stavba kola na vahu,hmotnost kol..

79 nepřečtených
  • kesu

    ahoj,chtel bych upravit kolo(ne pro sebe je to s durazem na vahu) pokud mozno s ne extra naklady a aby byly vsecky dily k sehnani a standartni.takze moje napady: takze origo osazeni:

    kola:DT Swiss XR1-komplet kola-vyplati se zamenit za Cmax SLR popripade za American classic?netusite nekdo cenu tech DT kol a jejich vahu?

    Brzdy:Shimano XT-asi vymenit za marty sl

    Pedaly:shimano mM520-tady nevim ale co exustar PM25Ti?

    Pláště scott ozon kevlar-asi vymenim za maxis maxxlite 310 duše asi contik supersonic

    představec Scott Pro OS oversize-asi za WCS popripade 4axis

    jinak uz neni moc kde,vidle je fox F100 a to menit za sida se mi nechce,ostatni komponenty ritchey carbon,osazeni XT/XTR.Diky moc za radu a hlavne za napad co s tema kolama.Diky

    0 0
    • smallbrother  

      Postav si jen lehký kola, zbytek nemá takovej smysl.

      0 0
    • Lister  

      no tak pokud jde opravdu o váhu tak bych šel do tohodle:

      www.bagbike.cz/?…

      myslím že cena v pohodě.

      Moje DT – viz profil váží cca ±1800gr bez upínáků a stály ± 6 tis. Daly by se odlehčit pomocí revolutionů a alu niplů ale cena by šla hodně nahoru, takže by se pak už pomalu rovnala těm Aclasic a váhu mít podobnou stejně nebudou to bys musel jít do náb 240, ale ty jsou ukrutně drahé.

      Pokud jde o pedály tak bych vzal přesně tyhle, pokud tedy má jít o klasické SPD a ne třeba šlehače, momentálně nevím o lehčích pedálech za tu cenu, taky o nich uvažuju, protože je to celkem jednoduše získaných 100gr úspory.

      O pláštích se nebudu vyjadřovat tam dávám přednost pořádným gumm a v tom je rpo mě pořád standartem RRNN 2,25 :)

      Duše asi nebudou špatný, momentálně v těch svojich baloncích vozím 1,6 light duše a zatím to překvapivě drží.....uvidíme do budoucna :)

      No představec WCS asi jo, je celkem hezkej, lehkej a levnej, tuhost nepovím :)

      0 0
      • saab  

        brzdy 100% marty (stačí i standard, jsou asi o 20g těžší, to za 4000,– nestojí za řeč) a to už jen kvůli účinku. Kola bych tam dal zapletená Dtčka 1480, stojí kolem 17500,–, váha s upínákama 1480gramů – překvapivě, ale mají tu nespornou výhodu, že jsou to držáci…Pláště Schwalbe fast fred light, cena za jeden kolem 700,–, váží 350g!!!

        0 0
        • šlapatko  

          1480g je bez upínáku ne?

          0 0
          • saab  

            sorry, máš pravdu, už z tý nudy fpráci cvoknu :-)))

            0 0
            • saab  

              ale ty kola chci, strašně .-))) jen na ně teď neni, sype se totiž vidle…

              0 0
              • šlapatko  

                Taky jsem je chtěl jen kvůli servisu a možná i ceně jsem nechal poskládat.fotka je níže.V minulosti jsem jezdil ráfky DT4,1,zapleteno na nábách LX,dráty champion.Taky byly v poho ale váha kolem 2 kg.Při mé váze 90 kg revolution drží super,zatím žádné centrování.Záhul dostávají dobrý:)

                0 0
          • šlapatko  

            Mám nově poskládané kola a zatím super.pro V brzdy.náby XTR,ráfky 717,dráty revolution,Al niple,váha 1573g bez upínáku a pásek.

            0 0
        • kubad  

          s těma Martama souhlas, rozdíl je sice cca 24g tabulkově, ale nejvíc z toho dělá korouč. Rozdíl mezi brzdou je jen v carbobnové páce a barvě :-)

          0 0
          • saab  

            jojo a přitom brzdí úplně stejně… jedním slovem neskutečně a ta váha je taky neuvěřitlná – díky martičkám jsem přešel na kotouče :-)))

            0 0
        • Gorgov  

          lighty sou uplně nanic.

