Vidlice do 5000 - R7comp/Drake/Relic/...

77 nepřečtených
  • wbiker

    Ahoj. Sháním vidlici s cenovým stropem 5000Kč. Zajímá mě váš názor na tyhle tři v nadpisu, popřípadě návrhy na něco podobného v téhle ceně.

    http://www.koloshop.cz/…ena-vidlice/

    http://www.koloshop.cz/…-model-2009/

    http://kolokolo.cz/…-ffd-r-2009/

    Mám 75kg, vidlici používám na XC, zdvih max 100mm, ideálně 80mm, musí mít navárky na V brzdy. Z katalogu jsem vyčetl, že R7 bude nejmíň citlivá, ale rozdíl mezi Relicem a Drakem nevím (až na pružina x vzduch). O Drake jsem se tady dočetl, že pár lidí mělo problém s jakýmsi lupáním při jízdě, zajímalo by mě, jestli se to projevilo u více lidí, popř. jak se to vyřešilo.

    Ani na jedné jsem nejel, takže uvítám i zkušenosti z jízdy.

    Ještě by snad připadal v úvahu Recon, nevím.

    http://www.kupkolo.cz/…la_1283.html

    Bazaru se nijak nebráním, ale výběr na V v téhle ceně není nicmoc. Každopádně budu rád za jakýkoliv tip.

    Historii jsem zevrubně prošel, ale buď jsou to tready staré, nebo se změní ve flame boj Epicon x ostatní. Takže hned na začátek říkám, o Epiconu vím, zajímá mě ten zbytek.

    0 0
    • LáďaH  

      Jdi do vzduchu :-) Manitou IMHO nejsou moc citlivé, takže bych osobně bral Epicona :-) a eventualně Recona. Ale pepa bude co do citlivosti a tak, lepší.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Jaký styl pružení vyhledáváš? Chceš aby to žehlilo i mravence nebo ti stačí „vyžehlit“ cihla

      Epicon + vyšší tuhost, lepší chod, možný tuning, dálkový lock, do budoucna lehce nastavitelný zdvih 80–140 mm

      Do recona bych nešel, lehce těžší než epicon, nevím jak ta poslední verze ale co jsem zkoušel u kámošů cca 2 roky staré modely tak chodem nic moc, šíleně progresivní :(

      Manitou ani zadarmo, možná na chrta bych dal R7, ale to sand raději pevnou.

      0 0
      • wbiker  

        Mravence nepotřebuju. Proč ne Manitou?

        0 0
        • Smazaný účet  

          protože si myslím, že zaspali dobu.

          Ty vidle moc nechodí a mají tenké nohy 30 mm, v době, kdy se cpe i do xc pevná osa je to k smíchu.

          0 0
          • Nimrod  

            a mi přijde k smíchu pevná osa na xc :-) podle mě to 99% lidí fakt nevyužije…

            0 0
            • pepino  

              Asi tak. Ale je to in.

              0 0
            • Martyss  

              To bych neřekl. Využití pevné osy umožní zřejmě konstrukci lehčíh vidlic při zachování tuhosti.

              0 0
              • Nimrod  

                jo, to je relativní… vyšší hmotnost máš zas jinde…

                nicméně z mého pohledu je to fuk, dost tuhá vidle je pro mě dnes už asi každá, pro 100 kilovýho chlapa už ale ne a ten využije pevnou osu (pokud vůbec pozná podle chování kola, že se pod ním vidlice kroutí a vadí mu to)

                0 0
                • Martyss  

                  Nemám, navíc pevná osa zpěňuje vidlici v místě, kde je to nejvíce potřeba…u třmenu kotoučové brzdy.

                  0 0
                  • Nimrod  

                    to mi chceš říct, že ta osa nic neváží? :-) někde váhu ubereš, někde se zvýší. ale o kolik se ubere a o kolik se zvýší je na konstruktérech a jejich dimenzování…

                    nicméně to, že zpěvňuje u kotoučovky, o tom se přít nebudu

                    0 0
              • scret  

                to jde jen do urcite miry, uberes na vidli, ale prida se vaha na ose…

                0 0
                • kubad  

                  Rychloupinak taky neco vazi. Navic pevna osa muze byt alu takze ten rozdil uz neni tak moc.

                  0 0
                  • Nimrod  

                    a co vyšší váha náby na pevnou osu? pokud jde o 20 osu, tak většinou je o pár desítek gramů, ne?

                    nicméně se tu asi furt bavíme jen v dekagramech, což je hezký v podstatě akorát na papíře…

                    0 0
                  • scret  

                    tak to kazdopadne, pocitam ze i hmotnosti os pujdou dolu… ale pokud da clovek nejakej gramarskej upinak, spis upinacek, rozdil tam je…

                    osobne me zajima co udela osa na 120 Sidu… snad Hnoj poreferuje…

                    0 0
          • fousek  

            Ohledne tlumice jsou jeste porad kapku napred

            0 0
            • Martyss  

              Je to moc velká škoda, že Rockshox je u nás válcuje marketingově.

