Stavba: Trailové kolo na lehkých komponentech

229 nepřečtených
  • lazza

    Navazuju na vlákno o fullu s agresivní geometrií a nízkým zdvihem; výstižně zaměření takovýho kola charakterizoval (tuším že) deekay jako XC kolo s ne-XC geometrií :-).

    Představa je taková, že bych v jediným vlákně dal rád dohromady lehký funkční komponenty, na kterých by se dalo postavit 29" kolo na 100–120/130mm max, aniž by to stálo milion – prostě ideální poměr cena/výkon. Cílem není stavba šestnáctikilovýho buldozeru, který rozhrne všechno před sebou a pod sebou, ale spíš hravý trailový kolo (řekněme do 13kg a méně/XL-XXL), na kterým si člověk užije traily stejně jako XC vyjížďky jen tak nazdařbůh českými háji.

    S bajkem se určitě nebude skákat (30cm dropíček za skok nepočítám), jezdit se bude v sezoně převážně po český krajině (Hřebeny, Brdy, Beroun, Kras, Křivo/Javornice, Čistá, Žihle, Slavkovský Les, Krušky, Ráj, Koko, Sušice, Javornický atd.). Takže není potřeba ani čtyřkilovej rám, ani sjezdový gumy s extra měkkou směsí do sraček, ani 36mm vidle nebo neprůstřelný ráfky někam do parku.

    Rozpočet ani strop na komponenty nedávám: zadáním je poměr cena/výkon v jakékoliv výši a kvalitě. Aspoň se tu sejde – jak věřím – pestrá směsice, ze který si nakonec nevyberu jen já.

    Budu moc rád za všechny postřehy, nápady, odkazy. Sám se v nabídce neorientuju – znám buď ultra levný věci, který na mým kole váží tunu, anebo cenově přestřelený nesmysly.

    Díky všem, kdo mají čím přispět. A úplně nejvíc návrhem dílu, jež třeba sami vozí.

    0 0
    • krabica  

      S těmito požadavky bych šel do toho nového YT.

      0 0
    • logoman  

      Napadaji me jen same veci co stoji milion :-(

      0 0
    • TJK  

      ibis ripley predchozi generace … v akci by mihl vyjit velmi slusne

      0 0
      • lazza  

        Mne se teda Ibise nikdy vubec nelibily, ale musim uznat, ze casem me zacaly designove oslovovat. Takova neradikalni, nadcasova vizaz, ktera na prvni pohled pusobi odbyte, ale na dalsi a dalsi… Geo supr, vahove ten ram taky vypada docela rozumne.

        0 0
    • krabica  

      Guerrilla Gravity Trail Pistol je za 75 000 Kč včetně poštovného a všech poplatků. Ještě navíc můžeš překopat rám na úplně jiné kolo, v případě změny preferencí… :-) Stačí vyměnit horní vzpěry zadní stavby, případně tlumič.

      0 0
      • lazza  

        Tuhle cenu tam nikde teda nevidim, resp.za sto litru to vazi 14,5kg.

        Dle zadani davam dohromady seznam komponent spis nez cely kolo – presne jaks sepsal vypis nahore. Ty kola, co uvadis, jsem neznal, takze pridavam na seznam…

        0 0
    • deekay  

      Diky za pekne vlakno. Samozrejme ultralehhe komponenty za premrstene ceny si dokaze najit asi kazdy :) Pritom casto je nejaky jen o par gramu tezsi komponent, co stoji mene. Tak jsi to asi myslel ne?

      Jinak kdyz to vezmu za sebe, tak se vzdy snazim omezit na kole karbonove dily, co to jde :) Rozhodne rad „zaplatim“ vyssi hmotnosti za alu riditka a kliky. Navic u riditek preferuju prede vsim ostatnim tvar. Ne u kazdeho vyrobce je zahnuti stejne, i kdyz na papire tak tomu je. Takze to mame 200 vs 300g riditka, carbon vs Alu. Ono hlinikove pod 300g moc nemaji smysl. Navic rodla musi byt tuha, rozhodne me stve i to, co dela spousta vyrobcu karbon ritidek, ze do nich layupem „naprogramuji“ poddajnost v urcitem smeru. Pro me treba byly tristni carbonove Enve ve srovnani s hlinikovymi Funn Fatboy (ktere jsem mel jako oblibene diky tvary, co mi perfektne sedl).

      Co se tyka klik. Osobne bych si dal treba Rotor REX 2.1. Mohl bych vozit 172.5 jako na silnici a CX, protoze je delaji, narozdil od jinych vyrobcu :) Hmotnost o nakych 100–120gg vys, nez treba zminene Praxis Lyft nebo Next SL a ne o moc vic nez Next R. Navic pro me paradni system osy s predepinacim krouzkem.

      Velka otazka budou gumy. Jako univerzal kombo Rekon dozadu, Aggressor dopredu? Pripadne neco mene zubate (to bych treba ja vozil asi vetsinu roku), dozadu Aspen, dopredu Forekaster.

      0 0
      • wilda81  

        29er full bez karbonu pod 13kg včetně pedálů. To bude slušná výzva :)

        0 0
        • deekay  

          Tak ram carbonovy ano, rafky asi taky :) S bych byl nejak smireny. Podle me treba na Spideru v pohode splnitelne. Vicemene jsem si vyminil jen ty alu rodla (tam mi carbon do baraku prozatim nesmi, ani na silnici, protoze to co vyrobci na tomhle komponentu kvalitativne predvadi je hnus fialovej). Treba odolnejsi carbon kliky zase takovou usporu neprinaseji, viz next R.

          0 0
          • mr.antik  

            a myslíš že na rámu předváděj výrobci něco navíc? Psal jsi že si lehký, navíc chápu že nejsi prase co utahuje objímky na krev, takže nějaký odolný značkový řidítka ti musí vydržet na trail kole nesmysl…

            0 0
            • deekay  

              Ne, proto taky nemam moc rad i karbonovy ramy, ale tam jsou ty benefity znacne, narozdil od riditek. Ono nemusis utahovat objimky vubec na krev. Stejne tam mas pnuti. Kdyz ti prasknou carbon riditka, jdes na drzku vicemene VZDY. Kdyz ti praskne carbon ram, casto si vsimnes az nekdy pri cisteni.

