Vyplatí se pořídit XT řazení a XT šaltr nebo bude fungovat stejně Deore+Slx šaltr ? V čem je rozdíl mimo ceny ?
Vyplatí se pořídit XT řazení a XT šaltr nebo bude fungovat stejně Deore+Slx šaltr ? V čem je rozdíl mimo ceny ?
připlatil bych si aspoň za ty páčky. Deodore nemám rád, jak přestanou dobře klouzat lanka, je to hrozna guma. Ale když jsou nový bowdeny tak to maká dobře.
No bude na tom jezdit pritelkyne, ta vzdycky vsechno znici 3*rychlejc nez ja a lanka ma zasrany permanente. Takze holt musim asi solit teda… :-/
Na deore mě sral ten „kilometrový“ chod páčky při řazení na větší placku.Předpokládám,že Xt na tom bude líp…
Přesně, „kilometrový“ chod páčky mě sere taky… Bych potřeboval na palci o jeden článek víc :-D
kilometrovy chod ma aj xt…podla mna je to priblizne rovnake
z novějších ročníků už SLX řazení chodí pěkně a dá se i deore. Docela pokrok proti 3–4 roky zpět. Já bych dal SLX řazení a deore šaltr – jestli ničí věci, tak než chytne vakl bude v detu :)
SLX řazení nemá kupkolo ani kolokrám :-(
na dotaz beru jako ze nema…
Těch 0 ks jsem přehlédl, beru zpět :-)
No, tohle sem mel prave v kosiku, ale nejak to od patku vyprodali, tak sem hledal alternativu…nakonec jsem obednal vse XT, ale kuli cene z kolokramu
Já kdyžtak ještě jedno asi vyškrábnu, kdyžtak mi napiš maila…
Tím myslíš 10sp SLX? To by bylo docela pěkný, 9sp SLX byla vyloženě ostuda za ty peníze…
proti deorku bylo 9s SLX dobré řazení. 9s deorko bylo děsné.
Obě byly děsný, měnil jsem přímo na jednom kole 9sp Deore za 9sp SLX, abych moh odřazovat i palcem, jak jsem byl zvyklej z druhýho kola z XTčka… A rozdíl naprosto minimální, příplatek za SLX byl naprosto zbytečnej. Teď tam mám XTčko a to konečně řadí pěkně :).
s XTčkem souhlas. hlavně desítkové XT řadí luxusně. ale stejně přemýšlím o XT 2012 kvůli instant release
10ku XT 780 jsem ted prikoupil. Zatim jsem to nejel, ale chod na sucho me vcelku nadchl, ono to chodi pocitove snad lip, jak X.O 9sp., co jsem mel na jednom kole.
A jaký XT pášky byly podle tebe nejvymakanější? Na funkčnost a životnost, nebo i kultovku? Bez ohledu jestli to bylo 8sp nebo 10sp…
Chodem se mi nejvic libi tyto:) Prijde mi to jako hodne velky skok dopredu. Ale jinak tezko rict, na Mrazkovi mam ST-M739 8sp. kombo s pakama, k tomu mam citovy vztah, protoze me kdysi stalo nekrestansky penize. Pak je v archivu jeste jedno starsi SL-M739 bez ukazatelu, coz ma stejnej pajsl jako to kombo. To oboji radi pekne, polohy jsou vcelku ostre. Jedine co mu vytykam je, ze casem chytne vakl spodni packa, coz nema vliv na funkci a pak taky komplikovanou vymenu lanka, ktere je pod krytkou drzenou dvema M2,5 sroubky, ktere mi vetsinou podaji, musi se k tomu pouzit pinzeta, nebo zmagnetovany sroubovak.
9sp. v podani Shimana slo mimo me, tam se mi jeho chod prilis nelibil, takze na 9sp. jsem pouzival packy SRAM X.O.
Mě by zajímalo, jestli se chod XT řazení časem nějak podstatně zhoršuje nebo ani ne (mám na mysli opotřebením, ne bowdenama)? Koupil jsem teď jeté řazení Deore XT 9sp místo původního Deore. Bude chodit v kombinaci s LX smykem a XTR970 šaltrem.
