• Crouch14

    Zdravím, mám dotaz, vybírám nové silniční kola na kolo Merida Ride. Jdou tam nějaké staré záplety o váze asi 2.3 kg. Chci lehčí, kvůli kopcům. Požadavky max 10.000,– Kč. Varianty: Mavic Ksyrium SL, Campagnalo Zonda C17, Campagnolo SCIROCCO C17. Případně jiná, asi bych chtěl pláštová kola. Budu vděčný za rady a tipy. Tom.

    0 0
    • duk  

      Z výběru bych zvolil Zondy C17, lehká, spolehlivá kola. Cena-výkon super volba.

      4 0
    • Výběr z produktů
      Giant Defy Advanced 2 28 kolo, carbon Skladem 2 ks

      Novinka -5% Giant Defy Advanced 2 28 kolo, carbon

      66 499 Kč -5% MOC 69 999 Kč

      Wilier 0 SL Disc 105 Di2 kolo, stříbrné Skladem 2 ks

      Výprodej -12% Wilier 0 SL Disc 105 Di2 kolo, stříbrné

      114 999 Kč -12% MOC 148 999 Kč

      Giant TCR Advanced SL 0 Disc kolo, raw carbon Skladem 1 kus

      Výprodej -15% Giant TCR Advanced SL 0 Disc kolo, raw carbon

      207 999 Kč -15% MOC 281 999 Kč

      Přejít do shopu (Kola / Silniční)
    • Lada65  

      S campagnolo zonda neuděláš chybu a do 10000 se vejdeš v pohodě.Mám je taky,vážil jsem je a měly dohromady 1551g.

      0 0
    • Cavendish  

      Mám Zondy, bezproblémová kola

      2 0
    • polo  

      Zondy jsou výborná volba, může být problém s dostupností těchhle kol se Shimano ořechem, který zřejmě budeš potřebovat. Chce to ověřit u prodejce.

      Dobrá volba jsou i Fulcrum záplety, třeba Fulcrum Racing 5.

      2 0
      • Crouch14  

        Ano, jak píšeš ořech Shimano na 9 sp.

        0 0
      • Lada65  

        Zondy se shimano ořechem jsou dostupné bez problémů,objednal jsem a do tří dnů byly doma.Akorát za shimano ořech je příplatek 150Kč.

        0 0
    • Crouch14  

      Ještě mám v hledáčku tyto Shimano WH-RS500.

      0 0
      • Cavendish  

        Vem místo nich Fulcrum Racing 3. Se Zonda C17 shodná kole, jen zadní výlet jen malinko jiný. U Shimana bude třeba hned zkontrolovat a doseřídit konusy. Umíš? jestli ne, vem průmyslová ložiska.

        1 0
        • polo  

          Fulcrum Racing 3 nebudou do 10 tis. Navíc asi teď málokde skladem.

          0 0
          • Cavendish  

            Za 11K z Bike24 a skladem jsou no. Litr navíc se vyplatí, nesmrtelný kola.

            Btw…Mavic Ksyrium SL jsou tak kolem 18k. 8–9K stojí jen jedno kolo :)

            0 0
            • Singlespeed  

              Úplně stejně nesmrtelné jsou i nižší řady Fulcrumů a Campy. Já měl Campa Calima za 4500 Kč, nalítal na nich bambilión kilometrů bez toho, abych na ně musel sáhnout.

              0 0
              • Cavendish  

                Jo, Calima jsou super kola. U tchána přežili i vážnou bouračku. Bytelná, dost drátů, ideální tréninkový kola, ale pořád jsi přes 1800g. Určitě by dobře posloužili i Fulcrum Racing 5, nebo Mavic Aksium. Ale když už investovat, tak to chce něco trochu víc high-end a kolem těch 1550g. Pak ta investice bude hooodně poznat :)

                1 0
            • Crouch14  

              Mavic Ksyrium SL bych bral použitý, mají je v inzerci za 8.000,– Kč.

              0 0
              • Cavendish  

                Použitý Mavic bez záruky bych si asi nekoupil :) Oni totiž hrozně rádi praskají ráfky kolem niplů a dřív byl zadní náboj celkem problém. Dneska, po tom co okopírovali DT swiss systém ořechu, je asi klid. Ale po bazarech se válí (válelo) až podezřele moc popraskaných Mavic zápletů. Proto raději DT Swiss, Fulcrum, Campagnolo…

                3 0
                • Singlespeed  

                  Jednoznačně.

                  0 0
                • duk  

                  Systém ořechu okopírovali, ale v praxi se to příliš neosvědčilo. Ne že by to bylo horší, než původní systém, ale musíš to mazat a čistit, jinak to zarezne a nefunguje.

                  0 0
                  • Cavendish  

                    Takže se to od původního systému moc nezlepšilo. Tam když se to nemazalo, tak sis vydřel to silonové uložení a bylo to ne?

                    0 0
                    • duk  

                      Jo, původní chtěl mazat celkem často, při velkých nájezdech se vydíral a při nemazání unášel kazetu, ale obecně byl celkem spolehlivý při pravidelné údržbě.

