Solidní kazeta + řetěz (výdrž předevšim)

62 nepřečtených
  • jahodovejKolac

    Hodila by se mi rada.

    Mám teď Cube LTD Team 2009 (koupeno 2010).

    HG50–9 kazetu a HG53 řetěz.

    Způsob jízdy – brzda/plyn (město).

    Po prozkoumání sjetá kazeta a řetěz taky na odpis.

    Shánim teda něco novýho. A rád bych, aby to něco vydrželo.

    Tzn. priorita je výdrž. Váha je mi fuk. Dobrej poměr cena/výkon(výdrž).

    Tohle mi bylo doporučený (DHcko)

    http://www.prodejkol.cz/…am-pg-970-dh

    • nějakej řetěz.

    Prosím o radu.

    0 0
    • pelhrimov  

      Jakmile dáš do poměru cenu, tak zůstaň u toho co máš a nakup HG-53 do zásoby někde na netu v akci, bývaly i těsně pod 200 Kč

      0 0
    • rbcrx9  

      Vem si k ní řetěz Campu C 9, sice dražší, ale držák.

      0 0
      • Smazaný účet  

        kdyz uz campu, tak i XT kazetu…osvecena klasika:)

        0 0
        • Rychlej turista  

          Tak. Buďto C9 s XT kazetou nebo bednu HG53. Vše ostatní jsou vyhozené peníze.

          0 0
          • ememem1  

            uz som to tu pisal viac krat ze to ma svoje muchy a vydzr neni az taka myticka jak sa uvadza, realne tak dvojnasobna.

            ale je mozne ze je to jak s RaR – niekomu vydrzi 1kkm, niekomu 3.5kkm.

            0 0
        • l-e-t-o  

          souhlas. C9+XT

          0 0
    • roman 3D  

      XT kazeta má velmi slušnou výdrž, co se týká řetězu tam sram971 (300kč) mě vydrží cca.1200–1400km a když jsem zkoušel shimano HG53 tak jsem podvakrát skončil na 800–900km

      0 0
      • jIrI___  

        S tím HG53 mám naprosto stejné zkušenosti, děsné blato. C9 teď budu mít nějaké 3,5 tis km a připomnělo mi to, že je nejvyšší čas na její přeměření :)

        0 0
        • roman 3D  

          tak ho´d co jsi naměřil, na novým HT co chystám bych C9 zkusil s novou XT kazetou, ještě ale nevím jaký kliky jestli XT či Styla 3.3 OCT

          0 0
        • MlokCZ  

          Že by nějaká souvislost rychlejšího sjíždění plášťů a výdrž řetězu?

          Začíná mi připadat, že tam ta souvislost opravdu bude. Že by i na řetěz měla vliv kvalita kulatého šlapání?

          Jsem zvědav, jestli vůbec dáš více km na C9 než já na HGčkách :-)

          Bude to zajímavý souboj :-) Já doufám, že teď co více jezdím větší placky, že se dostanu přes 4tis. km, což ty nejspíš taky, když už máš 3,5tis. km.

          0 0
          • jIrI___  

            Naměřeno rovných 133,0 mm. Nejvyšší čas začít uvažovat o výměně, není-li už pozdě :)

            0 0
            • Georrge  

              na C9 je to trochu hodně, jinak normálka… jestli ale chceš dát zase C9, tak si asi bude hůř sedat s kazetou

              0 0
              • jIrI___  

                Koupím zas C9 a uvidím jestli sedne nebo ne. Pokud nesedne, tak tuhle dojezdím do mrtva a vyměním pak rovnou i s kazetou.

                0 0
                • obda  

                  IMHO nesedne. C9 je dobry menit na 132.6

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    To by ale pak taky mohl zjistit, že ho ta C9tka vyjde dráž než ta HGčka i při tom minimálním nájezdu co na HGčkách má.

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      asi jak komu.. já jsem na 9 jezdil Hg73 a výdrž byla 1000–1200km, teď na 10 mam C10 a po prvních 1000km má po přeměření rovných 132. Není to uplně objektivní srovnání ale myslím, že 2500km na ní najedu.. a cena je menší jak cena za 2 HG řetězy na desítku, tak se to o pár korun asi i vyplatí

                      0 0
            • MlokCZ  

              Tak to jsi potapěč, to už ani nemusím soutěžit, to dám víc určitě :-)

              0 0
      • lens  

        jestli je davaš po těch kilometrech pryč tak je beru.:-)))

        0 0
        • jIrI___  

          K čemu ti budou vytahané řetězy?

          0 0
          • lens  

            budu na nich jezdit co jinyho,nejsu pako abych měnil řetěz po 1200–1500km.řetěz + kazeta vydrží bez problemu 12000+km.jak jsem psal vyše, jde jen o marketingovy tah vyrobcu.když se zamyslíš tak nic nemužeš na kole pokazit.pokud na to maš tak klidně mužeš řetězy měnit po 1200–1500km ja je od tebe za mrzky peniz klidně koupim.

