• jama

    Ahoj, prosím o radu, jaké ráfky vybrat na stavbu CX? Mám náby Sram X9 Disc 32 drátů, vážím cca 95Kg – proto bych rád dvojité nýtování. Pláště budou 700–33, nebo 35. Kolo nebude na závodění, ani nehoním gramy, spíše mi jde o pevnost a pružnost / komfort. Dík.

    • Dejv94  

      Budu ted stavet druhá kola na CX a volil jsem DT R460 DB. Pokud máš kotouče, můžeš použít i jakýkoliv bikový ráfek podle rozpočtu.

    • kubad  

      dvojité nýtování, kromě Remerxu snad už ani nikdo nepooužívá

      Top ráfky jsou úplně bez nýtů a fungují dobře

      kolik máš na ty ráfky limit?

    • deleteduser  

      mám zapletené ZTR Rapid, vážím přes metrák, na CX jsem už objel pár tras lehčím terénem (polní + lesní cesty, žádné kořeny a sjezdy) a drží to luxusně

      obuté to mám do Conti CX Speed a spokojenost.

    • jama  

      No, zřejmě jsem „objevil Ameriku“. Jestli jsem správně pochopil, tak ráfek 622 je použitelný jak pro silniční pláště, tak pro trekkingové, ale i pro 29" horské pláště (s ohledem na šířku ráfku). Pořád mi nešlo do hlavy, proč mi kdekdo radí dávat na CX kola 29"… No, člověk se učí celý život…

    • jecnak  

      Jeste poznamka. Pokud nemas nejak extra omezeny rozpocet, tak jdi spis do sirokych rafku – treba WTB I21. Plaste taky radsi 34–35mm a spis hladsi a urcite bezdusove (riziko defektu je na CX podstatne vyssi), pokud se nechystas do blata.

      • orm  

        Budu ted resit podobnou otazku, tak se zeptam, proc i21? Ja uvazoval o i19 a i to me uz prislo dost vzhledem k tomu, ze stejne siroky rafek mam na mtb :-).

        • jecnak  

          Plast se tak nezvejka pri nizkem tlaku v zatacce, ma vetsi objem, teoreticky je i tezsi cvaknout plast. Zvlast pokud se nemusi jezdec omezovat max sirkou paste na podle pravidel UCI CX 33mm, tak neni ani duvod nevozit treba nejake 34–35 plaste.

          • orm  

            Duvod chapu, ale na mtb (26") vozim plaste daleko sirsi, 2.1" – 2.25", a nezvejka se to. Tak proc by se mel zvejkat 35mm plast, ale respektuji, ze mas vetsi zkusenosti, tak to jeste zvazim :-). Diky.

            • jecnak  

              Zalezi jak nizke tlaky hodlas jezdit. Jestli to nafucis na 50psi, tak je to sumak. Rekl bych, ze pro spoustu lidi to bude pod rozlisovaci schopnost. Kdyz ale jedes na vlhke hline vracecku, tak je velky rozdil v par PSI a sirsi rafek ti umozni tech par stouchu ubrat. Samozrejme to chce mit bezduse. Ten WTB (a ted je jedno jestli I19, 21 nebo 23) jsem odkazdoval i z duvodu velke spolehlivosti pro pouziti bezdusi, protoze mezi patkou a vnitrnim zlabkem je hranka znemoznujici sjeti patky plaste do vnitrniho zlabku. Stejne tak jsou trochu vyssi bocni patky rafku treba proti Notubes rafkum – a ted by se dalo polemizovat, jestli je to dobre a nebo spatne.

              • orm  

                WTB rafky vozim na bikach, i23 na enduro kole, a proste mne prijde silene, ze bych tak odolny rafek daval na krosku, ale asi to je jen v hlave :-). Diky.

      • jama  

        No, právě. Podvědomě bych volil raději širší ráfek, přesně z důvodu, který uvádíš. Nějak mi hlava nebere nacpat do 15mm žlábku 35mm gumy :-) I na horákovi mám ráfky asi 25mm (vnějších). Pláště mám vyhlídnuté Continental Cyclocross Speed

        • Vilém  

          Trochu odbocim. Nemate nekdo tip na shop s temato plastema za rozumnou cenu? A jeste zda se lisi smesi dratova a kevlarova verze?

          • jama  

            Jednak tady , ale mají teď jen šířku 42 s drátem. Pak zde 35mm zase drátový…

            Apropos – podobné pláště vyrábí i Schwalbe

            • Vilém  

              Jo, tyto jsem nasel. 42mm uz asi bude moc, takze koukam, po 35mm verzi. Kevlarovou meli v bikesportu za dobrej peniz, ale je vyprodana. Dalsi vec je ta, ze tomuto shopu moc neverim, jednou jsem tam „vyhodne“ koupil speedkingy a staly uplne za hovno, guma se odlepila od kordu po par km a gumy byly na vyhozeni.

          • Kire  

            Pláště Conti jsem obykle kupoval na expressbike.cz, mají i základní sortiment CX plášťů.

            Obě verze Cyclocross Speed mají Pure Grip směs, liší se ale TPI (3/84, resp. 3/180 u kevlaru).

            • Vilém  

              Diky za info ohledne rozdilu mezi verzema, to jsem jaksi nenasel. Na shop kouknu.

    • p@X  

      Existují nějaké lehké tubeless disc ráfky 32 děr, které snesou i tlak pro silniční pláště (zatím vím jen o ZTR Alpha)?

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse