Silniční bezdušové pláště

117 nepřečtených
  • deh

    Ahoj, vybírám nové pláště, žádné téma jsem nenašel aktuální.

    Momentálně jsem sjel Mavic Yksion Pro UST.

    Co se dívám nabídka je dost omezená bezduš plášťů.

    Mavic nebyly asi špatné, jsou ale moje první tak nemohu porovnat, tak by zajímaly vaše tipy a zkušenosti s jinýma a co by jste mi doporučili?

    (ráfky mám mavic ksyrium elite)

    díky

    • Cavendish  

      Kdybych nevozil galusky, tak bych v bezduších přemýšlel pouze o:

      Schwalbe Pro One

      Continental GP5000

      Hutchinson Fusion 5

      • milan.v  

        Ještě bych do výčtu přidal Vittoria Corsa.

        • Cavendish  

          Taky jsem na ni myslel, ale je dražší no. I když teda ten Mavic není taky žádná láce.

          Hodně dobré ohlasy čtu na Pirelli Cinturato.

          • Marskatin  

            Cinturato by mě zajímalo, uvažuji o něm. Jezdí je tu někdo?

            V odolnosti proti defektu jsou jedničky a pro mě pořád přijatelný odpor.

            • bosmilan  

              Letos jsem je jezdil,měl jsem 28mm,díky nižšímu tlaku i pohodlné,defekt žádný a to jsem s nima jezdil i po šotolinách.

            • Coural  

              Jezdím. Perfektně drží na mokru a jsou snad neprůstřelné. Po 8 000km na zadku není vidět žádné opotřebení a to je občas protáhnu i po jemném štěrku.

            • MiKED  

              Nejezdí tak, jako třeba GP4000 SII, ale já jsem s nimi po pár stech kilometrů spokojen. Do tohohle počasí podle mě ideální, v létě bych asi váhal…

          • jirkaRS  

            Díval jsem se na ty Pirelli, ale píšou u nich, že se nemají montovat na ráfky s vnitřní šířkou větší než 19C. Takže na Panchowheels s vnitřní šířkou 20mm nepůjdu?

            • Cavendish  

              Kde si takovou informaci našel

              • jirkaRS  

                Tady

                • Cavendish  

                  Já na oficiálním webu Pirelli našel informaci, že pro gumy 28mm je doporučená šířka ráfku 17C-19C. Nic o tom, že se na širší to nejde.

                • Marskatin  

                  jo to se je na daleko více webech tento nesmysl.

                  pirelli má v manuálu pouze odkaz na doporučení dle ISO 5775–1

                  Ale tu už asi v posledních létech nebere nikdo v cykloprůmys­lu vážně.

            • Marskatin  

              O jakou šíři ti jde?

              Osobně jsem krabičku s pláštěm v ruce neměl a na webu pirelli jsem se k tomu nikde nepropracoval, ale v jedné zahraniční recenzi na Cinturato psali

              pro 26 mm plášť ráfek max 19 mm

              pro 28mm plášť ráfek max 20 mm

              pro 32 mm plášť ráfek max 21mm

              pro 35 mm plášť ráfek max. 23 mm

              • jirkaRS  

                Byla by to ta 28, takže by to mělo být v pohodě. Díky

              • Salind  

                To by mohlo odpovídat. Mám je doma (700×32C) a na krabičce je uvedeno pro ráfek max 21 mm. Viz foto

                • jirkaRS  

                  Takže jsi je nakonec pořídil? :-) pak dej vědět, jak jezdí a jak moc je znát, že jsou na tom hůře s odvalováním.

                  • milan.v  

                    Vždy to bude subjektivní informace odvislá od několika věcí, s čím má člověk dosavadní zkušenost, kde s tím jezdil, jak hustí, na čem jezdí, jak jel rychle…

    • Cavendish  

      Mrkni na tuto tabulku. Jsou to pouze bezdušové pláště. Prvním třem se vyhni. Jsou to závodní slupky, které mají hodně tenký běhoun 1,6–1,8mm (Tread) a podle toho taky dopadl Puncture Test.

