Výdrž řetězu - bláto, voda ..

166 nepřečtených
  • radek.n1

    Omlouvám se, že zakládám tisícé téma. Nenašel jsem ovšem odpověď na můj problém.. :)

    Jezdím v terénu, minimum silnice. Hodně bláta a vody. Často brodím přes potoky (30–40cm hloubka). Já potok přeskočím, ale kolo je chvíli trochu pod vodou (kotouče a řetěz komplet).

    Má smysl kupovat lepší řetěz (např. C9) nebo ho tímto stylem odrovnám stejně rychle jako Sram 971 nebo HG 53/73?

    • kolombo  

      Asi bych zavedl rotaci několika řetězů se spojkou, kdy by, po vyjížďce, šel řetěz dolů a na otřená kolečka vyčištěný a promazaný jiný kus.

      Sundaný bych vypral v petroleji, usušil, promazal a nachystal na další použití.

      • ememem1  

        to bych si radsej kupil kazdy rok vsetko pokazene nove a za usetreny cas a petrolej by mi zostalo este aj na pivo.

    • borda  

      Kdysi jsem to taky resil a dospel jsem k tomu, ze dura/xtr retez opravdu vydrzi o neco vic nez „obycejnejsi“ retezy. ta rada nade mnou je dobra, ale to srani s tim si nedokazu predstavit.

      • Gabbo  

        Vydrzi vice, ale je to porad rentabilni s ohledem k cene? Tedy pokud mi 2 drazsi retez vydrzi alespon 2× dele..

        • borda  

          ja ho kupuju za 500 i s nasazenim :-), tak to ani moc neresim.

          • Gabbo  

            no prave ja retez taky beru jako spotrebak, HG53, po vyjizdce ho otru hadrem, namazu, nerezne, jeste jsem nepretrhl.. ale rychle ho vytaham..

            nastesti nemam XTR, na ktere si kolega tenhle retez nemuze dat, protoze by to ty titanove dily uplne sjelo..

            • Orbis  

              ta poslední věta je dosti mimo…

              jinak dražší řetěz mi vždy vydržel déle, bohužel nemohu přesně porovnat o kolik, protože neměli stejné podmínky…

              • Gabbo  

                no to jsou jeho slova, proc nemuze davat klasickej retez..

                ja s tim zkusenost nemam jsem spokojenej ze na XT muzu dat co chci.

                • Orbis  

                  to ti neberu:-) ale je to dobrej způsob jak si to umluvit… proč kupovat XTR:-)

      • mr.nikdo  

        Vydrzi dele?

        Stejne jsem po cca 1200 km menil jak HG93, tak HG53… 53 teda solidne rezne…

        Dokonce jsem HG93 asi 3–4 trhnul na zimakovi a pri stejnych najezdech a prasarnach je HG53 v klidu… Proto uz nikdy nic drazsiho…

        • Atilla  

          trhneš všechno když si blbě naběhne

          • mr.nikdo  

            Jasne, ale stalo se mi to jen u 93… 53 jsem jeste netrhl a ani PC971, co jsem mel na ziletce…

            Takze podle mych pozorovani a testu nema 93 smysl.

            • Atilla  

              trhnul jsem jak HG53, HG73, pc971 odolávala dlouho, ale nakonec taky šla. To je spíš náhoda, že jsi ho škubnul víc krát, když blbě přeskočí na kazetě, nebo převodníku…

              • Bysto  

                určite má zmysel priplatiť si za XTR, nestojí o toľko viac, nevravím, že vydrží viac, ale nehrdzavie, takže sa s tým netreba srajkať,

                • scret  

                  staci XT… je levnejsi a v podstate s XTR funkcne stejny…

                  • Bysto  

                    tak rozdiel je tam nepatrný :), teda ako kde

                    • scret  

                      funkcne jsem nepoznal rozdil, cenove je XTR o kilo drazsi…

                      osobne ted vozim Sram 971ku, kterej je jeste levnejsi nez HG93ka a pritom kvalitativne je nastejno…

                      • Bysto  

                        Mal som Sram retaz, neviem presne ktorá úroveň, ake bol z tých nižších, hrdzavy bol stále, nahodil som XTR a pohoda :). Ja väčšinou dostanem retiazku/platnicky na nejaky sviatok, tak mi je jedno ze je tam ten cenový rozdiel ;). Ako určite stačí aj lacná retaz, len ak neni cas sa o to starať… Ja ked dojdem z biku,dám ho do pivnice a nestaram,,az ked si ho nabudúce beriem, prebehnem vidlu/tlmic/se­dlovku silikonom a ked treba streknem a utrem retaz.

                      • Bysto  

                        Mal som Sram retaz, neviem presne ktorá úroveň, ake bol z tých nižších, hrdzavy bol stále, nahodil som XTR a pohoda :). Ja väčšinou dostanem retiazku/platnicky na nejaky sviatok, tak mi je jedno ze je tam ten cenový rozdiel ;). Ako určite stačí aj lacná retaz, len ak neni cas sa o to starať… Ja ked dojdem z biku,dám ho do pivnice a nestaram,,az ked si ho nabudúce beriem, prebehnem vidlu/tlmic/se­dlovku silikonom a ked treba streknem a utrem retaz.

                      • Bysto  

                        Mal som Sram retaz, neviem presne ktorá úroveň, ake bol z tých nižších, hrdzavy bol stále, nahodil som XTR a pohoda :). Ja väčšinou dostanem retiazku/platnicky na nejaky sviatok, tak mi je jedno ze je tam ten cenový rozdiel ;). Ako určite stačí aj lacná retaz, len ak neni cas sa o to starať… Ja ked dojdem z biku,dám ho do pivnice a nestaram,,az ked si ho nabudúce beriem, prebehnem vidlu/tlmic/se­dlovku silikonom a ked treba streknem a utrem retaz.

