• Yetis

    Ahoj

    Bude asi plno času a mám chuť postavit vlastní světlo na kolo.vím že je lepší ho koupit, asi i levnější, ale o cenu nejde.

    Mám zkušenosti se stavbou elekrtonickych obvodů, možnost soustruhu,frezy a vrtačky.elox taky není problém, materiál na tělo také ne

    Představa je duralove tělo, montáž na řídítka, výkon kolem 2000lm, pokud možno cca 3–4 led , ne moc velké :) baterie asi mimo tělo

    Jen bych rád rady vedel kde koupit kvalitni ledky,optiky a baterie.Případně rady někoho z praktickou zkušenosti ze stavby

    Za jakékoliv rady k tématu budu rád :)

    0 0
    • Georrge  

      Před devíti lety jsem si světlo vyrobil, výkonem více než dostatečné, sloužilo až do nedávna, kdy nepřežilo pokus o modernizaci (přestala svítit jedna dioda a při výrobě lepšího battery packu jsem celý tenhle koncept zavrhnul).

      Světlo bylo dělané hodně amatérsky, jediný sofistikovaný nástroj použitý při výrobě byla horní frézka pro výrobu drážek :) Jinak masivní kus hliníku, přesto světlo nešlo používat dlouhodobě staticky, muselo se alespoň minimální rychlostí pohybovat, aby se při plném výkonu uchladilo.

      Parametry – 4× Cree XML, tedy 40W celkově a asi 3500 lumenů (tenkrát ty XML dávaly lehce pod 1000 za ideálních podmínek). Dva čínské drivery, které překvapivě pořád fungují, ale rok od roku víc a víc pískají :) tři módy – Hi, Mid, Low, což se osvědčilo jako ideál. Dva vypínače, jeden pro dvě diody. Dvě diody měly čočku do dálky, dvě do šířky (na foto je ještě stará verze čoček, pak jsem tam dal s nerovnoměrným kuželem, který byl nízký a široký).

      U takového světla je nutné mít možnost rychle ho přepnout na nízký režim, pokud se někdo objeví v protisměru, protože to jinak šíleně oslňuje. K tomu sloužila odbočka na kabelu s čudlíkem, který jsem měl u levého palce.

      Uchycení světla na řidítka je přes dva pásky na suchý zip, které jsou naprosto perfektní. Rychlé a po sundání na řidítkách nezůstane žádný ošklivý držák. Samotné světlo mělo 400g a přesto se v terénu ani nehlo, díky nízkému těžišti a gumovým nožkám.

      Přestože světlo samotné bylo super, battery pack byla největší slabina. Byl velký, těžký, vozil jsem ho v brašničce pod sedlem a výměna baterií tedy složitá. Nabíječku s balancérem jsem neměl, takže se musely baterky vyndat a nabíjet zvlášť. Kvůli tomu už mě ke konci moc nebavilo světlo chystat a na denní používání to je nepraktické.

      Proto teď chci jít cestou úpravy levných čínských světel s integrovanými 2×18650 bateriemi, které by měly jít snadno vyměnit v případ potřeby. V plánu je výměna diod za něco fajnového od Cree, přeci jen vývoj za ty roky šel o kus dopředu, cíl je dostat se na 2000lm při <15W. K tomu zase udělat nějaké dálkové ovládání a v případě potřeby více světla (v terénu) použít tyhle světla dvě.

      Osobně nemám rád kulatá světla na kolo, tvar se sice dobře dělá na soustruhu, ale pro chlazení je lepší mít žebrování rovnoběžně s jízdou.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.