Full: agresivní geometrie + nízký zdvih

752 nepřečtených
  • lazza

    Vendetta je skvělý a univerzální kolo, sjedu s tím prakticky cokoliv (co hlava dovolí), nicméně začínám pomalu pociťovat nevýhody vyplývající z chybějícího zadního odpružení – záda, kyčle, kolena (možná to je jen věkem, kdo ví).

    Dávám si proto dohromady značky, který produkují rámy s ostřejší geometrií (hlava kolem 66° a méně, dlouhej reach…), ale současně nízkým zadním zdvihem (100–130mm), na velkých kolech (29"). Rámů v téhle kombinaci není až tolik – zdvih odpovídá spíš XC raketám a geometrie zas enduro strojům.

    Pokud máte nějakou představu nebo svůj vlastní dreambike, podělte se a klidně sem sypte značky v parametrech alespoň podobných. Cena zatím nerozhoduje – rám zvažuju (možná) na příští rok, tak si to aspoň nechám přes Vánoce řádně uležet v hlavě :-)

    Guerrilla Gravity Trailpistol – zatím asi nej adept

    Nicolai G13, Pole Evolink 131 – autobusy, kterých se trochu obávám, možná až moc extrém

    Bird Aeris 120 – bohužel malý kola, jinak ale aj cenovkou ideál (Am9 je další nej adept, ač zdvih 150mm nevyužiju)

    Giant Trance 2019 – mainstream ne-e, ale jinak přesně to, co hledám

    • embi  

      Něco takovýho (skoro) teď prodávám :D Na pinkbiku si teď můžeš i přešíst recenzi , kde je to hodnoceno, že to přenos síly je excelentní.

      Ale je to větší zdvih. Jinak reach je dlouhej, hlava 66° a velký kola to má.

      https://www.bike-forum.cz/…on-29-r-2019

      Jinak na zaklade tvych kriterii, kdybych nekoupil Mondraker :D Tak Alutech :-) https://alutech-cycles.com/…GeoChart.pdf

      • lazza  

        Swarf pecka, ideál (i když ceny za ocel už tak parádní nejsou, bohužel)

        U NS bohužel nabízí jen maximální velikost L, to mě při týhle velikosti kol docela zaráží…

        • Bafoon  

          no ten Cotic spíš – už jak ho atilla dával do galerky – jako wau… :-)

          • Atilla  

            Za mě Swarf v Lku TOP, ale je to drahé a těžké a to si musím opakovat pořád do kola:)

    • plevka  

      a co "RM Blizzard 29"":https://rockmachine.us/…w-night-blue ?

      Edit: Ale dívám se, že hlavová trubka je 69, takže asi nic..

      • lazza  

        Představoval bych si to o něco položenější a delší.

        Asi jsem měl na úvod specifikovat taky to, že kola kupuju aj trochu jako hračku, kterou na pískoviště nemá úplně každej :-)

    • goofy  

      Nevím jestli je to dost long and low a cena taky není lidová, ale moc jich tu jezdit nebude… :-)

      https://www.knollybikes.com/fugitive

      • lazza  

        Geo vypadá libově, naštěstí tam nikde nevidím cenovku :-)

        • goofy  

          :-)

          Edit: ale dívám se, že je vyprodaný…

          • lazza  

            Ta cena je vlastně úplně standardní, GG stojí podobně

        • Petulda  

          No ono pokud chceš skloubit netuctovku, poměrně specifickou geometrii rámu a ještě nízkou cenu, tak se bude vybírat mnohem hůř, než kdybys byl za výjimečnost ochoten zaplatit o pár šestáků víc.

          • lazza  

            Píšu snad v úvodu, že cena zatím nerozhoduje. Nevím, kde zaznělo něco o nízký ceně. Čti pozorněji :-)

            • Petulda  

              Čtu „naštěstí tam nikde nevidím cenovku :-)“ a to na mě působí dojmem, že vysoká cena je bariéra. Pokud ne, tak cajk :-).

              • Bafoon  

                já to chápu třeba tak, že karbonový rám Niner RIP 9 RDO za cca 103tis mu dohazovat nemám :-D

                • lazza  

                  Jen nahazuj :-). Je teda fakt, že sem si spíš myslel na ocel/hlínu. Ale hlava 69,5°při 140mm vidli je teda docela nezvyklej poměr, pokud teda koukám správně

                  • Bafoon  

                    Nene teď už s tím trošku pohnuli trendy stylem – vzadu 150mm a hlava byla tuším 68st – pak na PC najdu geo.

                    Ale to není rám co hledáš – to bylo jen na primer :)

              • kocers  

                stačí se podívat na ceny jím navrhovaných biků a na cenu Vendetty, kterou vlastní nyní ;-)

                • Petulda  

                  No prave… Z toho mi plyne, ze cena roli hraje znacnou, kdyz Vendetta byla cenove na hrane a karbon spis nzvazuje. Ale pry ctu nepozorne :-) .

                  • lazza  

                    Neblábol, rámy jsou v rozpětí 1000–2500e, takže cena zjevně není faktorem v rozhodování. Ať už ti z toho vyplývá cokoliv.

                    A vůbec: přečetl sis úvod? Koukej taky navalit aspoň jeden rám nebo maž trolit jinam :-)

      • Lanzinho  

        to vypadá moc hezky

    • Bafoon  

      Banshee phantom ?

    • snílek  

      Vem Swarf nebo FlareMAX a nevotravuj :) (a pak mě nech svézt)

      • lazza  

        Sneseš dva Coticy v jediný republice? :-))

        • snílek  

          Hele že jsi to ty, tak dva dám. Jinak bych si tě našel a rozřezal ti rám flexou! Jinak ještě tu jsou nějaký pevňáky, ale to se nepočítá :)

          • lazza  

            By mi pak pěkně uvařil novej – vercajk na to máš :-)

      • lazza  

        Atilla už ho nahoře postoval, vypadá výborně. Chybí mi tam akorát XL velikost

    • Bafoon  

      Jinak add G13 – nedávno jsem testoval – kolik vlastně měříš atd? Jel jsem Lko s 35mm představcem a toho XL-ka bych se nebál. Bylo by to trochu jinak, ale dobrý. Na to, že to bylo kolo na test fakt na rychlo, moc jsem toho nenastavoval, tak to sedlo velmi příjemně a rychle. S troškou indivindi a XL jak malina :-)

      BTW by se dala dohodnout i testovačka G15 v xl – jestli nemlžím…

    • lazza  

      Jj, koukal sem na to k tobě do galerie. Mám 193 a určitě bych bral XL. Výhoda je, že se to dá u nás i projet, což může být po všech těch kolech, co jsem jezdil, rozhodující. Geo teda superpeklo, ale v dobrým :-).

      Edit: Neumím řadit, koukám

      • Bafoon  

        Mám 195 :) geo super peklo, tomas to měl ještě v té low pozici cepu, sem si pripadal že začátku jako s pluhem (LV má 68) ale časem – ty jo, proč to nemám? :-D

        To souhlas – dneska je těch kol tolik a rozdíly relativně malé že pak to prostě dáš podle toho cos jel a fertig

      • lazza  

        Hmmmm.

        To mi připomíná malinko Evil Following, kterýho jsem měl taky ve výběru. Ale na nějakým zahr.foru ho kluk srovnával s Trailpistolí (jezdil po sobě oba rámy) a GG z toho vyšla líp, mnohem líp.

        • theedge  

          No dost mne ten nový Propain zajímá. Zatím na to nikde nebyla pořádná recenze – pouze takové ty first-ride hned po ohlášení. Něco bylo v Bike-magazin.de ale asi jen v tištěné verzi – na webu se jim to vůbec neobjevilo.

          Čekám jaké ohlásí YT Jeffsy 29 na r 2019 a pak uvidím.

    • MirosPikos  

      "PP SHAN Nº5 ":https://www.production-privee.com/…ct/shan-no5/

      Tohle je taky celkem ošklivý, to by se ti mohlo líbit :)

      • lazza  

        Kdyby byl na 29", už by dávno mohla být tahle zrůda doma :-)

        I když koukám, že pluska se tam vlezou, to by mohly i 29"…

    • Sunshine 29  

      Jestli to vyhraje GG tak mi pak dej vědět jak a za kolik jsi to sem dostal, protože The Smash je zase můj brouk v hlavě :)

      • lazza  

        Mám pocit, že na GG si mě kdesi navedl zrovna ty :-). Jinak ze Států připočítej k rámu za 2.000USD + 10.000CZK za clo a daň. Je na to nějaká aplikace Taric přímo na celním úřad, která ti to docela přesně spočítá.

