Rady prosím: CX pláště a kola, bezduše?

71 nepřečtených
  • tromboonen

    Přestavuju dvojkové kolo na cyklokrosku, budu pořizovat kola a pláště, nic extra drahého, většinou bude jezdit jako zimák/dvojka na silnici, ale občas chci zkusit terén..

    Má cenu jít do bezduší?

    Musí to být specificky tubeless pláště, nebo to zvládnou jakékoli, např Continental Cyclo X-King?

    Kola asi koupím bazarová, nebudou tubeless ready, takže pásky a ventilky, něco co bych měl vedět (jaký typ ráfků je lepší??)

    Obecně rady od zkušenějších, CX kolo jsem nikdy neměl a bezduše taky ne..

    Díky moc

    • Breakpain  

      Jak casto na tom budes jezdit? Jestli obcas – tmel se bez pravidelneho jezdeni obcas zdrcne…Jestli to kolo vytahnes jednou tydne ci mene, bral bych duse osobne. Muj skromny nazor…

      • MI.KU  

        Taky bych do toho nešel – ostatně ani nevím ze by se to nějak vozilo – buď duše nebo galusky.

      • tromboonen  

        Aha, tak na tohle jsem nemyslel, to dává smysl.. jak často těžko říct, podle toho jak mě to bude bavit.. ale určitě budou období kdy ta kola budou stát týden i víc.. do galusek se mi nechce, závodit nebudu, to spíš na silnici bych je zkusil..

        Jinak bezduše se na CX vozí docela často – aspoň na anglickejch fórech jsem na to dost narážel, galusky profíci/závodníci, bezduše ti co nechtěj do galusek, protože se pak dají vozit nižší tlaky bez nebezpečí procvaknutí duše, ale já asi ani na písku ani v extrémním bahně jezdit nebudu, plus přesun po silnici, takže stejně do extrémně nízkých tlaků nepůjdu..

        Takže duše – když je plášť 30–35 mm, dá se tam dát obyč silniční duše (u které je většinou napsáno 18–23 nebo 25) s tím, že se do té šířky nafoukne, když nafouknu duši samotnou, tak ten objem určitě má… nebo musím shánět specifické duše pro širší pláště (které budou zas těžší)?

        • scalar  

          Dej latexové silniční duše, mám je bez problémů v CX pláštích 32mm, oproti normálním crossovým duším to jede podstatně lépe.

          • Breakpain  

            To by mělo jet lépe i oproti standardním silničním duším, ne?

            • scalar  

              Latexové duše mají obecně menší valivý odpor.

              • tromboonen  

                Na ja, uz jsem je poridil do silnic plastu, tak jsem zvedav (zatim na ceste).. par otazek:

                • Cim se to lepi, nekde tady jsem zahlid, ze lze normalnim lepidlem azaplatama na klasicky duse? Overeno?
                • prej maji lehky problem s integraci ventilku, nektere firmy to kvuli tomusnad vzdaly, nekdo tady doporucoval Michelin A1, ja nakonec nakoupil Challengelatex, vazi jen 60g, bral jsem challenge plaste (bezovy boky, to miluju, oldschool..), jsou nejake zkusenosti jake latexove duse (od ktere firmy) jsouodolnejsi (defekty normalni i kolem ventilku)??

                Dik

                • scalar  

                  Používám Micheliny, lepím normální Ferdus sadou.

                  • tromboonen  

                    Tobe taky diky Scalare (nize)..

                    jeste jeden dotaz: ty duse jsem vzal challenge

                    (v tom obchode kde jsem bral plaste Micheliny nemeli, plus tyhle o kousek levnejsi a lehci – 60g, ale o to primarne neslo..)

                    Kdyz jsem si jednu hned pokurvil (viz nize, nejaky vypadek usudku) a pak to lepil, chci ji nafouknout abych vyzkousel jestli nejsou i jine diry a staci dva tri stouchy (obourucni) pumpou, tlak 00 prd, mnohem mene nez by clovek dal do volne butylky kdyz ji zkousi – a na libovolnem miste duse (neposkozenem) se to vybouli do balonu cca rozmeru tenisaku, uplne se to natahne a zpruhledni, jako jeden z tech dlouhejch balonku co se z nich delaj zvirata, obcas pri nafukovani taky tak vyhrezne, vypada ze praskne… dost me to vylekalo, hned jsem vypustil, na tom miste je to trochu roztazene, nesmrsti se uplne do puvodniho rozmeru a sily steny.. ale snad to v plasti bude fungovat..

                    Delaji tohle ty Michelinky taky, nebo jsou tlustsi a odolnejsi (podle vahy, Michelin o 10g tezsi, plus ma kratsi ventilek)? Mozna jsem to prehnal, priste pujdu do Michelinu..

                    • jecnak  

                      Michelinky to delaji take, i kdyz bych rekl ze az pri vetsim tlaku, takze asi maji rovnomernejsi steny. Dle popisu tezko soudit. Kazdopadne je to proste vlastnost latexu. V plasti to nicemu nevadi.