            0 0
            • Evilcleaner  

              ja to dělám tak běžně na dvou kolech že na jednom řetěz zajedu, na druhém dorazím, problém nastane až v situaci kdy zmizí z kazety a 32z placky zuby:-D

              0 0
    • marapara  

      Ideální je řetěz C9 + kazety Shimano XT. Tahle kombinace je osvědčená s dlouhou výdrží.

      0 0
      • roman 3D  

        otázka jak je na tom s různými značkami převodníků

        0 0
        • marapara  

          On se ptal na kazetu a řetěz, ne na kliky. Ale co jsem jezdil, tak tato kombinace fungovala na všech klikách a převodnících bez problémů – SLX, XT a Truvativ Stylo.

          0 0
          • roman 3D  

            to zajímalo mě,konkrétně se rozhoduju právě mezi XT či Stylo 3.3 OCT případně RF Deus

            0 0
            • marapara  

              Styla a XT mám vyzkoušené. Styla jen krátkodobě, protože jsem je kvůli nesnesitelným pazvukům po 3/4 roce měnil za SLX a as prvního půl roku jsem jezdil původní řetěz HG-73, než jsem dal C9.

              0 0
              • roman 3D  

                na HT mám druhý Styla a na jedněch mi po cca.2,5tkm odešla středová osa GXP, druhý jsou v pohodě, pazvuky alias klub cvakajících truvatistů mě nikdy nepotkaly ani na Firexech co jsem měl před tím, někdy mě to připadalo že to dotyční neuměli pořádně namontovat/utáh­nout, už si nepamatuju jestli se ten problém vyřešil nebo kde vlastně byla chyba

                0 0
                • Vilém  

                  Ono to totiz cvaka jen ovcim, coz ty evidentne nejsi, aby je bylo slyset, kdyz se nekam zabehnou.

                  0 0
                  • roman 3D  

                    v době klubu cvakajících truvatisků ještě žádné ovce nebyli, vznikli až po tom co věrně,pravidelně a tupě přispívali svýmu vizionářovi na počátek jeho podnikaní:-)

                    0 0
                • marapara  

                  Kde byla chyba to netuším a hlavně jsem už neměl chuť to zjišťovat, když po každém rozebrání, vyčištění, promazání dosedacích ploch, složení a montáži to po pár km začalo lupat a po dalších kilometrech se to změnilo v hotový „koncert“. Praskání, cvakání, vrzání … no všechny zvuky dohromady. Zvukovou úlevu mi přinesly až kliky SLX.

                  0 0
        • Rychlej turista  

          To by mohl vědět Se-Se, jestli si s nějakým převodníkem nerozumí, jeho vášní je testování nefunkčních kombinací :-)

          0 0
      • McBlacky  

        víc jak 2C9 ale kazeta nedá pak musíš přejít na z výroby kratší (třeba Shi)

        0 0
        • marapara  

          Dal jsem 3, víc ne. Možná bych jich dal víc, kdybych je točil třeba po 2000 km dokola.

          0 0
    • Georrge  

      za sebe můžu doporučit kazetu sram PG 990, výdrž hodně slušná.

      0 0
    • Pa.T2  

      Já jezdím kombinaci kazeta XT + řetěz PC 971 a nemám s tím problémy, takže doporučuji. Řetěz mi vydrží 2.000 km, za sezónu vyměním 3. Pak zas kupuju novou kazetu + řetězy. Převodníky teď neřeším, po této sezóně to půjde stejně všechno pryč.

      0 0
      • Papinak  

        A není lepší vzít jeden řetěz a ten jet celou sezonu s tou kazetou a pak to vyhodit? Ušetříš 2× řetěz…

        0 0
        • lens  

          vydrží hodně,nevim kdo kolik najede za sezonu,ale ja měnim řetěz + kazeta po cca 12000km+ vše je ok.teď jsem daval novy řetěz + kazetu u zimaka najeto cca 15000km+ voda,sul,snih,blato nikdy nějaky problem.vyrobci přeci nemužou napsat že řetěz nebo kazeta vydrží vic,přišli by o kšeft a tak se vymysli nějakou životnost a potom lidem masiruji,masiruji a masiruji glebzny až tomu uvěří,že to je pravda.když bych se držel rad vyrobcu tak za ruk spotřebuji cca 6–7řetězu + 3–4kazety + nějaka ta placka.

          0 0
          • pee.tr  

            Když budeš chtít, aby to fachčilo jak má i v extrémním zápřahu v terénu a řadilo okamžitě bez toho, abys čekal, jestli to přeřadí nebo ne, střelí hned nebo až za chvíli, tak takovou ňákou přibližnou spotřebu mít fakt budeš.

