• lubosalbi

    Jezdí někdo tlumič Suntour Triair? Zajímalo by mě porovnání jeho linearity s jinými tlumiči, hlavně Rock Shox Monarch plus RC3.

    • TJK  

      Suslos ho ted jezdi… co resis s monarchem?

      • lubosalbi  

        Nedokážu na RB využít zdvih. Zbývá mi tak 1cm na pístnici. Nižší tlak už dát nemůžu, protože by to už byla hrozná žvejkačka. Sag mám 30%, tlak 160psi, vážím ve výstrojí cca 81kg. Mluvil jsem o tom i Petrem Heiníkem, je to kombinace progresívního rámu a tlumiče. Doporučoval mi tlumič Fox nebo DVO, že jsou lineárnější Rock Shox. A ten Triair se tváří jako klon Topazu.

        • TJK  

          dej tam DVO, zen chodi na Banditunepesne a jednu vlozku do negativky… snizis tlak v hlavni komore a bude ti vyuzivat vic zdvihu… hlavne chod je upne jina liga

          • lubosalbi  

            Věřim, že Topaz je dobrej, ale ta cena už moc dobrá není. Triair stojí skoro půlku, co jsem se o něm dočetl, tak si ho lidi chválí. Suntour ho pro DVO prý vyrábí, rozdíl je snad jen v tom, že DVO má měch v expanzce a Suntour píst. I střeva tlumiče jsou prý zelená jako u Topazu, foto jsem teda neviděl.

            • Goob  

              Ten měch v Topazu je super, protože se jím dá řešit posun celé křivky nahoru či dolů. Laboroval jsem na Altitude přesně s tím samým co ty: rám nastavený na nejvyšší progresi, ale protože nejezdím velké skoky, nechodil mi do plného zdvihu. Vyvložkoval jsem negativku, odfoukl trochu z měchu a jsem tam, kde jsem chtěl být.

              • lubosalbi  

                To samý jde u Triair právě taky, jen tlak vzduchu nepůsobí na měch, ale na pístek.

          • lubosalbi  

            No každopádně jsem se teď domluvil s Přemkem Tejchmanem na půjčení Triair tlumiče, tak že paráda.

          • embi  

            DVO Topaz a Suntour TriAir jsou si konstrukce podobni.

        • MlokCZ  

          Ono mnohem větší vliv než samotná progrese průběhu má negativka.

          Když je velká a má přepouštěcí kanálek více ve zdvihu, tak na stejný sag foukáš mnohem větší tlak a křivka průběhu je pak výrazně strmější i když vůbec nemusí být progresivní.

          Řešením problému je pak něco s malou negativkou. I když je otázka jestli to stojí zase za ten výrazně horší počátek zdvihu.

          Pro představu srovnání extrémů, které jsem jezdil a už tu i někde uváděl. Na stejném rámu Fox tlumič (testováno jak na starším CTD, tak na současně ježdném DPS) s malou negativkou a ten stejný s velkou negativkou (jen výměna komory), pro ten DPS:

          • komora s velkou negativkou + žádný spacer v pozitivce (tzn. nejlineárnější možná varianta), pro sag, který chci vozit foukáno 200psi, tedy velký tlak a křivka je tak hodně strmá a i když je téměř lineární, tak na doraz to běžně poslat nedokážu (ale zdvih využívám celý); tohle řešení pak chodí mnohem méně do zdvihu od sagu až cca do 2/3 zdvihu (tedy velká podpora střední části zdvihu)
          • komora s malou negativkou + největší spacer v pozitivce (tzn. nejprogresivnější možná varianta), sag ani nedosáhnu jaký chci, ale jen o něco menší, i přes malý sag na to stačí 125psi; a ani ta progrese to nezachrání a i s největším spacerem jsem to dokázal poslat na doraz (ale jen sem tam, použitelné to bylo), tohle řešení se od sagu do 2/3 zdvihu vyloženě nechutně propadá a chodí moc a zachraňuje to před chodem na doraz až ta velká progrese konce zdvihu

          Tedy to jen pro ujasnění co potřebuješ hledat. Potřebuješ tedy zejména méně strmou křivku průběh. Samotná lineariata křivky sama o sobě to řešit vůbec ještě nemusí.

          Na praktickém příkladu to už naznačil TJK, to je přesně to, o čem píšu. Tedy méně strmá křivka.

          Foxe s malou negativkou bych ale stejně nedoporučil. Sice by to vyřešilo využití zdvihu, ale počátek zdvihu s tou extra malou negativkou je bídný. To propadání v první části zdvihu bys takové asi neměl, protože bys nemusel použít pro ten rám tak velkou vložku v tlumiči a samotný rám i když má progresivnější průběh, tak to není takový extrém jako největší vložka v pozitivce (u rámu to není zprogresivnění až jen úplného konce zdvihu).

          • lubosalbi  

            No jám mám Monarcha se standartní komorou, tak že sním žádný pokusy s vložkama dělat nemůžu. S Debonair komorou si dle Petra Hejníka nepomůžu.

        • vojtechposmourny  

          Mě by zajímalo, proč tuhle kombinaci tedy RB nabízí, když ví, že to není optimální.

          • lubosalbi  

            No to mě popravdě taky

          • Goob  

            Ono taky dost záleží na tom, jak to kolo kdo nakrmí (netýká se jen RB).

            • lubosalbi  

              Mám porovnání s 5 jinými koly co jsem jezdil, tlumič vždy Rock Shox. Vždy jsem zdvih využíval. Nemám uplně ladný styl, kolo obačas schytá slušnou ránu, ale na RB stále zbývá 1cm na pístnici, tím se dá říci, že využívám cca 130 ze 160mm zvihu, což je celkem škoda.

          • goofy  

            Že by pro lidi co potřebují progresivní rám? Kámoš vozí stejnou kombinaci a zdvih využívá prakticky plně. Samozřejmě komu to nevyhovuje si může tlumič vždycky vyměnit nebo koupit rám bez tlumiče.

