Dobrý den, jsem uživatel začátečník galusek. Mám galusku Tufo elite ride 23 najeto kolem 3,5 tisíc km a nejednou se uprostřed dezénu po obvodu objevil hnědý pruh. Znamená to že je galuska už sjeta? Děkuji
Dobrý den, jsem uživatel začátečník galusek. Mám galusku Tufo elite ride 23 najeto kolem 3,5 tisíc km a nejednou se uprostřed dezénu po obvodu objevil hnědý pruh. Znamená to že je galuska už sjeta? Děkuji
Tak pokud jsi neprojel hovnem, tak zrejme ano.
:-)))
3,5 t. tj. krása, to už se Ti nikdy nepodaří zopakovat.
ale to je hrozně málo, tak 20 vyjížděk, za několik týdnů..a přitom to stojí tolik
To je 175km/vyjizdka. Hezke. Kolik tak najedes za rok, kdyz za par tydnu mas 3500km?
tak různě, nejezdím pravidelně, podle počasí, momentálně nemám plně funkční žádnou silničku
Mám stejné plášťovky a vzadu najedu 5000 vepředu 7000. Vážím téměř 70 kg:) ale abych odpověděla na dotaz tak ano je sjetá a pozor na mokru ten pruh pekelně klouže!
Galusky a plastovky Tufo mají dobře jizdní vlastnosti až do doby kdy budeš řešít defekt tak 50km od bydliště neboť oprava je trochu problematicka ne vždy tmel Tufo zabere takže pokud je chceš používat je dobře mit vždy kamaráda s autem na telefonu z toho duvodu jsem od toho upustil a vratíl se k plaštum a dušim mne vydržela plastovka tak zhruba 3t kilometru.
Tak to neni problem Tufa, ale obecne galusek/plastovek, ne :-)? Ja mel s plastovkou jediny problem, kdy jsem nedojel, jinak to tmel vzdy nejak pobral a byl jsem schopen nanizsim tlaku dojet domu. Ale take jsem presel zpet na plaste, bezdusove :-).
No právě jet na nejnižšim tlaku domu tak 50km je docela odpruz.
kdyz do galdy nalejes nejaky preventivne nejaky jiny tmel nez tufo, vubec nebudes vedet, co to defekt je. ;-)
Konkrétní doporučení s čím Ti to dobře funguje? Uvažuji, že to vyzkouším.
joe's. nalil jsem tam toho vzdycky radej vic, ale ztrhaval jsem az sjetou galdu. zadny defekt. hlavne na zimni ostry posyp doporucuju. ;-)
Stejne funguje Notubes. Dokonce i v galdach s volne lozenou dusi (i latexovou).
proto jsem prvne psal obecne tmel. ;-)
ono to funguje docela uspokojive i v silnicnich dusich v plasti. rubena dela(la) duse s vysroubovatelnym ventilkem. ale kdyz uz k defektu doslo, bylo lepsi dusi vyhodit. :-)
Vždy jsem vozil pláště. Nejdříve Viktorky Diamont a pak Conti GP 4000S. Na těch jsem dal min.10000km. Teď vozím galusky Tufo Elite 23 a najeto cca 5000km. Pro letošní sezónu budu dávat nové, protože už kouká barevný podklad pod dezénem. Přes prvotní obavy z defektu a manipulace s galuskou, je vše v poho. Lepím pomocí pásky tufo a na opravu defektu vozím v kapse tmel Tufo Extrem. Nebál bych se toho. Je to vždy o preferencích jedinců a taky není každý plášť/ galuska stejný.
No počkej, až budeš řešit ten defekt někde na cestě :)
PS: jezdím galusky.
resit u galusky defekt je pomerne banalita. vezes si v ni nality preventivni tmel, takze ve vetsine pripadu defekt ani nezaregistrujes. po lehce zasadnejsim defektu staci dofouknout. pri ojedinelem, zcela zasadnim defektu, strhnes galusku a nalepis novou, kterou si s sebou vezes. posledni pripad jsem osobne nezazil, ale vzdy pocital s tim, ze muze nastat. ;-)
Docela by mě zajímalo, kolik lidí preventivně do galusek (a do kterých) preventivně dává tmel. Dělá to zde někdo? Díky
jednu carku si pis za me. ;-)
já ano, do Tufa leju tmel od schwelbeho (protože ten samej jsem lil i do MTB), na dlouhé štreky vozím i náhradní galdu
Do klasickych galusek s dusi davam Notubes tmel. V pripade latex duse pak i lip drzi tlak.