              0 0
              • Smazaný účet  

                A když ti prasknou alu řidítka, tak na držku nejdeš? Tuhle fobii z karbon řidítek nechápu. Vozím je už čtvrtým rokem a bez problémů (už teda druhá, první poslána dál a věřím, že budou sloužit dál).

                Tvůj problém s tuhostí ale chápu, chce to vybírat. Next SL se prohýbaly viditelně při brzdění, ale zase krásně tlumily jemné vibrace. Next R jsou tvrdé jako šutr, neprohýbají se, i když jsou širší, ale neutlumí vůbec nic.

                0 0
                • krabica  

                  Mě už gravelové karbonové Eastony praskly a opravdu na držku jdeš… :-) Mně to teda neodradilo a na všech kolech mám stejně karbonová rodla.

                  0 0
                • deekay  

                  Tak to napisu znova, i kdyz uz jsem to sem psal tisickrat.

                  Alu riditka maji naprosto nesrovnatelnou konzistenci vyroby oproti karbonovym. Nemam problem s karbonem jako takovym, ale s kvalitou vyroby temer u vsech vyrobcu, vcetne renomovanych a drahych. Vicemene u karbonu nikdy nevis, co dostanes, pokud si to neprojedes minimalne ultrazvukem, jestli tam nemas delaminace a dutiny. Takze pokud mam alu riditka, co jsou konstrukterem slusne dimenzovana (vzhledem k tomu, ze jsem vzdy vozil DH verze, tak na me az az), tak to proste samo od sebe bez padu nepraskne.

                  Pokud mam karbon riditka, ktera jsou taky konstrukcne slusne dimenzovana, tak mam stejne vetsi, ci mensi sanci, ze tam budou vyrobni vady zrovna v miste, kde je to dulezite a pak to muze prasknout „z niceho nic“ viz treba tady nekomu Gravel rodla pri nadhozeni kola na obrubnik, nebo 3T znackova sedlovka v pulce (uzivatel TK75), kde ani neni stazena objimkou.

                  0 0
                  • tomfree  

                    Divím se,že vůbec jezdíš při všem tom strachu,od roku 2010 jsem jezdil pět celokarbonových kol různých značek s různými karbonovými komponenty a jediné co mi prasklo byly ocelové špice a to mám 90kg a nešetřím to.

                    0 0
                  • Smazaný účet  

                    Zajímavé, ale tohle mi přijde jako zbytečná hysterie. Pochybuju, že zrovna Race Face pustí něco bez QC.

                    0 0
                    • deekay  

                      Je videt, ze jsi naprosto naivni a nemas absolutne sajn, jak to v prumyslu funguje.

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        Jak píšu – dokaž čísla, když Ty máš tedy takový přehled.

                        0 0
                        • deekay  

                          Ja tak nejak premyslim, jak ti slusne napsat, ze se montujes do neceho o cem nemas elementarni znalosti, ale nic me nenapada. Takze zkusim naposledy. Zpusobilosti vyrobnich procesu se odhaduji uz dopredu, pred nejakou statistikou (ta by mi pri navrhu vyrobniho zarizeni nepomohla, kdyz se da udelat az nasledne). A mnohem lepe a jednoduseji udelam stabilni proces na CNC benderu trubek ze silitny hiliniku, nez na polorucnim lepeni a spekani karbonovych kombozitu, kde z prilis velke casti zalezi na lidskem faktoru.

                          0 0
                  • mr.antik  

                    Lidi který neznám a historii jejich komponentů bych vůbec nebral v potaz..

                    0 0
                    • deekay  

                      Ja beru v potaz faktickou vyrobni kvalitu. Ty priklady odavam jen, ze neni problem ty pripady kdy se to stalo dohledat.

                      Ale kdyz to tak beres takhle, tak osobne spatne zkusenosti s karbonovou S-works sedlovkou (ktera nedala ani dotazeni na moment nizsi, nez udavany) a s vidlici silnicniho ramu supersix 2 (vyrobni vada na novem kuse, ktera se nastesti projevila, nez doslo k tomu, ze to uleti nekde ve sjezdu).

                      0 0
                    • krabica  

                      Ty gravel řídítka praskly mně, je to celé ve fotkách a nic hrozného jsem s nima nedělal, před prasknutím nezažili žádný pád. Nicméně je po reklamaci vozím znova a věřím, že by musela být kurevská smůla, abych měl 2× za sebou vadný kus.

                      0 0
                  • logoman  

                    Že ty máš moc času a sjíždíš videa na youtube? Aspoň je vidět, že i přes nic moc kvalitu zpracování žádný katastrofický problémy nehrozí.

                    0 0
                    • deekay  

                      Ja mam moc casu, tak si tu zkracuju karbonovy sedlovky, krky vidlic, resim proc nedrzi polohu trmen brzdy v karbon vidlici, koukam jak jsou pekne „dolepene“ casti ramu pod lakem, kdyz se to nepovedlo namoudlovat a tak. Katastroficky urcite ne. Maximalne si nabijes hubu. Ale ja nevim proc bych si ji nabil kvuli komponentu, kdyz mam navyber.

                      0 0
              • mr.antik  

                jo jako chápu, kdybych vážil 100kg a byl nějaký výbušný svalovec, nebo dělal trial/skoky, tak dám taky radši hliník na řidítka i kliky… ale na normální ježdění nevidim důvod.

                0 0
                • deekay  

                  Ja ano, viz muj post vyse. Kdyz je vyrobni vada (jako ze jsou u karbonu caste), tak to klidne praskne i pod myma 68kg pri projeti vymolu.

                  0 0
                  • tonik666  

                    Zcela zbytecna diskuze tady probiha

                    0 0
                    • deekay  

                      Ano, protoze jsem si dovolil napsat ze nechci na kolo karbonovy riditka a kliky a nekteri se z toho muzou ******.

                      0 0
                      • mr.antik  

                        sorry já myslel že to je vlákno lehkého trailbike uživatele Lazza – tak jen abys ho nevyděsil nějakou paranojou…

                        0 0
                      • Smazaný účet  

                        Mě je celkem jedno, co si kupuješ, ale tahle formulace „Alu riditka maji naprosto nesrovnatelnou konzistenci vyroby oproti karbonovym.“ dokázaná na jedněch prasklých gravel rodlech a jedné prasklé sedlovce je poněkud divná a za mě nepodložená fakty.

                        Nebo ty máš nějaká čísla, že z 1000 alu říditek mají špatnou kvalitu 2 a z 1000 karbon řídítek má špatnou kvalitu 300 kusů?