            • TJK  

              stejny rozdil jsem mel ja a kamos na Banditu, ja vyuzival skoro cely zdvih, on vyrazne min… reseni poradne to krmit :)

        • MirosPikos  

          Já bych to kvůli tomuhle neřešil. Protože ve finále zjistíš, že ti stejně i u DVO nebo TriAir zbyde 1 cm zdvihu. Teď jsem chvíli vozil 2 vložky v negativu a 1 v pozitivní. Získalo to oporu, tolik se to nenořilo v prvních 2/3 ale zdvih jsem užíval stejně. Teď jsem zkusmo nechal jen jednu vložku v negativní, tlak 220, bladder 170 což je minimum v rozsahu 170–200 PSI. Cestou do práce jsem pustil na placku jeden svah, málem jsem zul zadní gumu :-D A doraz pořád nikde.

          Už jsem se s tím smířil a neřeším, že nevyužívám vzadu celých 160 mm. Daleko víc mě štve, že škrtám klikama téměř o cokoliv a kdekoliv při SAGu 30%.

          Nerozumím tomu, jak někdo dokáže při SAGu 30 a méně, využít plný zdvih.

          • pitos  

            Také nevyužiji celý zdvih na Banditovi, při sagu 32% co vozím mi běžně při ostřejším ježdění chybí tak 7mm na pístnici. Také mě to vůbec netrápí, zdvihu mám pocitově dostatek a jsem raději než bych chodil furt po dorazech. Klikama/pedálem ale neškrtám nějak výrazně, což je možné dáno tím že u předchozích kol jsem měl střed níže a musel jsem si na to dávat daleko větší pozor.

            Jiný tlumič možná časem vyzkouším, nejsem ale moc náročný a ten monarch RC3 mi zatím celkem sedí.

            • vojtechposmourny  

              A co ta hranka ve zdvihu při přechodu mezi negativkou a pozitivkou? Už to nedělá?

              • pitos  

                Ta hranka tam je pořád. Celkem se s tím dá žít, při jízdě to jde poznat jen v určitých situacích které nenastávají zase tak často. Ale normální to není a takto výrazně jsem to nezaznamenal u žádného tlumiče.

            • goofy  

              Vidíš, tak jsem tu mystifikoval. Myslel jsem, že zdvih využíváš prakticky celý. :-)

          • lubosalbi  

            No každopádně ten Triair budu mít půjčený, tak uvidím jaký to bude a jestli bude mít smysl ho kupovat.

            Já s funkcí Monarchu celkem spokojený jsem, teď jsem dal do horního oka jehlový ložisko a chod je opoznání lepší než z originálním bushingem. Pridal jsem 10psi na tlaku, protože se mi to už zdálo citlivý až dost.

            • MirosPikos  

              Opravdu se tak moc zlepšil chod? Předtím ten bushing byl ok, nebo už měl něco za sebou? Já jen, jestli se mi neobjevuje prostor pro zlepšení :) Že bych taky pořídil jehly.

              • goofy  

                Jestli jsem se dobře díval, tak RS má pořád klasický a ne plastový bushing, a tam je to mnohdy hodně natěsno a rozdíl je pak propastný. Chytni ve dvou prstech trubičku co jde skrz, a pokud udržíš trubičku bez hnutí a tlumič se na ní vlastni váhou v pohodě kýve, tak ten rozdíl tam bude, ale ne tak extrémní. Pokud je tam ta trubička prakticky natěsno, tak budeš mile překvapen. :-)

              • lubosalbi  

                Fakt to je to znát, vahadlo se na horním bushingu poměrně dost otáčí. Ten originální na Rock Shox je hodně tuhej, nic mu nebylo. Na bike24.com je endurobearings za 10 éček.

                Bushing na DVO je ale jiný, tam si myslím, že nebude změna tak velká, předpokládám, že jde mnohem lehčeji než původní u Rock Shox.

              • Goob  

                Tyvole tohle přestávám číst :D. Už dlouho jsem si nekoupil žádnou kravinu na kolo… bude to tak deset minut?

              • Goob  

                Sorry za ukradení vlákna, ale když už se o tom píše: máme nějaké jehly v nabídce pro Topaz? Já jsem jen zběžně hledal a nenašel.

              • krabica  

                Mně jehlové ložisko Enduro vydrželo tak 2 vyjížďky než chytlo vakl, sice na jiném kole, ale se stejným chodem horního čepu.

              • Sistematicx  

                Je to fest znatelny. Na stejny trase mam ozkousenej jak orig RS vlozky tak Fox tak jehlove lozisko od endury.

                Ty jehlove jsou na citlivost a chod asi nejlepsi. Rozdil mezi RS teflonem a Fox s jehlou je znatelnej. Mezi Fox a jehlou uz to tak poznat neni.

                Ale porad ta jehla je poznat. Hlavne ten prechod z RS na jehlu je znat.

                • TJK  

                  i mezi foxem a jehlou je rozdil… ja mam na DVO jehly na hornim oku s fox 5díl na spodnim oku

                  • Sistematicx  

                    Nemam teda DVO. Vozim pluskovej monarch. Ale ty vlozky mam jak ty. Horni oko jehla dolni fox. Mel jsem fox-fox na par dni a pak jsem dal ty jehly. Tam uz jsem zase takovej rozdil nepoznal jako mezi RS a jehlou.

                • MlokCZ  

                  Můžeš zkusit ještě heavy duty kit z TFtuned. Mírně lepší než Fox, oproti jehlám téměř žádný rozdíl (jen neznatelně horší). Nevadí tomu čep s krátkým chodem.

                  Výdrž excelentní (nejlepší ze všech řešení co znám).

                  Vozím to na všech tlumičích mnoho let. Po uvedení 5-dilného Fox kitu jsem nejdříve myslel, že už bude Fox stačit, ale zase jsem se brzy vrátil k tomu kitu z TFtuned.

                  • MlokCZ  

                    Současný Fox kit má aspoň výhodu, že jde dobře ven. Dříve to byl trochu porod, to jsem na to musel pořídit pripravek na vylisování/na­lisování.

                    • Sistematicx  

                      Ano stary teflonovy bushing jde ven blbe. Ten lis na to mam taky. Kousek naradi co se neztrati a nestal uplne raketu.

                      Fox vlozky rozeberu sroubovakem, tu posledni casto co je napasovana v oku.

                      Ten heavy duty kit jsem videl. Za jehlu od endury jsem daval 320 kc myslim, bral jsem pred tremi lety u Sterba bike. Treti obchod kterej mel rozmer co jsem potreboval tak jsem vzal a od te doby jetej dve sezony a je v pohode. V pulce sezony vetsinou rozeberu, ocistim namazu jehlicky a tim starost konci.

