• antikor

    Zdravím, na úvod bych rád podotkl, že jsem tu nový, proto prosím omluvte mé možné prohřešky.

    Teď už k tématu. Rád bych pořídil ke svému bajku ještě silničku.

    Můj rozpočet činí 30.000,– (+/- 3.000). Plánuji na ní jezdit převážně tréninkově, ale celoročně (50–100km cca 1–2× týdně). Nemám v plánu na ní odjet celou závodní sezónu, možná jen střihnout jeden závod – pravidelně závodím na bajku.

    Zásadní otázkou pro mě je, sehnat nějaké už hotové kolo, nebo se pustit do stavby.

    Projel jsem už spoustu vláken na podobná témata, ale v každém se v podstatě člověk dozví něco jiného, proto zakládám toto s nadějí, že třeba dostanu další, možná už definitivně přesvědčivý argument.

    Otázka, která mě dost trápí je rám – konkrétně, zda se dá vejít do mého rozpočtu s karbonovým rámem, aniž bych měl low-end osazení.

    Nepovažuji ho za nutnost, kvalitním hliníkem rozhodně nepohrdnu.

    Věc do které bych šel určitě je kabonová vidlice, sedlovka, případně řídítka. Co se týče sady viděl bych to na Shimano 105 (popř. Ultegra – nebo myslíte, že to je už zbytečné?). Trochu problémově vidím otázku zadní stavby, zda karbon, nebo hliník. Slyšel jsem že zadní karbonové stavby spolu s hliníkovým rámem mohou někdy dělat problémy.

    Poradit bych ovšem potřeboval ohledně kol jako takových…Jaké byste mi doporučili ráfky, pláště, náboje?

    Případně doporučili byste mi už rovnou nějaké kompletní kolo?

    0 0
    • tromboonen  

      Karbon zadni stavba na hlinikach se uz moc nedela, starsi se jeste sehnat asi da, ja na jednom jezdil a popravde nebylo to poznat, ze by to tlumilo se rict neda..

      Za 30 cca tady nekdo odkazoval nejakou neznackovou silnicku na karbonu z Anglie, komptomis, ale slo to.. jinak za 30 na bazaru koupis zanovni od nekoho koho to prestalo bavit, to bych videl jako nejlepsi cestu..

      105 bohate staci, Ultegra je o par gramu lehci, tot vice mene vse (v posledni generaci), treba kazeta a retez Ultegra je lepsi, ale kdyz koupis celou sadu nezabyvej se tim, stejne budes casem kupovat dalsi kazetuu a retez je spotrebak ..

      Ja bych sel do karbon ramu, nejaky znackovy z bazaru nebo eBay .. Authory se daj koupit i nove za cca 1600, ale jestli je to typ kola, ktery chces (natazeny posed, trvdy ram) necham na Tobe..

      Kola bych klidne pro zacatek nechal nejaka nizsi Ksyrka, v nouzi i Aksia, casem poridis neco lepsiho a budou jako zimni/nahradni, ale zas takovy rozdil v kolech nehledej, pokud nezavodis.. to spis plaste co nejlepsi

      0 0

        Výběr z produktů

        Pinarello X1 Disc 105 Shimano WH RS171 kolo, černé Skladem 2 ks

        Akce -18% Pinarello X1 Disc 105 Shimano WH RS171 kolo, černé

        od 81 899 Kč -18% MOC 107 999 Kč

        Kellys ARC 10 kolo, modré Skladem 2 ks

        Akce -15% Kellys ARC 10 kolo, modré

        od 18 299 Kč -15% MOC 26 499 Kč

        Lapierre Pulsium SAT 8.0 kolo, copper rose Skladem > 2 ks

        Novinka Lapierre Pulsium SAT 8.0 kolo, copper rose

        od 123 999 Kč MOC 154 999 Kč

        Přejít do shopu (Kola / Silniční)
      • tromboonen  

        TY authory byly za 16k, samozrejme, mozna i za 13k..

        0 0
      • antikor  

        Takže třeba něco takového?

        http://www.cyklobazar.cz/…ra-velkost-m

        0 0
          • tromboonen  

            No z tech dvou urcite toho Focuse, nechci se dotknout fandu airstroom (z dalky to logo vypada jako nejaka variace na armstrong), nikdy jsem o nich neslysel, ale pohledej, treba je to dobra znacka..

            NICMENE, zhluboka se nadechni, poposedni si a napred se zamysli, jake zhruba kolo chces..

