• elgar

    Na koloshopu nabízí vyplétaná kola na ráfcích Mavic XM 317 a Rigida ZAC 19 (s náboji Deore a LX se cena pohybuje kolem 2500 Kč). Jde o to, že vážím asi 100 kg, takže by mě zajímalo, jestli ty ráfky jsou dostatečně pevné (tj. jestli je nebudu muset centrovat po každé vyjížďce), případně které z obou jmenovaných jsou podle vás lepší. Také je tam nabídka nějakých DT drátů (?) za příplatek – vyplatí se to?

    0 0
    • zac  

      Rozhodne mavic! a myslim ze ten vyplet se taky vyplati, je pevnejsi…

      0 0
    • wroum  

      ktery sou lepsi nevim, mel sem akorat Zac 19 a ty bych nedal uz ani babicce na skladacku. dobrej pomer cena/kvalita maj treba rafky Alex.

      0 0
      • Pijer  

        ALEXy mám na kole, vážím přes 90 a zatím v pohodě.

        0 0
        • michal  

          jo souhlas mam Alex XT 16+nába LX,lehoučký kolo a bez problémů pozn.pouze přední ,vzadu mam ritchey Rock Pro-taky bez problému

          0 0
      • elgar  

        A co si myslíte o zaplétaných kolech – viděl jsem nějaká za podobnou cenu, ovšem mají 24 drátů. Není to málo (tj. na úkor pevnosti)?

        0 0
        • wroum  

          nemam zkusenost a urcite si radsi kola sam vypletu nez kupovat komplety, ale co se zivotnosti a pevnosti tyka, tak s tim problemy nebyvaj.

          0 0
    • MARIN  

      Rozhodne Mavic. Rigidu mam na zimaku a je to hruuuuza (vecny centrovani). Za DT spice se rozhodne vyplati priplkatit.

      0 0
      • Cejlon  

        Já bych to asi udělal tak,že bych šel 36 děrových ráfků,DT dráty ale nějaký vyšší ráfky.Ale myslím,že ten Alex bude taky fajn.

        0 0
    • croscountry  

      Máte niekto skúsenosti s ráfkami Sun Rims Single Track Disc

      0 0
    • jecnak  

      Jsem jen zvedav, kdy zacne nadavat na ZAC 19 Blacky, ten si s nima uzil… Takze ZAC 19 nebrat.

      0 0
      • ota  

        já taky.alespoň jsem se naučil cetrovat.výborný "školní"ráfek,ten ZAC 19!

        0 0
    • venca1  

      myslím že s koloshopem se tu něco řešilo ohledně nekvalitně vypletených kol, zkus historii

      0 0
    • vladaza  

      Letos jsem prubnul REMERX EAGLE / dvojitej kalíšek, 48O gramu, zafrézovaný boky – celej Mavic/, vážím bez trenek 83 kg a už bych jinej nekupoval, pošlouti je i přímo z fabriky. Cena za kus cca 350,– Kč. A to jsem vždycky říkal – jedině MAVIC. Blbost, časy se mění. LX náboje bych neřešil, po zkušenostech /špatných/ . Když SHIMANO, tak XT. Dobrou zkušenost mám s náboji NOVATEC na ložiskách – přední cca 600, zadní cca 1200. Výplet – dozadu klasická DT 2 mm, dopředu TI stačí 1,8 mm. Osobně mám vpředu 1,8/1,5 a no problems. A to mám drahý Elgare pevnou vidlici a ještě se mi nestalo, že by praskla špice.

      0 0
      • vlk  

        kde sháníš ty Novatec tak levně .Já viděl ty novatec nejméně za 780 přední a za 1390 zadní.

        0 0
        • vladaza  

          Náby jsem koupil v prodejně VEGO v Olomouci, je to u autobusovýho nádru- tel. 585313832.

          0 0
          • vlk  

            No tak tam jsem koupil přední za 700.Ti darebáci, jak se to začalo prodávat, tak to zdražili.Teď tam mají přední okolo 900 a zadní okolo 1400.Darebáci.

            0 0
      • MartinXC  

        Dráty 1.8/1.5 jsou lehoučké, ale i 3× křížený výplet je stranově měkký a v rozbitém terénu nejistý. Na 80kg jezdce to není, na kotouče už vůbec.

