Vyplatí se připlatit za řazení ?

217 nepřečtených
  • JMT

    Vyplatí se pořídit XT řazení a XT šaltr nebo bude fungovat stejně Deore+Slx šaltr ? V čem je rozdíl mimo ceny ?

    0 0
    • mr.antik  

      připlatil bych si aspoň za ty páčky. Deodore nemám rád, jak přestanou dobře klouzat lanka, je to hrozna guma. Ale když jsou nový bowdeny tak to maká dobře.

      0 0
    • rb  

      Na deore mě sral ten „kilometrový“ chod páčky při řazení na větší placku.Předpo­kládám,že Xt na tom bude líp…

      0 0
      • Frygida  

        Přesně, „kilometrový“ chod páčky mě sere taky… Bych potřeboval na palci o jeden článek víc :-D

        0 0
        • misko  

          kilometrovy chod ma aj xt…podla mna je to priblizne rovnake

          0 0
    • McBlacky  

      z novějších ročníků už SLX řazení chodí pěkně a dá se i deore. Docela pokrok proti 3–4 roky zpět. Já bych dal SLX řazení a deore šaltr – jestli ničí věci, tak než chytne vakl bude v detu :)

      0 0
      • JMT  

        SLX řazení nemá kupkolo ani kolokrám :-(

        0 0
      • JakeF  

        Tím myslíš 10sp SLX? To by bylo docela pěkný, 9sp SLX byla vyloženě ostuda za ty peníze…

        0 0
        • Martin  

          proti deorku bylo 9s SLX dobré řazení. 9s deorko bylo děsné.

          0 0
          • JakeF  

            Obě byly děsný, měnil jsem přímo na jednom kole 9sp Deore za 9sp SLX, abych moh odřazovat i palcem, jak jsem byl zvyklej z druhýho kola z XTčka… A rozdíl naprosto minimální, příplatek za SLX byl naprosto zbytečnej. Teď tam mám XTčko a to konečně řadí pěkně :).

            0 0
            • Martin  

              s XTčkem souhlas. hlavně desítkové XT řadí luxusně. ale stejně přemýšlím o XT 2012 kvůli instant release

              0 0
              • Vilém  

                10ku XT 780 jsem ted prikoupil. Zatim jsem to nejel, ale chod na sucho me vcelku nadchl, ono to chodi pocitove snad lip, jak X.O 9sp., co jsem mel na jednom kole.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  A jaký XT pášky byly podle tebe nejvymakanější? Na funkčnost a životnost, nebo i kultovku? Bez ohledu jestli to bylo 8sp nebo 10sp…

                  0 0
                  • Vilém  

                    Chodem se mi nejvic libi tyto:) Prijde mi to jako hodne velky skok dopredu. Ale jinak tezko rict, na Mrazkovi mam ST-M739 8sp. kombo s pakama, k tomu mam citovy vztah, protoze me kdysi stalo nekrestansky penize. Pak je v archivu jeste jedno starsi SL-M739 bez ukazatelu, coz ma stejnej pajsl jako to kombo. To oboji radi pekne, polohy jsou vcelku ostre. Jedine co mu vytykam je, ze casem chytne vakl spodni packa, coz nema vliv na funkci a pak taky komplikovanou vymenu lanka, ktere je pod krytkou drzenou dvema M2,5 sroubky, ktere mi vetsinou podaji, musi se k tomu pouzit pinzeta, nebo zmagnetovany sroubovak.

                    9sp. v podani Shimana slo mimo me, tam se mi jeho chod prilis nelibil, takze na 9sp. jsem pouzival packy SRAM X.O.

                    0 0
    • alinceb  

      Mě by zajímalo, jestli se chod XT řazení časem nějak podstatně zhoršuje nebo ani ne (mám na mysli opotřebením, ne bowdenama)? Koupil jsem teď jeté řazení Deore XT 9sp místo původního Deore. Bude chodit v kombinaci s LX smykem a XTR970 šaltrem.

      0 0
      • La Piér  

        Zhoršuje se výrazně, pokud kašleš na běžnou údržbu. A je stále stejný, pokud se o kolo staráš, jak máš.