      • suslos  

        nebude Knolly? :-O :-O :-O

        • Sunshine 29  

          Asi by to vyhrálo když o tom tak přemýšlím. Delirium :) Ale potřebuju ho nějak rozumně přivézt.....

          • suslos  

            :-) :-) škoda, že už je limitka fuč… ale myslím, že ještě něco vytáhnou z rukávu :-)

            já si trochu myslím na Fugitive LT

    • černápole  

      inu i robot a unno mají taková kola-)

      a co franta mrázek, po druhé vstoupit do téže řeky-)

    • te-pe  

      Ahoj. Asi budu po sezóně prodàvat svého whyta T 129, model 2017. Splňuje v zásadě vše co popisuješ. Kdyby jsi měl zájem, ozvi se na mail.

    • raw 4  

      Počkej ty už nemáš Komanče?

      • lazza  

        Ne-e, letos už mám jen pevňáka (když nepočítám krátkej jarní románek s Frantou :-)

        • smizo  

          Komanc mi uz chvili dela radost a zatim velika spokojenost, akorat jsem tam musel hodit fox tlumic a hned to to kolo posunulo uplne jinam!!

          • lazza  

            No tak to jsem rád.

            Musím zpětně říct, že na sjezd to byl bezvadnej stroj. Měkkej, peřinovitej, odpustil úplně všechno. Akorát se mi v kopcích stavělo furt na zadní nebo prokluzoval. Ten sedlovej úhel – blbý dva stupně – udělá bohužel hodně…

            • smizo  

              S tim sedlovym sem se naucil pracovat a nemam s tim problem, takze bez zvedani a da se vse v klidu ;) ale jak rikas, z kopce je to kladivo, jak ten auron ma jeste 150 tak jsem se dostal na nejakych 65,5 HA a je to strasne jisty a stabilni a zadek chodi paradne a jak rikam co jsem tam hodil foxe, tak nechodim po dorazech a velice prijemne tuhne ke konci zdvihu..zajizdim si tady po okoli novy casy co mam na strave nejaky segmenty :D

              • TJK  

                nebyl by ve 150 , 29 a tvoji vaze uz lepsi durolux? s tuhosti auronu zadny problem?

                • smizo  

                  O duroluxu premyslim, ale auron zatim nema problem, chodi slusne a tuhost zatim nechybi, ale durolux by byl durolux proste :D

                • smizo  

                  Akorat tam zatim vozim hlavne 27,5+

                • Bafoon  

                  Tak on tatik teď někdy brzy zas jako přestane jezdit úplně takže tuhost neřeší :-D

              • lazza  

                65,5 je pěkný na to, že origo tam bylo snad 68 (?). A designově musím říct, že se mi prostě tahle stará Meta líbí mnohem víc než 2019

                • smizo  

                  Noó taky sem se divil, ale precijen je to mereny jen appkou v telefonu, takze asi s rezervou, ale je to asi trochu i tim auronem, je celkem dlouhej..

          • wilda81  

            To máš novou metu nebo ex-lazza?

    • TJK  

      nevim jak si velky ale stav se v Liberci otestovat lkovou G13… na konci roku bude ke koupi ;)

    • suslos  

      Můj tip: Knolly Fugitive (už zaznělo) nebo Transition Smuggler

      • když si odůvodníš váhu/cenu tak není nic hezčího než Swarf a Cotic jak píše Atilla oba na CC pruženíííí :-)))
    • vojtechposmourny  

      Sic to je hodně mainstream, ale co 2019 Stumpjumper EVO? Dlouhé, nízké, hlava 63,5, je to jak v 650b, tak v 29…

      https://www.bikeradar.com/…r-evo-52111/

      • lazza  

        Určitě dělá Spešl dobrý kola, ale já bych raději něco mimořádnějšího…

    • Dejv0  

      Znovu komanče nechceš? Hledám ve stejné kategorii a mám to ve výběru, rozhoduju se pořád jestli karbon nebo hliník. Jen mi nevadí tuctovější kola. :)

      • Atilla  

        To je moc pěkný a rozumná cena. Co tuhost zadní stavby?

        • Dejv0  

          Nevím, jestli je už plnohodnotná recenze a zkušenosti majitelů nulové vzhledem k dostupnosti. Předpokládám určitou podobnost s větším bráchou a zlepšení tuhosti oproti starým modelům, nicméně zmiňují to jen okrajově.

        • suslos  

          týkal se problém tuhosti zadních staveb jen „původní“ V4řky nebo i aktuální V4,2 nevíš?

      • vojtechposmourny  

        Ta „British“ verze je fakt hezká.

      • lazza  

        .

      • lazza  

        Sem se s nima rozešel, když přestali dělat 29". Ale tohle je dobrá cesta, jak mě znovu přitáhnout zpátky :-)

        Může mi někdo vysvětlit ten sedlovej úhel 66°? Je to překlep, nebo to měří jinak než všechny ostatní značky, který mají o deset stupňů víc…

        • TheJD  

          Neni to preklep. Jen efektivni sedlovy uhel je asi o 10° strmejsi.

          • lazza  

            Právě že všechny značky většinou uvádí oba úhly – ten aktuální i efektivní, tak mě to mate. No každopádně jsem jim do Andorry napsal, ať hodí přesný čísla :-)

            • Dejv0  

              Hoď to pak sem prosím. Doufám, že ten reach jim sedí na 100%.

              • lazza  

                Hi Martin,

                Here is the answer of our engineer :

                We are providing the „real“ S/T angle, but due to the offset of the seat tube regarding the Bottom bracket, the effective seat tube angle is 76.5°.

                Hope it helps !

                Kind regards,

      • embi  

        Těžký, špatně osazený.

        • suslos  

          Těžší ano, ale špatně osazený? British edice je osazená za ty peníze luxusně!

          Spíš byl požadavek prvně „kolo které jen tak někde není“ a dostali jsme se ke Commencalu :-D

          • embi  

            Tak je tam X01 kazeta na obrazku, nebo NX kazeta, co je v popisku? Az to budou mit dobre popsane, tak mozna zmenim nazor. Takhle ani nevim, co tam je.

            • suslos  

              Na obrázku vidím GX, v popisu je rozsah NX… jasný, maj v tom bordel.

              Nic to nemění na tom, že u Commencalu již delší dobu obdivuji, jak dobře ty kola maj poskládaný – daj Ti TOP vidlici a tlumič (což jsou aftermarket drahé věci, které jen tak upgradovat nebudeš) a zbytek funkční co neurazí… Za mě mnohem lepší než mít karbonová řidítka a XTR šaltr… prostě palec nahoru

        • Dejv0  

          Tak určitě, je to hliník..

      • smizo  

        Vypada to hodne dobre!! Ten ram je moc peknej a geo takrka idealni!! Velkej brouk v hlave, po mete co mam.

    • krabica  

      Whyte S120? Geo jsem teda nenašel.

    • lobos  

      Intense Sniper Trail: 120/120, HTA 66.5, 11,7 kg za 4.500 EUR :-)

    • vojtechposmourny  

      Co tohle?

      https://www.stantonbikes.com/…der-deposit/

      I když nevím, jestli už ti 140 vzadu nepřijde moc.

      • lazza  

        Před Vendettou jsem od nich zvažoval Switchblada. A tohle je teda ultranádherný. Pokud ocel, tak jednoznačná volba. Ale nevím, jestli hlava 63,73 nebude příliš málo :-))

    • JMT  

      Kdyby někoho napadlo něco za zajímavé peníze, velikost L (reach ideal kolem 450–460, stack co nejméně), hlava max 65 nebo méně, zadní stavba ideálně max 430, zdvih ideál kolem 150 na kola 27,5 tak díky za tip. Nový být nemusí…

        • lazza  

          Pěkná cenovka

        • JMT  

          Bejt tam za tenhle peníz v Lku i patrol, tak už jsem asi o 35 lehčí. Tohle mi přijde „málo“ :-/ ale geo parádní

          • goofy  

            Napadlo mě úplně to samé… :-)

          • suslos  

            kamarád má Scouta a dává na tom děsný pekla.. Garda a Finále v plných, bez strachu… Příští rok se Scout podívá i na Megu

            Kdyby Tě zajímal Patrol 2017, tak moje Lko bude k dispozici…

        • lazza  

          Tohle asi nebude pro 29”, co? Jinak predpokladam, ze ta cena je s tlumicem (?)

          • suslos  

            Cena s tlumičem… 29er je Smuggler, taky jsem pár frejmů za lepší peníze viděl – mění barvy na 2019, zkusím pohledat → ten by odpovídal zadání, agresivní nízkozdvihová 29er

            2ks Smuggleru loňského (starší geo) jsem právě z Merlinu stavěl

            • suslos  

              Jo, oni mají i toho letošního: https://www.merlincycles.com/…-118497.html

              … jinak nevýhoda je váha – s tím je třeba u hlíníku od nich počítat… výhoda odolnost, funkce, geo a teď i cena

              • Dejv0  

                Zkušenosti máš s Merlin dobrý? Sakra tohle jsem neměl vidět, už je skoro na cestě do košíku..

                • suslos  

                  úplně v pohodě, za 4–5 dnů frejm vždy doma

                  Láká Tě Senti viď? :-D… kdyby byl v Lku tak už je doma

                  • Dejv0  

                    Trochu jsem změnil preference a momentálně bych bral Smugglera, jen se trochu bojim váhy v XL.

                    • suslos  

                      tyjo, jakto?

                      váha bude stejná jako L.. tam jsou rozdíly 100–150g? To na těch 4kg nic moc nezmění :-D

                      • Dejv0  

                        Zranění, nějak jsem si to v hlavě srovnal a ten potenciál sentinela nevyužiju, tak koukám nakonec po kolech do 140mm. Mám teď Jeffsy na 15,3 kg tak si asi nepohorším, zkusím to sundat jinde. :)

                        • suslos  

                          Tak držím palce ať jsi z toho brzo venku ;-)

                          … prošel jsem si loni tím stejným → na Reignu jsem se hodně rozbil (červen) a v hlavě se to změnilo – Reign šel z domu a postavil jsem si Scouta → na podzim mi už byl Scout zase „málo“ – šel kamarádovi a stavěla se bestie Patrol :-D

                          Zase se to v té hlavě změní, neboj :-D

                          • Dejv0  

                            Tak tohle mě doufám nečeká :-D (nic proti)

                          • Dejv0  

                            Mimochodem přišlo ti to s tlumičem že jo? Nikde o tom není ani zmínka.

                            • lazza  

                              Jj," píše to výš":https://www.bike-forum.cz/…-nizky-zdvih#…, taky mě zajímal

                              • Dejv0  

                                Jo přehlédl jsem

                                • suslos  

                                  jojo, vždy bylo s tlumičem

                                  • Dejv0  

                                    No tak než jsem se rozhoupal, někdo vybral gunsmoke :( Tak jsem pokračoval v houpání a bílá už se veze. :))

                                    Tak Suslos díky za –30k na účtě :-D

                                    • suslos  

                                      haha, nevzal gunsmoke Lazza? :-D :-D

                                    • lazza  

                                      Sorry, ten hajzl s gunsmokem sem byl já :-)

                                      Suslos, máš u mě pivo

                                      • Bafoon  

                                        ty woe :-D

                                        jako krásnej bajk, ále nechtěl jsi nějakou „zajímavost“ ? :-D

                                        • lazza  

                                          Chtěl, proto sem nasranej :-)

                                          Ale za tyhle prachy sem to tam prostě nemohl nechat

                                          • suslos  

                                            za mě je to pecka kolo, v globálním měřítku jich taky moc nebude ;-) v ČR max 5–7?

                                            Jinak se těším na výsledek! :-))

                                      • Dejv0  

                                        Sakra já to věděl :)) a to jsem ho měl v košíku.

                                        Suslos u mě taky pivo, vlastně jsi mi ušetřil dost peněz.

                                        • suslos  

                                          hoď sem pak hotovej bajk, těším se na stavbu! :-))

                                          • Dejv0  

                                            Yes, první fáze přeházím kolo jak ho mám, další investice v zimě. :)

                                          • lazza  

                                            Nevíš, zda tam nepůjdou nacpat 27,5 pluska? Alespoň dočasně, než přepletu na boost…

                                            • suslos  

                                              stavěl jsem ty starý (model 2015–2017) a tam by nešly asi (29×2,3 bylo akorát, mělo to tuším 425mm chainstay), tohodle nového jsem ještě neměl v ruce :-(

                                          • Dejv0  

                                            Tak zatím jen pro představu vše přeházeno. Kliky byly na sobotu provizorní kvůli nekompatibilnímu středu, teď už mám zpět RF. Přes zimu to posadim na Fox vepředu a dám trochu míň přehnaný (plastový) ráfky.

                                            Jinak co se geo týče je to boží, konečně kolo co mi není krátký a zároveň se skvěle ovládá. Do kopce je to někde jinde oproti Jeffsy i přes podobnou váhu, ale na to s**e pes. :)

                                            • suslos  

                                              hezkýýýýý :-)))

                                            • Bafoon  

                                              Jeffsy jede do kopce líp? Jak je to možný?!

                                              Jinak to vypadá super – kolik měříš? Ta sedlovka je teda kus :)

                                              • Dejv0  

                                                Díky oběma, jsem z toho nadšenej. S tou jízdou do kopce jsem to myslel naopak, Transition lépe. :)

                                                Mám 190/90 (nohy), sedlovka je 150 a zvažuju 170, asi bych to využil i když žádný velký pekla moc nejezdim. :))

                                                • Bafoon  

                                                  Jop, já si právě říkal, že papirove to musí být nahoru jinak. Bude v galerce?

                                                  A bílá je dobra !

                                                  • Dejv0  

                                                    I přes tu váhu musím papírový předpoklady potvrdit, zbytek je stejně na nohách. :))

                                                    Bude později tady nebo na Vitalu, až ve finální podobě jak jí mam v hlavě. Ve skutečnosti je to taková hezky krémová, ta barva mě dostala, ale mobilem nemožný zachytit.

                                            • lazza  

                                              Pěkný, mně to pořád leží v krabici :-(

                                              Ta vidle je Pike na 140?

                                              • Dejv0  

                                                Čekáš nakonec na kola nebo to visí jinde? :)

                                                Je to Pike 140 s 46 offsetem a řídí se to skvěle.

                                                • lazza  

                                                  Visí to na kolech – jak začnu přeplejtat, nebudu moc jezdit, pač rozdělám stávající.

                                                  Já pořád reším, jestli tu vidli o 10mm shodit anebo ne. Říkám si, že trotl jako já to třeba ani nepozná :-)

                                                  • Dejv0  

                                                    Jasný. Zkusil bych to, taky bych to spíš nepoznal. Když to bude jo na hovno, měnil bych zdvih spolu se servisem. :)

                                                  • lazza  

                                                    To je asi logickej postup :-)

                                                    Kolik ti to vůbec váží? Ten rám je vcelku železo, tak jestli to nějak pod zadkem cítíš. I když je jasný, že nejvíc udělají kola…

                                                  • Dejv0  

                                                    Nemám zváženo, ale pocitově ve srovnání s předchozím rámem to bude přes 15kg. Mám těžký kola cca 2,1kg v holém stavu a jede se mi na tom líp ve všech směrech. V sobotu jsem jel Podbaba- Točná po áčku a žiju. :)) Ten Ikon na zadku dělá taky hodně.

                                                  • lazza  

                                                    Tak s 15kg taky počítám. Kola mám, koukám, váhově jak Ty. A to včetně předního pláště. Takže očekávám minimálně stejně excelentní jízdní vlastnosti :-)

                                                    Ikon drží dobře? Mně Ardent, kterej mi připadá figurama podobnej, v mokru docela selhával

                                                  • Dejv0  

                                                    Tak snad nemáš jiný nároky a nebudeš zklamanej. :))

                                                    Ikon je taky na mokru marnej, ale jestli jsem s nim jel na mokru jednou tohle léto? Na podzim/zimu dám něco hrubějšího určitě (pokud občas zaprší).

                                                  • lazza  

                                                    Zklamanej určitě ne. Očekávám vylepšený vlastnosti Vendetty s tlumákem navrch. Akorát jak to leží v krabici, tak se nudim a vymejšlim ptákoviny :-)

                                                    Je fakt že Ardent byl během sezóny naprosto v cajku. Akorát po jedný vydatný bouřce mi uklouzl a nabil sem si na něm držku, takže už si tolik nevěříme :-)

                                                  • Dejv0  

                                                    rozumim v obou případech :))

                                            • lazza  

                                              Ještě mě napadly dvě otázky ke stavbě: tahal si ten bowden vnitřkem k hazce odshora dolů anebo naopak? To je vždycky děsnej porod, tak ať nejsem průkopníkem slepých uliček :-)

                                              A ještě k zasunutí teleskopu – jak hluboko máš uvnitř sedlový trubky zasunutou sedlovku (jestli např.sahá až k napojení horní rámovky a sedlový trubky)? Jezdím TS, která je na zasunutí do rámu jen 150mm dlouhá, tak zda ji udrží případně ten vrchní trojúhelníkovej návarek mezi sedl. a horní rámovkou…

                                              • Dejv0  

                                                Bowden hazky tahej odspodu, nahoře ho pak skrz hlavu krásně nasměruješ prstem do toho horního otvoru. Na zadní stavbě zase od středu k hazce, tam si odloupni kus toho chrániče, pod ním je větší otvor.

