :)

                      0 0
                      • jIrI___  

                        Při chladnutí to hezky praská, v aktuálních teplotách stačí zaparkovat studené kolo do vyhřáté místnosti :D

                        0 0
                        • mr.nikdo  

                          Ze jo, jak auto.

                          A cim pekelnejsi teplota, tim vic – pak muzes pomerovat, jak moc jsi brzdil :-D

                          0 0
                      • mr.nikdo  

                        Ja tedy mival s klasickym kotoucem problemy po sjezdu – hodne skrtal, ale opravdu hodne.

                        I kdyz nemam plovouci kotouce, mam kotouce s unasecem a nyty (XTR od Shimana) a nejake kriveni neni vubec znat :).

                        0 0
          • tonik666  

            Adapter je úplně jedno který použiješ (tím myslím jestli dražší či levnější a výrobce, typ samozřejmě musí být správný). Jen pozor, občas zapomene prodejce poslat s adaptérem správné šrouby, což je blbý zrovna u toho co potřebuješ

            Koutouč Force 180mm co jsi na něj házel odkaz mám zde z bazaru od jistého BF uživatele a úspěšně používám dodnes :)

            0 0
    • johny731  

      Trochu mimo téma…ale také se to týká adaptérů.

      K většině Shimano adaptérů jsou takové plastové kroužky se zobáčkem…k čemu je to dobré?:)

      0 0
      • Kouba_2005  

        To je dobré do koše nebo do šuplíku. Původně výrobcem zamýšleno, aby se ti zřejmě nemohl vytočit povolený šroub od třmenu.

        0 0
        • tomxxx  

          Necápu, proč to na ty šrouby cpou. K xtr brzdám dávaj dokonce šrouby s dirkou a drátek. Tim drátkem máš ubevnit šroub k rámu. Fakt *********…

          0 0
          • Dejv94  

            Positive locking, tzv drátkování, používáme to na závodním autě kde vyžadují pravidla pojištění šroubů.

            http://www.streetlegaltv.com/…safety-wire/

            0 0
          • Kouba_2005  

            Tak ono ze srandy to tam nebude. I kdyby se to v historii povolilo jednomu z tisíce, tak výrobce má řešení, aby se to neopakovalo. Takových zdánlivě zbytečných věcí kolem nás bude a drtivá většina jen z prevence. Je na každém, zda to použije nebo ne. Každý si myslíme, že nám se to stát nemůže :)

            0 0
            • Atilla  

              Tak pokud jezdíš někde kde to drncá, není problém vyklepat šroub i když má na sobě od výrobce lepidlo, natož když tam není.

              0 0
          • JakeF  

            Já celkem chápu, jednou jsem to měl hodně na hraně, když jsem si všimnul až když jeden šroub byl úplně ztracenej a druhej povolenej. Na druhou stranu ani na XTčka jsem pak stejně ty plastový kroužky nedal :D.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.