            • hrota  

              Dej potom vědět, mám ho taky v hledáčku :) I když nejvíc mne láká časem zkusit nějakou pružinu.

              • MirosPikos  

                Ještě přidej do hledáčku nový Manitou Mara Pro :)

                • wilda81  

                  Po zkušenostech se spolehlivosti McLeoda bych ho z hledáčku zase vyřadil.

                  • mirorek2  

                    asi tak… po třech reklamacích McLeoda na kole ženy letěl jak namydlený

              • lubosalbi  

                Tak pružina mě taky láká, ale. Váha je už někde, kde asi uplně nechci a cena tlumiče, který má HS a LS nastavení koprese s lockem, je aspoň 15k a za to mi to asi nestojí.

              • lubosalbi  

                V Praze v Krabcycles se dá zdarma půjčit Cane Creek, pokud by sis chtěl nasadit brouka do hlavy.

                • hrota  

                  Manitou, no nevim :)) nemám s touhle značkou nějaké bližší zkušenosti, zaujalo mne to DVO a pak přišel ten SR, zatím mam Monarch Plus RC3 a jsem spokojen, možná budu laborovat s tokeny, vychází mi tak 7–10mm rezerva chodu, ale nejsem žádný letec, mám se ještě hodně co učit.

                  Jinač co se týká váhy tlumiče, v soustavě jezdec-kolo je to u mne jen kapka v moři. Spíš bych chtěl jen vyzkoušet ten chod apod, pochybuju, že budu schopen ho správně naladit, je to jen nápad, abych se nenudil :D

                  • lubosalbi  

                    Základní nastavení ti udělají podle rámu a poradí co a jak ladit.

                    • hrota  

                      Žádné takové, letos už jsem do toho nasypal dost :D musí mi to alespoň sezónu vydržet a pak se uvidí :D

                • Stingray  

                  Pokud jsi ochotnej sypat nesmysl za servis. A nahradni tesneni Krab samostatne neproda.

            • pitos  

              I díky tomuto vláknu jsem pořídil jehlové ložisko, dnes namontoval a rozdíl oproti originálu od RS opravdu velký. Dobrý tip:)

          • Pan.Fazole  

            v Söldenu jsem se jednou jedinkrát dostal někam ke konci zdvihu, ale praskla mi při této taškařici helma, tak nevim jestli se to počítá :)

          • TJK  

            dej 2 do negativu a zadnou dompozitivky… to pujde do zdvihu cely a jeste uberes kus tlaku

            • hrota  

              Možná blbý dotaz, ale nepřijde pak snížením tlaku zase o oporu ve zdvihu?

              • Goob  

                Možná trošku o citlivost na začátku. Já teda nepozoroval ani jedno, ale jsem zatím jen na jedné vložce v negativu (topaz). Možná zkusím i druhou… kdyby jen nebylo na mém kole vložkování takový opruz!

              • TJK  

                nevim ja nic takoveho nepozoruji… zmensenim negativky je pak potreba mene tlaku na pozadovany SAG, me tlumic peijde citlivejsi a ze vyuziva cely zdvih (mam extremne progresivni ram) takze u me s DVO jedine dobre… daval jsem 2 vlozky ale ted hsem jednu vyndal… se 2 to slo na trailu vyuzit na plno ale asi by chybela rezerva na skoky tak jsem tam jeden vratil (obrazek je orientacni z netu)

                • hrota  

                  Pokud vím, tak Bandit je taky poměrně dost progresivní. Momentálně mám jeden token v negativce, další se mi tu nikde neváleji, ale asi nastal čas dokoupit a zkusit experimentovat. Skoky jsou pro mne zatím neznámá věc, tak zkusím hodit něco i do té pozitivky.

                  • TJK  

                    a mas RS nebo DVO ? na to mam vlozek dost… klidne nejakou venuji jinak donpozitivky nic nedavej… na co zvysovat progresivitu tlumice kdyz uz mas progresivni ram a to te bandit ma ten konec opravdu extremni

                  • mpIII  

                    Jestli chceš vložky do Monarchu, tak jich pár navíc mám a už je nebudu potřebovat.

                    • hrota  

                      TJK: Mám tam teď RS, na DVO nejsou finance, když teď ještě něco pustím za ten rám hlavně. Celkově zatím na to moje ježdění myslím stačí Auron a Monarch plus bohatě. A ok, budu vlozkovat pouze pozitivku. Ještě v tom mám trochu hokej co a jak.

                      mpIII: Odkud si, asi bych nepohrdl, vymenim za pivní ekvivalent hodnoty :D

                      • mpIII  

                        Plzeň…

                        • hrota  

                          Já Praha, tak buď pošta, nebo si budu muset udělat výlet za exkurzí do pivovaru a mohl bych se zastavit pro tokeny.

                      • Goob  

                        Jestli máš centimetr na tlumiči rezervu zdvihu, tak dalším zprogresivněním si úplně nepomůžeš. Zdvih je jako RAM: volná RAM = zbytečná RAM :D.

                        • mpIII  

                          Já myslím, že se upsal a myslel negativku ;0)

                          • hrota  

                            Dneska nejsem ve formě, včera večer sem si hrál na strakáče a trochu to přepísk

                            • mpIII  

                              :0)

                            • Goob  

                              Jako že jsi radil úplně v každém vlákně v tématech, o kterých nemáš ani páru, ale v každé větě bylo minimálně třikrát „na mým dirtu“? :D

                              • hrota  

                                Jakože sem chlastal jako puberťák :D naštěstí jsem na BF neměl ani pomyšlení. A nemám dirta :(

            • Sistematicx  

              Da se to aplikovat i u Monarchu? Mam stejnej problem. Zacal jsem to pozorovat a pri sagu 30% nedam plnej zdvih. Tak ze bych hrknul do negativu tak nejakou vlozku jestli to pomuze.

              • hrota  

                Dá, pokud máš DebonAir verzi jako já, tak můžeš dát vložky do negativky i pozitivky :) HV jen do pozitivky a klasický se nedá vložkovat. Pokud si to teda správně pamatuju :)

                • Sistematicx  

                  Vim vim. Ze debon se da vlozkovat jak negativ x pozitiv. Me slo spis o tu formulaci. Jestli do bude platit i pro monarcha. Jak TJK radil Mirosovi. At da do negativu…

                  Jsem se zameril na ten zdvih ted pri vyjizdce. Dva skoky v lajne, jeden dvojak 2 metry dira a druhej ctyri metry dira. A oba dva jsem se snazil naprasit na dopadu a stejne mi tam zustalo dost zdvihu.

