• hcrevize

    Chtěl bych nahradit svoje stávající kola Mavic Ksyrium Elite nějakými jinými koly z důvodu dle mě špatného provedení zadní náby viz diskuze:odkaz

    a zde:

    odkaz

    Nemáte něko zkušenosti s koly DT Swiss P 1800 Spline 23? viz:

    odkaz

    Jde mi hlavně o spolehlivost, bezúdržbovost a trvanlivost.

    Moje váha 78kg, roční nájezd cca 5500km.

    Přípdně máte někdo tip na jiná zapletená kola v podobné cenové relaci?

    • jonti  

      Měl jsem je asi půl roku a znovu bych je nevzal kvůli ořechu, který měl občas tendenci se špatně zaaretovat a přeskočit s hodně nepříjemným zvukem. Vzal bych vyšší model s rohatkou.

      Odolnost i jízdní vlastnosti byli ok, srovnatelné s FR3.

    • Cavendish  

      Campagnolo Zonda…

      • hcrevize  

        Koukám že Campa Zonda má věnečkové ložiska.

        Jsou lepší nebo horší než průmyslová ložiska které používají jinde? (životnost, údržba, seřízení…)

        • Cavendish  

          To je relativní :) nejde to říct obecně. Mě třeba 10let fungovali skvěle konusy, ale tady se dočteš, že je to největší sračka ever…

          • hcrevize  

            Já měl na předchozím kole Campu Khamshin s ložisky. Lložiska jsem měnil až po 10 letech ježdění, takže za mě spokojenost.

          • Mikikuba  

            Mám Campagnolo Neutron Ultra. Mají najeto 50 000km za všeho počasí a ještě jsem na ně nešáhla co se týče údržby. Asi bych se tím neměla chlubit:) ale prostě zatím nebylo potřeba i když chápu že občas by údržbu prevenci zasloužily:)

            • kokoska.rokoska  

              Mám Shamaly Ultra a mám to s nimi podobně jako Ty. Neřeším, jezdím.

            • Honzis  

              mám Shamaly a AL ořech vykousanej od Ultegra kazety za tisíc km, to mě hodně nemile překvapilo. Jinak se cítím líp na starých Ksyriích, na těch nových širokých ráfcích nějak neumím jezdit :-(

              • Mikikuba  

                Mě už Ksyria nikdy nesměj přes práh. Možná ty původní moje první -+ 15 let nazpátek byly OK vše další problémy: ořech, dráty, ráfky. Opravy drahý. Prostě už nikdy. Měla jsem ksyria od 25000Kč do 10000 různé typy.

              • hcrevize  

                Jaký ořech mají ty Zondy?

                Jestli hliník tak mi to tedy také nepřijde OK.

                Já jsem jinak s Ksyriama spokojený až na tu zadní nábu kde dle mého je to prostě špatně řešené a ořech má vůli ikdyz je nový......

                • Honzis  

                  já mám bílý ořech, ocel je tmavá, jako díl jsou ořechy běžně a kupodivu železo stojí stejně jako ten o 40g lehčí hliník.

                • nooski  

                  S hliníkovým ořechem není u Campa kazet problém díky podstatně hlubším drážkám. HG ořech je ocelový.

    • hcrevize  

      Ty Campy Shamal a Neutron jsou mimo mojí cenovou relaci, ta Zonda by ale byla přijatelná.

      • plzakj  

        Mam FR quattro, 100–90kg, 5tis a nemusel jsem na ne shanout. Jezdi s tim i kde jakou polnacku.

        • Honzis  

          mně se na FR5 furt otáčí dráty naproti kazetě, 2× jsem to přetahoval, ale jinak spokojenost, jsou bytelné, ale celkem těžké, ve vyšší rychlosti ale jedou dobře.

        • Cryzyy  

          Mám FR3 najeto asi 80–90 000km na cca 60 000 nový zadní rafek, který byl „už“ probrzdeny :) nic moc jsem s nima niky nedělal.

      • Honzis  

        beztak rozdíl váhy sotva 100g mezi Zonda a Shamal … , náby v karbonu a keramice nepotřebuješ, stejně jako vaky co dávaj k Shamalům

        • hcrevize  

          Ty Zondy mají jaký ořech? Doufám že ne Al. Viz příspěvek výše.