Preventivne to tam nedavam protoze defekt jsem mel na galusce jen jeden vlastni chybou, tak at to zbytecne nevysycha a neni to tezky :-). Vozim jen lahvicku s NoTubes.
Já mám Tufo galusky a v nich Tufo tmel.
dělá… i do šprcky preventivně leju mlíko, kdyby náhodou nastal defekt…
Horší než den blbec na horáku to být nemůže.
Měl jsem defekt v lese. Z brašny vyndám rezervní duši a ejhle – díra. Chci to zalepit a zjistím, že lepení mám pro změnu v jiné brašně. Chci volat přítele na telefonu a zas problém. Bez signálu. Takže pěšo za signálem. Dálka jak sviň, až jsem si musel sundat kufry. Blik signál. Dobrý konec. Kamarád přijel, naložil kolo i mou maličkost. Super den. Doufám, že se to nezopakuje.
píchnul jsem tufo elite S3 z boku o trn růže, když jsem neopatrně zaparkoval, tmel to v pohodě vyřešil, ale až ten od tufe, preventivně nalitý mlíko od Notubes ne…
Máte někdo trik na odstranění Tufo pásky? Koupil jsem si už i ten jejich Tufo odstraňovač, ale stejně se mi nedaří to dát pryč…
U mě je základ strhnout co nejvíce ještě před nanesením odstraňovače, prostě táhnout tu pásku pryč, tlačit/škrábat nehtíkem apod. Jo, prst z toho bolí :)
Nanesením odstraňovače se to celé zkomplikuje tím, že to prostě teče, ale i tak to je po prvním nánosu skoro pryč, pak to už jen dočistím.
A nahříváš ji? Mně se totiž páska strašně trhá, nedaří se mi ji stáhnout ve větších kusech.
Nenahřívám. Někdy se to utrhne po dvou cenťácích, jindy jde deset cm na jeden zátah… No je to tak hodina práce se vším všudy.
:-DDD
Jsi rychlejší, Juro? Ono třeba jen ten odstraňovač působí 15 minut ;). Samozřejmě na hulváta by to šlo za pět minut, ale mám jistou úctu k materiálu.
nevim, nikdy jsem nemel potrebu pasku zkouset. jen jsem videl galusku na ni nalepovat. to vypadalo docela prijemne. pak jsem taky slysel zkazky o problematickem strhavani galdy a nasledne pasky z rafku. ;-)
pokud by slo o prelepeni galusky a vsechno bylo pripravene (hlavne roztahle galdy) za hodinu tveho odstranovani pasky ma prumerne zrucny clovek s lepidlem prezute dva pary kol v poklidnem tempicku. ;-)
proc jsi volil pasku?
Koukám, že na mě při sundavání pásky čeká super zábava…
Vím, že ten dotaz nebyl na mě, ale za sebe jsem pásku volil z toho důvodu, že jsem do té doby vozil jen pláště a s galuskou neměl žádné zkušenosti. Nasazování pomocí pásky mi přišlo takové jednodušší a blbuvzdornější. O potížích se sundaváním jsem věděl, ale jak často to člověk musí dělat, že…
Hodina se vším všudy, ne že se hodinu drbu se starou páskou ;). Právě nějaké roztahovaní a čekání mě od lepidla odrazuje… Ale kdybych neměl Tufo galdy, tak lepím lepidlem, to je asi jasný…
Na jiný galusky nez Tufo nejde jako paska pouzit?
Jde.
Ale roztahovani je zalezitost galusky a nikoli toho zda pouzivas lepidlo ci pasku. Sam jsem taky prvne pouzil pasku a v realu uz dneska nevidim jediny pozitivum, takze lepim lepidlem. Stejne muzes lepit i Tufo galusky.
co jsem sundaval pásku naposledy, ze dvou kol, tak páska zůstala celá na galusce, na ráfku jen kousíčky lepidla. Z galusky šla strhnout v pohodě v jednom celku.