        0 0
        • JakeF  

          Chápeš poznámku „ne bowdenama“? Docela by mě zajímalo, jakou běžnou údržbu dopřáváš řazení…

          0 0
          • La Piér  

            Pokud je třeba, tak čištění a mazání řadícího mechanismu.

            0 0
            • JakeF  

              :D Aha… A to je často kdy? Já kolu dávám docela zabrat, závodím ve všech podmínkách a řazení je jediná věc, se kterou problémy nejsou… Takže bych tomu neříkal „běžná údržba“, ale spíš nějakej tvůj osobní leštičskej problém. Docela by mě zajímalo, jak pak zjišťuješ, jak a kolik to tam kde má bejt namazaný…

              0 0
              • La Piér  

                Hm, problém máš evidentně s něčím ty… :-))).

                0 0
                • JakeF  

                  Jenom s tím, že mi to normálně funguje a hrabat jsem do toho nikdy nemusel :). Ale to je tady na BF běžný jev, že čím víc do věcí lidi hrabou, tím víc si pak stěžujou, že to houby vydrží…

                  0 0
              • Peslezedirou  

                No asi tak jak píšeš, měl jsem staré LX hafo km a údržba témeř nula a pořád chodilo, tak jak mělo. Možná bych pro klid duše jednou za uherský rok řazení otevřel, lehce pročistil a stříknul silikonem.

                0 0
                • La Piér  

                  Mě ta původní bílá Shimano vazelína celkem tuhla v zimě a stávalo se mi, že nešlo zařadit ze střední placky na velkou – ta malá mosazná západka se nevracela.

                  A to řazení jako takový není moc dobře utěsněný, takže např. po víkendu ježdění v bikeparku ve velkých sračkách (takový to jemný blátíčko) nešlo s páčkama skoro pohnout (i bez lanka).

                  0 0
                  • Peslezedirou  

                    To je zvláštní, mě se nikdy takhle zanést řazení nepodařilo.

                    Kdysi jsem měl řazení STX RC a to mělo jednu zvláštnost, když bylo hodně pod nulou, tak se zavzdušňovalo, při řazení palcem jsem musel řazení napumpovat. Prostě někam něco vlivem teploty nezaskočilo, mělo to takhle víc lidí :-)

                    0 0
                  • pepek  

                    Tuhnutí se přeci lehce vyřeší stříknutím malého množství TFka dovnitř.

                    0 0
                  • Atilla  

                    To je zajímavý, že ty máš vždycky něco extra. Ve sračkách a mrazu jsem najezdil stovky hodin a řazení fungovalo.

                    0 0
                    • JakeF  

                      V tomhle s ním ale souhlasím, dělalo mi to jak Deore, tak SLX, ale většinou se to chytilo hned na druhý pokus.

                      0 0
                  • Smazaný účet  

                    Saltr utopeny v bahne je problem udrzby. Stejne jak jsi psal ve vlakne o zamrlem razeni:)

                    0 0
                    • La Piér  

                      Nerozumím. V příspěvku, na který reaguješ, nepíšu o šaltru ani čárku.

                      0 0
                      • maajkee  

                        A to řazení jako takový není moc dobře utěsněný

                        šaltr = řazení

                        0 0
                      • Smazaný účet  

                        To je fuk, jako saltr se da chapat cela soustava razeni.

                        0 0
                        • maajkee  

                          šaltr je přeci řazení, jako v autě je šaltr páka a převodovka(pře­hazovačka).

                          0 0
                          • McBlacky  

                            :) voe

                            0 0
                          • Smazaný účet  

                            my mame fofrklacek!

                            0 0
                            • maajkee  

                              To je taky přípustný :) Taky tomu někdy říkám fofrpáčky :)

                              0 0
                            • kali222  

                              jj fofrklacek, neboli kvedlačka. automat s manualním řazením je stepkvedlačka. 8-)

                              0 0
                          • gargamel  

                            šaltr je odjakživa přehazka

                            0 0
                          • JMT  

                            šaltr je přehazovačka.

                            řazení jsou páčky

                            v autě žádnej šatr není

                            šaltpáka není šaltr

                            auto v manuálu je přežitek z historie

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              prezitek z historie je prezitek z historie:)

                              0 0
                            • alinceb  

                              manuál = víc zábavy…;)

                              0 0
                              • JMT  

                                to muze napsat jenom clovek co s automatem nic moc nenajezdil (aspon 50kkm to chce :-)

                                0 0
                                • alinceb  

                                  30kkm v kuse je málo?:)

                                  0 0
                                • Smazaný účet  

                                  To jsou ty nevybourene hormony:) Popojizdeni po meste paradni, tempomat na dalnici taky super:)

                                  0 0
                                  • La Piér  

                                    A tempomat ve městě taky super.