          Pak se ještě hůře schani ořech Shimano.

          • Rubi  

            jeste zalezi, jakou kazetu dotycny vozi…

          • Cavendish  

            Ořech je Alu. Jako u většiny lehkých silničních kol. Když máš Campu ořech, tak je to fuk. Tam se to nemá tendenci kousat. Když máš Shimano, tak je potřeba vozit kazetu s alu unašečem a je taky relativně klid.

            • hcrevize  

              Pořebuju ořech Shimano, kazetu mám Ultegru 8000.

              • Cavendish  

                Kazeta R8000 má prvních 5 největších pastorků na Alu unašeči. Zbytek je přímo na ořechu.

                • hcrevize  

                  A tak už by to bylo OK?

                  • Cavendish  

                    Imho ano

                    • Vilém  

                      Nepodcenoval bych to, chte nechte se to bude do orechu zakusovat, coz zrovna on nevim jestli bude schopen prekousnout.

                  • Honzis  

                    Ultegru 6700 jsem sundaval po tisíci km kladivem :-( všechny volné pastorky jsou kouslé do ořechu. Příště si kupuju železo, tomuhle vadí i jeden jediný volný pastorek

                    • jonti  

                      To se v takové míře děje jen když to máš málo utažené. A stačí tam vložit kus železa a nedělá to vůbec.

              • kubad  

                tak nekupuj kola Campagnolo, ale Fulcrum :D což je totéž a není problém Shimano ořech

                • Cavendish  

                  Tak ořech Shimano není problém ani u Campa kol ne? :) Kup kolo má teď Zondy za 9800Kč s Sh. Ale dostupnost na dotaz :(

                  • kubad  

                    právě že u Campa kol s Shimano přechem je dost problém s dotupností :D

                    • Cavendish  

                      Fuck this shit…cos to říkal o těch Fulcrum kolech :D

                    • duk  

                      Když se objednává od dovozce, tak je mu úplně jedno, jestli tam bude ořech Campa, Shimano Alu, nebo Shimano železo, na eshopech to bude asi jiné no, tam se s tím nebudou chtít jebat.

                      • hcrevize  

                        Co ty kola DT Swiss P 1800 Spline 23 ty mají jaký ořech neví někdo? Mě se celkem líbí.....

                        • Cavendish  

                          Tuším že DT mají jenom ocelový ořech stejně jako Shimano?

                        • duk  

                          Řekl bych že všechny lepší DTčka mají ořech taky hliníkový. Být tebou tak zrovna tohle moc neřeším. Pokud máš novou Ultegru s unašečem, tak nebude problém, spodní pastorky se trochu zakousnou, ale nemá to na nic vliv. Jestli jezdíš 5000 za rok a máš pod 80 kilo, tak ti tělo ořechu 20 let vydrží ;-)

                          • Vilém  

                            Ona ani ta vule v mavic orechu nema na nic vliv, presto je to duvodem k tomu, aby shanel jina kola.

                            • Singlespeed  

                              Koupí nová kola, jiná než s alu ořechem už těžko sežene. Pak bude po pár km dotčeně řešit, že má ohlodaný ořech. A s takovým materiálem tady má člověk diskutovat :-).

                              • hcrevize  

                                No právě koupím kola s Al ořechem a budu za chvíli řešit jiný problém než s Ksyriama? (vymačkaný ořech) coš je taky problém s ořechem jen trochu jiný-to tedy pak nemá cenu měnit kola.

                                Sakra to už se nedělají kvalitní věci nikde?

                                Čím novější tím horší.....

                                To je na mrkev nakonec vytáhnu 13let staré kolo z půdy na kterém sem nedělal nikdy nic.

                                Mám Canyon CF SL9 s koly Mavic Ksyrium Elyte a už tak cca 1,5–2 roky dodávají kola Canyon s koly DT Swiss P 1800, tak patrně vědí proč vyměnili dodavatele, proto přemýšlím o kolech DT Swiss P 1800 Spline.

                                • Cavendish  

                                  Ale hovno…Tak si kup Shimano. Ty mají ocelový ořech a dobře seřízené konusy vydrží věcně.