Lepidlo jsem zkoušel, od Schwalbe myslím, ale první lepení mi trvalo dva dny a nakonec se mi nepodařilo dosáhnout stavu, že bych na čerstvě nasazené galusce na ráfek s ní mohl hýbat na vycentrování. Asi málo lepidla, nevím. S páskou mi to přijde jednodušší, i když to je asi dražší a páska je i těžší…
Přesně tak sloupnout galdu rovnou s páskou.
Vetsi kusy jsem strhnul, mensi ozmoulal hadrem nebo prstem a zbytek uz sel redidlem. Za tu pakarnu mi to nestoji, takze uz lepim (i z dalsich duvodu) normalnim lepidlem.
Hodím to sem – měřil někdo nebo může někdo, kdo jezdí, změřit šířku galdy Tufo Elite S3 23 mm a 25 mm?
Myslel jsem samozřejmě reálnou šířku po nahození na ráfek. No nic, už jsem si to změřil ;)
Nevim jak je to u Tufo, ale sirka vetsinou odpovida, jen vyska zustava casto stejna – mezi 23 a 25mm sirkou (Vittorky, Schwalbe). Je tomu tak i u Tufa?
Objemove i vyskove je docela rozdil 23–25–28.
Letos jezdim na galdach prvni sezonu, tak sorry za mozna blbej dotaz.
Musel jsem pri opravě defektu pouzit Tufo tmel a spotreboval jsem pulku lahvicky. Muzu ten zbytek dal bez starosti vozit do dalsiho pouziti nebo otevreni ma nejaky negativni vliv na tmel a ten po case nejak zmeni vlastnosti? Dik
Melo by to fungovat bez problemu. Samozrejme cim vic to je na vzduchu, tim hur.
Ten kontakt se vzduchem jsem prave myslel. Nerad bych za pul roku nekde v horouci prdeli s prazdnym kolem zjistil, ze mi bylo lito vyhodit zbytek lahvicky, ktera ted nema pozadovane vlastnosti…
Mě k mému překvapení vyschl i nepoužitý tmel = celkem překvápko, 70 km od baráku:-(
Taky dobry…
Dá se použít, i když uvnitř vždy nějaký obsah tmelu ztuhne na gumu. Takto jsem sám použil lahvičku celkem 3× za dobu 18-ti měsíců. Pravda, napotřetí to byla hodně malá dírka, lahvičku jsem doslova vyždímal, ale stačilo to.
Za pul roku je rozhodne po smrti! A neotevrenej max do roka. Nekolikrat vyzkouseno.Oboje:-)
Ok, dik. Koupim teda radeji nivou lahvicku.
i plná lahvička, bez rezervní galusky v kapse, je riziko… zjistíš, až ti rupne na boku nebo jí řízneš o střep
Jo, to je mi jasny. Ale galusku vozit odmitam, to radeji jednou dojedu vlakem nez ookazdy tahnout gumu v kapse.
Najezdila jsem na plastovkach 100 000 km spise vice za necelych 5 let a toto se mi stalo jednou jedinkrat. Asi tak. To urcite stoji za to jezdit bez nahradni galusky podle me…
tak mě se to stalo za poslední dva roky 3×, po první zkušenosti vozím vždycky v kapce rezervu
ostatně ona pořádně vyfouklá a stočená Tufo 160 nezabere v kapse o moc víc než ten tmel…
Buď máš smůlu nebo blbý silnice nebo blbý oči:DD ostatně je známo, že defekt je částečně chyba jezdce:)
No jo, jenže ten tmel stejně potáhneš, není to otázka buď tmel nebo galuska. Zkušenosti jsou nepřenositelné. Pokud bych někde řízl a šel 20km na vlak, asi bych se nad tím příště taky zamýšlel.
Možná by to chtělo nebušit tam těch 14 atmosfér… To by nějakou souvislost s praskáním na boku mít mohlo, že…
Proč?
Pokud to galuska dle výrobce snese kde vidíš problem
10–15 bar (145–220 p.s.i.)