                  O te progresi banditu vim. Ale novej tlumic letos nechci kupovat (bazar leda, tam ale nic ted neni).

                  Co takovej Vivid, nebyla by to taky moznost.

                  • Atilla  

                    Tak na dopadu dáš doraz málokdy

                  • Goob  

                    A když ho prorveš nějakou kompresí a hodně dole zatlačíš, jdeš do plného?

                    • Sistematicx  

                      Nechapu vubec ted.

                    • Atilla  

                      To už vuběc ne. Doraz dáš nejvíc když dášbuď někde placku, nebo něco trefíš zadním kolem

                      • Goob  

                        Já totiž teda nevím, jestli to u tohohle tlumiče jde, ale třeba by pomohlo otunit shim stack (jak se tohle řekne vůbec česky?).

                        • TJK  

                          mas DVO tak nechapu proc to resis… ten tlumic ma komprese nastavene dobre a i dobry rozsah expanze takze zbytek chovani doresi vlozkovani Pos a Neg komory…

                          • Goob  

                            Já to neřeším, protože jsem se (s Ronnieho pomocí) dobral nastavení, ale Sistematicx řeší ten samý problém, co jsem měl já.

                  • lubosalbi  

                    Dle informací přímo z RB je Vivid ještě progresivnější než Monarch

    • lubosalbi  

      Dneska jsem měl možnost testnout Fox DPX2 factory a už jsem si ho nechal. Využití zdvihu podstatě lepší a celkový chod tlumiče o proti Monarchu taky. Navíc byl za pěknou cenu, jetý půl roku.

    • Lukkis  

      Někdo nový se zkušenostmi s tímto tlumičem a jeho laděním případně?

      • TJK  

        suslos ho jezdi dost intenzivne

      • suslos  

        Co by Te zajímalo? Je to nejcitlivejsi vzduch na který jsem kdy sahal… ladis jak pozitivku tak negativku, vše je pekne znát a poznat. Na Slackjumperu jsem skončil se 4mi spacery v pozitivce. Rebound je trochu rychlejší při standart ladění – mám zaskoceno na max.

        Aktuálně je v servisu v Lumenu. Náplně, těsnění – začalo si v něm pocvachtavat. Ale už dostal řádně za uši, tak si to zasloužil.

        Pustil jsem se zpět do ladění pružiny a experimentuji zda se dobrým směrem…

        • embi  

          Kolik hodin pred servisem zvladnul nalitat? (cca) V Lumenu si reknou kolik za servis? Dik dik

          • suslos  

            Hrubým odhadem 50–60h. Cenu zatím nevím, pořad tam je :-)

            • embi  

              50h mi prijde malo i pri nejtvrdsim nakladani:)

              • suslos  

                neřekl jsem, že je to moc :-)

              • mirorek2  

                u X2 je to tak 30 hodin… :-)

                • embi  

                  Heh. Přitom DPX2 je úplně jinej svět. 100+ a furt nic.

                  • suslos  

                    bohužel i funkčně :-)

                    asi to bude podobný jako ty gumy → závodní gumy vydrží taky hovno, ale přitom jsou na jízdu prostě TOP

                    • mirorek2  

                      funkčně je tak na 80% dle mého skromného odhadu

                      • suslos  

                        no jelikož jsem kolo s DPX2 koupil tak mám drobet srovnání :-)

                    • wilda81  

                      Zase bych to tak neprehanel. Ano Topaz je dobrý tlumič, ale rozhodně není výrazně lepší než dpx2.

                      • suslos  

                        viz výše, na mojem kole – na tý kinematice určitě je… ale to je fuk :)

                        • wilda81  

                          Jasně. Jak si rozumí s rámem bude základ. Na vpp by chtěl Topaz tuning na daný rám. Aftermarket fox mi tam fungoval lépe.

                          • suslos  

                            dobrý vědět :-) já to na FSR nevyladil tak aby to nechodilo na doraz a zároven nebylo tupý jak sekera co posledních pár let chodila ostrým do kamení… Začátkem chodu a „domácí tunabilitou“ je topaz/triair dost jinde… ale zase bych ho potřeboval zpomalit – rebound zavřenej na max a snesl bych ho ještě pomalejší…

                            • TJK  

                              pokud vim tak se nekde na webu na zacatku chlubili tim ze na tom jde ladit shimstack… tim by asi rebound zpomalit sel

                            • mirorek2  

                              mám dpx2 na patrolu a x2 na insurgentu a patrol je hodně na pohodku :-) ale je to dpx2 asi tuněná přímo na rám, taky píšou v návodu, že mám vozit trochu větší sag

                              • suslos  

                                větší SAG se vozím na každém TR

                              • embi  

                                DPX2 je na Patrolu v OEM dokonce vyvlozkovan mimo tovární specifikaci:)

                                • mirorek2  

                                  A to jak prosím tě? Zdá se mi to dost progresivní, to jo :-)

                                  • lubosalbi  

                                    Na Banditu mám dpx 2 bez vložek a funguje to výborně.

                                    Záleží prostě na kombinaci rám tlumič

                                    • MirosPikos  

                                      Chodí v plném zdvihu nebo jen 140? Noří se ve středu a často škrtáš, nebo je to eliminované? Citlivost na začátku také ok? Jen se ptám, co je to „funguje to výborně“ Hromada lidí neví jak by to mělo chodit a vůbec nepozná, jak to reálně funguje. Jestli je to nebo není v pořádku a co od toho očekávat.

                                      • goofy  

                                        Funguje to výborně, protože mu to sedí. ;-)

                                      • lubosalbi  

                                        O proti Monarch+ RC3 je využití zdvihu lepší, ale stále mám na tlumiči cca 3mm rezervu, což beru jako plus v případě nějaký velký rány. Doraz jsem zatím ještě nedal. Prodpora u prostred zdvihu taky určitě lepší. Mám factory verzi s regulací komprese v otevřeném stavu a jsem myslím na 6 kliku, citlivost skvělá a houpavost v mezích. Při přesunech po asfaltu tlumič zamykám. Při plném zavření to kolo i celkem pěkně jede, prostě o proti Monarch pro mě plus ve všech směrech.

                                        Se škrtaním pedálama o zem nemám větší problém než na jiných kolech co jsem měl.

