Kit/knoty na opravu UST plášťů

258 nepřečtených
  • Pijer

    Poraďte, kde v čechách koupit opravný kit/knoty na UST pláště. Nějaký tip už tady byl, ale nemůžu to nějak najít.

    • StuntJ  

      a co prvně zkusit google či zbozi.cz ??? není lehčí si vyhledat zboží za 30 sekund, než zakládat vlákno na BF ?

    • gargamel  

      Mám zkušenost s tímto

      • McBlacky  

        a už jsi to využil v praxi? UST s tmelem nebo bez? drží to pak 100% tlak?

        my to taky vozíme, ale zatím jen jeden defekt UST a to bylo 2cm možná víc, takže by nepomohlo nic. Na NT s normálním pláštěm mi to zatím pobral tmel.

        docela jsem zvědavej, až to budu muset použít

      • orgoj.chorchoj  

        mas nejaky zdroj kde toto poridit. na mallu uz to nevedou :(

        • JakeF  

          Tady ale ty knoty jsou na můj vkus moc tlustý, ve vzorku jsem to jenom doma zastříhnul a jezdil dál, z boku jsem to radši doma vytáhnul a podlepil. U UST plášťů bych to možná nechal i v tom boku.

          • pepek  

            V díře na boku (obyč NN s mlíkem) úspěšně vozím už 3 měsíce konopný provázek, dodatečně zvenku posílený lepidlem na duše. Je tak chlupatý, že snad ani nemůže vypadnout.

    • Hnoj  

      Stav se u mě, mam nějaký na krámě.

    • garp  

      Oživuji téma.Doporučíte mi nějaký opravný kit/knoty ,může být i cizina.

      • DADMTB  

        Viděl jsem hodně v e-shopech – Weldtite opravná sada Tubeless. Já mám od Ferdusu, bohužel ji nemají momentálně v nabídce (byla levnější než ta Weldtite), ale knoty ano.

        https://www.ferdus.cz/…ravne-knoty/

        To nářadí ale lze nahradit v terénu např. imbus klíčem…prostě ten knot tam natlačit:-), jsem si ty knoty nařezal, jsou dlouhé a vozím jen knoty, bez té „vidličky“

        Teď se nabízí na netu nějaké sady za celkem šílené peníze, ale aplikace vypadá jednoduše…nemůžu teď najít odkaz.

      • 01carbon  

        Vím, že existuje ale vyzkušeno nemám:

        https://www.bikepart.cz/…e-plaste-22g

        a ještě mi před cca 2–3mi týdny padla do oka hliníková kapsle s potřebnými věcmi a nyní to ne a ne znovu najít :-(

        • DADMTB  

          https://www.bikero.cz/…ova-p132999/?…

          jj tohle ovšem ta cena…

          • 01carbon  

            Jo to je ono. Loni jsem koupil knoty od Ferduse a adaptoval z textilní galanterie „provlékací jehly navlékače“ a od té doby co to vozím jsem to nepotřeboval. A tak bych to chtěl vyzkoušet :-))

        • tomxxx  

          Funguje to, nahradni knoty od ferdusu, kdyby nestacilo tech 5 co dodavaj. Jen z riditek to kluci ztratili a ja si to pekne ojebal. Chtelo by to vymennej ten spunt. Na esi to chce strochu spunt zmensit, nekomi to nevyhovuje a tlaci.

          Sam jsem vymejslel vlastni reseni do riditek, nakonec sem se na to vyprd neco vyrabet, ale vymyslene to mam.

      • vocho  

        Decathlon, funguje a moc to nestojí

        http://www.decathlon.cz/…ych-kol.html

        • 01carbon  

          Je to ukrutně velké. Podobnou sadu prodává za podobnou cenu i Ferdus jako opravnou sadu Maruni, je to určeno pro auto a moto pláště. Nenapadlo by mě to vozit s sebou na kole. U ferdusu stojí 10ks samostatných knotů 25,– Kč

      • ememem1  

        http://www.sahmurai-sword.de/

        aj ked ten dynaplug vyzera este o dost lepsie, sak aj stoji dvojnasobok.

        inak ten dynaplag normalne uvazujem ze aj ked je to brutal cena tak to kupim na silnicku. na mtb taku dieru povacsine tmel da a tym ze tam nejsu moc velke tlaky tak to aj funguje. na silnicke aj ked to zalepi pri vacsom tlaku to uz neni spolahlive a ma to tendenciu fucat takze to doma aj tak treba dat dole a klasicky podlepit co je dost otrava. to by dynaplug asi riesil.

      • enregistree  

        Genuine Innovations a Weldtite – dělají podobný tubeless kit a ty jejich knoty jsou krásně slizký :) a držej:

    • doubleingram  

      Kdyby nekdo bral knoty z ferdusu, tak se pripadne pridam, kvuli doprave, dik.

      Pak nekde sehnat tu provlikaci jehlu a nak do namastit do rodel.

      Shamuraj je drahej a uz vidim jak lehnu, a bude po nem. Dynaplug drahej jak svin.

      • 01carbon  

        z textilní galanterie „provlékací jehla navlékače“ asi za 25,– Kč. Zalepeno do carbon trubičky, délka asi 50mm fí 6mm, celková váha asi 5gr. Nejhorší byla debata s paní v galantérce – a na co to teda potřebujete…

        • doubleingram  

          Tjn ale to ma to ousko v kuse if dobre koukam (fotky na hovno), podle me je potreba, aby bylo v te vnejsi casti proriznuty podelne k ose provlekace, aby to slo vytahnout po natlaceni knot do defektu, viz foto.

      • tomxxx  

        Samuraje jsem kupoval na airshotu za 16 liber, ted uz to asi nemaj. Bylo to v dobe, kdy to v cechach nebylo a nebo stalo uplnej nesmysl. Vyslo to na 550, coz uz neni tak hrozny.

      • McBlacky  

        na dynaplug jsem koukal. Máš reálně zkušenosti?

        Mohlo by to od pohledu odstaranit nedostatky klasického šídla.

        • tip kde kupovat refill knoty? Ferdus jsou moc tlustý
        • doubleingram  

          Tlusty? Dyt tam maj i 3,5 mm prumer. Lepsi vetsi prumer ne, at to poradne tesni.

          • MlokCZ  

            Musí se vejít u dynaplugu do aplikátoru, jinak to bude k ničemu. Když je větší díra, tak se u dynaplugu používá více knotů vedle sebe.

          • McBlacky  

            to je na malý dírky moc. Na závodech potřbuješ jet hned zase plnej kotel a je lepší dát i do menší dírky knot, než riskovat že se to nechytne rychle nebo povolí. kolikrát i 2mm dírka tě vyškolí, že to nedrží tlak (schwalbe snakeskin)

            • ememem1  

              2mm dierka je uz docela riadna supa co ostane po slusnom klinci, to uz je s tmelom dost na hrane.

        • MlokCZ  

          Taky mě zajímají zkušenosti s dynaplugem, od pohledu se mi to řešení hodně líbí.

          • mpIII  

            Mně se to řešení taky líbí, až na jednu věc. A to je to, že ti zůstane ten bodec v plášti. Nemůže ti to pak propíchnout pásku v ráfku?

            • MlokCZ  

              Neměl jsem to v ruce, tak vůbec netuším z jakého to je materiálu. Moc si ale nedokážu představit, jak by se tím mohla prorvat páska. To bys v takové situaci musel dávno cvaknout plášť o ráfek, když by ten zbytek šel takovou silou až na pásku.

              • mpIII  

                To byl jenom pocit, hrot je mosazný… ale celkově se mi to moc líbí, i když ceny jsou dost vysoké…http://ww­w.bikeinvest.cz/pro­dukty?f%5Btab­s_f%5D=dynaplug

                http://www.bikeandride.cz/…dusove-pneu/

                Možná to tam nechat na dojetí a doma pak ten hrot uříznout zevnitř.

                • tonik666  

                  Řezáním doma ztratíš krásu knotů – zaděláš zvedku a je to trvalé řešení.

                  Knoty nejsou nic nového, jen o nic lidi moc neví – bezduše se rozšířily velmi rychle, ale zatím jsem na trailu nepotkal nikoho kdo by knoty měl – zatím jsem vždycky u defektu vypomáhal já

                  • mpIII  

                    Jde mi ale o ten hrot, který mi tam přijde „nebezpečný“.

                    Ale ten dynaplug je krásné, čisté, jednoduché řešení.