                        • scret  

                          praveze ta 971 je uplne srovnatelna s HG93, takze taky nerezne…

            • xshreck  

              já beru 971 kvůli tomu že jen tak neorezne a není z ní tolik bordela + jsou u ní spojky a vydrží to všechno stejně .-D

        • borda  

          HG 93 neni dura/xtr.Muzu si koupit x HG53 do foroty na kupkole, pac s postovnym uz to zas tak vyhodny neni, ale radsi si kopim XTR za tech 500 u kamose, alespon mu udelam nejakej kseft. A nemusim mit doma 50 retezu.

          • mr.nikdo  

            9-kova rada prece patri XTR/Dura, ne?

            • Tina  

              9speed Dura/XTR má označenie CN7700. HG93 je XT

              • mr.nikdo  

                Tak to pak jo, porad jsem bral, ze rada 9 je XTR… 5 Deore, 6 SLX, 7 XT a 9 XTR…

                Nejak jsem asi nebral to, ze u retezu to maji jinak…

    • jonti  

      v techto podminkach se podle me nejvic vyplati nejlevnejsi funkcni retez a casto ho menit. Ani vymytim ho uplne nevycistis a s novym retezem to i pocitove jede a radi lip.

    • lukas aka mitro  

      Bahnu se moc nevyhybam, ale potoky radeji neblorim…aspon ne tak, abych utopil naboje a stredove slozeni. Zbytecne bych riskoval, ze pujde drive dokopru…

      vozim kombinaci retaz C9 a XT kazeta…

      • radek.n1  

        Tak pokud je v cestě potok, nějak ho překonám. Nebudu se kvůli tomu vracet nebo jezdit kilometr po proudu a hledat nějaký můstek :).

        • Vilém  

          A jak ho prekonavas ty? Podobne jako skokem o tyci, nebo jak?

          • radek.n1  

            Způsobů je víc, záleží na potoku :). Třeba ho šprajcnu v potoce tak, abych na něj z druhé strany dosáhl. Pak potok přeskočím a kolo vytáhnu :).

        • lukas aka mitro  

          no tak to je neco trochu jineho…psal jsi to, jako ze jezdis cilene x metru vodou…takove namoceni az tak nevadi, nebo nejaky brodek…

          • radek.n1  

            psal jsem: „Často brodím přes potoky (30–40cm hloubka). Já potok přeskočím, ale kolo je chvíli trochu pod vodou (kotouče a řetěz komplet).“

      • lens  

        a jak potom umýváš kolo,projetí nějakýho potoka nemá žadný vliv na střed nebo naboje, to jsou opět zaručeny tipy a bludy na BF.stejný je to s výměnou řetězů že se musí měnit když se vytahají na nějakou míru,je to blbost a jen marketingovej tah výrobců aby lidi kupovaly nové zboží. jezdím sram 951 na zimakovi a vydrží moc. nebudu psat kolik,ale je to hodně.

        • pee.tr  

          Marketingový tah samozřejmě ano, ale co píšeš je taky pravda jen z části. Ano, řetěz ti vydrží třeba 4tisíce, ale už neni spoleh na kvalitní a rychlý přeřazení. Jak se vytahá, je ohebnější do stran a je pak třeba při řazení s tím počítat a ne vždy se to pak v krajní situaci podaří, jak by člověk žádal.

          • lens  

            ok,mam tam sram951,jak jsem psal a má už namotano přes

            10000km řazení,kliky,ka­zeta,přesmykač sh deore.o řetěz se pravidelně staram,aby nebyl zasranej. stříkam ho gt85 a peru v tech.benzinu­.žadnej problem s řazenim,nebo že by přeskakoval.

            • scret  

              tak dej novou kazetu nebo retez a uvidis, to bude strilenicko jedna basen:))

              • lens  

                a proč bych to dělal když vše funguje jak má. když tam vše necham a potom komplet vyměním,tím myslím kazetu,řetěz a řekněme prostřední placku. spočítej si kolik ušetřím proti pravidelnýmu měnění. když vemu že měníš řetěz po cca 1500km,kazetu každej cca třetí řetěz,a řekněme jednu placku.ber to na těch 10000km.ale to je každyho věc jak často bude měnit komponenty,mě se to osvědčilo a proto to tak řeším.

                • scret  

                  a to se vyplati…:)

                  • lens  

                    ano vyplatí,pokud by tomu tak nebylo tak budu měnit řetěz…atd jako každej jinej

                    • scret  

                      pokud mas nejakej lowend, pak ano… na zimaku to taky neresim… Pokud mas neco lepsiho, rozhodne se vyplati kupovat novy retezy…

                • scret  

                  oukej, tak pocitej:) napr. XTR kliky cca 8tis.Kc, kazeta XTR 2,5tis.Kc, saltr cca 2,7tis.Kc…

                  tak ti nevim, jestli nebude levnejsi koupit ten retez za 3kilka:)

                  Placky na XTR kliky jsou docela mastnota, saltr pravdepodobne roztrhnes, vzhledem k tomu, ze retez po 10tkm bude totalne mrtvej a tak ho trhnes… atd. atd.

                  Ale jak rikas, je to jen marketing, stejne alivio radi lip nez to blby XTR:)

                  • lens  

                    děláš ze sebe jen hlupáka,ale budu mit s tebou trpělivost. bereme těch 10000km ok?ty budeš měnit řetěz po cca 1500km tj 6*300kč= 1800kč já 1*300kč = 300kč,kazeta ty 2*2.500kč = 5000kč já 1*2500kč=2500kč kliky není důvod měnit komplet mě stačí vyměnit placku ty 8000kč ja 2000kč šaltr budíž ale nevim proč oba po 2.700kč rozdíl je celkem 10000kč. jen nevím proč jezdit na zimakovi s osazenim xtr mě stačí deore. tím padem bude rozdil ještě větší.