      První solidní plášť s dobrou ochranou a nízkým odporem je ten GP5000 . Ten má 8,9W při 100Psi a ochranu 10/6. Osobně bych ale zvolil Schwalbe Pro One Tubeless. Sice má 11,6W, ale imho ochrana 11/6 stojí za to. Ani tvůj Mavic nedopadl vůbec špatně.

      • Marskatin  

        Schwalbe pro one tubeless už se nevyrábí, byl nahrazen tou addixovou verzí, ale sehnat ještě jde.

        Nedělá Mavic gumy Hutchinson?

      • deh  

        Schwalbe pro one tubelles jsem mel tyden na kole. uz to nechci ani videt, nasadit ho je katastrofa vubec to neslo je tvrdy jako blazen musel jsem sroubovakama velkou silou. No a po nasazeni po prvni jizde sekanec 0.5cm takze na vyhozeni a sel dolu…

        Mavic co jsem mel ted se mi jezdily fakt dobre, ale najezd maji jen 4–5000km .

        • milan.v  

          Šroubovákama?!? :-o

          • deh  

            Ano protoze jsem se s tim patlal pres hodinu a zlomil 4 montpaky pri tom. Fakt peklo. Tak jsem pak musel pouzit neco jineho co se nezlomi . Pri vystredeni obou patek na nejnizsi bod v rafku furt zbyvalo cca 30cm pretahnout pres kraj coz vubec neslo az silou. Mel jsem chut je hodit z okna …

            (Jinak a samozrejme pres hadru ty sroubovaky at neponicim rafky.. i kdyz jedna ryha mi utekla i tak)

            • jardalee  

              ja pouzivam pribory :) teda tim druhym koncem je to hodne tvrdy a vetsinou perfekne zaobleny

        • kamaro  

          No tak ono by nebylo špatné uvést na jaký ráfek jsi ho dával a jak fungoval jako bezdušák. A šroubovákem? No to není zrovna vhodný a šetrný nástroj.

          Jinak za mě Schwalbe Pro One šel na karbonové ráfky LightBicycles nasadit dobře a těsnil i bez tmelu. Poprvé šel nahodit i dílenskou pumpou. Podařilo se mi chytnout nějaký hřebík či co a tmel to nebral, takže jsem aplikoval knot a na tom jsem dojel. Nicméně to nebylo stoprocentní a furt to ztrácelo tlak. Takže jsem plášť sundal a podlepil to flekem na duše a od té doby klid. Při dalším nahození jsem ale už musel použít kompresor, dílenskou pumpou mi to nešlo nahodit.

          • jiriga  

            ja mel se Schwalbe Pro One 28 stejny probem, taky mi prislo,ze nejsou prilis kompatibilni s mymi rafky – Giant PR2 – v servisu s tim meli celkem praci a stejne mi porad uchazely..nakonec jsem je vymenil, jak pisu vyse, za Vittoria Rubio Pro a take zpatky na Giant GAvia 2

          • vt  

            Rval jsem Schwalbe Pro One na Zondy a bylo to peklo. Sroubovak jsem teda nepouzival :-)

          • Karaya  

            Pro One na DT Swiss R460, Pancho Spirit a Remerx Whizz vždy bez problémů. Asi by to šlo i bez montpáky, ale s ní je to úplná brnkačka. Nahodit nové šlo i pumpou, pak už ne. Mám taky GP 5000 TL na těch R460 a ty jdou pumpou nahodit i opakovaně.

            • jecnak  

              GP 5000 TL pořád dobré zkušesnosti?

              • Karaya  

                Pořád dobrý, už mají přes 5tkm a určitě ještě něco vydrží. Negativum zatím žádné, až na tu váhu teda.

