Vyplatí se upgrade na brzdy M6000?

17 nepřečtených
  • Dwamin

    Zdravím,

    aktuálně mám na kole brzdy Shimano BR M445/447. Mám akorát kotouče (SM-RT 56) zralé na výměnu, tak začal přemýšlet, že bych si spolu s koutouči udělal radost a pořidil si celé nové brzdy. Jezdím na HT kole, vrchol toho co jezdím jsou 50tkové maratony v okolí typu Drásal, Rusavská 50 atd (primárně protože mě to baví, nejezdím na nějaké umístění v první desítce, takže ani sjezdy nejedu úplně bez hlavy :D). Mám kolem 85 kg a současné brzdy v nějakém prudším sjezdu musím držet dost na sílu. Zvykl jsem si kvůli tomu vlastně pořád brzdit dvěma prstama, ale chtěl bych se naučit brzdit jen jedním prstem. Vyplatí se mi v takovém případě přechod na brzdy BR-M6000? Nebo to není nějaký velký rozdíl oproti tomu co mám a mám pořídit třeba jen nějaké lepší kotouče a desky? Víc peněz se mi do toho moc dávat nechce, maximálně bych ještě něco pošetřil a vzal M7000, ale pokud tam není nějaký zasadní rozdíl, tak bych rád zůstal max. u deorek.

    Někde jsem četl něco o nějakém rozdílném bungee, což ale netuším co je. Rád bych si ty brzdy vyměnil sám, nechal bych si zakrátit hadice podle starých přímo v eshopu a nějak nic neřešil, pokud je to možné. Je potřeba toto bungee řešit?

    Předem moc díky za odpověď.

    0 0
    • HT Adam  

      To bungee je způsob uchycení hadice ke třmenu – myslím že do Slx je to převlečná matka přes hadici a u slx a lepších tam máš na hadici nalisovaný a šroubem se ze strany přišroubuje ke třmenu, můžeš si nastavit úhel pod jakým je hadice přivedené k třmenu

      0 0
    • Kouba_2005  

      Nic řešit nemusíš, pokud vím, tak M6000 banjo nemá, jak u páky, tak u třmenu je konec stejný, ale tím se stejně při výměně kompletů nemusíš zabývat.. V servisu ti to zkrátí dle libosti, pak si jen namontuješ. Předpokládám, že hadice vedené vnitřkem rámu nemáš. M6000 už mají Servo Wave, takže potřebuješ k brzdění mnohem menší sílu – budeš v pohodě brzdit jedním prstem. Být tebou vzal bych i kotouče vyšší řady, bude to pak brzdit i mnohem líp.

      0 0
    • novas752  

      Buď bych vyměnil jen třmeny a kotouče za BR-M6000 a sm-rt76 nebo celé brzdy za SLX BR-M7100 a kotouče stejné.

      0 0
    • koldas  

      Jak ti radí novas…

      Já řešil obdobný problém, ale měl jsem už páky se servo…

      Takže mi stačilo dokoupit třmeny M6000 a kotouče jsem dal SMRT 76. Brzdný účinek je velký rozdíl. Předtím jsem měl taky alivio třmeny.

      Každopádně bez servo páky to nemá úplně cenu…

      A ty jsou od shimano deore… Pokud se nepletu.

      0 0
      • Dwamin  

        Díky moc za všechno info.

        Přesně jak píšeš, nemám páky se servowave, takže mi přijde zbytečne měnit třmeny, když budou páky Základní. Navíc na částečnou přestavbu nemám doma vybavení, takže by to muselo do servisu, kde nechám přibližně tolik, co je rozdíl mezi celou sadou 

        0 0
        • GdH  

          Řekl bych, že ServoWave páka u M6000 dělá drtivou většinu rozdílu (pokud ne celý) v účinnosti oproti nižším řadám a mohu potvrdit, že to je rozdíl značný. Výhodou třmenů M6000 je pak především možnost použít metalické destičky (po výměně kotoučů) a měnit je vrchem, bez sundání kola.

          0 0
          • xtonda  

            Když dáváš nový místo sjetejch tak stejně musíš roztahovat pístky a tedy kolo ven. Ale pokud to chci jen očistit, tak se to vyndavání vrchem hodí.

            0 0
          • Dwamin  

            Díky moc za rady ;)

            Asi do výměny teda opravdu půjdu. Ještě bych se zeptal. Je mezi m6000 a m7000 nějaký skokový rozdíl, který poznám i já, když nemám zkušenosti s ničím lepším než mám teď? Já osobně si myslím, že budu nadšený i z těch doerek, ale pokud bych měl nějak litovat, že jsem nepřidal pár set za slx, tak by mě to asi štvalo

            0 0
            • novas752  

              Jako rozdíl tam je, ale už neni zdaleka takový jako mezi Deore a levnějšíma brzdama. Když bys uvažoval o něčem lepšim než Deore M6000, tak spíš SLX M7100. Ale řekl bych že to nebude potřeba, Deore a 180mm kotouče budou brzdit nesrovnatelně líp než ten „zpomalovač“ co tam máš teď.

              0 0
              • Mart7  

                Hlavně SLX dostalo keramické pístky, které občas někomu prasknou. Jinak zajímavé řešení je výměna třmene u brzd BR-MT400 za BR-MT420 (za 4 pístek), dle Shimana + 20% brzdného síly a páka je u nich stejná BL-MT401. Navíc MT420 mají nízké destičky, které se dělají i kovové a můžeš použít lepší kotouče.

                0 0
                • novas752  

                  Je to tak. Ale zase to neni tak častá závada jako se může zdát.

                  Ty třmeny mt420 stejně jako mt520 jdou dát na jakoukoliv Shimano páku. Ale stejně je důležitější ta páka, když tam neni Servowave tak to prostě brzdí hůř. A s 4pístkovejma brzdama si zase člověk nabíhá na problémy s nerovnoměrnym vyjížděnim pístků na jedný straně kotouče atd. Pokud to kolo neni nějaký trailbike apod. nebo to neřídí 120kg jezdec tak bych o 4 pístkových brzdách neuvažoval.

                  0 0
                  • xtonda  

                    Tu MT420 brzdu sem jako celek nepochopil, čtyřpíst s pákou bez serva.

                    0 0
                  • Mart7  

                    Takže výsledkem jsou brzdy Deore M6000 a koutouče RT66, na které může dát i kovové desky a vejde se komplet do 3 tisíc, narozdíl od SLX M7100 s cenou jen za brzdy přes 3 tisíce.

                    0 0
                    • Dwamin  

                      Nejspíš to udělám přesně takto. Podle toho co píšete, tak mi M6000 budou stačit možná i se základníma kotoučema. Pokud ne, tak je tam dost možností jaké lepší kotouče a destičky dát. Jak budu kupovat tak se mrknu jestli nejsou někde v nějaké velké akci ty SLX, ale na 90% to vidím na ty Deore :)

                      Díky moc všem za rady, konečně nemusím pořád přemýšlet co tam koupit a projíždět všechny možné obchody :D

                      0 0
                  • Tom-T45  

                    Jen doplním, po vánocích spadám do kategorie, ehm, 120 kg jezdec. Mám momentálně MT500, což jsou první brzdy se servo wave + kotouče RT 54 180/160 mm a skutečně stačí brzdu mačkat jedním prstem. Limitem je především přilnavost plášťů. Byl jsem hodně překvapený, jak dobře fungují.

                    0 0
            • Jiří999  

              Možná bych raději koupil slx pokud není velký cenový rozdíl. Budeš mít banjo a když by přišlo na věc můžeš levněji vyměnit za lepší 4 pístek.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.