                      0 0
              • Singlespeed  

                Na Ksyria SL byly svého času docela problém sehnat náhradní špice se speciálními niply Fore (měla je moje drahá polovičlka). Už kvůli atypickému uchycení speciálních špic bych do nich nešel.

                1 0
                • Cavendish  

                  Jo, to sem zapomněl dodat. Díky…I když v mém případě to řešil Karel Stárek, který bydlí doslova za kopcem :) Ale ani on neuměl zázraky a problémy s Mavicem se táhly tak dlouho, až se na ně vybodl a radši rozjel vlastní značku.

                  0 0
        • Crouch14  

          Popravdě neumím, takže Shimano vyřazuji, jestli rozumím správně ?

          0 0
          • Cavendish  

            Osobně bych o nich neuvažoval. Za ty peníze na nich není nic zajímavého.

            Pokud chce lehká a levná kola z běžně dostupných dílů (tj. nízké náklady na opravu, vždy dostupné díly apod.), tak si kup tyhle Prolog One Race, má je manželka a já je občas taky jezdím. Pro pláště 25mm v pohodě. Jsou to náboje Novatec, ráfky Remerx, dráty DT Swiss, váha cca 1520g. Ale jen pokud máš do 80Kg. :)

            https://prologshop.cz/…cerna-p18046

            0 0
    • keymaker  

      Karbonovy Elitewheels z Alika? Neni to moc kacirske? :-) mam tam jedny v kosiku za necelych 10 tisic.

      0 0
      • keymaker  

        Aktualne 9100.

        0 0
      • Singlespeed  

        Ráfkové karbony jsou na obyčejnou silničku té nejzákladnější úrovně overkill. Navíc, není to takový skok vpřed jako modelní kotoučové široké karbony. Popravdě řečeno, na silničce s ráfkovými brzdami jsem skoro vůbec nepoznal, jestli mám obuté retro záplety Mavic Open Pro/Dura Ace nebo karbonová kola. Obojí bylo proti dnešní kotoučové moderně hodně pozadu.

        0 1
      • Crouch14  

        Také děkuji za tip, ale chci objednávat z ČR.

        0 0
    • Jason Voorhees  

      Zondy super. Pancho wheels, Hunt?

      0 0
      • Cavendish  

        Nejlevnější Pancho na bikepart.cz jsou teď za 14k :/

        0 0
        • Jason Voorhees  

          V hliníku? Já chtěl kdysi Hunty, ty vysoký, a taky mi to někdo tenkrát rozmluvil…tak jsem koupil equinox v karbonu :-).

          1 0
    • Crouch14  

      https://prologshop.cz/…cerna-p18046. Dotaz k těmto kolům, jaký max průměr pneu, tam dostanu ? Mám v zásobě Continental gp5000 32 mm. To je asi pasé, což?

      0 0
      • Cavendish  

        Dostaneš je tam. Já na nich měl teď na zimu 35mm Schwalbe s hřeby :)

        0 0
      • yetti  

        Těm kolům 32mm plášť nijak nevadí. Jde o to, zda to pak dostaneš do brzd a do rámu

        0 0
    • Crouch14  

      Cavendish, ty jsi borec. Díky, za názornou ukázku. Ty Prology se mi začinají líbit. Budu je mít, jako druhá kola, pouze na silnice a velký kopce. Tak snad mě unesou ??

      0 0
    • Crouch14  

      Přidávám pro představu foto kola.

      0 0
      • Cavendish  

        Pro tento typ kola jsou ty Prolog úplně ideální si myslím :)

        0 0
        • Crouch14  

          Opravdu jsi mi pomohl nasměrovat, jak a co vybrat, ještě jednou díky. Koukám, že ty máš zkušenosti se Zondou c17 i s těmi Prology. Je mezi nimi extra rozdíl ?

          0 0
          • Cavendish  

            Rozdíl tam je a je poznat:) Váhově jsou ta kola velmi podobná. Zondy možná o 50–60g těžší.

            Zondy jsou tužší a podstatně aerodynamičtější, více točivá. Mají širší ráfek (15 vs 17mm), což je pro širší pláště lepší. Lépe se to nasazuje a mají pak vhodnější tvar.

            Nevýhodou je případný servis. Dráty jsou výrazně dražší, o ceně nového ráfku nemluvě. Je to něco za něco :)

            0 0
          • donMilan  

            podle fotek mají Prologo klasické zahnuté uchycení drátů na nábojích, Campa má aero dráty uchycené v náboji napřímo, což by mělo být lepší

            0 1
    • Crouch14  

      Žádný aero to není, je to hodně pohodlná silnice.

      0 0
      • georgej  

        Z těch dvou -Zondy x Prologo bych určitě vzal Zondy. Doma jsem měl oboje a Zondy jsou opravdu o něco tužší i když stále relativně „pohodlné“ a na rozdíl od Prologo jsem na ně nemusel sáhnout kvůli dotažení, lehkému docentrování a pod.

        1 0
        • Cavendish  

          Ano, Zondy mam 4 roky cca 10 000km a nepotřebovali servis. Náboje v pořádku, výplet dotažený. Váha 85kg a provoz na silnicích třetí třídy na Vysočině. Takže nic moc kvalita

          1 0
    • Cavendish  

      Tak jak to dopadlo?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.