• hanz

    jaké brzdy na použití enduro–hc enduro–light dh pro 90kg samečka :-))

    Anketa: jaký brzdy a proč?

    oro
    2x
    5%
    5x
    14%
    22x
    59%
    8x
    22%
    0 0
    • TheIF  

      A co Avid Code ? www.koloshop.cz/index.php?… ale zkušenosti zatím ještě nemám.

      0 0
    • ares  

      Dík za otázku, rád se připojím, budu to v brzké době také řešit. Mě by mimo Tvé favority zajímala ještě Hope Mono 6 Ti a Alligator 6.

      0 0
      • hanz  

        aligator je nesmysl a M6 jsou dost těžký na enduro…stejně tak ty avid code-to sou ultimátní dh brzdy.

        0 0
        • ares  

          Co se gramáže týče, ano. A co účinnost? Šlo by ty brzdy porovnat i dle tohoto kritéria + případné vadnutí? Pročetl jsem celé bike-fórum a asi i jako kolega chci brzdy, které opravdu budou brzdit! Alespoň pro mě to je priorita číslo jedna. Mám na neúčinné brzdy památku – dva zlámané obratle a chci se podobných radovánek vyvarovat. Děkuji za ochotu a kolega nechť se na mě nezlobí, že jsem mu bez dovolení vlezl na theard. Připadlo mi zbytečné zakládat nový a můj pohled na „věc“ může také někoho oslovit…

          0 0
          • hanz  

            kolega se nezlobí :-) M6 má sílu hlavně v dávkovatelnosti, v učinku rozhodně není 3× silnější jak nějakej 2pístek…kdybych k těm brzdám nahoře přidal avid code tak podle mě je to výpis všech brzd který stojí za uvažování na enduro až dh.

            0 0
            • ares  

              Promiň, došlo mi to pozdě… :-) Právě koukám na ty Avidy Code a nevypadají špatně :-) Tak si počkám na reference. Našel jsem taky něco ze zahraničí : www.mtbr.com/…rake_system/ kdo ví, jak to je… ?

              0 0
              • TheIF  

                Budou skvělý, protože je budu mít na novým bajku :-)))

                0 0
                • ares  

                  Super! :-)))) Tak ať slouží!

                  0 0
                • Daan  

                  Tak to kazdopadne, ja je mam totiz taky objednany…

                  0 0
                  • mr.antik  

                    Já mám slabost pro avidy, ale podle katalogu vypadaj dobře i cena ujde. Já bych teda 0,3 kg na brzdách asi nezkousnul, ale při 90 kg máš asi jiný priority

                    0 0
                • Hurka  

                  Tak už na těch Code jezdíte? Jaké jsou? Také o nich uvažuji…

                  0 0
    • mr.antik  

      Kandidáti na enduro brzdy???

      Elixir CR Carbon

      • cena
      • matchmaker

      The ONE (2009)

      • všichni o nich básní
      • cena (8tisíc)

      Ještě něco jiného?

      Jaké jsou reálné porovnatelné hmotnosti? Elixír má papírově 370g (asi s kotoučem?) The One mají papírově 260 (asi bez koučů)

      Snad jen dodám, že kotouče už mám Hope, čili ideálně kdyby se daly sehnat bez.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Elixir CR 250/261g, The One 2008 239/252, The One 2010 (s pákou jako R1) 201/215…

        Elixiry Hnoj sežene za super cenu i bez kotoučů, formuly asi taky.

        The One jsem nejel, píše se tu o super výkonu, menší mezeře mezi deskama. Na Hope kotouče budeš muset brousit kousíček třmenu jak u The One, tak i u Elixiru…

        0 0
        • mr.antik  

          takže tohle je starý model http://www.kupkolo.cz/…ru_4456.html

          Čili Formule asi padaj, nárust megavýkonu už tolik neocenim, hmotnostní rozdíl pár gramů, akorát problémy s případnýma dílama…

          0 0
        • MlokCZ  

          Vím, že tady někteří jsou velký zastánci Hope kotoučů. Já ale na The One neviděl jediný důvod, proč tam místo originál kotoučů dávat ty Hope.

          Ty nové kulaté Formula kotouče jsou váhově velmi slušné a funčně ji nemůžu vytknout vůbec nic. Takže dávat další prachy do Hope kotoučů a to ještě s tím, že bych musel pilovat mi přijde tak trochu ujeté.

          0 0
          • gazman  

            Důvod je jasný a váha to není,plovoucí od HOPE nejsou lehké,ale to že se vlivem tepla nedeformují je pro mě velké plus.Taky se mi líbí tak o 200% víc jak ty vystřihovánky z tabule plechu.