                                  • embi  

                                    2019, FLOAT DPX2, P-Se, A, 3pos-Adj, Trunnion, Evol LV, Transition, Patrol, 205, 65, 0.6 Spacer, CAL001, RAL001, Rezi A F M, Standard Logo

                                    • mirorek2  

                                      :-) co je to prosím tě dnu cr too high

                                      • goofy  

                                        Chápu to tak, že by se neměly tyhle spacery v tomhle rozměru používat. Hrozí prdnutí komory. :-)

                                      • embi  

                                        compression ratio too high

                                        kompresní poměr příliš vysoký – při chodu tlumiče do zdvihu můžou nastat ve vzduchové komoře příliš vysoké tlaky.

                                        • mirorek2  

                                          super:-), jen jsem nevěděl dnu

                                          to znamená budu se těšit na překvápko asi

                                          • embi  

                                            No vyjádření Foxu je, že tyhle tlumiče na Patrolech jsou na to testovány – měly by to vydržet. Nicméně životnost těsnení asi nebude veliká, případně bych asi ubral kdybych měl nad 90kg.

                                            Já jsem ten spacer (modrý 0.6in^3) ubrousil o nějakých 15% – 20%.

                                            • mirorek2  

                                              no dovnitř jsem nekoukal ještě, ale mám s výbavou 105? kg :-(

                                              mám nějaké spacery z x2, ale to asi nebude to samé co

                • suslos  

                  no, o tom jsem už taky slyšel dost :) fakt takovej průser?

                  • mirorek2  

                    nový z krabičky cca 25 hodin poježdění… ofiko vyjádření autor. servisu, no víte pane, tak to je

                    • LM  

                      Máš ty repasy alespoň v rámci záruky zadara?

                    • krabica  

                      Kamil G. říkal něco o mizerných těsněních od Foxu, dělá si svoje kvalitnější a zatím X2 drží, ale hodiny spočítané nemám.

                    • suslos  

                      :-(

                    • goofy  

                      Nedělám si iluze, a bude to tak u všech top tlumičů. CCDB Air mi odešel vždycky ještě dřív. Pružinové varianty by na tom měly být lépe, ale taky mě už někdo strašil, že to zase o tolik lepší není. Holt kdo chce top funkci, asi musí servisovat a jsem s tím tak nějak smířený.

                      • Baba-Ji  

                        měl jsem kdysi CCDB Coil bez CS, měl jsem ho min. dva roky a nemusel jsem na něj sahat(nemluvě o tom, že jsem ho kupoval jetý z UK). Na Spindriftovi jsem měl CCDB Coil s CS taky dva roky, taky jsem na něj nemusel sahat (a tipuju, že nový majitel taky min sezónu ještě ne) a to je u Propainu tlumič umístěný podle mnohých na dost „nebezpečném“ místě. Tož takové jsou moje zkušenosti s dvěma tlumiči

                        • suslos  

                          Já neměl problem ani s inline coilem ani s velkým bráchou zatím :-) ale na roky to ještě nemam

                        • goofy  

                          jako já si taky doufám, že to snad tak horké nebude. Obecně se více sypou ty vzduchové varianty.

                      • kesu  

                        CCDB AIR cs mám nějakou první verzi a chodí už roky bez repasu, sice to nemá desetitisíce km, ale tisíce už určitě. CCDB coil mi začal zlobit jednou po repasu, uvolnila se pístnice. Jinak repasuju po dvou letech, řekněme 40–50 dnech v bikeparcích. A taky nic.

                        A o CCDB air IL se mi mluvit zatím nechce :(

                        Ale štvete mě s tím X2 floatem, to je to fakt taková bída? Chtěl jsem ho na Levo?

                        • wilda81  

                          ad X2) Pokud koupíš 2019+ ročník, tak už by měl být přepracovaný.

                          • TJK  

                            tak on kdyby koupil DVO nebo Triair tak by mu imho na Levo fungoval .. ale kdyz Martin ma krajni odpor k jedne nejmenovane znacce tak ma holt smulu :-)

                            • kesu  

                              Jenže Topaz pokud to chápu správně NEMÁ nezávislou vysoko a nízko rychlostní expanzi. A bez toho tlumič chodit správě nemůže. Nemluvě o tom, že je to třeba i správně nastavit, což interně dělat nehodlám. Takže na výběr je CCDB, kterej mi vybouchl a pak FOX. Otázkou je, co Ohlins..

                              • TJK  

                                tak myslim ze LEVO nebude daleko od Stumpa co ma Suslos a na nem oboji chodi dobre.. a imho jak DVO tak SR maji vnitrni komprese nativne nastaveny docela dobre.. resp. imho rozhodne lepe nez RS

                                • kesu  

                                  Ten RS je fakt průšvih a jednak je to tupý ale hlavně v malých nerovnostech se to vrací pomalu, ale z velký komprese to pak kopne, jako by to ani nemělo tlumič. Navíc to nechodí celej zdvih.

                                  Každopádně já nejdřív zkusím vyměnit vidli (Mezzer) a pak uvidím co tlumič.

                                  • goofy  

                                    Mezzer může být dobrá volba. Když jsem teď sháněl vidlici, tak jsem se díval, jestli už není dostupná, ale zatím nic.

                                  • Baba-Ji  

                                    tak na tu vidli jsem hodně zvědavý

                                    • MirosPikos  

                                      Metoo

                                      • TJK  

                                        mí nou :) ja se asi pudu zabit protoze sem po par vyjizdkach vymenil X2 za iL Coil s ted nejspis pude 36ka za Helm Coil :) ale jako tesim se ne ze ne :)

                                        • goofy  

                                          :-D :-D :-D

                                          Pak poreferuj rozdíly Helm Coil vs 36. Citlivost předpokládám bude plus u Helmu, ale spíš pak jak na tom bude chod.