                                                Teleskop ti zjistím doma k večeru.

                                                • lazza  

                                                  Supr díkec.

                                                  • Dejv0  

                                                    Tak mam uvnitř 145mm, úplně k napojení to není, ale to nebude nutný si myslim. Kdyby to byla podmínka, museli bychom mít obr sedlovky.

                                                  • lazza  

                                                    Taky si myslim, ze to vzhledem k tomu obrimu navarku nemusi byt az k napojeni ramovky. Vendetta mela sice doporuceno vedeni az ke svaru s ramovkou, ale tam byla jen diagonalni spojka..

                                                    Diky za pomereni

                                      • snílek  

                                        Tady ti postujem ocelový chuťovky, garážový Itálie, CNC nazi vůně a ty si pořídíš Transition. Hereze! :D

                                        • lazza  

                                          Źe já vůl sem se k tomu nákupu přiznával, teď to dostanu sežrat jak tenkrát za Frantu .-))

                                      • wilda81  

                                        Hlavně nedávej Vendettu na bazar. To bych musel schovat peněženku zase já :))

                                      • lazza  

                                        Jinak třetí rám tenhle rok. A to je teprve začátek září. Tohle prostě doma nevokecám/neza­tajim :-)

                                      • smizo  

                                        Tak na to jsem hodne zvedavej a tesim se az to budes mit postaveny!! Jsou to paradni ramy!!

                                        • lazza  

                                          Ta geometri i zdvih jsou naprosto ideální. Kdyby byl ten rám ultračernej, asi bych se zamiloval. Takhle se mi to jen hodně líbí :-)

                    • Atilla  

                      3.71k s tlumičem a hlavkem

                    • lazza  

                      Ne že mi to vykoupíš, dost mě to začalo lákat :-)

              • lazza  

                Tak tohle je teda dost neodolatelná nabídka – na smugglera jsem si taky myslel

            • lazza  

              Čoveče, já začínám být asi paranoidní, ale teď koukám, že tam nestojí frameset ale jenom frame. Neobejdnávals to kdysi jako set? Protože tady fakt o tlumiči neni ani slovo

              • suslos  

                nechtěl bych kecat, ale myslím, že to bylo jako tady… zkus jim pinknout dotaz ;-)

                • suslos  

                  já bral dva tyhle: https://www.merlincycles.com/…7-94536.html

                  o tlumiči taky ani zmínka a přišlo to s tím monarchem na obrázku… (tehdá mě ani varianta, že to bude bez tlumáku nenapadla :-D )

                  • Dejv0  

                    Původní cena odpovídá setu s tlumákem, ani jsem ty rámy nikde bez něho neviděl, tak snad to z toho nesundali a nedali do slevy. :))

                    • lazza  

                      Jsem prostě jen paranoidní, odpověď přišla obratem :-)

                      Hi Martin

                      Many thanks for your email and order. The shock is included with this frame.

                      Thanks and Kind regards

                      Julie

          • Dejv0  

            Smuggler by tě mohl zajímat.

        • goofy  

          Teď se dívám, že tam mají i plastovou Salsu za 28… Sakra ještě že to má boost. :-)

    • smizo  

      Me se libi toto, ale na jejich strankach zatim informace pripravuji

      https://www.pinkbike.com/…pe-2017.html

      • theedge  

        Tak to je krása. Jak se mi teda víc líbí karbony, tak tohle je v tom hliníku / chromu krásnej industriální stroj.

      • suslos  

        to už je asi zdvihově výš oproti původnímu hledání

        jinak krásnej stroj!

      • lazza  

        To je disajnove hodne zajimavy

    • smizo  

      Taky me napadl jeste bold cycles

    • suslos  

      Ještě mě napadl Spot Mayhem 29er https://spotbrand.com/…ts/mayhem-29

    • Biohazard23  

      A co třeba Ibise? (v profilu) Sice neni 29" ale 27.5" (2.3 až 2,8") hlavový 66,8 zdvih 140/130. Je to superhravý kolo, můžu jen doporučit. Nemám problém sjet cokoliv mi neblokuje hlava a reakce kola na podnět je blesková. (prodávát ho ale nehodlám:)

    • raw 4  

      Co Turner flux…sice 27.5 ale vypadá pěkně…

    • theedge  

      Ještě mne taky napadlo Norco Sight C 9.1 ( popř. C9.2) https://www.norco.com/sight/

      Nevím jestli to tu už nepadlo.

    • Bafoon  

      tohle je pecka vlákno :)

    • vlk  

      Chtěl jsem se zeptat, co přesně znamená ostřejší geometre nebo agresivní geometrie. Mám za to, že kolo se chová ostřeji přávě při větších úhlech než je těch 66 ne, že rychleji reaguje? Čím menší úhel, tím je při jízdě naopak klidnější ne? Díky za vysvětlení.

      • embi  

        Mysleno jako geometrie na ostrejsi jezdeni. Tj. vic z kopce, rychleji.

    • Dazz  

      Tuším to tady ještě nikdo nenahodil, nový Commencal META TRAIL 29 RIDE 2019.

      Parametry to má požadované a navíc rám v barvě Al … no mě by se to líbilo :-)))

      https://www.commencal-store.co.uk/…-c2x26307539

    • Bafoon  

      https://ridegg.com/ trail pistol že jo třeba taky :-) ale na smuglera za ty prachy – no co říct :-)

    • lazza  

      Tak vcera prisla posledni letosni hracka. 4,015kg v plny nadivce, tj. jak je videt na foto – vc. tlumaku, osy, sedl.objimky. V mnohem (tvar, masivnost, vaha) dost podobny ex-Mete :)

      Dost velkou chvili sem patral, kudy se tahne teleskop – nikde zadna dira v sedlovce. Nakonec sem objevil obri prurez ve stredu vc pulkruhovyho vyrezu na plynulej ohyb bowdenu.

      • Dejv0  

        Když jsem to rozbalil, děkoval jsem ti, že na mě zbyla „jen“ bone grey. :)) Jinak ten rám je fakt pecka.

        • lazza  

          Hele ted uplne nevim: libi se ti ta tvoje barva nebo ne? :)

          Jinak jak rikas: je to strasny kladivo. Mozna do nej dneska zkusim narvat pluska, abych mohl jezdit.

          • LM  

            Budeš tam dávat vidlu s kratším offsetem (43 mm) nebo normální (51 mm)?

            • černápole  

              bude to chtít ještě vidlu s adevátním offsetem-)…42mm (Rockshox) / 44mm (Fox)

              • lazza  

                Taktak: Transition uvádí, že aby se to nehádalo, geometrie je vymyšlená pro 43mm :-)

              • ceo  

                Když jste u toho – ví někdo jaký offset mají Suntour Aion/Auron/Durolux?

                • Atilla  

                  klasika 51mm 29", 46mm 27,5"

                  • krabica  

                    Jaký má vlastně offset vidlice vliv na řízení? Teď mám 40mm na 27.5 při hlávku 65 a přijde mi to fajn. S hlávkem 66 mi řízení připadalo horší.

                    • ceo  

                      Řekl bych že skoro podobný jako úhel hlavy. Kratší offset=delší trail=větší stabilita. Stejný rám s vidlicí s menším offsetem tak bude stabilnější a víc dolekop než s vidlicí s větším offsetem

                      • snílek  

                        Není to skoro podobný, ale zcela stejný, pokud porovnáváš izolovaně samotný hodnoty offsetu/HÚ :) Menší předsazení je to samý jako položenější hlava a naopak ve vztahu ke stopě (trail). Menší offset umožní vytvořit virtuálně položenější hlavu, ale neprodlouží tolik rozvor, což je samozřejmě další hodnota, která ovlivňuje chování kola. Jestli to má všechno nějakej význam, těžko říct. Každopádně to dost frčí a skoro nikdo tomu nerozumí, což umí výrobci náležitě využít :D

                        • deekay  

                          Samozrejme, ze to ma vyznam :)

                          Vetsine laiku to sice spise zamota hlavu, ale kdo vi co od kola chce, muze si hrat s kombinacema.

                          Muzes mit trebas dve kola se stejnou hodnotou trailu, stejnym rozvorem, stejne dlouhou zadni stavbou, ale diky offsetu jinym reachem, takze budes mit na kazdem kole jiny postoj a rozlozeni hmotnosti.

                          • ceo  

                            Rozložení hmotnosti ano, ale jiný reach? Jak offset vidlice ovlivní hodnotu střed BB – střed hlavy? A naopak při stejné hlavě (úhlu) s rozdílným offsetem nemůžou mít kola stejný trail.