Zhoršuje se výrazně, pokud kašleš na běžnou údržbu. A je stále stejný, pokud se o kolo staráš, jak máš.
Chápeš poznámku „ne bowdenama“? Docela by mě zajímalo, jakou běžnou údržbu dopřáváš řazení…
Pokud je třeba, tak čištění a mazání řadícího mechanismu.
:D Aha… A to je často kdy? Já kolu dávám docela zabrat, závodím ve všech podmínkách a řazení je jediná věc, se kterou problémy nejsou… Takže bych tomu neříkal „běžná údržba“, ale spíš nějakej tvůj osobní leštičskej problém. Docela by mě zajímalo, jak pak zjišťuješ, jak a kolik to tam kde má bejt namazaný…
Hm, problém máš evidentně s něčím ty… :-))).
Jenom s tím, že mi to normálně funguje a hrabat jsem do toho nikdy nemusel :). Ale to je tady na BF běžný jev, že čím víc do věcí lidi hrabou, tím víc si pak stěžujou, že to houby vydrží…
Tak buď rád.
A přestaň si myslet, že cos nepoznal, neexistuje.
Prazak schovavajici se za francouzskej nick prichazi s osvetou na bajk forum. Diky, jdu si promazat packy! :D :D
Klidně tomu říkej osvěta. Já jsem prostě napsal svou zkušenost.
Souhlas
No asi tak jak píšeš, měl jsem staré LX hafo km a údržba témeř nula a pořád chodilo, tak jak mělo. Možná bych pro klid duše jednou za uherský rok řazení otevřel, lehce pročistil a stříknul silikonem.
Mě ta původní bílá Shimano vazelína celkem tuhla v zimě a stávalo se mi, že nešlo zařadit ze střední placky na velkou – ta malá mosazná západka se nevracela.
A to řazení jako takový není moc dobře utěsněný, takže např. po víkendu ježdění v bikeparku ve velkých sračkách (takový to jemný blátíčko) nešlo s páčkama skoro pohnout (i bez lanka).
To je zvláštní, mě se nikdy takhle zanést řazení nepodařilo.
Kdysi jsem měl řazení STX RC a to mělo jednu zvláštnost, když bylo hodně pod nulou, tak se zavzdušňovalo, při řazení palcem jsem musel řazení napumpovat. Prostě někam něco vlivem teploty nezaskočilo, mělo to takhle víc lidí :-)
spíš ti nezapadala západka
Tuhnutí se přeci lehce vyřeší stříknutím malého množství TFka dovnitř.
To je zajímavý, že ty máš vždycky něco extra. Ve sračkách a mrazu jsem najezdil stovky hodin a řazení fungovalo.
V tomhle s ním ale souhlasím, dělalo mi to jak Deore, tak SLX, ale většinou se to chytilo hned na druhý pokus.
Saltr utopeny v bahne je problem udrzby. Stejne jak jsi psal ve vlakne o zamrlem razeni:)
Nerozumím. V příspěvku, na který reaguješ, nepíšu o šaltru ani čárku.
A to řazení jako takový není moc dobře utěsněný
šaltr = řazení
Řazení jsou páčky na řídítkách, šaltr je šaltr. Takže stále error na vaší straně.
Nic to ale nemeni na tom, ze se o svoje packy neumis postarat:)
Zkus si přečíst celou diskusi, než budeš příště podobně fantazírovat :-).
// …takže např. po víkendu ježdění v bikeparku ve velkých sračkách (takový to jemný blátíčko) nešlo s páčkama skoro pohnout (i bez lanka)//
Si behem vikendu zaspal udrzbu no:)
Bych to viděl spíš na hlubokou orbu řidítkama ve sračkách.
To bude vono :-).
ne :)
„šaltr = řazení“
Ale hovno!
Je to marný, je to marný, je to marný… :-D
Nebuď sprostej.
To je fuk, jako saltr se da chapat cela soustava razeni.
šaltr je přeci řazení, jako v autě je šaltr páka a převodovka(přehazovačka).