Evidentně nesnese, když na boku praská…
Tak ty 160,g Tufa vozí jen blázni. To je jiná kategorie
Ale pokud je dlohodobe spokojený :)
Protože se na tom pak normálně nedá jezdit:)
To máš pravdu :) ale foukat může
to jo :) Na druhou stranu já vozím teda Elite Pulse. Taky žádná velká hmota ale ne šlupička 160g…
Tak 14 snad nevozí nikdo :)
Se stejnou logikou by člověk musel vozit i náhradní plášť. To co popisuješ, se mi za 7 let vození galusek nestalo. Zato jsem loni 2X zlomil drát na předním kole Bora a jednou zlomil přírubu předního náboje American Classic – celou dílnu kvůli tomu s sebou nevozím. Navíc na 160g galdě bych se cítil stejně, jako na nafouklé butylové duši. Holt někdy člověku zbývá jen mobil.
ano, sjetá horní vrstva, ale z vlastní zkušenstí vím, že s epak ještě dá normálně jezdit
nebo jí dej jako rezervu
Hmmm.. já na tom samém Tufo Elite Ride 23, už přes 6tis, a pruh nic.. :) Defekt jeden, zato čas od času ten tmel povolí (když moc nafoukám, či sluníčko).
Ale jestli to není taky všechno tím, že i s kolem a bidonama máme pod 70 kg :oP
Zdravím, nemáte někdo tucha, co znamená zkratka DA za názvem galusek Tufo?
Rychlý dotaz, řízl jsem galdu Tufo, cca 1 cm na behounu, dal jsem tmel, nafoukl, zatím to drží. Nicméně zítra bych na tom rád jel, jak to vidíte, jo/ne? Díky
Foto.
Ty jo, ted jsem mimo chalupu. Popsal bych to jako čistý řez, nikde se to nešklebí…
Čili nebylo skrz? Pokud nebylo tak klidně jezdit mám takhle x měsíců pláštovky čili galusky na plášťovej ráfek.
Nevim, byla rána, pak jedu a koukám, že je to nějak měkké, ale úplně to neušlo. Doma to vyměním, ale jsem na chalupě a blbě jsem si nevzal náhradní. Ale nerad bych ujel pár kilaku a zase prázdno. Nebo zrasovat ráfky, takže tak…
tak to zitra urcite nevyjizdej. jedine tak budes mit jistotu, ze po par km nebudes mit prazdno a nezrasujes rafky. ostatne to same bych ti doporucil i kdybys mel fungl novou galusku. ;-P
Ty jo, jsem rád, žes mi to potvrdil, raději už přes měsíc nejezdím a ráfky mají klid ;)
:-D
mesic a den je docela slusny, ze. :-D
Koukám, že tě ta festka fest vzala :)
Mám technickou. Mám doma nové Tufo Flexus Primus a rafky RTX. Problém je, že je za boha nejsem schopný natáhnout na rafky. Ať to napínám sebe víc, tak stejně nic…
Zkoušel jsi je nafouknout a nechat nějaký den nafouknuté bez ráfků?
Jinak platí pravidlo, co nejde silou, jde ještě větší silou ;-)
Ta prvni rada Tufum neva, zato jine galusky splehlive zkrouti i do nepouzitelneho stavu. S druhou radou se ztotoznuji. Leda by rval 26" galdu na 28" rafek :-)
Taky jsem slyšel/viděl doporučení, že se dá galda navlíct a nafouknout (za účelem roz/natáhnutí) na nějakej plášťovej ráfek, kde je přece jen víc místa…
Asi týden nafoukaný na cca 2 bary. Obruče i galdy 28". No nic, zkusím to teda fest silou. Silniční Vittorky to bylo jiný kafe. Šup šup a bylo to…
A není to málo, Antone Pavloviči?
Zkusím tam dát to maximum 4,5 bar a uvidíme co dál. Na ráfek tomu chybí docela velký kus, jako když nasazuju nový silniční pláště…
Teď si uvědomuju, že na obouvání téhle kombinace ráfek x galda jsem použil větší šroubovák – napnul jsem galdu od ventilku, co to šlo a pak prostrčil ten šroubovák pod nenataženým kusem galdy a ráfkem tak, že jsem tou kulatinou pomalu jezdil po ráfku tam a zpátky, tahal rukojetí nahoru a současně tlačil galdu na ráfek, až tam naskočila. Současně si pomáhal kolenem a tím přidržoval galdu z boku na ráfku, aby zase nesjížděla. Bylo to něco mezi jógou a akrobacií :-D Takhle jsem to nechal několik dní nafoukané a až potom jsem se to odvážil lepit. Nevím, jestli je to popsané pochopitelně, ale líp to neumím :-)
Zejména pro dražší ráfky ideální postup :)
Nebavíme se o dražším ráfku.........„na obouvání téhle kombinace – Tufo Flexus Primus a ráfky RTX“. Potřeboval jsem obout několik cyklokrosových sezón jeté záplety.