                      • Breakpain  

                        To jsem rád, že to čtu … zrovna si koupím nový duše … poprvé latex. Jedna OK, na jedné ihned „tenisák“, když jsem ji lehce přifoukl, abych ji dal do kola … takže se nemám obávat … díky bohu :).

                        • tromboonen  

                          Dokud Ti neprdnou v plášti a v ráfku jako mě… ale snad ne, máš Michelinky předpokládám a u těch mejch to bude nějaká únava materiálu nebo co, viz níže..

                          • Breakpain  

                            Bohuze nemam. Mam challenge jak ty … tak uvidime …

                            • tromboonen  

                              A sakra, tak jestlis jeste nenasadil tak hodne ocistit/vyrobnat pasku v rafku, bacha pri nasazovani a doufat.. ale pokud nemas balony jako ja tak snad v poho, me to v tech 23 plastich taky fungovalo..

                              Mas je predpokladam ze stejneho zdroje (investovani do kol)?

                              • Breakpain  

                                Ocistit duse?

                                Mam Vitorky 25mm

                                Zdroj koloshop.cz

                                Nasazene uz jsou a fouknuty na 9 Baru … zatim drzi, projet to nebyl zatim cas.

    • jecnak  

      Pokud nejsou ráfky TLR, tak v bezduších moc výhod nevidím, protože nemůžeš jedit moc nízké tlaky aniž bys měl problémy s ufukováním plášťů.

      Druhou věcí je, že mlíko vysychá a pokud nejezdíš dlouhodobě, tak má tendenci zaschnout na jednom místě.

      Zvláště na vetšinové využití na silnici a šotce mi přijdou bezduš zbytečné a šel bych spíš do latexových duší, které jsou odolnější proti půpichu i cvaknutí.

      • tromboonen  

        Díky chlapi, přesvedčili jste me (šlo to rychle, přiobjednal jsem další latexky:)..

        Dám sem ještě jeden dotaz, ať neotravuju s novým vláknem, stejně počítám jecnak je nejvetsi expert = cetl jsem Tva vlakna o silnichnich TBL..

        Budu vyhledove resit nejaka lepsi kola na jednici silnici, ted mam nejaka Ksyria, komplet s kazetou a plasti 2,8 kg, samotna asi 1800g..

        Uvazuju jake obuti galusky vs. plastovky vs. bezduse vs klasika plast a duse..

        galusky

        váha a cena kol, u karbonu i konstrukce a výdrž, nízký valivý odpor

        (je to fakt tak dobrý?)

        • cena galusek (ale i pláště jsem ted koupil za 1000, chtel jsem 25 abéžové boky, takže výběr moc nebyl), nutnost vozit náhradní, otázkajestli se po defektu podaří opravit..

        plášťovky:

        ty jsem nějak zavrhnul, není velký výběr, nevýhody podobné jako galusky a zústávají clincher kola, která jsou za podobné peníze těžší… nebo kecám?

        bezduše:

        jestli budu kupovat clincher kola, asi Fulcrumy 1 nebo 0, dělaj se TBL ready.. má TBL cenu, je tam rozdíl ve valivém odporu ve srovnání s pláštěm a duší? (no a třeba v zimě na tom jezdit nebudu, takže asi stejný problém s tím tmelem)… a pokud bezduše, musí to být jen specifické TBL pláště, nebo jde i normální (třeba ty co jsem teď koupil, http://www.bikeinvest.cz/…5-mm-tan-blk docela vysoké tpi, ale asi jde i o patky a jak sednou do ráfku..)?

        duše + pláště:

        klasika, oproti galuskám ve stejné kategorii komplikovanější a těžší kola, vetší valivý odpor, vyšší váha.. ale pohoda provoz..

        Nejezdil jsem nikdy na ničem jiném než pláště+duše, zamlada nic jiného nebylo (galusky byly ale já je neměl), takže nevím, jestli ty moje doměnky platí..

        Dík za komentář-doporučení

        • tromboonen  

          u tech galusek má být ten první odstavec plus a ten druhý mínus, místní systém plus vyhodil a z mínus udělal bulletpoint, blb jeden..

        • jecnak  

          Valivy odpor od nejvetsiho po nejmensi ve vyssi cenove hladine: galusky, plastovky, plast s butyl dusi, bezduse ± nastejno s plastem s latex dusi.

          Vyhoda UST ci TLR plastu na silnici je hlavne v odolnosti proti defektum. Mliko jsem doplnoval ventilkem cca 2× za sezonu 30–50ml. Rafek je treba mit kompatibilni. Plaste jdou pouzit jen ust (Hutchinson dela nekolik verzi) a nebo tlr (Schwalbe, Kenda a jeste nekdo dela par TLR plastu).

          Nejake cteni a realne zkusenosti:

          http://www.bike-forum.cz/…senosti.html#…

          http://www.bike-forum.cz/…ubeless.html#…

          • tromboonen  

            Diky, ty bezduse pro me nebudou, podobne jako na tom CX, ALE:

            Napsals: Valivy odpor od nejvetsiho po nejmensi: galusky, plastovky, plast s butyl dusi, bezduse ± nastejno s plastem s latex dusi.