            0 0
            • MlokCZ  

              Tak ty tomu dáváš z kopce pokouřit více než já. Já právě s žádnou deformací vlivem tepla u těch originál kotoučů ani v horách neměl. A to ani na sjezdech, kde mi předchozí ORO už začaly vadnout. Teď ani náznak vadnutí, ani žádné větší cinkání nebo škrtání, které by se objevilo kvůli deformaci kotouče teplem.

              Takže jsem neměl potřebu ani dávat 200/180 kotouče a poprvé na The One mi 100% stačí 180/160.

              Vzhled kotoučů, to je věc, co mi byla vždy úplně ukradená, za tohle bych nepřiplatil ani 10Kč.

              0 0
          • mr.antik  

            Jasně, ale já už Hope kotouče mám a vypadaj, že ještě nějaký čas vydrží. Necinkaj, ale při brždění děla zvukový efekty, že se mi ježí vlasy.

            0 0
            • Vilém  

              A taky to dela pekny zvuky po brzdeni. Praskaji jak kdyz chladne motor od auta.

              0 0
      • mr.antik  

        Co nějaký Magury/Hope/Hayes? Nenašla by se tam nějaká konkurence cena/výkon/hmotnost k těm Elixírům CR?

        Kupovat to chci někde u nás kvůli záruce, dneska už nevěřim žádný značce :-)

        0 0
      • MlokCZ  

        Společená objímka určitě není výhodou Elixiru. Na The One je taky (vozím ji).

        U Elixiru bych klidně vzal pouze Rka, budou superlevné, brzdit budou stejně jako CR Carbon (a to ještě s lehce ostřejším nástupem). A váha není o moc větší než CR carbon.

        A pak se vybírá hodně těžko. The One 2010 jsou sice opravdu super brzdy, ale když stojí 3× tolik co ty Rka…

        Mám na obou fullech The One a velká spokojenost. Teď na celopevňáka jsem ale už koupil právě Rka, že tam ty prachy za The One rozhodně dávat nebudu. Na celopevňáku bych The One za ty prachy rozhodně neocenil.

        Na fullu bych ale znovu volil The One.

        A pokud The One, tak bych vzal určitě 2010.

        0 0
        • mr.antik  

          Mě jde u CR o to štelování kontaktu. Tím, že nemaj ostřejší nástup, tak mě nebude vadit snad tolik ani dost velký rozdíl mezi zadní a přední brzdou (gumovitost). Dále i design, černá je černá.

          Výkon oproti Juicy bude doufám tak jako tak lepší – není někde nějaký test?

          A ještě nevím nějaký zasadní rozdíl mezi staršíma The One (co jsem dával odkaz výše) a těma novýma? Kromě hmotnosti?

          0 0
          • Jaromír  

            nové mají radiální píst na páce.

            0 0
          • Smazaný účet  

            Být tebou vyprdnu se na štelování kontaktu a vezmu XX WC!

            http://www.speedgoat.com/…aspx/Browse?…

            0 0
          • MlokCZ  

            Tak když chceš štelovátko mrtvého chodu páky, tak to The One můžeš taky rovnou škrtnout. 2010 už ho právě nemají (2010 mají oproti 2009 zcela přepracovanou páku s jinou konstrukcí).

            Rozdíl mezi přední a zadní nemám ani na jedněch téměř žádný a bez problémů ten minimální rozdíl vyrovnám nastavením vzdálenosti pák od řídítek, aniž bych tam měl nějaký citelný rozdíl. Takže pocitově mi pak zabírají stejně.

            Elixiry brzdí o něco lépe než Juicy.

            Já už štelovátko mrtvého chodu na brzdách pokud možno nechci, všechny brzdy, které jsou v obou variantách (buď v jiném modelu nebo ročníku), tak bez toho štelovátka chodí z mojeho pohledu znatelně lépe.

            Teď mám na mysli, jak Elixiry a The One, tak i starší ORO.

            A na jednom kole tu doma máme už dost let staré J7 (už mají skoro 5 let). Drží výborně, ještě jsou stále bez servisu a chodí. A i tak tam mrtvý chod je nastavený u obou na nejkratší a levá i pravá chodí téměř stejně.

            0 0
            • Smazaný účet  

              The One a R1 se v roce 2011 zase vrátí ke štelovátkám :0) Ale asi jenom na přání.

              0 0
              • MlokCZ  

                Tak já doufám, že mi ty The One nějaký ten rok vydrží, takže ať se vrací k čemu chtějí :-)

                0 0
                • mr.antik  

                  Jak jsou citlivé na seřízení? Abych se u toho nevztekal. J7 byly v tomhle ohledu zlatý.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Oproti J7 je to lepší i horší :-)

                    Lepší v tom, že bez těch kónických podložek se seřizuje lépe. Horší v tom, že mezera mezi deskami a kotoučem je mnohem menší, takže musí být seřízený o dost precizněji.