                    • Mig_all  

                      +1

                    • scret  

                      Nesmis soudit druhe, podle sebe…

                      mozna umis hezky matematiku, ale zkusenosti moc nemas… Vratme se zpet o par policek, kde odvazne hlasas, jak je nesmysl menit retezy, ze je to jen marketingovy tah… „a jak potom umýváš kolo,projetí nějakýho potoka nemá žadný vliv na střed nebo naboje, to jsou opět zaručeny tipy a bludy na BF.stejný je to s výměnou řetězů že se musí měnit když se vytahají na nějakou míru,je to blbost a jen marketingovej tah výrobců aby lidi kupovaly nové zboží“

                      Ty beres v potaz pouze tvyho zimaka, tam je opravdu uplne sumak, jestli vymenis nebo ne… Evidentne o presne funkci razeni moc nevis… Taky jsem na takovem kole jezdil, jediny retez cca 12tkm a ano, nejakym zpusobem to radilo a chodilo…

                      Ale u vyssich sad je to proste trochu neco jineho…

                      Menim retezy pravidelne, ne podle kilometru, ale podle vytahani, na my XT kazete je urcite natoceno pres 10tkm, menene jen retezy, takze cca 2100,– za retezy… Kdyz to budu jezdit do mrte, napr. sadu XT, budu na castce vetsi! Nova kazeta – cca 1100,– NOvy placky cca 2tis., novy kladky saltru… Jako matematik by sis to mohl spocitat…

                      • lens  

                        tak mě napiš jaky vliv ma projetí potoka na zapouzdřená ložiska ve středu a v naboji? sam pišeš že ti kazeta vydrží 10000km a měníš jen řetězy, ok budu ti věřit, ale to vytahání nastává stejně po ± 1500–2000km.vůbec nechapu co řešíš,mě je šumák jak ti dlouho vydrží nebo jak často měníš řetěz nebo kazetu,ja jsem psal jak to mam nastavený ja a nikomu to nevnucuji nebo ho nepřesvědčuji že to tak má dělat.jen se bavím nad tvojí a reakci Tiny. jestli mam vyplněny profil nebo ne je moje věc,s ujetím vlaku placaš opět blbosti,protože když hodim voko na tvoje kolo v profilu tak proti mě dost ztrácíš,měl bys trochu zainvestovat abys byl in.

                        • scret  

                          :) nezklamals

                          • Bysto  

                            a čo je na tom, že tie ložická sú zapúzdrené?? videl si niekedy tie ložiská aj naživo?? u strede sa o nejakom zapúzdrení hovoriť nedá a ak sa dostane voda do náboja, čo sa pri brodení ľahko môže stať, tak do ložiska sa už nejak natlačí, a ono sa to časom ukáže. Raz som išiel asi hodinu v mrte lejaku, bike som nechal u kámoša na chate, keď som si pre neho prišiel o týžden, nevedel som pohnúť rajdy, lebo mi tak zhrdzavelo hlavové, takže ešte raz si premysli, čo hovoríš.

                            • scret  

                              nechtel jsi reagovat spis na lense?:)

                              Ja mam uplne stejny nazor jako ty. Jinak takova voda ve vidli udela taky svy:)

                            • radek.n1  

                              Nevím jak moc se dá srovnávat kvalita ložisek a zapouzdření na kole a terénní motorce, ale s motorkou jezdím do Rumunska, na závody (cross country, enduro) a kolikrát jedeš celý den v dešti, loužích, blátě a písku. Doma se to omyje vapkou a o ložiskách vůbec nevím, po 2 letech zatím žádná vůle :-).

                              • scret  

                                zkus kolo parkrat umejt wapkou zblizka a uvidis:)

                                Jsou loziska a loziska… Nektera jsou relativne odolna bordelu a vode, nektera skoro vubec…

                            • Vilém  

                              Zalezi jak je ta naba udelana. Jsou naby, ktery muzes ponorit do vody a dostane se maximalne k loziskum orechu, ale taky jsou naby, kde se voda k lozisku muze dostat velice lehce a pak uz je to hned.

                              • radek.n1  

                                A jak jsou na tom Fulcrumy RM3?

                              • lens  

                                bavíme se snad o PROJETÍ potoka a ne o celym dnu stravenym v dešti a ujetí 50km v potoce. a taky o normálních komponentech značkových firem a ne o nějakých NOU NEJM firmách.

                                • Vilém  

                                  No nereagoval jsem sice na tebe, ale odpovim. Nemyslim zadne noname komponenty lowend. Treba starsi naby American Classic, WTB ap, byly zatesneny tragicky, lozisko kryte pouhou tenouckou gumou, ktera spatne drzela tvar a poradne neprilehala k lozisku, tam staci trocha vody a je po nem.

                                  Naopak treba obycejny Author (quando nebo kdo jim to dela), jsou zatesneny o-krouzkama na duralovych prachovkach a krom orechu se do nich nema sanci dostat nic.

                                  Podobne treba stredove osy, tam neni problem u nizsich shimano sad, ktera nemaji z vnitrku kryta loziska, ze se pres sedlovou trubku dostane voda, pak pokud neni dira ve stredove trubce, tam voda stoji a casem se dostane i pres rozperny plast, ktery je mezi miskama. Jak se tam dostane, kdyz jsou tam okrouzky, to nevim, ale proste se tam dostane.

            • pstasek  

              Tak teď s výměnou řetězu můžeš vyměnit komplet kazetu i převodníky.