            Napred jsem myslel, ze to je preklep, zil jsem v domeni, ze galusky se vozi prave proto, ze maji nejmensi valivy odpor, ted koukam na googlu, ze to tak neni (tady je to popsano docela stravitelně a přitom zevrubně: http://velonews.competitor.com/…stance_12493)

            Tak proč teda vozi profici galusky? Jen proto že jsou lehčí na obvodu (guma i rafek)? Na kopce bych to chapal, ale na roviny by pak meli vozit plaste, ne? A to jsem zaznamenal jedine u Panzerova kola na časovku, tam měl clinchery.. No jeste tam asi hraje roli karbonovej rafek a jeho problemy pokud je plastovy, rekl bych.

            Takže jednoduchý závěr je pláště a latex duše, bezduše jen pro hardcore co jezdí každý den a jsou ochotní se s tím mazlit, galusky jsou out, plastovky nechapu v cem by mely byt lepsi nez plaste..

            • jecnak  

              Vyhody galusek jsou v tom, ze na rafku drzi spolehliveji nez plast a ze je jejich profil ciste kruhovy. Kruhovy profil prispiva k vybornym jizdnim vlastnostem a jistemu chovani v zatackach a naklonech. Tim, ze je galuska nalepena na rafku na nem drzi i pri extremni nizkem tlaku (cx) a nebo pri defektu (silnice) nez z vysoke rychlosti zastavis. Dalsi vec je, ze se soustava galuska/rafek da udelat lehci a tuzsi nez plast+duse/rafek. Dalsi vec jsou problemy karbon plastovych rafku, jak jsi psal.

              • tromboonen  

                Takže pro normálního smrtelníka jsou galusky mimo?

                Nebo se vyplatí ke karbonovým kolům, aby to bylo lehčí a bez problémů s bržděním/přeh­říváním/konstruk­cí – Ty máš na těch vysokých Mavic-ách galusky nebo pláště?

                • jecnak  

                  Ja myslim, ze nejsou mimo. Za 420,– se daji koupit Vittoria Rally, coz nejsou zdaleka takovy sragory jako levne Tufa. K tomu se daji levne poridit klasicke galuskove rafky na 32 der, slusne draty a naby a mas vyborna kola na normalni jezdeni a na galuskach. Akorat to nema ten WOW efet vysokych rafku, ktere ale zase bezny turista moc nevyuzije.

                  Ty Cosmicy co mam jsou plastove. Nizky rafek s exalith brzdnou plochou, 20 karbonovych dratu (v realu jich je deset, protoze prochazeji skrz nabu na druhou stranu), karbonova kapotaz. Jedou skvele na rovine, jsou tuha, ale vazi o dost vic nez stejne drahe kola s karbon rafky. Jenze rafek je opravdu odolny, skvele brzdi za mokra a kola jsou plne servisovatelne.

                  • tromboonen  

                    Tak porad nemam ujasneno do jakych kol a obuti jit.. na rovine nejezdim, bydlim u Brd, na vsechny strany dost kopcu, jestli nova kola tak rozhodne vaha pod 1300 g, spise na kopce nez aero, vylozene vysoke rafky nechci, stejne muj posed neni nikdy aero… i kdyz neco jako zipp 330 by na kole vypadaly skvele, ale ty prachy za to davat nechci, leda ze by bazar/eBay ale to je vzdycky loterie..

                    A jasne odolnost/servi­sovatelnost, Mavicy hlinik/maxtal, ploche draty, jasne nemaji je v kazdem obchode, ale ja na ta kola za 7 let co je mam nemusel sahnout a mival jsem i 85 a vic kg.. Ale z tech karbon dratu u lehcich Mavicu uz nemam dobry pocit.

                    Fullcrumy 3, 1, 0 budou asi podobne nebo lepsi jak Ksyria co se vydrze tyce, jen lehci..

                    Galusky asi jedine s karbonem, ale nevim, jestli do nej jit, nechapu, proc nema vetsina karbon kol ploche draty a hlavne draty bez ohybu u hlavicky, to se mi prave libi na kolech typu Ksyrium/FuRa, to je prece vetsinou nejnamahanejsi misto..

            • p@X  

              CX plášťovky se již nějaký pátek nevyrábí…

              • tromboonen  

                Jasně, tady už jsme se bavili o silničních, nechtěl jsem to tahat do nového vlákna..

        • Smazaný účet  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      • tromboonen  

        Chlapi musim jeste jednou podekovat.. o tech latexkach dusich jsem vedel delsi dobu, ale nejak jsem se nedostal k tomu je objednat, az ted s novymi plasti a kdybych Vas potkal vcera na vyjizdce, tak mate u me kazdy pivo minimalne.. a to jsem je tam jeste ani nemel (viz. nize)..

        Zkusil jsem to doma na valchich porovnat – dal jsem ty nove latex duse do stavajicich plastu jeste pred vymenou za nove, stejne kolo, stejna kola, stejne plaste (Schwalbe Stelvio 23jky), stejny tlak.. dal jsem dva petiminutove intervaly, jeden na lehci prevod a jeden na nejtezsi.. s latex dusema na plus minus stejnem tepu a pri stejnem pocitu jedu o dva, skoro tri pastorky na kazete niz a to na tech kolech mam 27–11!!!