      • JerryRed  

        Škoda že tam nejsou Conti 4 season, mě se líbí a ježíšek psal nějakej blábol že je veze :)

    • roupik  

      jezdím contíky GP4000 a nemůžu si je vynachválit, takže až je sjedu zkusím jejich nástupce GP5000

    • jiriga  

      jezdim Giant GAvia 2 a ted v zime i Vittoria Rubio Pro Graphene 2, oboje 28. Predrim jsem mel Schwalbe One 25 , taky v pohode, ale 28 uz mi nejak nesedela s rafkem.

      • Coural  

        Ty Vittorky mám teď doma, taky v šířce 28mm, tak jsem na ně zvědavej, ale budu je nasazovat až na jaře. Předtím jsem jezdil Maxxis Padrone 25mm a byly výborné, bohužel nepřežily přejezd po střepech z bezdomoveckého mejdanu pod jedním mostem ( řízlé bočnice). Schwalbe jsem měl ve verzi One i Pro One a na kolo už bych je nedal.

        • jiriga  

          ja mam ted mix, Gavia vepredu a Rubio vzadu (pac jsem musel menit)/ ted cekam az budu muset menit i Gavii , abych je zkompletoval:-) Jinak mi obej zatim drzi. Jezdim lesoparkem, blaticko, listi, sutriky…

        • nomecz  

          Co je na ProOne spatne ? Mam je v 28mm a jsou to super gumy ( a vnitrek se perfektne cisti od mlika , snad nejlepe ze vs3ho co sem jezdil)

          • Coural  

            Obroušené plochy na běhounu, spousty drobných říznutí, několik defektů s kterými si mlíko neporadilo, prasklý zámek na boku co zapadá do drážky v ráfku (tlak normální, jízda po silnici po rovině), zpuchřelé po 2 měsících provozu, u ProOne malá výdrž. Možná to byla jen souhra náhod, ale už se k nim nevrátím.

            • vt  

              „zpuchřelé po 2 měsících provozu“ – jednu mam doma nasazenou pres rok a zadne zpuchreni se nekona, to je nejake podezrele

          • Pijer  

            Za mě také spokojenost.

    • mr.nikdo  

      Mam Tufo Commtura 4.

      Nahodit to jde pumpou, jede to suprove. Drzi moc pekne.

      Trochu bych u tohoto plaste bral vyssi profil, jako ma Calibra Plus. Pak by to bylo dokonale.

    • deh  

      Nejvíc se mi zamlouvájí asi ty contiky 5000 , ale jsou docela těžké. Zas na druhou stranu na silnici jen najíždím km, tak to zas tak nevadí, závody jezdím jen na HT.

      • milan.v  

        Proto také vydrží více…

      • deh  

        Máte někdo vyzkoušene kolik vydrzi km?

        Jedna se o ty contiky 5000 TL

        https://www.kupkolo.cz/…ady_z106021/

        • milan.v  

          Počítej, že 5–6000km na nich dáš krásně, ale to je individuální.

          • ememem1  

            to je osobna skusenost? a ako drzia tlak?

            ja som doteraz jazdil po experimentoch s hutschinsonom (nic moc odolnost ani vydrz a relativne nepohodlne) a padronem (mi za jazdy opakovane zliezol z rafku – mozno vadny kus ale uz im neverim) iba schwalbe ale trocha mi zacinaju liezt na nervy relativne nizkou zivotnostou. co by som im este odpustil lebo inak nemaju chybu, ale doslova pred kazdou jazdou ich treba dofukovat, neiekedy ozaj aj obden pricom defekt nemaju, proste z nich unika vzduch cim su stasie tym rychlejsie. mam teraz na odjazd na bike jednu skoro novu a vzadu ten padrone co bol dva roky v pivnici co som ich oba zhodil ze ho dorazim a ten drzi tlak 10 dni v pohode. navyse ti schwalbe po nejakych 2–3 kkm bud nejak zdegaduju alebo co ale ak dostanu deekt tak sa to uz moc nechce zalepit. (vid. aj https://www.bike-forum.cz/…-plastu.html#…)

            tak rozmyslam nad alternativou.

        • Cavendish  

          Kolik vážíš a jakou šířku budeš vozit?