          0 0
      • ota  

        ad ty gumy-na XC ty RR 2,25 stíhaly,na enduro už určitě ne,prostě a jednoduše nestíhají-jestli mě něco na horách limituje,je to RR.chce to větší vzorek ,teď uvažuju zkusit NN.

        0 0
        • Luma  

          kup continentály MountainKing supersonic 2,2 váha 460g jsou to držáky,můžeš je použít skoro všude na Maxxisy se vybodni

          0 0
    • silnicar  

      Lehčí asi moc nepostavíš a za tu cenu je to super, je tam 32drátů, tak by to mělo něco i vydržet! www.netbike.cz/select_det.php?…

      0 0
      • silnicar  

        Ještě by šlo postavět XTR náby nebo něco podobného váhově, SunRims Ufo(370g) a dráty DT Revolution a Alu niple.

        0 0
        • saab  

          tak pokud by neřešil prachy, tak bych tam dal nába dt 240, ráfky asi 717 mavic a dráty dt swiss aerolite, niple dt swiss pro lock aluminium…

          0 0
          • saab  

            ještě doplněk, ta kola pak váží asi 1450g…

            0 0
            • saab  

              dají se postavit kola, která váží asi 1380g, komplet dt swiss, jejich cena ale převyšuje cenu většiny biků (asi 26000,– když už má člověk takováto kola, musí tam dát lehoulililinkou kazetku, další 4000,– a pak samozřejmě schwalbe furious fred s váhou pod 300g… Ale to už dělá asi jenom gramař – cvok…

              0 0
          • silnicar  

            no právě:) myslím, že má jít o kompromis mezi váhou a cenou

            0 0
            • saab  

              jo, tak tam nebude cpát předražená XTR, ne??? To ať tam dá XT, je to pecka, neni o tolik těžší, než XTR a je 3× levnější…

              0 0
              • Volf  

                Moje kola: DT swiss X450 32 dět náby XT dráty: DT swiss r/e/v/o/l/u/t/i/o/n alu niple pásky micelin

                celková váha s upínáky 1976 g

                0 0
                • kubad  

                  No z lehkých zrovna nejsou, ale hodně vydrzi :-)

                  0 0
                • Gorgov  

                  tezky jak sfiň!

                  0 0
                  • Volf  

                    No možná by bylo dobrý dát na váhu některý tady vyzdvhovaný kola. Myslím si, že by jsme se divili.....

                    0 0
                    • Lister  

                      váha není vše :)

                      Ač tu hodně lidí píše že 717 a podobné ráfky jsou držáky tak já mám opačnou zkušenost.

                      Chápu že nemůžou vydržet to samé jako ráfky kolem 600gr, ale čekal bych že se to projeví až po nějaké době.......

                      Motexy za 2 roky ani jednou necentovány.

                      DT 4,2 bylo potřeba docentovat po 50km a pak ještě jednou a to obě kola !!!!! Dále to zatím drží, ale celý výplet musel být dotažen a to nevím, jak dlouho to ty dráty vydrží :(

                      XM 317 naprosto schodně, po 50 km nezanedbatelné házení, milimetry bych pochopil, ale tohle šlo až k cm :(

                      Ani u jednoho nebyl ráfek bouchnutý, hlo se to běžnou XC jízdou......

                      0 0
                    • Gorgov  

                      já myslim ze ne. Dvoukilovy kola proste lehky nejsou:) Na druhou stranu ted si postavim druhy kola a ty budou podobne tezky, budou na nich nezavodni plaste a tam me hmotnos vubec nezajima. Ale u zavodnich kol bych moc pres 1550g teda nesel.

                      0 0
    • scret  

      kazdej me tu od Am.classic zrazoval,prej je to tak na jednu sezonu… tak jsem si ted za krvavy prachy poridil novy CMax ST na vecka… bohuzel prechod na kotouce,coz by musely bejt bud Marty nebo Ultimaty plus nejaky lehky kola na DT nabach a 717kach,ted nebyly prachy:(((

      jinak taky uvazuju o pedalech Exustar,tech prostrednich,daj se sehnat za slusnou cenu a oproti 540kam usetrim cca 100g…

      jinak treba XT kazeta taky neco usetri,vydrzi a je nadherna…pak neco sundas na sedle,ty dneska kolem cca 150–180g jsou uz i pohodlny…

      co sedlovka?