        No a venku jsem ty duse jeste nemel, protoze pak jsem prezul i plaste a protoze jsem nakoupil toto (chtel jsem 25tky a bezove boky, plus me zajimalo jak se budou chovat tyhle rucne delane kaucukove, vlastne taky latexove?) zalezitosti.. no a jak jsou od vyroby uplne placate a do uzkych Mavic rafku se blbe cpou, nejak me nenapadlo si tu disi trochu nafouknout, tak jsem si vyrobil snakebite, neslo to odseparovat duse z pod patky plaste, moc to k sobe lepi.. abych ty duse vsechny nezmrvil tak jsem tam dal butylky ze az se plast trochu vytvaruje tak to prehodim = a i s temi butylkami to ma podobny efekt jako latexky v tech Stelviich, na valcich zas o dva pastorky nize a venku vpodstate taky, na dvouhodinovem okruhu jsem byl rychlejsi o 10 minut, pravda nefoukalo, ale nehrotil jsem to.. ve vetsine kpcu jedu nizsi prevod nez jsem byl zvyklej, nebe a dudy, o vikendu tam dam ty latexky, trochu je nafoukam aby nebyly tak placaty a nezustavaly pod patkama – pak to snad pojede do kopce samo nebo co.. skoda ze nejsou lehci, ale to by zas nebyly tak dokonale.. doporucuju, tohle nebo Vittoria open corsa EVO prej, delaji se i ve 23 mm, ale mam pocit ze tech 25 taky hodne pomuze na horsim povrchu..

        Tak me napada, u tech plastu vsude pisou, ze jsou rucne delane a maji vlastnosti galusky mel bych fakt vyzkouset ty galusky, jestli je to jen trochu podobne ten pocit (i kdyby valivy odpor v laboratori byl o neco vetsi), plus uspora na vaze kola, tak to musi byt super svezeni a sel bych do toho i za cenu prudy s defekty..

        • jecnak  

          Pro objektivni srovnani by to chtelo wattmetr, ale pokud to shrnu, nemuzes se prilis divit, kdyz low-end najizdeci plaste nahradis zavodnima slupkama a totez udelas s dusema. Navic na valsich je to extremne znat, rotoze deformace plaste je na plose valce vetsi nez pri bezne jizde po silnici. At ti to jezdi!

          • tromboonen  

            Jasne, ja to nechci vydavat za objektivni test, treba ten tep byl urcite ovlivnen tim, ze jsem se u toho koukal na zpravy a kdyz tam nejakej Socan zacal neco o danich a duchodech, tep sel urcite nahoru:) (ale prumeroval jsem to cca tech pet minunt)..

            Vtip je v tom, ze ja to testoval na tech novych plastich jeste se starejma dusema butylkama!!, ty nove latexky tam dam az ted az se plaste trochu vytvaruji.. jestli to bude mit podobny efekt jako jejich vymena v tech starych plastich, tak snad pojedu do kopce „otco bez slapania“ :)

            Jsem nevedel, ze ty Stelvia jsou az tak spatne/low end, ale na tom kole je to fakt nebe a dudy, ty kaucuky si tak trochu svisti, ma to vliv na nerovnosti/hruby asfalt i prilnavost v zatackach, uplne jak jine kolo… prave proto uvazuju, ze jestli maji galusky jen trochu podobne vlastnosti, tak ten pocit plus vaha, cena a odolnost galdovych kol srovnatelnych s podobnymi plastovymi by urcite stal za investici do galusek a nauceni se opravovat je.. musim sehnat nekoho kdo me na nich necha projet.

        • Hroch obojzhivelnyj  

          Stejna zkusenost s latexem na valcich. Ale spatna zprava je ze forma zustava porad stejna :-)

          Jen tak mimochodem, vsechny plaste jsou rucne delane, najdi si videa, a vlastnosti galusky zni dost jako marketingove kecy.

          Ale ty nemecke koceny na krabickach od Conti 4000s, ty me dostavaj, tem verim!

          • tromboonen  

            Ja ja, vsak taky na zaklade Tvych info tady jsem se o ty latexky zacal zajimat..

            Jasne, marketingovy kecy, ale mam dojem, ze tyhle placate pasy gumy (nevim jak to jinak nazvat, proste to vyrabej jako pasek, vubec se to netvaruje, asi jako rucne delane galusky) se od veci typu Conti 4000 lisi jak konstrukci, tak tvarem i materialem a vyrobou taky, podrobne jsem to nezkoumal, ale je to myslim nejak vic oldschool process.

            Ja do nich sel primarne kvuli tem bezovym bokum, mam cerny ram jen s malinkym cervenym prouzkem co neni z boku videt, plus velke vzory na tom vozi galusky s bezovymi boky a cerny kola a vypada to desetkrat lip nez s cimkoli jinym (poprve co takhle resim vzhled kola do posledniho detailu, starnu..), ale taky me zajimalo jak pojedou a je to teda pecka, Conti 4000 jsem nemel, rad bych srovnal, ale furt tam bude rozdil imho.. uvazoval jsem o Continental Grand Prix Classic, ty maj taky takovy hnedocerveny bok, ale jsou spis takove celorocni/odol­nejsi/nezavod­ni..