                                  https://www.kupkolo.cz/…-c24_z96105/

                                  • hcrevize  

                                    no tyhle vypadají OK

                                    • Cavendish  

                                      Měl jsem úplně obyčejné Shimano WH-R500 za 3000Kč. Jezdil jsem je 8let, najel asi 25 000km a všechno bylo v pořádku. Centroval jsem jen jednou. Konusy jsem v zimě rozdělal a zkontroloval vazelínu. Většinou byla čistá, náboj byl dobře utěsněný. Lehce jsem domázl, vymezil vůle a bylo na rok vystaráno. Nemít nehodu, tak jsem je měl déle…

    • JanITCZ  

      https://www.probikeshop.it/…/142029.html

      5 000 km zadny problem a celkem i „jedou“.

      • hcrevize  

        jo akorát jsou na diskové brzdy............

        5000km je nic jsem zvědv až najedeš více

        odkaz

        Jo dělají i na rávkové brzdy je to trocho nad mojí cenovou představu

    • hcrevize  

      Lze na kola Campagnolo Zonda C17 dát 23mm plášť?

      Dle tabulky výrobce co jsem koukal by to mělo být až od 25mm výše.:-(

      Jsem prostě zvyklý jezdit 23mm a vyhovuje mi to a navíc mám v zásobě pár plášťu 23mm.

      Na kola SHIMANO WHRS81 lze i dle tabulky výrobce bez problémů dát 23mm pláště.

      Na stávajících Mavic Ksyrium elyte také jezdím pláště 23mm, vnitřní rozměr ráfku shodně se Zondou 17mm.....

      • Cavendish  

        Já na 18mm DT vozil 23mm Tufa a v pohodě. Jen byl trochu voser s montáží, už to prostě šlo hůř. Shimano má vnitřek 15mm, proto tam je 23mm ,,povoleno”.

      • atty  

        Neměl by být žádný problém – na 17mm ráfek je 23mm guma vcelku ideál.

        Nicméně moc nechápu, proč lpět na 23mm – je vcelku dávno prokázáno, že nejedou na běžném asfaltu o nic lépe, než o fous širší (jen pocitově to na těch nutně víc nabušených užovkách „zvoní“ a víc to drmcá).

        Ale zvyk je železná košile :)

        Nicméně v použití nevidím žádný problém.

        • hcrevize  

          Díky.

          Já měl na Ksyriích originál 25mm nyní mám Continentaly 23mm a přijde mi to pocitově rychlejší (asi trvrdší-drncavější) ale zkrátka mi vyhovují více 23mm a jak už jsem psal mám už v zásobě 23mm pláště.

          Až takový rozdíl mezi 25–23 ale nevidím.

    • hcrevize  

      Tak jsem výběr kol zůžil na Shimano viz:

      http://www.cyklo-sport-servis.cz/…m-17797.html

      a na Campagnollo Zonda viz:

      https://www.kupkolo.cz/…c17_z101209/?…

      celkem ± stejná cena, vzhledově se mi více líbí Campy u Shimana se mi zase líbí ocelový ořech

      Která by jste tedy mohli doporučit?

      Váha cca stejná (rozdíl 92g ve prospěch Shimana)

      (rozhodující je pro mě bezúdržbovost, trvanlivost, kvalita)

      • mykovec  

        mám zadní kolo Rose xeon aero 1500, alu ořech na shimano s kazetou ultegra 6600/5600 – jen 3 největší pastorky na unašeči – ořech naprosto, bez náznaku zakusování

        https://www.moolbike.cz/…e--silnicni/

      • vt  

        Oboje bude dobre.

        Ja na jare koupil Zondy, hlavne dle referenci na us forech a jsem spokojenej.

      • romanholy  

        Zonda už třetí rok a zatím naprosto bez údržby a jakýchkoli závad. Mám cca 92–95 kg, 25 mm pláště a moc je na našich super silnicích nešetřím.

      • Mikikuba  

        Zonda.

    • Marekstrni  

      Zdravím, chtěl bych se zeptat na váš nazor na tyto kola, které jsem objevil na zdejším bazaru.

      Vyplatí se vzít?

      https://www.bike-forum.cz/…5-sapim-tufo

      V současné době mám na zimaku starší aksia a na jednici nove Aksia.

      Oboje plaštove verze z duší.

