Míra ojetí silničního pláště

43 nepřečtených
  • Egesi

    Čau,

    zajímalo by mě, jak se hlídá ojetí silničního pláště, když nemá vůbec žádný vzorek. Dá se to podle něčeho kontrolovat i bez zezutí a změření tloušťky ve vrcholu? A kolik je ještě dobrý a každej plášť to má určitě jinak ne… mám continental gp 4000

    • kubad  

      jak začne lézt plátno je ideální čas na výměnu

      • Rychlej turista  

        Zbytečně brzo, ještě 100 km to v pohodě dá.

        • hekynen  

          Když ti teda neva defekt co 20 – 25 km… :-DD

          Jsem jednou takhle „dojížděl“ plášt. Naštěstí jsem nejel sám, takže třetí duši půjčil kámoš (cca 15 km od baráku). A pak už jsme další defekty lepili, duše došly. Jeho lepením, já neměl… Na „závěrečné“ (pivo) jsme zapadli do hospody 50 m od (mého) baráku. Domů jsem kolo vedl. Protože bylo opět prázdné…

          • Rychlej turista  

            Záleží po čem jedeš, na hladkém a čistém asfaltu není problém.

            • hekynen  

              V ČR je hladký a čistý asfalt docela problém… :)

          • nox159  

            jak chytnes defekt dojedes po rafku vyhodis dusi i plast a je to :)

            • hekynen  

              A Fucrumy trojky k tomu… A to se to štetření fakt vyplatí! :-DD

    • Mug  

      Continental dělá na svých silničních pláštích na několika místech dvojice důlků. V návodě se pak píše, že když tyto úplně zmizí tak se má plášť vyměnit. Já je jezdím dokud nezačnu mít problémy s defekty, nebo se neobjeví plátno.

      • kOmE  

        hmm ,ja tam zadny nevidim ,ale uz jsou oba sjety

        • Rychlej turista  

          To poznáš, začnou se dělat podélné světlé plošky, které se stále zvětšují. Nejprve jedna malinká a pak se objeví další.

          • kOmE  

            Myslis u tech dulku?

            • Rychlej turista  

              Ne, důlky tam jsou pro vyděšené lidi, aby měnili zbytečně brzo. Normálně zmizne guma, která kryje podšívku a ta tak vyleze na povrch. Hadr od gumy na pohled rozeznáš, ne?

              • kOmE  

                S tim problem nemam, uz jsem par plastu vymenil,zadni je na jednu sezonu. ja se bavil jen o tom ze nevidim ty dulky.

      • iron.hide  

        ja mam conti GP 4000S a tie vzorky su uz len na boku, v strede uz neni nic. ale este nevidno platno. mam to vymenit, alebo az na buducu sezonu?

        asi takto to vyzera, ale bez tych divnych dier

        http://blog-imgs-24-origin.fc2.com/…ar4500km.jpg

    • yetti  

      Většinou se dá silniční plášť sjet na plátno (jak píše Kubad) a to je pak samozřejmě vidět. Občas, když je plášť hodně sjetý, tak začneš mít často defekty a občas plášť praskne třeba z boku.

      Každopádně nemusíš mít strach, že bys to nepoznal :-)

    • kOmE  

      Pokud jezdis hodne ,tak se ti nejspis na boku nepraskne ,ale jen ho sjedes na tkaninu a to je videt dobre.

    • RomanH  

      Mel jsem na plasti (Michelin Lithion) nalitano cca 4tkm, byla na nem sjeta ploska, ale vlakna zdaleka nikde nelezly. Stacilo jedno prudke zabrzdeni, kdyz nam vlitlo do cesty auto, a vlakna se objevily… Nicmene plast to vydrzel.