            A na nemecky koceny mam alergii… i kdyz uznavam, ze tyhle jsou z marketingoveho hlediska genialni, asi pocitaj s nejakou podvedomou nachylnosti.. Latex, pouta, starsi tlusta ex-DDR domina… :) Body za to ze tam nejsou nejake preprsene silikonky jako u motorkovych nebo auto gum..

          • tromboonen  

            „Tady“: http://www.challengetech.it/…echnology/en pisou neco o tom jak to delaj.. na italskou Website hodne dobra anglictina.. akorat ten obrazek toho clincheru dost zavadejici, ve skutecnosti je to jak pasek od obrova kimona a dostat to do tvaru plaste a nasadit na (uzky) rafek a neposrat pri tom dusi je teda makacka.. tim se to asi dost lisi od takovych Contiku, ktere pri te vulkanizaci prece jen trochu formu naberou… a v tom compoudnu tu tvrdost pak snizuji chili paprikama :)

            Zase asi castecne marketing blah blah… ale ty galusky s latexovymi dusemi, zasite (takze se daji po defektu zalepit) a s hedvabnym obalem, nebo jak se rekne casing u galusky, to prej jede jak drak, nejak se mi zacinaj tyhle old school veci libit.. Alzheimer zrejme za rohem..

            • Hroch obojzhivelnyj  

              Tak jsem si precet proc Handmade.

              Nicmene na valivy odpor nevychazej nijak vyrazne lip. Coz je prekvapive, zvlast protoze ty Conti4000S vychazej dobre, nicmene pocitove jsou velmi tuhe, proti jinym co jsme mel v ruce (michelin, vittoria).

              Taky uvidis kolik vydrzi.

              • tromboonen  

                Spreadsheet.. grr, naskakujou mi pupinky.. „Tady“: http://velonews.competitor.com/…stance_12493 byly na bedne Vittoria open corsa EVO, coz by mely byt hodne podobne… ale nesehnal jsem je s bezovym bokem.. sakra koukam, ze ty Spesly jsou gumwall, ale ja uz mam nejak preeSkovane kolo..

                S tema Contikama bych to rad srovnal, az zase pojedes na Sumavu nebo nekam do Povltavi/podBrdska na vyjizdku dej vedet a muzem prohodit..

                A ta vyroba, no to je asi jako kdyz kuraci doutniku zasnene vypravi o tom, jak ten jejich kubanskej balila mulatka v Havane na svym zpocenym snedym stehne.. a ve skutecnosti to rolujou nejaci politicti vezni nekde ve fabrice pod Kalasem.. ja muzu snit o nejake Italske mamma co to lepi na svem stehne nekde v Kampanii… a ve skutecnosti to masli nejakej sedmiletej thajec ve sweatshopu kdovi kde, a jeho o malo starsi segra sedla vedle v bordelu tlusty nemce… a co delaj ve volnem casy ty babky z Contiku radsi ani nepremyslet:)

                Na tu vydrz jsem taky zvedav, je to sice mekci (smes, ne celkove), ale zas je ji tam hodne, uvidime.. a bonus je, ze jak je to pas cerny gumy nalepenej na sirsim pasu bezovy, tak i kdyz je to po nafoukani skoro kulaty, tak ty konce toho cernyho jakoby precnivaj o milimetr nebo tak, kdyz to polozis v zatacce tak se to chova o dost jinak nez klasickej clincher (teda mozna to neni tim precnelkem, ale je to tak..)

              • tromboonen  

                v tom testu to vypada ze vsechny Challenge byly galusky? kdyz je to plast tak tam maji v nazvu OPEN myslim, a i jine rozmery to jsou samozrejme.. ty Vittorky Corsa open XX jsou plaste a mely by byt podobne, i kdyz vypadaj kulatejc a ne tak oplacane tou gumou..

              • tromboonen  

                Tak latex fajn, ale možná Vladimír nedělá něco dobře:

                Včera jsem tam bez poškození dostal ty latexové duše, foukám opatrně, kontroluju jestli není duše pod patkou, v poho.. nafoukal jsem na cca 75 psi, nechal přes noc, nic neutíkalo, v poho.. teď se chystám jet ven, opatrně pomalu to přifouknu na 100 PSI, sundam pumpu z ventilku, chystam se na druhy kolo, kaboom Rico, duše vybouchla, sundala na jedne strane plast z rafku na pulce kola, je roztrzena podelne, jako kdyby tam byl sev (ktery tam neni) rozparano v delce cca 20 cm, vypada to spise na vnitrni stranu co je u rafku..

                To asi neni normalni, duse jsou tyhle

                nikde tam nepisou doporucene tlaky, ale ze by se nedaly foukat na 100 PSI? To neni tak moc, ne?