      Díky

      • Cavendish  

        Kola budou nezničitelné. Ale tohle jsou galusková kola a galdy něco stojí

      • jecnak  

        Zustan u Aksii, jelikoz jsou mnohem lepsi ve vsem.

        • Marekstrni  

          Pravě pokukuji po bazarech, že bych zkusil alespon na zimak jina kola.

          • Singlespeed  

            Na zimáka galusková kola není úplně dobrý nápad. Vybírej spíše mezi plášťovými.

            • Marekstrni  

              Ok díky, ty Aksia co mám na zimaku, tak mají už dost za sebou, ročník 2012.

              Trochu kope přední kolo a nějak nejsem schopný to uplně docentrovat a v servise se jim to centrovani taky nějak nedařilo

              • vt  

                Kdybys chtel zas Aksia, tak tu mam funglovky sundane z tohoto kola

              • Singlespeed  

                Snadno to opravíš výměnou ráfku. Nemusí to být originál,jen musí mít dvacet otvorů na špice jako originál. Pokud bude přibližně stejně vysoký (třeba Remerx Alcyon), dají se použít i původní dráty.

                • Marekstrni  

                  A kdybych koupil oba rafky treba ty Remerx alcyon nechal tam ploche špice z Těch starých Aksii, tak by ty kola byla na stejné urovni jako nová Aksia?

                  • Singlespeed  

                    Byly by cca o 0,2 kg lehčí. Pokud máš ovšem jen 20 drátů vzadu, tak je to na lehký ráfek Alcyon docela málo. Sice jsem to tak nějaký čas přepletené měl, ale nebylo to příliš odolné. Dozadu by to asi chtělo něco pevnějšího. Pokud máš ovšem ještě starší model Aksií s 24 kříženými dráty vzadu, není problém to přeplést.

                    • Marekstrni  

                      Teď netuším z hlavy kolik tam je vzadu drátu, pokud by se mi podařilo za slušný peníz preplest stará Aksia na lepší než nová Aksia, tak bych je mohl přehodit na jednici

                      • Honzis  

                        bych spíš ty starý střelil a koupil nový. Přeplétání není úplně sranda a pokud bys to nedělal sám a ještě platil za práci tak jsi na 1500Kč s Alcyonama a 2500Kč s DT R460 a furt máš původní náby a dráty.

                        • Marekstrni  

                          Vím že se to takhle na dálku špatně odhaduje, ale za kolik bych ty staré Aksia mohl strelit?

                          • Singlespeed  

                            Pokud do inzerátu po pravdě napíšeš, že máš kopnuté přední kolo, tak za moc ne :-). Prostě dosloužily, zaneseš je do sběrného dvora a koupíš nové.

                            • Marekstrni  

                              Zadní je dobre jen to přední kope :) tak vyhodit je zase nechci na zimak to ještě ujde.

                              • Singlespeed  

                                Tak nech přeplést přední kolo a jezdi. Už jsme ti tu vyjmenovali snad všechny možnosti, jak s tím naložit ;-).

                                • Marekstrni  

                                  Jasně, díky za ně :)

                                  • Honzis  

                                    přesně, dojezdit, až tě bude předek štvát, tak zkusit koupit jiný předek nebo přeplést. Zadek po letech za 1000Kč s nějakým pláštěm na dojetí, odhaduju.

                                    • Marekstrni  

                                      Zkusím se poptat v místním servise na přepletení a kdyztak koupim nove prední kolo a zadek bych mohl strelit i s kazetou, která mi zustala.

                                      Dík

                • jecnak  

                  DT Swiss R460 je pro 20 der mnohem vhodnejsi dik vetsi tuhosti. Navic je sirsi a TLR. Draty mozno pouzit puvodni.

                  • Singlespeed  

                    R460 mám na gravelu a nejsou špatné. Určitě vhodnější dozadu se 20 dráty než Alcyon. Co se pevnosti a odolnosti týče, na to jak jsou široké, mohlo by to být ještě lepší. Třeba Remerx Rapid hrají trochu jinou ligu, ale zase jsou těžší a nejdou použít origo Aksium dráty.

                    • jecnak  

                      Jeste dodam, ze je dost nutne pouzit niple typu prolock, nebo puvodni s nylonovym krouzkem nebo zalepit normalni zavitovym lepidlem.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.