                            • deekay  

                              vem si, ze predni kolo bude vzdy na stejnem miste a BB jakbysmet…

                              u kola cislo 1 budeme mit polozenejsi vidlici a vetsi offset

                              polozena vidlice tam riditka posune blize smerem k BB (bereme vzdy horizontalni smer), vetsi offset posune riditka jeste blize k BB.

                              u kola cislo 2 bude vidlice postavenejsi, riditka tedy dale od BB nez u kola 1 a abychom meli stejny trail, musime mit mensi offset a tim padem nam to posune riditka jeste dale od BB, nez u kola 1

                              ve vysledku bude mit kolo cislo 2 proste delsi reach nez kolo 1 a to jak diky postavenejsi vidlici, tak diky mensi hodnote offsetu a to pri stejnem rozvoru jak kolo 1 :)

                              • deekay  

                                pro nazornost :D

                                omluvte kvalitu, je to v malovani, na ntb na trackpointu .)))

                                Cervene kolo je cislo 1 – polozenejsi vidle, vetsi offset, mensi reach

                                Zelene je cislo 2 – postavenejsi vidle, mensi offset, vetsi reach

                                Oba stejny trail – modre

                                • ceo  

                                  Chápu, ale ty řešíš 2 různé rámy s vidlicemi s různým offsetem. My tady řešili, jak se offset vidlice projeví na stejném rámu. Tam bude reach stejný, ale bude se měnit trail.

                                  Někteří výrobci už trail kola uvádí, ale je jich menšina.

                                  Jinak: dobrá práce na webu i s rýčem

                                  • deekay  

                                    Ja jsem reagoval na snilka, k cemu je dobre, ze se delaji vidlice ruznych offsetu pro lidi, co vi jake parametry od kola ocekavaji.

                                    Dejme tomu, ze mam kolo 1, sedi mi jeho chovani, co se tyka zataceni i obratnost, co do rozvoru. Rad bych to zachoval, ale chtel bych vetsi reach. Pak mam moznost vyskladat kolo 2 :)

                                    Jsou to takove zamysleni, k cemu vsemu je to dobre.

                                    Jinak k tve puvodni otazce.

                                    Kdyz budes mit stejne kolo a ruzne hodnoty offsetu tak:

                                    s mensim offsetem

                                    – bude se lepe pokladat do zatacky a lepe drzet oblouk

                                    • bude mit vetsi vahy na rizeni
                                    • bude na nerovnostech lepe drzet smer
                                    • bude obtiznejsi na nem balancovat na miste a v pomalych technictejsich pasazich
                                    • pro zataceni lepe vyuzijes pohyb tezistem nez toceni rodlama

                                    s vetsim offsetem opak…samozrejme zalezi jak moc velky rozdil, podle toho to bude nebo nebude znatelne

                                    • snílek  

                                      Jo, jasně že je to k „něčemu“ dobrý :) Je to další hodnota se kterou se dá hýbat. Ale v poslední době se z toho stává taková magická formulka pro masu a přitom to ocení spíš fajnšmekři, co přesně vědí co chtějí. Spíš by mě zajímalo, jestli není nějaká online kalkulačka (geometrie mi moc nejde) pro výpočet stopy. Dalo by se zjistit, jak jsou velký rozdíly mezi používanejma offsetama a rozdíl offset vs. úhel hlavy.

                                      • goofy  

                                        Já hlavně nějak nechápu, proč neustále prodlužovat stopu. S kdysi pěkně obratných kol se čím dál víc stávají dolekopcom tanky, které na zavřenějších úsecích musím umět člověk jo ovládat, aby se zbytečně nezpomaloval a neztrácel. Pro pár vyvolených asi ok, ale pro nás lůzu? Jak už tu někdo někde poznamenal. 27,5 nebo 29? To už je skoro jedno. Všechno už to jsou stejné autobusy.

                                        • ceo  

                                          Díky těm tankům dnes spousta lidí (včetně mě), jezdí věci, které dříve byly jen pro skutečně vyvolené. A chtějí víc. Víc dobrodružství, víc adrenalinu. Výrobci na to reagují.

                                          Fikejz, Kutin a spol. sjednou víc a rychleji i na 70st. hlavě a 100mm HT, ale na jejich skill set nedostane rekreační víkendový jezdec, který ale chce trochu toho dobrodružství jeden den v týdnu, chodí do práce a má rodinu, takže si nemůže dovolit zbytečně riskovat.

                                          • goofy  

                                            A proč riskovat na hravějších kolech? Netrvám na 70° hlavách, ale to natažení a položení ti naopak znepříjemní výlety po horách, kde ty traily nejsou tak ideálně stavěné a zavřených zatáček se občas vyskytuje víc než dost. Nevím. Mě naopak to, že ty kola jsou stavěné hodně stabilně a do rychla, přijde paradoxně víc nebezpečnější. Teď to kolo prostě chce ať mu naložíš, jinak je ta jízda taková jalová, a pak se padá ve vyšších rychlostech a my lamy prostě nemáme vycvičené padací reflexy jak tebou zmiňovaný Fikejz a spol. Takže to pak i následky bývají horší, protože ta lama by se kdysi vůbec tak rychle nerozjela. Toť můj názor, který jsem za poslední dobu kolem sebe vypozoroval.

                                            • MlokCZ  

                                              Souhlas. Pro méně agresivní jezdce, kteří tu velkou rychlost pro které je to stavěné mít nebudou je to úplně na prd.

                                            • ceo  

                                              Imho to je spíš hledání geo u 29 a 650b. Napřed se snažili udělat 29 na geo 26. To moc nefungovalo. Tak přišli s 650b, která se začala chytat v technických disciplínách. Spolu s tím, se začali učit geo 29 a aby zůstalo nějaké rozlišení, tak začali hrotit 650b. Já jezdím 29 z roku 2014, kde mám 67 na 140 mm, tato hodnota zůstala do dneška (třeba Propain má na Hugene 67 na 150 mm, Jeffsy a obecně trailbike 29). 650b dnes vyhrotili do té míry, že přišly o jejich výhodu obratnosti a jsou stejně dlouhé jako 29, takže se karta zase začíná obracet ve prospěch 29… Tam se zase až tak s neblbne.

                                              • deekay  

                                                Ja treba osobne nikdy nebyl extra spokojen s 26 kolama. I na mych 180cm mi proste prisla mala :) A to bylo pred prichodem 650b. A 29 v te dobe byl jeden prasopes vedle druheho.

                                                A i do nedavna mely nejvyvazenejsi geo 650b, co se tyka uhlu a trailu. Akorat mi prisly co do prostoru pro jezdce kratsi nez bych rad.

                                                Musim rict, ze pro me treba 650b, 65stupnu hlava a 42mm offset je velmi prijemne a univerzalni.

                                                29 pro me ma treba vyhodu v pomery delky vs sirky u stycne pneumatik. Cim kratsi a sirsi stycna plocha, tim hiure se mi na kole jezdi v zatackach. A je toho fakt hodne.

                                                Vysledkem je to, ze jsem prodal fulla a zatim nikdo nevybrabi nic, co bych si chtel koupit :) Pockam, az vyrobci dostanou rozum :D

                                                • vojtechposmourny  

                                                  Nastiň svůj ideál v číslech.

                                                  To by v tom byl čert, aby dneska nedělal někdo něco použitelného.

                                                  • deekay  

                                                    Priblizne: 29 full, zdvihy 120, 65–66 hlava, 46 offset, 430 chainstay, min. 460 reach, 330 bb height, max. 450 seat tube Ram s tlumakem do 3kg.

                                                  • MlokCZ  

                                                    Zajímavé jak moc se to může lišit.

                                                    Pro mě: 29 full, zdvihy 120mm (nebo 130mm), 67,5–68 hlava, 46 offset, 440 chainstay, 415–420 reach, 330 bb height, 44–45 cm seat tube.

                                                  • deekay  

                                                    Jak uz jsem psal, jestli neco nesnasim obecne na vsech kolech, tak je to hajzlposed a vysoko teziste. Na takovem kole se citim jako na obrazku…

                                                  • MlokCZ  

                                                    Těžiště budeme mít stejně, stejná preference výšky středu. Hajzlposed jsem na svojem kole ještě nikdy v životě neměl, jak mám krátké ruce. Posunul jsem se ze superchrtích posedů před mnoha lety (dříve to u mě jinak nešlo s dostupnými prostředky) po takový kompromis ani superchrtího posedu, ani hajzlposed. Teprve teď vozím posed ze kterého mi permanentně nebolí za krkem.

                                                    Na hajzlposed bych musel mít reach tak 380 + super vysoko řídítka.