          • deh  

            25mm a vazim 78kg

            5–6k je nejak malo,cekal jsem tak 10 :)

            • Cavendish  

              Kdyby si vážil do 70Kg, tak 10kkm dají. Ty čekej tak 6–7kkm. I tak je to pěkný nájezd. Slušný galdy zvládnou půlku a stojí 2× tolik.

    • jirkaRS  

      Ahoj, trošku to tu oživím ohledně výběru bezdušových plášťů. Hodně se tu doporučují Continental, Vittoria, Pirelli, ale jezdí tu někdo tohle?

      https://www.inline-brusle.cz/…nt-gavia-ac/

      Jsou za dobrý peníz, docela lehké ve verzi 28mm, proto by mne zajímala zkušenost s nima, díky

      • TheJD  

        Mam na kole z vyroby Gavia AC 1 jako bezduse a nemel jsem zadny problem, ale netusim, jak se nasazuji/sundavaji, nebo jak by mliko zalepilo defekt, jestli je teda od jara jeste tekute…

        • jirkaRS  

          Já mám taky od jara originál Gavia Fondo 2 32mm, ale chci jít na něco užšího, ale nevím co vybrat a já s nima taky zatím žádný problém neměl, tak u Gavia asi zůstanu.

    • jirkaRS  

      Ještě přidám dotaz na bezdušové pneu Tufo Comtura 3 TR 25 nebo 28mm provedení. Není tu nic k dohledání, ale věřím, že je někdo jezdí nebo jezdil, díky ;-)

      • Singlespeed  

        Já je reklamoval. Po pár km začaly utíkat skrz drážky vzorku a nepodařilo se to zatěsnit (asi málo materiálu). Navíc,originál mléko Tufo dodané k plášti se uvnitř pláště zdrclo do konzistence žvýkačky a bylo k ničemu.

        • jirkaRS  

          Ajaj, já si říkám, že nikde k něm moc není, tak jestli se vůbec kupují :-?

        • Pijer  

          Reklamoval a nechal si vrátit peníze, nebo výměna za jiný a funkční pár?

          • Singlespeed  

            Bez problémů vráceny peníze (Kupkolo).

            • vas  

              A kdy to tak bylo? Jestli už náhodou neudělali od té doby nějaké úpravy. Uvažuji o 4TR28.

              • Singlespeed  

                To bude už skoro rok, bych řekl. Takže je teoreticky možné, že už je to poladěné.

              • BuraX  

                Vyzkoušels? Taky o nich uvažuju. Chci něco na zimu, co by zvládlo i trochu off road. Do rámu se mi asi víc než 28mm nevejde.

                • bosmilan  

                  Vozím ty Tufo Comtura4 28mm a nemůžu si stěžovat…najeto zatím cca 3tkm.. občas s nima jedu i po hladké šotolině .. tmel používám MilKit a foukám na 4,5bar

        • Cavendish  

          Zlatý galusky nebo latexový duše :)

        • Cavendish  

          Tak to čumím

        • jirkaRS  

          Podle toho to vypadá, že zde tolikrát popíraná GP5000 TL není až tak špatná, za ty peníze :-)

          • Cavendish  

            Tabulky z laboratoře jsou jedna věc. Realita je věc druhá. Ano, jsou rychlé. Ale kluci si tu dost stěžují na pohodlí. To jim dam za pravdu. 5 let na Conti gumách cítím ještě teď. Navíc jim prej ty GP5000 rádi kloužou na vodě. A to jsou věci, který v tabulce nevyčteš.

            • deekay  

              No, treba kolega ted prechazel z GP4000 II na Mavic R-SYS na Gatorskin galusky na DuraAce C50 kolech a prvni co mi hlasil, ze male nerovnosti s tema GP4000 byly ostre a tvrde ale s tema galdama je to proste cele takove utlumene. Otazka co udelaly kola, R-SYS jsou tvrde, ale Dury jsou ase 50mm carbony, to taky neni zadne pohodli. A to na Gatorskiny se, co do pohodli na zahraniccnich forech dost andava. Precijen je to odolna guma s dvojitym Vectranem.