                Plaste „tyhle“: http://www.challengetech.it/…trada-026/en

                doporuceny tlak 100–145 PSI, takze ty duse by mely byt nad 100 v pohode, kdyz jsou jejich..

                Mam 4 kousky a dve uz v prdeli… sakra, to se nejak nepovedlo, nemuse to byt nejakym starnutim materialu nebo co? Zkusim reklamovat, ale pochybuju.. Musim poridit ty Michelinky, nekdo holt musel lidstvu ukazat, ze tudy cesta nevede..

                Nejake napady co by to mohlo byt?

                Rafek a paska ciste, bez ostrych hran.. na krabicce je piktogram jako ze paska nema byt zmackana a ze se ma dat nova, to jsem teda neudelal, ale ta zluta paska v Mavic rafcich je tvrda, zadne pomackani nehrozi, a je napnuta, rovna a cista..

                • Singlespeed  

                  Klasický případ. Moc chodíš na B-F, pak řešíš cipoviny a vyrábíš si problémy, které by se jinak vůbec nevyskytly. Ale zatím je to dobré, prodělal jsi jen pár stovek. Někteří však přišli nákupem zbytečností o tisíce :-). Takže pěkně klik na křížek vpravo nahoře, nasadit spolehlivé a osvědčené klasické duše a do večera ještě kilo natočíš ;-).

                  • jecnak  

                    Mozna si misto zbytecnyho prudeni udelej nejdriv vlastni nazor.

                    • Singlespeed  

                      Řekl bych, že můj názor je jasný. Kdyby kolega tromboonen neřešil (pro mě naprosto nepodstatné) záležitosti na B-F, nepřišel by tak snadno teď už o tisícovku ;-).

                      • jecnak  

                        Prave proto, ze netusis, jaky je to rozdil, tezko tu muzes vynaset zasvecene soudy. Ze si tromboonen koupil nejspis vadne duse je vec druha. Za me tu v tomhle pripade jen zbytecne placas.

                      • tromboonen  

                        Pro Tebe nepodstatne, pro jine ano… ty radsi prudis kazdeho co tady neco napise, nez bys neco vyzkousel..

                        Pokud by sis precet jeden z mych prispevku (a prispevku tady i jinde od jinych), tak zjistis ze to s Latexkama jede o dost lip, me amaterske porovnani na valcich neni uplne presne a vedecke, ale ten rozdil tam je a je dost velky, i venku je to hodne poznat kdyz to prezujes.. na zname trase jedes najednou minimalne o dva zuby vzadu mene pri stejnem usili.. tak to podle me za ty prachy a usili stoji..

                        To ze jsem koupil spatne kusy je jina vec, psal jsem to tu a) jestli ma nekdo podobnou zkusenost a hlavne b) aby o tom vedeli ostatni, kteri do latexu mozna pujdou..

                        Ty nejsi evidentne ani a) ani b), ale pouze mas potrebu prudit (jak to ostatne delas i vsude jinde tady).. vypovidaci hodnota Tveho prispevku nulova… kdybych skutecne resil picoviny a mezi latex a butyl dusema nebyl zadny rozdil krome toho ze latexky vybouchnou, pak mas pravdu a Tvuj koment by byl validni, ale jelikoz sis ani neprecet proc a jak jsou latexky lepsi, natoz abys to vyzkousel, tak je to mimo misu a cista pruda

                        • Singlespeed  

                          Buď v klidu. Latexová duše není žádná novinka. Mám s nimi zkušenosti nejen v cyklistice, ale i v úplně jiném (míčovém) sportu, kde se latex. duše občas používá. Na kole jsem nic nepoznal, neboť mi nikdo neřekl, že je mám obuty. Tehdy jsem je ještě neznal, tudíž jsem nemohl být ovlivněn placebo efektem :-).

                          • jecnak  

                            Mozna priste zacni timto a ne tim prudicim prispevkem v uvodu.

                          • kubad  

                            rozdíl mezi klasickou a latexovou duší je laboratorně změřený.

                            jestli to poznáš nebo ne je věc jiná,

                            mě nebavil opruz s častým dofukováním.

                          • tromboonen  

                            No vidis ze to jde, to uz je prispevek o necem.. No ja to schvalne zkusil tak, ze jsem projel na valcich kolo se stavajicima butylkama, jel jsem 4 min urcitou kadenci na jednom lehcim a pak nejtezsim prevodu a sledoval jsem tep.. pak jsem tam hodil ty latexky, stejny plaste, stejny tlak, tepy byly tusim o 10–20 nize, respektive u toho lehciho prevodu jsem mohl jit o dva prevody nize a mel jsem stejny tep jako predtim.. a ze je to mensi namaha slo i citit..

                            Na valcich je to signifikantnejsi nez v reale, protoze je mala stycna plocha, ale o to se to dalo vic poznat.. neni to uplne laboratorni a exaktni test, ale me presvedcil..

                            Za me to neni jen placebo.

