Poraďte řetěz co vydrží na 8 speed

29 nepřečtených
  • kratales

    Ahoj,

    chtěl bych Vás požádat o radu s výběrem řetězu na 8 speed. Zatím mám letos najeto 1900km a už 5× jsem měnil řetěz a nyní budu měnit znovu. Dle různých pouček na internetu by měl řetěz vydržet cca. 1000km, ale to je hranice, ke které se ani zdaleka nepřiblížím. Snažím se řadit 1 převodník a 2–4 kazeta, 2 převodník a 4–6 kazeta, 3 převodník a 5–8 kazeta (samozřejmě ne vždy to tak jde). Nejezdím žádné silové vyjížďky, ale spíš frekvenční šlapání a o řetěz se snažím pečovat (mažu Finish Line Dry/Wet). Řetěz měřím pomocí měrky od Force nebo posuvkou.

    Nyní k řetězům:

    Sram PC 830: Výdrž mezi 350 – 400 km a je vytahaný

    Shimano CN-HG71: Výdrž cca. 300–350km a je vytahaný

    Nyní jsem zkusil Shimano CN-HG40, ale vydržel pouze 150km a byl totálně vytahaný a do zajetí cca. 100km furt na 8 rychlosti střílel. Nyní jsem objednal 2ks KMC Z7 na odzkoušení, ale moc té životnosti nevěřím.

    Jaký mi tedy doporučíte řetěz a nebo co dělám špatně?

    Díky moc,

    Aleš.

    0 0
    • jecnak  

      Campa C9 mi na 8s vydrzela na biku kolem 3000km.

      0 0
    • oddie  

      To je docela divný, PG830 měním určitě víc než po 1000km

      0 0
    • kratales  

      Výborně, díky moc za radu. Prvně dojedu ty dvě KMC Z7 a pak objednám tu Campu. Nevědel jsem, že tam mohu dát i 9 speed řetěz :-). Jelikož mám na kole zatím 1900 a cca. 500 ještě najedu na ty řetězy co mám, tak snad by si tam ta Campa mohla sednout :-)

      0 0
    • ˘Ö˘ Krab  

      Jak šlapeš (rychle, silou, švihem), co jezdíš (kopce, terény, povrchy), jak řadíš (jaký nejčastěji tam máš převodník)? Na jakém je to kole resp. jaká je hmotnost celé jízdní soupravy (jezdec+bagáž+ko­lo)?

      Moje žena rozhodně není vzor techniky řazení a šlapání, ale na expedičním kole jí HG7aněco vydrží typicky kolem 2000 km.

      Per tam velkou! (jak by napsal Rychlý Turista)

      0 0
      • kratales  

        Snažím se jezdit z 90% frekvenčně a většinou rovinky nebo mírný terén s drobným převýšením. Váha kolo 14,5kg, jezdec 92kg + cca. 2 kg výbava (nářadí, camelback). Snažím se vždy šlapat na těžší převod, tedy krom kopců, kde jezdím třeba 1 převodník + 4 kazeta.

        0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          To je divné? Frekvenčně znamená kolik – 80 – 90 ot/min? Jak se to má s tím, že se snažíš ‚vždy šlapat na těžší převod‘ ?

          Jezdíš cesty nebo terény? Alarmující je, pokud jezdíš po cestách a silnicích, kombinace ‚1 převodník + 4 kazeta‘, což může být také převod 1:1. To už řetěz dostává zabrat.

          0 0
          • kratales  

            Otacky za minutu fakt nevim, ale jezdim zejmena po silnicich a cesta jak pises. Je tedy do kopce lepsi dat vetsi prevod? Ja naopak myslel, ze cim lehci, tim mensi namahani retezu.

            0 0
            • ˘Ö˘ Krab  

              Právě naopak. Pro řetěz je šetrnější jet 2–2 nebo i 2–1 než 1–4. Na biku bez bagáže v ČR by Ti měly na běžné cesty a silnice stačit dva větší převodníky, ten malý tam máš do technických pasáží v terénu a dlouhých stoupání přes 10% :-)

              Při stejném převodovém poměru je na menším tácu větší tah v řetězu a zároveň menší kontaktní množství zubů se řetězem.

              0 0
              • kratales  

                Tak toto jsem vůbec nevěděl a je to pro mě nová a velice cenná rada. Moc děkuji a začnu se učit využívat pouze dva větší tácy ;-)

                0 0
                • ˘Ö˘ Krab  

                  K tomu se dobereš postupně, jak poroste Tvůj výkon. Je potřeba si připustit, že na kole se dá jezdit i rychle.

                  0 0
    • VladexAndroid  

      řetězy z favoritek drží už od 80. let a stále jsou dobré.

      0 0
    • platypus  

      A nemáš lepší se vykašlat na měření? Vždyť ty řetězy Tě přijdou na víc peněz než nová kazeta. Taky bych se vykašlal na to správné řazení. Jezdím silnici, taky mi střílel nový řetěz na nerovnostech, než se trochu ochodil a sednul si.

      0 0
      • kratales  

        Jo asi to bude uplne nejlepsi a zacnu to tak delat. Spis jsem mel strach abych tim nelikvidoval i prevodniky, coz uz je drazsi polozka.