                    • pepek  

                      Víš jak je mosaz těžká? A ta nevyváženost pak způsobí vibrace celého bicyglu :-)

                      • MlokCZ  

                        Je jasné, že problém s hmotností hrotu žádný za jízdy nebude, ale i tak by mě zajímalo, kolik reálně jeden ten hrot váží.

                        Z fotky/videa bych odhadoval, že by mohl vážit třeba 3–4g, ale ono to musí být ještě daleko méně, když celá sada má 42g a co všechno v ní je včetně obalu…

                        • ememem1  

                          ovdla viac by ma zaujimalo jak si to myslel s tym viac knotov do vacsej diery. jako ze ich tam pcham tolko kym fucat neprestane? si si isty ze to tak bude fungovat. predsaj len tie knoty su dost male, stale si myslim ze taku dierku by tmel mal pobrat a ze je to skor taky sicher jak oprava.

                          • MlokCZ  

                            Dynaplug jsem neměl ještě ani v ruce. Pouze jsem citoval z jejich instruktážního návodu, kde to pro větší díru uvádějí (a i tam řeší, že to samozřejmě má svoje limity). Pro určité typy defektů, třeba když je to proseknutí třeba 4–5mm, tak si myslím, že dva knoty vedle sebe by zafungovat mohly.

                            Já asi jednu sadu pořídím, moc se mi líbí jak se s tím pracuje. A minimálně u NoTubes tmelu už jsem 2× měl díru, kterou by dal i jen jeden knot a NoTubes tmel nedal (jednou to ale hned tmel dal a to doplněný ZeroFlats z lahvičky a jednou jsem to dotlačil, protožo to bylo pod 10 minut pěšky od baráku, tak to nemělo cenu hrotit opravu v terénu). V jednom případě 14 dní nově doplněný (na novém plášti, takže ani předchozí problematické zbytky tmelu tam nebyly). Možná by to dala ta nová Race verze tmelu, tu jsem ještě nezkoušel a NoTubes rovnou opustil.

                            K tomu ale budu vozit i klasické větší knoty s vidličkou.

                            • tonik666  

                              Já zkušenost s opravou díry, kterou nevezme jeden knot mám.

                              Díra na dva knoty se ucpat dá a dokonce jsem i dva knoty vozil (bavíme se ale o běžných knotech, které jsou v díře přeložené, takže jsem tam měl vlastně 4 kusy knotu). U díry na více než 2 knoty jsem měl smůlu, plášť už není tak silný, aby knoty udržel, a také se pak začne trhat (větší díry většinou bývají řezy).

                              Dynaplugu v tomto ale moc nevěřím. Jak jsou knoty krátké, tak si při aplikaci druhého knotu budeš hrotem zatlačovat první knot do pláště, a třetí knot podle mě bez šance. To je velká výhoda knotů se šídlem, že hrot je tenký.

                              • ememem1  

                                tiez mam podobny nazor, preto som sa pytal. nicmenej na silnicku o tom silne uvazujem, tam je problem aj s malou dierou kvoli velkym tlakom, aj ked to tmel da treba to doam doriesit najlepsie podlepenim, to by dynaplug riesil.

                                • jonti  

                                  Na silnicku si nejspis nebude fungovat nic, tam jsou ty tlaky prilis velke.

                                  Taky doporucuji nefoukat bombickou, normalni pumpicka funguje lip, jednak prudkym narustem tlaku, tak i ten studeny vzduch nejspis hur funguje s notubes.

                                  • ememem1  

                                    zatial az ne jeden pripad kedy som ho rozrezal tak to tmel vzdy zalepil ale az po znacnom pokleses tlaku. nicmenej zalepil a bez problemov som dosiel. akurat kd som to znovu doma nafukal poriadne (okolo 100psi) tak to malo tendeciu zasa fucat takze som to musel zhodit a klasicky podlepit. si myslim ze knot by to riesil.

                                    • BB  

                                      ty brďo, 100 PSI to je o život, to snad ani ráfky neudrží ?

                                      • ememem1  

                                        rafky su tusimze do 130psi a ja mam 100kg+ bike. uz ked si zoberies tu tabulku co sem volakedy daval mlok tak som aj s realnymi 25 mm plastami pri 100psi dost hodne pod limitom. skusal som tie srandicky akoze nizke tlaky a pod ale pri mojej mhotnosti na 80 psi idem pomaly porafiku, nehovoriac ak vymetiem dieru apod.

                              • McBlacky  

                                dá se vozit tenký a tlustý knot, ty tlustý jsou z motorkářskách sad. Malý knot provlíkneš a velký tam holt musíš protlačit (klidně vetvičkou, klíčem, imbusem…). Lepší než dávat vedle sebe více tenkých knotů.

                                největší muj problém je jak udržet knoty aby nevysychaly. Pro závodní použití je nutní mít to ready tak, aby mohla oprava proběhnout to 10–20 sec po zastavení a ideálně jednou rukou (navlečeno v šídle a to příhodně v pouzrde/kapse).

                                Jinak totiž uteče moc tlaku a celá oprava se výrazně protahuje a závod na 1–2h je tím zabitej.

                                • 01carbon  

                                  Ve výletním režimu je vozím v podsedlovce obalené igelitem. Race mod asi navlečený do vidličky v malém, igeliťáku? – Nevím neřeším.

                                  • McBlacky  

                                    jj ale takhle to práve vysychá. Používám „dealer pytlíčky“ :)

                                    • Murphy-HC  

                                      Co umele lekovky? Jako na sumive vitaminy. Je to vzduchotesne. Ve spuntu byva neco jako silikagel, tak misto nej zasadit spalicer s navlikacem.

                                    • 01carbon  

                                      https://www.ferdus.cz/…-ok-100-1-6/

                                      https://www.ferdus.cz/…aruni-vk-03/

                                      Nevím jestli ty náhradní jsou stejné jako ty co jsou v sadě – ty co jsou v sadě mam jsou hladké a lepí asi méně než ferdus a má o cca 1–1,5mm větší průměr. Ještě jsem nepoužil.

                                      https://www.ferdus.cz/…aruni-s-101/

                                      Tohle má fí asi 4–5mm ten spodní kužel-špička je trochu tvrdší a za ním je válcovitá měkká gumová část s ochranným igelitem – dělá to na mě dojem jako flastr pro lepení vulkanizačním lepidlem. V tom širším kuželu je otvor jako pro křížový šroubovák – šlo by to lehce zatlačit inbus-em. Ještě jsem s ním nic nedělal.

                                      Ferdus mam

                                      https://www.ferdus.cz/…-moto-cerne/

                                      v běhounu OK, papírová bočnice ani náhodou. Vše jsem kupoval před cca 1/2 – 3/4 rokem a zkouškou mezi palcem a ukazovákem se zdá že ten ferdus lepí dobře – lépe než maruni (ty jsou každý samostatně obalené)

                                      Dones si svou vlastní díru a stav se vyzkoušet :-)

                    • kyl  

                      A pokud se při druhém defektu a extra nízkém tlaku shodou náhod trefí přes pásku do díry pro nipl…

                      • MlokCZ  

                        Když si zkusíš jak je ten hrot v reálu dlouhý a v jaké musí být poloze při kontaktu s páskou, tak ve chvíli kdy by to proděravělo pásku v místě niple, tak současně budeš mít nejspíš po ráfku (a když ne rovnou po ráfku, tak to je jistě aspoň na cvaknutý plášť).

                        Možná ještě tak v kombinaci superširoký ráfek typu 40mm+, který má nízké bočnice si to dokážu představit, že by mohl projít jen ten hrot uprostřed ráfku, ale i tak by to musela být dobrá haluz, aby při tom vydržel ráfek/plášť.

                        Nicméně přesně pro ty, kdo mají obavy ze špičky hrotu, tak se prodává druhá varianta knotů s kulatým hrotem. Já je tedy cíleně nebral (ty kulaté menší hroty) z důvodu ztížení aplikace. Navíc tedy žádnou pásku v ráfku nemám, takže tohle nehrozí. A o zničení samotného ráfku hrotem obavy tedy nemám.

                        A pak máš možnost to tam případně trvale nenechávat. Dva defekty na vyjížďce, které nedá tmel, to už bych uvažoval o tom, že jezdím zcela špatné pláště pro styl jízdy (s moc malou odolností).

      • doubleingram  

        Tak to je klasika ale je to velky jak prdel, idealne neco malyho do rodel.