      na plastich moc nesetrim,ale vozim neco kolem tech 500–550g…do toho light duse,ne proboha uz Rubeny!!! ale treba Maxxis a Kendy nejsou spatny… Conti light jsou prej az extremne tenky…ale prej prd vydrzej… predstavec bych nedaval WCS… rychle mekne… mam FSA… pak riditka lehoucky…kdyz to clovek nepolozi,tak si myslim ze pevnost maji…

      0 0
      • saab  

        XT kazeta je dost dobrá, ale nedávno jsem musel měnit a servisák mi povídá: hele, mam tu tenhle sram, je to asi na úrovni XTR za cenu XT, nechceš to tam? dal mi je oba do ruky (XT i ten sram, jehož název už nevim), úspora hmotnosti neuvěřitelná, pouhou rukou zaznamenatelná, taxem ten sram vyzkoušel a je super!!!

        0 0
        • scret  

          :)) opet ten mytus o vaze SRAMu??:)) tak lehci urcite neni,max.par gramu,ale myslim ze vaha spis hovori pro XT,nehlede na to ze XT vydrzi vic nez SRAM… staci mrknout do historie…

          a promin,prijde mi docela smesny rict zes poznal rozdil v ruce… myslim ze se to da poznat tak kolem 50–100g coz o tolik 100% lehci SRAM bejt nemuze,to by musel vazit 165g,coz je nesmysl… neber to osobne…

          0 0
        • kubad  

          Shimano: XT 11–32 260g XTR 11–32 222g Sram PG 990 11–32 275g PG 980 11–32 280g

          pokud to srovnáváš s Deore OK váha i funkce. Ale lidi co měli možnost srovnat PG 990 a XT většinou líp hodnotí XT. XTR je cenově trochu jiná liga funkčně ještě trochu taky.

          0 0
        • Gorgov  

          hehe, pán je komik

          0 0
      • Gorgov  

        ty pedaly mam doma, jety do 200km, kdybys chtel, muzem, se domluvit.

        0 0
        • Jane  

          ty exustary jsou špatný nebo co

          0 0
        • scret  

          skoda,uz mi jdou postou:( a proc prodavas? spatne zkusenosti??

          0 0
          • Gorgov  

            proste mi sedi lip shimano, sou jakoby lip zacvakly, jakoby jisteji, neni tam vertikalni vule a taky se mi z nich lip vystupuje. a kvuli tomu tech 80g obetuju. Ale je dost lidi kterejm sedi, proto je nabizim, nekdo je uzije.

            0 0
            • scret  

              jsem zvedavej,snad ve ctvrtek by mi mely prijit… ted jezdim cca druhou nebo treti sezonu na 540kach a velka spokojenost…ale ta vaha:(

              0 0
        • vysmátej bajker  

          posli cenu,treba se domluvíme:).

          0 0
    • Jane  

      přední kolo (v-brake) zřejmě 699 g nába Bees – 136 g ráfek Mavic X517 – 395 g výplet Revolution 32 ks – 140 g niple DT alu – 9 g nějaká páska – 19 g (?)

      zadní kolo (v-brake) naváženo 792 g nába Hugi 240 – 258 g ráfek Sun Rims UFO – 363 g výplet Revolution 32 ks – 140 g (?) niple DT alu – 9 g páska Ritchey Pro 20 mm – 19 g

      dohromady: 1491 g vč. pásek bez RU vzadu určitě preferuju nábu od DT kvůli dostupnosti náhradních dílů (konusy jsou pro mě uzavřená kapitola) – jak je na tom AC, fakt nevím, ale vzhledem k tomu, že neprodávají ani samostatný ráfky (viz cykloprofi), tak raději DT a navíc se mi ty jejich náby nelíbí:) Ráfek UFO zatím zkouším vzadu a časem ho pořídím i na přední kolo, alu niple taky v poho… žádný problém

      Myslím, že snad jedny z nejlehčích náb dělá Soul Kozak www.soul-kozak.com/

      0 0
      • kubad  

        myslíš skoro dobře :-) ale lehčí bych hledal u Tune ještě pár gramů dokážou stlačit dolu.

        0 0
        • Jane  

          to jo… ale ty má skoro každej :)

          0 0
          • kubad  

            ale aspoň něco vydrží na rozdíl od Kozaků :-)

            0 0
          • kubad  

            tady máš námět na odlehčení :-) www.light-bikes.de/…-laufradsatz#… sou sice diskové ale 1157g komplet :-)

            0 0
            • Gorgov  

              pockej tam sou nejaky sileny rafky ne? pisou 265g, to uz je trochu mimo ne? Nebo se pletu? ale pokud by tam byly klasicky 350g, zbyde na naby cca 160g coz je blbost…

              0 0
              • kubad  

                nějaké nová verze ráfků NoTubes, prý to tak nějak bude

                0 0
                • Gorgov  

                  no tak do toho uz bych asi nesel. Ikdyz uvidim:) Ale asi bych musel zhubnout, coz uz neni moc realny..