                        0 0
                        • deekay  

                          Nedokazuju to na zadnem prasklem kusu (to sis zase ve sve hlavicce spojil neco, co se ti hodi…tradicne), je to dane samotnou technologii vyroby. A kdo vi, jak se ve velkem vyrabi alu a jak karbon riditka, tak se nemusi na tohle ptat. Kdo mel nejake velkoseriove karbonove dily rozrezane, tak vi taky. Dejte si tam treba brezovej klacek, me to je putna :)

                          0 0
                          • tonik666  

                            ja si myslim ze by zakladatel mel tenhle offtolic bloknout, uz je to tu zase zaplevelene

                            0 0
        • Edwin  

          Třeba můj anthem v XL – jen tedy bez teleskopické sedlovky. Takže se dá.

          0 0
        • nomecz  

          Muj byvalej Nerve 12,9 v L na pedalech vcetne tekeskopu a nebyla tam jedina vec z karbonu :)

          0 0
    • ceo  

      S takovým zadání mě nenapadá na rám nic jiného než Tallboy 2020. Levný není, ale záruka, ložiska, lower link je budoucnost, nastavitelná delka zadní stavby.

      Rám bude mít Fox s kashimou, tak dopředu dobře koupenou F34 (sc)

      Záplety od Quai

      Zbytek podle preferencit

      0 0
      • deekay  

        Prijde mi ze treba z meho pohledu uz je TB2020 malo XC :) To uz je cistokrevny trail kam prave patri klidne uz ty miniony.

        Quai proc? Vyjma toho, ze mi prijdou extremne hnusne (ale to je osobni preference :D), tak co to ma za naboje? Vyplet Pillary. Mam dojem, ze na LB/Nextie a DT/Syntace a CX Ray se za stejnou cenu zaplete lepsi kolo, nebo?

        0 0
        • lazza  

          .

          0 0
        • logoman  

          Tak oni mají i co vypadaji ok

          https://quai-wheels.eu/…ide-29-.html za 15 karbon mi přijde fer. Ale kvalita těžko soudit.

          0 0
          • deekay  

            Aha, tak to jo, ja koukal na ty humusaky za 26 :) OK, beru to je good cena a na DTckach

            Ale nejsou uplne lehke..

            0 0
            • krabica  

              Bacha, to je chyták! Nechápu, proč na ofiko fotkách mají DT, ale v popisu už jsou nějaké jejich…

              0 0
              • deekay  

                hmm. Tak za ty prachy neni divu.

                0 0
              • Smazaný účet  

                Na fotkách jsou vidět i ty jejich. A za 15 tisíc? No nevím Nextie se dá zaplést na DT350 za 18…

                0 0
                • deekay  

                  Jo, viz nize Dejv. Taky bych volil vlastni zaplety, uz jen to ze si clovek muze nakonfigurovat dle ptoreby.

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Jo, k Dejvovi jsem došel až poté ;0)

                    Jinak za 14 jsem našel na bikemarktu nové karbonové Ibisy, což by taky bylo řešení.

                    0 0
                    • deekay  

                      Jasne, tak to uz jsou pak ty aktualni nabidky, ktere se treba neopakuji. Ale zaplest kola si muzes vzdy. Samozrejme, clovek projede net, kdyz nakupuje, aby koupil dobre v te dobe, co je to aktualni.

                      0 0
                • logoman  

                  Komplet včetně pošty, poplatků?

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Ráfky byly komplet za 369 USD s dopravou a předplaceným clem (dnešním kurzem je to cca 9250 Kč).

                    Hope Pro 4 náby, Sapim Race dráty, mosaz niple a podložky, zapletení a doprava = 9190 Kč.

                    Tedy celkem 18440 Kč

                    DT350 je na tom ± stejně jako Hope, tam neznám přesnou cenu, dost se řešilo přepletení z Hope na DT350, koncovky, 36T ratchet kit atd.

                    0 0
                    • logoman  

                      A co to vážilo?

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        na Hopech 1827g (s Torque Caps), na DT350 1773g.

                        S CX Ray by to bylo cca o 150g…

                        0 0
                        • logoman  

                          Zadny zázrak ale jde to. S cx by to uz byla hezka vaha.

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            No jo… Ráfky mají 426g, DT350 nejsou nejlehčí… s DT240 na 28 drátech, CX Ray a alu niplech by to bylo o něčem jiném.

                            0 0
                            • 01carbon  

                              zadní, straightpull, 12mm, boost, kotouč 6 der, xD ořech, 28 drátu 240 – 237g, 350 – 250g,rozdíl 13g v neprospech 350

                              přední straightpull, 15mm, boost, korouč 6 der, 28 drátů 240 – 130g, 350 – 145g, rozdíl 15g v neprospech 350

                              celkem jsou oba náboje přední + zadní 350 o 28g těžší než 240

                              zduvodnit si to musi kazdy sam :-)

                              0 0
                    • vili  

                      Teda né že bych se chtěl chlubit (no trošku jo :-)), ale já mám nextie premium 29" s 29 mm vnitřkem na DT350 SP s XD ořechem s vahou 1775 g za 14 500,–

                      0 0
                      • tonik666  

                        Draty mas jake?

                        0 0
                        • vili  

                          Měly by tam být sapim leader 2 mm, vpředu i vzadu 28 kusů, niple mosaz

                          edit: trošku teď lituju, že sem nevzal cx-ray, ale vůbec netuším jestli by to bylo co do odolnosti horší, lepší nebo stejné :-)…?

                          0 0
                          • tonik666  

                            Nespletl sis „leader“ a „laser“?

                            Leader jsou neztenčované 2.0 dráty, to se vyskytuje jen na základních kolech.

                            Laser jsou nejlehčí před CX ray, 2.0 – 1.5 – 2.0

                            0 0
                            • vili  

                              nespletl – úmyslně (vzhledem k jen 28 drátům a 100 kg jezdci) byly zvoleny obyč 2.0 dráty. Po pár stech km na trailech a několika BP neshledávám jediný problém, takže jsem spokojený.