                                          P.S.: levněji by tě to vyšlo, kdyby jsi vyměnil X2 Float za DHX2 :-D

                                          • TJK  

                                            zatim jsem na vymene tlumice nic neztratil takze to vyslo velmi levne :-) u Helmu netusim ale co jsem ji zkousel na parkaci tak to zasadni zobacka neni ale fakt je ten ze ten prubeh zdvihu je fakt jiny a co mam info od pilota z prvni ruky je potreba ji nakladat :-D a ma vybornej ficuru Autosetup HSC .. o tom se nikde moc nepise :-)

                                            • goofy  

                                              Hmm… Tak to nevím jestli bych chtěl. Maruna byla moc pěkná zobačka, ale aby se využíval plný zdvih, tak tomu musel člověk fakt dávat, a to na tu mojí turistiku bylo až zbytečné. :-)

                                              • suslos  

                                                stačí vypnout HSC a jsi na celém zdvihu :-)

                                                nebo jít s tvrdostí pružiny dolů a dotáhnout komprese – to jsem chtěl zkoušet já, ale uvidím jestli mě k tomu TJK vůbec ještě pustí :-D :-D :-D

                                                • TJK  

                                                  vsechno zalezi na tobe :-)

                                                  • suslos  

                                                    víš jak to je, pokud bude motorka na 170… tak se ledy pohnou :-))) jinak nemám moc důvod :-D

                                                  • TJK  

                                                    vsak proto to pisu :) takze pekne v klidku a uvidis sam ;)

                                                • goofy  

                                                  Jasné. Tak to je pak pohoda. Maruna měla štelovatelnou jenom LSC a HSC byla napevno a byla dost na tvrdo. :-) Pro tebe asi vcajk, ale prě mě turistu to už bylo u dost vyjížděk zbytečné. Ale zdvih držela perfektně.

                                                  • suslos  

                                                    já se toho bál, že to prolítne zdvihem a bude to lineární a nebo, že zůstane vyset ve zdvihu zatlučená jako starší RS – ale tam ta pružina je prostě živější. A při tom tvrdším ladění je to fakt bomba :-) na druhou stranu tam vozím tu 90kg pružinu

                                            • suslos  

                                              citlivá je, né že ne :-) ale průběh není máslo – na to, že je to péro tak drží ve zdvihu skvěle

                                              a propro, já mám vidlice dvě, tak si jí klidně můžeš půjčit pak :-D

                                              autosetup HSC je pro vyklepané ruce :D nahoře to ještě držíš v plnejch, po 5ti minutách už je to horší, tak se Ti to snaží ulehčit :-D no a 10min trail/RZ dojíždíš s rohlíkem :-D

                                              • TJK  

                                                tvl.. si nerikal ze mas 2 :-DDD

                                                noj inak uz sem naladeny.. takze jakmile bude odKrabovana tak to musime nejak doladit :-D

                                        • wilda81  

                                          A sladění pístnic je v háji. Na tom nemůžeš ve dne vyjet!

                                          • TJK  

                                            tak vsechno cerny a hodne zlaty :) to pude :-D

                                            • suslos  

                                              a modrá pryč a stříbrná in :-D

                                              • TJK  

                                                to ne… nejak se to spolu pomlati :-D

                                                to bych musel prodat kola, brzdy, prestavec a kliky … :-D

                                                • suslos  

                                                  no a? :-D

                                                  … no nevím s tou modrou :-D :-D

                                                • suslos  

                                                  BTW kola máš stejně v rozkladu, brzdy prodáš v klidu, představec je v tom zanedbatelný… takže jediný problém jsou ty kliky :D a nebojím, se, že by jsi z nich stříbrný neudělal :-D

                                                  • TJK  

                                                    kola se skladaji znova :)

                                                    misto brzd nevim co jinyho :)

                                                    forbec jde udelat do ravu jako kliky :-D

                                                  • suslos  

                                                    a už na stříbrných hydrách? :-P

                                                    no stříbrné V4řky? :D

                                            • goofy  

                                              Počkat. ty máš zase nový rám? :-)))

                          • embi  

                            Prdlajs, je tam X-ring misto O-ringu, a prej se to kazí stejnak.

                            • wilda81  

                              Do detailu jsem to nezkoumal, ale půjde to najít na webu v rozkresech dílů. Každopádně ten tlumič předělávali víc. Kromě samotné hlavy se měnily i průměry některých dílů, proto taky nejsou díly kompatibilní mezi ročníky. Dal se koupit i upgrade kit, ale stál nesmysl.

                              Každopádně můj X2 na Traceru funguje a drží. Teď když jsem to napsal, tak se ale určitě posere taky :))

        • Lukkis  

          TJK mi ho doporučil na Bandita za monarch plus debon Air místo pružinového co jsem myslel, že by tam mohl nějaký sedět. Tak sosam info než ho objednám… Zkušenosti v provozu no a potom to ladění. S tím nemám bohužel vůbec zkušenosti a v podstatě ani nevim kde sehnat ty spacery tedy pokud nejsou v základním balení třeba. To však nikde neuvadeji. Tak nevím jestli z kupkola přijde nějaký oem nebo krabice se vším všudy. Budu vděčný za jakékoli poznatky, rady, tipy… Jakou ladiš pružinu?

          • suslos  

            Na Bandita, pokud neresis váhu/jezdivost kola je pružina super – protože Bandit má velkou progresivitu

            Volume spacery v něm vozim z rockshoxu, kamos tam má nastrihanou duši, funguje obojí.

            CCDB coil cs… tocitek je tam moc a těch typu nastavení taky… vtipný jak je to závisle na trati a povrchu :-) to mě moc bavi

            • TJK  

              blby je ze bandita ma dost bidnou kinematiku pro slapani… tzn. koupit jakoukoli pruzinu bez CS nebo Locku bude trosku utrpeni uslapat.. to je fakt a bida je to i se vzduchem… zase na druhou stranu to chodi v teenu fakt hezky

              • suslos  

                Kupovat tlumič na takové kolo bez locku je blbost, to je jasný… dokud to není vpp nebo dw Link je packa potřeba skoro vzdy

            • Lukkis  

              Ten CCDB má kámoš na reginu a celkem dost si ho pochvaluje… To je zas trochu jiná cenovka :-) Měl tam obyč monarcha a nebyl s ním spokojen, ale říkal mít tam toho monarcha co mám já, tak to asi nemění. Mi ten monarch přestal prostě nějak sedět a chtěl bych změnu… Jen jsem už z toho trochu jelen co tam dát nakonec.

            • Lukkis  

              Váhu dnes už nějak moc neřeším… Právě proto mě to zajímá a sbírám informace od zkušenějších. Jaký je v zásadě rozdíl ve funkčnosti CCDB coil cs a CCDB coil il? Mimo teda váhu, expanzku a cenu :-) Možnosti nastavení to má stejné.