:) voe
my mame fofrklacek!
To je taky přípustný :) Taky tomu někdy říkám fofrpáčky :)
jj fofrklacek, neboli kvedlačka. automat s manualním řazením je stepkvedlačka. 8-)
šaltr je odjakživa přehazka
šaltr je přehazovačka.
řazení jsou páčky
v autě žádnej šatr není
šaltpáka není šaltr
auto v manuálu je přežitek z historie
prezitek z historie je prezitek z historie:)
manuál = víc zábavy…;)
to muze napsat jenom clovek co s automatem nic moc nenajezdil (aspon 50kkm to chce :-)
30kkm v kuse je málo?:)
leda jsli si to dal bez zastavky :-P
Myšleno 30kkm v kuse bez střídání s manuálem…:P
To jsou ty nevybourene hormony:) Popojizdeni po meste paradni, tempomat na dalnici taky super:)
A tempomat ve městě taky super.
Úplně přesně nevím, jak souvisí tempomat na dálnici s automatem…:P
Ze se pri rozjizdeni nemusis poustet stehna spolujezdkyne:)
OK, a jak souvisí tempomat s rozjížděním?
mi se to treba libilo pri odjezdu z benzinky…chvlkova motacka a v pripojovaku jenom „tuk“ a uz to svistelio samo:)
No nevím, jaký tempomat si měl v autě ty, ale ty tempomaty, co sem řídil já (Mazda RX7 Turbo a Chevrolet Tahoe), se nastavovaly tak, že sis zafixoval aktuální rychlost, kterou ten motor pak držel. Takže to s rozjížděním nemělo nic společného…:)
Možná jsi jej jen neuměl správně použít. Tu zafixovanou rychlost jde obnovit stisknutím tlačítka Resume (nebo idiomatické označení).
Je pravda, že zrovna s tím tempomatem sem toho moc nenajezdil. Mazda imho tuhle funkci neměla (byl to manuál) a Chevy byl spíš jak kosmická loď a byl sem rád, že vůbec jedu…:D
Jen pro info, typ převodovky a (ne)vybavení auta tempomatem spolu nijak fakticky nesouvisejí.
Kdybys četl moje příspěvky, tak bys pochopil, že tato skutečnost je mi známa.
Že auto s manuálem nebude plynule zrychlovat na přednastavenou rychlost je jiná věc…;)
Četl jsem že s tempomatem nemáš moc zkušeností, tak pardon, jestli se tě to dotklo :-).
Já jen, že to bylo 2 patra nad mým příspěvkem, na který si reagoval…
Btw. automat bych nechtěl, ale doufám, že další služebák bude mít tempomat, protože po 100+ km na dálnici mě z té jedné polohy na pedálu vždycky začne bolet noha…:)
Tak auto bez tempomatu je dneska už docela výjimka, zvlášť u služebáků – vzhledem k nepatrnému příplatku za tempomat.
A ten automat je o tom, jaké pohodlí v autě vyžaduješ. Dnešní automaty (robotizované manuální převodovky tyu DSG) už postrádají nevýhody automatů z doby před 10 a více lety a máš u nich plnohodnotnou možnost řadit si podle svého, navíc pádly pod volantem, a nebo nechat řazení plně na autu.
Já už bych nechtěl jinak.
no, a u nás vyměnili staré fábie s tempomatem za nové bez tempomatu… :o/
No tak to správce vozového parku nakopej do zadele. Ale myslím, že zrovna do Fábek je dodatečná montáž o nějakých 3–4 tisících, tak si ho tam nech dát.
Už vidím jak někdo bude cpát prachy do služebáku…:)
Tak pokud ty auta jezděj, tak ten jednorázovej výdaj je v celkových nákladech na jejich provoz úplně neznatelný pakatel.
Určitě záleží pro koho to auto je, ale pokud to není pro toho úplně posledního údržbáře, řečeno vulgárně, tak je normální, že se správce vozového parku snaží vyhovět požadavkům.