                                                  • deekay  

                                                    Teziste kola by treba stejne bylo, teziste soustavy uz nutne ne.

                                                    Pokud mas nejakou anatomickou zvlastnost, co se hodne lisi od medianu, pak se nesmis divit, ze mame hodne odlisne pozadavky.

                                                  • ceo  

                                                    Transition Smuggler v L už tam skoro je. Akorát kratší offset, vepředu teda 140 a BB o 10 výš (což bude tou vidlicí)

                                                  • deekay  

                                                    Ano, z novych transitionu jsem byl nadsenej do chvile nez jsem si v kazde recenzi precet, jak to sice zobe, ale zoufale nejede.

                                                  • vojtechposmourny  

                                                    No ale to jsi v požadavku neměl, že to musí jet :-)

                                                  • deekay  

                                                    Kdybych mel vypsat vsechny pozadavky, tak se mi to sem nevejde :D

                                                  • TJK  

                                                    Dane ale ty jsi opravdu specificky druh co se tyce pozadavku na bike :-D

                                                  • deekay  

                                                    Proto ted jezdim, na cem jezdim :P

                                                  • TJK  

                                                    vsak jak jsme se bavili, ja tomu naprosto rozumim… ja kdybych nemel KO zapesti tak si CX necham… to byl super zabavnej univerzal

                                                  • deekay  

                                                    Hlavne je to dobra cisticka hlavy. Tim, ze na tom clovek jezdi jednoduche traily se nemusi tolik soustredit, kdyz nechce.

                                                    A taky me nejak prestalo bavit se sapat na kopec rychlosti chuze a tocit pri tom nohama jak krecek v kolecku.

                                                  • TJK  

                                                    me na tom bavilo jezdit lehky traily co sem dval na enduru :)

                                                  • TJK  

                                                    me na tom bavilo jezdit lehky traily co sem dval na enduru :)

                                                  • ceo  

                                                    Když už jsme u geo a hodnot. Je jede/nejede něčím definovatelné z hlediska geo, nebo to je dáno blbým naladěním tlumiče?

                                                  • TJK  

                                                    geo do toho jednoznacne vstupuje, ale imho volba plastu je mnohem dulezitejsi

                                                  • deekay  

                                                    Oboji.

                                                    Musis mit posed, ktery ti umoznuje idealni slapani.

                                                    Musis mit kinematiku zadni stavby, ktera neni jako houpaci kun a k tomu musis mit naladeny tlumic.

                                                    Jak pise TJK, plaste hrajou vyznamnou roli.

                                                    Pro sebe bych ale chtel kolo, ktery leti i pri slapani ze sedla a to je velmi malo fullu. Nebavi me motat nohama lehky prevody, radsi vstanu :)

                                                  • ceo  

                                                    Od Transitionu tě určitě neodradí pláště, proto jsem se ptal.

                                                    Nejspíš to u TR podělali s naladěním tlumiče. V tomto jsem spokojený s Trekem. Ten je nehorázná houpačka při otevřeném tlumiči, do kopce se na tom fakt nedá. V trail nastavení v terénu ok, a na šotolině a asfaltu to zavírám. Rozdíly jsou hodně cítit, na rozdíl od virtuálů, co jsem zkusil, kde rozdíly mezi Descent a Trail skoro nebyly. Proto taky nejsem úplně fanoušek virtuálů.

                                                    Motání rozumím. Nejlehčí mám 34×42, pro mě celkem dostatečné. S 30×50 už asi motal na místě :D

                                                  • goofy  

                                                    Tak ono zas u virtuálů to tak nějak ani moc nepotřebuješ, že… Co jsem měl koně na DW Linku, tak ten prostě šel za pedálem i když se lehce pohupoval, a přesto zadní stavba pořád zobala. To už jsem se na klasickém čtyřčepu cítil jak na parníku a musel si šlapání hodně hlídat. Knolly a ta jejich zadní šílenost se efektivitou docela hodně blíží virtuálům. Až jsem překvapený.

                                                  • ceo  

                                                    To je zase IMHO o preferencích. U virtuálů člověk může zapomenout na tlumič a neřešit. U Trek se mi teď líbí, jak se v závislosti na poloze na tlumiči mění výrazně charakter, jako kdyby to byly 3 různá kola.D= "sjezdak“, mekky, houpe a vůbec nejede. Přepnutí na T=trailbike citelně zrychlí a jde víc za pedálem a ještě zobe, ale ne tak měkce, C= nezobe, třepe, ale zase jede ještě citelně víc než v T.

                                                    U virtuálů mi přijde, že jsou pořád v T, D chybí a C (lock) není tak poznat proti T.

                                                    Neříkám, že jedno je lepší než druhé, jen že momentálně mi víc vyhovuje si volit charakter na tlumiči dle místa a nálady, než si charakter zvolit koupí rámu na „pořád a všude“.

                                                    Jak jsem moc nechápal, co mají lidi na Orange a jeho „zastaralém“ jednočepu bez prepákování, tak nedávno mi to došlo. Málo čepů=málo tření=vysoká citlivost a všechno řeší až tlumič, se kterým si jde hrát…

                                                  • wilda81  

                                                    :))

                                                  • deekay  

                                                    Tak nepodelali – ono to tem amikum asi vyhovuje na to, na co je to dle nich urcene.

                                                    Fakt se mi libilo, jak se chovala Mirova LV 301 Mk14.

                                                  • mpIII  

                                                    To je dobré číst, kor od tebe ;0) docela mě vyděsily ty testy jak museli vyměnit tlumič, položit hlavu, dát větší vidlici a vahadla na 160mm a nakonec vyměnit rám.p za větší…

                                                    Jel jsi to ještě na 140, nebo Míra měl už 160mm vahadla?

                                                  • deekay  

                                                    Mira mel 160 vahadla. Spolu s jeho DPA pikem s moji byvalou FAST patronou jsem nemohl tlumeni nic moc vytknout pro me pouziti. Snad jen zbytecne moc zdvihu.

                                                    Ad testy: S vymenou tlumaku to mohlo byt ono, vidle s jinym offsetem budiz… ale vetsi ram, jeste polozenejsi hlava…myslim ze hosi z ENDURO magu trochu nepochopili jakou tridu kola testujou. 301 neni EWS race bike ani nema byt.

                                                    Ale on ENDURO magazin, stejne jako jeho silnicni protipol GRAN FONDO jsou hlavne hipstermagaziny. Maji uzasny fotky, proto oba dva ctu (prohlizim :P). Problem s novinarema obecne je ten, ze vetsina z nich mozna rozumi psani, ale velmi mizive procento technice o ktere pise. A to jak co se tyka treba aut, tak co se tyka kol.

                                                    Ja si radsi prectu clanek od nekoho o kom vim, ze tomu rozumi, byt to nebude tak ctive a bude to treba strohe, nez clanek kde forma prevlada nad obsahem. A tech je bohuzel vetsina napric odvetvimi.

                                                  • mpIII  

                                                    Díky za info. Jak někde tuším psal kubad, tak tlumič časem přeladili, takže i když mě ten test trošku vyděsil, tak ho nakonec beru s rezervou (věřím spíš Mírovi a tobě, i když tvoje ladění je už nad moje rozlišovací schopnosti ;0)) – rozhodlo hlavně to, jak napsali, že XL pro 178 cm měřícího jezdce bylo to pravé… to moc nechápu. Vlastně to mám jako Míra – MK10 Lko, u mě navíc na výšku je už na hraně. Délka sedí perfektně, i když nevím co s reachem udělala 150mm 27,5” vidlice. Takže MK14 Mko se mi podle čísel jeví jako ideální volba, shodli se na tom i všichni, se kterými Jarda konzultoval :0)

                                                    A na moje trailové použití stačí kombinace 150/140mm zdvihu, rozhodně nepotřebuju ultra Enduro mašinu.

                                                  • deekay  

                                                    Ja, ac jsem vozil mk11 v Lku, bych bral i Mk14 v L. Zvykl jsem si na natazenejsi posed a je to pro me ve vsem lepsi.

                                                    Klidne bych si to postavil na 140/140 a vic do XC. A to je ta nadhera, ze si to muzes vyskladat jak chces.

                                                  • mpIII  

                                                    Jenže ty jsi asi vyšší a máš delší nohy, ne? ;0) Jak koukám na tvou bývalou 301, tak jsi tam měl 150 teleskop a ještě vytažený… já teď na MK10 ani 150 teleskop dát nemůžu… sedlová trubka dlouhá 460 je pro mě moc.

                                                  • deekay  

                                                    179cm, stred-vrsek sedla s SPD 74,5cm

                                                    na Mk11 s 150mm LEVem jsem mel asi 1.5cm rezervu

                                                  • mpIII  

                                                    No a to je ono – střed-vršek sedla mám 70–70,5.