                              0 0
                            • kubad  

                              Laser na kotouče nepoužitelné – takže pochybuju

                              0 0
                      • kubad  

                        to není ani cena ráfků a nábojů, ale netvrdím že to není možné :D

                        0 0
                        • vili  

                          ráfky (cca 440 g) byly z jejich výprodeje, stejně jako měl mpIII

                          0 0
                          • krabica  

                            takže ráfky něco přes 8 tisíc, to ti pořád moc nezbývá na náby a komplet výplet… :-)

                            0 0
                            • kubad  

                              cca litr materiál na výplet, pokud si to pletl sám

                              a na náboje mu zbývá dost

                              0 0
                            • vili  

                              za ráfky jsem platil 292 dolarů a sám jsem to nepletl, to by nedopadlo…

                              0 0
                              • krabica  

                                Už by mohli něco takového zopakovat, nebo jště lépe LB… :-)

                                0 0
                      • Smazaný účet  

                        To není možný! :-D

                        0 0
        • ceo  

          Quai jsem myslel právě M30. Ačkoliv mně osobně se ISOS líbí.

          Když na TB 2020 nenahodíš Miniony, ale Ralfa, XR2 apod. Tak to zase takový trail nebude. Nevidím problém s použitím XC. Jasně položená hlava, ale to je tak jediné.

          Jedna osobní velmi čerstvý poznatek. Měl jsem doma SingleBe (viz profil) a koupil Treka Remedy 29 dřív enduro, ted spíš trailbike. Když jsem ho koupil, připadal mi posed podobný (zvyklý na SB). SB jsem nechal ženě a 3 roky jezdil jen Treka, kterého jsem upravil -kokpit a snížil offset bushing.

          Letos mě napadlo, že bych mohl do práce občas jezdit na kole. Byl jsem 5× na Remedy a včera poprvé na SB (zase jsem ho upravoval na sebe) a řeknu ti, že XC posed už moc nedávám. Je to vysoké, krátké =vratké a sedí se hodně vepředu (REACH 434+50 představec a 400+80+offset sedlovka) Vůbec jsem nechápal, jak jsem na to mohl jezdit relativně náročné věci.

          Trek má platformy, SB SPD. Trek je obutý XR4/XR3, SB Ground Control/XR 3. Trek je 32 ovál/11–42 a SB 34/11–36.

          Na SB jsem hned při první jízdě zajel PR na kopcích o cca 15s, ale AVG rychlost byla stejná, celkový čas jízdy taky.

          Zásadní rozdíl pro mě je jak jsem psal posed a zatáčení. Treka musím klopit (a to je dnešním pohledem konzervativní geo) a SB se točí riditkama. Dost mě to překvapilo.

          Píšu to proto, že právě pokud má víc kol, může být cesta TB2020 zajímavá z důvodu, že ovládání bude mít stejné, posed/těžiště podobné jen to víc pojede… Pokud XC bude mít výrazně kratší rozvor a kolmejsi HA, bude se ovládat jinak. Osobně jsem výhody XC ovládání nezaznamenal. Za snížení stability to nestojí. Pokud by to mělo být jediné kolo, pak osobně bych rozhodně šel směrem XC s EN posedem a ovládáním.

          Nebavíme se o závodnících.

          0 0
          • deekay  

            Ale o tom tu celou dobu piseme, pokud sis precetl ten uvodni prispevek: XC kolo s ne XC geometrii :) Protoze to mam naprosto stejne jak ty, nevidim vyhodu v XC geometrii, ale vidim vyhodu v nizsi hmotnosti, nizsich zdvihach, vysce stredua tim tezisti a odpruzenim nastavenem tak aby to slo za pedalem, za cenu, ze to nebude zobat mravence.

            Me jen proste ten TB prijde jako takove kladivo, ale mozna jen tam vypada. 130/120 zdvihy uz jsou taky na 29" vic, enz bych chtel. A lower linkage Santy se mi prilis nelibi :( I ten tallboy vypada jak sjezdak.

            Navic minusy v recenzi na pinkbike me taky o vhodnosti teto volby nepresvedcuji:

            • Is there such a thing as too much trail bike?
            • Average climber

            cili presne, to co bych nechtel

            0 0
            • ceo  

              To řešíme vedle.

              Tady řešíme trailove kolo na lehkých komponentech

              0 0
              • deekay  

                Ja teda, dle prvni vety prvniho prispevku tohodle vlakna mam za to, ze to resime i tady :)

                0 0
                • ceo  

                  Je tam určitý rozpor mezi nadpisem (Trailove kolo na lehkých komponentech) a popisem xc kolo s neXC geo.

                  Tak remíza?

                  0 0
                  • deekay  

                    Vsak to tu muze koexistovat, ja si budu resit vic XC lazza treba vic trailove. Ono ve vysledku ty komponenty, co hledame, budou vyjma ramu podobne. Jen mi prislo trochu pritazene napsat, ze jediny napad je tallboy :)

                    0 0
                    • ceo  

                      Jediny MŮJ nápad.

                      Trance má pro mě dost divné velikosti. M malé a L už moc vysokou sedlovku.

                      U Sparku oba nemáme rádi řešení zadní stavby.

                      Ripley 3 je podle mě strašně krátké, to je IMHO vysoká krátká Xc geo. Ripley 4 už ok, ale v porovnání s TB2020 bych já volil TB, který má být lepší dolů.

                      Smuggler je kladivo a průchodnost, ale pro mě taky kandidát

                      Stumpjumper ST – tu jejich geo nechápu

                      Revel OK

                      Nový top Fuel by pro tebe mohl být.

                      0 0
                      • wilda81  

                        Tallboy bude určitě fajn kolo, ale pod 13 v lazzově velikosti bude stát ranec. Se podívej kolik tabulkově váží dva nejvyšší buildy (XTR/AXS na karbon kolech) a připočti si k tomu pedály + 150g za XL/XXL velikost.

                        0 0
                      • deekay  

                        Povetsinou souhlas.

                        Trance se mi uplne nelibi tvarove prave v L, ktere by mi sedlo delkou. Mko je slusne.

                        Od Ibisu nic nechci :)

                        Top Fuel mi prijde divne kolo. A knock block je silena hovadina, to by me fest stvalo :)

                        Zatim se mi nejvic libi fakt ten Spider. Prijde mi ze nejvic dodrzuje co bych rad.

                        0 0
                    • lazza  

                      Ja budu rad za jakykoliv postrehy k agresivnimu xc typu Spider stejne jako k vic trailovymu ramu ala Tallboy.

                      Takze vsichni to mate spravne :)

                      Okomentoval bych vic prispevku, ale sem ted v prdeli, resp objimam stromy na Smugglerovi :)

                      0 0
                      • Fugas  

                        Hlavně že jsi celej! Měl jsem nedávno tohle na nohou a docela opruz s hojením.