            Já loni na 7600km 3 kazety a asi 5 řetězů. Placky ještě drží, i když pila už má dneska po 10000km trošku vymačkaný zuby.

            0 0
            • lens  

              cely kolo mam na XT a opravdu si nemužu stěžovat že by řetěz střilel nebo šlo špatně řadit,dřiv – asi před 10ti lety jsem taky vše hlidal,ale teď už to měnim jak jsem psal vyše.je to každyho věc,ale pět řetězu na 7600km…hm to bych nedal.jaky řetězy jezdiš a co dělaš se staryma?

              0 0
    • jahodovejKolac  

      Tak asi koupim to co jsem mel, HG50 kazetu + HG53 retez…

      Stejnak vymenim az to zase zacne preskakovat. Na pravidelny premerovani retezu sem moc linej a ani tachometr nepouzivam (nevedel bych kdy menit/merit). Takze bych pak akorat prasil slusnou kazetu vytahanym retezem. Takhle to pak zas rovnou cely vymenim a nemusim se starat.

      Co myslite?

      0 0
    • trpaslik72  

      když už sme u těch kazet a řetězů, mam 61ku kazetu a 93ku řetěz, kazeta má nějaký 3,5 tisíce. Při jízdě v terénu mi na hrbolech nepříjemně skáče řetěz vždy o jeden pastorek. Může to být ojetou kazetou, nebo někam lehce hnu s hazkou? Díky

      0 0
    • pee.tr  

      Využiju vlákna na dotaz. Mám prvně SLX kazetu. Dříve jsem používal jen HG50 a řetěz většinou HG53. Asi dvakrát jsem tehdy zkusil HG73 bez nějakého viditleného zlepšení výdrže. Ale ať na té HG50, tak na nynější HG80 je řetěz HG73 z mně neznámého důvodu nějakej hlučnější. A hlučnost nebude zřejmě jen kazetou, ale bude zřejmě vznikat i na SLX převodnících. Dokonce mi vizuelně připadá, že některé zuby převodníků jsou tou HG73 jaksi očesávány z boků. Je něco takovýho možný?

      0 0
      • Evilcleaner  

        jo je to možné a u slx klik, které mají kompozitovou prostřední placku (zuby ocel) vlastně i pravidlem. tak jak to máš ted, je to rozumná sestava. hg 50 kazeta i 53 řetěz stojí vesměs za hovno.

        0 0
        • pee.tr  

          Právě, že mi přijde, že se jaksi očesávají boky některých zubů spíše na velké placce. I když je fakt, že poslední dny už to tak hlučný není. Hlučný ten řetěz byl především úplně za začátku jeho použití. A to jak teď, tak i tehdy na kazetě HG50.

          0 0
          • Evilcleaner  

            zkus někdy c9, uvidíš co je hlučný řetěz;) velká pila na slx jde opticky rychle do kytek ale ta moje má dost přes 10k km a problém s ní není.

            0 0
            • pee.tr  

              Jj, mě zatím taky drží,. i když, jak píšeš, opticky má už „ty žahnuté žuby nahóru“ ;-D

              0 0
    • Tomínos  

      No já bych byl pro tu 53 a xt, c9 jsem zkoušel, ale vycházela mi 3× dráž a vydržela asi tak 2,5× víc. I když při tomhle poměru, vyzkoušej a uvidíš co ti výjde líp.

      0 0
    • Bystrous  

      Jak na tom je Sram PG990 ve srovnání s kazetou XT? Cenově i váhou je to stejný. Srovnával někdo?

      0 0
      • Evilcleaner  

        váhově je 990 jako slx, xt je o 20g lehčí. jediný rozumný argument pro 990 je vzhled. xt vydrží víc. ostatně to pro sram kazety platí paušálně že nezvládnou tolik co kvalitativně ekvivalentní shimano (9sp)

        0 0
    • bedjasson  

      …já dávám Shimano k Shimanu, Sram k Sramu. Dobrou zkušenost mám i s Connexem (mám najeto přes 1200) a kdysi s Rohloffem.

      O C9 jsem slyšel dobré reference, ale s novou Sh. kazetou.

      Shimano řetěz se dá koupit i v nekrabičkovaném balení…hromada v pytli a cena je pak u 53 pod 200,–.

      Další možnost je levnější kliky-Deore a najet hromadu km a vyměnit celý pohon komplet za (kliky+keta+kazeta cca 1900kč). Ale když máte dražší kliky Race Face, XTR atd…tak tato varianta není dobrá.

      Myslím, že životnost řetězu ovlivníte jak se o něj staráte a jak jezdíte…buď používám spojku nebo nýtovač Rohloff a řetězy dobře čistím a mažu (bahno Yarrow line wax, sucho Pedros a vždy dají přes 1000km).

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.