              Ja mam Conti gumy rad, ale GP5000 mi od nich prislo nejhorsi, co jsem mel, zadna guma predtim mi nedodala tolik nejistoty na kole…

              • adam1  

                Tak já už mám druhou na zadku gp5000 /25mm kola al pancho spirit 35 foukám 5/5bar a mi přijdou pohodlný a nerovnosti to “žehlí “ok ,na pikaču ,ale to asi u všech plášťů že se udělá ploška na zadním a guma je nestabilní /nejistá v zatáčkách ,v dešti jsem snad letos ani nejel ,ideální by bylo měnit zadní po cca 1500km aby to mělo stejné vlastnosti :))

              • Cavendish  

                No nevím, ale C50 toho asi taky moc neodpustí :) Rozhodně mezi těmi koly nebude nějak extra velký rozdíl, aby to šlo poznat. To bude spíš o té gumě

            • ememem1  

              co to ako znamenna „stěžují na pohodlí“? napr. oproti schwalbe ?

              uvazujem nad nimi lebo mi trocha tie scwalbe zacinaju liezt na nervt s potrebou ich dofukovat skoro denne.

              • Cavendish  

                Schwalbe jsem zatím nejezdil, tak nevím. Kromě MTB teda :) Ta guma není prostě tak pružná jak by měla být. Pak to trochu zabíjí výhodu TLR co se pohodlí týče :)

                Když jsem po 5 letech přešel z Conti Ultra Sport Kevlar II na Veloflex Master, tak mě čekalo celkem slušný překvapení.

          • Cavendish  

            Zkus pohledat zkušenosti o Hutchinson Fusion 5 Performance :) Hutchinson dělá gumy pro Pireli a Mavic.

            • jirkaRS  

              Jo, koupit bezdušový plášť, který vydrží nájezd, má dobrou ochranu proti defektu, není těžký jako prase a vyhovuje všem, asi nejde :-)

              • Cavendish  

                Všechno TLR pláště. Fusion 5 je sice pomalejší a malinko těžší, ale má lepší ochranu a víc materiálu na boku a běhounu no :) Je to vždy něco za něco.

      • jecnak  

        .

    • cubas  

      Jak jsou na tom letošní Schwalbe pro one (addix)? Já jsem jezdil verzi starou zhruba 3 roky a byly to docela fajn gumy. Teď si ale na ně hodně lidí stěžuje , ale ty reakce jsou staré rok . Ty letošní pořád stejná bída, problémy s nasazením a tak dále?

      • jatichy1  

        Za mě dobrý, jezdim verzi 30mm a funguje dle očekávání.

        Nasazení na Nextie je v pohodě rukou. Akorát mám trochu problém, že mám široký ráfek 21mm a tak není lehké je nafouknout jako bezduše.

        Jednou se mi podařilo normálně dílenskou pumpou, jednou jsem musel k pumpě a vyšroubovat ventilek, jednou ani to nepomohlo a musel jsem na pár dní nasadit duši, pak jsem nafoukl u pumpy bez ventilku.

        Defekt jsem měl jeden, na štěrku prořízlý bok, ale s knotem, jsem dojel …

        Kupoval jsem na bike-discount.de, tuším 40 Euro

      • Pessinger  

        Já starou Schwalbe one 28mm projezdil skrz plátno, dobrá guma na bezduše… asi 14t km, měla v sobě jednu záplatu a dva knoty :D

      • popokatepetl  

        Novy addix má daleko větší vydrz. Stará verze trpěla na malé riznuti. V tom místě se pak plášť rychle sjel ba plátno.

        • Pijer  

          Tak to můžu potvrdit – Pro One na několika místech na plátno a pokaždé tam byl větší nebo menší řezanec.

          • popokatepetl  

            Novy addix ma uprostřed tvrdší gumu a po stranách měkčí. Mam ho ted sezonu a vypadá ještě dobre. Staré pro one jsem na zadku za sezonu sjel 1,5 ks.