                                    0 0
                                  • alinceb  

                                    Úplně přesně nevím, jak souvisí tempomat na dálnici s automatem…:P

                                    0 0
                                    • Smazaný účet  

                                      Ze se pri rozjizdeni nemusis poustet stehna spolujezdkyne:)

                                      0 0
                                      • alinceb  

                                        OK, a jak souvisí tempomat s rozjížděním?

                                        0 0
                                        • Smazaný účet  

                                          mi se to treba libilo pri odjezdu z benzinky…chvlkova motacka a v pripojovaku jenom „tuk“ a uz to svistelio samo:)

                                          0 0
                                          • alinceb  

                                            No nevím, jaký tempomat si měl v autě ty, ale ty tempomaty, co sem řídil já (Mazda RX7 Turbo a Chevrolet Tahoe), se nastavovaly tak, že sis zafixoval aktuální rychlost, kterou ten motor pak držel. Takže to s rozjížděním nemělo nic společného…:)

                                            0 0
                                            • La Piér  

                                              Možná jsi jej jen neuměl správně použít. Tu zafixovanou rychlost jde obnovit stisknutím tlačítka Resume (nebo idiomatické označení).

                                              0 0
                                              • alinceb  

                                                Je pravda, že zrovna s tím tempomatem sem toho moc nenajezdil. Mazda imho tuhle funkci neměla (byl to manuál) a Chevy byl spíš jak kosmická loď a byl sem rád, že vůbec jedu…:D

                                                0 0
                                                • La Piér  

                                                  Jen pro info, typ převodovky a (ne)vybavení auta tempomatem spolu nijak fakticky nesouvisejí.

                                                  0 0
                                                  • alinceb  

                                                    Kdybys četl moje příspěvky, tak bys pochopil, že tato skutečnost je mi známa.

                                                    Že auto s manuálem nebude plynule zrychlovat na přednastavenou rychlost je jiná věc…;)

                                                    0 0
                                                  • La Piér  

                                                    Četl jsem že s tempomatem nemáš moc zkušeností, tak pardon, jestli se tě to dotklo :-).

                                                    0 0
                                                  • alinceb  

                                                    Já jen, že to bylo 2 patra nad mým příspěvkem, na který si reagoval…

                                                    Btw. automat bych nechtěl, ale doufám, že další služebák bude mít tempomat, protože po 100+ km na dálnici mě z té jedné polohy na pedálu vždycky začne bolet noha…:)

                                                    0 0
                                                  • La Piér  

                                                    Tak auto bez tempomatu je dneska už docela výjimka, zvlášť u služebáků – vzhledem k nepatrnému příplatku za tempomat.

                                                    A ten automat je o tom, jaké pohodlí v autě vyžaduješ. Dnešní automaty (robotizované manuální převodovky tyu DSG) už postrádají nevýhody automatů z doby před 10 a více lety a máš u nich plnohodnotnou možnost řadit si podle svého, navíc pádly pod volantem, a nebo nechat řazení plně na autu.

                                                    Já už bych nechtěl jinak.

                                                    0 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    no, a u nás vyměnili staré fábie s tempomatem za nové bez tempomatu… :o/

                                                    0 0
                                                  • La Piér  

                                                    No tak to správce vozového parku nakopej do zadele. Ale myslím, že zrovna do Fábek je dodatečná montáž o nějakých 3–4 tisících, tak si ho tam nech dát.

                                                    0 0
                                                  • Luk02  

                                                    Už vidím jak někdo bude cpát prachy do služebáku…:)

                                                    0 0
                                                  • La Piér  

                                                    Tak pokud ty auta jezděj, tak ten jednorázovej výdaj je v celkových nákladech na jejich provoz úplně neznatelný pakatel.

                                                    Určitě záleží pro koho to auto je, ale pokud to není pro toho úplně posledního údržbáře, řečeno vulgárně, tak je normální, že se správce vozového parku snaží vyhovět požadavkům.