        • matbiker  

          To jo, však to nevozím celé…Upravené vtlačovací šídlo, půlka žiletky v izolačce a jeden knot v malém plochém pytlíčku v kapse a je to

          • doubleingram  

            Ttpj, asi poresim obdobne. A pouzivas i ten cistici bazmek kovovej?

            • tomxxx  

              Jestli myslis to šídlo, tak to neni potreba.

              • doubleingram  

                Tu ozubenou raspli myslim.

                • matbiker  

                  Ne, jenom šídlo, napchám knot a zbytek zatím vždy zvládlo mlíko.

                  • matbiker  

                    Myslím vtlačovací šídlo, tu rašpli nee. Tu bych možná použil na lepení doma se sundaným pláštěm. Ale na to nemám čas. když je tam ten knot a drží to zaschlé mlíko, tak to dál neřeším a jezdím.

      • jonti  

        Toto jsem pouzival, ale knot byl na vetsinu der prilis maly. Nebo diry prilis velke.

      • stan.zak  

        Zatím mi vše pobralo mlíko, ale mám v košíku tady

      • tonik666  

        taky pouzivam tuto sadu, mam ji uz dost let, nahradni knoty a lepidlo beru z ferdusu. uz jsem spotreboval ke 20 knotum, na svoje a cizi kola. vozim celou i kdyz raspli a pastelku bych mohl vyradit (jezdim enduro, mam batoh :)) staci navlekac, lepidlo, knoty a rezak na zkracovani. knoty pouzivam cele, zkracuji po aplokaci rezakem

        pokud je dira moc velka, tak smula. povedlo se mi i ucpat dvema knoty najednou, ale u der kde dva knoty nestacily jsem mel smulu.

        • MlokCZ  

          Na co je potřeba lepidlo? Knot tam bez něj nedrží? Samozřejmě počítám s tím, že mám dost tmelu (když dojde nebo není v plášti, tak vozím 60ml lahvičku tmelu), který to dotěsní.

          • tonik666  

            Knot drzi i bez lepidla, zalezi jen na dirve a typu plaste.

            predpikladam, ze lepidlo napomaha vulkanizaci a spojeni knotu s plastem. mozna predpikadam spatne

          • DADMTB  

            Drží i bez toho lepidla, tmel to případně doplní. Když jsem sundal tak opravený plášť, tak ten knot byl úplně přilepený (zvulkanizovaný?) k plášti, dalo mi práci jej odlepit. Jinak na jedněch zápletech mám knot celou sezonu a drží (přežil Šelu, Drásala, Sudety a další…) byl jsem línej to řešit:-) je to na Fast trak – s-works, takže šlupka. Vše bez toho lepidla, nebo spíš vulkanizátoru…

            Doporučuju si to na nějakým starým plášti vyzkoušet, ale to asi nemusím radit. Na závod to mám připravený v tý vidličce, ale už jsem to tam tlačil i malým imbusem. Taky si myslím, že je lepší to tam tlačit, když je v plášti ještě vzduch (prostě hned po zjištění defektu), lépe se tam aplikuje knot a nemusí nastat problém s huštěním, jen se dofoukne…

            • tonik666  

              Jasně, knot díru zalepí, jakmile drží, není potřeba ho vyndavat a nedej bože podlepovat. Všechny knoty v pláštích tam vydržely až dokud jsem nevyhodil samotný plášť, takže klidně celou sezonu, i déle (na kole co jezdím do práce jsem měl knot v Nobby Nicovi 2.25 asi 3 roky).

    • Corek  

      Čirou náhodou jsem včera narazil na video: https://www.youtube.com/watch?…

      Někomu se návod může hodit.

    • Doktor-Prase  

      Nově je ta sada Weldtite i na Alze (WTF?)

      https://www.alza.cz/…d4630235.htm?…

      • doubleingram  

        JJ, zrovna dneska jsem zjistil, ze mame na Alze 10% firemni slevu, a nektery veci na kolo maj bezkonkurekcni cenu, treba pumpu od Lezyne mame za 484 a normalne ne netu dobre o kilo drazsi, i vic.

      • tonik666  

        Weldtite zjevně chytlos UST opravnou sadou druhý dech, větší dostupnost v mnoha obchodech, nový design krabičky, ideál.

        • ememem1  

          stale dokola rovnaky problem – je to na vozenie v podsedlovke vel­ke.

          • doubleingram  

            To je presne ten problem, knoty tam das ale to sidlo je velky jak svin, zmensit rukojet a do rodel ?

            • DADMTB  

              To je fakt tak velký? Já to koupil u Ferdusu a vozím to v hliníkovém obalu od kubánskýho doutníčku

              http://www.doutniky-obchod.cz/…s-p-499.html

              vleze se do dresu nebo uchytu na sedlovku spolu s bombičkou:-)

              • DADMTB  

                nebo si to vyrobit, výše už to někdo popisoval

                http://www.galanttrade.cz/…7312884.html

                • tonik666  

                  neni to velke, rozhodne mensi doutnik

                  • doubleingram  

                    A kteru sadu si tam narval? Ferdus ma vechno velky jak svin, ty sidla.

                    • DADMTB  

                      Právě že už to nemají v nabídce v tom Ferdusu, ale zaráží mně píšete jak je veliký ten Weldtide.

                      • DADMTB  

                        https://www.cyklovolrab.eu/…kit-1001781/

                        toto je podobný a foto by mohlo být real …opravdu se to co mám vejde do obalu doutníku jen ta jehla a knoty , to lepidlo ne…

                        • tonik666  

                          weoldtite je relativne velky, ale aspon se s tim dovre pracujes. mam doma i ty mininastroje od ferdusu a nepouzivam je.

                          kdybyste nekdo chteli, prodam

                          • doubleingram  

                            Bys to mozna vzal, hod plz naky real foto, at je videt size, dik.

                            • tonik666  

                              Vyfotím, pošlu. Nástroje jsou asi poloviční oproti Weldtite a jemnější.

                              • doubleingram  

                                Ok, dik.

                                • DADMTB  

                                  Tak takhle bylo velký to u Ferdusu, ale už to není v nabídce.

                                  • tonik666  

                                    Ferdus je to male cerne naradi a male knoty. Weldtite je velke cervene naradi, knoty jsou dokupovane ferdus za 1,90, velikost stejna jako origo weldtite, ltere byly pouze vice lepive

                                    • doubleingram  

                                      Diky za fota chlapi, ferdus vypada vyrazne skladneji.

                                    • McBlacky  

                                      ty Ferdus knoty jsou práve dost suchý.

                                      Nějaký tip na lepší refill?

                                      • DADMTB  

                                        Možná budu za blázna, ale pro případ, že knot je suchý, nebo něco netěsní vozím i v malé lahvičce (tester parfemu) toto:

                                        https://www.ferdus.cz/…0-ml-stetec/

                                        Pomůže ti i u patky , kolem ventilku a i při protržené pásce, prostě pro dojetí Obra Drásala …

                                        Vše se mi vejde do toho obalu od doutníků a ten mám u bombiček na sedlovce nebo v držáku po pumpičce:-).

                                        Takhle nemám to úplně ze své hlavy, strejda (jako firma) dodával textilie pro Rubenu/Mitas …vlastně jak si tady někdo dělal srandu, že si vyrobíme knoty, …no tak můžeme to:-)

                                        Pro závod je lepší mít knot ve vidličce, najděte si fotky kol z Cape Epic, je lepší to aplikovat hned dokud je kolo ještě natlakované, případně dofouknout.

                                        • doubleingram  

                                          Nice, ten roztok je vulkanizujici vrstva materialu co vytvori pevnou hmotu s plastem apod, nebo jen ala mliko do bezdusi?

                                          • tonik666  

                                            Taky by mě zajímalo, jak to správně použít. Já vozím jen vulkanizační roztok D4, kterým knot napatlám před aplikací. Zda to má efekt nedokáži změřit.

                                            • DADMTB  

                                              No funguje to tak, že pokud máš třeba Schwalbe performance pláště a navíc ne uplně tubles ráfky a chceš se pokusit udělat z nich bezduš, natřeš patky pláště případně i ráfku (vím je to trochu divné:-)) necháš zaschnout, tak věř že kolem patky unikat nic nebude, ale je to pracnější:-), prostě punk řešení:-).

                                              No jen potom sundání je trošku …dost horší:-)

                                              Prostě mám to pro to, abych třeba na dotěsnění patky ale i toho knotu, když je třeba suchý.