                        Jinak za tohle téma do fóra diky, sleduju. Chtěl bych jít podobnou cestou a vyvarovat se slepých uliček:-).

                        0 0
    • mr.antik  

      Vzal bych Giant Trance 29 Advanced Pro, nechal rám, kola, vidli a kompletně to přeházel, komponenty těžko radit, dle preferencí jezdce…Klidně 11s sadu, karbon řidítka, do 13kg by mohl být.

      Levnější sériova varianta by mohlo být 120mm stereo.

      https://www.cube.eu/…onnred-2020/

      0 0
    • Dejv0  

      Kola! S rozpočtem cca 18k jsem zapletl DT 350, Sapim CX ray, LightBicycle i30, mosaz niple a tohle dohromady 1590g.

      Vidli SID 35 nebo Fox 34 SC (jestli nebude za nesmysl)

      Bude těžký sehnat samotnej rám, proto jsem kupoval Snipera v nejvíc sociál verzi ještě ve slevě a všechen šrot šel pryč.

      Váhou by byla dobrá X01 sada, ale to už je milion, takže XT třeba není úplně těžítko, manželky kolo to moc k zemi netáhne. :)

      0 0
      • deekay  

        Presne nejaky takovy kola jsem si predstavoval, kdyz jsem to psal vyse. Jeste bych mozna vymenil DT350 za Syntace MX, ale to uz je osobni preference. Sadu mam doma jeste jedenactkovou X1 a asi bych ji pouzil radsi nez 12s. Velika sranda budou kazety. Tam se da hodne nahnat, nebo ztratit. Kolega ted dal Garbaruka i s tim extended raminkem, ,uvidime co to vydrzi.

        0 0
        • Dejv0  

          S váhou i odolností jsem s nima fakt spokojenej. :)

          Ve výběru kazety jsem ležel dlouho, Garbaruk jsem zvažoval, ale nakonec skončil u X01 a spokojenost. Sice mi to pořád běhá na GX šaltru a páčce (podědil jsem), ale funguje to přijatelně a až to oddělám, zvážím co dál. V téhle cenové relaci jsem si taky odpustil nějaké experimenty, i když Garbaruk už je prověřený.

          0 0
          • deekay  

            Dejve updatni si prosim ten profil ;) Mas tam psanou shimano kazetu napriklad :D

            0 0
        • wilda81  

          Kazeta x01/xx1 s 44z pastorkem váží cca stejně jako s původním 42z, takže jasná volba.

          0 0
          • logoman  

            Nevím ale jestli bych ji chtěl na 29er. Na 650b je ale super a lehčí převod už nema s 30T ani smysl.

            0 0
            • deekay  

              Ja bych chtel na 29 rozhodne rozhodne nejrychlejsi prevod aspon 32/10. Takze dozadu Garbaruka treba 10–48.

              0 0
            • wilda81  

              ???

              Na 29er dáš o 2z menší převodník než na 650 a máš stejné převody.

              0 0
              • logoman  

                28 na kliky nedam.

                0 0
                • TJK  

                  uprimne bych to ani nechtel… neda se s tim poradne nikde prislapnout… mozna tak na kolo kde se jezdi do kopce a dolu nejaky mrdani v kamenech nebo fakt pomala technika… pokud si ale chces nekde skocit nebo tak, tyhle maly prevodniky jsou pro zlost

                  0 0
                  • logoman  

                    Mne by to stacilo uplne v poho, nevyuzivam skoro vubec ani 10/30T na 27.5 …

                    0 0
                    • deekay  

                      Jako na kolo na blbnuti asi jo, ale kdyz se tu bavime o takovem vic XC pojeti, je to dle me malo. 32–10 na 29 bych videl na absolutni minimum. Vozil jsem na pevnaku 29" 32–11 a byl to uz opruz.

                      0 0
                  • tomfree  

                    Měl jsem to na kole a 30 to dalo v pohodě a více s gumama 2,5wt je něco co nechceš.

                    0 0
                    • deekay  

                      Tak ja hlavne na jezdive kolo nechci 2.5WT gumy, to jen aby bylo jasno :D

                      0 0
                    • TJK  

                      nevim no… mam vzadu 2.6" butcher blck dmnd a umim si predstavit ze bych obcas mel i 34z … asinzalezi na stylu jizdy a komu vyhovuje jaky slapani

                      0 0
                      • wilda81  

                        Me vyhovuje „žádný“ šlapání, ale pak to nechce moc jet nahoru :D

                        0 0
                        • TJK  

                          :-D

                          0 0
                        • deekay  

                          Stejny nazor jsem mel taky, nez jsem zjistil ze existuji kola, na kterych je zabava slapat a ono to i JEDE! :) Akorat jsem zatim nenasel MTB, ktery by to splnovalo :( :D

                          0 0
      • tonik666  

        Máš k té hmotnosti kol i rozpad po komponentech? A počet drátů? Tu hmotnost 1590g ti něvěřím pokud nemáš ráfky co mají pod 400g.

        0 0
        • Dejv0  

          LB RM29C07, DT 350 IS SP 28, CX Ray, podložky, mosaz niple, bez pásky, bez ventilku. Jak jsem psal výše „v téhle skladbě“ nic víc nic míň 1590g. Nemám důvod si vymýšlet. Zaplétal taky Hnoj.

          0 0
          • tonik666  

            Ok, rafky ca 420g

            Hrozne moc delaji ty SP naby, protoze to je –8 dratu a mosaz niplu, a jeste vyrazne lehci zadni naboj.

            Na 32 dratu a bezne naboje by to bylo tak o 200g vice

            0 0
            • Dejv0  

              A ta informace je mi k čemu? Snad vím, proč to mám takhle a ne o 200g víc.

              0 0
              • deekay  

                Vzhledem k tomu, ze vicemene to same mam na CX, akorat rafky ALU 450g, tak taky nevim, co je na tom k neuvereni :)

                0 0
                • krabica  

                  Taky nevím, třeba Quai ISOS 27,5 mají 1470g a to jsou celkem těžké ráfky 410g, takže není důvod nevěřit…

                  0 0
          • vili  

            paráda…

            0 0
        • kesu  

          28 Cxray x 2 plus niple

          Takže kolem 1600 je reál, jsou to ale 650b.

          Ale jeden jsem už zničil a nahradil těžším a širším, nevydrží to všecko..