        • Sistematicx  

          Kdo krom Lumenu umi udelat na ten tri air servis. Mam ho taky objednanej a jak to ctu tak do konce roku si necham jeste Monarch jak zalohu.

          Ja nenasel ani poradnej rozkres nebo nahradni tesnici sadu. Ani na strankach suntour neni sada vedena. Jesi je v tom 5 krousku a je to vsechno…

    • Sistematicx  

      Tak necekal jsem skoro az montazni baleni. Ale jsou k tomu vlozky v okach tak treba mi budou pasovat na muj rozmer.

      • mirorek2  

        tak kup dvo s kufrem na pistoli za dvojnásobek :-)

      • MirosPikos  

        To jsem celkem čekal, viz. jak říká Míra. Dali k tomu alespoň ty plastový bazmeky? (spacery) Nebo budeš improvizovat. Šup tam s tím a dej vědět jak to chodí.

      • MirosPikos  

        To jsem celkem čekal, viz. jak říká Míra. Dali k tomu alespoň ty plastový bazmeky? (spacery) Nebo budeš improvizovat. Šup tam s tím a dej vědět jak to chodí.

        • chemik_mara  

          Spacery k tomu nejsou…

        • Sistematicx  

          Navod v Aj jazyce

          Navod v cestine nekdo blbe zabalil a misto k tlumici je navod na vidlice.

          Ale je potesujici ze jsou k tomu vlozky v okach v rozmeru na bandita.

          Nevim teda jesi je pro ne dela fox nebo kdo ale jsou 5 dilne a cep je asi nerezovej.

          Spacery nevim jestli neni neco uvnitr.

          Kdyz chci stahnout hlavni komoru musim vypoustet tlak i z, jak se tomu rika si nemuzu vzpomenout, toho maleho kanistru kde ladim ten tlak krivky?

          • TJK  

            Vlozky jsou stejne jako DVO a ty mi prijdou stejne jako FOX.. resp. jsem mezi nimi nenasel zadne rozdily… funguji velmi dobre a hlavne se s nima dobre dela rukama

            uvnitr stopro nic neni, tlumice chodej prazdny.. DVO ma takovy mlecny plastovy krouzky a imho to bude tady stejne

            z expanzky nic vypoustet nemusis.. to je samostatna komora.. staci jen vypustit vekou a stahnout hlavni komoru dolu… pri nasazovani bacha na tesneni a dobre namazat

            • MirosPikos  

              Raději doplním. Je třeba stáhnout okrouzek než začneš stahovat tu plechovku. Píšu to proto, že jsem na to jednou zapomněl.

            • Goob  

              Jenom bacha na jednu věc: vyrovnávání tlaku. Poctivě při upouštění projeď pomalu přes 30procentní sag sem a tam, jinak ti negativka po vypuštění zatáhne pístnici a blbě se s tím pak pracuje.

              • Sistematicx  

                Tohle se mi deje i na monarchu. Pri vypousteni se pistnice zatahne dovnitr. Sundam komoru a pak pri tlakovani dam jen par psi abych to dostal do ramu a pak tlakuju a postupne musim propruzit aby se ty tlaky srovnali. Tady je to teda stejnej pripad.

    • Sistematicx  

      Tak TriAir v ramu.

      Dal jsem momentalne sag 30% coz je 19mm zanoreni, uvidim pri projizdce. Tlak cca 210 psi v hlavni komore. Do negativky jsem rovnou dal jeden krouzek co mi zbyl z monarchu (vic jich nemam).

      A pod pist jsem mrknul a je tam 190psi (nechal jsem co bylo fouknuto tovarnou).

      Rebound mam uplne utazenej (nejpomaleji) a klidne si troufnu tvrdit ze jeste bych mnohem rad utahl vic. Oproti monarchu zde neni rebound skoro poznat.

      S timhle utazenim bych byl na monarchu tak nekde ve ctvrtine otaceni.

      Triair ma hodne rebound hodne posunutej. Rozdil mezi pomale x rychle velmi maly.

      Packa komprese ale zase znatelna mnohem vic. Na pedal je to dobrej beton, zase srovnam proti monarchu.

      Z toho reboundu jsem trochu v rozpacich, jesi mi to nebude moc strilet pod zadkem. Mam radeji trosku pomalejsi navrat.

      Jo a oka maji stejnej rozmer jako fox a rs, takze neni problem s vlozkama. Pasuji tam jak 5 dilne fox tak obyc rs a jehlove lozisko od endurobearing taky.

      • embi  

        Měl by jít přeskládat shimstack ne?

      • wilda81  

        S rychlostí reboundu jsem u DVO bojoval taky. Já měl na vpp ale tuším opačný problém.

      • MirosPikos  

        Na Topazovi rebound úplně v pohodě. Vozil jsem ho dost utazenej a nedalo se moc skákat. Povolil jsem mu a už je to ok. Tedy rozsah mám takový jaký potřebuju a reálně využiju. Můžu mít ještě rychlejší i pomalejší než potřebuju.

    • Sistematicx  

      Prvni test TriAir dnes.

      Presun asfalt. Hodne velka aktivita tlumice, nepropada se ale je citit jak pracuje.

      Zamknuti komprese, tlumic citelne ztvrdne a Bandit jde citelne za pedalem. Dupani ze stoje je taky lepsi. Komprese je zde vic znatelna.

      Trail mod. Hodne pekny. Pocatecni citlivost na drobne nerovnosti velmi dobra.

      Do vzduchu jde kolo ted mnohem lip. Na odrazech je citit opora ve zdvihu (proti monarchu ktery se v momente kdy mel podrzet se propadl a ne zrovna idealne se mi odrazelo) takze je to mnoem prijemnejsi. Dopad hodne sametovej. Prubeh mi prijde pekne linearni. Rezervu na pistnici jsem mel dnes 8 mm do konce pistnice. Fotka je pro projeti prvniho kola trailu, pocitove bych to ve vetsim bordelu, nejakej rychlej rock garden mohl jeste posunout vic do zdvihu. Pak jsem to dostal jeste vic do zdvihu. Trail teda nebyl vubec rozbitej. Takze jen mensi dvojak, jeden drop a jeden mensi skok.

      I tak jsem se stim snazil prasknout o zem co to da.

      Celkove je pro Bandita tento tlumic hodne dobrej. Proti Monarch Plus e to znatelne lepsi a jsem spokojen.