                                                    0 0
                                                  • Ruprt2  

                                                    Což nemění nic na tom, že to je zbytečný dodotečný výdaj, který nemá žádné opodstatnění :-)

                                                    0 0
                                            • kubad  

                                              ale jo zapneš nad 40 a dál už to zrychluje samo :D

                                              0 0
                                        • La Piér  

                                          No třeba tak, že do něj ťukneš a auto se ti rozjede na nastavenou rychlost. Poznáš, až tempomat vyzkoušíš.

                                          0 0
                                          • alinceb  

                                            Viz. výše – nový tempomat se mi do ruky ještě nedostal. Každopádně vyjíždět od benzinky připojovákem na dálnici a přitom se svěřit do péče tempomatu s automatem mi přijde jako celkem hazard…teda pokud to nereguluješ nějak dál plynem a brzdou…

                                            0 0
                                            • La Piér  

                                              Tak to snad ani tak nezáleží na připojováku, ale spíš na dopravní situaci, ne? Pokud je prázdno, nevidím v tom žádný problém, pokud je silný provoz, samo, že se rozjíždíš dle potřeby.

                                              0 0
                                              • alinceb  

                                                Při provozu na dálnicích a silnicích v ČR zažiju takové „prázdno“ při najíždění tak při jednom z 50ti pokusů…ale principiálně máš pravdu…

                                                Btw.: nedalo mi to zkoušel sem rozjíždění z napojováku na tu tvojí dvojku, ale stejně sem neměl to srdce ten motor točit až k omezovači. 1000ot. před červenou sem zařadil, bo ten motor mi už hrozil, že vystoupí a nakope mě do ******…

                                                0 0
                                                • La Piér  

                                                  Tak to toho moc nenajezdíš, když jen 1× z 50. Skoro prázdno je na českých dálnicích kdykoliv po 22. hodině. A na takové D1 za Vyškovem (směr z Prahy) nebo D5 za Plzní (směr do DE) je velmi prázdno téměř kdykoliv.

                                                  0 0
                                                  • alinceb  

                                                    30–35kkm ročně obvykle po R10, zřídka D1 nebo D5, jinak I. třída a podtřídy. Je pravda, že v divočině za Vyškovem (směr Zlín) nebo za Plzní těch aut fakt moc nejezdí, ale tam zase moc často nezavítám já, takže těch příležitostí mám fakt málo…v LBC a okolí prakticky nikdy…

                                                    0 0
                                                  • Ruprt2  

                                                    Byl jsi v Americe?

                                                    0 0
                                                  • La Piér  

                                                    ?

                                                    0 0
                                                  • Ruprt2  

                                                    Normálně máš plnou hubu keců :-)

                                                    0 0
                                                • La Piér  

                                                  A k tomu rozjíždění: záleží jak který motor. Některý se točej velmi neradi, jiný (např. 1,8 TSI) velmi rádi.

                                                  0 0
                                                  • alinceb  

                                                    1.8TSI bohužel nikdo ve firmě nemá, tak si to nemůžu vyzkoušet. Jsou tu buď maloobjemové benzíny nebo nafty od 2L výš. Výjimkou jsou jen šéfovy vozítka a pak kolegyně (šéfova švagrová), která „zdědila“ A3 3.2FSI Quattro – to bych si někdy chtěl projet…:)

                                                    0 0
                                              • Smazaný účet  

                                                jo…tak to byvalo…noc, nikde nikdo..zadny spechnai:)

                                                0 0
                                • La Piér  

                                  No tak variátorový automaty jsou fakt hypernuda. Současný „automaty“ typu DSG jsou robotizovaný manuální převodovky, který nabízejí jak pohodlí samočinného řazení, tak zábavu plně manuálního řazení.

                                  0 0
                                • Ruprt2  

                                  není automat jako automat :-)

                                  0 0
                              • maajkee  

                                Přesně tak, automat je pro ženský a američany :)

                                0 0
                              • kubad  

                                není pravda, variátor s možností ručně pádlama řadit 7st je masakr k tomu sportovní režim který nenechá padnout otáčky pod 3t vrrrrrrrrrrrr­rrrrrrrrrrrrr

                                0 0
                            • maajkee  

                              Schalter – přeřaďovač

                              Umwerfer, shaltwerk – přehazovačka

                              XT schalter

                              U mě tedy odjkaživa šaltr – páčky, hazka, měnič – přehazovačka

                              0 0
                        • La Piér  

                          No tak vzhledem ke kontextu vlákna by tohle napadlo jen buď úplně vymatlaného člověka nebo ubožáka, kterému nezbývá nic jiného než podobně poťouchlá snaha o slovíčkaření.

