Silnička - galusky nebo bezdušové pláště?

42 nepřečtených
  • Datel Stepní

    Zdravím,

    můžete prosím napsat své zkušenosti s bezdušovým řešením na silničce? Proč nezvolit galusky? Rád bych si koupil zapletená kola. Jezdím teď galusky, obvyklé argumenty proti galuskám mi vůbec nevadí, lepení ani další servis mi nedělá žádné problémy, cena galusek v podstatě taky ne, vzhledem k tomu kolik celkově cyklistika stojí.

    Má smysl uvažovat o bezdušovém řešení? Jsou nějaké výhody proti galusce? Překvapuje mě jak malý výběr je v galuskových kolech proti plášťovým.

    Díky za případné reakce.

    0 0
    • jecnak  

      Cetl jsi?

      http://www.bike-forum.cz/…ubeless.html#…

      http://www.bike-forum.cz/…silnici.html#…

      http://www.bike-forum.cz/…senosti.html#…

      Obecne vidim vyhody ve spolehlivosti, snadne montazi a moznosti opravy i po rozsahlejsim defektu (ty male ani nezaregistrujes). Jestli jsi spokojeny s galdama, tak u nich zustan. Cenove galdy zas tak draze nevychazi, kdyz zvolis nejake levnejsi.

      0 0
    • cyklon  

      Galusky na zavod.

      Plaste na trenink.

      Bezdusaky jsem nezkousel, ale pripada mi to na nic.

      0 0
      • TJK  

        a to je presne ten moment kdy mas mlcet a nechat si to pro sebe.. protoze „nezkousel jsem a pripada mi to na nic“ je argument hodnoty kravskeho lejna.. bez urazky

        0 0
        • ememem1  

          nehovoriac o tom , ze vsetci co sme to skusali maju nazor presne opacny.

          0 0
          • Člověk a jeho svět  

            Jak zkůšaš, co zkůšaš…? On zkůšá, jestli to funguje :)

            Pardon za lehce mimo téma.

            Jinak bez duší to je samozřejmě možnost, ale pro toho, kdo jezdí závodně, budou vždy první volbou galdy.

            0 0
        • JSt  

          to je jedno, ne? dyt se staci zamyslet. ;-) kdyz trefis diru, galuskovej raf toho vic vydrzi diky profilu. kdyz chytnes rychlej defekt, galdu nezujes, pac drzi na lepidle.

          0 0
          • jecnak  

            Takze na rychly defekt muzes chytnout jen na zavode, jinak jsi mrtvej.

            0 0
            • JSt  

              zas to nezen do extremu. urcite se se mnou nebudes hadat, ze je mas vetsi sanci ustat defekt na galde nez na plastu. kor treba ve sjezdu a tockach. ;-)

              0 0
              • jecnak  

                Pravda, galda se muze od zahrateho rafku odlepit a svliknout.

                0 0
                • JSt  

                  a kdyz nedotahnes srouby, muze se ti aji forbec protocit a podobne. ;-)

                  0 0
    • Datel Stepní  

      Často tu padá – galuska na závod, pláště na trénink.

      Tomu nerozumím, lidi dávají desetitisíce do kola, tak proč nepoužívat tu galdu normálně? Ať se tedy svezu co nejlépe mi to materiál dovolí. Servisní problémy jsou dost předsudky. Náhradní galuska se vejde do bidonu, nebo pod sedlo. Tmelem vyřeším drtivou většinu defektů, když je nejhůř, přehodím galusku, záležitost na 20 minut, pokud nemám moc praxi. Jezdím na prasáckých silnicích a defekt mám jednou tak za 2000–3000km. Zatím to vždy stačilo zatmelit. To trvá 5 minut.

      0 0
      • kubad  

        protože je sakra rozdíl mezi kvalitní galuskou a obyč galuskou, a najíždět kvanta km už pak leze sakra do peněz

        0 0
      • Smazaný účet  

        Tak co kua řešíš? :)

        Když výměna, cena, defekty tě neobtěžují…

        0 0
        • Člověk a jeho svět  

          :)))

          0 0
        • Datel Stepní  

          Píšu to v prvním příspěvku, zajímá mě, zda jsou nějaké jiné výhody na straně bezduší kromě jednoduššího servisu.

          0 0
        • JSt  

          for je v tom, ze ty galdy vyndou levnej a jsou spolehlivejsi nez plaste. ;-)

          0 0
          • kubad  

            to je ale dobrej for :D srovnej si někdy Veloflexy s levnýma Tufama

            0 0
            • jecnak  

              S jakymakoli Tufama.

              0 0
            • JSt  

              ty uvazujes uplne jinou kategorii. :-)

              pocitej se mnou. ;-) s33 je za ±450,– a vydrzi vic jak dvakrat tolik, co nejaky levny plast kolem 200,–. nalepis na chemopren za par korun, nalejes tmel a jen jezdis.

              0 0
              • jecnak  

                Mas tip na nejaky levny spolehlivy galdovy rafky?