Což nemění nic na tom, že to je zbytečný dodotečný výdaj, který nemá žádné opodstatnění :-)
ale jo zapneš nad 40 a dál už to zrychluje samo :D
No třeba tak, že do něj ťukneš a auto se ti rozjede na nastavenou rychlost. Poznáš, až tempomat vyzkoušíš.
Viz. výše – nový tempomat se mi do ruky ještě nedostal. Každopádně vyjíždět od benzinky připojovákem na dálnici a přitom se svěřit do péče tempomatu s automatem mi přijde jako celkem hazard…teda pokud to nereguluješ nějak dál plynem a brzdou…
Tak to snad ani tak nezáleží na připojováku, ale spíš na dopravní situaci, ne? Pokud je prázdno, nevidím v tom žádný problém, pokud je silný provoz, samo, že se rozjíždíš dle potřeby.
Při provozu na dálnicích a silnicích v ČR zažiju takové „prázdno“ při najíždění tak při jednom z 50ti pokusů…ale principiálně máš pravdu…
Btw.: nedalo mi to zkoušel sem rozjíždění z napojováku na tu tvojí dvojku, ale stejně sem neměl to srdce ten motor točit až k omezovači. 1000ot. před červenou sem zařadil, bo ten motor mi už hrozil, že vystoupí a nakope mě do ******…
Tak to toho moc nenajezdíš, když jen 1× z 50. Skoro prázdno je na českých dálnicích kdykoliv po 22. hodině. A na takové D1 za Vyškovem (směr z Prahy) nebo D5 za Plzní (směr do DE) je velmi prázdno téměř kdykoliv.
30–35kkm ročně obvykle po R10, zřídka D1 nebo D5, jinak I. třída a podtřídy. Je pravda, že v divočině za Vyškovem (směr Zlín) nebo za Plzní těch aut fakt moc nejezdí, ale tam zase moc často nezavítám já, takže těch příležitostí mám fakt málo…v LBC a okolí prakticky nikdy…
Byl jsi v Americe?
?
Normálně máš plnou hubu keců :-)
A k tomu rozjíždění: záleží jak který motor. Některý se točej velmi neradi, jiný (např. 1,8 TSI) velmi rádi.
1.8TSI bohužel nikdo ve firmě nemá, tak si to nemůžu vyzkoušet. Jsou tu buď maloobjemové benzíny nebo nafty od 2L výš. Výjimkou jsou jen šéfovy vozítka a pak kolegyně (šéfova švagrová), která „zdědila“ A3 3.2FSI Quattro – to bych si někdy chtěl projet…:)
jo…tak to byvalo…noc, nikde nikdo..zadny spechnai:)
No tak variátorový automaty jsou fakt hypernuda. Současný „automaty“ typu DSG jsou robotizovaný manuální převodovky, který nabízejí jak pohodlí samočinného řazení, tak zábavu plně manuálního řazení.
není automat jako automat :-)
Přesně tak, automat je pro ženský a američany :)
není pravda, variátor s možností ručně pádlama řadit 7st je masakr k tomu sportovní režim který nenechá padnout otáčky pod 3t vrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
nejvetsi sranda je pak u pumpy:)
+1 ;-))
No, nevím. Klasická robotizovaná převodovka je mi mnohem příjemnější snad ve všem. Ty variátory jsou takový tupý.
Já zas ja si nemůžu zakvérlat pořádným „šaltrem“ tak si připadám jak v autíčku na pouti…Aoutomat mi pod střechu nesmí!
A už jsi v něm jel?
A kolikrát – ble! Jinak bych o tom nepsal…
Schalter – přeřaďovač
Umwerfer, shaltwerk – přehazovačka
U mě tedy odjkaživa šaltr – páčky, hazka, měnič – přehazovačka
Hmm, to leda v německu a u vás v Hradci. Tady ve středu vesmíru je to jasně daný. TEČKA
Jasně, je to daný, šaltr je řazení a hotovo. :)
achtung, schaltung!
No tak vzhledem ke kontextu vlákna by tohle napadlo jen buď úplně vymatlaného člověka nebo ubožáka, kterému nezbývá nic jiného než podobně poťouchlá snaha o slovíčkaření.