                          0 0
                        • Vilém  

                          Ja ti nevim, ale saltr je pro me odjakziva prehazka a razeni jsou packy, dualy, nebo gripy.

                          Ale jak koukam, tak to ma asi kazdej jinak.

                          0 0
                          • pepek  

                            Ale zase Schalthebel = řazení, Umwerfer = hazka. Takže vlastně špatný překlad.

                            0 0
                          • La Piér  

                            Tak je to pro každýho, kdo ví, o čem je řeč. Pánové výše jen razantně potřebují nesouhlasit, tak ze sebe dělají hlupáky.

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              kdyz se vratim zpet k diskuzi…je jedno proc ti nefungovalo razeni(ktera jeho cast ti nefungovala), kdyz se o to neumis postarat, tak to nevoz, kdzy to vozis, tka si nestezuj:):)

                              0 0
                            • maajkee  

                              My je ze sebe možná děláme, ale mnozí tady jimi už jsou ;)

                              0 0
                          • maajkee  

                            Tak ono dost lidí říká z nějakýho neznámýho důvodu přehazovačce šaltr :)

                            0 0
                            • felix.org  

                              Zřejmě všichni kromě tebe :-D

                              0 0
                              • maajkee  

                                Ještě jsem se optal vystudovanýho němčináře:

                                Dotaz:

                                hele co myslíš znamená v němčině „schalter“

                                Odpověď:

                                řazení

                                šaltrpáka:)

                                nebo nějaký přepínač

                                Já než něčemu nějak říkám, tak si taky ověřím logiku :)

                                0 0
                                • felix.org  

                                  Já nepopírám význam v němčině ;-)

                                  0 0
                                  • pepek  

                                    Vzhledem k tomu, že po 70 letech tady zase už všude platí německé normy, tak by se i tyto pojmy měly sjednotit.

                                    0 0
                                • gargamel  

                                  Asi neni ten tvuj němčinář cyklista. Páč mezi cyklistama vyjma tebe (a možná pár dalších jedinců) je šaltr hazka:)

                                  0 0
                                  • maajkee  

                                    Mně je ale jedno jak tomu říkají cyklisti.

                                    0 0
                                  • Kubas.1  

                                    já to slovo teda nepoužívám, ale za šaltr bych považoval celou řadící soustavu, jak řazení tak hazku

                                    0 0
                              • alinceb  

                                maajkee byl dycinky rebel…;)

                                0 0
                            • Alibaba  

                              Ať si tomu říká každej jak chce, nic to však nezmění na tom, že je La Piér starej leštič (což pochopí každej už jen z jeho „avataru“) a dělá mu to dobře! Tak mu to neberme!!! ;-)

                              0 0
        • scalar  

          Co myslíš tou běžnou údržbou – já jednou za rok vyměním lanka a bowdeny – pokud to nějakému řazení nepostačuje ke správné funkci, je to u mne špatné řazení.

          0 0
          • La Piér  

            Viz výše.

            0 0
          • xshreck  

            Taky taky.

            0 0
          • Manas  

            Napodobne. Vozim LX razeni, nekdy z roku 2002 a furt to chodi, menim akorat lanka a bowdeny.

            0 0
            • Peslezedirou  

              Jestli se chceš pustit do údržby, tak to nedělej :-)

              0 0
              • Manas  

                Sak ja na to nesaham … dycky najdu nejakyho hejla na netu co prodava za hubicku SLX, kdyz se na nekterym z mejch kol rozbije razeni (vetsinou se rozbije mym kolenem … ale na tom dirtu to drzi :-))

                0 0
          • mr.antik  

            maximálně občas wédéčko podle návodu pro inženýry…

            0 0
      • alinceb  

        A ještě taková dodatečná – u málého 16" rámu, mi lanko smyku jde za posledním dorazem na sedlové trubce do strašného úhlu, což ve spojení se silnou pružinou XT smyku způsobuje, že řazení (dual LX) jde strašně ztuha. Nenapadá někoho, jak to upravit, aby do chodil trošku víc zlehka? Napadá mě jedině kladka na spodní tah…:(

        0 0
        • JSt  

          vedes lanko spravne? jinak ten topswing by to resil.