        0 0
        • McBlacky  

          souhlas, mě někdy přijde měkký i výplet 2,0 zejména mezi většíma kamenama při přiměřené rychlosti :)

          k těm zac 19 už radši nebudu nic psát, snad jen že rigida trochu zaspala a pořád dělá ráfky z papíru – no je to levnější, ale dneska už dávám přednost pevnějším :)

          0 0
        • vladaza  

          Opakuji – na předním kole, pevná vidle Morati, rám karbon GIANT / předtím ALU TREK 8000/. To je právě důvod, proč bych si na kolo nedal kotouče- musel bych dát dvojky. Takže véčka od Mrázka z VRbna pod Pradědem a KOOLSTOPY. Ale, co člověk to jinej názor, že?

          0 0
          • MartinXC  

            Tak tak, zvláš? po zkušenosti, kdysi přední kolo s ultrazeslabovaným výpletem jede tak trochu jinudy než míří představec…

            0 0
      • senožrout  

        Souhlas! Letos koupil jsem EAGLE taky. Namontoval na LX nábu a objel natěžko začátkem července půl republiky natežko!!! s báglama. To znamená, že já mám 85kg k tomu bágle měly nějakých 20–25kg + Camel + nářadí v podrámový brašně… Nějak jsem to přehnal a táhnul zbytečně moc věcí. Takže celá „souprava“ mohla mít tak 125kg. Jelo se v horským terénu po rozbitých cestách. A ráfek je tak, jak jsem ho vycentroval. Tedy s přesností cca 0,5mm. A to jsem počítal, že to budu muset tak po 200km docentrovat, až si to sedne… Zatím to nebylo potřeba. Prostě spokojenost!

        0 0
        • chobot  

          zdar,mam Eagle na prednim kole a vecka,hrozne mi piskaji.zkousel jsem dat spalky mirne do „spice“, trosku jsem zbrousil rafek smirglem,menil spalky,ale nic nepomohlo.predtim tam byl nejakej Ritchey a pri stejnych spalkach v pohode.dela ti to taky?myslis,ze je to tim rafkem?dik ale jinak vypada „orel“ pekne

          0 0
          • venca1  

            mi vůbec nepíská- špalky co jsou na lx brzdách

            0 0
          • vladaza  

            Mně se nic takovýho neprojevuje, brzdy mám starý LX-ka, špalky obyč. 70 Kč za pár. špalky nemám do špice. Nevím, co s tím – zkoušel jsi ráfek odmastit?

            0 0
          • senožrout  

            Mě taky nic nepíská… Pískací brzby bych neřešil. Alespoň ti každej uhne z cesty :-)..

            0 0
          • ada  

            Mám Eagla na zadnom kolese a špalky BBB trojfarebné a nepíska nič. Zatiaľ.

            0 0
          • rock  

            Jeden rok starý Eagle nepískal, nový (asi tři týdny; jiný design, konstrukce asi podobná nebo stejná) s trojbarevnými BBB pohvizduje (než se zahřeje, případně vysuší) …

            0 0
      • venca1  

        mám taky nový eagle, včera jsem přebil pláš? /kanál s ostrým okrajem, neviděl jsem/ trochu ohnutý bok ráfku, to je vpohodě, ale překvapilo mě že se mi rozcentroval ráfek- asi 1 mm, zas taková rána to nebyla, dráty nerez obyč 2mm. Na svojem 2. kole /favorit/ s kterým jezdím všude možně mám remerx taurus a ten mě naopak vždycky překvapil co všechno vydrží- jezdím po našich cestách :-) Proto jsem si taky ten eagle koupil, ale teď důvěra trochu poklesla

        0 0
        • Siddha  

          Eagle je gut, kdyz to cvaknes tak se to i obvykle trochu rozhodi, ja jednou cvakl Mavic blbym doskokem na rantl, prorazil jsem, ohnul bok vyrval 2 draty a uplne oddrbal tu 221…

          0 0
        • vladaza  

          Nerez obyč. – co to je? Marek a Jasanský, tuzemská výroba? kdysi jsem s nima laboroval, ale pěkně rychle jsem se vrátil k DTčkům. Takže bych spíš vinil výplet a ne ráfky. Jasně DT jsou dražší, ale výplet je to poslední na čem bych šetřil.

          0 0
      • K2  

        A Co takl Mavic 221 – 420g, cena cca 450. Kalíškovaný dvojitý, netřeba centrovat. Bez problému užívám na kotouč vzadu s 2 mm drátama z hvězdonic

        0 0
        • McBlacky  

          no zrovna tenhle mi moc dlouho nevydržel, teda verze na V, je to lepší průměr ale žádnej zázrak .