              0 0
          • scret  

            dalo by se rict ze ± pri stejne hmotnosti maji stejnou tuhost R7 s 30 nohama a Sid s 32 nohama:)

            a clovek muze vzit z rady Minute, pokud by chtel 32 nohy…

            0 0
          • wbiker  

            U Drake píšou 32 nohy. Vidli bych dal na sectora, co mám v profilu, takže nijak extra velkou tuhost (pevná osa,…) nepotřebuju.

            0 0
      • jIrI___  

        Jak píšeš. Recona nebrat, navíc na těch 80–100 mm zdvihu. Když jsem ho jezdil na 80 mm, tak ať jsem se snažil jak chtěl, na víc než 50 mm jsem ho nedostal. Při zvednutí na 100 mm se progresivita trochu zmenšila a chodil už takových 80 mm. Teď při 130 mm chodí ±115 mm.

        0 0
    • PatrikL  

      tu máš r7 za 2800kč

      http://www.sportservis.sk/…-21cm-27355/

      asi 2007 ročník… neviem aké nastavenia má, po tuningu by snáď chodila pekne :)

      Inak ten Recon silver je vlastne Tora… Nebrať :)

      0 0
    • kubad  

      Axon. Ale nevim jak to vyjde cenove.

      0 0
    • Smazaný účet  

      na Recona mi nešahejte :P dvě sezony naprosto spokojenej, oproti testovaný R7 docela dost dobrej, jestli ste ho někdo nedostal až skoro dolů, tak byl asi přefouklej, já vozil 105PSI při 75kg a dokázal jsem to (přitom bych tam měl mít cca 90PSI), dokonce mi občas přišel přecitlivělej, jediná nevýhoda je jeho váha bych řekl, případně to, že se ho nelze zbavit při prodeji :(

      R7 mi na testovačce přišla necitlivá, na velkym hrbolu dobrý, skvělej odskok i měkká byla, ale teď třeba Fox je jinde, i Reba SL, co jsem měl se mi líbila víc svym chodem a citlivostí, sežehlí cokoliv a nezklame ani na skoku

      Napadá mě ještě koupit tohle: Rock Shox Pilot XC , s kterou jsem já i kámoš byli kdysi úžasně spokojený, jenže nemá lockout (nevim, jestli se na rs nedal přidělat nějak samodomo) a má skoro dvě kila, ale naše verze chodily skoro stejně jako SID08, ale zase ty 28mm nohy…

      0 0
    • kubad  

      _

      0 0
    • zdenekhubner  

      Manželka má na kole dva roky Relic. Vidlice má základní nastavení, je citlivá a nebyl s ní nikdy žádný problém. Je robusní a něco vydrží. Za tu cenu je fajn.

      0 0
      • zdenekhubner  

        Ještě dodám, že fajn začala být, když jsem z ní sundal ty příšerný samolepky Relic a nechal tam jen decentní logo Manitou. Samolepky nejsou pod lakem.

        0 0
    • wbiker  

      Šup nahoru.

      0 0
    • akula  

      Za mě Drake kvůli Absolute tlumiči, nebo Axon. Možná ještě Tora/Recon silver, ale počítej s vyšší váhou ( u tory přes 2 kila).

      0 0
    • Quik  

      Epicon tt … co dodat …

      0 0
      • scret  

        epicon na vecka?

        0 0
        • kubad  

          no existoval, ale nevím jestli nové modely na V čka ještě sou

          0 0
          • scret  

            praveze si myslim ze uz na vecka bude jen axon…

            0 0
            • kubad  

              díval sem se na stránky SR a podle popisu ani jedna není na V čka

              0 0
              • scret  

                no, tak uz i axona vyskrtli, kdo by je taky dneska jeste jezdil, kdyz moda hlasa neco jinyho:))

                zas kdyz nekdo brzdi tak malo jako ja, pak na XC docela stacej:)

                0 0
        • scalar  

          Epicon na Sectora?

          0 0
        • Quik  

          Mám tuším model 10 od milana na ty nemódní véčka… Určitě ještě bude mít na skladě…

          0 0
      • scalar  

        ..třeba že na ocelovém Sectoru bude vypadat hrozně?

        0 0
    • scalar  

      Můžu doporučit R7 FFDR. Dal jsem ji na tréninkové kolo místo Epicona (nechal jsem se zlákat BF lobby, ale velké zklamání…) a pro můj účel mi plně vyhovuje – 66 kg, véčka brzdy, rychlé XC. Cyhbí sice zamykání, ale aspoň se nemá co pokazit…

      0 0
    • scalar  

      Na jaké to chceš kolo, na toho Sectora v profilu?