                                              • MlokCZ  

                                                Použití na hůře těsnící pláště je jasné. Kromě patek je možné mazat třeba i vnitřek celých boků u papíráků. I když to už nemá na druhou stranu moc cenu, protože to zvedne hmotnost v podstatě o tolik o kolik jsou třeba u Schwalbe těžší snake skin boky.

                                                Ale pořád mi není jasné, co s tím budeš dělat u toho knotu.

                                                • DADMTB  

                                                  Jsem to napsal asi jinam…pouze pro jistotu u tvrdého a suchého knotu. Prostě ho namočit. Jinak by to mělo pobrat i mlíko, ale víš jak, ne vždy je to mlíko v ideálním stavu, to že tam „čvachtá“ neznamená, že není už staré.

                                                  Jinak opravdu spíš na ty patky, nebo když nesedí ventilek.

                                          • DADMTB  

                                            Butyl není místo mlíka, to je těsnící zátěr, vlastně butyl se nanáší na patky tubeless plášťů, když si šáhneš na tu patku tak je taková lepivější a to je ono. V pneuservisech to používají, když někdo bouchne ráfek a netěsní potře se to i plášť a je hotovo.

                                            Ve stavebnictví je to podobný „penetrační nátěr“ na spodní stavbu, základy atp :-)

                                            • MlokCZ  

                                              A jakou to má výhodu pro použití knotu oproti tmelu? A jak to s knotem vůbec použiješ?

                                              • DADMTB  

                                                Myšleno to mám tak, že pokud je ten knot už tvrdší nebo „suchý“ a třeba i větší díra namočím ten knot a nacpu dodíry. Tahle připadne mi, že funguje rychleji, zvlášť když mlíko už není úplně nové…

                                                Připouštím, že zatím jsem to použil jen jednou na knot a jinak spíš na tu patku, když mladej řádil na kamenech, prostě bouchnul ráfek, trošku jsem ho vyrovnal, ale fučelo , tak zátěr a dovolená se dojezdila.

                                                • MlokCZ  

                                                  Špatný stav tmelu v plášti může být a stává se často po delší době, když se pravidelně nedoplňuje (a i když se doplňuje, tak bez vytření zbytků předchozího se také někdy stane i ten nový dolitý nefunkčním), to je jasné.

                                                  Já jsem se chtěl jen dobrat k tomu, jestli by to mělo nějaký smysl vozit místo tmelu v lahvičce nebo případně navíc. Tmel v lahvičce se mi osvědčil, že mi už 2× pomohl aniž bych tam vůbec musel dát knot (v plášti tmel byl, ale nedal to, nový čerstvý z lahvičku už ano).

                                            • doubleingram  

                                              Uz to vidim, jsem debil, maj tam jasny kategorie.

                        • doubleingram  

                          Ok, muze byt, if to sezeneme, tim lip.

                        • scret  

                          tohle jsem koupil ja… Je to samozrejme vetsi nez treba lepenicko od Ferdusu, ale pokud clovek vozi bagl nebo podsedlovku apod. Tak to neni zadny drama…

      • goofy  

        Je někde ta Weldtite sada skladem i mimo Alzu? teď po tom chvílí pátrám a zatím nenacházím…

    • tomxxx  

      Ja uz bych ted vyrabel na koleni – plastova trubicka cca 5cm o vnejsim prumeru stejnym jako cnitrni prumer riditek. No ni vyriznout zavit, vlepit do riditek a do zavitu sroubovat plastovej spunt se zavitem (je jich plej aliexpress za dolar), do spuntu vlepit navlekaci jehlu a hotov.

      • doubleingram  

        Mi to prijde jak zbytecny prcani, bych to sidlo nabastlil do neceho takovyhohle.

        https://www.aliexpress.com/…3308081.html?…

        • Murphy-HC  

          Obrousit a na konci rozriznout ten sroub jako navlekaci hrot?

        • tonik666  

          Souhlas, proto vozím v batohu koupenou sadu :))

          Ještě nějaký recept na výrobu knotů by nebyl??

          • doubleingram  

            :)

            ¨Tak vezmes litr kaucuku, do toho das fermez, petrolej a benzin, a varis 30 minut na mirnem ohni dozlatova :)

            Na XC vetsinou batoh nevozim, chci jezdit nalehko, proto tohle. i na AM se to hodi.

        • tomxxx  

          Tohle je je na prd, ze musis odsroubovat imbusem, ja potrebuju neco rychleho na zavody, dostavat se dlouho jen do riditek by me nebavilo.

          • Murphy-HC  

            Spunty riditek mi prijdou dost na rane a znicitelne a ztratitelne. Spis bych v tomhle pripade uvazoval o BB ose, teda jestli tam uz neni obsazeno bombickou.

            • doubleingram  

              V zivote jsem teda spunt neztratil a tohle je kov, takze by mohlo i vydrzet pri padu.

              Povolis par otocek imbusem a je to venku, nevidim v tom problem.

              • Murphy-HC  

                Tohle bude ok, myslel jsem ty umele spunty. Tam uz poskozeni nebo ztrata hrozi. Ale dotaz byl, jak bez imbusu.

          • doubleingram  

            Tvl, tady je to samej zavodak koukam :)

            zavod dam bud bez defektu, nebo nemas stejne moc sanci na extra vysledek, a pak uz je to celkem jedno. A ty moje 4 zavody za sezonu, neresim.

            Ale tady asi jezdi elita koukam :)

            • ememem1  

              a tak zopar ich tu je nicmenej tiez cumim :-)

            • tomxxx  

              Tak on je rozdíl, když to vytáhneš z rodel, vpálíš to tam a foukneš, než když ještě musíš hledat imbus.

              Elitu samozřejmě nejezdim, ale na malym hnojáku je u mě reálný i s takhle rychle opravenym defektem zajet bednu a na nějakym většim i tak zajet lépe než kolegové z týmu, jinak bych to zas tak neřešil.

    • MlokCZ  

      Tak dynaplug má ještě další novější verzi pro závodníky pro ušetření času.

      http://www.dynaplug.com/air.html

      Současně s isntalací knotu se to rovnou nafouká bombičkou.

      Na mojí turistiku mě ta nová verze air nezaujala (a otázka jestli už je vůbec k dostání) a nechám vzlášť pumpičku na bombičky, ale už jsem objednal racer kit (tak jsem zvědav, jak se osvědčí, zatím je jen na cestě). Líbí se mi více než Micro pro, jak má aplikátor na menší i větší knot. A ty další serepetičky co obsahuje Micro pro mi přijdou zbytečné (mininožík vozím samostatně, ten jediný mi v racer kitu chybí, i když odříznout přečuhující knot z pláště ani není nutné).

      • mpIII  

        Odkud jsi objednával?

        • MlokCZ  

          https://www.bikero.cz/…kit-p132995/

          po registraci za 1329Kč s tím, že jsem tam něco k tomu přidával a bylo to tak bez poštovného. Ale mají všechno do dynaplug jen po jednom kusu, takže racer kit aktuálně nemají skladem.

          V ruce to vypadá dobře, praxe se uvidí časem (tedy doufám, že hned to zkoušet v reálu nebudu muset).

      • karel64  

        Zkusil jsem vyrobit závodní verzi v amatérských podmínkách. Výsledek posuďte sami.

        • Milan  

          Bezva!

        • Atilla  

          Perfektní. Tyčku jsi dělal na soustruhu, nebo použil z něčeho? Mám v plánu vyrobit samuraje z https://www.ferdus.cz/…ice-6-10-10m a k tomu použít špunt do řidítek

          • karel64  

            Výroba tyčky (trubičky ) největší problém. Nerez, špatná obrobitelnost, velice slabá stěna (cca 0.3 mm). Všechny strasti ovšem vyváží excelentní rychlost opravy. Nalezení otvoru, nafouknutí kola a zatěsnění otvorů kontem již okolo 30s a jedeš dál.

        • PavlikXSS  

          první věc co mě napadla, nevystřelí ten knot pod tlakem vzduchu? :D

          • tonik666  

            to rozhodne vystrelit nemuze. knot je dlouhy, ten tlak zas neni tak velky a knot je v dire zmacknuty.

          • karel64  

            Trubička se zastrčí do díry z které vytéká mléko téměř nadoraz. Vzduch po odpálení bombičky projde trubičkou a dírkou směrem do boku a nafoukne plášt. Otvor pro knot a otvor pro vzduch směrem z bombičky nejsou propojené ! Vytažením celé sestavy z pláště ze zachytí knot mosaznou částí uvnitř pláště a knot utěsnění otvor po defektu. Doufám že jsem to popsal dostatečně srozumitelně.