A ted pises o mne nebo o sobe?
Hádej, když ani tohle ti nedojde :-)?
Jsem rad ze oplyvas i sebekritikou:)
Že by sebemrskačství? :)
Ja ti nevim, ale saltr je pro me odjakziva prehazka a razeni jsou packy, dualy, nebo gripy.
Ale jak koukam, tak to ma asi kazdej jinak.
Ale zase Schalthebel = řazení, Umwerfer = hazka. Takže vlastně špatný překlad.
Tak je to pro každýho, kdo ví, o čem je řeč. Pánové výše jen razantně potřebují nesouhlasit, tak ze sebe dělají hlupáky.
kdyz se vratim zpet k diskuzi…je jedno proc ti nefungovalo razeni(ktera jeho cast ti nefungovala), kdyz se o to neumis postarat, tak to nevoz, kdzy to vozis, tka si nestezuj:):)
Viz výše. Nedostatek IQ nahrazuješ fantazií, to není dobré.
No, ze by zrovna tento clovek mel nedostatek IQ, o to strach nemam:)
och…
a to já zas jo :-)
klid..posledni dobou jsem i ja na pochybach…asi simpsnovske geny..:)
Ne, to bude tou akademickou půdou. To je diagnóza ne zaměstnání.
Ne…mi se jenom styska po domove…:(
No o IQ velkého množství lidí tady na B-F by se dalo polemizovat, ale zrovna u Lukáše bych si to asi nedovolil…
jsem dojat, dekuji, dekuji…nicmene dneska se citim, ze bych neprelstil ani sklenicku vody:)
No jelikož vím, čím se zabýváš, tak si to můžu dovolit říct. Stejně jako jsem to jednou napsal o Sharce, když se někdo navážel do jejích IQ nebo možná školy, kterou studovala…:)
EDIT: Ale zas si tak nefandi!:P
ty to zkousis naopak a je to jeste horsi:DD
My je ze sebe možná děláme, ale mnozí tady jimi už jsou ;)
Tak ono dost lidí říká z nějakýho neznámýho důvodu přehazovačce šaltr :)
Zřejmě všichni kromě tebe :-D
Ještě jsem se optal vystudovanýho němčináře:
Dotaz:
hele co myslíš znamená v němčině „schalter“
Odpověď:
řazení
šaltrpáka:)
nebo nějaký přepínač
Já než něčemu nějak říkám, tak si taky ověřím logiku :)
Já nepopírám význam v němčině ;-)
Vzhledem k tomu, že po 70 letech tady zase už všude platí německé normy, tak by se i tyto pojmy měly sjednotit.
Asi neni ten tvuj němčinář cyklista. Páč mezi cyklistama vyjma tebe (a možná pár dalších jedinců) je šaltr hazka:)
Mně je ale jedno jak tomu říkají cyklisti.
já to slovo teda nepoužívám, ale za šaltr bych považoval celou řadící soustavu, jak řazení tak hazku
maajkee byl dycinky rebel…;)
pozééééér :D
Ať si tomu říká každej jak chce, nic to však nezmění na tom, že je La Piér starej leštič (což pochopí každej už jen z jeho „avataru“) a dělá mu to dobře! Tak mu to neberme!!! ;-)
Pravda :)
Co myslíš tou běžnou údržbou – já jednou za rok vyměním lanka a bowdeny – pokud to nějakému řazení nepostačuje ke správné funkci, je to u mne špatné řazení.
Viz výše.
Taky taky.
Napodobne. Vozim LX razeni, nekdy z roku 2002 a furt to chodi, menim akorat lanka a bowdeny.
Jestli se chceš pustit do údržby, tak to nedělej :-)
Sak ja na to nesaham … dycky najdu nejakyho hejla na netu co prodava za hubicku SLX, kdyz se na nekterym z mejch kol rozbije razeni (vetsinou se rozbije mym kolenem … ale na tom dirtu to drzi :-))
maximálně občas wédéčko podle návodu pro inženýry…
A ještě taková dodatečná – u málého 16" rámu, mi lanko smyku jde za posledním dorazem na sedlové trubce do strašného úhlu, což ve spojení se silnou pružinou XT smyku způsobuje, že řazení (dual LX) jde strašně ztuha. Nenapadá někoho, jak to upravit, aby do chodil trošku víc zlehka? Napadá mě jedině kladka na spodní tah…:(
vedes lanko spravne? jinak ten topswing by to resil.