                • tromboonen  

                  edit/new info:

                  Tak už vybouch třetí, tentokrát snad přes více než půlku délky, a je to na vnitřní straně.. úplně se rozletěl ač nebyl ani trochu poškozený, u těch prvních dvou byla naděje, že to spůsobilo nějaké malé poškození, které jsem způsobil jak jsem to tam rval s těmi novými plášti a skříplo se to pod tou patkou.. ale tenhle byl fungl a už jsem si dal pozor, měl jsem to malino fouklé a nic se nepoškodilo..

                  Navíc jsem si uvědomil, že jak jsem dělal ten test na válcích, (se stávajícími 23mm plášti), tak tam jsem to měl nafouklé na 120 psi a nic nebouchlo.. takže to musí být tím, že v 25 plášti (jak je placatej ručně lepenej nevulkanizovanej tak má myslím i větší objem než klasická 25) se ta duše proste příliš roztáhla… sice je od stejné firmy a měla by to vydržet, ale možná to bude špatná série, nebo to někde dlouho leželo, třeba i na slunci atd. (i když v krabičce) a ten materiál nějak zdegradoval.. jinak si to neumím vysvětlit..

                  Zkusím to probrat s týpkem, co jsem to od něj bral, vypadal rozumně, říkal že ty pláště taky jezdí a že jsou super, třeba bude ochotnej to dovozci/výrobci reklamovat, když ne zkusím sám, jen pro formu… stejně od teď půjdu do zelené:)…

    • tromboonen  

      Tak uz jezdim „po zelenych“.. zadne vybuchy se nekonaji

      Na pohled Michelin latex o dost sirsi (i kdyz jsou tusim podle napisu jen do 23 mm, Challenge maji byt do 25 ale jsou uzoucky), stena pohmatem tak 2× tlustsi, nafouknout to tak aby vyhrezl tenisak jsem nezkousel, ale urcite by to zabralo vic tlaku nez u tech supertenkych Challenge… asi budou taky malinko odolnejsi proti defektum..

      Za mne zelena dobra, je to o 10g tezsi a 30 Kc drazsi, ale neni to tenky jak komunisticky Primeros a da se to pouzit (mel jsem pravda asi spis smulu na spatne kusy, nechci tvrdit ze Challenge je spatna duse, ale Michelin proste od pohledu vydrzi vic)..

      • jecnak  

        Az ted jsem si tu precetl tve peripetie. Ono je opravdu mozne, ze jsi proste tu predchozi dusi mel nejak spatne nasazenou v rafku a treba se skripla patkou. Nekdy to je velmi obtizne objevit. Jednou se mi to stalo, kdyz jsem vyfouknute plaste dal na kole do drzaku na auto a pak je naficel na max. Nejak si to tam blbe sedlo a bylo to.

        Challenge duse jsem nezkousel, tak tezko soudit, treba jsi mel „stesti“ na nejakou spatnou varku.

        • tromboonen  

          Jo, jednu dusi jsem malicko skripnul mezi patku a plast, ale rupla pak v jinem miste a po delce cca 30 a vice cm, kdezto to skripnuti bylo cca 5 cm max, takze to tomu nepricitam, plus ty dalsi dve byly OK pri vysokem tlaku v 23 plastich a jakmile jsem je dal do 25tek (a bez skripnuti, kontroloval jsem velmi peclive) tak okamzite po nafouknuti na vic nez 75 Psi vybuch.. a je to fakt pres pulku duse, na vnitrni strane a od pohledu je jasne, ze se roztrhla prilisnym roztazenim, ne nejakym poskozenim o neco na rafku atd..

          Breakpain ma ty samy (z jineho obchodu) taky v 25 plastich a nic, takze slo asi o spatnou varku, chlapek z obchodu rikal, ze promluvi s dovozcem, tak snad se pochlapi..

          Psal jsem to tu jako resume aby meli pripadni dalsi zajemci o latex info (singlespeed ne, ten nic noveho zkouset nebude a bude radsi vsechny prudit:)..

          Ty Michelinky jsou fakt od pohledu i na pohmet odolnejsi, za tech 10g mene co vazi Challenge to starani nestoji, i kdyz ve 23 plastich a pokud nejsou problemove jako ty moje tak asi i v 25 fungovat budou, pri nasazovani se mnohem snadneji poskodi a budou i mene odolne proti defektum.. holt tlustej panacek vede ..

          • tromboonen  

            Takhle to vyhrezlo po tom vybuchu a takhle to vypada, na fotkach to neni tak jasne videt, ale to roztrzeni nesouvisi s nejakym lokalnim mechanickym poskozenim, proste to ruplo od roztazeni..

            • Johnnyxjr  

              Ještě klika, že ti to nebouchlo někde z kopce.

              • tromboonen  

                Presne, proto tu ctvrtou dusi co jsem neznicil pekne vratim, ve 23jkach plastich by mohla fungovat, me tam pres noc a na pul hodky na valcich vydrzela, ale myslet pri kazdem sjezdu na to, ze se muze stat tohle…

    • easyrider  

      Jen pro případ, že by si tohle vlákno otevřel někdo, kdo che jezdit častěji a v terénu,přihazuji vlastní postřeh: k plné spokojenosti vozím kombinaci Aksium + Continental + mlíko. V těžším terénu to snad ani jinak nejde, páč ten ráfek je s podkladem v kontaktu celkem často (foukám 2,5–3). Jen je potřeba myslet na to dolejvání, to mě školí pořád a znovu… :)

    • MrtweyUbrus  

      Přihřeju si tady polívčičku, dají se silniční Latex duse Michelin použít na Trekingových pláštích 35mm? A kde ty duše kupujete? Skoro nikde je nemají, dík.