        0 0
    • Bruca  

      shimano HG50 – vydržela mi kolem 3000 km

      sram pc830 – mám teď nasazený už třetí (budu točit), po cca 1300 km je to na hraně druhého až třetího zoubku..

      řadím velká pila – 5 nejmenších koleček

      střední – všechno kromě nejmenšího, největší jen někdy

      malá – 5 největších

      osobně bych tipoval, že máš buď kazetu KO anebo převodník. anebo smůla na špatnou várku řetězů :-D

      0 0
      • kratales  

        To uz by byla moc velka smula a uz by se mi musela vykompenzovat alespon vyhrou ve sportce. Takze bud fakt neumim jezdit, nebo je ko kazeta nebo prevodniky jak pises. Kazdopadne diky moc za radu :-)

        0 0
    • zdenal8  

      Moc to řešíš. U 8mi rychlostní kazety jsem vždycky koupil na kupkolu řetěz a kazetu co vyšlo cenově nejlépe a odjezdil na tom celou sezónu. Po sezoně zase nová kazeta a řetěz. Sice se občas stalo že se řetěz trhnul, tak jsem to snytoval a jezdil dál.

      0 0
      • kratales  

        Jo kazdopadne to bude nejekonomictejsi reseni a uz to tak budu delat. Diky moc :-)

        0 0
    • Majan  

      Skoro se mně to nechce věřit… Měříš měrkou nebo šuplérou?? Pokud to vše pravda, tam musíš mít KO kazetu nebo placky. Tím spíš, že prvních 100 km na 8 střílel a pak už si sedl podle KO kazety.

      0 0
      • kratales  

        Merim na stridacku, obcas posuvkou a obcas merkou. Strili mi akorat ten nejlevensji Shimano HG40, ostatni byli v pohode :-)

        0 0
    • Clight75  

      Ja mam zatim nejlepsi zkusenosti se Sram PC850 – Campu C9 jsem teda nezkousel, nelibi se mi cena:). Shimana mi prisly, ze odchazeji podezrele rychle, PC850 mi vydrzel cca 1800km. Ted mam nasazenej druhej kus a hodlam na nem dojezdit sezonu i kdyby uz mel byt ke knoci vytahanej, pze kazeta je stejne na odpis )mel jsem na ni prvni PC850 s najezdem cca 1800, pak nejakej retez od BBB, keetrej tolik nevydrzel, a ted tu druhou PC850, ta uz si ale sedala zhruba 80km, takze po ni pujde kazeta do popelnice).

      A jinak zvazuju prejit na system, co popisuje zdenal8 – na zacatku sezonu nasadit novou kazetu+retez, odjezdit na tom celou sezonu a po ni to oboje vyhodit. Pri cenach kazet a retezu to vychazi jako nejekonomictejsi reseni.

      Kamos ted toci na jedny kazete a retezu uz druhou sezonu, merka retezem propadavala uz loni, a porad bez problemu jezdi, menit chce az letos po sezone…

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Tak na 8sp to cenově jde, když samotná kazeta nestojí 1.200 Kč a převodníky dohromady třeba další 2.000 (nebo obojí dvakrát tolik) – tehdy už se totiž dražší řetězy a jejich střídání vyplatí.

        0 0
        • Clight75  

          Jj, na 8sp jsem myslel – kazeta HG51 za zhruba 300 penez + SRAM PC850 za zhruba 250 penez. U toho se nevypati menit tri retezy za sezonu (s mym najezdem to tak zhruba vychazi) a doufat, ze kazeta prezije vic nez ty tri, ale vymenit to oboje naraz a ujezdit to do mrte.

          U drazzsich kazet a prevodniku to takhle resit nejde. Ted jsme koupil jetou silnicku a zrovna se koukam na ceny retezu, kazet 10sp a prevodniku a souhlasim s tebou, tam bude treba retez hlidat. Zase teda doufam, ze na silnicce retez vydrzi vic nez 1000–1500km…

          0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            Právě. Také nájezdy na silnicích bývají větší. Řetěz (D-A 10sp) mi vydrží (nyní mám těsně pod 92 kg) obvykle 4–4,5 tis. km, pak ještě není úplně hyn, ale měním ho za nový, starý vždycky najde místo na nějakém podřadnějším kole na dojetí nebo si počká na reinkarnaci. Kazeta Ultegra dá >14.000 km, menší převodník stojí kolem 300 Kč, výměna velkého mě po 30.000 km čeká, to už není ve stovkách Kč.

            Takže u 8sp vyjde řetěz a kazeta dohromady na 550 Kč, to na silničku vydá na 1/2 kazety nebo 2/3 řetězu. Pak není o čem diskutovat. Jezdit, jezdit, jezdit.

            0 0
    • Suke001  

      Zkus Yaban, mě vydržel dlouho.

      0 0
    • scota  

      KMC X8–99 silver

      0 0
    • kratales  

      Vsem moc dekuji za rady. Ted dojezdim 2× KMC Z7, ktere jsem si koupil a pak koupim nejaky SRAM a budu jen jezdit a jezdit a jednou za cas vymenim i s kazetou a bude. Ve vysledku me to vyjde levneji, nez 1× nebo 2×/mesic kupovat retezy :-)

      0 0
      • scota  

        Na starém trekkingovém kole mi 8 speed řetěz vydržel cca 2100–2200 km a nyní na MTB 10 speed cca 1100–1200 km.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.