Nenapadá mě, jak bych ho mohl vést nesprávně. Kvůli tažení bowdenů od řidítek (křížem a kolem hlavy) mám řazení na rámu na pozici úplně vpravo (uprostřed šaltr a vlevo hadice), pak mi jde u sedlovky bowden taky vpravo, ale to by imho nemělo mít vliv. Problém je, že mezi dorazem a smykem je asi jen 15cm a lanko tak vychází z dorazu pod velkým úhlem. Je to na tomhle kole …
Nekteri vyrobci maji navarku pootocenou spodkem doleva a pak pri pouziti downswingu lanko dre o navarku. Takze resenim je topswing, kde se lanko uchycuje z leve strany, tak jak pise JSt. Navic topswing jde ovladat lehceji.
Nekteri vyrobci maji navarku pootocenou spodkem doleva a pak pri pouziti downswingu lanko dre o navarku. Takze resenim je topswing, kde se lanko uchycuje z leve strany, tak jak pise JSt. Navic topswing jde ovladat lehceji.
stává se, že vnitřní plastový ozubený kolečka se vymačkají, v extrému olámou a pak to začne přeskakovat, vynechávat až to přestane řadit úplně.
hodně se to urychlí tím, že se jezdí se zasviněnýma bovdenama a je třeba velkou sílu na řazení
No tak to jsem zvědavý, v jaké stavu bude…:) Dá se to nějak bezpečně rozebrat, abych to potom dal zase do kupy, nebo je to jako dualy od Shimana, které sice rozebereš, ale pak už jsou jen nepoužitelné…?:)
nejsem extra hodinář a už jsem se hrabal ve shi i sramu a funguje to :)
Když jsem rozebíral poprvé, byl jsem zbrklej a řazení se mi rozlítlo po celym pokojíku.
Ale když budeš rozebírat s rozmyslem, je to brnkačka dát dohromady.
Mám na svém pracovním kole Alivio. Už je mu asi 13 let. Bovdeny původní, najeto těžko říci. Původní kazeta a jiné, krom řetězu, ten je druhej. No a řazení začíná zlobit v mrazech, nejde podřazovat na šaltru a řadit nahoru na převodníkách, prostě mi ta velké páčka nechytne zoubek na zoubek. Neřeším, jezdím dále na prostřední převodník, do práce to mám 800 metrů.
Vím, jsem dobytek a to kolo jsem kdysi zbožňoval, asi na něj výhledově nahážu žazení, kliky aj z Tractiona a na něj pořeším nové.
Mám Deore páčky z r.2006. Nikdy nebyly sebemíň udržovaný. Jen za poslední rok 7800 km (před tím méně) a zatím jsem měnil jen zadní přehazku Deore za SLX (deore se umlátila taková ta vylisovaná zarážka a řadilo to až po dvou máčknutích). Ale jinak páčky šlapou. Je fakt, že ta levá je hlavně v těhle mrazech fakt posilovna na palec. A krok by mohl mít taky kratší. O SLX páčkách začínám uvažovat taky, abych to měl všehno ve stejný třídě. ;-)
Mam dobry zkusenosti s Deore (r2011 – model 590) a chodi perfektne. Rozdil Deore 590 a XT je jen v pocitu, oboje radi pekne, gumove to moc neni (starsi Deore bylo mnohem vic).
Ani vcera v mrazu skoro vubec nevynechavalo, stary Deore vynechavalo uz lehce pod 0st.
Za me je to perfektni komponent pomerem cena/vykon.
Dotaz: můžu na 9sp řazení+kazetu použít 10sp XT šaltr?
nebo v čem se liší 9sp a 10sp šaltr XT? vždyt rozsah „pohybu“ je stejný ne?