                    Pokud jsou ok dosedací plochy vidlice a rámu (tedy zajištěna přesná rovnoběžnost kotouče a desek), tak se to seřizuje v pohodě. U staršího Sterea jsem musel na dosedací plochy vidlice sáhnout, jak jsem tam dával The One.

                    Ovšem Elixiry mají tu mezeru taky menší než J7, takže i tam bude tohle horší. Ale pořád je o trošičku větší než u The One.

                    0 0
            • mr.antik  

              já to zas u J7 mam nastavený na nejdelší :-) Ale zvyknout se dá na cokoliv, když to bude lepší, levnější,lehčí.

              Právě u elixíru R mě ten rozdíl přijde dost výrazný (zkoušeno u nových brzd, takže snad nezavzdušněných)

              0 0
              • MlokCZ  

                Nová brzda není často v perfektním stavu jak by měla být. Pokud to ale máš nastavené na nejdelší mrtvý chod, tak to štelovátko oceníš.

                0 0
        • mr.antik  

          Ještě vím, že tady někdo protěžoval Magury a Hope v Jendovo vlákně, bohužel to nemůžu najít…

          0 0
      • Bebe  

        Šel bych do Hope Tech V2: http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx…

        Myslím že Kubad by mohl referovat.

        0 0
        • mr.antik  

          všiml jsem si, že kubad je tady dýluje :-) Já mám zkušenost z M4 a ty mě popravdě jak funkcí, tak vzhledem, tak obrovskou pákou moc nenadchly. A cena už neni tak daleko od Formulí

          0 0
      • goofy  

        Ja jako dalsi brzdy budu volit asi Sainty. Chod mi sedl a celkem velka mezera mezi deskama a kotoucem… Ale vaha nic moc no

        0 0
    • asmodeus  

      Pořídil jsem XTR trail 2011,je to bomba!! To se prostě musí zkusit…

      0 0
      • jIrI___  

        Trošku se o nich rozepiš ;-)

        0 0
        • asmodeus  

          Zmizel houbovitý chod brzd,žádný tuhnutí i při –11!!!Měl jsem před tím XT08 a nedal jsem na ně dopustit,ale tohle je jiná liga. Jsem zvědav na ty chladiče ted v zimě se to nepozná .Servo wave funguje stejně jako u XT tj dobře.To je můj názor podpořený radostí z new xtr…

          0 0
          • jIrI___  

            Pokud Shimano opouští houbovitý chod, tak je to z mého pohledu jedině dobře. Spoustě lidí ta houbovitost ale vyhovovala. V mrazech tuhla údajně jen nějaká počáteční série XT 08. Měl jsem je taky (tuhnoucí) a vyměnil je za Elixiry :)

            0 0
      • mr.antik  

        Vypadaj pěkně, i páčka je snad proti XT kratší a placatější, ale zda nebudou vadnout, toť otázka

        0 0
    • Honzyn  

      Po zkusenostech s vetsinou znacek brzd na trhu doporucim Maguru.Hlasoval jsem tedy pro Luisa FR,pokud je tim myslena Louise FR.Vyborne jsou i Formuly.

      0 0
      • jan 2  

        MAGURY JSOU SKUTEČNĚ VÝTEČNÉ BRZDY, JSEM ZVĚDAVÝ NA AVID CODE 2011

        0 0
        • mr.antik  

          Které konkrétně? Mě zaujaly jedině tyto http://www.bikez.cz/…sl-red-2009/

          Ale nevim kolik váží bez kotouče, ten maj určitě dost lehkej…

          0 0
          • kubad  

            copak tě na nich zaujalo?

            :-) snad ne ta cena podívej se na ni pořádně

            jinak katalogová váha co uvádí Magura +/- sedí.

            testoval sem je na santovy, Marty brzdí slušně, ale spíš bych je řadil do XC kategorie i když svou práci odvedly i na 183/183mm kotoučích. trochu je s nima potíž na Hope kotoučích

            0 0
            • mr.antik  

              Spíš vzhled a tak… Jinak jsem je v test poplet s Luisama, teď vidim, že brzdný výkon je tak nějak na normálu. Cena mi přijde v pohodě…

              0 0
              • kubad  

                No pokud ti tohle prijde v pohode :-) tak si muzes koupit cokoli.

                Me 5600 za jednu brzdu moc v pohode neprijde :-D

                0 0
                • mr.antik  

                  Aha, Hnoj tam píše BRZDY, tak jsem myslel že to je pár.

                  No nic Magury si škrtám… Takže zbývaj tedy:

                  Elixír CR (250g)

                  The One starší model (240g)

                  Hope V2 300g(?)

                  The One nový model (200g)

                  (V závorce jsou hmotnosti přední brzdy bez kotoučů)

                  0 0
    • kopečák1  

      Šel bych do elixírů R… mám je s 203/185mm kotoučema a i při mých 95kg to opravdu brzdí.

      http://www.kupkolo.cz/…83/avid719/

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.