      • tromboonen  

        Mam je v 33 mm CX plastich, takze daji..

        Nejlepsi zdroj je Decathlon, cca 250 CZK, obcas min, ale nedaji se objednat a bacha, i kdyz je maj skladem na netu a i kdyz si tam zavolas jestli je fakt maj, tak je nekdy nemaj, proste bordel… musis premluvit nejakeho prodavace at to na tom regalu fyzicky zkontroluje nez se tam vydas, jinak zbytecnej trip pokud to mas dal..

        • madik  

          To se docela divim, ze by mel Decatlon latexove duse bezne v regalech :) Precijenom je to dost specialni zbozi, ktere muze neznale lidi dost zaskocit v tom neprijemnem slova smyslu :)

          • tromboonen  

            No maj je, ale ne v obr mnozstvi, takze obcas dojdou a jejich system o tom nevi, asi je obcas nekdo corne tak se to neukaze v inventure..

            • DaW_e1  

              Dnes jsem se snažil nahodit na silničku na jarní ježdění (všude samé ostré kamínky) Challenge Paris-Roubaix + latex duše michelin. Už jsem tu četl, že jdou nasazovat fakt hodně špatně, ale nečekal jsem, že půjdou až tak špatně přední jsem teda po hodině zápasení nasadil, ale zadní prostě nejde ani za boha zkoušel jsem i mýdlovou vodu a posledních 15cm prostě nepřetáhnu přes ráfek jsem z toho bezradný na prstech mám puchýře a už na to nemám nervy asi je prodám a dám tam jiný nebo fakt nevím :-( a to si nedovedu představit někde daleko od domova píchnout.

              • tromboonen  

                Takhle blbe to jde jen poprve, pak uz je to lepsi.. mydlo, vice montpak (ne kovove) a ujisti se, ze tu patku na druhe strane mas v nejhlubsi casti rafku, ne na te zvednute na kraji (coz muze byt problem s uzkym rafkem a 27 mm tlustym plastem..)

                Jinak muze taky pomoct nasadit to bez duse – aspon si ji neposkodis v te posledni fazi skripnutim, nebo aspon s obycejnou butylkou at neznicis tu novou zelenou… jakmile to tam jednou dostanes, jde to lip

                • DaW_e1  

                  Ano nasazuji napřed s obyč butylkou nafouknu je, at se trochu vytvarují a pak tam chci dát latex. Patku v nejhlubší části ráfku mám díval sem se na kupkole na video jak to borec nasazuje a tomu to jde teda jak nic já už dnes nemám vůbec sílu v prstech zápasím s tím celý odpoledne zkusím to zítra

                  • jecnak  

                    Tak hlavně aby ti pak nebouchnuly. Trochu jsem jeste tento tyden patral kvuli novym plastum a je to asi obecny problem Challengu – ta jejich patka neni moc dobre tvarovana. Nakonec si rikam, ze od tohoto vyrobce asi jen galusky.

                  • tromboonen  

                    No odpocin a nakonec je tam dostanes.. teda asi, u nektere kombinace rafku a plastu se holt sejdou tolerance blbym smerem.. s tim bouchanim se Ti to snad vyhne, rek bych, ze je to spis zalezitost tech uzsich, kde se vozi vyssi tlaky, nebo mam stesti, mam je na jednici (25mm) i na CX… s Parigi-Roubaix by to nemelo hrozit, na co to obouvas? (myslim i kolo, ne jen rafky)..

                    • DaW_e1  

                      http://www.specialized.com/…2014/roubaix

                      Na toho prvního S-works roubaix sl4 red disc kola roval rapid už jsem ho tu dával

                      • tromboonen  

                        Tak to bude pekne pohodlnej kocar :) Ja na nem mam „jen“ 25tky Strady, v realu na mych rafcich maj 27 mm a projedou vse, i ostrou sotolinu..

                        Jeste me napadlo nazout to na nejake starsi obyc sirsi rafky, pujde to lip, nafouknout a nechat pres noc a pak uz to pujde i na ty Rovaly..

                        • DaW_e1  

                          Já tam měl předtím s-works turbo 26mm a ted na jaro tam chci zkusit ty challenge v realu mají 29mm, tak jsem zvědavej jaký to bude svezení hlavně s těma latexkama :-) doted jsem jezdil obyč butylky. s těma obyč širšíma dobrej nápad uvidím zítra jestli to nepůjde zkusím je nahodit na ty širší, ale když sem ho dostal na zadní musí jít i na přední

                          • DaW_e1  

                            Tak úspěšně nahozen i přední fouknul jsem 8 BAR nechám to pár dní a půjdou zase dolů a na řadu přijdou latex duše doufám, že už to půjde podstatně líp

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.