              Každý si musí spočítat, co se mu vyplatí a jak moc je ochotnej tolerovat, že něco nefunguje jak má.

              • lens  

                jak jsem psal,vše funguje naprosto spolehlivě,tím pádem není důvod něco měnit,až bude nějaky problem tak se vyřeší výměnou komponentů,ale pořad budu na tom líp než každej měsíc měnit řetěz.

                • Tina  

                  skús si v nejakom obchode na novom bajku ako funguje nové radenie a porovnaj zo svojim. To že si si časom zvykol na postupné zhoršovanie radenia neznamená, že ti systém funguje ako má ;)

                  • lens  

                    nevím o tom že by jsi jezdil na mém kole a tím mohl posoudit jak funguje řazení,asi moc čteš naučnou literaturu,ale mohu tě uklidnit že vše je ok,zhoršené řazení bývá většinou špatně seřízenou hazkou nebo přesmykačem,vy­tahaný nebo zasrany lanka v bovdenu,starý vyběhaný pačky atd.nemam jen jedno kolo tím myslim teď mtb a tak můžu porovnavat.jen tak mimochodem některé řazení i když bude nove tak funguje hůř než to moje – staré.jinak díky za upozornění.

                    • Tina  

                      nemusím ani jazdiť na tvojom zimákovi s komponentami s najazdenými 10tis km +. Po takom nájazde v zimných podmienkach už iba pôvodná radiaca kabeláž musí o hodne zhoršiť chod radenia :) A to fakt nehovorím o tom ostatnom.

                      To, že nemáš iba jedno kolo o ničom nevypovedá pretože aj to druhe prípadne ďalšie bude pri tomto tvojom prístupe pravdepodobne v rovnakom stave :)

                      Schválne len tak pre zaujímavosť odmeraj posuvným meradlom dåžku tvojej reťaze. To ti predsa nezaberie viac ako 15 sekúnd a nijako neublíži ;)

                      • lens  

                        podivej se na to co jsi napsala a ja reagoval.ano lanka měnim jakmile cítím že musím třeba páčku přetahnou aby šlo zařadit.a co ostatní? řeč se vede o řetězu,kaze­tě,klikach.ko­lo je čisty a plně funkční.vždyť jsi ani jedno kolo neviděla tak co tady plácáš za blbosti.přečti si co jsem napsal o mém přistupu k vyměně těchto komponentu.toto se tyka jen těchto komponentu ale i kdyby ne tak proč měnit něco co funguje a je ok.měrku mam a co…? ja vim že je řetěz přetaženej, ale funguje, neskáče.

                        • scret  

                          hotovy dzentlmen, bravo…

                          prestoze nemas vyplneny profil, chapu, obcas to dodava silu, tipnul bych te bud na mladeho „rebela“, nebo na cca petactyricatnika, kterymu proste v techni tak trochu ujel vlak a tak si vytvoril sve vlastni teorie:)

                      • Mig_all  

                        řeč je tady o řetězech tak co to plantáš?

                        • Tina  

                          nauč sa čítať na čo som reagovala a potom „plantaj“ ;)

                • xshreck  

                  Přesně tak. Kazeta na zimáku má nalítáno hodně přes 10tis a řetězy točím staré co sundavám z hlavního kola. 10tis na řetězu bych si netrouf, jsou s nima pak problémy :D

                  a řadí to v pohodě.

                • Ralan  

                  Jsem rád, že je někdo stejného názoru…akorát že nemám zimáka :D

            • radek.n1  

              Mohl bys ho prosím změřit šuplerou? Zajímalo by mě, na jaké si hodnotě po 10t km. Teď jsem měl 971 a po 500km má 133mm (minulý řetěz jsem před výměnou ještě stihl přetrhnout). Zase je fakt, že mám 95 kg a nejčastěji jezdím na malé (22zubů) kolečko. Tak to se asi taky někde projeví :).

              • lens  

                ok,zítra ti napíšu kolik má,nikdy jsem to neřešil tak budu sám zvědavej,teď má najeto cca 12000km,stejně tak kliky a kazeta,vše normálně funguje.ja tam mam 951, nikdy jsem ho nepřetrhl, a komplet deore 2011 kupovane loni v nějaké akci. mam 87kg.

                • Tina  

                  Na zimáku s výbovou Deore máš od lonského roku 12.000km? Wow!

                  • lens  

                    co je na tom divnýho namotat na kole za rok 12 – 15000km. ta sada to při pravidelné údržbě vydrží bez problémů.

                    • Bysto  

                      a práve sme sa dostali asi k podstate veci, ty jazdíš cyklotrasy po rovine a my tu všetci vravíme o MTB využití v kopcoch. Je pochopiteľné, že na rovine vydrží všetko stokrát dlhšie :D

                      • scret  

                        ja to nechtel napsat prvni, abych zas nebyl oznacen lensem za hlupaka:))

                        • lens  

                          už jsi byl, a nech už Boha trochu vydechnout nema na starost jen tu tvoji hlavu.na světě jsou důležitější věci ktery musí řešit a ty ho jen zdržuješ.

                          • scret  

                            takze, kdyz uz nevis kam, klasicky nastupujou urazky… Pokracuj, at si o tobe muzou udelat obrazek i jini:)

                            • lens  

                              jedina uražka či sproste slovo v mem přispěvku na ktery reaguješ, že by snad Bůh.

                              • scret  

                                nejdriv me nazves hlupakem, coz dle tveho nazoru neni zrejme urazka… Chapu, s klukama se takhle v kolbence normalne castujete:) a pak tu nasi matematickou rozepri ani nechces komentovat a naopak od ni utikas a utikas a …

                      • lens  

                        jak jsi na to přišel že jezdím jen roviny,nikdy jsem tě našrěstí neviděl ani nejel s tebou na švih. co to tady placaš za blbosti. vy tři ty, tina a scret jste trochu mimo,ale to je u mladych jelimanů normalní. nevim jak mužete tvrdit něco co jste nezkusili a neviděli.

