• Diablus

    S kamošem sme měli takovej problém jestli v noci nechat zadní světlo blikat nebo svítit,tvrdil že blikání je jenom když se stojí a jinak nechat svítit,taky jsem se chtěl zeptat těch kteří mají nějaké zkušenosti s kolem z hypernovy,jestli by to kolo vydrželo aspon' jednu sezonu trochu náročnější jízdy(moc se s kolem nemazlím a jezdím kde se dá,hlavně né po silnici a dost často padám)

    • BigKarel2  

      No za mě blikání-když jedeš autem spíš si toho všimneš, A zrozna nedávno sme testovali s kámošem Olprana..vydržel asi půl hoďky…Ale byli to spíš crash testy…rači kup něco z bazaru..

      • Diablus  

        jenže okolo svýho bydliště mám samý takový bazary odkud cokoliv rodiče koupili(televizi atd…) tak se to pos*alo,jenom jedinej připadá v úvahu jenomže tam maj hlavně silniční kola a nebo levny,odpruženy mtb ale je v tom vždycky nějakej háček(a vždycky dost podstatnej)

    • t29  

      Slabé světlo ať bliká, blikání víc přitahuje pozornost. Sám toho ale moc neuvidíš. Silné světlo ať svítí, pak i uvidíš na cestu. Ovšem za silné světlo považuju něco, co svítí aspoň jako moped.

      Kolo z Hypernovy je stavěné leda na pomalé opatrné ježdění na nákupy zas do Hypernovy a sezonu „trochu náročnějšího ježdění“ nevydrží, ale když budeš hodně drzý a povede se ti ho vyreklamovat, tak ti třeba dají druhé :)

      V tvém věku je pravděpodobné, že ještě porosteš, tak dost váhám radit kolo kolem 10–15 tisíc, které už snad něco vydrží, když ti za dva roky může být malé. Takže bych spíš řešil bazar a návody a nářadí na vlastnoruční servis.

      • Chiron  

        On se ptal na zadní světlo, tam toho asi moc vidět nepotřebuješ. Jinak taky doporučuju nechat blikat. Z pohledu řidiče můžu říct, že to oči přitahuje mnohem víc než svícení, ať už je blikačka silná jak chce. Krom toho když budeš blikat, tak ti baterie vydrží 3× déle.

        Kolo z Hypernovy. No sice to někdy nemusí být úplná tragédie a může vydržet. Ale dost často taky ne. Hlavně pozdější servis je pak hodně komplikovaný. Ono je to všechno o penězích. Jestli si můžeš dovolit koupit něco dražšího, z čeho ale vyrosteš a prodáš to za pár šupů a koupíš další. Nebo chceš něco levného a do pořádného kola investuješ pozděj.

        • Diablus  

          právě že jsem chtěl něco levnějšího aspon' na tuhle sezonu a příští rok si koupit už něco dražšího,ty kola z hypernovy vím že je to snad ten nejnevýhodnější kup kola ale snad by mohlo něco vydržet

          • Vonotar  

            Nevim jak na tom jsou olprani dneska, ale treba ti aspon trochu napovi moje zkusenost. Nekdy v roce 99 jsem kupoval v tescu olpraniho treka za 2.9k. Ocelovej ram (Hi-Ten), razeni jeste takovy to kde ty prevody musis lovit. Dovezl domu a tam vsechno zkontroloval a pripadne radne dotahl, udelal par vyletu obsahujicich i lesni cesty, kde jsem ho moc nesetril a zjistil ze v zadnim kole popraskalo par dratu. Tak jsem vyuzil zaruky a nechal je vymenit, zadnej problem s tim nemeli a za tejden jsem si sel pro opraveny kolo. Zas par vyjezdu a zas ten samej problem. Tak zas hura do teska a tejden bez kola (nevadilo, stejne jsem mohl jen o vikendech).

            Zase par vyjezdu, vcetne treba 70km vyletu po Jizerkach po kterym jsem byl rad ze jsem s tou osmou vzadu vubec dojel domu. To uz jsem radsi zasel do mistniho cykloservisu a nakonec misto vypletu doslo na koupi komplet zadniho kola, poradnej rafek, slusny draty, puvodni naba uz taky byla na odpis, takze sla i ta a k ni zas neladila puvodni kazeta… no sakumprask za 2kkc. No a od ty doby jsem na tom kole jezdil jeste 8 let aniz by videlo servis, samozrejme nejaka domaci udrzba byla nutna a nenajezdil jsem moc (600–800km za rok) a nejaky raseni v terenu bylo spis vyjimecny.