          0 0
          • alinceb  

            Nenapadá mě, jak bych ho mohl vést nesprávně. Kvůli tažení bowdenů od řidítek (křížem a kolem hlavy) mám řazení na rámu na pozici úplně vpravo (uprostřed šaltr a vlevo hadice), pak mi jde u sedlovky bowden taky vpravo, ale to by imho nemělo mít vliv. Problém je, že mezi dorazem a smykem je asi jen 15cm a lanko tak vychází z dorazu pod velkým úhlem. Je to na tomhle kole …

            0 0
            • Vilém  

              Nekteri vyrobci maji navarku pootocenou spodkem doleva a pak pri pouziti downswingu lanko dre o navarku. Takze resenim je topswing, kde se lanko uchycuje z leve strany, tak jak pise JSt. Navic topswing jde ovladat lehceji.

              0 0
            • Vilém  

              Nekteri vyrobci maji navarku pootocenou spodkem doleva a pak pri pouziti downswingu lanko dre o navarku. Takze resenim je topswing, kde se lanko uchycuje z leve strany, tak jak pise JSt. Navic topswing jde ovladat lehceji.

              0 0
      • McBlacky  

        stává se, že vnitřní plastový ozubený kolečka se vymačkají, v extrému olámou a pak to začne přeskakovat, vynechávat až to přestane řadit úplně.

        hodně se to urychlí tím, že se jezdí se zasviněnýma bovdenama a je třeba velkou sílu na řazení

        0 0
        • alinceb  

          No tak to jsem zvědavý, v jaké stavu bude…:) Dá se to nějak bezpečně rozebrat, abych to potom dal zase do kupy, nebo je to jako dualy od Shimana, které sice rozebereš, ale pak už jsou jen nepoužitelné…?:)

          0 0
          • McBlacky  

            nejsem extra hodinář a už jsem se hrabal ve shi i sramu a funguje to :)

            0 0
          • La Piér  

            Když jsem rozebíral poprvé, byl jsem zbrklej a řazení se mi rozlítlo po celym pokojíku.

            Ale když budeš rozebírat s rozmyslem, je to brnkačka dát dohromady.

            0 0
        • vasek80  

          Mám na svém pracovním kole Alivio. Už je mu asi 13 let. Bovdeny původní, najeto těžko říci. Původní kazeta a jiné, krom řetězu, ten je druhej. No a řazení začíná zlobit v mrazech, nejde podřazovat na šaltru a řadit nahoru na převodníkách, prostě mi ta velké páčka nechytne zoubek na zoubek. Neřeším, jezdím dále na prostřední převodník, do práce to mám 800 metrů.

          Vím, jsem dobytek a to kolo jsem kdysi zbožňoval, asi na něj výhledově nahážu žazení, kliky aj z Tractiona a na něj pořeším nové.

          0 0
    • pee.tr  

      Mám Deore páčky z r.2006. Nikdy nebyly sebemíň udržovaný. Jen za poslední rok 7800 km (před tím méně) a zatím jsem měnil jen zadní přehazku Deore za SLX (deore se umlátila taková ta vylisovaná zarážka a řadilo to až po dvou máčknutích). Ale jinak páčky šlapou. Je fakt, že ta levá je hlavně v těhle mrazech fakt posilovna na palec. A krok by mohl mít taky kratší. O SLX páčkách začínám uvažovat taky, abych to měl všehno ve stejný třídě. ;-)

      0 0
    • op  

      Mam dobry zkusenosti s Deore (r2011 – model 590) a chodi perfektne. Rozdil Deore 590 a XT je jen v pocitu, oboje radi pekne, gumove to moc neni (starsi Deore bylo mnohem vic).

      Ani vcera v mrazu skoro vubec nevynechavalo, stary Deore vynechavalo uz lehce pod 0st.

      Za me je to perfektni komponent pomerem cena/vykon.