                                                    A reach jsem bajvoko naměřil 420–425.. je to vůbec možné?

                                                  • deekay  

                                                    Hm, pokud mas kratkej predstavec, tak nechapu jak muzes merit 178. Kratoulinky nohy a kratky telo :)

                                                    Nepoznavas se dole na obrazku? :D

                                                  • mpIII  

                                                    Ten uprostřed, to jsem celý já ;0)

                                                    Když jsem kdysi uvažoval o Strivu, tak jsem si výšku rozkroku změřil 80–81 cm.

                                                  • mpIII  

                                                    Ještě update – úhel hlavy mi iPhone změřil 65–66 stupňů, tak proto se mi na tom jezdí moc fajn :0)

                                                    A výška středu 354mm, takže ani to na těch 27,5” kolech není vlastně tak strašné jako mě strašili :0)

                                                  • deekay  

                                                    354 je fuuj :)

                                                  • mpIII  

                                                    Teď uvádí LV 350, co jsou 4mm? :0)

                                                  • deekay  

                                                    Jenze LV to meri na megabalonech, musis koukat na BB drop.

                                                  • mpIII  

                                                    To je fakt…

                                                  • goofy  

                                                    Jo tak nad tím taky často dumám, že by mi jako další kolo stačily tak 150/130 zdvihy. No a pak to párkrát přeženu tím bordelem co tu máme, a zase si říkám, že 160/160 bude ok… No až budu opravdu něco kupovat, tak to budu mít se sebou těžké… :-D

                                                  • deekay  

                                                    Ono je to fakt o tom, kde clovek jezdi. Ja preferuju stabilnejsi geo kola (mensi zdvihy) pred tim, ze to zazehli spiciho bezdomovce. I me to pak na takovem kole mnohem vice bavi.

                                                  • goofy  

                                                    No tak odpružení mám nastavené více do tuha, ale prostě když člověk občas blbne, pak to vytáhne na nějaký trail a poskočí si… Nebo tomu naloží mezi šutry a kořeny, a najednou se zdvihy hodí.

                                                  • mpIII  

                                                    Přesně tak, 150/140 mi stačí a kdyby nestačilo, není problém jít až na 180/160…

                                                    A fakt díky s tím RAWem, nahlodal jsi mě… ;0)

                                                  • goofy  

                                                    Nemáš vůbec zač… :o)))

                                                  • mpIII  

                                                    Zase to bude ladit s Hope se stříbrnými víčky :0) uvidíme jak to dopadne, zatím není nic pevně dojednané :0)

                                                  • wilda81  

                                                    Dvě kola ;)

                                                  • goofy  

                                                    No taky varianta… :-) Ale to by asi bylo tak 140/130 a k tomu nějaké pořádnější kladivo 180/170… :-)

                                            • deekay  

                                              Natazeni a polozeni obecne treba pro me zprijemni posed na kole a jsem rad ze uz enduro kolo nemusi vypadat tak, ze na tom clovek sedi jak na latrine a dolekopcom do tlaci pred sebou, protoze se nad to nevejde.

                                              V kombinaci s sirokyma rodlama pak clovek „vesi pradlo“…samozrejme ma to svoje limity a treba Nicolaie v soucasnem provedeni jsou fakt dobre uz leda tak na rychlou palbu z kopce v bordelu.

                                              A to je taky duvo, proc univerzalni kolo neexistovalo, neexistuje a existovat nebude :)

                                              Problem maleho trailu je taky ten, kdyz k tomu nekdo da kratoucky predstavec a siroka riditka… to je pak pocit z rizeni, ze by z toho jeden blil.

                                        • MlokCZ  

                                          Taky ten trend taky nechápu. Tedy chápu, že se najdou podmínka a místa pro které je to super, ale myslím si, že spousta jezdců takové podmínky vůbec nemá.

                                          Střídám pravidleně HT a fulla, kde má velký rozdíl v délce stopy (cca 3° reálný rozdíl v hlavovém úhlu po započtení sagů u obou kol).

                                          Full má tak výrazně delší stopu a je mnohem stabilnější ve sjezdech.

                                          Ale i přesto, že ten full na dnešní dobu má poměrně krátkou stopu, tak už se s točením v malých rychlostech dost peru a dost často něco nevytočím co na HTčku dám úplně v pohodě. Vůbec si nedokážu představit, jak bych to točil s tím dnenším moderním trendem, kde bych měl mít třeba ještě o další jeden až dva stupně menší hlavový úhel na daný typ kola.

                                          Pro moje potřeba a můj styl jízdy jsem u fullu na limitu délky stopy a delší bych rozhodně nechtěl. To už bych spíš zkousnul o chlup kratší.

                                          U HTčka jsem rád, že mám poměrně krátkou stopu a do modernějších geometrií s výrazně menším hlavovým úhlem se pouštět rozhodně nebudu.

                                          Ono je to hodně o tom, co kdo kde a jak jezdí. Sjezdů kde bych opravdu využil větší stabilitu jezdím v okolí minimum, na dovolené v horách se toho najde trošku více, ale i tam toho nenajezdím v daném typu terénu tolik.

                                          Oproti tomu zatáčet v menších rychlostech potřebuju pořád všude. A otočku přes přední kolo nedávám, takže to musím poctivě vytočit.

                                        • goofy  

                                          Kua S kdysi… Chudák koťátko :-P

                                        • deekay  

                                          Nemas pravdu, obecny trend neni prodluzovat stopu. Viz Giant u Reignu nebo Cannondale s OutFront geometrii. Tam je to naopak a pouzitim vetsiho offsetu se stopa zkracuje. Ja to tak mel udelane na 301, kde jsem mel na 26 kola pouzitou 27.5 vidli s vetsim offsetem. V rychlosti stabilni, podkopla vidle aby zrala dolekopcom, ale vytocil jsem na tom vse.

                                          Dulezite je si vybrat spravne kolo pro sve pouziti.

                                          Ja treba zase nikdy nepochopil modu relativne kratkych „hravych“ kol na vyssich zdvihach.

                                          • goofy  

                                            Aha.. takže Whyte, Geometron a tak. Tam chtěli stopu zkrátit co… :-) Netvrdím, že kolo má být extra nestabilní, ale zdá se mi, že geoometrie která se pohybovala kolem mého Chilca byla stabilní až až, a přitom se s tím ještě dalo všude vejít. Co jsem si tak měl možnost lehce ozkoušet některé trendy kousky, tak jsem byl z toho takový nějaký rozpačitý. A co si budeme nalhávat. Co vyjde nový model, tak se dělá delší a delší…

                                            • deekay  

                                              Jen rikam, ze ten trend neni obecny…

                                              Kdyz se podivame na konzervativnejsi znacky, napriklad SantaCruz nemela drive pro me co nabidnout. Vechno postavene, kratke (v ramci tridy).

                                              Koukam na chilcotin a v te snizene pozici by to byla slusna geo k 650b kolum :)

                                              • MlokCZ  

                                                Tak délka není jen o preferencích, ale hlavně o proporcích jezdce. Tam pro moje krátké ruce začínám mít problém, že mi všechno bude příliš dlouhé.

                                          • MlokCZ  

                                            Koukám na Reign 2019

                                            https://www.giant-bicycles.com/us/reign-2

                                            a vidím offset 46mm a k tomu HA 64,5°, to mi tedy přijde stopa dlouhá jako týden před výplatou…

                                            • krabica  

                                              Na svém kole mám trail ještě větší. :-)

                                              • MlokCZ  

                                                Každému co mu vyhovuje.

                                                Jezdil jsem na celopevňáku opačný extrém. 29" celopevňák 71,5° HA + 47mm offset. Samozřejmě celopevňák je něco jiného a nikdy se na něm nebude jezdit extra palba v pořádném terénu, takže nepotřebuje takovou stabilitu. A bylo to opravdu parádně hravé a točivé. Pro fulla by to samozřejmě už nešlo, to by stabilita opravdu dost chyběla, ale to srovnání extrémů je zajímavé.

                                                • krabica  

                                                  Možná je to zvykem z motorky, ale víc mi sedí zatáčení přenášením váhy, než točením řídítek…

                                            • deekay  

                                              Pro 650b je „standard“ offset 42. Giant dava 46, takze zkracuje stopu.

                                              • MlokCZ  

                                                Jednak je otázkou, co je to standard u offsetu. U 29" se také používá pro stejné kategorie kol dost velké rozpětí offsetů.

                                                A pak rozdíl 4mm na offsetu odpovídá stejně jen cca 0,5° rozdílu na hlavovém úhlu. Takže je to jako 42 offset + 65 HA. To je pořád stopa dlouhá opravdu hodně.