            Kdyz to zuzim a vynecham hybridy, protoze chces ciste silnicku, tak:

            1. Endurance, rika se tomu turisticka silnicka, ale je top plnohodnotny stroj, jen se clovek nemusi zlomit v pase a natahnout jak zaba, plus to miva vetsinou prijemne vlastnosti jako tlumeni razu od ceskych tankodromu priklad spesl ROUBAIX, tREK dOMANE, cANONDALE sYNAPSE ATD – sorry capslock, neco si o tom precti, tu kategorii ma dneska vetsina znacek
            2. cista zavodni silnice vrcharska, priklad Spesl Tarmac, Trek Madone, Canondale Six atd.
            3. Aero zavodni silnice priklad Spesl Venge, Trek nevim to posledni je obluda s brzdicimi stity, Canyon Aeroroad..

            3jku bych asi vyradil, aero se projevi jen v rychlostech nad 40 km/h a i tam ciste jen ram minimalne, byva to tuhe a nepohodlne (i kdyz dnes uz tolik ne, porad pokud nezavodis nebo nejezdis mega rychle na rovine pro hobika zbytecne)

            Mezi 1 a 2 rozhodovani na zaklade proporci postavy, ohebnosti a ucelu… ja mam treba kratje ruce a dlouhe nohy, jsem rad ze se poskladam na endurance ram s podlozkama a predstavcem nahoru, a stejne to chci pohodlnejsi, ale ciste silnice typu Tarmac maji nizsi hlavovku, takze obecne jses vic zvohlej a natazenej, pro nekoho plus, pro nekoho minus, jakop hobik na trening a jeden zavod bych to asi nehrotil a sel do zavodnejsi endurance (rozumej ne neco mekkeho), i na tech se da nastavit agresivni posed, ale treba to budes mit jinak

            Pocti si neco o tech kategoriich, projed zahranicni fora a sekci silnicni tady – zacni tim, ze se zmeris a nakreslis si ram vhodne velikosti se vsemi udaji a zjistis jak velky drop sedlo/rodla Ti vychazi, podrobne navody v X vlaknech v sekci silnicni.. jestli maly, muzes do zavodnejsiho stroje, jestli velky, spise endurance (vyssi hlavovka)… pak uz na kazdy stroj co o nem uvazujes si to nakreslit jak to konkretne vyjde, geometrie jsou na netu, dulezite znat delku horni ramovky, ktera vetsinou taky znaci velikost ramu, ale ne vzdy..

            Focus z bazaru je spise 2jka jestli se nepletu, pouze od pohledu, Focuse nemam zmakly, takze kresli jestli dosahnes na rodla..

            Airstreem pokud to neni nejaka tragedie sice vypada aero, ale ma docela sloping a vyssi hlavovku, ale nejake pohodli bych opd nej necekal, tezko rict, musis dohledat zkusenosti uzivatelu..

            Pokud ram a geometrie (a typ kola viz vyse) nesedi (velikost/delka ±2–3 cm max), typ podle vlastnosti, nejdi do toho, spatna velikost je pak naprd a skoro se neda opravit, silnicka je na to mnohem prisnejsi nez bajk..

            Tak procitej a premyslej a kresli/mer, prachy si zatim drz..

            0 0
    • jecnak  

      Predne napis, jestli uz ted jezdis aspon na bajku nebo nejakem jinem kole a jak. Tim, ze vlastne nevis co chces, bych sel spise do nejakeho hotoveho kola a pak pripadne menil, co ti nevyhovuje. Tady ti kazdy poradi neco, ze sveho uhlu pohledu nejlepsi, ale vyhovat ti to muzi a nemusi. Jak uz napsal Tromboonen, bazar je take moznost, ale chce to mit jak pred tak pri koupi nekoho, kdo se v problematice vyzna, abys nenaletel.

      Za me je pro zacatecnika ci na nezavodni jezdeni vhodne a dostatecne kolo na poslednich dvou generacich 105ky (5700 a 5800). S tim uz budes mit rozpocet docela napnuty. Jestli se vejdes s karbon ramem, tim lip, ale nelpel bych na tom. Pocitej kazdopadne s tim, ze budes treba menit sedlo a riditka, protoze to je silne individualni zalezitost a proste ti to, co je na kole, nemusi sednout.

      No a jako vzdy, nez se budes dal rozhodovat, zmer se a vyber spravnou geometrii podle kalkulatoru.

      0 0
      • antikor  

        Na bajku jezdím už 3 roky na amatérské úrovni závody :) Silničku jsem míval půjčenou od týmu, který dvěma disponoval a v případně potřeby jsme si je mohli pujčit na trénink, čili i na silničce mám už něco najeto.

        Řekněme, že na tom bajku dávám cca 6.500km ročně.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.