    • kemo  

      Tušíte co tady na cape epic použili za nástroj? Zase tak pečlivě jsem to nezkoumal, ale podle velikosti by se asi vešlo místo špuntu do řidítek

      https://drive.google.com/…UlctSzA/view

      bombička/pumpička bude zřejmě Topeak?

      • DADMTB  

        Použili „totok“, ve vlákně se o tom psalo:

        http://www.sahmurai-sword.de/

        něco mu prošlo běhounem a těsně nad patkou, nebo to „cvakl“ dává tam dva knoty.

        • kemo  

          Díky. Knoty jsem pochopil, ale velikost mě zaujala. Asi je čas přestat být konzervativní a zainvestovat – zatím to na mtb nevozím a už mě to nějaký ten čas na závodech stálo. CO2 bombička zrovna tak.

          • DADMTB  

            Knoty máš tady – https://www.ferdus.cz/…ravne-knoty/

            Pumpička na CO2 to už dle přání každého…já používám Force…obecně dobrá taková, která má ventil na uzavření proudu vzduchu…

            • Nikovlas  

              Akorát mi připadá, že je teď trohu problém sehnat rozumný aplikátor těch knotů. Dynaplug je pekelně drahej (a kompletně jinej systém), Samurai není o moc levnější. Geniune jsem u nás nikde nenašel a Ferdus tu sadu teď asi taky nemá. K dostání je tedy asi jen Weldtide, ale tam jsou ty nástroje hrozně velké. Nebo ten Geniune odněkud ze zahraničí, ale zas platit k tomu poštu…

              • 01carbon  

                „aplikátor“ od Ferdusu je „šroubovák“ dlouhý 190m a rukojeť fí 30mm. Moc přenosně a skladné to není.

                Náhradní knoty do dynaplugu 350,– balení 5ks = jedna díra70,– Kč / ks :-( – dneska jsem prohlížel v bikelive.

                • DADMTB  

                  No je pravda, že ve Ferdusu měli cca před rokem možná víc toto.

                  Jinak lze to vyrobit z – jehly provlékače – http://www.latkyaklubicka.cz/…vlekace-/950

                  prodávají to v galanterii, stačí „odcvaknout“ kousek z ouška jehly a máš vidličku a tu bych usadil do nějaký rukojeti (vyrobit) …no já vím, možná to zní divně:-)

                  šídlo nemusí být, nebo já ho nevozím

                  • 01carbon  

                    Každý jenom vysílá a příjem lehce vázne – to jsem tady psal někde nahoře – hledat to nebudu :-)

                    • DADMTB  

                      Máš pravdu:-)…řešili jsme to už před týdnem i víc, většinou to vlákno nikdo neprojde…

                  • Nikovlas  

                    Já se necítím dost šikovnej na to, abych k tomu vyrobil nějakou funkční rukojeť. Udělat si formu a odlít to z pryskyřice? To už vyjde včetně času dráž než origo (za předpokladu, že bych to dokázal). Napíchnout to do korkový zátky (spíš umělý)? Pochybuju, že to vydrží. Nějaký nápady?

                    • DADMTB  

                      Na první dobrou – tyto hmoždiny na zatelení mají plastový trn – zkátit, nechat si jen ten kosek co vidíš, tenká dutinka malým vrtáčkem (tenčí než ta jehla provlékače) a požil bych i nějaký lepidlo…chlapi věčně tady nebudu ----to říkám i v práci a mladýmu.....

                  • kemo  

                    No mít tak přístup k soustruhu … tohle přeci musí jít vytočit jak nic.

                    Ale jinak ani to nejdražší řešení mi nepřijde že by stálo tolik, aby mělo smysl to bastlit (pokud nemáš spoustu času a nemáš to jako zálibu).

                    • kyl  

                      Přesně na to jsem myslel a ideálně na revolveru.Za 10 minut máš zásobu na rok.Cena je šílená.

            • kemo  

              No mě jde právě o ten aplikátor. Tahat nějaké velké šídlo nemám kde nebo se mi spíš nechce. Z podsedlové brašny než to všechno vylovím a pak dám zpátky, tak je to taky hromada času. Pokud by to bylo po ruce ve špuntech na řidítkách, tak to jednak nezabere místo a pak je to po ruce.

              Jako levné to není, ale vzhledem k tomu, že čekám, že to chvilku vydrží, to zase žádné velké drama není. Pokud neposílají přímo k nám nebo za to chtějí raketu, tak to vezmu přes německou virtuální schránku, tam se často v součtu vlezu nastejnou jak s poštovným jen po Česku.

              Na CO2 pumpy je tu tuším vlákno, tak se tím zkusím prokousat.

              • Nikovlas  

                S virtuální schránou žádnou zkušenost nemám, ale kdybys náhodou někde něco bral a měli ten geniune , tak bych byl moc rád, kdybys mi to vzal – předali bychom si to pak v Praze. Dle fotek je to fakt maličký. Konec konců – snad si i dokážu představit, že bych vzal normální zátku do řidítek a prošrouboval ji skrz vrutem – a máš skoro-samurai skoro za čtvrtinu.

                • kemo  

                  Genuine by mělo mít držadlo 0.46'' tedy 1.2cm a délku 3.5cm. Nebude to až moc titěrné?

                  Vícekrát jsem využit mailbox.de – platíš poštovné po německu a pak přeposlání do ČR. Můžeš si vybrat zda poštou nebo přepravní službou. Ceny mají slušné.

                  Kdyžtak dám vědět.

                  • doubleingram  

                    Jeden mam doma a je to dost male no, jeste nevyzkouseno v realu ale asi to bude dostatecny pro pouziti.

                  • tonik666  

                    A co vzít weldtite, a uřízout u aplikátoru rukojeť na třetinu?

                    Šídlo není potřeba, stačí kovová jehla s kusem držátka (občas je potřeba docela síla na protlačení do pneu) a pár knotů.

                  • MlokCZ  

                    Právě ten mám a po poslední zkušenosti v reálu jsem šel cestou drahého dynaplugu. Jak jsem nejdříve viděl díru v běhounu, tak jsem si řekl, že to bez knotu nepůjde. Měl jsem právě aplikátor Genuine a k tomu různé knoty, hlavně Ferdus (aplikátor Ferdusu jsem neměl, ten mi přišel hrozně velký).

                    A k tomu ráno mrzlo, takže ideální podmínky na zkoušení knotů…

                    Knot do té vidličky pořádně nešel narvat aniž bych ho propíchnul a malý kousek přesahoval mimo vidličku ven. A následně jsem vidličkou knot do pláště prostě nedostal. Možná by pomohlo díru více zvětšit (druhý kus ze sady jsem měl), ale to se mi vůbec nechtělo, abych měl případně šanci vyzkoušet i tmel z lahvičky.

                    Nakonec jsem to vzdal a zkusil tmel z lahvičky a ten překvapil a ještě to dal. Takže jsem dojel bez problémů, ale už vím, že žádnou problematickou aplikaci knotů absolvovat nechci.

                    Následně po té zkušenosti mi ani nebylo líto dát ty prachy za dynaplug.

                    • DADMTB  

                      No a ve stresu:-) to tam narveš i „imbusákem“:-)

                    • tonik666  

                      Takže jsi zjevně měl moc velké knoty a moc malé nástroje :)) Až budeš mít pořádnou díru, tak uvidíš že větší nástroje a knoty se hodí.

                      • MlokCZ  

                        Tak měl jsem i originál knot do toho učený, ale ten už jsem tam nenacpal vůbec i když to už byl problém samotných konkrétních knotu z té sady.

                        Samozřejmě rozumím tomu, že pro větší díru se hodí větší knoty. Přesně z toho důvodu jsem bral u Dynaplugu verzi racer, která obsahuje dva různě velké aplikátory, tedy obsahuje i větší knoty s větším aplikátorem. Výrazně větší díra než na ten velký knot z racer kitu už pochybuju, že je u bikového pláště v možnostech opravou knotem (nebo vůbec jakoukoliv opravou).

                        A větší vidličkou bych to tam nenarval do té menší díry už vůbec. Ta by pouze pomohla pro snažší vložení knotu do vidličky.

                        • kyl  

                          Když na to koukám,drží to tam vlastně jen ten mosazný hrot.Knot je něčím namazaný?