      Jeste by me zajimalo co se vlastne stane kdyz prifouknu tlak do expanzky…? Momentalne mam v expanzce minimalni tlak co je predepsanej neco kolem tech 190 psi.

      • Goob  

        Celá křivka se posune nahoru.

        • Sistematicx  

          Jak pro blbca prosim.

          Pridam tlak a tim se zvetsi tlak na olej a upravi se rychlost odskoku a brubeh tlumeni. Pocatecni sila potrebna na oddrh se taky upravi? Pak to nebude takova zehlicka jako?

          A nebude to pripadne tolik propadat do zdvihu?

      • TJK  

        dej si jednu vlozku do negativni komory a pujde to jeste o kus vic vyuzivat zdvih

        • Sistematicx  

          Jednu uz tam mam danou. To usem udelal jako prvni. Zkusenosti z Monarchu kde jsem vlozkoval taky negativku

      • MirosPikos  

        Kolik foukáš a kolik vážíš?

        • Sistematicx  

          210 psi hlavni komora

          190 expanzka

          Sag 30% (19mm cca)

          Vaha 89kg bez vystroje. Vim ze vych to mel foukat s vystoji ale to by byl vetsi tlak zrejme a pak uz bych mohl teoreticky mit problem s vyuzitim zdvihu. Ted mi to neprijde jako nejaka zvejkacka.

          • TJK  

            tak dej jeste min jednu vlozku do negativky.. nebo klidne 2 a pripadne dovlozkujes jednou pozitivku… s timhle se da hrat.. ja jsem s DVO docilil temer uplne plneho vyuziti zdvihu na G13 (predtim vetsinou na monarchu chybelo 8–10mm na pistnici)

            • Goob  

              Hele, to mě zajímá… já jsem skončil na třech vložkách v negativce, máš nějaké zkušenosti, když k tomuhle přihodíš ještě do pozitivky (pořád řešíme to samé, jen na jiných rámech: superprogresivní konec – nevyužití zdvihu)?

              • TJK  

                normalne tim upravis pomer negativka X pozitivka a uz to po dorazu chodilo… tak jsem pridal jednu vlozku do pozitivky… jde o to ze upravou negativky se mi snizil potrebny tlak na mensi SAG a nezabijelo to citlivost na zacatku… ale ja to mam nastavene tak ze povetsinou jezdim nekde na 80% zdvihu a tu rezervu mam jen na traily se skokama nebo do parku na jested… ted uz teda nemam.. ted jedu na pruzine a zase jsem na zacatku ladeni jen to je jeste o dost slozitejsi :-D

                • Goob  

                  To mám přesně stejně, ale připadá mi škoda vozit devadesát procent času tlumič naladěný na něco, na co na aktuálním trailu nedosáhnu. No kdyby tady někdo půjčoval na test nový Jade X (za předpokladu, že ho teda narvu do rámu), asi bych taky zkusil péro.

                  • TJK  

                    tam to ale bude stejne.. jen neuvidis krouzek na pistnici :-) proste tam das pruzinu ktera bude vyuzivat zdvihu treba ze 70–80 procent a zbytek ti zustane rezerva… imho bys proste musel dat velky tlumic s vsema kompresnima okruhama jako treba X2 a proste si kdyztak pritahnout na velky veci HSC… jinak to bude porad stejne… ale me to prijde naprosto vpohode.. ja teda to uplny vyuzivani celyho zdvihu porad a vsude nevidim jako uplne idealni

                    • Goob  

                      No, nebude to stejně v tom, že to péro bude lineárnější než vzduch. Já vozím kostku ride9 na slack-heavy, protože když ji dám na full slack (což mi geometrií vyhovuje nejvíc), ta stavba je tak progresivní, že se při svém prasečím stylu jízdy nedostanu na poslední centimetr zdvihu tlumiče při 30% sagu. Jasně že tady je problém v jezdci, který neumí tomu kolu naložit, no.

                      • TJK  

                        tenhle problem bude ale pritomen vzdy… nejlip se s tim smirit nebo vic vyvlozkovat negativku :-D

            • Sistematicx  

              A co mi pak resi tlak v expanze. Kdyz tam fouknu vic. Tak to bych musel vlozkovat znovu rim ze pridam dalsi vlozky protoze posunu nejakou krivku?

              Aktualni rezerva na pistnici byla tech cca 9mm.

              Coz ale ted nemam kde poradne ozkouset. Testoval jsem na znamem trailu kde mam odzkousen monarch a ktery mam najety. Prilezitost budu mit pristi tyden to poradne ozkouset.

          • MirosPikos  

            Tak to máme naprosto stejné. Až na ty vložky. Mám tam snad 3. Ale stejně nevěřím, že bych někdy udělal doraz. Neudělal jsem ho ani když jsem zlomil rám :)

    • Sistematicx  

      Osvetlil by mi nekdo co se vsechno ovlivni nebo jak se projevi ta zmena tlaku v expanzce. Na banditovi ten tlumic fak chodi krasne nejak nemam teda potrebu tam jeste neco vic ladit. Nicmene me to zajima.

      Odpoved posune se cela krivka mi kulove rekla…

      Dikec

      • suslos  

        ovlivňuje dost začátek chodu – tzn. u mě na stumpu je cítit rozdíl v začátku – jak odtrh tak první řekněme jeden dva centimetry…

        zkoušel jsem jak 180psi, tak 220psi tak 240psi → zůstal jsem u 220, ale rozdíl mezi 220 a 240 jsem nepoznal, tak jsem tam jen nechtěl mít max

        • MirosPikos  

          Obávám se, že tahle odpověď nebude stačit. Větší tlak tedy znamená co? Větší citlivost?

          • suslos  

            Menší citlivost

          • Goob  

            Jestli je to stejné jako u Topaze, jako že si myslím že ano, tak posune se celá křivka nahoru či dolů je myslím dost jasné.

            Takhle nějak jsem to viděl nakreslené a popsané.

        • Sistematicx  

          Takze velkej bordel. Sutry skoky fouknu vetsi tlak.

          A na tekneme nejakej hladkej trail kde je nejaka boule mensi ale neni tam rozvyta sekce necham mensi ay to zehlilo.

          Jde mi o prakticke pouziti, jak je to vlastne mysleno od vyrobce.

          Jasne ze zalezi na preferencich jezdce ale sunturou to nejak mel namysleny ze to muzes na kazdou trat doladit.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.