      0 0
      • wbiker  

        Jj, na toho. Právě že nemá smysl tam dávat něco dražšího. Klidně bych bral i ten bazar, ale s požadavky, co mám bych se musel vrátit o pár let zpátky, abych něco ulovil.:-)

        0 0
        • scalar  

          No hlavně tam nervi Epicona…

          To chce hledat, musíš mít max 80 mm zdvih a taky trochu zachovat styl kola – občas bývají k sehnání starší modely Rock Shoxu (už tu někdo radil Pilota, ale raději Duke nebo SIDa).

          0 0
          • wbiker  

            Teď tam mám pevnou s délkou 447mm, to by měl být ekvivalent té 80. A docela mi to vyhovuje. Vyššího zdviho už bych se trochu bál, proto jak píšeš, raději bych těch 80mm. Tomu nejlíp odpovídá ten Drake. Ikdyž z místních uživatelů tam pár lidí mělo 100 a říkali, že je to v poho.

            Jinak k těm starším, nechci dávat přednost „stylu“ před funkčností. Stejně to kolo není stavěno stylově, třeba ty kliky, OS řídítka, atd. se tam nehodí vůbec. U toho Pilota se nemůžu zbavit dojmu, že bych kupoval koncepčně starou vidlici. To už bych si uměl představit toho sida. Jenže ten zas není sehnatelný za tyhle peníze.

            0 0
            • wbiker  

              Tak našel jsem třeba tohle:

              http://www.novekolo.cz/index.php…

              Nemám osobní zkušenost, ale má smysl něco takového kupovat? Dvě sezóny můžou znamenat závodní nasazení…

              0 0
              • Smazaný účet  

                ten krk je dost krátkej a cena dost vysoká na tak starej model.

                Každopádně těch 100 mm se neboj, po započtení sagu 20 mm jsi na těch svých 80ti.

                0 0
              • scalar  

                u téhle vidlice s tím počítej, těžko si ji někdo kupoval na projížďky po parku…

                0 0
    • wbiker  

      Ještě bych se zeptal, dá se u R7 překopat zdvich ze 100mm na 80mm?

      0 0
      • scret  

        netusim jestli to jde takhle snizit, zvysit ale treba z 80 na 100 v 90% ne.

        Casto se ale daj sehnar R7my s 80mm…

        0 0
      • martinpav  

        Na mtbr je návod. Oficiálne to nejde, ale dá sa vyrobiť spacer podobny tým co používa RS.

        0 0
      • akula  

        Kontrolní otázka, když takhle honíš milimetry, aby si to měl stejný jako teď s pevnou. Máš zjištěný skutečný vejšky těch vidlic a počítáš se SAGem?

        0 0
        • wbiker  

          Ne.

          0 0
          • wbiker  

            Ha moc brzo odeslané.

            Jde spíš o to, že ten rám je z roku 2002, potřebuje odpruženou vidlici co nejnižší.

            0 0
            • akula  

              No já jen že teď píšeš, že ta tvoje pevná má 447 mm

              80 mm R7 má nezatížená 456 mm, tj. 456–15=441mm

              100 mm R7 má nezatížená 476 mm, tj. 476–20=456mm

              Závěr si z toho udělej sám, jestli má cenu řešit snižování zdvihu ze 100 na 80.

              0 0
              • wbiker  

                Takhle. Kdyby byla dobrá nabídka, vzal bych i tu stovku. Ale 80 by byla lepší.

                0 0
    • wbiker  

      Napadla mě ještě jedna užitečná informace, na kterou bych se chtěl zeptat. Jak je to se servisem vidlic? Konkrétně značek Fox, Manitou, Rock Shock. O Foxu jsem na fóru našel, že garančka vyjdu zhruba na 2000, a autorizovaný servis je snad jen cyklošvec. U zbytku nevím. V bazaru jsem našel právě tyhle tři značky ve finančním rozmězí jaké si představuju. Ale pokud bych měl koupit vidli za šest a k tomu hned dva tisíce za garančku, to se mi moc nevyplatí. Díky za info od uživatelů.

      0 0
      • scret  

        klasickej servis manitou cca 500,–

        ale zalezi na stavu tesneni atd.

        0 0
        • wbiker  

          Jeden místní uživatel prodává foxe za šest a půl. Tak přemýšlím, jestli přitlačit patnáct set a vzít ho. Zase ten servis mluví proti. Dávat ročně 500 nebo 2000 už je docela rozdíl.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Nikdo neříká, že musíš foxe posílat do autorizovanýho servisu. Můžeš ho posílat k Milanovi do TuningTestu, kde ho za tuším 800–1000 oservisuje a k tomu vyladí a další servis je tuším za 300 (u mojeho epicona to tak je)

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.