                          • MlokCZ  

                            Mazaný něčím je, na omak dost lepí. Hrot má ale větší průměr než samotný knot, takže hrot se uvnitř kousne.

                • doubleingram  

                  Taky bych si rad jeden nebo 2 vzal, kdyz se nas najde vic, tak to muzem vzit i naprimo, doprava z Bike24 vyjde na 6 eur.

                  • Nikovlas  

                    Teď po Mlokově recenzi to ještě zvážím :-D Jestli přeci jen nepřiplatit za ten Samurai…

                    • MlokCZ  

                      To není o tom konkréntím, že by byl Genuine vyloženě špatný. Ten Samurai je úplně stejný typ aplikátoru. Jednak to bylo dané tím, že jsem to nikdy předtím nedělal a k tomu mráz a pak ten typ aplikátoru.

                      Musíš do něj mít přesně akorát velké knoty, které do něj projdou celé, to je první podmínka. Ty co jsem měl byly na ten aplikátor příliš velké. Měl jsem i originál knoty Genuine (které jsou menší) do toho určené, ale ty zase byly už ve zcela nepoužitelném stavu pro aplikaci (vozil jsem je ale v podsedlovce více než rok), celé rozteklé a trhalo se to.

                      A nejlépe nasazené předem než to pak řešit třeba právě v mrazu a časovém presu (musel jsem do práce). Do řezné díry běhounu mi aplikátor pak šel vrazit jen otočený tak aby tam konec lépe vlezl, ale to je zase debilní pro prostrčení samotného knotu. Otočený o 90° měl tendenci propichovat plášť vedle díry.

                      Do větší díry bych to narval, ale jak jsem psal, tak cíleně zvětšovat jsem ji nechtěl, když jsem měl ještě šanci na tmel, který zafungoval.

                      Také jsem rovnou u Dynaplugu zavrhnul brát ty menší hroty s kulatou hlavou, abych si nestěžoval aplikaci při defektu. U Dynaplugu je ta aplikace prostě úplně někde jinde + máš předem nasazený jeden malý a jeden velký knot (k tomu jsem tedy ještě přihodil dalších pár knotů samostatně).

                      A pro ujištění jsem zkusil ověřit raději i Dynaplug (ostrý hrot) a narval jsem ho po objednání doma do té již zacelné díry tmelem a tam jsem žádný problém neměl, stačilo trochu zabrat a šlo to hned.

                      U Dynaplugu máš jistotu, že samotný knot projde za hrotem zcela bez problémů dovnitř ve funkčním stavu.

                      • Nikovlas  

                        A ty máš ten Racers, že? Myslíš, že když budeš mít větší díru, dokážeš do ní prorvat ten tlustej knot s kulatou hlavou, když tam není žádný další nástroj na roztažení díry? (oba konce jsou s knotem)

                        Taky moc nevím, jestli se ty knoty Dynaplugu taky po čase nerozpadnou – jezdím řádově míň, takže třeba spotřebuju jen jeden za sezónu – kupovat kvůli tomu každý rok sadu tenkejch a tlustejch – to by ve výsledku byla dost drahá oprava.

                        • Nikovlas  

                          Ještě tedy přihodím jeden dotaz k té sadě – ty další knoty, co jsou součástí, se vejdou dovnitř, nebo je člověk musí mít zvlášť? U té Mini, která je širší, se nejspíš vejdou dovnitř.

                          • MlokCZ  

                            Já to vozil vždy bez krabičky pro ušetření místa (vozil jsem to v podsedlovce), takže nevím. Nemám rád těžší batoh, tak nářadí vždy raději v podsedlovce a pití v camelu vozím také jen ojediněle, když to jinak nejde (dlouhá trasa bez možnosti doplnit láhev).

                            Až u Dynaplugu jsem udělal vyjímku, když váží jen 22g a přitom je hodně drahý. Tak jsem z nářadí jen ten Dynaplug dal do batohu. Podsedlovky mám samostatnou pro obě svoje kola, abych to pořád neprohazoval, tak abych Dynaplug zatím nemusel kupovat hned 2×.

            • jonti  

              Jakou máš zkušenost s kombinací bezduše, knoty a CO2 pumpa? Mě to s tou CO2 drželo o dost hůř, než s normální ruční pumpičkou, nevím jestli to dělá to náhlé zvýšení tlaku nebo studený vzduch.

              • MlokCZ  

                A dofukoval jsi rovnou na provozní tlak nebo jen trochu a chvíli nechat? Nedávno jsem měl větší díru v běhounu, že už budu muset dát knot, nakonec to dal dolitý tmel z láhve a dofoukáno CO2 a bez problémů drželo i když jsem odhadoval, že tak velkou díru už tmel nedá.

                Vždy ale dofouknu jen na menší tlak (odhadem kolem 15psi, jak se zrovna trefím), tak to nechám třeba 10–20 minut a pak teprve dofouknu na cílový provozní tlak. Rovnou dofouknout na větší tlak je vždy problém (při hraniční velké díře) a je jedno jestli CO2 nebo ruční pumpou.

                Jediné co mi napadá je, že ruční pumpou to foukáš o hodně déle a tak tam ten tlak není hned a má aspoň trochu času i když to pořád není tolik jako když to cíleně necháš těch 10–20 minut na nízkém tlaku.

                Už se mi to ale kdysi dávno stalo i s malou ruční pumpičkou. Větší hraniční díra, bez tlaku to tmel dal a po doufoukání na cca 30psi to zase povolilo a takhle 2× po sobě. Po třetí (tmel ještě byl) jsem to nechal na těch cca 15psi cca 20 minut jízdy a následně už to nafoukání na 30psi udrželo.

                Od té doby už to jinak nedělám.

                Ale je jasné, že v závodě tohle není ideální postup.

              • DADMTB  

                Já s tím neměl žádný problém, je však možné, že jsem měl štestí spíše na menší díry a knot v nich držel hodně pevně i bez tmelu a pokud si pamatuju, tak ani CO s tmelem mi nic neudělalo, nebo jsem si nevšimnul. Tak většinou jsem tmel buď doplnil, nebo dotyčný plášť dojezdil a dal nový.....

                • jonti  

                  Mensi diry vezme i tmel samotny, hodne velke nepomuze ani knot. Ja mam nekdy hodne velke nebo na blbe miste – u patky plaste.

                  • DADMTB  

                    Jasně po trnua fakt malá a pravidelná (hřebík) asi tmel podrží, já měl zatím největší od šutru a byla jako do „L“ a měl jsem jen ty tenké knoty (tl 3mm) tak jsem dal dva, ale bylo to v běhounu, ne u patky…existují i silnější knoty 6mm a i více. Dnes sem dal někdo video z Cape Epic a zrovna tam cpal knot nad patku…je však fakt, že říznutí boku ani knot nedá. Knot je vlastně provazec obalený hmotou , která za studena vulkanizuje a drží to fakt hodně a tmel to podpoří.

    • tm  

      Zkušenost ze závodů (časový pres) a z marastu – malou díru pobere tmel, na moc velkou nepomůže sebevětší knot a ty mezi hravě zvládne gumička s uzlíkem (případně několika) a imbus potřebné velikosti z multilkíče.

      • tonik666  

        takže chceš vlastně říct že knoty jsou super, jen zatím používáš nějaké polofunkční samo domo řešení…:D

        • tm  

          Knoty jsou super, ale jsou situace, kdy prostě dojdou a tohle je alternativní řešení, které funguje.

      • doubleingram  

        Tim uzlem to tam narves napred aby to zevnitr drzel predpokladam?

        • tm  

          Jasně, uzel narveš dovnitř, volné konce necháš čumět ven a pak za ně popotáhneš uzel přesně na místo kam potřebuješ.

          • Murphy-HC  

            Na zacatku nekdo zminoval i konopny provazek. To by s uzlikem melo fungovat podobne, jen je nasakavy, misto vulkanizovatelny…

    • vpa007  

      Dík za podmětný informace… po pročtení všeho jsem se rozhodl, že se mi nechce nic vozit v kapse, takže zvítězilo řešení Sahmurai Sword… no uvidíme… tak nějak doufám, že to nebudu muset nikdá použít, což by ale znamenalo vyhozený prachy ;-)

      Jinak knotů mi přijde dost, takže jsem je šmikl na pů (bylo dokonce i na nějakým videu), 2 napích nakonec ja vtahovací jehlu, odstřižený 3 kousky dal do zipsáčku do podsledlový brašny a zbylejch 5 v jiným zipsáčku skončilo v bike-lékárničce.. fakt se mi tohle řešení líbí ;-)

      • kemo  

        Taky jsem se rozhodl jít touto cestou, jen jsem ještě neobjednal.

