• radek05

    Nevíte někdo odkaz, kde by byl názorně vysvětlenej princip expanzní nádobky u hydraulik? To je tak nějaká membrána, která kapalinu při při určitém tlaku pustí do nádobky a při jeho poklesu jí vrátí zpátky do oběhu?

    0 0
    • hanz  

      přesně tak

      0 0
      • Palo TT  

        V ktorych typoch je membrana? Podla mojich skusenosti prietokovy otvor do expanznej nadrzky uzatvara samotny piest v packe pri jej stlaceni. Preto by sa malo brzdit prerusovane, aby sa brzdy prehriatim nekusli.

        0 0
        • hanz  

          tvoje zkušenost je správná…membrána nic npřepouští ale v každý expanzce je membrána která se natahuje a smrštuje s přibívající/u­bývající kapalinou…prostě plní funkci balonku. Kdyby tam nebyla tak je to skoro uzavřenej system.

          0 0
      • radek05  

        a to vracení do oběhu funguje tak, že když kapalina v oběhu vychladne, tak tam vznikne podtlak a ten to nacucne z nádržky?

        0 0
        • Pavlos  

          tepla kapalina se tlaci nahoru to vas neucili?

          0 0
        • hanz  

          při každém povolení páčky spojíš okruh s expanzí takže nikde žádnej podltlak nevzniká…nebrzdíš tak se všechno spojí…brzdíš tak je okruh uzavřen.

          0 0
          • radek05  

            Je tam tedy nějaká membrána, která to „automaticky“ reguluje podle tlaku, nebo to funguje na čistě mechanickém principu (podle zmáčknutí páky)?

            0 0
            • martt  

              vyrovnavacia nadrzka je nieco ako balonik. Meni objem podla toho aky je objem kvapaliny v nej.

              Ked packa nie je stlacena, je cely hydraulicky system prepojeny (od prasiatka, cez hadicu, cez piestik v packe az po nadrzku).

              Ak sa packa stlaci, piest zakryje dierku prepojenia s nadrzkou a tlaci cez hadicu na piest prasiatka.

              Je to uz jasne?

              0 0
              • radek05  

                Tenhle princip je mi jasnej.

                Na začátku tu akorát proběhla diskuse o tom, že přepouštění kapaliny do nádržky je řízené membránou. Takže jsem akorát nevěděl, která z těch dvou možností je správnější ;)

                0 0
              • radek05  

                Tenhle princip je mi jasnej.

                Na začátku tu akorát proběhla diskuse o tom, že přepouštění kapaliny do nádržky je řízené membránou (což by mělo možná logiku ve chvíli, když by byla expanzka mimo páčku). Takže jsem akorát nevěděl, která z těch dvou možností je správnější ;)

                0 0
                • la-da  

                  Ta membrana je tam jen proto aby se brzda nezavzdusnila,pri­padne aby nevytekla kapalina kdyz kolo polozis na bok nebo otocis vzhuru nohama.Proto se taky u aut nepouziva,ty se tak casto na bok nepokladaji.

                  0 0
    • Gatier  

      Nerad by som trepol nejaku hlupost (kotuce jazdim iba kratko, aj to uzavrety system :), ale v podstate hej. Ide o rozdiely v teplote, pri com prebytocna- prehriata kvapalina prechadza do nadrzky a zamedzi sa tym priblizeniu dosticiek ku kotucu v pripade prehriatia sysemu.

      0 0
    • JJ  

      A kdyz jsme u toho… Jde dat paka expanzkou hlavou dolu? Fungovalo by to? Treba klasicka deoracka

      0 0
      • Pavlos  

        kdyz si to tak covek vezme tak proc ne. Hayes a Avid to tak delaji

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.