          0 0
        • Mamut  

          Zjazd od zahradkarskej osady do Davle po cervenej (vychodny breh). Trafil som nejaky suter, kusol ma had. Zlahka ohnuta bocnica rafku a rozhodeny tak, ze brzdou presiel len s velmi velkym usilim.

          Ze sa ohla bovnica pochopim, to by som asi nevycital ziadnemu rafku ked isiel kov na kamen. Ale ze sa tak rozhodi… Co ma presvedcilo, ze Mavic uz nie. Teda urciten nie Mavic pod 1000. A na druhej strane este dlho potrva, nez budem potrebovat rafky za viac ako 1000.

          0 0
          • lubos  

            Ja som sekol raf o kovovy poklop na ceste (ukryty za fajnou dierou v asfalte) v pomerne slusnej rychlosti. Sekol som ho tak, ze sa trochu vykrivil na to mieste. Ale slo to vyrovnat, a okrem odpadnutej keramickej vrstvy a mensieho docentrovania ziaden problem. Cize asi plati co si napisal, pod 1000,– Mavic nie.

            0 0
    • crom  

      ja doporucuju alexrims mel jsem je na meride a ted mam TD17 vazim 110 a nadhera,hlavne ne remerx ty jsem dal na me stare kolo a sli hned srat-NEBRAT!!

      0 0
      • Mark1  

        EAGLE, PANTHER, ale věřím že i levné Grand Rock, Grand Hammer nebo Jumbo jsou nezničitelná ráfky.

        PANTHER jezdím při 100kg a nemám jediný problém, snad jen v tom, že je těžší, ale jinak přežije cokoliv.

        0 0
    • gobike  

      Já toho využiju a zeptám se: Jaký máte zkušenosti s Mavicama XM 317??????? Please něco mi napiště, a? vím, co jsou zač.

      0 0
    • štája  

      Bohužel mi rupnul ráfek a řešim výměnu, jezdim XC, tak 10 závodů do roka, žádnej extrémní terén… Určitě bych chtěl dál vozit bezdušáky, pláště schwalbe.

      wtb frequency i19 nebo ZTR crest, co bude vhodnější?

      0 0
      • štája  

        širší pláště jak 2,1 určitě vozit nebudu… a vážim 75kg

        0 0
        • MirosPikos  

          Pak nevím, proč se rozhoduješ mezi 19 a 21 širokými ráfky. Porovnával bych WTB s něčím užším a nebo vzal rovnou jeho. Třebaže Crest je zase o něco lehčí, ale pro tebe asi zbytečně široký.

          0 0
          • štája  

            rozdíl váhovej je cca 50g na kolo, to bych asi stejně nepoznal, zajímalo mě taky s čím bude menší problém s nahazováním pláště…

            0 0
            • kubad  

              obojí bude fungovat, WTB je levnější je to jen na tobě co vemeš

              0 0
              • Hnoj  

                Ono je to hlavně o tom, že WTB jsu hned a ZTR až za měsíc :(

                0 0
            • MirosPikos  

              Podle profilů ráfků bych řekl, že WTB půjde snáz. Já s tím nikdy problém neměl, spíš mi přišlo, že dost záleží na plášti samotném než na ráfku.

              50 g na ráfku mi nepřijde zrovna málo. Jestli dobře počítám, tak je to 13 % z váhy WTB. Ale pokud si myslíš, že bys to nepoznal, tak vezmi WTB, který ti v jiném vlákně majkee doporučuje.

              0 0
              • štája  

                Raději bych lehčí ale momentálně řešim taky dostupnost těch ZTR, kde by je měli hend skladem a taky nevím jaký vliv má o 2mm širší ráfek na funkčnost když bych jezdil 2,1" pláště.

                0 0
              • štája  

                A jakej vliv má šířka ráfku na funkčnost, když bych jezdil pořád 2,1" plášť? chtěl bych to hlavně rychle pořešit, kde co maji skladem…

                0 0
              • štája  

                A jakej vliv má šířka ráfku na funkčnost, když bych jezdil pořád 2,1" plášť? chtěl bych to hlavně rychle pořešit, kde co maji skladem…

                0 0
              • štája  

                A jakej vliv má šířka ráfku na funkčnost, když bych jezdil pořád 2,1" plášť? chtěl bych to hlavně rychle pořešit, kde co maji skladem…

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.