• PremaSkalik

    Ahoj Bikeri,

    Chtel bych si postavit kolo pro svoje jezdeni a nekolikrat rocne se zucastnit nejakeho toho zavodu.

    Doma mam ram Trek 3900 aluminium 18,5" je celkem lehky si myslim na to ze je z roku 2005, yelow blue.

    Chtel bych ho osadit dobrou vidlici na Xc, ktera me nezkalme ani pri drsnejsim sjezdu nebo skoku a je lehka na vahu.

    Rada pro me jaky zdvih na tento ram od Treku aby to jezdilo rychle a jakou vidlici doporucite? Rekordy trhat nechi ale ambice mam cena max 15000–20000kc.

    Cele kolo chcu doladit bontrager carbon doplnkama (riditka,pred­stavec,sedlov­ka).

    Pojedu na xtr V-break : co si o tom myslite (vaha oproti kotoucovkam?, funkcnost na sjezdech?)

    Jake si na to mam koupit rafky? max do 5000 kc, co nejlehci a aby vydrzely nakej ten cross.

    Hnaci ustroji od xtr predni a zadni prehazka, 9 kolecko a kliky Sram karbon na dutem stredu.

    Verim ze jsou lepsi ramy, ale da se na tomhle slozeni zavodit a popripade se umistit?

    Prosim o rady Ne o reakce chytraku. Diky :)

    • Azmir  

      Tohle bude asi zajímavé téma :))) na tenhle rám ještě z roku 2005 naskládat XTR a chtít od toho super závodní stroj :D Jinak co chceš vlastně kupovat a co máš? Za mě celkově tohle je blbost, radši si sežeň pořádný rám.

    • Hnoj  

      V-brake už dneska fakt nemá smysl. Musíš vzít v potaz, že na „véčka“ už nedostaneš žádný pořádný výplety…

      Vidli? Dle rozpočtu SR Suntour Epicon a nebo RS Reba.

      XTR 9sp. je opět trošku passé, když už tři roky je ve výrobě 10sp. Nejlepší poměr cena/výkon je asi SLXko. XTR je při rozpočtu 20K naprostej nesmysl.

    • Dave-geo  

      Abychom si to ujasnili – 15 – 20 tisíc jako za vidlici? :)

      Protože „Bontrager karbon doplňky“ to je tak šest litrů, kola za pět, pláště 1500… to bude vítr v peněžence :)

      • PremaSkalik  

        Joo jen za vidlici :) a co z toho mam asi jen ty xtr prehazky a xtr vbreak :D chapu uz ze je to blbost :D tak poradte nejakej dobrej stroj do 40000 kc s osazenim xtr a dobrou vidlici :)

        • Dejv94  

          XTR na kole za 40tis? Asi jedině na bazaru, jinak je to utopie. Za cca 40tis můžeš sehnat nový kolo v karbonu s SLX výbavou a Rebou vidlicí.

          • Azmir  

            Ty budeš asi dobře mimo, ale pokud mermomoci chceš kolo na XTR, tak sáhni po polygonu :DDDD

          • PremaSkalik  

            Fakt nemam sajnu o modernich kolech, jezdim uz 5 let cca 6000km rocné od jara do podzimu na starejch xtr s vbreak na treku z roku nebrec :D tak sem si rekl ze na nejaky amatersky zavody si to svihnu vykon mam tak na jakym kole za slusny penize ma. Jezdit abych nebyl moc pozadu za ostatnima :D

          • PremaSkalik  

            Fakt nemam sajnu o modernich kolech, jezdim uz 5 let cca 6000km rocné od jara do podzimu na starejch xtr s vbreak na treku z roku nebrec :D tak sem si rekl ze na nejaky amatersky zavody si to svihnu vykon mam tak na jakym kole za slusny penize ma. Jezdit abych nebyl moc pozadu za ostatnima :D

    • PremaSkalik  

      A co treba Colnago xc 60 ? Dobry stroj?

    • felix.org  

      Nejlepší kola na světě :-) Splňuje obě podmínky (XTR s liškou) :-D

      • PremaSkalik  

        Kazdopadne diky za ty o Polygonech sem nikde necetl ani neslysel ale jako ucuravam z nej je tak asi podle mych prestav a zbytek uz je na jezdci :)

        • Azmir  

          Jestli to chceš na závody tak bych už dneska asi neuvažoval o 26 ale spíš o 29 a na takovém kole jsou asi nejdůležitější kola a na Polygonu ty kola mají skoro 2 kila, ale jak vidím, XTR je pro tebe vše :))))

          • PremaSkalik  

            Jen do me :D prosim o rady tak sup :) neni to pro me vse xtr sem mel do ted vydrazil sem je a byly super jestli doporucujete jinou sestavu tak prosim typy. chcu konkurencne schopne kolo abych si dokazal co ve me je :)

            • Azmir  

              Hele, nic proti, ale vypadáš že si zamrznul v roce 2005, z kterého máš ten rám a možná ty brzdy. Nic z toho co máš bych asi nepoužil, jsou to všechno archaismy. Jelikož nevíš nic, jo a jak se na kola dává a podobně, tak vyraž do cykloobchodů, co máš v okolí, řekni jim, jakou máš představu ( nejlépe jim i řekni že za 40 tisíc chceš XTR :D ) a uvidíš co ti nabídnou (neříkám že to máš kupovat) a zkus se poptat na testovací kola, pujč si nějakou 26ku, 29ku, na různém osazení, zjisti co ti vyhovuje. Až se dostaneš trochu do obrazu, založ nové vlákno, s konkrétními požadavky.