          0 0
      • wilda81  

        LB AM928/DT350/CX Ray, podložky, mosaz niple, s XD ořechem, bez ventilků a s 2 vrstvami pásky

        1,692g

        Zapletal a obouval místní Hnoj, asi neměl správný rozměr, tak namotal 2 vrstvy.

        0 0
        • logoman  

          Co to stalo?

          0 0
          • wilda81  

            Zkus napsat Martinovi , já je bral od něj když mu zbyly po prodeji Santy. Tuším, že říkal lehce nad 20tis.

            0 0
        • deekay  

          Ja bych pro sebe klidne dal Alu niple, jsem lehky a na Syntace kolech jsem s nima nemel problem. Rafky asi uzsi. 28 vnitrni sirka uz mi prisla na 2.2–2.3 xc gumy moc. Ten rafek byl pak hodne na rane.

          EDIT: takze neco v podobnem duchu jako: https://www.lightbicycle.com/…patible.html

          0 0
          • wilda81  

            Dal jsem to sem pro porovnání. Osobně bych na podobné kolo sháněl něco s i25 ráfkem např. starou generaci xmc 1200.

            ad niple) Když vím v jakém stavu jsem našel hliníkové niple v karbon ráfku, tak je mosaz volba rozumu (alu už jen v případě, že honím hmotnost). Až je budu koplet přeplétat, tak dám hlavně něco co můžu při centrování dotahovat za nipl zevnitř ráfku (squorx, hidden..) ať můžu plochý drát přidržovat co nejblíž u ráfku (jinak se to strašně kroutí).

            0 0
            • deekay  

              Je fakt, ze u karbon rafku bude problem galvanicka koroze. Pak ok, pak klidne mosaz, ono to udela kolik? 30g? Squorxe povazuju uz za standard.

              0 0
    • Venda  

      Trance Advanced 29, YT izzo, Radon skeen. Idealne alespon na gx verzi, ale to se da vse lehce a „za par penez“ predelat klidne na 1*11. Radon bude mit za stejnou cenu naprosto nejlepsi osazeni (top), zas jen hlinikova zadni stavba. Trance ma karbonovy kola, i kdyz jen 25 mm široký. Na Izzu bych menil prave hlavne ty kola, kor kdybych to chtel na xc jezdeni. Zase se mi ale nejvíc líbí.

      0 0
    • lazza  

      Wilda mi poslal krasnej vahovej rozpocet v tabulce; kdybyste meli nekdo neco podobnyho, klidne to sem nahodte, hrozne to pomohlo, aby clovek videl, kde se da usporit.

      0 0
      • krabica  

        Váha, nebo cena? :-) Tu je můj původní rozpis, ale už je dost věcí jinak. :-)

        0 0
      • ceo  

        Já si před cca. 2 lety udělal tento rozpis. Je to jen hrubý, dost tam chybí. Celkem si myslím, že by to bylo tak 13,2–13,4 a 120tis.Kč

        Byla to spíš snaha o optimální (pro mě) než ekonomickou nebo lehkou stavbu.

        0 0
    • Dejv0  

      Nějak takhle? :))

      0 0
      • Doktor-Prase  

        tam už chybí jenom hláška „I am X to the Z Xzibit and welcome to Pimp my RIde“

        0 0
    • BorisFR  

      EDIT: Koukam Dejv me predbehnul. To tak dopada, kdyz si clovek nerefreshne stranku :)

      Trosicka pornoinspirace: https://www.pinkbike.com/…t-spark.html

      0 0
    • vili  

      Díky za super vlákno. Za mě je ideální komponenta na takové kolo kazeta a kliky XO1, karbon ráfky 25–27 vnitřkem s 28 dráty a karbon řidítka, alespoň v tomto mám zatím jasno, až budu něco podobného příští rok stavět pro manželku.

      ps – jinak mě příjemně překvapilo, že 34 float performance byla skoro o 100 g těžší než 36 factory, když jsem to náhodou položil na váhu, což když vezmu výrazně lepší tuhost a funkci…

      0 0
    • smizo  

      Co whyte

      https://whyte.bike/products/s120cw

      pripadne epic evo si dovolim nadhodit..

      0 0
    • Dejv0  

      Co Norek? Původně jsem ho pro sebe favorizoval, ale ještě tu oficiálně nebyl a věděl jsem, že bude stát raketu (což stojí) :D

      https://www.norco.com/…lver-fs-120/

      0 0
    • suslos  

      Zlehka prihodim, možná to nebude to co hledáte, ale zajimave to je: Spot Ryve 115 nebo 100… není to tedy tak agresivní a určitě drahy/“problémové” v rámci Evropy. Dva roky zpět jsem na Gardě potkal nějakou jejich AM/EN variantu, mohl jsem na tom kole oči nechat…

      0 0
      • ceo  

        Spoty jsou krásné, ale to jejich pružné karbonové vahadlo… To člověk neví, kolik koupit do zásoby, jak dlouho to nevydrží a jak dlouho to budou vyrábět

        0 0
        • suslos  

          Jsem k tenhle věcem skepticky stejne jako ty… borec na Gardě měl kolo druhým rokem a nemel s tím problem – na to vedly mě dotazy hned… což se o majitelich Switch infinity na yetinach rict nedá :)

          0 0
          • deekay  

            :)))

            0 0
          • ceo  

            Ona je jistota, že to praskne při překročení určitého počtu kmitů.

            Na druhou stranu, není to flexe ve vzpěrách, je to jen karbonová destička pravidelného tvaru, která by se měla dát nechat vyrobit např u opravce rámu. Někdo šikovný by asi dokázal i zkopírovat vrstvení a směr vláken podle originálu.

            Takže jak jsem se zamyslel, tak ze všech těchto atypických řešení ke kterým jsem skeptický, je tohle asi nejpřijatelnější a nejmenší problém.

            0 0
            • suslos  

              Oni už s tím pracuji dlouho, navíc by jsi už k rámu měl dostat x tuhosti tusim toho “platu”… dokud nekrachnou, tak bych se tolik nebál.

              Ale pořad je to místo potenciálního problému, to ano :-/

              0 0
              • ceo  

                A když krachnou, tak se to vyrobí, takže zase takový ******* to není.

                Horší s geo. REACH 423 v M u Mayhemu.....

                0 0
    • smizo  

      Ted jsem narazil na nove RB jsem hodne zvedav predevsim na geo a kdy to konecne vypusti.