                  0 0
                  • saab  

                    zíram, opravdu se najdou takoví blázni, že uvažují o nesmyslu? Já bych se moc a moc spokojil s koly okolo 1500g. Navíc váha není vše.. termín tuhost je snad ještě důležitější.. A nějakých 100g už mě nerozhází…

                    0 0
                    • kubad  

                      Tebe ne ale špičkové závodníky asi jo. a když se na tom da závodit tak to s tuhostí asi tak špatně nebude. Jinak moje kola na V maji 1350g a to sou tam těžké 420g. rafky a problém s tuhostí se opravdu nekoná :-)

                      0 0
                      • saab  

                        jo tak 420g je těžký ráfek? :-)) asi jsem úplně jinde, pro mě to je už slušná váha.. Budu hádat, Mavic XC 717?

                        0 0
                        • kubad  

                          Mavic XC717 má pod 400g. Mám starší DT 4.1 ceramic Když chceš udělat lehké kola tak je to dost :-)

                          0 0
                          • saab  

                            XC 717 na V brzdy má přesně 420g a to jak keramický, tak klasický.. 390g má Xc 717ka na kotouče – další důvod i pro gramaře už nejezdit na véčkách, páč například marty SL už váží asi tak stejně jako Včka.. A nába o tolik těžší nejsou, respektive je těžší jen přední…

                            0 0
                            • kubad  

                              Nové 717 i s keramikou mají 400g klidně ti najdu foto na váze :-) a když se mrkneš ke mě do profilů na oba bajky tak ti bude vše jasné. ohledně V i kotoučů :-)

                              0 0
                              • saab  

                                Já jsem je nikdy neviděl na váze, pouze konstatuji, co znám od pana gůůůůůůůgla, to je ten pán na internetu, co mi všechno najde, ale jestli mi říká vždy pravdu, tak to holt nevím. Pravda je, že i na oficiální stránce mavicu je napsaná váha 420g… Nevážils je náhodou se sjetou keramikou :-))))

                                0 0
                            • Gorgov  

                              prosim, jen se nesanz kubadovi vysvetlovat jak je to s vahama komponent a vubec vsecho co se jizdniho kola tyka. Vyzniva to velmi komicky:)

                              0 0
                  • kubad  

                    To jméno na těch nabách snad mluví za vše. Ty kola budou jezdit světák, tak snad něco vydrží. Ale je jasne že sou pro lehké váhy :-)

                    0 0
                    • saab  

                      tak jasně že pro totální profíky na závod to je dobrá volba, ba přímo skvělá, zíram, že normální smrtelníci, kteří ještě ke všemu třeba jsou váhově trochu výš, chtějí pr ně nesmysl, který asi víc jak ten jeden závod nevydrží…

                      0 0
                      • Gorgov  

                        Jeste ze se vyznas. mohl by sis zalozit na to praxi „poradim Vam co si koupit, nekupujte nesmysly“ nebo neco v tom smyslu.

                        0 0
          • kubad  

            www.light-bikes.de/…mig45-mag150#… a ještě něco lohoučkého

            0 0
      • Krys  

        Ak by som si dal tie kozaky na bajk, tak zdvojnásobím jeho cenu. :))

        0 0
      • Gorgov  

        ufo nebrat, pritelkyni vydrzeli pul roku, odhadem 2500km, pak rafek prasknul ve vnitrni stene prakticky po celym obvodu a a zacali vyjizdet kalisky. Podle me jasnej duvod k reklamaci, ale chlapci s trinnity ji s tim vyhnali, ze prej s tim jezdil jeji pritel…

        0 0
    • Meesha  

      ty plaste s dusema bych si asi rozmyslel.

      0 0
    • enrico  

      tie plaste ee, mal som 330iatky a rychlo sa zodrali a drzak to rozhodne ziadny nebol

      pedale co planujes mam a su skvele, za shitmano uz by som ich nevymenil (jedine ze by shitmano spravilo spdčka pod 200g :-) www.bike-forum.cz/…big/5660.jpg

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.