                                                • deekay  

                                                  Jako standard jsem si dovlil oznacit to, co se bezne pouzivalo, nez si firmy zacly hrat s offsetem.

                                                  tzn pro 26 offset 40mm, pro 27,5 offset 42 a 44 a pro 29 offset 51.

                                                  A 42 offset na 650b a 65HA ja bych prave oznacil za idealni hodnotu u tohodle typu kola. Uvedom si, ze reign je proste enduro. At uz se to oznaceni nekomu libi, nebo ne. A enduro je lehky sjezdak na kterem se da vyjet kopec :D (kdyz to trochu prezenu)

                                                  • ceo  

                                                    Od doby co jsem zkusil Santu Tallboy 2018 me v hlavě vrtá otázka jestli výrobci kromě geo řeší aspoň okrajově i vyvážení (aspoň předozadní). Ovlivní to spousta atributů, ale u Tallboye mi přišlo, že se na to vykašlali úplně. Už v ruce byl těžký na předek a jizdně se to projevilo velkou nedotáčivostí, pořád to tahalo ze zatáčky ven.

                                                  • deekay  

                                                    Neresi, protoze mnohem vetsi vyvazeni dela v te soustave prave jezdec. Proto pro jednoho muze stejne kolo jet tak, pro jineho onak, staci ,ze ma o kus vys riditka.

                                                    Nedotacivost ti neudela to, ze mas kolo na predek tezsi. Co popisujes zpravidla udela pomer moc rychleho odskoku vzadu a pomaleho vpredu. Roli hraje i tlak pneumatik.

                                                  • ceo  

                                                    Jak jsem psal to kolo bylo těžké na předek už v ruce, to odpovídá. Ono se tomu nechtělo zatáčet už na asfaltu, tam by odskok takovou roli hrát neměl.

                                                    Jezdec udělá nejvíc, ale i tak mě přijde, že s vyváženým základem se vždy líp pracuje.

                                                    Každému bude sedět něco jiného. Mně vyloženě nesedly RM Blizzard, Cannondale Jekyll 2018 a Giganty (Trance i Reign), a těch si připadám nad kolem. Naopak sedly Treky, Ibis HD4. Dost zajímavý mi přišel Mondraker Foxy XR, ten je hodně specifický, ale asi by spíš zazářil, než propadl. Někdy bych zkusil Foxy 29, to by mohla být trefa do černého.

                                                  • deekay  

                                                    Odskok hraje roli i na asfaltu, specialne v zatackach.

                                                    Jak rikas, je hlavne dulezity, aby kolo sedlo danemu cloveku.

                                          • wilda81  

                                            Me se třeba na krátkých vysokozdvihovych kolech daleko lépe skákalo. Teď mám dlouhé autobusy a na skocích to není úplně ono…

                                            • deekay  

                                              Jasne, je to jedno z moznych pouziti, ale uz je to zase specificka disciplina :) A dle me pak to kolo bude trpet v tom na co je jizdni kolo primarne urcene – jezdeni po zemi :D (hlavne to neberte moc vazne ;) )

                                    • krabica  

                                      Dík za osvětlení problému. :-)

            • lazza  

              Jinak sem mrkl na vidli, co mam na Vendette, a ta hlasi 51mm. Navrch ma 150 namisto 140. Novou nicmene kupovat nebudu a zdvih jeste promyslim, zda ho stahnu. Kazdopadne kombinace vyssiho zdvihu (+10mm) a vetsiho offsetu (+8mm) nez doporucuje TR bych uz mohl (pri vyjezdech) negativne pocitovat…(?)

              • deekay  

                Vetsi offset bude pri vyjezdech lepsi. nebude ti to tolik klopit do stran a lepe zatocis v technickych vyjezdech. 10mm na zdvihu znat asi bude,a le dulezitejsi je, jak budes mit nastaveny zadek – jak moc si kecne do sagu.

                • lazza  

                  Nekde sem cetl, ze +10mm na zdvihu dela asi 0,4st na uhlech. Resil sem to hlavne s ohledem na sedlovy uhel – abych ho vetsim zdvihem vepredu zbytecne moc nepokladal …

                  • deekay  

                    Pokud ti jde jeste posunout sedlo dopredu, kam potrebujes, tak te sedlovej uhel nezajima. Blby je to u kol, jako SC Hightower LT, na ktery ja se treba skoro nemuzu poskladat, abych neslapal pred sebe.

                    Vzdy je potreba resit finalni pozici sedla a ne uhly izolovane.

              • gargamel  

                To sou teda změny čéče, ale super volba rámu:). Kdybys chtěl snižovat pika na 140, tak bych měl mít doma airshaft, když jsem onehdá zvyšoval ze 140 na 150.

                • lazza  

                  Hele diky, mozna toho vyuziju :) Ale nejdriv pujde Pike na reklamaci, desne, mrcha, skripe

          • Dejv0  

            jojo byl to dík bez ironie. :) Pak ukazuj jak se to vešlo.

            • lazza  

              Tak pluska se s malou rezervou vejdou. Muzu zacit drandit a necekat roky na prepleteni :)

              • Dejv0  

                To jsem ani nečekal, provizorně to bude na pohodu. :)

              • lazza  

                Tak a je to. Jsou tam zatim pluska, bo velky kola se rozpletaji/za­pletaji, takze to chvilku potrva. Projel sem to jen kolem baraku a prdel mi celej vecer dekuje – chova se to jak sjezdak na 160mm :). Neco se zdvihem asi udelaj aj pluska, ale schvalne sem je nabusil vyssim tlakem, abych pak nebyl po prechodu na 29” moc zaskocenej. Do tlumice jsem natlacil 210psu pri 88kg vaze, ale asi budu muset jeste kousek vys…

                • lazza  

                  Fotky

                  • wilda81  

                    Pěkný traktor!

                  • McBlacky  

                    Kolik ma ten teleskop-znacka?

                    • smizo  

                      Tipuju, ze to bude zdvih 200mm, jinak TS200 od uzivatele tomínos tady na bf

                    • lazza  

                      Jj, TS 200, jak pise Smizo. Vtipny je, ze pri plnym zasunuti do sedl.trubky pri plnym 200mm zdvihu narazela do toho zahnuti sedlovy trubky a nesla zaaretovat :)

                  • smizo  

                    Tak na 29er kolech to bude hodne jiny, nebo aspon ja to mam na metě, co sem tam mel pluska tak mi to prislo jak 150mm zdvihu, dal jsem si tam zase 29ky a najednou jsem cejtil ten limit 130mm, nebo limit, bylo to znatelne tvrdsi a uz sem nemel pocit 150mm zdvihu, ale furt se na tom suprove jezdi!!

                  • smizo  

                    A mas to moc pekny!!

                    • lazza  

                      Diky.

                      Tak presne toho jsem se bal, ze po prechodu na normal plaste pocitim. No nic – natlacim tam jeste pul baru, abych ten “ zdvih” v pluskovych plastich trochu eliminoval :)

                      • smizo  

                        Promin, ale taky jsem tam natlacil prakticky max co plaste dovolily a nepomuzes si..furt ten objem plaste strasne dotlumi..nebo aspon co mam oboje kola na bezdusich, tak to tak mam

                        • černápole  

                          však si nech smugglera i vendettu a střídej dle chuti ne?-)

                        • lazza  

                          Tak ted dumam, jestli ma vubec smysl nahazovat 29. Jezdil sem velky kola dva roky, ale takhle zpetne rozdil nejsem schopen vubec posoudit.

                          Kdyz to prehodis, citis znatelnej rozdil mezi nabusenejma pluskama a 29? Odvaluje to lip?

                          • černápole  

                            tohle ti nikdo neporadí, asi bych si pujčil od kámoše set 29er kol a projel to…

                          • smizo  

                            Na mete cejtim velkej rozdil, ale zalezet to bude celkove na odpruzeni taky hodne..proste kdyz tam mam pluska i kdyz nabiseny na max, tak je to tank jak na 150mm, kdyz tam mam 29ky s wtb gumama, tak cejtim, ze je to tvrdsi a uz nemam pocit 150mm zdvihu..ale neverim tomu, ze to na vsech kolech bude stejny, idealne fakt radsi vyzkouset

                            • lazza  

                              Ono to prave s pluskama jede paradne, mnohem lip jak vendetta. Ale pricitam to vyssim tlakum. Tak uvidime, nikoho s plonkovejma 29” na boostu okolo nemam, abych vyzkousel

                  • Dejv0  

                    Vypadá dobře! 29 bych se nebál, pořád tam dostaneš 2.4, jede to dobře a pohodlí pod zadkem je dost.