        Nechceš vzít bajka, udělat v terénu zářez a otestovat to? Nejlépe i CO2 pumpou a při tom všem se natáčet? :D

        • vpa007  

          Né dík, to fakt nechcu :-D… nejen kvůli tomu, že CO2 pumpu nemám, hlavně ale nejsem žádnej youtuber ;-)… ale až uznám, že je zadní plášť zralé na výměnu, tak to asi prubnu!

          • kadlec  

            ale ta cena :(

            • vpa007  

              Tak jako zadarmo to není, ale nápad si zaslouží ocenit… a když chvíli počkáš, tak to třeba obšlehnou Číňani a prodaj to za polovic ;-)

            • ememem1  

              oproti dynaplugu....­..akurat ma napada ci tie knoty nevysychaju. ci nema co vyschnut?

              • vpa007  

                Mě přijde, že to má stejnou šanci oschnout… pokud má co… ale i právě proto jsem to rozstříhala na hrot dal pohotovostní dvě půlky… zbytek je v zip-sáčku… víc se pro to udělat nedá ;-)

              • pepek  

                Já mám jen jednu zkušenost s knotem – a to takovou, že v díře na boku (Schwalbe) klouzal po mlíku a nedržel. Konopný provázek naopak nasál mlíko a držel hned . Když jsem plášť za půl roku vyhazoval, tak jsem zkušebně provázek tahal ven kleštěma a držel jak luteránská víra . Provázky si můžeš připravit v různém průměru, s uzlem, bez uzlíku a dokonce i ploché.

                • kemo  

                  Tohle se musí nacvičit/vyzkoušet před prvním vážným použitím v terénu a prípadně vyzkoušet zmíněné alternativy (já to tak udělám, až budu mít). Na druhou stranu na Epicu tam určitě mlíko měli a jako klasický knot to taky vypadalo, tak by to fungovat mělo.

                  Proto jsem tajně doufal, že se vpa007 hecne a ten hřebík tam nacpe :)

                  • vpa007  

                    mno jako nechce se mi do neporušenýho pláště za každou cenu dělat ďouru… ale vydrž, už se blíží konec jeho vzorku, tak to určo prubnu ;-)

                    • DADMTB  

                      Opravdu je lepší si to zkusit, je trošku jiné opravovat „papíráka“ a něco jiného nějaký plášť typu enduro , DH…taky je lepší neváhat a pokud to tmel nebere dávat knot ještě když je v plášti alespoň trochu tlak, ale jde to i do prázdného, jen mi příjde, že hůř. Taky je dobrý mít knot už připravený v tom nástroji. Ono v rukavicích a v prachu, nebo blátě ještě strhávat obal…no nic moc. Jinak ty knoty moc nevyschnou, lepí to hodně i po dvou letech.

                      To zkracování knotu, no chápu to, ale pozor někdy to tam tlačíš silou, tak aby to nebylo moc krátký a neprojel celý dovnitř, ale je to o tom zkoušení:-)

                    • kemo  

                      Tak jsem nechtěně vyzkoušel dřív než ty – nahodil jsem nový plášť a měl na dvou místech na bočnici záhadné, malé, tmelem nezacelitelné díry. Nechápu, ale prostě se tmel (café latté) nechytnul, přitom třeba kolem patek zatěsnil bez problémů, takže funguje.

                      Prubnul jsem tedy samuraie a naprosto v pohodě během chvilky opraveno a je po problému.

                      • vpa007  

                        super… já mám už zadní gumu skoro slítanou, ale pořád se mi nějak nechce do ní bodat, když drží.. ale na začátku prázdnin pude dolů, tak to asi testnu ;-)

      • Milan  

        Díky…objednáno, zítra si pro to jdu…

      • TechDiver  

        Ja pouzivam take. Pominu superlativy (rychla oprava s vzdy po ruce v riditkach, kde se nemohu zranit). Ma to jednu chybu. A tou je uschova v riditkach. Kolo mi 2× spadlo resp ja spadnul z kola. Pri kazdem padu na jinou stranu a prvni na zem narazila riditka. Zaver? Na obou stranach mam urazeny krytky riditek. Pominu-li to; ze to blbe vypada, tak ostre hrany mi tlaci do rukou, kdyz chci zmenit polohu rukou. A protoze krytka je soucasti celeho trnu, nelze vymnenit. Pad rovnez zposubil, ze tak krytka s navlekacim trnem nejsou kolme tz se hur strkaji do riditek. To by tak nevadilo, ale nevim, zda-li se pri oprave nezlomi. Lepsi reseni by bylo mi trn s vodicem v riditkach a pak vymenitelne krytky.

      • brundibar  

        Samuraje vozim uz neco pres rok a spokojenost. Na poprve se mi to samozrejme nepovedlo zaknotovat takze jsem daval dusi. Chce to trosku cviku. JInak knoty nevysychaji, ani nijak nepodlehaji casu nebo jsem to nevypozoroval. Je dobry si to doma pripravit na ten bodak a pak uz jen z riditek vytahnout hotovej kousek, kterej muzes hned cpat do plaste. Jo a taky je striham na pul.

    • matbiker  

      Ja vozim totok, je to ze sady za kilo, zkracena rukojet a v prostredni kapse dresu to ani necitim, zachranne magnesium je stejne velke a rozhodne tezsi.

      • vpa007  

        Mno jo, vy závoďáci s domestikama si můžete dovolit vozit v kapse takový ptákoviny, bo nemusíte mít kapsy plný jak my hobíci ;-)

    • mpIII  

      Pro ty, co mají strach z ostrých hrotů u Dynaplug je v nabídce řešení náhradních softtip: https://www.bikero.cz/…tip-p150609/

      • doubleingram  

        A jen 78 Kc za ks :) Se vyplati

        • kadlec  

          skoro zadara

        • tonik666  

          Na ferdusu je knot za 2,50kc za kus :D

        • jIrI___  

          Jo, ta cena je legrační. Zvlášť když přihlédnu k tomu, kolik stojí stejně funkční knot od ferdusu :)

          • mpIII  

            Holt platíš za pohodlí aplikace a za to, že to někdo vymyslel. :0)

            • matbiker  

              Dobry napad. Nechat nekde na automatu naflakat 1000 spicek po petikorune, vlepit do toho kousek knotu, prodavat to za pade a obe strany budou spokojene. Ovsem pouze do doby, nez po tom skoci cinani a bude to za dvacku…

        • scret  

          neprestava mne prekvapovat, kolik jsou lidi ochotny vyhodit penez za nejakou cipovinku na kolo:))

    • enjoy79  

      Nějakou dobu vozím Samurai v řidítkách a celkem jsem v rozpacích. Pořád se povoluje, a teď při nevinném pádu jsem jeden špunt urazil – aspoň neztratil, nechtěl bych to mít někde zapíchnutý. Asi zkusím na závit dat trochu modrého loctitu. Máte někdo tip, jak jinak zamezit povolovaní?

      • kemo  

        Nemám, ale mě se nepovoluje. Nemáš to třeba jen málo utažený?

        • enjoy79  

          Utažený asi dost, možná začínám mít podezření, jestli se to neuvolňuje jako celek. Když to utáhnu větší silou, něco se protočí, buď šroub v závitu nebo celek v řidítku. Možná vyzkouším přidat nějakou gumku na obvod toho válečku.

          Chtěl bych taky slepit ten jeden zlomený díl, ale přijde mi, že je to zrovna ten druh plastu který se blbě lepí.

          • Milan  

            Slepil jsem to nějakým dvousložkovým lepidlem, nechal tejden tvrdnout a drží to znovu festovně.

      • tomxxx  

        na rodla sem se vykašlal a dávám tu část s jehlou a knotem do dutý osy kliky. Na ten bodák kašlu, neni potřeba.

        • Milan  

          1+

        • vpa007  

          Tyjo! Dobrej hack! Já už jednu vidličku ztratil… tohle mě nenapadlo! To je za zlatýho bludišťáka :-)

          • enjoy79  

            Tak vidno, že to se ztrácením Sahmuraie není asi nic neobvyklého. Do té osy dobrý nápad, ale v mým případě to nepůjde.

            • foosi  

              A co do sloupku vidlice místo ježka?

