Co vydrží řetěz - silné opotřebení

20 nepřečtených
  • pee.tr

    Asi mnohokrát diskutované téma, tak se zeptám konkrétně. Jak moc jste odděláte řetěz během x kilometrového závodu? Překvapilo mě totiž to, že ač jsem se snažil na Králi Šumavy chovat k řetězu ohleduplně, mám po absolvování 70km tratě + cca 160km do práce (většina po asfaltu, kousek mokrou loukou a prašnou cestou) na šupleře 132,6 – 132,7. A to jsem si schválně dal vše nový. Kliky a převodníky SLX, kazetu HG50 a řetěz HG73 (samozřejmě namazáno). Řetěz mi začal dost rachotit hlavně na středním převodníku, tak jsem ho dnes změřil a dost se nad tak silným opotřebením udivil. Máte podobné zkušenosti nebo jste na tom líp, či snad ještě hůř?

    0 0
    • Rychlej turista  

      Tisíce a tisíce km bez problémů.

      0 0
    • vlasto  

      no ja na mem tahnu uz neco pres 13 tis. a neco pres 200tis vyskovych metru, zavody jenom jednou rocne, teren sotolina,trail. Ale ja pak menim cely pohon, ale urcite to jeste letos vydrzi.

      0 0
      • jIrI___  

        Nemáš ho náhodou změřený? Celkem by mě zajímalo, o kolik bude po takové náloži protažený.

        0 0
        • Smazaný účet  

          tipl bych, ze suplera propadne mezi clanky:)

          0 0
        • Rychlej turista  

          C9 po 14 689 km má rovných 133,1 mm.

          0 0
          • pee.tr  

            To se čte pěkně. Já si nakoupil 3× HG73 a teď nevím, co provést, abych zbytečně nečesal zuby a zároveň zbytečně neodělával další řetězy. Jestli ten první jezdit ještě 3 desetiny mm a nebo tam dát hned novej. Vytahání je na převodnících vidět i okem, že po záběru články popojedou oproti klidovému stavu. Tohle mi před vyhozením dělala silně vytahaná HG53 na suntourech a proto jsem to měnil…

            0 0
    • toram  

      Já na jednom lítal asi 4roky..a docela dost..o nějaký údržbě sem neměl ani ponětí a tak dál… najeto hodně moc..a vydržel..ale jakmile se tam dá novej tak je hned znát jak to jede líp..

      0 0
      • Ricci  

        no jo,ked po 4 rokoch das novu retaz,to musia byt ine rany…

        0 0
    • xshreck  

      50km závod +70km na něj a zpět a řetěz se natahl o 0,2mm :-) na novém pohonu mi přijde že odejde rychlejš

      0 0
      • pee.tr  

        No, tak to máme stejnej názor. Mě osobně štve, když řetěz neběží potichu a to tenhle neběžel ani když jsem to tam dal všechno fungl nový. Taky mě napadlo, že to asi z výroby neni vše ideálně a řetěz na nových zubech rychle odchází. Ty SLX převodníky mají tak nějak dost ostrý hrany zubů, jestli to nemůže mít taky vliv. Co mě, ale i kámoše, co mají XT, udivilo, že nejmenší převodník má abnormálně vysoký zuby (a ten jsem jel taky často při Králi).

        0 0
    • pee.tr  

      Tak teď jsem přišel problému na zub, ale nechápu to. Všude se píše o tom, jak novému řetězu odpovídá 132,0mm. Já tu psal o nadměrném opotřebení, ale teď jsem si přeměřil nový HG73 a ten má po vyjmutí z krabičky a zataveného sáčku 173,4 možná až 132,5. Je to možný? Jak se při používání takového řetězu chovat? U dřívě používaných HG53 bylo vždy těch 132,0. Koukám na to jak blázen.

      0 0
      • Chiron  

        132,0 je normální u Campy, někdy i míň. Shimana a Sramy v poslední době v nejlepším případě 132,3. Jestli někdy mívaly 132, tak to fakt nevím, ale bylo to asi dost dávno…

        0 0
        • pee.tr  

          Aha, tak já to už měřil kdysi a nový řetěz člověk často neměří, není proč, že jo. To už se pak teda nedivím, že jsem za 230km měl 132,6, když tento novej má 132,5. Dík za objasnění, člověk se holt furt učí. :-)

          0 0
      • biker90  

        Já mám C9 po cca 1300km 132,4mm. Jestli jsem to teda měřil dobře :)

        0 0
    • Standa  

      C9 po cca 8000km 135,0 .

      0 0
    • Loner  

      PC 971 po 5000 km v průměru 133,4. Ze začátku se „natahuje“ rychle 500km třeba 132,6.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.