Tak to mám volsovy ruce, dát Viktorky na Mavic ráfky byl porod
Ahoj,
co jsou prosím zač galusky na eshop.tufo.com v rámci „Zboží za akční ceny“ označované jako DA? To je nějaká druhá jakost? Už jsem takhle kupoval HiCC za 700 Kč a bez problému.
Teď tam mají S33 PRO 24 DA po 300 kačkách. Dá se na tom jezdit do práce a pro potěšení? :-)
DA jsou označeny galusky druhé jakosti. Ale jedná se pouze o vzhledovou vadu. Většinou je něco s nápisem na galusce. Ty pak prodávají takhle pod cenou. Teď mám 250km odjeto na těch S33 Pro 24 a v pohodě. Do práce bohatě postačí, pro radost to tak úplně není. nepatří k nejrychlejším.
Po včerejšku mají 300km, přední má při 7,5barech 25mm a zadní při 8 barech 25,5mm. Na tenhle vyšší tlak docela jedou, ale jsou tvrdší.
Děkuju za kvalitní recenzi.
Mám v zásobě galdu Challenge 25 mm a tu šoupnu dozadu a dopředu asi vezmu tu lacinou S33.
Drbu to teď hlavně po městě na cestách do práce a z práce a jestli pojedu toho Fanatica v Plzni, tak to nějak přežiju.. Zbytečné kupovat HiCC za litr z koloshopu.
Ty jsem měl taky a upřímně mě přijdou tvrdší než tyhle S33. A že by byli nějak rychlejší mě taky nepřijdou.
Kupoval jsem je loni a byly v pořádku rovné a kvalitní materiál, bez obav bych je koupil znovu. Žádné boule, pelichání či křivosti, jak to bývá u 1. jakosti plášťů na MTB slovutných výrobců jako Schwalbe.
A možné promile v jízdních odporech při cestě do práce nepoznám, spíš se hodí, když to má více materiálu a odolnosti.
Ahoj, co je nejlepší z těchto třech pro nezávodní použití, dobrou odolnost a výdrž, ale aby to i jelo?
Tufo Elite Pulse/Elite Ride nebo Elite S3? Vše v 25mm. Díky. Teď mám Elite Pulse a spokojenost, ale ty druhé jsem ještě neměl tak třeba jsou lepší :)
Vozim Ride 25 / zadek predek/. Dve sezony bez defektu ±10k km. Zadek jsem letos koncem unora probrzdil na kanarech :)
A nájezd na tu zadní byl kolik?
Vsak to pisu +10K maji obe urcite. Loni neco pres 7K
2020 jsem ho daval nekdy pred prazdninama, takze tak ±3K.
Tyhle tři jsou si po všech stránkách hodně podobné. O trochu větší výdrž má Elite Ride, která je pravděpodobně i mezi cyklisty nejoblíbenější. Já používám Elite S3, protože je nejrychlejší, ale zase má menší odolnost a nájezd. Rozdíly jsou ale mezi těmito třemi opravdu malé. Pokud jsi ted´ jezdil Pulse, tak vezmi Ride a uvidíš sám, co je pro tebe lepší. Troufám si ale tvrdit, že žádné změny nezaznamenáš.
Pro někoho možná zajímavá informace. Položil jsem dotaz, jak je to s valivým odporem u galusek HiCC, Elite Ride a Elite S3. Přišla tato odpověď:
Dobrý den pane Sláma,
děkuji za dotaz.
Ze tří jmenovaných galusek má nevyšší valivý odpor Hi-CC.
Elite Ride má nejnižší valivý odpor, ale rozdíl oproti Elite S3 je asi jeden Watt. Vzhledem k tomu, že Elite S3 je lehčí a tlumivější galuska, může mít v reálnem provozu valivý odpor nižší než Elite Ride.
Pro případné další dotazy jsem k dispozici i na telefonu
Přeji pěkný den
Ivo Caudr
Technician