    • jirkaRS  

      Tak nevím nevím nevím, po přečtení testů začínám čím dál víc uvažovat nad Pirelli Cinturato. Nejsem žádný závodník, takže asi neocením perfektní valivost, ale jako hobík asi víc ocením výšku dezénu a ochranu proti propíchnutí.

      https://www.bicyclerollingresistance.com/…d-bike-tires

      • deekay  

        Abys pak nebyl nasranej ze to pocitove nejede :))

        • jirkaRS  

          Teď mám 32mm all rounder pneu, co má 450g, takže to určitě bude lepší, nemám s čím jiným porovnávat :-)

    • milan.v  

      Už má někdo tyto Pirelli P Zero Race TLR?

      https://www.pirelli.com/…-p-zero-race

    • milan.v  

      GP 5000 dlouhodobý test GPLamy…

      https://youtu.be/8qP3Dm2LAHg

    • BuraX  

      Doporučí někdo nějaké 28mm pro začátečníka, které by šly použít i v zimě na břečku a na občasný off road? Zatím koukám na Tufo Comtura 5 TR a 4 TR

      • Milwa  

        Někde jsem četl tip na Prelli Cinturato a zaujalo mě to právě na takový praso ježdění. Vyzkoušej a poreferuj ;)

        • BuraX  

          Nahozeno a kraťučce vyzkoušeno na lesní cestě s vrstvou mokrýho listí a sněhovýma zbytkama – a spokojenost. Rozhodně, oproti sjetým Conti GP 4000 23/25mm je rozdíl nebetyčnej. Díkec :)

          • milan.v  

            Ještě aby speciální plášť do takových podmínek nepředčil ten univerzální alespoň o třídu, ne-li o dvě…

          • Milwa  

            Super, přeju 0 defektů! Jestli pořídím druhé záplety, budou tyhle Pirelli horkým kandidátem.

    • milan.v  

      Už někdo nějaké zkušenosti s Veloflex Corsa EVO/Race TLR?

      https://www.veloflex.it/…beless-ready


      Jako zajímavá varianta se mi celkem zamlouvá ten jejich hybrid, kterému říkají open tubulars…

      https://www.veloflex.it/…incher-tires

      • jecnak  

        Open tubular rika(l) i Challenge svým lepším plášťům. Je to spíš marketing.

        • milan.v  

          No, to bych nerad, stále váhám nad přechodem k bezduším na silnici, ke svým stávajícím plášťům Pirelli P-Zero Velo jsem právě pořídil latex duše Challenge na zkoušku.

          Vlastnosti S-Works Turbo Cotton se mi líbily, pokud by se Veloflex Corsa EVO/RACE open tubulars chovaly stejně nebo i lépe a vydržely o něco vice, bylo by to fajn…

          • jecnak  

            Zkus Vittoria Corsa. Jezdím je sice jako galusky, ale komu jsem doporučil plášťovou verzi, byl velice spokojený.

            • milan.v  

              Zařadím je na čelo seznamu, díky. ;o)

            • dolomiti  

              Přesně :-)

            • cubas  

              Jenom pro upřesnění: ají se vozit jako bezdušové tyto , nebo řada s označením TLR ? Taky se teď rozhoduju co místo stávajících Schwalbe Pro One

              • jecnak  

                Jako bezduše musíš TLR. Do těch se ale duše dají dát.

                • cubas  

                  Jojo, vozím bezduše na silnici už několik let. Jenom jsem se chtěl ujistit, jeslti při současné nedostupnosti TLR se nedají použít nouzově i obyč.

            • Busec  

              Pořád jezdíš kombo corsa,corza control? Co z toho voziš vpředu?

              • jecnak  

                Aktuálně na zimáku Rubina a na jednici Corsy. Control bych vozil vpředu – líp drží, ale více se sjíždí.

      • milan.v  

        Jinak se podívám ještě na informace zde…

        https://weightweenies.starbike.com/…iewtopic.php?…

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.