                        • scret  

                          ty jsi mi ale prskajici kocourek:)

                          Ja ti psal, ze tuhle metodu jsem praktikoval taky na jednom zimaku a v cem je rozdil tveho chapani a toho co jsi na zacatku napsal… Ale chapu, ze pres ty rudy oci nic nevidis…:)

                    • Tina  

                      Pokiaľ stále tvrdíš, že ti bajk s výbavou Deore po 12tis km bez výmeny pôvodnej reťaze radí v pohode, ako nový tak máme diametrálne odlišné predstavy o tom ako má správne fungovať radenie :) Obávam sa, že nemáš predstavu ako má fungovať správne nastavenie radenie :)

                      Ešte ti prezradím tajomstvo. To, že teraz pri radení musíš o niečo viac zatlačiť radiacu páčku, aby ti prehazka preradila na ľahší prevod kazety nie je spôsobené kabelážou a práve totálne opotrebenou reťazou ;)

                      • scret  

                        bouras mu predstavy, jsi ale zla:))

                      • lens  

                        jsi divka a tak k tobě budu tolerantní,ale klidně mužu o tobě tvrdit co chci a bude to pravda? bude to uplně stejny jak ty tvrdiš všechny tady ty blbosti o tom jak mě řadí kolo a jak mě mají dlouho vydržet komponenty. kolikrat jsi na tom kole jela? nebo snad Máňa říkala…?

                        • scret  

                          aaa, ja uz to chapu, na me si neprijdes ty lysko podsita, ty budes zase jeden dalsi z mnoha prudicu a vyvolavacu flamu:)

                          • lens  

                            chudak liška tak ji prznit jmeno nebo to jsou ty LYŠKY nějaci mutanti z chemičky tam u vas v Ústí pokud UL je Ústí.asi jsi se nadychal smogu a teď ti trochu hrabe.

                            • scret  

                              mas naprostou pravdu…

                              Blaznum se pry nema odporovat:)

                              • lens  

                                nehudruj ty jedna LYŠKO PODŠITA

                                • scret  

                                  cekam na fotku tvyho kola nebo na to osvetleni matiky nebo technickou zaostalost mych kol…

                                  Jsem z toho cely smutny, prtze si myslim, ze z tebe asi nic kloudneho nevypadne a oba dva tusime, co jedine asi vypadne…

                                  • lens  

                                    o moji stolici neměj peči ta je ok,ale ty to možná budeš vědět lip, když jsi se do mě tak pustil, když jsem si dovolil napsat svuj nazor jak to řešim ja. jen opět opakuji nikomu nic nevnucuji ať se každy zařidi podle sebe, jezdí na čem chce,a s komponentama co maji namotany třeba 100000km, muj problem ani kolo to neni ja na něm nejezdim.nemam jen rad když mě někdo bude přesvědčovat že to je blbost.

                                    • scret  

                                      OK, vidis, ted zacinas psat uz trochu rozumne…

                                      Jedinej problem byl v tom, ze jsi to napsal, jak kdyby to bylo dogma… Proto se tu do tebe pustilo spousta lidi, vcetne me.

                                      Ja s tebou souhlasim, ze u zimaku je to jedno a resim to uplne stejne… Ale tohle proste neplati, kdyz to vztahnes na „jednicku kolo“, kde ma clovek lepsi komponenty… tam to proste neojebes… Relativne setrna metoda k penezence se jevi, koupit treba 4 retezy a ty tocit… pak tohle vydrzi hooodne kilometru a pritom kvalita razeni zustava relativne zachovana…

                                      A nediv se Tine, ze se podivovala nad tvym vyrokem 12tis.km na Deore sade a no problem… Budes se tomu mozna divit, ale pokud clovek jezdi hodne, jezdi v terenu a ne zrovna za hezkyho pocasi, pak je deore sada mrtva daleko driv… a to i vzhledem k faktu, ze je rok od roku lepsi a lepsi…

                                      • lens  

                                        jak rozumě až teď,musíš číst pořadně,několikrat jsem psal že to tak řešim ja, ale nikde jsem nikomu neradil aby toto praktikoval jak já a kolo je zimak na kterym jezdim prakticky cely rok,což jsem taky napsal a tina se ještě hloupě divila že na něm najedu za rok 12000km , řetěz a sada prostě tolik km mají a každy si muže pouze myslet co chce, ale ne tvrdit že to tak není. odpověď nebude mam pro to svuj duvod, u piva ano tady ne. pro mě je tato debata uzavřená.

                                        • scret  

                                          diky, cetl jsem pozorne a poradne, pro jistotu nekolikrat a stale mi prijde, ze jsi proste na zacatku vykriknul blabol a pak uz jenom „obrusoval hrany“, abys z toho mohl nejak kloudne ven:)

                                          Ale nechme toho, tohle nema smysl…

                                          • lens  

                                            jaky obrušovaní hran,nic neobrušuju a do prdele tě pošlu kdikoliv,jestli o to stojiš, už několik lidí tady napsalo že podobny zpusob praktikuje taky, tak co tě tak sere? muj první přispěvek 16.4. 2013 13.59.23 a hned třetí kde reaguji na tebe dobře si přečti co tam píšu. dělaš stale ze sebe hlupaka.NIKDE a NIKOMU neradím aby to tak dělal,ale jak to dělám ja,jen jsem napsal svůj nazor a to je dost velky rozdil, jestli jsi vůbec schopen to pochopit.