      0 0
      • deekay  

        Tak lehky to asi nebude :) A obavam se, ze geo bude tradicne konzervativni. Ale nechame se prekvapit.

        0 0
        • krabica  

          Je konzervativní. :-/

          0 0
          • mr.antik  

            konzervativní je vše s HA >= 65 ?

            0 0
            • deekay  

              Tak dle kol, co jsme tu uz nahazeli, tak vis, ze ne. Spis jde o delku vs vyska sedlovky/hlavy.

              0 0
              • krabica  

                S tím konzervativním jsem to přehnal, spíš je to takový střed, s tím že XC je víc konzervativní, trail a AM spíš moderní pojetí geo.

                Edit: jsem to trochu poupravil

                0 0
                • černápole  

                  no až s tím vylezou někdy po létě a geo zůstane stejná, budou venku kola 2021 jiných progresivních značek, rozdíl se ještě prohloubí-)

                  0 0
                  • krabica  

                    Jsem to trochu editoval. Nejradši bych to tu hodil, ať si každý udělá názor sám, ale slíbil jsem, že to nepustím dál, navíc to nevypadá jako konečná verze. :-)

                    0 0
                    • deekay  

                      Jasny, nechame se prekvapit. Gravela taky parkrat prekopali, nez byla final verze.

                      0 0
                      • krabica  

                        Pokud to nechají tak jak to je, tak AM i trail jsou pro mně přijatelné, ale snesl bych nižší stack i sedlovou trubku.

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          Mně by teda spíš zajímalo, jestli to bude pořád extrémně progresivní (jako IQ, jako Monster) a jestli to bude praskat. Přijde mi to titěrností tak trochu jako návrat k IQ… Ale jinak to vypadá docela fajn.

                          0 0
      • vojtechposmourny  

        Na Vrbovce už to mají vystavené ve výloze. Na první pohled se mi to líbí, tak uvidíme co geo a váha.

        0 0
    • logoman  

      Skoda ze jsi tak vysoky. Ale myslim ze do velikosti L by se dalo uzazovat i o 650B.

      https://www.youtube.com/watch?…

      Ma skill, ale bude to agilnejsi nez 29er …

      Taky mi neprijde ze by ho to limitovalo. :-)

      https://www.youtube.com/watch?…

      0 0
    • lazza  

      Četl sem to tu poctivě víckrát, ale neměl čas pořádně reagovat. Tak teď sem k tomu konečně sedl a rád si nechám poradit víc.

      KOLA:

      Rozměry ráfku:

      Postačí mi vnitřek 25mm, resp. 28mm. Pokud širší 30/35mm, tak jedině dopředu, jak to mám teď. Ale možná i to je na lehkým trailovým kole zbytečnost…?

      Karbon nebo hlína?

      Většina doporučuje karbonový – vedle vlastností nějaká váhová úspora. Sem v tomhle nepopsanej list, takže mě nekamenujte za následující srovnávání a kecy; rád se nechám poučit :-).

      Váhová úspora na karbonu mi přijde docela – a překvapivě – zanedbatelná (jen namátkou: LB 28/33 – 400–430g X DT XM421 = 450g). Jsou ve stejný váhový kategorii karbony (kromě tuhosti) též odolnější, trvanlivější, blbuvzdornější než skoro stejně těžká hlína? Ptám se proto, že jestli něco na kole brzy zničim, odřu, roztřískám a je to potřeba to čas od času měnit jako spotřebák, tak jsou to ráfky.

      Při srovnání s karbon koly ve stejný váze – jak si záplet níže stojí?

      https://www.bikepart.cz/…cx-ray-1649g

      28 nebo 32 děr?

      Vážím cca 90 kg čistý váhy, ale to řada z vás též a vozíte jen 28. Nicméně vozíte též karbon, já spíš uvažuju o hlíně; předpokládám tedy, že v tom bude (možná?) zakopanej pes…?

      Pláště:

      Zvažoval jsem Forekaster/Rekon jako kombinaci přilnavosti/o­dolnosti a váhy. Máte nějaký lepší alternativy?

      KOKPIT:

      Ste se tu maličko chytli o karbon rodla :-). Já si z toho odnes dost důležitou informaci, že některý karbony jsou tvrdý jak prase (asi bych mírnou pružnost ocenil) a některý se zas kroutěj jak hadi (a tluměj přespříliš, což taky není úplně žádoucí).

      Vedle těch zmíněných RF a Enve – máte nějaký další příklady, který rodla jsou „gumový“ a kde naopak tvrdý a nepoddajný?

      KLIKY:

      Karbon ne-e (nejen kvůli prachům), ale prostě proto, že je dost rychle omlátím a ošoupu jak dobytek, botkanebotka.

      Deekay: Proč bys doporučil právě ty Rotory? (Koukal sem, že váha vč. 32T cca 560g, obyč SLX/XT 680–700g).

      Máte návrhy na nějaký další „kovový“ kliky, který jsou váhově rozumný?

      Díky všem, kdo nahodili tabulku. To vždycky moc pomůže.

      Suslos: Ten Ryve vypadá parádně, líbí se mi i váha dokonce i v tý nejlevnější konfiguraci (pro XL 12,4kg cca).

      0 0
      • krabica  

        Tvrdé rodla jsou Chromag Bza i Tune Wunderbar.

        0 0
        • deekay  

          Tak ty to muzes takhle zhodnotit po dobe pouzivani, ale ja bych se teda tvrdych rodel nebal. Na tlumeni jsou pneu, vidle, gripy.

          0 0
        • vili  

          A race face sixc.

          Easton haven jsou o malinko mekci ale taky zadne zvykacky. Jak pise dk, rodla maji byt ihmo tuha a pruzit maji jiny veci.

          0 0
        • tonik666  

          Odpovid ti pekne tady nahore:

          Kola:

          dt 350, 28der, XD orech, CL.

          rafky XM421 (nebo karton, to uz je jedno)

          draty cx ray

          Kokpit:

          OneUp rodla

          Intend Grace predstavec

          Kliky:

          XTR

          0 0
      • deekay  

        Protoze mam dobrou zkusenost s Rotorama na CX a silnici. Libi se mi jejich system predepinani lozisek (zadne nesymetricke namahani lozisek jako GXP, nebo vymezeni axialni vule spacerama a pruznou podlozkou ala FSA a dalsi) a celkove industrail vzhled. Navic na kovove kliky jsou fakt slusne lehke. A delaji se i s wattakem, ale to te asi nezajima :) A malo lidi je vozi.