      0 0
    • Lada,s  

      Dotaz: můžu na 9sp řazení+kazetu použít 10sp XT šaltr?

      nebo v čem se liší 9sp a 10sp šaltr XT? vždyt rozsah „pohybu“ je stejný ne?

      0 0
      • JakeF  

        Nemůžeš, má jinej přepákovací poměr, běhalo by ti to akorát po půlce kazety ;-).

        0 0
      • alinceb  

        imho to nejde – liší se v poměru chodu lanka, ale možná kecám…:)

        0 0
      • jIrI___  

        Můžeš, ale řazení musí být 9 sp od Sramu.

        0 0
    • scalar  

      Nejlépe bude na 9 sp. fungovat řazení Sram X.9 a přehazovačka XT nebo SLX Dyna-Sys.

      0 0
    • ememem  

      zasadnejsi rozdiel bych hladal skor v pouziti shadow prehadzovacky.

      0 0
    • ouzo  

      do XT řazení se rozhodně vyplatí zainvestovat. Je rychlejší, přesnější a takové jistější (lepší zpětná vazba). Na šaltru si myslím že záleží minimálně a rozdíl alivio vs. XTR by nebyl zvlášť výrazný…

      0 0
      • alinceb  

        No co jsem měl v ruce 8sp Alivio, 9sp Deore, 9sp SLX Shadow a 9sp XTR, tak to XTR chodí nasucho pocitově nejlíp, pak SLX Shadow a Alivio a Deore jsou takové gumové…:)

        0 0
    • Smazaný účet  

      100

      0 0
    • Luk02  

      Jinak klidně bych dal SLX řazení a Doere házečku, vypadá to blbě ale chodí to líp než Deore řazení a Slx přehazovačka…a je to snad i levnější ale ot si nejsem jistej:)

      0 0
    • scalar  

      Velmi dobré e ekonomické řešení na 3×9 sp. jsou řadící páčky Sram Rocket trigger v kombinaci se Shimano Shadow šaltrem. Ideální šaltr je XT, ale dobře chodí i v kombinaci s Deore nebo SLX. Trochu se na ně zapomnělo, je to vlastně starší řazení Sram X.7 ve verzi kompaktibilní se Shimanem. Ono to se starším Shimanem nechodilo ideálně, staré šaltry Shimano měly slabé pružiny, ale s příchodem verzí Shadow, které mají pružinu silnější je to něco jiného. Zajímavá je cena, na úrovni řazení Alivia, Rocket má kovové spodní páčky jako XT a teflonem potažená lanka.

      0 0
      • maajkee  

        Třeba tady maj fajn cenu :)

        0 0
      • Luk02  

        Docela zajímavá varianta…

        0 0
      • xavier  

        Kde je maji za cenu razeni Alivia? Saltr mam XT shadow a razeni ted chci menit. Myslel jsem taky za XT, ale na netu jsou postrehy ze je toto snad i lepsi nez XT…hmm? Cenove co jsem nasel, je to ale podobne.

        0 0
      • mirabike  

        prosím ještě jednou pro blbý (pro mě) s řazením SRAM X-0 9sp. triger mi Shimano XT 9sp. chodit nebude..??

        0 0
        • Smazaný účet  

          chodit nebude…

          0 0
        • scalar  

          Nebude, musíš mít šaltr (přehazovačku!) Shimano XT DynaSys 10 sp.

          Na šaltr XT 9 sp. potřebuješ řazení od Sramu označená jako Attack nebo Rocket.

          0 0
          • mirabike  

            ok díky – budu muset koupit i šaltr jaksemsi myslel… to už si koupím rovnou sram..

            0 0
            • JakeF  

              Mělo by tam šlapat i 10sp Shimano.

              0 0
              • jIrI___  

                Píše to i scalar o něco výše. Já to tak vozím (9sp X.7 řazení a XT DynaSys hazka) a funguje to bez problémů. I když s X.9/X.0 řazením by to bylo ještě o kus lepšejší :)

                0 0
    • misko  

      podla mna vyplati, ale fungovat ok bude aj deore

      0 0
    • zdsamct  

      packy razeni mam nejaky deore, funguji dobre, jen dnes jaksi ta mala co shazuje z vetsi na mensi placku upadla … Je to normalni … Kolo je komplet novy, najeto necelych 100 km

      0 0
      • juli  

        tak to reklamuj, normální to rozhodně není. Ještě jsem nic takového neviděl. Fotku bych ocenil, co že to vlastně upadlo.