Nemůžeš, má jinej přepákovací poměr, běhalo by ti to akorát po půlce kazety ;-).
imho to nejde – liší se v poměru chodu lanka, ale možná kecám…:)
mozna nahodou ne;)
Tím líp…:)
Jo dobrý to mě stačí. Myslel jsem že ušetřím 200 kč proti 9sp šaltru, ale bohužel :-D
Tak takhle s tím nevyjebeš…:D Ale měl by naopak jít použít 10sp šaltr SRAM (opět, jen pokud se nepletu) …;)
Tentokrat se myslim pletes:)
10s SRAM už není 1:1, ale nevím, jaký mají nově poměr, resp. jestli nový sram má stejný poměr jako staré shimano…:)
10sp sram saltr ma pomer 1:1.2 myslim:)
10sp ne ale 9sp ano ;-)
On chtěl na 9sp systém shimano dát 10sp šaltr DynaSis a to nejde, stejně jako nejde dát 9sp SRAM…;)
9sp Sram je stejnej poměr jako 10sp Shimano, takže znovu ne…
nekecáš, včera se mi náhodou dostala do ruky…a nejde:)
Můžeš, ale řazení musí být 9 sp od Sramu.
Nejlépe bude na 9 sp. fungovat řazení Sram X.9 a přehazovačka XT nebo SLX Dyna-Sys.
zasadnejsi rozdiel bych hladal skor v pouziti shadow prehadzovacky.
To nestačí
Shimano bez shadow bych urco nebral
do XT řazení se rozhodně vyplatí zainvestovat. Je rychlejší, přesnější a takové jistější (lepší zpětná vazba). Na šaltru si myslím že záleží minimálně a rozdíl alivio vs. XTR by nebyl zvlášť výrazný…
No co jsem měl v ruce 8sp Alivio, 9sp Deore, 9sp SLX Shadow a 9sp XTR, tak to XTR chodí nasucho pocitově nejlíp, pak SLX Shadow a Alivio a Deore jsou takové gumové…:)
100
Jinak klidně bych dal SLX řazení a Doere házečku, vypadá to blbě ale chodí to líp než Deore řazení a Slx přehazovačka…a je to snad i levnější ale ot si nejsem jistej:)
Velmi dobré e ekonomické řešení na 3×9 sp. jsou řadící páčky Sram Rocket trigger v kombinaci se Shimano Shadow šaltrem. Ideální šaltr je XT, ale dobře chodí i v kombinaci s Deore nebo SLX. Trochu se na ně zapomnělo, je to vlastně starší řazení Sram X.7 ve verzi kompaktibilní se Shimanem. Ono to se starším Shimanem nechodilo ideálně, staré šaltry Shimano měly slabé pružiny, ale s příchodem verzí Shadow, které mají pružinu silnější je to něco jiného. Zajímavá je cena, na úrovni řazení Alivia, Rocket má kovové spodní páčky jako XT a teflonem potažená lanka.
Třeba tady maj fajn cenu :)
Docela zajímavá varianta…
Kde je maji za cenu razeni Alivia? Saltr mam XT shadow a razeni ted chci menit. Myslel jsem taky za XT, ale na netu jsou postrehy ze je toto snad i lepsi nez XT…hmm? Cenove co jsem nasel, je to ale podobne.
Ozvi se mi na e-mail, mám jich pár skladem, za 550,– je můžu prodat.
Jsou i v černé barvě?
ne
prosím ještě jednou pro blbý (pro mě) s řazením SRAM X-0 9sp. triger mi Shimano XT 9sp. chodit nebude..??
chodit nebude…
Nebude, musíš mít šaltr (přehazovačku!) Shimano XT DynaSys 10 sp.
Na šaltr XT 9 sp. potřebuješ řazení od Sramu označená jako Attack nebo Rocket.
ok díky – budu muset koupit i šaltr jaksemsi myslel… to už si koupím rovnou sram..
Mělo by tam šlapat i 10sp Shimano.