                                            • scret  

                                              ty se chces proste hadat, to ja poznam:))

                                              svoji agresi a hlouposti tady sis behem par dni vybudoval „jmeno“ ty, gratuluju:) pokracuj, zaradis se do dlouhe rady bezvyznamnych hloupych kriklounu a buricu na B-F:))

                                              • lens  

                                                ale ne,mam z tebe srandu. ty jsi takovy brouk pytlík co se narodil v kině na zabradlí a všude byl a všechno viděl dvakrat.jinak je pěkny že jsem buřič a křikloun,docela mě to imponuje, vidiš že aspoň nezapadnu tady do tohoto stáda a dělam si co ja chci.agrese – to snad ne až bych ti rozbil hubu tak teprve mužem mluvit o agresi,ale díky bohu tě nepotkavam, v mych vzpominkach neutkviš a život naštěstí nekomplikuješ. pozdravuj a dej dobrou noc vašim ústeckym lyškam. P.S. že tě ona kousla a ty tady tak blbneš, ty jsi podcenil očkovaní.

                                    • scret  

                                      hele a jeste jednu poznamecku bych si dovolil, ta odpoved na me otazky bude?:)

              • Rychlej turista  

                C9 po 26 943 km 135,0 mm.

                Teď nová C9 po 8 211 km 133,0 mm.

                • radek.n1  

                  „nová C9 po 8 211 km“ zní docela komicky :). Ale jinak pěkné, díky za čísla.

            • Bysto  

              ano, ak mas deore kazetu, tak sa to oplati, lebo to vsetko vymenis naraz, ale ked si niekto nemože dovoliť dať kazetu bez unášača, tak sa bude snažiť aby tá kazeta aj niečo vydržala, lebo 50€ za XT kazetu nie je zrovna málo v porovnaní s 20€ za reťaz. Ja jazdím hrozne málo, takže ak vymením za rok 2 reťaze po 800km, tak mi to žili netrhá. Mením často kvôli tomu, že dosť jazdím 22 pílu (do kopcou nevládzem :) ) a to tej reťazi dáva dosť zabrať

        • scret  

          btw. kdyz jezdis v bordelu a v mokru, tak soucastky jsou daleko rychleji opotrebovane taky zrejme jen virtualne, ze?:)

          • Richi  

            Vždyť už to psal, že je to jen marketingový tah.

            Třeba v Africe i v Rusku už na to dávno přišli a nejen u řetězů.

            Občas tam pak sice nějaký to letadlo spadne, ale ruku na srdce, kdo by měl dávat na marketing výrobce, že?

            • lens  

              letadla padaji všude nejen v africe a v rusku ale to sis asi ještě nevšiml.ja tě nenutim nebo nepřesvědčuji aby jsi to dělal jako ja.klidně si vyměňuj řetěz po každym švihu to je tvůj problem, ja si jen myslim a mam to vyzkoušeny že řetěz vydrží mnohem víc než tvrdí vyrobce.teď se jen bavim nad reakcemi specialistu BF jako jsi ty.

              • Richi  

                Řetěz vydrží hodně. O tom asi diskuze není, nebo jo?

                Ty někde v tom všem říkáš, že řetěz neměníš a vše ti funguje dobře, že měnit řetěz kvůli poškozování ostatních částí pohonu je z ekonomického pohledu nesmysl, a že až to jednoho dne nějak doslouží tak zahodíš celý pohon komplet.

                Zároveň ale poukazuješ na fakt, že se bavíš o zimákoj.

                Na zimáku nejspíš nejezdíš to samé co v létě a tak i síly v řetězu a ostatní namáhání pohonu bude pravděpodobně jiné než v létě.

                A proč ne, asi víš o čem píšeš a u zimáku se nedivím.

                Na druhou stranu – a k Rychlému turistovi také, mě u C9 měrka uplně propadá někdy přibližně na 1.800 km.

                S přihlédnutím k tomu, že kazeta stojí cca. 900kč a převodníky cca. 3.000kč, tak osobně raději měním řetěz, i když nezpochybňuji, že bych pár set km na tom řetězu ještě jistě naprasil.

                • Tina  

                  Pozor! Lens má na „zimáku“ od minulého roka 12.000km. Rada by som vedela, koľko má na letňáku ;)

                  • scret  

                    tak je to preci lens (lance)…:)

                  • lens  

                    děvče ty jsi opravdu ještě ditě,beru to jako hloupou zavist od dvouletého děcka jak se sama prezentuješ. viz tvůj profil.

                    • Vilém  

                      Nevim sice kolik je tobe, ale nedivil bych se, kdyby Tina byla starsi jak ty, takze to devce a mlady jeliman mi na ni moc nesedi:)

                      • hovanec  

                        Skrytá identita… za nevyplněný profil se může schovat kdejaký jouda. Ať pan „lens“ prozradí něco o sobě a zkusí nahodit do profilu svoje hvězdné bajky. :)

                        • scret  

                          pocitam, ze bude mit nejaky poradny „brko“, prtze mam prej kola takovy skoro social a mel bych udajne jeste neco posetrit a vylepsit… Skoro mi az ukapla slzicka:)))

                          • lens  

                            ty jsi psal že nestiham technicky vyvoj ale to tvoje kolo taky neni žadnej zazrak,trochu jsi to podcenil.

                            • scret  

                              klidne to vic rozeber, ktere konkretne myslis, ja jich mam vic, vis?:)

                              btw. ty jezdis na cem, nech me hadat, to bude nejaka merida, author nebo tak neco:)

                              • Frostty  

                                Ještě ti tam chybí RB a agang :D.