        0 0
        • zdsamct  

          jj, zitra hned rano to tam hodim

          foto mi nejde z telefonu pridat, pridam ji rano

          0 0
          • zdsamct  

            tady se neda editovat prispevek ?

            … Co ze to upadlo … Jedna z tech pacek na riditkach co ovlada presmykac, konkretne ta „mensi“ ktera prehazuje z vetsiho na mensi prevodnik :-)

            0 0
            • juli  

              Editovat můžeš, ale jen po nějakou dobu od odeslání – běží čas. Po refreši už nelze.

              Já pochopil, co to upadlo, jen jsem to ještě neviděl :-)

              0 0
              • zdsamct  

                nejsi prvni kdo to rika,

                prd se v tom vyznam, ale takto … na te pacce je asi nejaky ocko, no a to ocko prasklo o packa je venku, svine jedna, snad bych pochopil kdyz by to byla ta druha, ta kterou prece jen tlacis vetsi silou z mensiho na vetsi, ale ze tato je me divny

                posledni dobou mam pocit ze se sere vsechno co koupim

                … Hold to budu muset z prace zvladnout na nejvetsi prevodnik …

                0 0
                • zdsamct  

                  jen z telefonu a na rychlo, ale pro predstavu asi staci

                  0 0
                  • Atilla  

                    Když se tu řeší rozpadlé řazení, už se vám někdy prasknul bovden? Včera si tak jedem, odřazuju na lehčí pastorek a najednou křup. Napřed jsem si myslel, že odešlo řazení a byl jsem pěkně vytočenej a pak koukám, že na bovdenu je tak 7cm škuba a lanko venku.

                    0 0
                    • juli  

                      10m takovýho řadícího bowdenu jsem nedávno vyhazoval, bo praskal už při stříhání. Nějaký bez značky, přímovinutý a tvrdý, jako prase. Možná to byl nějaký stoletý ležák a už mu ztvrdla vnější plastová vrstva.

                      0 0
                      • Atilla  

                        Koupil jsem ho loni asi 10m. A v pohodě. Tenhle praskl po cca 150km. Ještě jsem se s tím nikdy nesetkal.

                        0 0
                    • JakeF  

                      Jojo, loni na celopevňáku. Taky jsem chvíli nechápal, co to řazení kraví.

                      0 0
                  • juli  

                    Je z toho prd poznat :-( Je ta páčka zlomená, nebo jen vypadla z nějakýho úchytu?

                    0 0
                    • zdsamct  

                      z te fotky je fakt poznat prd, mas pravdu, a stejny prd by asi bylo poznat na danem miste i kdyz bych fotil necim jinym co je doma

                      ale pri pohledu na postizene misto si myslim, ze je jasne videt lom, struktura, materialu

                      a i kdyz jen tak premyslim, jak rikas ze jen tak vypadla odnekud? to by asi nebyl prvni pripad, i kdyz fakt nevim jak vypada nepouskozena packa, ale podle me bude mit ocko co me prasklo

                      0 0
                      • juli  

                        Ona se konstrukce deorkovýho řazení může rok od roku lišit. Já měl kdysi rozhozený některé z těch prvních deorek, stejně si nepamatuju, jak odřazovací páčka vypadala. Při normálním servisu na ni vidět není, protože je schovaná pod řadící.

                        Ale to je stejně fuk, protože tohle bude na reklamaci, pokud jsi jí nezpůsobil nějaké násilí.

                        0 0
                        • Azmir  

                          Upřímně pochybuju že mu to vyreklamují, napíšou mu že si to způsobil sám, takové věci obvykle nepraskají samy od sebe.

                          0 0
                          • zdsamct  

                            jj, jak rikas, obvykle …

                            svedomi mam cisty, kolo nikde nespadlo, nasili zadny, jen jsem jel, chtel jit na mensi prevodnik a packa bez funkce, jak kdyby byla zamackla a nevratila se

                            fakt nevim jak to tam funguje a jak ktera cast vypada origo, ale urcite mi prijde divny, aby jen tak vypadla

                            se uvidi, ale to ze je kolo pryc me sere

                            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.