            Takze kdyz vezmes nejakyho nejjednodusiho celopevnaka, a pripadne jeste poresis pevnost zadniho kola (pocitam ze kvalitu nezvedali, spis naopak) tak jista sance tu je. Jenom nesmis po celou tu sezonu sednout na nic trochu lepsiho a i tak ti to kolo zadnou velkou radost delat nebude. Ale jestli na lepsi zrovna nemas, tak nejak poslouzi a uplne vyhozeny prachy to nejspis nebudou (kdyztak mas 2 roky zaruku).

            • Diablus  

              tak to máš nemilou zkušenost,prachy nějak extra nemám(teda vlastně rodiče),takže než rodiče našetří na něco lepšího tak sem právě přemýšlel nad tou hypernovou

              • Vonotar  

                Nerek bych nemilou, za ty prachy poslouzilo azaz, a projel sem na nem cesty co i dneska na fullu davam hodne opatrne (:

                Jinak celkem nedavno sem zkusil pohledat po cinskej eshopech (stejne vetsinu ramu delaj v cine nebo na taiwanu) a zjistil ze kdyz vemes 100ks (min proste nedodavaj), tak takovy ty fully co prodavaj v hypermarketech za 3k maj puvodni cenu na nase 700kc, kompletni kolo se vsim vsudy, jenom sednout a jet (si rozbit hubu) (:

                • Diablus  

                  tak to je dobrý,ale včera večer mi to nedalo,sedl na ten můj starej krám a valil do hypernovy,když sem se na to díval tak sem v obchodě chytl záchvat smíchu,celá přehazovačka plastová,jak ty dvě kolečka pod kazetou tak i kazeta,řetěž vypadal jakoby vytahanej(prostě už trochu víc na té přehazce vysel),gripy strašně klouzali z ruk(ale to se dá přežít),takže hlavně kvůli té přehazovačce sem se rozhodl že bude 100× lepší bazar,ale zase řeším něco jiného,měl jsem totiž doted' kola pouze s pevným rámem a chtěl bych nějaký celoodpružený,jenže s kolem nejezdím jen někde v lese(louky atd…),ale i rád si občas vyjedu na silnici a protože sem na tom nikdy nejel tak nevím jestli je celoodpružený kolo vhodný i na silnici a není to nějakej rozdíl oproti pevnýmu rámu

                  • Chiron  

                    Celopéro má smysl kupovat až ty dražší modely. Taková často zmiňovaná hranice je 35–40 tisíc. Bazarovka by se dala nějak rozumněj sehnat. On u těch levných je problém, že se kvůli odpružení šetří na ostatních komponentech a i to odpružení je často na dvě věci, např. nejde zamknout, takže při šlapání do kopce na silnici to pěkně houpe atp.

                    • lukas aka mitro  

                      Otackou je, proc si kupovat pruzici kolo a zamykat ho. Pokud chci koupit celopero a chcu jezdit do kopcu, tka si nekoupim DH potvoru ale neco vhodnejsiho. Pokud se kolo houpe na rovine, tak je problem nekde trochu jinde nez v tlumeni-a i ty nejkakladnejsi tlumice maji regulaci odskoku, ktera se necha pouzit na rovine, byt za cenu vetsiho sagu(treba).

                      A jezdit se prece da i na Deorku;)

            • Hey.Oh  

              Já mám Olprana takového toho tradičního s odpruženou přední vidlicí, přední kotoučovou brzdou, zadní V-brake brzdou. Koupil jsem ho cca před 6ti lety a jezdím na něm dodnes. Jednou jsem ho akorát reklamoval kvůli toho, že mi praskl ráfek na zadním kole. Po měsíci reklamace mi kolo vrátili neopravené, že prý jsem si to způsobil sám. Tak jsem si koupil komplet celé nové zadní kolo s dvojitým ráfkem a je to vpohodě. Taky jsem udělal pár dalších úprav jako výměna těch děsných přehazovaček Sunrun za Shimano. Sice si je neumím moc seřídit ale přehazovat se dá. Teď mi ale začly haprovat šlapky. Ve středu mi pořád něco… nevím jak to nazvat, dělá to prostě takový tikavý zvuk a moc se mi do toho nechce lézt abych to pak nedorazil tak, že bude kolo nepojízdné. :D

            • Skicross  

              Jako první kolo jsem si koupil zelenočernej Olpran Lucky v roce 1992 nebo 93 s výbavou Shimano Altus C10. Měnil jsem jen střed (byla tam nezapouzdřená klasika) po prvním vysypání ložisek. Doteď se na něm nechá jezdit a rám (Cr-Mo) drží a ani se moc nekroutí. Jezdí na něm manželka.

              Nevím jak je na tom Olpran s kvalitou teď, ale za srovnatelné peníze se nachají určitě koupit lepší kola.

              Podle mě je Olpran typická ukázka promarněné šance po roce 89. Stejně tak je mi smutno, když mi domů přijde leták Favorit a vidím tam ty „kola“ za 4000,–.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.