        Jinak by moje volba padla klasicky na Shimano. Funkcne splnuji, co ocekavam. Race Face se svym Cinch maji taky tusim stejne dobry system predepjeti jako Rotory.

        0 0
      • vojtechposmourny  

        Kovové kliky s hezkou vahou? Eewings od Canecreek?

        0 0
      • Smazaný účet  

        Co je špatně na Race Face Next SL za nějakých 8,5 tisíce?

        0 0
        • goofy  

          Špatně je to, že nechce karbon?

          0 0
          • Smazaný účet  

            Jasně, karbon je nej :0) Důvody ale chápu.

            0 0
            • Atilla  

              No zrovna ty karbonové nexty nemají nijak super pověst a znám lidi co je reklamovali 3× za sebou.

              0 0
              • Smazaný účet  

                Ty staré ;0) Od SL G3 výš je to v pohodě a na R jsem nečetl nic špatného.

                0 0
              • krabica  

                Taky jsem je 2× reklamoval a pak radši prodal… :-) Je jim ke cti, že postupně mi dávali novější modely SL > SL G4 > R

                0 0
        • lazza  

          Jeste jednou jsem si prohlidl svy kliky po dvou letech pouzivani a po cely delce vypadaji, jako bych do nich tu a tam sekl sekerou :). Karbon kola by mi smysl – byt ne ten financni – davaly, u klik rozhodne karbon z vyse uvedenych duvodu radeji ne.

          0 0
      • vili  

        Ad kola. Osobne vzhledem k tvy vaze a vetsi univerzalnosti bych sel do karbon rafku s vnitrkem 27–28 mm (nextie premium ma 370 g), naby 350 28 der a otazkou jsou draty. Ja bral radeji neztencovany a drzi to fest, ale ted by me zajimalo jak by ta kola vypadala s cx-ray. Vahova uspora by byla myslim zajimava.

        Pokud bys sel do hliniku, tak bych spis volil 32 dratu, ale borci vozi m1900 kde je taky jen 28 dratu a stejnak to vydrzi hrozne moc. Posledne draty prestrihly i poradnej klacek ve vypletu.

        Edit: kvuli tve vaze – myslim tim to ze se plast mene borti a nemusis to vozit prefouknuty – mne to hrozne pomohlo.

        0 0
        • ceo  

          Pro ráfky a pláště je rozhodující kde a jak jezdí. To se od klávesnice nedá doporučit. Není začátečník, tak ví.

          27–28i je i dle mě rozumný kompromis

          Pokud ale často ničí ráfky, tak bych si hodně rozmyslel karbon. Pravděpodobně rozbije i ten.

          O pláštích je tady toho hodně, leč povětšinou pro EN použití a tam (na tomto fóru) Maxxis vede, ale není to jediný výrobce. Zrovna na lehčí trailovani mi přijdou Schwalbe výhodnější. Mají měkčí bočnice než srovnatelný Maxxis, což by zase spíš vedlo k AL ráfkům (ZTR Flow/Arch). Vittoria, Pirelli, Kenda… IMHO je Maxxis momentálně tak na výši právě kvůli tužším bočnicím, které se tak neborti a umožňují agresivnější jízdu. Otázkou je, jestli tohle má být podstatná vlastnost na lehkém trail kole…

          Taky u Bontrageru a Specialized se dají najít zajímavé pláště. Já momentálně osciluju mezi Schwalbe a Bontragerem. Nový XR3 vypadá luxusně použitelně na zadek. Na předek XR4 nebo kdyby bylo potřeba vyššího vzorku (mokro/prach), tak Nobby Nic

          0 0
          • ceo  

            S tuhostí to byla zajímavá debata. Podle mě by max. tuhý měl být rám, vidlice, záplety, řidítka, kliky. Tuhá citlivá vidlice existuje, ale při HA 66 apod už nelze očekávat, že to bude zobat trsy trávy a odtrh pod 5kg bude vyjímečný, tady bych právě změkčoval jízdu na pláštích (bočnicích), které odpruží věci pod hranici odtrhu a pak si to převezme vidlice… A na tuhé řidítka ESI nebo něco podobného. Cenou bude rozbitý ráfek, když se něco nepovede.

            Druhou variantou je max. tuhé pláště, a pak změkčovat na zápletech, řidítkách apod. Ale to mě není blízké

            0 0
          • lazza  

            Jezdil sem prave conti, wtb, schwalbe a zjevne sem asi prase, protoze nejvetsi drzaky proti prorvani boku se mi nakonec ukazaly prave ty Maxxisy. Wtb nicmene taky fajn, az na ty ceny teda :(. Bontrager si jeste projedu, tam nemam vubec paru, co vyrabi.

            0 0
            • tomfree  

              Mám stejnou zkušenost a k těm kolům, raději hliníkové ráfky a rám s karbonovou zadní stavbou, než karbonové kola a hliníkový rám,u všech co jsem zkoušel byl citelný rozdíl v tuhosti.

              0 0
        • lazza  

          Nextie premium, jak doporucujes – kdyz vezmu v potaz tu am verzi – tak vahove hlinu strci do kapsy, tam je to propastnej rozdil, o tom zadna.

          Karbon 28, hlina bezpecneji 32, tak nejak sem na tim taky uvazoval.

          0 0
      • juraj.9  

        Mam od bikepart kola ZTR Arch mk3(26mm)+ náboje DT Swiss 350 straightpull, Sapim CX Ray,vaha 1650 g.Mam v planu si ted koupit karbony 30mm vaha cca stejna 1640…vahovy rozdil zadny ale potrebuji sirsi.Tak uvidim co ten karbon vydrzi.

        0 0
        • lazza  

          Dík za zprávu.

          Já nakonec udělal na třídenním koločundru po Kruškách zajímavou zkušenost. Nahustil sem víc gumy, naložil sem Smugglera na nějakých 22kg a zjistil sem, že to jede do kopce pořád stejně jako při kilech šestnácti. Akorát dolekopcom se z původního už tak dost buldozeru stal harvestor geneticky překříženej s Panzerkampfwa­genem.

          Takže nasypu prachy nejspíš jen do kol z bikepartu, alespoň prozatím.. Se totiž ukázalo, že je to jen v nohách :-)

          0 0
        • tonik666  

          “potrebuji sirsi”. k cemu? poznas neco?

          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.