            • Scottman  

              Napiš kolik měříš. Podle výšky se dá řešit rozměr kol, jestli spíš 26/29. Za 40t se dá už postavit hodně solidní kolečko, ale rozhodně ne na rámu z roku 2005 a komplet na XTR ( téhle myšlence bych se vyhl raději obloukem ), bohatě stačí mix SLX a XT ;)

              • PremaSkalik  

                Merim 173 cm. Nejde jen o xtr. Klidne budu mit slx, Ci xt. Jde presne o to abych mel rychle moderni kolo na zavody konkurencneschopne co me podrzi i na sjezdech a prevazne jsem vrchar takze co mi bude sedet i do kopcu.

                • Azmir  

                  Přesně jak si napsal: „co mi bude sedět“ proto musíš zvednout zadek a jít kola testovat, v dubnu bude třeba velo test fest, masivní akce, kde bude většina značek s většinou modelů.

                • Scottman  

                  Takže spíš 26ku a vydal bych se cestou stavby, vyjde to líp a kolo bude určitě lepší než nějaká sériovka. Chceš Al, nebo karbonovej rám? Já bych šel do hlíny a radši bych to osadil lepšími komponenty, napiš sem mail. Napíšu ti na co se při stavbě zaměřit, sám jsem svoje kolo kompletně přestavěl.

                  • PremaSkalik  

                    Prema.herman@gmail.com , chtel bych dobre ovladatelny kolo, rychly i do vrchu a kvalitni na ostrej sjezd :) kategorie xc hlinik nevadi a za kazdou radu jsem rad diky :) ,

                  • nox159  

                    hlinikovy ram a lepsi komponenty…

                    jo a je u toho svojeho XTR na VCkach… kdyz radit tak aspon nejak rozumne…

                    • Nikovlas  

                      Akorát, že on skutečně něco poradil – všichni ostatní jen naznačují, že je blbej, Azmir říká, ať si to jde vyzkoušet na velo test fest – to je rada nad zlato. Když o tom člověk nic neví, tak je logický, že si nejdřív zjistí, jaké jsou možnosti a pak si zajde vyzkoušet pár favoritů. Pak, když jsem přijde někdo s něčím, co mu poradili v prodejně, tak z něj zase všichni dělaj blbce, že si nechá nakecat voloviny od prodejců – tak fakt nevím, co by měl teda dělat – když se tu zeptá, je blbej, když ze zeptá v krámu a přijde sem, je blbej. Takže jedině asi jít na testfest a vyzkoušet tam úplně všechny kola, co tam budou…

                      Já se v týhle cenový relaci nevyznám, ale ty evidentně jo, když takhle snadno odsoudíš něčí radu – tak proč nenaznačíš svůj názor?

                      • PremaSkalik  

                        Teda aspon jsem zjistil ze vim kulovy :D ale vazim si lidi co pochopili moji posledni vetu ze spise stojim o radu nez o vejhlas :) ale pomohlo mi to aspon zjistit ze opravdu si ze staryho kola slehu nepostavim :D

                        • Nikovlas  

                          Myslím, že by za ty prachy mohly být nějaké rozumně zlevněné sériovky v karbonu – třeba haibike se tu dost doporučoval, ale co jsem našel na heibike.cz, mě moc nezaujalo. Asi bych koukal opravdu raději po SLX/XT, kotoučovkách, vidlice třeba RS REBA – taková klasika – na hliníku se dá takový kolo sehnat kolem 25k, na karbonu by to do 40 bejt myslím mohlo…

                          Druhá varianta je rám z číny (10k?), zaplést si lehký kola (7–10k), sada XT (10k), brzdy slx (3k), vidlice – REBA, Axon z Tunningtestu …(8k) – to je 41k a chyběj ještě ty věci jako sedlovka, řidítka, představec – to se dá vzít s tím rámem taky karbonový z číny – co ještě? hlávko?

                          Rámy z číny tu někteří chválej, někteří ne – já netuším – ani nevím, kde to objednat.

                      • nox159  

                        nez poradit volovinu tak radeji neradit vubec ne?

                        pise ze ma kolo co jsem pochopil nejake XCcko asi ten ram co pise vyse na Vckach a XTR… (co tam ma dal na tom kole to je ve hvezdach) proc si nemuze zajet nejaky hnojak na tom nechapu, proc chce vsechny komponenty zahodit a skladat na tom ramu tomu taky nerozumim, je to vrchar ktery chce jezdit ostre a drsne sjezdy a potrebuje kolo na kterem se bude moct umistit a byt konkurenceschopny -tak jsem to pochopil a z tohohle asi nebude nikdo moc moudry…

                        pokud je ten trek provozuschopny tak bych to neresil a jel to na nem…

                        pokud chce nove tak jiste komplet nove neskladat na tom ramu a uz vubec ne na Vckach protoze nema na vyber vidlici ani poradne kola a nakonec je to v dnesni dobe kravina.

                        stejne nikdo nevi jake komponenty ma a jake nema haze tam ciframa kolem 20k za vidlu a celkove chce mit kolo za 40 ?

                        osobne nez tak nejak poradit tak si pockam nez se zakladatel vyjadri a smysluplne napise jaky ma zamer a co chce stavet nebo co chce jezdit…

            • Dejv94  

              Je to o jezdci, ne o kole. Závodit a VYHRÁVAT se dá i na hliníkovým kole s Reconem (Epiconem) a mixem Deore a SLX. Je to v nohách, technice jízdy a v hlavě!

              • Scottman  

                souhlas, ale na některých věcech je opravdu rozdíl mezi Deore, SLX a XT ( třeba řadící páčky ) hrozně znatelný

    • Vilém  

      Myslis bontrager carbon fejky?

      XTR komponenty na toto?

      Karbonovy kliky na toto?

Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce