• yaren

    Ahoj, přemýšlím nad koupí suprový silničky za rozumnou cenu, akorát je to galuskáč a nejradši bych měl plášťě. Šlo by to nějak předělat? A jestli ano tè kolik přibližně?

    0 0
    • kubad  

      jednoduše výměnou kol, netuším v jaké kvalitě hledáš na bazaru se dají sehnat kola od pár stovek do …

      tvoje kola pak můžeš prodat

      0 0
    • RomanF  

      Proc nechces galdy? Neni s nimi problem a jsou udajne bezpecnejsi.

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Údajně? Jel jsi na nich někdy?

        Galusky mají svá značná specifika, silniční se hodí zejména pro závody a zkušenější uživatele. Hodně záleží, jaká konkrétně galuska je na ráfku nalepená.

        Osobně mám s provozem galusek a plášťovek Tufo vynikající zkušenosti, ale musím uznat, že duše a plášť jsou servisně naprosto blbuvzdorné řešení vhodné i pro občasného uživatele, zalepit defekt záplatou se naučí každý. A to nemluvím o bezduších.

        Já bych yarenovi doporučil koupit si k těmto „nedělním“ zápletům ještě jedny levné „všední“ typu RMX Rapid nebo Mavic Aksium, na těch najezdit kilometry a trasy, naučit se jezdit a předcházet defektům, galuskových zápletů se nezbavovat předčasně.

        0 0
        • kotew CZE JIHLAVA  

          Pěkně jste to napsal pane Krab!

          0 0
        • kubad  

          otázka je co kupuje, aby těma Aksiama neznásobil cenu kola :D

          jinak souhlas

          0 0
        • RomanF  

          Jj na galdach jezdim ale za 3000km stale bez defektu tak jeste nebyla moznost zjistit jak se pri defektu chovaji. Proto jsem psal udajne.

          0 0
        • yaren  

          Díky moc, ohledně tohohle nemám moc zkušeností a tenhle příspěvek je pro mě jako dělanej. Zkusím dát galuskám šanci.

          0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            Ujasni si případné řešení defektů, jsou tmely preventivní a post-defektové. Ne každá kombinace je účinná, opravdu záleží na typu galusky. Další věc: galusky nejsou levný spotřební materiál, takže se hleď naučit využívat jejich výhod.

            0 0
    • Vilém  

      Nejsem si uplne jisty, jestli nemas zmatek v pojmech. Oc se konkretne jedna?

      0 0
    • AldaK  

      Začínal jsem na galuskách. Myslím, že to byly ještě Barumky. Vydržel jsem na nich pár let. Defekty jsem si opravoval sám. To představovalo odlepit krycí plátno, rozpárat šev, zalepit duši a vše zpět. Problém byl v nekvalitních nitích. Často se mi stávalo že se mi šev rozerval. Od tý doby jezdím výhradně pláště. Jak se tu psalo opravy duší jsou někde jinde. Tekutiny neaplikuji.

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Nejlevnější základní tréninkové Tufo (S33 PRO DA, S33 PRO 24 DA; obdobně plášťovky CS33…) sice takto opravit nejdou, protože mají duši navulkanizovanou k plášti, ani nejedou tak dobře, jako závodní verze, ale víceméně, pokud se Ti nepodaří rozříznout někde bočnici nebo udělat několikamilime­trovou díru v robustním vrstvě duše+běhounu (která by beztak vyřadila z provozu i plášť), tak je udržíš při životě preventivním tmelem a nic neřešíš.

        Za předpokladu, že ojedeš min. jedny plášťovky/galusky za rok, tak ani nemusíš doplňovat tmel. A pro případ většího poškození s únikem vzduchu to na 90% hravě vyřeší na cestě tmel ve spreji z Lidlu + dofouknutí pumpičkou. A když nevyřeší, tak použiješ funkci „run flat“ a opatrně dojedeš na nejbližší vlak :-).

        0 0
        • AldaK  

          Hezky vysvětleno. S plášťovkama Tufo mám jednu vzpomínku. Když je začali vyrábět, kamarád se s nimi hnedka pochlubil. Prý to parádně jede. Dali jsme si jednu kratší vyjížďku a já na něj " Kde máš pumpu ? „. " Na co ?“ odpověděl, „Dal jsem dovnitř tmel“. Po hodině jízdy v kratším stoupání, rána jak z děla a v plášťovce měl díru, že bych ruku prostrčil. Povídám mu, že tohle už tmel nezalepí. Nakonec jsem ho vysvobodil autem. Za mne, na běžný ježdění a tréninky pláště, na závody galusky.

          0 0
          • kamaro  

            A ponaučení z toho plyne jaké? Že by mu ta pumpa byla stejně na nic, i kdyby měl pláště? V případě takového řachance je to vždy na auto…

            0 0
            • mvd  

              Vozívám kousek tenké autoplachty cca 4×8 cm. Dřív jsem vozil 1 mm silnou plátovou gumu, vyztuženou textilií, ale ta autoplachta je skladnější. Provizorně podrží zevnitř jakoukoliv díru v plášti. S novou duší, samozřejmě :o)

              0 0
          • Delkim  

            všechno má nějaký vývoj

            dneska už je to myslím trochu jinde než v době Barumek

            0 0
            • ˘Ö˘ Krab  

              Ano, má to vývoj, od dob Barumek. Projevuje se zejména automobilizací a vlastnictvím mobilů, což v důsledku vedlo k redukci servisních dovedností uživatelů jízdních kol na pouhou diagnostiku jede to / nejede to.

              0 0
      • klobrch  

        Tak, tak. Také jsem to tak v mládí dělal. Před třemi roky jsem si pořídil karbonové plášťové ráfky a začal jsem používat plášťovky TUFO. Po čase na základě recenzí a informací ze závodních pelotonů jsem zjistil, že je fakt blbost jezdit kola nahuštěný na 12 bar a po defektu, kdy mi i přes malinkatou dírku, nepomohl žádnej tmel, jsem nasadil klasicky plátě + duše a pohoda. Hustím na 7 atm. při mé hmotnosti 74 kg a jsem spokojenej.

        0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Na 6,5–7 bar mám nahuštěnou zadní plášťovku při 90 kg a jsem také spokojený.

          0 0
    • Cavendish  

      Zdravím, teď jsem si pořídil low-cost galuskove záplety s rafky Javax SA 259T (Kolín TB25). Dnes dorazili i galusky Vittoria Rally 23mm. Natáhl jsem je na rafek a nafoukal na 2–3 bary, aby se vytáhly před lepením. Jenže na obou kolem plně nedosedá ventilek. Usadí se ještě, nebo je prostě kolem ventilku moc materiálu a díra moc malá?

      0 0
      • Delkim  

        Foukni na chvíli na 10 a uvidíš.

        0 0
        • Cavendish  

          Nechám to přes noc a ráno to naprdím na 9 bar. Ale co když si nesedne? Nikdy se mě to nestalo.

          0 0
      • Datel Stepní  

        Ahoj, stejny problém jsem kdysi řešil taky. Bylo to take u galusek Vittoria. Typ si už nepamatuju, nějaké levnější. Hodně jsem se s tim namordoval. Nepomohlo nic. Nakonec jsem došel k nazoru, ze jsou vadné. Vypadalo to, jako by měly pod ventilkem vice materiálu a na rafek korektně nedosedly. Reklamace neúspěšná. Vzteky jsem je vyhodil a koupil Tufo. Ty byly naprosto v pořádku.

        Rafek byl Remerx RTX.

        0 0
        • iceduck  

          U mých Vittoria to bylo taky, tlakování úplně nepomohlo, ale ježděním se to tak nějak srovnalo. Každopádně na obvodu hrb nebyl, takže mi to v konečném důsledku ani tolik nevadilo.

          0 0
        • Cavendish  

          Tož to je řádná cipovina. Zkusím ještě přidat tlak a uvidíme. Nechce se me to lepit, když to nesedí. To aby si pak člověk nenamlel kvůli svlečené galusce.

          0 0
      • learita  

        To dělají tyto levné galusky…

        0 0
      • lunochod  

        Některý ráfky mají ubranej materiál v místě otvoru na ventilek aby se tohle eliminovalo.

        0 0
      • Cavendish  

        Nafoukáno na 8 bar a ventilek zalezl. Nechám to do večera natahovat a pak to zkusím přilepit. Ventilek nemám ideálně rovně, ale při zatočení to vypadá, že galda naváže. Kolik vrstev používáte. Já dávám 1 na rafek, jednu na galdu a nalepím.

        0 0
        • 123J  

          Jestli máš ráfky nikdy nelepené, dej dvě vrstvy, druhou až zatvrdne ta první vrstva.

          0 0
        • jecnak  

          Pri nasazovani je treba galusku natahovat po rafku tak, aby sel konec docela snadno nasadit. Tak zajistis, ze je vsude stejne napnuta a spravne sedi a nehazi vlny. To, co jsi fotil, neni nic neobvykleho i u spickovych rucne delanych galusek a odstrani to prave spravny postup nasazovani.

          0 0
          • Cavendish  

            Jojo, nasadím ventilek a od něj směrem ven obě strany současně. Dneska natáhnu první vrstvu, do rána nechám schnout a natáhnu další a nalepím. Snad večer budu moct vyrazit.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.