                                • scret  

                                  priznam se, ze uz ani nesleduju, na cem tihle mladi klucinove jezdi a co mezi nima „frci“, resp. co jim rodice kupuji:)

                      • scret  

                        dalsi pitomec a prudic, ono ho to brzo snad prejde…

                        • Vilém  

                          Uz se tu pohybuje dost dlouho. V podobnem duchu vystupuje pravidelne, takze necekam nejakou zmenu. Vyskyt je vsak v nejakych sinusovkach, takze to neni nic hrozneho.

                      • lens  

                        ty jsi fakt buranek z lontu. ja jsem odpověděl slušnou formou na jeji ironcky udiv že mam tolik najeto. že sis vymazal identitu asi bude mit taky nějaky duvod nemají tě snad v Rájci radi, pokud tam ještě bydliš.

                        • Vilém  

                          A ja snad napsal neco neslusne?

                          Laskave se prober.

                          Identitu jsem si vymazal z jistych duvodu, nestojim o to, aby me nejaky zmrd zase vykradl, coz si mohl byt klidne treba ty, ale nemam problem ti ji sdelit, kdyz o ni tak stojis.

                          • lens  

                            reagoval jsi jistym zpusobem na screta ktery mě nazval pitomcem a prudičem,na tvoje kola kašlu tak se na mě laskavě vykašli a neber mě vubec do huby.

                            • scret  

                              uz je mi to jasny, tobe nebude vic jak 20:)

                            • Vilém  

                              Pokud si dobre pamatuju, tak prvni kdo koho zacal brat do huby jsi byl ty se svejma drbama, ktery jsi pochytil udajne od sestry bydlici v Rajci.

                              To,ze tu vcelku nevybirave napadas lidi, kteri si dovolili polemizovat s tvym pristupem k veci, ti prijde zrejme zcela normalni.

                              Pokud mas zajem, tak se klidne stav za mnou v praci, abys to nemel tak daleko, muzes mi osvetlit, proc se o me otiras a ja si zas budu moct prohlednout, jak vlastne vypada clovek, ktery se za klavesnici projevuje jako zakomplexovany anonymni krypl, navazejici se bezduvodne do nekoho koho vubec nezna.

                              Treba nakonec zjistim, ze v realu jsi normalni.

                              • lens  

                                přečti si pořadně celou diskuzi,jen jsem psal jak to praktikuji ja.nikomu jsem neradil ani ho nepřesvědčoval aby to tak dělal, jen jsem reagoval na lidi kteří se do mě pustili že to není možny a že to není pravda co jsem napsal. nemam duvod si vymyšlet a ani byt nějakym středem pozornosti. ty jsi psal o nějakych mych vykyvech a nezlob se ja nejsem člověk kterej si necha srat na hlavu. a jen tak mimochodem třeba jsem pochopil dřiv než ty (určitě viš o čem pišu) proč zustat anonymní. tak tě vitam mezi nami anonymnimi krypli.

                              • lens  

                                stavit se mužu,jsem normalni, aspoň doufám.

                                • Vilém  

                                  Kdyztak Barvy 1, Lesna. Zbytek ti jiste nebude delat problem najit. Pristi tyden jsem sluzebne mimo CR jinak denne neni problem.

                  • radek.n1  

                    A nebo má špatně nastavený tachometr a k obvodu kola přidal jednu nulu navíc :)

                    • lens  

                      že na to sereš a nic neujedeš, a ptaš se na takovy blbosti zase udivuje mě. ale to je takova naše česka vlastnost jak člověk trochu čumí z pruměru tak je něco špatně.

                      • radek.n1  

                        Jo v tom máš pravdu, že nic neujedu a ptám se na blbosti. Ale to vím i bez tebe :).

                        • lens  

                          a proč si ze mě dělaš prdel že najedu za rok 12000km. sere tě to hodně že je někdo lepší než ty?

                          • radek.n1  

                            Nesmíš brát život tak vážně. Já to napsal ze srandy, tys na mě pak hned začal plivat. Možná máš trochu problém s chápáním textu :-).

        • lukas aka mitro  

          kolo myju wapkou na benzince:-P

    • Chlebovnik  

      Slyšel jsem dobře, že to pere v naftě nebo benzínu?

      http://www.youtube.com/watch…

    • radek.n1  

      Díky všem za rady. Nakonec jsem koupil C9. Sice se mi asi nevyplatí, ale chtěl jsem zkusit ten hvězdný B-F řetěz :-) (A jednu 971 do zálohy, kdyby C9 náhodou nesedla a střílela)

      • xshreck  

        :-D mě se válela jedna skoro nová na poličce. Na MTB kolech jen po silnici OK, na teréním hrůza :D teď ho bude dojíždět moja, pro ní bude nesmrtelný!

      • scret  

        jestli to mas novy, pak ok, jestli mas pohon ale uz jety, spousta lidi tu psalo, ze uz si to nesedlo…:(

        • radek.n1  

          Pohon má za sebou jednu HG-53 a 971. Tak uvidíme no :-)

          • scret  

            uvidis…

            • radek.n1  

              Tak to přeskakuje jak sviňa, nedá se na tom jet. Dal jsem místo C9 novou 971 a úplně v pohodě. Ani jednou nestřelila. Hm, tak si schovám C9 do šuplíku :D.

              • scret  

                C9ka je opravdu na tohle nachylna… takze ji schovej a az budes jednou davat komplet pohon, nasad ji:)

              • Vilém  

                Schovej na novou kazetu. Campa retezy jsou kratsi uz z vyroby, to je jeden z duvodu, proc dosahuji zavratnych najezdu. Ale zaroven, tim jak jsou kratsi, vic hudlujou prevody.