              • enjoy79  

                Já už to vyřešil po vzoru matbikera, knoty a vidličku ze sady weldtide mám ve futrálu od doutníků a vozím v dresu. Do sloupků vidlice hodlám schovat 2 bombičky, ale ještě musím vymyslet něco aby to tam nelítalo a neklepalo.

              • RomanH  

                Kdyz uz do krku, tak bych se to tam pokusil nacpat od spodu – nebudes muset sahat na hlavko + predstavec, a jeste to utesnis proti bordelu.

                • doubleingram  

                  Neni spatny napad ale je dobbry to mit po ruce rychle, jak je to na rafku, tak se tam trn dava dost blbe.

    • bezdratova.sprcha  

      https://m.heureka.cz/hledat/?…

      Behem tydne bude doma. Poreferuji kvalitu a velikost.

      • scret  

        tuhle mam…

      • bezdratova.sprcha  

        Kartička pošty stejná velikost jako kreditka. Nářadí v pohodě, pro účel dostatečně tuhé, o plášť se to fakt neohne. Krabička k ničemu, příliš veliká. Knotky nic moc. Kvalita sice dobrá, ale poloviční délka oproti těm co se samostatně prodávají k sadě Sahmurai za nějakých těch 70Kč. Nedovedu posoudit, jak moc použitelné budou ty tenké, přijdou mi až moc tenké.

        Ale jakože v pohodě, hlavně jsem chtěl to nářadíčko :)

        • Rice  

          O tom šroubováčku jsem přemejšlel, ale naštěstí nemívám moc často větší defekty (špíš menší, na který přijdu až podle mlíka na rámu a pak se po pár tejdnech divim, že mi došlo mlíko). Naposled jsem Ferdus knot zatlačoval do pláště skládacíma nůžtičkama, na příště bych to rád zkusil centrklíčem na nářadí, tedy něčim co mam v batohu. Ale kdybych ty knoty tlačil častějc, tak ho taky pořizuju.

          • bezdratova.sprcha  

            Osobně jsem to už zkoušel vším možným a došel k závěru, ze správné nářadí bude dobré na nervy :D

            Zatim jsem to potreboval jen v domacich podminkach, ale nekde na ceste bych se s tim napriklad imbusem opravdu srat nechtel.

            Koupil jsem to protoze v mistnich kramcich to nikde nemeli samostatne a 800kc za tu Sahmurai sadu nedam ani z legrace.

            • Zdendyš  

              Kup od Lezyne.

              • Pijer  

                Teď jsem na to koukal , vypadá pěkně, cena poloviční než konkurence okolo litru.

                • Sistematicx  

                  Nam jak tu levnou variantu za dve stovky tak jsem ted vzal lezyne. Lezyne je moc peknej kousek nastroje. Lezyne se lip drzi a cpe do plaste. Vetsi drik. S tou sadou co ma zvlast pruraznik a oko na knoty jde ne uplne dobre nacpat knot. Ma to malej drik a blbe se to drzi. Lezyne je dost stylovka udelana. Maji to hodne fajnovo udelany. Tu modrou sadu vozim v krabicce od energit bonbonu.

                  • bosmilan  

                    Vozím tu obyč modrou sadu a pokaždé oprava defektu naprosto bez problému.Navíc je to docela malé,takže to vozím v takovém pouzdře i s dokladama a dalšíma blbostma v dresu a ani o tom nevím.

                    Lezyne sice vypadá pěkně,ale vůbec mě to nezaujalo a nevím v čem by mělo být lepší než to co mám.

                    • Sistematicx  

                      V primem srovnani ma to lezyne lepsi drzeni. Plus je to lezyne i kompaktnejsi. Nahradni knoty uvnitr pouzdra a netreba resit nejakou dalsi krabicku. Jinak sluzbu odvedou vice mene stejnou.

                  • abel  

                    tu modrou mám taky a vyndal jsem z ní ten protahovák. přijde mi, že nářadíčko (přinejhorším se smirkem z lepení) udělá stejnou službu. do vidličky jsem si už doma předpřipravil knot a obalil folií aby nevyschnul, aplikace je pak blesková. drbat se s tím v terénu je vopruz.

                    • tonik666  

                      Účel protahováku moc nechápu – chci přece díru co nejmenší, aby knot co nejlépe držel, a ne ji ještě zvětšovat protahovákem. Guma na kolo není guma na auto.

                  • doubleingram  

                    U toho Lezyne aplikátoru mi vůbec nejde strčit ten jejich knot do té vidličky. Neproleze tím proříznutím na hrotu.

                    Vám to jde?

                    • Sistematicx  

                      Me to jde. Ja mam zase problem nacpat knot u te modre sady. Tam je doost velkej prumer toho knotu a vidlicka je zase mala. Knoty lezyne do modre sady dostanu. A knity modre dostanu i do lezyne.

        • žvejk  

          ty malé knoty jsou právě super, ty velké od ferusu už do normálního XC pláště a běžné díry nenarveš…

          T

          • bezdratova.sprcha  

            Uvidim. Jsem na to zvedavy. Budu vozit vsechny tri typy s sebou. Mam to pro 40mm plaste, takze ta delka mi stejne vyhovuje.

            • tonik666  

              Obdobnou sadu pouzivam uz pres 5 let, spotrebovano tak 25 knotu na opravy svych a cizich defektu a funguje. Zakladem je dost silna stena plaste, aby knot udrzela a pri aplikaci se neroztrhla (to se mu stalo s racing ralphem kdysi davno).

              Pouzivam knoty od ferdusu(1,90 kc/ks bez dph) a vulkanizacni roztok d4(tuba asi 5kc).

    • mire  

      Používám tuto cyklo sadu za 169 Kč, knoty a průtažník se vejdou do krabičky s lepením. V podsedlovce mám přibaleno i pár moto knotů, a hřebík papírák s vruby sloužící jako průrazník.

      Sada pro auta je jen větší, i knoty jsou bez kovového hrotu, po protažení je jen třeba průtažníkem zatočit o 1–2 otáčky, aby se uvnitř vytvořil uzel.

      https://www.teamsport.cz/…cyklo-plaste

    • mathosh  

      Najlepsi aplikator ma z mojho pohladu Blackburn. Novinka od Lezyne vyzera realne tiez super, vidlickou (na rozdiel od weldtide) prejde knot hravo

      • Sistematicx  

        Nejake foto blacburn ktery konkretne? A novinka od lezyne jaka. Na strankach maji jen ten co mam.

        • mathosh  

          Blackburn Plugger – mensie k knoty pouzitelne aj do lahsich plastov, lahka a presna manipulacia. Cena prijatelna :) Lezyne uz bol vyssie spomenuty

          • Sistematicx  

            Jo tenhle Blacburn. Ten jsem ocumoval taky, odrazilo me ze je to plastovy. Ten drzak co k tomu je ale zase byl fajnovej.

            • Atilla  

              Na blackburn jsem koukal a přijde mě ten aplikátor až moc tlustý.

              • mathosh  

                Plast problemom zatial nebol – paskou pripevnis na ram a pootocenim vytiahnes pripraveny hrot. Za sekundu vybavene. Priemer hrot je podla mna ± rovnaky ako knot ferdus :) Origo knoty su vyrazne tensie a davaju sa dva, spletene dokopy

      • Sistematicx  

        Nejake foto blacburn ktery konkretne? A novinka od lezyne jaka. Na strankach maji jen ten co mam.

    • obywan  

      Kde koupit tenké knoty? Měl jsem sadu RavX, kde byly knoty 1,5 mm.

      Ferdus má jen 3,5mm. Na Ali jsem našel taky jen 3,5 mm.

      • matbiker  

        Jsem ti chtěl napsat Force, ale ti je budou mít až na konci května.

      • MlokCZ  

        K čemu tak tenké knoty?

        • obywan  

          Příjde mi zbytečné cpát do malé díry tlusté knoty.

          • MlokCZ  

            Malou díru dá tmel (dobrý tmel když je čerstvý dá dost velkou díru). Do malých děr budeš i blbě ten knot cpát, pokud to nebude zrovna dynaplug, tak tam aplikátor nemusíš dostat vůbec.

      • Hnoj  

        Tady

    • Vyry  

      koukám po nějaké sadě, kterou bych dal do řidítek (kapsička je plná, když už, tak maximálně Lezyne). Máte někdo zkušenosti s tímto? https://www.bike-discount.de/…-tool-875545

      Hlavně, jestli se to nevyviklá v řidítkách.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.