                0 0
                • Datel Stepní  

                  Sice to nemní na mě a asi to schytám, ale jezdím Remex RTX a levné jsou určitě a spolehlivé se mi zdají taky dost.

                  0 0
                • JSt  

                  musis se divat po stare ceskoslovenske produkci. dneska na tom nikdo zavodit nebude, pac to neni karboun a vali se toho po kseftech a skladech jeste docela dost. nizky bayery jsou otazka 200,– vysoky allegra 400,–.

                  0 0
              • kubad  

                ale tazatel se ptal proč na stejných kolech nezávodí a současně netrénuje kapiš?

                ja jinak proti galdám na trening taky nic nemám,

                0 0
        • Vilém  

          Zrejme chce informovat ostatni, ze to neresi, proste se chce poradne svezt, at to stoji co to stoji.

          0 0
      • Greyhound  

        Ja razim stejnou teorii – kdyz mam kolo za x-desitek tisic a najedu par tisic kilaku rocne proc setrit relativne par korun na galuskach, to mi za komfortnejsi svezeni a lehci kola stoji.

        Pravda, mozna az ji poprvy pichnu a nezvladnu opravu tak zmenim nazor:-) Loni jsem ale na nich ujel minimalne 4000km a bez defektu, to je prijatelny riziko.

        0 0
        • Hroch obojzhivelnyj  

          Porad nerozumim tomu jak muzou byt galdy nabouchany na 10 bar komfortnejsi nez plaste na 7.5 bar.

          0 0
          • Greyhound  

            Ja je ale vyjma zavodu na deset neboucham, normalne na tech sedm az osm. Komfort tezko muzu exaktne definovat, ale mam pocit, ze fakt se na nich jede lip, ovsem prani otcem myslenky… Kdyz to vezmu uprimne, chtel jsem karbonovy kola (peer pressure, pro radost, vzhled, uznavam…) a za ten ranec jsem nechtel tezsi kola nez jsem mel. Z galusek jsem mel celkem strach, ale zatim zbytecnej a to bylo par offroad useku. Takze je vozim a budu vozit porad, teda na zimu a nasi posledni vyjizdku uz jsem je sundat chtel,ale lenost tradicne zvitezila:-)

            0 0
            • Hroch obojzhivelnyj  

              No to me pripada, ze jedinej relevantni duvod proc dneska vozit galdy je ze chces karbonovy kola, ktery v plastove verzi jsou o dost horsi.

              0 0
          • Datel Stepní  

            Galdy nemusíš nutně bouchat na 10. :-) Já tedy těch 9–10 vozím, ale jsem 90kg jateční váhy.

            0 0
    • Datel Stepní  

      Všem díky za reakce a názory. Zůstanu u galusek.

      Pokud by měl někdo na prodej galusková kola. Třeba Fulcrum Racing zero (ořech Shimano 10sp), tak napište. Bohužel je to nepravděpodobné, lidi vozí většinou pláště, tak jetá galusková kola asi snadno neseženu. Ale co kdyby…

      0 0
    • Datel Stepní  

      Padá tady velmi často názor, že Tufo jsou nekvalitní galusky. Vyzkouším tedy něco lepšího. Třeba Conti GP 4000. Ty by měly být celkem dobré a nestojí bambilión. Případně poraďte jiné.

      Nevíte někdo zda mají odšroubovací ventilek pro aplikaci tmelu? Lze použít tmel Tufo i do galusek jiných značek? Lze nalepit jiné galusky páskou Tufo?

      Doteď jsem jezdil ucelený systém Tufo, tak nemám zkušenosti.

      0 0
      • blaf  

        co toto? za ty penize by to stalo za vyzkouseni

        0 0
        • Datel Stepní  

          Ty jediný jsem kromě Tufa zkoušel, ale nepřijdou mi jízdně lepší než Tufa S33 nebo S22 a nemají šroubovací ventilek, aplikce tmelu je prakticky nemožná.

          Ale díky za tip!

          0 0
          • destr  

            Ty jezdím s tmelem notubes a funguje, když píchnu, naleju tmel a jedzím dál.

            0 0
      • Vrci  

        Pásku ano. Vždy jde o kombinaci bavlna a hliník nebo karbon.

        S tufotmelem bych si nebyl moc jist u galusek s latexovou duší. U těch s butylem to bude bez problému

        0 0
      • bochov  

        Ja také jezdím Tufa a nemam žaden problém sice jsem jiny typ galusek nezkoušel a ani nemam potřebu.

        0 0
        • Datel Stepní  

          No, já jsem na tom stejně, ale chci mít vlastní zkušenost. Když budeš celej život jezdit v Trabantu a nezkusíš nic jinýho, budeš taky vlastně spokojenej.

          Tím neříkám, že Trabant je to Tufo, jsem taky spokojenej s Tufem, ale až zkusím něco „lepšího“ můžu si o těch moudrech jiných něco objektivnějšího myslet.

          0 0
      • Hroch obojzhivelnyj  

        No, nekvalitni.. to asi ne, akorat ti nesmi vadit nejakych 10–20W navic

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.