                • scret  

                  taliani to sidej, daj cloveku za vic penez kratsi retez, mizerove:)) to žaponci jsou velkorysí:)

                • radek.n1  

                  A nebo ji prodám. Nechce někdo novou C9 jetou 500m? :)

                  • scret  

                    loni bych ji vzal, ted mam na novym pohonu taky uz tocenej shimano…

    • zdenny  

      Kazeta xt, kliky slx, tři řetězy c9, první tři roky střídám každej rok novej řetěz, po třech letech jedu další kolečko těch použitejch, po šesti letech vyměním celej pohon.

      • devet  

        A kolik najedeš za rok? Mně vydrží JAKÝKOLIV řetěz 1000–1200. Už jsem vyzkoušel všechny značky. A pokorně se vrátil k SH. Kvůli ceně. Ale vážím 95.

        • zdenny  

          Asi 3000km za sezónu, ale vážím 72kg a po cca 100km řetěz vytřu smetáčkem, vysuším hadrem a profouknu a namažu válečky, práce na cca 20min…, ale asi je to hodně individuální, závody nejezdím, ale v térénu a bahně si myslím že dostane pokouřit dost.

    • Necris  

      Hlavní vliv má stálé namazání mazivem do těchto podmínek a umytí po vyjížďce. Nic extrémního, stačí můj oblíbený Motorex Wet.

      Pokud řetěz vyměníš po 1500 km a najedeš je klidně za 3–4 měsíce, vůbec neřeš, že by to s řetězem něco dělalo. Dřív ho vytaháš šlapáním než korozí a jinou degradací.

      Pokud máš řetěz na kole delší dobu, kupř. celou sezonu, vyplatí se koupit něco lepšejšího. ;)

      Hlavně se s tím neser. Řetěz nemá cenu prát v lihovinách, různě sundavat, mazata deseti tisíci přípravky, sušit fénem a podobná zvěrstva, kterách jsou bikeři co se nudí schopni. Efekt je 0.

      • scret  

        zalezi, kde jezdis… Proto jsou kolikrat tak odlisne nazory na udrzbu retezu…

        Pokud bys jezdil hodne v pisku, napr. typicky machuv kraj, tak obcasne vyprani retezu je primo nutne…

        • MlokCZ  

          To jsou taky nápady jezdit hodně v písku :-)

          • scret  

            njn a obcas taky jedu v bahne, fuj, a v mokru atd.:) je to boj, je to boj:)

    • hovanec  

      Dražší řetězy se moc nevyplatí co se týče nájezdu kilometrů. Tam je to spíš o váze a každý gram dolů se draze platí. Držím se systému 3–4 řetězy na jednu kazetu, ketré se zajíždějí postupně, tj. do provozu jde vždy podle pořadí ten nejméně vytahaný. Nemůže se tak stát, že nový řetěz střílí na kazetě. U sady SLX a Deore se mi zdá, že je to i ekonomicky zvladatelné.

      Každopádně by to chtělo toho pionýra, co najel 10 tis na jednom řetězu. To kolo chci vidět, musí to být zázrak techniky. :) Rozhodně bych si ho moc chtěl vyzkoušet.

      Uspořádejme sraz tohoto vlákna, co vy na to?

      • vsn  

        sice OT ale na campě Ultra record 10 mám už 14 tisíc a měrka zapadne do půlky :) ale já jsem extrém stejně dlouho mám i plášť Rubino Pro (ten má na zadku počítám tak 11 – 12 tisíc) zbytek na předku (cca 2k). a furt je OK :). na Biku mi předloni C9 vydržela asi 1800 km a další tam mám zatím 1300km a OK (většina KM najeta závodně)

        bike

        řetěz výmena (1) 1700 km HG-73

        řetěz výmena (2) 3700 km HG-73

        retěz výmena (3) 5620 km HG-53 nedojeto – vymena klik

        řetěz výměna (4) 6000 km C9

        řetěz výměna (5) 7800 km HG 53 (řetěz č.3)

        řetěz výměna (6) 8874 km Ultegra (řetěz 1 silnice)

        řetěz výměna (7) 9000 km C9

        silnice

        řetěz výměna (1) 2500 C10

      • lens  

        tak kdy ty chytraku rad si necham poradit

        • hovanec  

          Tak v první řadě ti rozhodně radit nebudu, potom nechápu ono označení za chytráka. :) Kolo chci vidět na vlastní oči a vyzkoušet funkčnost, protože jsem jeden z těch hlupáků, co se nechal nachytat marketingovým trikem a kupuje nové řetězy. Taková demonstrace, že je to celé habaďůra na bajkery a past na peněženky. Nechci tě v ničem kritizovat, jen chci empiricky prozkoumat rozdíl. Chápeme se?

        • hovanec  

          Tak v první řadě ti rozhodně radit nebudu, potom nechápu ono označení za chytráka. :) Kolo chci vidět na vlastní oči a vyzkoušet funkčnost, protože jsem jeden z těch hlupáků, co se nechal nachytat marketingovým trikem a kupuje nové řetězy. Taková demonstrace, že je to celé habaďůra na bajkery a past na peněženky. Nechci tě v ničem kritizovat, jen chci empiricky prozkoumat rozdíl. Chápeme se?

    • chupas  

      pred 7 lety jsem daval novy kliky, kazetu a tri retezy shimano hg73. Od te doby jezdim.

      Ze zacatku jsem tocil retezy kazdych cca 500km, pozdeji tak 1000–1500km. Jedina udrzba spociva v namazani, kdyz to moc chrci. Nic vic. Cisteni nula. A svete div se. Po tech desitkach tisicich kilometrech, blate, desti to porad jezdi i radi stale stejne. Naklady nula.

      A na dalsim kole stejny postup. Nehodlam kazdych 1000km kupovat retez.

      • zichis  

        na chod převodů sis pozvolna zvykal a proto nevidíš rozdíl ;-)

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.