      • yetti  

        Tak to je přesně ten stav, kdy je plášť na výměnu jinak budeš defektit

      • Mig_all  

        jj přesně takhle to vypadá, já měním ale ještě o malinko dříve a potom to dojíždím na válcích, ty už to máš fest v takovém stavu jako to máš ty to z válců vyhazuju protože to už hrozí defektem i na tom válci, už se mi to stalo :-D a to je potom škoda duše…

    • McBlacky  

      já je měním když to má placatý tvar místo kulatého, pak se začne střed propadat mezi boky, prostě to pak nemá ideální tvar. Vozím pro race3, na plátno bych s nimi jezdil jen od defektu k defektu tipuji.

      • Mig_all  

        Co děláš s těma sjetinama? Vyhazuješ?

        • McBlacky  

          já toho už teď tolik nenajezdím na silnici jako dřív, takže mi stačí jeden pár i na víc než sezonu. Zbytek vzorku zrubu v zimě na trenažeru, tacx jak má ocelový kolo, tak to žere celkem dost a moc to v něm nevydrží.

          Nějaký zbytky sem tam prodávám po kile :) nebo i dávám kamarádům na trenál atd.

      • Zbyněk  

        Tipuješ blbě. Na PRO3 zadním plášti, kde lezlo na 70% plátno jsem objel 100 km trasu s přejezdem Klammljochu, tj 12 km šotoliny (což v horách znamená i sem tam kamení) nahoru, 12 dolů. Uznávám teda, že to byl můj bordel a moc ideální to není nicméně defekt žádný a po dojetí byl plášť ve stejném stavu jako před vyjetím.

    • bagr84  

      Menim jak zacnu moc defektit. Kdybych cekal az se objevi platynko, tak jen poposedavam u krajnice a lepim.

      • Rychlej turista  

        Tohle tak dělám na bajku u RK, jakmile už je dost sjetý a v krátké době chytím druhý defekt. U FF 2,0" to řeším výměnou duše za 1,2 mm FR Maxxise 295 g.

        • Georrge  

          duse ktera vazi jako plast, to se vyplati :D

          • Rychlej turista  

            Jistěžejo. 295 g plášť + 295 g duše a mám 590 g lehké ukrutně rychlé obutí, které bezproblémově dá ještě aspoň 1 000 km. Ten plášť by jinak šel do dža.

    • Egesi  

      Dík všem! :)

      Ďolíky si pamatuju, že tam byly :), plátno ještě neleze, takže klid, akorát teda prohodím předek / zadek, zadní už má sjetější tvar

    • HonzaRez  

      Teď jsem četl na cyklodiskusi, že prý tam někteří taky mění přední a zadní plášť, jenže prý dopředu dávají nový a vzadu stačí starý… Já to teda dělám obráceně a těžko mě něco přesvědčí dělat to naopak… Co na to říkáte?

      • Rychlej turista  

        Nový dopředu se dává na bajku, bo vzorek. Na silničce vzorek není, tak to taky dělám obráceně.

      • kOmE  

        Na silnicce to nema smysl,tam jde jen o smes , ani to ze ma uprostred plosku nevadi, pokud nejezdiz zatacky na hrane přilnavosti.

      • Paja  

        Mě by spíš zajímalo k čemu je dobrý dávat sjetej plášť dopředu. Víc opotřebovanej plášť = větší riziko defektu ať už normálního průpichu nebo i prasknutí pláště a v případě rychlýho defektu daleko větší riziko pádu pokud jde o přední kolo.

        Prohazovat pláště, aby se sjížděly stejně? Zbytečná práce navíc a žádnej pozitivní vliv na jízdní vlastnosti to nemá.

        • blaf  

          taky v tom nevidim vyznam, mit sjetej plast vzadu mi prijde bezpecnejsi, az ho sjedu tak ho vyhodim a dam tam zepredu, dopredu novej

        • bagr84  

          Problem v tom moc nevidim, vetsinu defektu (vlastne temer vsechny) chytam na zadnim kole, asi diky rozlozeni hmotnosti na kole. Sjetej plast bych osobne vzdy daval spis na predni… Ted samozrejme mluvim jen o silnici :)

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.