• unitak

    Ahoj,

    Mám první tlumič s expanzní nádobkou a vůbec netuším, jak v ní správně nastavit tlak. Tlumič SunTour TriAir, zatím jsem nastavil dle doporučení výrobce 200psi. Co ten tlak ovlivňuje – chování tlumiče? Je tam nějaká vazba na tlak v hlavní komoře?

    Zatím jsem na tom nejel a rád bych věděl na co se zaměřit při chování tlumiče a dle toho si to pak upravím.

    Díky

    • novas752  

      Jedná se o natlakování oleje v samotném tlumiči. S hlavní komorou (což je vlastně „pružina“, pružící část tlumiče) to trochu souvisí, ale v podstatě na tom nezáleží, tlak v pružení nastavuješ nejdřív.

      Olej je potřeba tlakovat proto, aby nezpěnil při průchodu přes odskokový pístek když se vrací tlumič ze zdvihu. Závisí to na nastavení odskoku – čim utaženější, tim víc klesne za pístkem tlak a tim více je potřeba tlaku v „expanzce“ aby to za pístkem nekleslo až tak nízko aby olej zbublal. (Stejně to souvisí i s tou pružinou – čim větší tlak v pružení, tim silněji to tlačí tlumič ze zdvihu a opět, tim více klesne tlak za odskokovym pístkem, ale toto nemá smysl řešit).

      Takže cílem je nafoukat co nejnižší tlak kdy olej ještě nezbublá, čim utaženější máš odskok tim větší tlak potřebuješ. Když je to moc nízko projevuje se to „srkáním“ v tlumiči a nesouvislym chodem tlumení (zbublaný olej tlumí daleko méně).

      Hezky je to vysvětlený v tomhle videu. Je to sice Fox, ale základní princip je stejnej. https://www.youtube.com/watch?…

    • Sistematicx  

      https://www.bike-forum.cz/…ntour-triair

      Myslim ze tam jsou nejaky infa o nastaveni. Vse co o TriAir vime je tam.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.