Píše to i scalar o něco výše. Já to tak vozím (9sp X.7 řazení a XT DynaSys hazka) a funguje to bez problémů. I když s X.9/X.0 řazením by to bylo ještě o kus lepšejší :)
podla mna vyplati, ale fungovat ok bude aj deore
packy razeni mam nejaky deore, funguji dobre, jen dnes jaksi ta mala co shazuje z vetsi na mensi placku upadla … Je to normalni … Kolo je komplet novy, najeto necelych 100 km
tak to reklamuj, normální to rozhodně není. Ještě jsem nic takového neviděl. Fotku bych ocenil, co že to vlastně upadlo.
jj, zitra hned rano to tam hodim
foto mi nejde z telefonu pridat, pridam ji rano
tady se neda editovat prispevek ?
… Co ze to upadlo … Jedna z tech pacek na riditkach co ovlada presmykac, konkretne ta „mensi“ ktera prehazuje z vetsiho na mensi prevodnik :-)
Editovat můžeš, ale jen po nějakou dobu od odeslání – běží čas. Po refreši už nelze.
Já pochopil, co to upadlo, jen jsem to ještě neviděl :-)
nejsi prvni kdo to rika,
prd se v tom vyznam, ale takto … na te pacce je asi nejaky ocko, no a to ocko prasklo o packa je venku, svine jedna, snad bych pochopil kdyz by to byla ta druha, ta kterou prece jen tlacis vetsi silou z mensiho na vetsi, ale ze tato je me divny
posledni dobou mam pocit ze se sere vsechno co koupim
… Hold to budu muset z prace zvladnout na nejvetsi prevodnik …
jen z telefonu a na rychlo, ale pro predstavu asi staci
Když se tu řeší rozpadlé řazení, už se vám někdy prasknul bovden? Včera si tak jedem, odřazuju na lehčí pastorek a najednou křup. Napřed jsem si myslel, že odešlo řazení a byl jsem pěkně vytočenej a pak koukám, že na bovdenu je tak 7cm škuba a lanko venku.
10m takovýho řadícího bowdenu jsem nedávno vyhazoval, bo praskal už při stříhání. Nějaký bez značky, přímovinutý a tvrdý, jako prase. Možná to byl nějaký stoletý ležák a už mu ztvrdla vnější plastová vrstva.
Koupil jsem ho loni asi 10m. A v pohodě. Tenhle praskl po cca 150km. Ještě jsem se s tím nikdy nesetkal.
Jojo, loni na celopevňáku. Taky jsem chvíli nechápal, co to řazení kraví.
Je z toho prd poznat :-( Je ta páčka zlomená, nebo jen vypadla z nějakýho úchytu?
z te fotky je fakt poznat prd, mas pravdu, a stejny prd by asi bylo poznat na danem miste i kdyz bych fotil necim jinym co je doma
ale pri pohledu na postizene misto si myslim, ze je jasne videt lom, struktura, materialu
a i kdyz jen tak premyslim, jak rikas ze jen tak vypadla odnekud? to by asi nebyl prvni pripad, i kdyz fakt nevim jak vypada nepouskozena packa, ale podle me bude mit ocko co me prasklo
Ona se konstrukce deorkovýho řazení může rok od roku lišit. Já měl kdysi rozhozený některé z těch prvních deorek, stejně si nepamatuju, jak odřazovací páčka vypadala. Při normálním servisu na ni vidět není, protože je schovaná pod řadící.
Ale to je stejně fuk, protože tohle bude na reklamaci, pokud jsi jí nezpůsobil nějaké násilí.
Upřímně pochybuju že mu to vyreklamují, napíšou mu že si to způsobil sám, takové věci obvykle nepraskají samy od sebe.
jj, jak rikas, obvykle …
svedomi mam cisty, kolo nikde nespadlo, nasili zadny, jen jsem jel, chtel jit na mensi prevodnik a packa bez funkce, jak kdyby byla zamackla a nevratila se
fakt nevim jak to tam funguje a jak ktera cast vypada origo, ale urcite mi prijde divny, aby jen tak vypadla
se uvidi, ale to ze je kolo pryc me sere
reklamace uznana, vymeneno, opraveno, kolo je doma